abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87601583
Sinds een maand hebben wij een KitchenAid staande mixer. Mijn vriendin gebruikt hem veel om beslag te maken voor taarten en cupcakes. Ik heb er eenmaal pizzadeeg en eenmaal pastadeeg mee willen maken, maar telkens heb ik het mixen gestopt. Je hoorde aan de moter dat de KA teveel moeite moest doen om te mengen. Is het zo dat die degen te zwaar zijn voor de KitchenAid? Of kan het geen kwaad dat de motor het soms wat moeilijk heeft?
Binnen 2 weken ben ik jarig en overweeg ik wat accessoires te vragen/kopen. Iemand ervaring met de pastaset of de gehaktmolen?

Registreer je bij Betfair via deze code: QCU4LHHDH
en je bent voor eeuwig mijn vriend ;-)
pi_87606018
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
pi_87618302
We hebben zo'n machine op m'n werk en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben hoeveel "mishandeling" deze consumenten machine aan kan. We hebben in een maand tijd die machine meer mishandelt dan de gemiddelde gebruiker de machine in 10 zal doen en het apparaat werkt nog steeds.

Verder wat Fixers zegt, maak niet teveel deeg in 1 keer dan heb je er nog lang plezier van :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:21:36 #4
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_87621382
welke losse accessoires hebben jullie die jullie ook gebruiken?

gebruik hem momenteel alleen met deeghaak :@
pi_87625158
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87625319
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:02 schreef Fixers het volgende:
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
En dus NIET langzamer zetten :')

De snelheidsregeling is niet mechanisch maar over de spoel. Dus minder snel is dus minder krachtig. Als de mijne wat moeite heeft zet ik hem voor de zekerheid een tandje harder. Je hoort dat hij dan minder moeite heeft.
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:36:46 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87625956
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:41:17 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_87630807
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:44:11 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_87630900
Ik ga aanstonds ook voor een kitchen aid, voor mij echt een musthave zodat het wat kneed en klopwerk uit handen neemt ;)
Vind het wel een flinke uitgave maar wel 1 die het waard is.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_87633388
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:08:11 #11
45206 Pietverdriet
pi_87633623
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:41 schreef Erasmo het volgende:
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
Ja, absoluut, bij normaal gebruik hebben je kinderen er nog plezier van, het heeft dergelijke degelijkheid. Heb de fout gemaakt een goedkope machine te kopen, speelgoed, gewoon kut, waardeloos. Hij is niet goedkoop die kitchenaid, maar het is een oer en oer degelijk apparaat waar je gewoon goed brooddeeg in kan maken, en met de hulpstukken nog veel meer mee kan doen. Het is geen compromis, hij doet het gewoon. Nooit over na hoeven denken, gewoon doen
pi_87634584
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef n105 het volgende:
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
Prei heeft hele lange stugge vezels. Dat trommelschaafje is gewoon niet scherp genoeg om daar goed doorheen te komen. Prei snijd je het beste gewoon met de hand en een goed scherp mes.

Voor andere dingen voldoet een KA prima. Die gehaktmolen bijvoorbeeld heb ik eens geprobeerd en werkte verbazend goed voor iets van plastic. De nieuwe holle pasta molen is goed, maar dat afsnijddraadje is niet je van het, dat kan breken en is duur vervangen (± 60 euro).
pi_87638637
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87639042
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
pi_87639790
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:57 schreef n105 het volgende:
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
En kan je dat roterend gedeelte bewegen wanneer de KA uitstaat?
pi_87639816
Ja mooie apparaten! Het pasta opzetstuk werkt prima, gisteren de ijsmachine ervoor gekregen! Ik ben benieuwd of deze net zo goed werkt als mijn oude ijsmachine.
pi_87640673
ja dat kan ik bewegen
pi_87640717
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
  zondag 17 oktober 2010 @ 19:17:15 #19
45206 Pietverdriet
pi_87641522
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:51 schreef Drossie het volgende:

[..]

En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
Nee, ik meng met de hand wat ei en meel en haal het stugge deeg dan door de walsen van de pastamachine, vouw het dubbel, etc en ga daar mee door tot het soepel is.
pi_87651446
Zelfs een hobart gaat eht met pastadeeg zwaar krijgen. Eigenlijk heb je daar een ander type kneder voor nodig. Een morton ofzo. Maar da's neit te doen voor thuis.
Whatever...
pi_87825763
Vandaag leuke verrassing gebracht door de postbode: kookboek van KitchenAid. Vrij dik boek met leuke recepten. Ook een recept voor pastadeeg. En met dezelfde verhoudingen dan het deeg dat ik maak: 1ei/100g bloem. Blijkbaar wordt een KitchenAid dan toch verondersteld zo'n zwaar deeg aan te kunnen...
Ik vraag me af wat zo'n KA eigenlijk precies aankan zonder schade aan de motor op te lopen. Gisteren maakte mijn vriendin nog een brooddeeg met 750g bloem. De KA stond zelf heen en weer te wiebelen, maar kneedde het deeg uiteindelijk wel. Kan dat echt geen kwaad als je de maximum hoeveelheden maar respecteert?

Ohja, zou een moderator mijn schrijffout in de topictitel willen verbeteren aub? merci!

[ Bericht 7% gewijzigd door Drossie op 22-10-2010 12:10:04 ]
pi_87826290
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:50:39 #23
45206 Pietverdriet
pi_87829885
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:05 schreef Fixers het volgende:
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
Probeer maar eens pastadeeg in je kitchenaid te maken. Dat zou ik niet aanraden.
pi_87830196
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:05:20 #25
45206 Pietverdriet
pi_87830365
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
pi_87830474
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
Ging ie stuk? :o Ik heb het apparaat een keer bij iemand thuis gezien, zag er imposant en erg sterk uit. :Y
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:12:41 #27
45206 Pietverdriet
pi_87830625
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ging ie stuk? :o Ik heb het apparaat een keer bij iemand thuis gezien, zag er imposant en erg sterk uit. :Y
Oh, nee, ik bedoel op mijn werk toen ik nog in de Keuken werkte.
pi_87835060
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?
Aldus.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:17:55 #29
45206 Pietverdriet
pi_87835112
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:16 schreef Z het volgende:

[..]

Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?
Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.
pi_87835318
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.
Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?
Heb je slechte ervaringen met het deeg te maken in de KA? Ik heb het zonet geprobeerd omdat het in dat kookboek stond en dat lukte wel. Hij had het soms wat moeilijk om erdoor te kneden, maar dat blijkt niet erg te zijn...
Ik twijfel nu of ik de pastaset voor mijn verjaardag zal vragen...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:25:33 #31
45206 Pietverdriet
pi_87835466
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:22 schreef Drossie het volgende:

[..]

Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?
Basis, die voor vellen, spaghetti en van die linten.
quote:
Heb je slechte ervaringen met het deeg te maken in de KA?
Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de hand
quote:
Ik heb het zonet geprobeerd omdat het in dat kookboek stond en dat lukte wel. Hij had het soms wat moeilijk om erdoor te kneden, maar dat blijkt niet erg te zijn...
Ik twijfel nu of ik de pastaset voor mijn verjaardag zal vragen...
Heb je een pastamachine?
pi_87835568
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de hand

Bij mij ging het zeer goed op de manier die KA adviseert in dat kookboek: eerst alles mengen met de platte menghaak en daarna 5-8 min kneden met de deeghaak. Was een erg mooi deeg!

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je een pastamachine?
Ja, een manuele.

[ Bericht 44% gewijzigd door Drossie op 22-10-2010 18:21:10 ]
pi_88217088
Zit er veel verschil in prijs tussen verschillende winkels voor de KitchenAid? Er komt er waarschijnlijk binnekort eentje :9
pi_91322943
Ik heb hem online gekocht, scheelde 200¤ met een gewone winkel.
Ondertussen is de KA wel al binnen geweest om het gerammel te herstellen.
Probleem werd hersteld, maar is onlangs terug opgedoken.
Ik heb gemaild om te vragen of het definitief hersteld kan worden of dat we evt kunnen ruilen voor een nieuwe.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:39:34 #35
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91325454
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:08 schreef Tjado het volgende:
Zit er veel verschil in prijs tussen verschillende winkels voor de KitchenAid? Er komt er waarschijnlijk binnekort eentje :9
Ik denk online goed zoeken, en mogelijk aanbiedingen van winkels blijven checken, ik weet wel dat de bijenkorf zeker niet voordelig is, daar betaal je echt de hoofdprijs.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21:04 #36
45206 Pietverdriet
pi_91334235
Bijenkorf is een zwaar overschatte winkel
pi_91816516
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:51 schreef Drossie het volgende:
Ik heb hem online gekocht, scheelde 200¤ met een gewone winkel.
Ondertussen is de KA wel al binnen geweest om het gerammel te herstellen.
Probleem werd hersteld, maar is onlangs terug opgedoken.
Ik heb gemaild om te vragen of het definitief hersteld kan worden of dat we evt kunnen ruilen voor een nieuwe.
Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?
pi_91830002
Ik heb mijne op pixmania gekocht, daar was hij 380 wat verreweg het goedkoopst was dat ik heb kunnen vinden.
Overigens groot fan! Ik gebruik hem vooral voor pizzadeeg, schuimen en zo af en toe voor bakprojecten. Elke cent waard.
Work hard, play harder.
pi_91837769
Hier nog een fan. Ik heb hem de laatste tijd verwaarloost. Dat kan eigenlijk niet. Staat zielig naast de blender van KA te verstoffen. Ga het van het weekend goed maken met hem. ;)

Ik heb de pastaset erbij. Die is geweldig. _O_
De raviolimaker is ruk. Die moet je echt niet aanschaffen, te duur en totaal niet handig.

Wil nog wel de te dure citruspers erbij aanschaffen. Dit omdat ik niet nog een groot apparaat wil neerzetten.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:03:21 #40
45206 Pietverdriet
pi_91849151
De Pastaset is idd te gek, net als de gehaktmolen trouwens.
pi_92114636
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:28 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?
net als pen-guin heb ik de KA bij Pixmania gekocht. Een rode, die was het goedkoopst: 370¤ denk ik.
pi_92151149
Ik lees even mee. Ben momenteel aan het oriënteren. Een kitchenaid is best duur, zelfs online. Ik zie nu dat de Kenwood mx271 in de aanbieding is in de Makro voor 135¤ incl btw. Dus even kijken wat ik het beste kan nemen...

Zijn er weleens aanbiedingen van kitchenaid?
pi_92164974
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De Pastaset is idd te gek, net als de gehaktmolen trouwens.
Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:39:41 #44
45206 Pietverdriet
pi_92165789
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:18 schreef Semafoor73 het volgende:

[..]

Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?
Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.
pi_92166335
Hoe kan het dat iedereen in dit topic zeer tevreden over de KA is en als ik de gemiddelde review lees online zijn die niet zo positief.

Allemaal amateurs in de keuken die niet weten waarvoor en hoe ze dit apparaat moeten gebruiken?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:07:32 #46
45206 Pietverdriet
pi_92166956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef McGilles het volgende:
Hoe kan het dat iedereen in dit topic zeer tevreden over de KA is en als ik de gemiddelde review lees online zijn die niet zo positief.

Allemaal amateurs in de keuken die niet weten waarvoor en hoe ze dit apparaat moeten gebruiken?
Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.
pi_92175271
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.
Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:31:55 #48
45206 Pietverdriet
pi_92175398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:29 schreef Semafoor73 het volgende:

[..]

Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!
Denk je niet dat je beter riblap kan gebruiken, dat is goedkoper en smaakvoller.
pi_92756679
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:03 schreef ASSpirine het volgende:
http://www.superdagdeal.n(...)kn=promo2web&4dsid=2

Niet zoveel goedkoper
Lekker verneukeratief: de adviesprijs voor die blender is ¤ 229,- geen 299,95. Nog steeds een boel korting dat wel. Maar de prijs een beetje opkloppen om de korting groter te doen lijken... :N

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.
Daar tegenover: ik zie een hoop laaiende reviews over Kenwood. Daar snap ik ook niet van hoe mensen er zó tevreden mee kunnen zijn. Het is net een stofzuiger als 'ie een beetje toeren maakt, dat valt me echt vies tegen. De gardes vind ik, hoewel van rvs bij de duurdere modellen, erg flimsig aanvoelen. Volgens mij verbuigen die al met een simpel cakebeslagje.

Als er bij mij ooit nog een mixer in huis komt, dan is het wel een kitchenaid. Voorlopig doe ik het nog met een magimix en een handmixer.
pi_92762857
Ik heb een Bosch Mum, doet hetzelfde als de KA alleen voor een fractie van de prijs :). Ook lovende reviews trouwens.

http://www.amazon.de/Bosc(...)iertem/dp/B00008K5XU
  maandag 14 februari 2011 @ 12:34:49 #52
45206 Pietverdriet
pi_92763356
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:21 schreef noutie het volgende:
Ik heb een Bosch Mum, doet hetzelfde als de KA alleen voor een fractie van de prijs :). Ook lovende reviews trouwens.

http://www.amazon.de/Bosc(...)iertem/dp/B00008K5XU
Dan heb je nog nooit met een KA gewerk.
pi_92764920
Nee inderdaad, het is een ander apparaat voor een andere prijs. Voor het geld doet deze het echter prima, een kilo brooddeeg gaat goed. En omdat het apparaat niet zo zwaar is, is ie zo gepakt en weer weggezet.

En het is een kunststof machine dus hij tordeert vast meer dan een KA. Het is meer wat je zoekt hè, een KA ziet er mooi uit en laat je op het werkblad staan.

-edit- ik heb het gepost omdat het een alternatief kan zijn voor iemand die de KA te duur vindt

[ Bericht 6% gewijzigd door noutie op 14-02-2011 13:22:51 ]
pi_94332789
Voor wie een KA Artisan zoekt: in Aalst (België, provincie Oost-Vlaanderen) is er een winkel die ze verkoopt aan 349,- Waarom zo "goedkoop"? Op de toestellen zit een krasje, een kleurverschil oid in de lak. De garantie is zoals elders. Ik heb ze gevonden via deze link: http://nl.kapaza.be/vi/53279360.htm?ca=2_s
Ze hebben ook andere toestellen, accessoires e.a. aan scherpe prijzen, maar niet altijd. Ben er gisteren om de foodprocessor van KA geweest en volgende dingen stonden er: pasta-opzetstuk (ong. 70euro denk ik), glazen kom (ong. 50euro) vr de mixer, pasta droogrekje en dan de mixer zelf in alle kleuren, de blender, broodrooster en natuurlijk ook de foodprocessor (nog 2 na mijn aankoop). Op het einde vd maand krijgen ze telkens nieuwe dingen binnen van KA. Maar dus meestal met een bijna onzichtbaar "foutje" in de lak of zo.
Op mmcreationshop.be iets minder scherpe prijzen, maar levert aan huis.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:18:16 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94671025
Ik heb een kitchenaid gekocht op marktplaats voor 175 euro *O*
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:40:39 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94946145
Weet iemand of deze deeghaak past bij het type K45SS?

Het ding loopt namelijk ontzettend aan tegen de wand van de mengkom.
pi_94953771
KitchenAid O+ Wil er zo graag 1 maar woon nog thuis en mijn moeder zit er niet op te wachten. ;( Maar zodra ik op mezelf woon is ie van mij!
pi_95011791
@Erasmo
Ik ken deze haak niet. Bij mij zit dat deze erbij:

Ze zijn los te koop. Deze foto komt van suprisekookgerei.
Let op want de K5 en K50 hebben weer een andere haak (lijkt ook niet op de jouwe).
pi_95015247
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:40 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand of deze deeghaak past bij het type K45SS?

[ afbeelding ]

Het ding loopt namelijk ontzettend aan tegen de wand van de mengkom.
De deeghaak die je laat zien ken ik zelf ook niet. Het is in ieder geval niet eentje die tegenwoordig bij de machines wordt geleverd. Hij lijkt mij veel te recht voor de nogal ronde kom van het apparaat.

Hoe erg loopt die haak aan? Is het alleen onderaan of ook langs de zijkanten? Als het onderaan is dan zou je kunnen proberen om de kop iets hoger te stellen. Daartoe zit een stelschroef in het scharnier, zichtbaar als je de kop achteroverklapt. Let erop dat je 'm niet te ver omhoog moet draaien, dan kan de kop uit zijn blokkering schieten en klapt 'ie omhoog tijdens gebruik.

Je kan ook altijd nog een nieuwe haak kopen. Die kost uit mijn hoofd gezegd 17 euro. Iedere KitchenAid verkoper kan die dingen bestellen, en de betere kookwinkel heeft ze gewoon in voorraad.
  maandag 4 april 2011 @ 12:29:38 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95018354
De haak loopt dusdanig aan dat hij vastloopt, vreemd genoeg past hij wel prima op de kop. Zal wel voor een andere mengschaal zijn bedoeld.

Maar dan weet ik dat ik even langs de kookwinkel moet gaan.
  maandag 4 april 2011 @ 17:49:48 #61
128548 pavv
The computer says NO
pi_95031097
Haak lijkt me van een veel groter, en ouder model.

Zeker een andere halen, hiermee mol je zelfs een KitchenAid
  maandag 4 april 2011 @ 19:27:44 #62
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95036118
Ik kreeg gister een tof cadeau O+

Eindelijk mijn kitchenaid _O_ ik ben er zo blij mee *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95070250
Leuk voor je MissHobje! Je zal er zeker en vast veel plezier aan beleven! Handig voor je taarten en cupcakes. Binnenkort zien we de resultaten in dat ander topic hoop ik?
Mooie achterwand ook met die keien! Is dat onderhoudsvriendelijk eigenlijk? Of is het fake? Off-topic, I know
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:24:05 #64
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95075061
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:47 schreef Vivantje het volgende:
Leuk voor je MissHobje! Je zal er zeker en vast veel plezier aan beleven! Handig voor je taarten en cupcakes. Binnenkort zien we de resultaten in dat ander topic hoop ik?
Mooie achterwand ook met die keien! Is dat onderhoudsvriendelijk eigenlijk? Of is het fake? Off-topic, I know
Thanks :D ik ben al flink bezig geweest met de ka, zal zo even mijn brood posten :P
en pizza wellicht straks.
Enne over die stenen kun je gewoon goed poetsen, en is echt ;) wel goed afgesmeerd dus onderhoudsvriendelijk (gelukkig)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95075947
Ben benieuwd naar je brood en pizza...en je volgende creaties ook natuurlijk!
bedankt voor je feed-back vd stenen, bij mij wordt het composiet, keuken is hopelijk volgende week af (en alweer off-topic)
pi_95106997
Hobje, wat een mooierd! Welke heb je?
Je bent goed bezig zag ik in het broodtopic :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95107316
Kan een mod ook een keer de titel aanpassen? Iets met een spelvout.... ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:50:12 #68
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95115468
:o aangepast _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 6 april 2011 @ 12:54:41 #69
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95115652
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:10 schreef Ml-etje het volgende:
Hobje, wat een mooierd! Welke heb je?
Je bent goed bezig zag ik in het broodtopic :D
de pearl grey type nummer weet ik ff niet, moet ik opzoeken voor je als je die wil weten ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95116514
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:50 schreef MissHobje het volgende:
:o aangepast _O-
Ik begon me er nu toch wel aan te ergeren. Dank je.

