quote:ik heb het idee dat dat geldt voor alle automatisering.Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... de techniek is alles behalve innovatief. Het is gewoon het grote roven van maatschappelijk geld door belanghebbenden. Dat de implementatie daar onder is komen te lijden heeft alles maar dan ook alles te maken met incompetente managers en politici
quote:Automatisering is inderdaad geen innovatieve techniek. Het probleem met veel computerwetenschappen is dat het niveau sterk gedaald is sinds veel programmeurs niet meer geschoold zijn in de computerwetenschappen. Een andere plaag is het feit dat veel automatiseringsprojecten gerund worden door mensen die zelf niet geschoold zijn in computerwetenschappen, dan maak je fouten die al reeds 100 keer eerder gemaakt zijnOp vrijdag 22 oktober 2010 19:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
ik heb het idee dat dat geldt voor alle automatisering.
Hoe meer automatisering, hoe meer chaos, hoe slechter de service.
Ik wil gewoon een kaartje kopen als ik met de trein wil; en ik wil contant betalen aan de balie en door een vriendelijke medewerker worden bediend die mijn vragen beantwoordt.
EN .... vroeger reden de treinen op tijd .... zonder al die automatisering.
quote:Nou , ik zie soms heel mooie dingen gebeuren ...., maar waar absoluut geen behoefte aan is.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Automatisering is inderdaad geen innovatieve techniek. Het probleem met veel computerwetenschappen is dat het niveau sterk gedaald is sinds veel programmeurs niet meer geschoold zijn in de computerwetenschappen. Een andere plaag is het feit dat veel automatiseringsprojecten gerund worden door mensen die zelf niet geschoold zijn in computerwetenschappen, dan maak je fouten die al reeds 100 keer eerder gemaakt zijn
quote:Eens.Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... de techniek is alles behalve innovatief. Het is gewoon het grote roven van maatschappelijk geld door belanghebbenden. Dat de implementatie daar onder is komen te lijden heeft alles maar dan ook alles te maken met incompetente managers en politici
quote:Een gekoppelde database die vervolgens makkelijk te kraken is en weg privacy.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:45 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Eens.
Ik bedoel, kom op. Een stapeltje RFID-kaarten, een stapeltje RFID-lezers, en een gekoppelde database? Volgens mij is het uitrollen van het hele systeem nog meer werk dan het daadwerkelijk "automatiseren"
quote:Ik bedoelde gekoppeld meer als zijnde gekoppeld aan de RFID-lezers etc (iets wat toch best handig is als je het saldo wilt registreren...)Op vrijdag 22 oktober 2010 19:48 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Een gekoppelde database die vervolgens makkelijk te kraken is en weg privacy.
Ik wil automatisering ZONDER een gekoppelde database.
quote:Het probleem van die mensen is dat ze zichzelf niet werkeloos gaan makenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:06 schreef stekelzwijn het volgende:
Tja, al die minkukels die zich met onderwijs bemoeien.....
quote:Dat heeft eerder te maken met incompentent personeel, projectleiders en eisen van de klant (die het binnen 1 maand geleverd wil hebben terwijl dat niet realistisch is) dan met de techniek. Techniek is de oplossing voor 99% van alle problemen mits goed over nagedacht en goed uitgevoerd.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
ik heb het idee dat dat geldt voor alle automatisering.
Hoe meer automatisering, hoe meer chaos, hoe slechter de service.
Ik wil gewoon een kaartje kopen als ik met de trein wil; en ik wil contant betalen aan de balie en door een vriendelijke medewerker worden bediend die mijn vragen beantwoordt.
EN .... vroeger reden de treinen op tijd .... zonder al die automatisering.
quote:Precies. Kijk nu trouwens ook maar wat er in Rotterdam weer is gebeurt. Zelfs nu weten de managers de zaken weer te verdraaien en proberen ze met man en macht de schuld op de techneuten en uitvoerende te schuiven.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:51 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat heeft eerder te maken met incompentent personeel, projectleiders en eisen van de klant (die het binnen 1 maand geleverd wil hebben terwijl dat niet realistisch is) dan met de techniek. Techniek is de oplossing voor 99% van alle problemen mits goed over nagedacht en goed uitgevoerd.
Maja het zal ook wel gedeeltelijk komen door de verspilde uurtjes aan vergaderen en alle belachelijke regeltjes die wie hier hebben in dit land en werelddeel. In China heb je dit niet en krijg je dus veel meer gedaan.
quote:Dat komt omdat teleurgestelde technici uit armoede en wanhoop zelf manager zijn geworden. If you can't beat them, join 'em.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:01 schreef Cherna het volgende:
Dan heb ik het nog niet eens over het aantal managers dat totaal de klauwen is uitgelopen.
