Hmm, voornamelijk wat beters te doen dan t hele weekend op fok zittenquote:
Nee, ben ik met je eens. moet wel van twee kanten komen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ben ik nou heel egocentrisch als ik zeg dat ze er dan zelf ook iets voor mag doen?
Alles draait erom dat ik niet meer naar haar kom (mijn vader noemt ze ook nooit trouwens). Maar andersom zit ze nooit bij mij. Zelfs als ze me thuisbrengt als we elkaar wel een keer gezien hebben, komt ze nooit mee naar boven.
Dat gaat me ook tegenstaan.
Nee, dat ben je niet egocentrisch. Maar wie weet denkt zij ook wel zo, dat jij geen tijd voor haar hebt/maakt dus dat je dat ook niet terug hoeft te verwachten.. of voelt ze zich te veel/niet welkom/whatever? Dat is voor ons alleen maar gissen, ik denk gewoon dat zij een andere band met je wil dan ze nu heeft en dit uit in haar ontevredenheid door te miepen over zulke dingen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ben ik nou heel egocentrisch als ik zeg dat ze er dan zelf ook iets voor mag doen?
Alles draait erom dat ik niet meer naar haar kom (mijn vader noemt ze ook nooit trouwens). Maar andersom zit ze nooit bij mij. Zelfs als ze me thuisbrengt als we elkaar wel een keer gezien hebben, komt ze nooit mee naar boven.
Dat gaat me ook tegenstaan.
En ook misschien zeggen dat je al genoeg aan je hoofd hebt en gen zijn hebt in ook nog eens een moeder die kritiek o je zit te leveren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet egocentrisch. Maar wie weet denkt zij ook wel zo, dat jij geen tijd voor haar hebt/maakt dus dat je dat ook niet terug hoeft te verwachten.. of voelt ze zich te veel/niet welkom/whatever? Dat is voor ons alleen maar gissen, ik denk gewoon dat zij een andere band met je wil dan ze nu heeft en dit uit in haar ontevredenheid door te miepen over zulke dingen.
Ja soms is het moeilijk iemand beweegredenen te doorgronden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet egocentrisch. Maar wie weet denkt zij ook wel zo, dat jij geen tijd voor haar hebt/maakt dus dat je dat ook niet terug hoeft te verwachten.. of voelt ze zich te veel/niet welkom/whatever? Dat is voor ons alleen maar gissen, ik denk gewoon dat zij een andere band met je wil dan ze nu heeft en dit uit in haar ontevredenheid door te miepen over zulke dingen.
Dat ze beseft dat ze niet eeuwig de tijd heeft en nu met volle teugen van haar dochter wil genieten nu het nog kan..quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:56 schreef dawg het volgende:
ik zou een praten met je moeder, yuki. wellicht zit ze ergens mee mbt jullie contact sinds ze ziek is geweest ofzo?
Beetje onzin dat, tussen 18 en 25 jaar verwacht je dat je kind het huis uit gaat en dus steeds minder langs zal komen. Op mijn 22e kwam ik zeker niet meer elk weekend thuis. Ondertussen is het 4-6x per jaar (ik zie mn ouders wel veel vaker, maar gaan dan uit eten of bezoek ze op een vakantie adres ofso).quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Gooi maar wat deze kant opquote:
Dat vind ik een nare toon hebben, ik zou dat niet op die manier zeggen. Lijkt me niet bevorderlijk voor de onderlinge verstandhouding.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:57 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En ook misschien zeggen dat je al genoeg aan je hoofd hebt en gen zijn hebt in ook nog eens een moeder die kritiek o je zit te leveren.
je kunt er naar blijven gissen of eens praten met elkaar. zoals het nu gaat is ook alleen geforceerd en mij lijkt dat er alleen maar 'problemen' van kunnen komen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Dat ze beseft dat ze niet eeuwig de tijd heeft en nu met volle teugen van haar dochter wil genieten nu het nog kan..
Ik heb de wijsheid niet in pacht natuurlijk. Maar hoe je moeder reageerd hoor je vaker van mensen die ernstig ziek zijn geweest. Sommigen koesteren alles en iedereen. En sommigen eisen bijna onvoorwaardelijke aandacht op. Wel lastig dat het niet uit te praten valt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Vaak. Heel vaak. Zelfs met pa als bemiddelaar
Welk deel van wat ik zeg is een beetje onzin? Ik kan je post niet helemaal plaatsen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Beetje onzin dat, tussen 18 en 25 jaar verwacht je dat je kind het huis uit gaat en dus steeds minder langs zal komen. Op mijn 22e kwam ik zeker niet meer elk weekend thuis. Ondertussen is het 4-6x per jaar (ik zie mn ouders wel veel vaker, maar gaan dan uit eten of bezoek ze op een vakantie adres ofso).
We hebben echt al heel veel gepraat. En het komt steeds op hetzelfde neer. "Je bent zo weinig thuis en als je er bent, zien we je weinig."quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat zijn wel dingen die helpen ja. Ik heb mijn moeder ook op een gegeven moment gezegd dat ik even geen contact meer wilde. Sindsdien doet ze een stuik vriendelijker....quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:57 schreef PeuRac het volgende:
@yuki, daar heb je zeker gelijk inze mag ook zeker wel eens bij jou langs komen.
Overigens heb ik mijn moeder nergens meer over gehoord sinds ik terug ben uit Finland, nu is ze blij als ze me meer als 3x per jaar zie. Zeker omdat ze weet dat ik de rest van de familie als 3 jaar niet meer tot max 4x per jaar (alleen mn oma) zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |