Omdat ik niet thuis was toen het pakketje werd afgeleverd heb ik gisteravond pas voor de eerste keer de tandenborstel kunnen uitproberen. Ik poets al jaren met een elektrische tandenborstel, dus had weinig verschil verwacht. Maar het voelde compleet anders! Inderdaad, kriebelen, in plaats van poetsen. Het was niet aangenamer of minder aangenaam, gewoon anders. Wel had ik zelf het gevoel dat mijn tanden veel minder schoon waren dan normaal. Niet omdat ik het zag, maar omdat ik de tandenborstel niet echte voelde poetsen (zoals bij mijn oral-b) maar enkel trillen. Ik begrijp dat dit een nieuwe techniek is, waardoor het juist schoner zou moeten worden, maar ik moet daar wel nog even aan wennen.
Wat ik wel slecht vind is dat er geen handleiding bij zat, die moest ik dus zelf googlen?! En ook geen reserve borstel, dat zijn toch wel standaard accessoires wanneer je een tandenborstel koopt. Ook vond ik het erg vreemd dat er opeens een mailtje kwam dat het een tweedehandse tandenborstel kan zijn, slordig dat dit niet vooraf vermeld werd!
Een andere punt is dat ik het wel lastig testen vind of de tandenborstel werkt. De kleurenstaaltjes voor je tanden hadden allemaal een andere tint dan mijn eigen tanden, waardoor het heel moeilijk te vergelijken is waar ik in de buurt kom. Daarnaast is het verschil tussen 2 tinten zo minimaal dat ik me afvraag of dit wel meetbaar is.
Ik vind het testen wel erg leuk, dus ga er lekker mee door, maar ik ben na 2x poetsen nog niet overtuigd van de meerwaarde.