FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Bedrijf weigert betaling
TheSeeker_NLmaandag 18 oktober 2010 @ 14:22
Ik heb bij een bedrijf een bestelling gedaan en hierbij is er per ongeluk twee keer betaald. Na veelvuldig telefonisch contact met het bedrijf en erkenning van het probleem werd mij verteld dat het bedrag werd teruggestort op mijn rekening.

Na weken lang wachten en meerdere malen contact op te nemen is er nog steeds niets veranderd. Zelfs het in schakelen van een advocaat voor een incasso verzoek wordt simpelweg genegeerd.

Ik ben ontzettend boos en vooral verbaasd dat zo'n groot bedrijf zo'n houding aanneemt naar haar klanten. Het is toch te gek voor woorden dat er hier zo moeilijk over gedaan wordt. Ik voel me machteloos en niet serieus genomen door het bedrijf. Zijn er nog acties die ik kan ondernemen? Het gaat om een niet zo'n heel groot bedrag ongeveer ¤125,-. Maar vooral het feit dat ze ja zeggen en nee doen, maakt me erg boos.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:11:38 ]
karr-1maandag 18 oktober 2010 @ 14:25
Ik neem aan dat je ze al een brief gestuurd hebt enzo?
pfefferkatzemaandag 18 oktober 2010 @ 14:26
Ga langs de winkel :P
Kaasknabbeltjemaandag 18 oktober 2010 @ 14:32
Consumentenbond inschakelen? :D
TheSeeker_NLmaandag 18 oktober 2010 @ 14:35
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:25 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat je ze al een brief gestuurd hebt enzo?
Ja zelfs via een advocaat. Maar ook dit levert niks op.
Diemuxmaandag 18 oktober 2010 @ 14:50
Heb je om een schriftelijke bevestiging gevraagd toen zij vertelden dat ze gingen betalen?
Ronnie_bravomaandag 18 oktober 2010 @ 14:56
Ik ken ze .. zijn sowieso nette zakenlui dus er zal vast nog iets anders spelen.
Diemuxmaandag 18 oktober 2010 @ 14:57
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik ken ze .. zijn sowieso nette zakenlui dus er zal vast nog iets anders spelen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet anders dan goed heb vernomen van .

Ook vind ik het raar dat er geen reactie komt op een officieel schrijven van een advocaat... Maar ja, je weet maar nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:12:15 ]
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 14:58
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:22 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik heb bij *s een bestelling gedaan en hierbij is er per ongeluk twee keer betaald. Na veelvuldig telefonisch contact met het bedrijf en erkenning van het probleem werd mij verteld dat het bedrag werd teruggestort op mijn rekening.

Na weken lang wachten en meerdere malen contact op te nemen is er nog steeds niets veranderd. Zelfs het in schakelen van een advocaat voor een incasso verzoek wordt simpelweg genegeerd.
Een advocaat voor een incasso? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:13:04 ]
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 14:58
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:32 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Consumentenbond inschakelen? :D
TS is Kassa/Radarvolk
Ronnie_bravomaandag 18 oktober 2010 @ 15:04
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Een advocaat voor een incasso? :')
En dan ook negeren vanuit * haar kant? Het verhaal 'rammelt' ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:12:26 ]
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 15:10
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dan ook negeren vanuit * haar kant? Het verhaal 'rammelt' ;)
Nou ja, weet je...bedrijven maken nou eenmaal ook fouten. Dus al lig je elke avond met ze in bed, het kan nog steeds zo zijn dat ze dit fout doen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:12:39 ]
Weltschmerzmaandag 18 oktober 2010 @ 15:11
Mijn ervaring met * is ook zuiver positief. Wel kreeg ik de indruk dat het allemaal erg gestandaardiseerd en geautomatiseerd is. De afhandeling zal wel ergens tussen twee bureaus terecht gekomen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 18-10-2010 15:12:50 ]
Five_Horizonsmaandag 18 oktober 2010 @ 15:13
TS: de bedrijfsnaam is niet relevant voor je verhaal.
heiden6maandag 18 oktober 2010 @ 15:16
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef Five_Horizons het volgende:
TS: de bedrijfsnaam is niet relevant voor je verhaal.
Ik vind het wel fijn om te weten, eigenlijk.
Five_Horizonsmaandag 18 oktober 2010 @ 15:16
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn om te weten, eigenlijk.
Dan stuur je TS een PM.
-jos-maandag 18 oktober 2010 @ 15:18
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn om te weten, eigenlijk.
Google cache :)
Weltschmerzmaandag 18 oktober 2010 @ 15:20
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef Five_Horizons het volgende:
TS: de bedrijfsnaam is niet relevant voor je verhaal.
Hoezo niet? Het is hun slordigheid, waarom zouden we niet mogen weten dat ze ook wel eens slordig zijn?
Five_Horizonsmaandag 18 oktober 2010 @ 15:22
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het is hun slordigheid, waarom zouden we niet mogen weten dat ze ook wel eens slordig zijn?
Daarom niet :)

Verdere discussie kun je *hier* voeren.
Ronnie_bravomaandag 18 oktober 2010 @ 15:26
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:35 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ja zelfs via een advocaat. Maar ook dit levert niks op.
Maarre... ze hebben je brief niet in ontvangst genomen? Ze hebben er niet op gereageerd/ Ze hebben er wel op gereageerd maar niet naar tevredenheid? Kom eens met wat meer info.
jeroen25maandag 18 oktober 2010 @ 15:54
Die advocaat zal toch wel weten hoe het verder moet?
Kaasknabbeltjemaandag 18 oktober 2010 @ 18:09
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:54 schreef jeroen25 het volgende:
Die advocaat zal toch wel weten hoe het verder moet?
Zou je wel denken ja.
Fredmaandag 18 oktober 2010 @ 18:24
Stuur een incassobureau op ze af (dat zouden ze immers ook doen als jij niet zou betalen).
Yoewiemaandag 18 oktober 2010 @ 20:17
Kost een advocaat niet meer dan die 125 euro?

Of hoe krijg je een gratis advocaat?
Vagere_Heinmaandag 18 oktober 2010 @ 21:20
TS: ik zou dit topic hier in WGR vanaf nu helemaal links laten liggen en een nieuwe in klaagbaak openen (met expliciet de insteek om te klagen over het bedrijf met dit verhaal als achtergrond).

Zet de bedrijfsnaam in de titel en maak deze heel kort en aansprekend "bv: bedrijf x heeft me bestolen". Maakt niet uit als het populustisch klinkt: als het maar redelijk te onderbouwen is, heel genant is voor hun marketingafdeling en pakkend is zodat je zeker weet dat de hele titel zichtbaar is in google, als iemand op de bedrijfsnaam googlet.

Check daarbij ook even op welke keywords het bedrijf in google adverteert (even snelle search doen op de bedrijfsnaam in google en dan de ads daaromheen bekijken en dan zie je welke woorden ze benadrukken "camera's bestellen?", "gratis verzendkosten", whatever). Dat zijn de waardevolle woorden voor ze die zij gebruiken om klanten mee binnen te halen en probeer die woorden prominent terug te laten komen in je verhaal.

Na een paar dagen staat je topic dan lekker hoog in de googleresultaten en dan ga je ze eens mailen met het aanbod dat zij het z.s.m. correct afhandelen, en dat jij dan een slotpost tikt waarin je aangeeft dat jullie er tot tevredenheid uit zijn gekomen. En zo niet, dan kun je aangeven dat ze daar heel lang last van zullen gaan hebben.

Vergeet ook niet deze tactiek in deze post helemaal uitgebreid uit te leggen, zodat ze direct zien waar ze mee te maken hebben en het veel handiger is voor hun bedrijfsvoering om jou niet te negeren.

Laat je nog wel even weten waar het topic in KLB staat?
karr-1maandag 18 oktober 2010 @ 21:22
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:20 schreef Vagere_Hein het volgende:
TS: ik zou dit topic hier in WGR vanaf nu helemaal links laten liggen en een nieuwe in klaagbaak openen (met expliciet de insteek om te klagen over het bedrijf met dit verhaal als achtergrond).

Zet de bedrijfsnaam in de titel en maak deze heel kort en aansprekend "bv: bedrijf x heeft me bestolen". Maakt niet uit als het populustisch klinkt: als het maar redelijk te onderbouwen is, heel genant is voor hun marketingafdeling en pakkend is zodat je zeker weet dat de hele titel zichtbaar is in google, als iemand op de bedrijfsnaam googlet.

Check daarbij ook even op welke keywords het bedrijf in google adverteert (even snelle search doen op de bedrijfsnaam in google en dan de ads daaromheen bekijken en dan zie je welke woorden ze benadrukken "camera's bestellen?", "gratis verzendkosten", whatever). Dat zijn de waardevolle woorden voor ze die zij gebruiken om klanten mee binnen te halen en probeer die woorden prominent terug te laten komen in je verhaal.

Na een paar dagen staat je topic dan lekker hoog in de googleresultaten en dan ga je ze eens mailen met het aanbod dat zij het z.s.m. correct afhandelen, en dat jij dan een slotpost tikt waarin je aangeeft dat jullie er tot tevredenheid uit zijn gekomen. En zo niet, dan kun je aangeven dat ze daar heel lang last van zullen gaan hebben.

Vergeet ook niet deze tactiek in deze post helemaal uitgebreid uit te leggen, zodat ze direct zien waar ze mee te maken hebben en het veel handiger is voor hun bedrijfsvoering om jou niet te negeren.

Laat je nog wel even weten waar het topic in KLB staat?
Ik denk niet dat chantage de zaak nu beter gaan maken of sneller opgelost krijgt.
Vagere_Heinmaandag 18 oktober 2010 @ 21:25
Als ze je niet serieus nemen (zelfs een brief via een advocaat), dan is het imo gerechtvaardigd om tot dit soort -toegegeven- zware middelen over te gaan.
karr-1maandag 18 oktober 2010 @ 21:29
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef Vagere_Hein het volgende:
Als ze je niet serieus nemen (zelfs een brief via een advocaat), dan is het imo gerechtvaardigd om tot dit soort -toegegeven- zware middelen over te gaan.
Te zwaar in mijn ogen en het maakt je zaak er niet sterker op. Over het algemeen verhoogt chantage de kansen op succes niet.
Vagere_Heinmaandag 18 oktober 2010 @ 21:36
Hij heeft sowieso een zaak, dus of het zijn zaak er niet sterker op maakt boeit niet zo veel (zo lang hij binnen de wettelijke kaders blijft en geen onwaarheden schrijft).

Blijft alleen de vraag over of het zijn kansen op succes vergroot of verkleint. Wel, als ze hem herhaaldelijk al genegeerd hebben dan rest hem eigenlijk alleen de mogelijkheid maar om het even heel hard aan te zetten.

Vergeet niet dat hij er al lang mee bezig is en het kennelijk zo geëscaleerd is dat ze brieven van advocaten negeren omdat ze zo smug zijn dat ze verwachten dat hij er het geld/de moeite niet voor over heeft.
karr-1maandag 18 oktober 2010 @ 21:37
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:36 schreef Vagere_Hein het volgende:
Hij heeft sowieso een zaak, dus of het zijn zaak er niet sterker op maakt boeit niet zo veel (zo lang hij binnen de wettelijke kaders blijft en geen onwaarheden schrijft).

Blijft alleen de vraag over of het zijn kansen op succes vergroot of verkleint. Wel, als ze hem herhaaldelijk al genegeerd hebben dan rest hem eigenlijk alleen de mogelijkheid maar om het even heel hard aan te zetten.