quote:Of zijn het degene die als technici niet geslaagd zijn maar onder luid trommelgeroffel zijn binnengehaald. Blijken ze niet te voldoen als techneut dan laten ze hem maar lijstjes maken en wat slap lullen. Blijken ze daar plots wel talent voor te hebben. Dan moet je je voorstellen dat dan zo,n joker jou gaat vertellen wat je moet doen, wanneer het af moet zijn etc. Voor zichzelf ontwikkeld hij nog een paar lijstjes(want hij moet werk verzinnen) die jij mag invullen(nog wat administratie erbij) Blijkt dan plots de grote manager toch nog te kunnen zeggen kijk ik had het goed gezien, goed dat we hem hebben binnengehaald want hij kan de boel goed organiseren.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat komt omdat teleurgestelde technici uit armoede en wanhoop zelf manager zijn geworden. If you can't beat them, join 'em.
quote:Lijkt me een heerlijk baantje, beetje notuleren en lekker niksdoen en wachten met excuus omdat de klant geen beslissing kan nemen.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:01 schreef Cherna het volgende:
[..]....Ook een leuk voorbeeld:
Door iso9001 moest je elk telefoongesprek met de klant notuleren en een verslag maken. Jonge je was er een halve dag mee bezig. Had ik dat dan uitgewerkt moest ik het opsturen naar de klant en moest hij het ondertekenen. Gevolg weer vergaderen want dan kon hij plots de beslissing niet meer nemen.
Dat was um moest ff mijn frustratie kwijt![]()
quote:Geniaal, deze man.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:02 schreef Breetai het volgende:
Onzichtbaar Leiderschap: Mathieu Weggeman
Matthieu Weggeman over meestribbelen, dienend leiderschap, leidinggeven aan professionals en het fungeren van hitteschil voor de ruis van boven. Inzichten uit het seminar Onzichtbaar Leiderschap.
quote:Ok, daar doelde ik ook op.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:01 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ik bedoelde gekoppeld meer als zijnde gekoppeld aan de RFID-lezers etc (iets wat toch best handig is als je het saldo wilt registreren...)
Maar van mij mag al die andere meuk de database uit. Saldo is het enige dat boeit.
quote:Nee, dat klinkt echt iets dat je bevredigend tot je 72ste kunt doen zeg..Op zaterdag 23 oktober 2010 20:55 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Lijkt me een heerlijk baantje, beetje notuleren en lekker niksdoen en wachten met excuus omdat de klant geen beslissing kan nemen.
Maar ik zou me wel indekken als ik jou was en de klant (of iemand die er niet bij betrokken is) alle schuld (kunnen) geven als er iets misgaat.
quote:Veel mensen zullen er blind voor tekenen. Ik geef ze geen ongelijk.Op zondag 24 oktober 2010 15:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, dat klinkt echt iets dat je bevredigend tot je 72ste kunt doen zeg..
quote:Het probleem van een digitale strippenkaart lijkt me dat er gemakkelijk op grote schaal fraude mee te plegen valt, zonder dat dat te traceren is (als je de inkt van je strippenkaart wegbrandt is dat op te merken, bij het veranderen van een getalletje niet...)Op zondag 24 oktober 2010 12:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ok, daar doelde ik ook op.
Ik denk aan zoiets als een strippenkaart, maar dan digitaal. Liever geen RFID, omdat je geen grip hebt op wat er echt in zit, en die radiosignalen zijn bovendien schadelijk voor de gezondheid.
quote:Als jij het zo goed weet als manager, waarom doe je er dan niets aan? Geef standaard meer salaris, geef opleidingen, alles om goed personeel te krijgen en te houden.Op zondag 24 oktober 2010 19:36 schreef Spanky78 het volgende:
Wij beta's zijn gewoon te dom om goed over ons loon te odnerhandelen. We laten ons aftroeven door 'dommere' accountants en salesmensen, die onder het mom: 'Wie op het geld zit, hoort het te verdienen' meer verdienen zdan ze eigenlijk waard zijn. Helaas, wij laten ons gewoon naaien omdat we toch 'leuk werk' willen. Maar vergeten dat je voor leuk werk ook gewoon goed betaald kan krijgen.
Mijn tip: zet hoog in en schrik van wat je krijgt. Ik ben inmiddels zelf manager in een technische omgeving en ja, het is lastig om echt goede technici te krijgen, als wij er eenmaal uit zijn willen we best een schaaltje omhoog als het moet....
quote:Wat voor soort goede technici zoek je dan ?Op zondag 24 oktober 2010 19:36 schreef Spanky78 het volgende:
Mijn tip: zet hoog in en schrik van wat je krijgt. Ik ben inmiddels zelf manager in een technische omgeving en ja, het is lastig om echt goede technici te krijgen, als wij er eenmaal uit zijn willen we best een schaaltje omhoog als het moet....
quote:Tja je vergeet dat de datum van oplevering gewoon blijft staan. Het is erg frustrerend als je niet vooruit komt door al die vergaderingen en beslissingen die achterwege blijven. Of erger nog je kunt opnieuw beginnen. Het nadeel voor de klant is dan het meerwerk.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:55 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Lijkt me een heerlijk baantje, beetje notuleren en lekker niksdoen en wachten met excuus omdat de klant geen beslissing kan nemen.
Maar ik zou me wel indekken als ik jou was en de klant (of iemand die er niet bij betrokken is) alle schuld (kunnen) geven als er iets misgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |