dit zijn de racties van honeywell:
(IK)
Vraag/Opmerking : ik heb de volgende vraag over het evohome systeem.
we hebben een hce80 en 4 maal een hr80.
deze sturen de ketel regelmatig aan , ook als er geen warmtevraag is.
nou schijnt dit met een software update verholpen te kunnen worden, als dit zo is, waar kunnen we de software halen / verkrijgen.
is er voor dit probleem een andere oplossing horen we het graag.
(HONEYWELL)
Geachte heer simonmo,
Gebruikt u de HCE80 alleen icm de HR80, of ook icm het Evohomesysteem met MT4 motoren naar de HCE80 toe?
(IK)
het systeem bestaat uit.
1 evotouch
1 modulerende ketelrelai
1 hce80 met mt4 motoren
4 dts 92 thermostaat .
hr80 thermostaatknoppen.
de hce 80 en dts92. worden gebruikt voor de vloerverwarming beneden.
de hr 80 knoppen voor de radiatoren boven.
en de evotouch als hoofd bedien deel.
alvast bedankt voor uw reactie
(HONEYWELL)
Geachte heer simonmo,
De HR80 geeft in principe geen signaal aan de cv-ketel om te branden, dit doet uw evotouch. Mocht dit niet goed regelen en afwijkend gedrag vertonen, zal dit liggen in het afstellen en inregelen van de installatie. Een software update zal dit helaas niet oplossen.
Ik ga er vanuit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
_____________________________ Honeywell
(IK)
dat klopt inderdaad dat de evotouch het signaal aan de ketel geeft.
alles werkt verder ook naar behoren.
alleen het vreemde is dat de ketel aanslaat zonder warmtevraag.
en u heeft het verder over inregelen. alles is momenteel op elkaar afgestemd. wat kan ik dan nog inregelen.
ik hoop dat u mij hier verder mee kunt helpen. aangezien we de oplossing niet kunnen vinden, op het net kunnen we alleen vinden dat ermeer mensen waren / zijn met dit probleem. maar niemand is met een concrete oplossing gekomen.
mocht er een update zijn . waar kan ik deze vinden. in de documuntatie diw is meegeleverd staat dat deze vrij is te downloaden.
maar helaas zonder resultaat.
(HONEYWELL)
Geachte heer Ahammar,
De update zal geen oplossing bieden voor uw probleem, maar worden in ieder geval verstrekt aan de ambassadeurs van Evohome. Dit gaat vooral over updates voor de software van de evotouch, vooral voor de bediening.
Mocht u bij evohome problemen houden, dan is het een overweging waard om een afspraak te maken voor een bezoek ter plaatse, samen met Honeywell. Dit verzoek kunt u indienen via infolijn@honeywell.nl
Wanneer de oorzaak van het probleem ligt in het juist programmeren en instellen van het evohome systeem maar niet aan een defect, dann kan het bezoek in rekening gebracht worden.
Ik ga er vanuit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
_____________________________ Honeywell