Vergeet niet dat hij er al lang mee bezig is en het kennelijk zo geëscaleerd is dat ze brieven van advocaten negeren omdat ze zo smug zijn dat ze verwachten dat hij er het geld/de moeite niet voor over heeft.
Nou ja, ik zou zeggen doe wat je niet laten kunt. Ik zou het in ieder geval nooit op die manier doen.
Vagere_Heinmaandag 18 oktober 2010 @ 22:14
Nou, laat ik het van mijn kant dan ook nuanceren: TS, doe dit alleen als je er echt alles aan gedaan hebt om met ze in gesprek te komen en ze echt niet welwillend zijn, want het is echt hardball met een risico dat het conflict ineens niet meer om het geld gaat, maar dat ze geen gezichtsverlies willen lijden omdat je het zo hard aangezet hebt (wellicht zit je daar nu al in omdat je brieven via je advocaat hebt zitten versturen).

Afhankelijk van hoe groot en bureaucratisch het bedrijf is kun je ook op de namen van directieleden van het bedrijf googlen, het mailadres gokken (voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl en varianten daarop) en vervolgens de hele directie je relaas sturen. Als het bedrijf maar groot genoeg is, zijn die directieleden dat zo snel spuugzat dat er een 'regel dit'-mail uitgaan naar onderen om het inderdaad zsm te regelen.

En nog iets formeler (en minder agressief): bel ze op, zorg dat ze een toezegging doen om het geld terug te storten, vraag als laatste in het gesprek de naam van de medewerker en mocht er na een aantal keren nog steeds niets gebeurd zijn, dan kun je een directieklacht sturen (waar ze op moeten reageren). En dan zijn ze meestal ook wel bij de les.
snabbimaandag 18 oktober 2010 @ 22:46
De normale gang van zaken zou zijn een incassobureau in te schakelen of wanneer je van mening bent dat je al voldoende incasso-mogelijkheden hebt aangeboden, zou je de zaak aan kunnen brengen bij een deurwaarder om een gerechtelijke procedure te starten.

Je komt dan in het traject van dagvaarden, voor laten komen, vonnis etc, maar in veel gevallen werkt het incassobureau al prima.
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 22:49
OMG...wat een fucking faalhaas is Vagere_Hein
Lightmaandag 18 oktober 2010 @ 22:56
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:20 schreef Vagere_Hein het volgende:

Zet de bedrijfsnaam in de titel en maak deze heel kort en aansprekend "bv: bedrijf x heeft me bestolen". Maakt niet uit als het populustisch klinkt: als het maar redelijk te onderbouwen is, heel genant is voor hun marketingafdeling en pakkend is zodat je zeker weet dat de hele titel zichtbaar is in google, als iemand op de bedrijfsnaam googlet.
Dit topic staat ook in Google en heeft (in ieder geval nu nog) de titel van voordat de bedrijfsnaam eruit verwijderd werd. Zoeken op de bedrijfsnaam en het woord betaling levert (bij mij) dit topic als eerste hit op.
heiden6maandag 18 oktober 2010 @ 22:58
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:49 schreef Nembrionic het volgende:
OMG...wat een fucking faalhaas is Vagere_Hein
Dankjewel, water over mijn toetsenbord. :')
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 23:10
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dankjewel, water over mijn toetsenbord. :')
Alsjeblieft..kun je dat aangekoekte zaad een keer losweken :P

Maar even serieus...hij is toch het prototype voor Radar/Kassa/De Rijdende Rechter?
Vagere_Heinmaandag 18 oktober 2010 @ 23:16
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:49 schreef Nembrionic het volgende:
OMG...wat een fucking faalhaas is Vagere_Hein
lol, dat domme.
Nembrionicmaandag 18 oktober 2010 @ 23:22
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

lol, dat domme.
Inderdaad, het straalt er vanaf.
Bonkiehonkiedinsdag 19 oktober 2010 @ 00:30
Vagere_Hein, vind het wel een goede post van je! :).
Conrad_Electronicdinsdag 19 oktober 2010 @ 09:38
@TheSeeker_NL: Als eerste onze excuses dat de terugbetaling nog niet uitgevoerd is. Zou je aub je gegevens (naam, klantnummer en contactgegevens) willen sturen naar webcare@conrad.nl, dan gaan we het direct oplossen.


Met vriendelijke groet,

Martijn
Conrad Webcare
Five_Horizonsdinsdag 19 oktober 2010 @ 09:39
:)
karr-1dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:41
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:38 schreef Conrad_Electronic het volgende:
@TheSeeker_NL: Als eerste onze excuses dat de terugbetaling nog niet uitgevoerd is. Zou je aub je gegevens (naam, klantnummer en contactgegevens) willen sturen naar webcare@conrad.nl, dan gaan we het direct oplossen.


Met vriendelijke groet,

Martijn
Conrad Webcare
_O_
#ANONIEMdinsdag 19 oktober 2010 @ 09:49
Gheg.
Ronnie_bravodinsdag 19 oktober 2010 @ 10:06
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef Vagere_Hein het volgende:
Als ze je niet serieus nemen (zelfs een brief via een advocaat), dan is het imo gerechtvaardigd om tot dit soort -toegegeven- zware middelen over te gaan.
Wat ben jij voor klapjostie? TS heeft helemaal geen zaak...het is geen toeval dat deze gast snel is met het maken van een bericht maar er later niet meer op terug komt. Ik zal het je nog sterker vertellen.... het hele verhaal is fake. TS wil gewoon zijn gram halen op het bedrijf. Wellicht een ontevreden ex werknemer?
Diemuxdinsdag 19 oktober 2010 @ 11:47
Cuddo's voor Conrad :)
TheSeeker_NLdinsdag 19 oktober 2010 @ 19:32
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:38 schreef Conrad_Electronic het volgende:
@TheSeeker_NL: Als eerste onze excuses dat de terugbetaling nog niet uitgevoerd is. Zou je aub je gegevens (naam, klantnummer en contactgegevens) willen sturen naar webcare@conrad.nl, dan gaan we het direct oplossen.


Met vriendelijke groet,

Martijn
Conrad Webcare
Beste Martijn, bedankt voor je reactie. Ik stel dit zeer op prijs en zal morgenochtend een e-mail versturen. Hopelijk is alles dan snel afgerond.
Vagere_Heindinsdag 19 oktober 2010 @ 23:35
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:30 schreef Bonkiehonkie het volgende:
Vagere_Hein, vind het wel een goede post van je! :).
Ja, en je ziet meteen dat dit soort posts meer effect hebben dan eindeloos aan de telefoon hangen (na een dag al op de eerste pagina van google). Kudo's voor de nette reactie van Conrad Electronics overigens.


quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat ben jij voor klapjostie? TS heeft helemaal geen zaak...het is geen toeval dat deze gast snel is met het maken van een bericht maar er later niet meer op terug komt. Ik zal het je nog sterker vertellen.... het hele verhaal is fake. TS wil gewoon zijn gram halen op het bedrijf. Wellicht een ontevreden ex werknemer?
Haha, jij klein mens. Als je de situatie even op je had laten inwerken en emotionele afstand had genomen dan had je gezien dat de reactie van Conrad het verhaal van TS in zoverre ondersteunt dat hij nu weer in direct contact met ze staat en dat hij een probleemeigenaar heeft gevonden binnen dat bedrijf. Of hij een 'zaak' heeft is dan verder helemaal niet relevant want dat zal dan wel in die verdere discussie met conrad bekeken worden.
Ronnie_bravowoensdag 20 oktober 2010 @ 11:40
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:35 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ja, en je ziet meteen dat dit soort posts meer effect hebben dan eindeloos aan de telefoon hangen (na een dag al op de eerste pagina van google). Kudo's voor de nette reactie van Conrad Electronics overigens.
[..]

Haha, jij klein mens. Als je de situatie even op je had laten inwerken en emotionele afstand had genomen dan had je gezien dat de reactie van Conrad het verhaal van TS in zoverre ondersteunt dat hij nu weer in direct contact met ze staat en dat hij een probleemeigenaar heeft gevonden binnen dat bedrijf. Of hij een 'zaak' heeft is dan verder helemaal niet relevant want dat zal dan wel in die verdere discussie met conrad bekeken worden.
A: wie zegt dat die reactie echt van Conrad is, B: TS heeft kosten gemaakt voor een advocaat...wie gaat die kosten betalen? Ik vind het nog steeds een rammelend verhaal.

Overigens ben ik sowieso tegen het online voor 'lul' zetten van bedrijven maar dat terzijde.
Five_Horizonswoensdag 20 oktober 2010 @ 11:41
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

A: wie zegt dat die reactie echt van Conrad is,
Dat kan ik bevestigen, overigens. :)
Ronnie_bravowoensdag 20 oktober 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Dat kan ik bevestigen, overigens. :)
Kudo's voor Conrad dan... zie je dat het een goed bedrijf is ^O^
GSbrderwoensdag 20 oktober 2010 @ 11:43
Is de wettelijke storneringstermijn al verstreken?
TS, je moet bij incasso minimaal 56 dagen nadat deze bij hen is afgeboekt op je geld wachten.
Dat is gewoon een bepaalde periode waarin jij een incasso via je bank ongedaan kan maken.
heiden6woensdag 20 oktober 2010 @ 11:43
Zeg TS, wel een update plaatsen hè?
TheSeeker_NLwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:05
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:43 schreef heiden6 het volgende:
Zeg TS, wel een update plaatsen hè?
Ik heb vanochtend een e-mail gestuurd naar het betreffende adres met daarin alle correspondentie etc. Ik hoop in elk geval vandaag of morgen een antwoord te krijgen. Ik hou uiteraard jullie even op de hoogte mocht er wat veranderen :)
TheSeeker_NLwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:11
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

A: wie zegt dat die reactie echt van Conrad is, B: TS heeft kosten gemaakt voor een advocaat...wie gaat die kosten betalen? Ik vind het nog steeds een rammelend verhaal.

Overigens ben ik sowieso tegen het online voor 'lul' zetten van bedrijven maar dat terzijde.
Ik zet niet graag mensen voor 'lul'. Maar als je op een gegeven moment in een situatie komt waar niks verder werkt heb je het goede recht om je beklag te doen. Het is een principe kwestie geworden, het geld hoort gewoon terug gestort te worden en daarnaast worden beloftes niet nagekomen. Ik weet niet wat jij daar mee doet, maar ik word daar gewoon heel boos van en ja dan kan ik best een advocaat in schakelen.

Verder hoop ik gewoon dat het opgelost wordt en dat ik weer vrolijk kan blijven bestellen bij het betreffende bedrijf. Ik ben echt geen zuurpruim en als dit netjes wordt afgehandeld is het gewoon "zand erover". :)
Nembrionicwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:37
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

A: wie zegt dat die reactie echt van Conrad is, B: TS heeft kosten gemaakt voor een advocaat...wie gaat die kosten betalen? Ik vind het nog steeds een rammelend verhaal.

Overigens ben ik sowieso tegen het online voor 'lul' zetten van bedrijven maar dat terzijde.
Die Conrad user...

Geregistreerd op: dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:25
Laatste bezoek: 46 minuten, 22 seconden geleden.
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)


:')
Ronnie_bravowoensdag 20 oktober 2010 @ 16:05
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ik zet niet graag mensen voor 'lul'. Maar als je op een gegeven moment in een situatie komt waar niks verder werkt heb je het goede recht om je beklag te doen. Het is een principe kwestie geworden, het geld hoort gewoon terug gestort te worden en daarnaast worden beloftes niet nagekomen. Ik weet niet wat jij daar mee doet, maar ik word daar gewoon heel boos van en ja dan kan ik best een advocaat in schakelen.

Verder hoop ik gewoon dat het opgelost wordt en dat ik weer vrolijk kan blijven bestellen bij het betreffende bedrijf. Ik ben echt geen zuurpruim en als dit netjes wordt afgehandeld is het gewoon "zand erover". :)
Ik begrijp dat je je recht wilt halen, dat zou ik natuurlijk zelf ook willen. Alleen mensen die spreken van "ze reageren niet op mijn advocaat" daar heb ik wat moeite mee. Het blijkt dat 98% van de mensen die spreken van 'mijn advocaat' het niet hebben over een advocaat maar over iemand met enige (juridische??) kennis? Voorts vraagt een advocaat al een starttarief wat hoger ligt als jouw totaalvordering vandaar mijn sceptische kijk op de gang van zaken.

Derhalve ontken ik niet dat jij een vordering op Conrad hebt, echter durf ik wel te stellen dat jij geen advocaat hebt ingeschakeld ;)
TheSeeker_NLwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:16
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je je recht wilt halen, dat zou ik natuurlijk zelf ook willen. Alleen mensen die spreken van "ze reageren niet op mijn advocaat" daar heb ik wat moeite mee. Het blijkt dat 98% van de mensen die spreken van 'mijn advocaat' het niet hebben over een advocaat maar over iemand met enige (juridische??) kennis? Voorts vraagt een advocaat al een starttarief wat hoger ligt als jouw totaalvordering vandaar mijn sceptische kijk op de gang van zaken.

Derhalve ontken ik niet dat jij een vordering op Conrad hebt, echter durf ik wel te stellen dat jij geen advocaat hebt ingeschakeld ;)
Dat mag je stellen hoor. Het goede woord is dan misschien bedrijfsjurist en geen advocaat. Maar verder veranderd het niet veel aan de situatie. Maar een aangetekende brief van deze bedrijfsjurist ;) is simpelweg genegeerd.

Ik heb overigens een kort antwoord op mijn e-mail gehad van Conrad en ik hoop morgen een duidelijke reactie te krijgen op hoe ze de situatie willen gaan afhandelen.
Ronnie_bravowoensdag 20 oktober 2010 @ 16:20
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:16 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Dat mag je stellen hoor. Het goede woord is dan misschien bedrijfsjurist en geen advocaat. Maar verder veranderd het niet veel aan de situatie. Maar een aangetekende brief van deze bedrijfsjurist ;) is simpelweg genegeerd.

Ik heb overigens een kort antwoord op mijn e-mail gehad van Conrad en ik hoop morgen een duidelijke reactie te krijgen op hoe ze de situatie willen gaan afhandelen.
Helemaal duidelijk. In ieder geval (welgemeend) succes met de afwikkeling ^O^
TheSeeker_NLdonderdag 21 oktober 2010 @ 11:03
Ik heb zojuist een antwoord gekregen van Conrad. Het volledige bedrag, inclusief de gemaakte kosten voor het inschakelen van een bedrijfsjurist, zal worden gestort op mijn rekening.

Met enig geduld is dit dan toch afgehandeld en op een nette manier. Waarom het precies fout is gegaan blijft me nog steeds een raadsel maar ik geef ze het voordeel van de twijfel en neem aan dat het een ongelukkige samenloop is geweest van omstandigheden. Mijn vertrouwen in het bedrijf blijft in elk geval. Bedankt Conrad!
heiden6donderdag 21 oktober 2010 @ 15:44
Dubieus dat de bedrijfsnaam eerst niet in het topic mocht, en nu blijkbaar wel. :?

(Niets ten nadele van Conrad verder hoor, dit is netjes opgelost.)
Five_Horizonsdonderdag 21 oktober 2010 @ 15:53
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:44 schreef heiden6 het volgende:
Dubieus dat de bedrijfsnaam eerst niet in het topic mocht, en nu blijkbaar wel. :?

Da's verder niet dubieus, maar zoals gezegd: als je daarover per se wat kwijt wilt, dan kun je terecht in ons FB-topic.