Die Pearl Grey KA ziet er trouwens super uit. Gefeliciteerd ermee.
pi_95148212
Hij is mooi MissHobje!
Wat kun jij er allemaal mee?
pi_95148806
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef MissHobje het volgende:
Ik kreeg gister een tof cadeau O+
[ afbeelding ]
Eindelijk mijn kitchenaid _O_ ik ben er zo blij mee *O*
:( jaloers :(
Ja doei.
pi_95149037
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:( jaloers :(
Me too :D
Vandaag op het werk vd Mr gesnuffeld en helaas alleen Kenwood (heel lelijk, geen aanwinst voor het aanrecht).
  woensdag 6 april 2011 @ 23:45:22 #74
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95149046
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:31 schreef Ml-etje het volgende:
Hij is mooi MissHobje!
Wat kun jij er allemaal mee?
Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het wat :P en ik wil me nog even verdiepen in de uitbreidingen ervoor wat handig is.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95149120
Mr.Mo hintte wel dat ik voor m'n verjaardag (nog 14 minuten :') ) een Kitchenaid kon vragen aan 'allerlei mensen', maar dat komt wel als we verhuisd zijn heb ik besloten O+
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:48:45 #76
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95149232
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo hintte wel dat ik voor m'n verjaardag (nog 14 minuten :') ) een Kitchenaid kon vragen aan 'allerlei mensen', maar dat komt wel als we verhuisd zijn heb ik besloten O+
*O* dat zou tof zijn ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95149513
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:45 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het wat :P en ik wil me nog even verdiepen in de uitbreidingen ervoor wat handig is.
Kan er een pastakop op enz? O+
  donderdag 7 april 2011 @ 00:11:29 #78
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95150440
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kan er een pastakop op enz? O+
Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel best ;)
zelfs een roomijsmaker :o! hmm dat is wel een leuke
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95151640
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:11 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel best ;)
zelfs een roomijsmaker :o! hmm dat is wel een leuke
_O_ als je een keer 't typenr weet hou ik me aanbevolen ;)
pi_95164865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O_ als je een keer 't typenr weet hou ik me aanbevolen ;)
KSM150, de Artisan in metaalgrijs (Pearl Metallic). Let er altijd op dat je ook de donkere krijgt. Hij wordt nogal eens verward met zilvergrijs (Chrome Metalise). Dan heb je ook nog taupe (Cocoa Silver) die mat is afgewerkt (en de mat-antraciet vervangt).

Mijn favoriet is de jubileum uitvoering in appelrood, das rood metallic, daarnaast verbleekt de standaard keizerrood als een duffe saaie kleur.
  zondag 24 april 2011 @ 19:04:44 #81
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95926526
Wat een heldending zeg _O_
Brooddeeg is een eitje en aardappelpuree maakt ie ook perfect :D
  zondag 24 april 2011 @ 19:20:54 #82
45206 Pietverdriet
pi_95926887
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:04 schreef Erasmo het volgende:
Wat een heldending zeg _O_
Brooddeeg is een eitje en aardappelpuree maakt ie ook perfect :D
Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplaksel
  zondag 24 april 2011 @ 19:34:34 #83
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95927181
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplaksel
Dat wist ik gelukkig al :) Maar hij komt moeiteloos door ruim een kilo heen. Doe er ook altijd wat knolselderij door, geeft er een lekkere smaak aan.
  zondag 24 april 2011 @ 20:05:14 #84
45206 Pietverdriet
pi_95928071
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wist ik gelukkig al :) Maar hij komt moeiteloos door ruim een kilo heen. Doe er ook altijd wat knolselderij door, geeft er een lekkere smaak aan.
Grote kluit boter, eidooier en zout hier
  zondag 24 april 2011 @ 20:31:37 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95928834
Boter hoort er standaard doorheen, mensen die margarine gebruiken zijn niet goed bij hun hoofd.
pi_96320983
Mijn buurvrouw heeft een rode kitchenaid gekregen, ben echt wel een beetje jaloers :D . Heb al wel kunnen profiteren van het overheerlijke brood dat ze door de kitchenaid heeft laten kneden.

Haar 19-jarige dochter heeft hem voor haar verjaardag gegeven. Ze zei dat ze pas aan de kassa zag hoeveel het ding werkelijk kostte 8)7 . Mijn moeder heeft maar mooi pech met mij :P .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_97309081
Ik mag er eentje aan gaan schaffen *O*

Weet er nog iemand een interessante aanbieding ergens?
pi_97315397
Ik kon zweren dat ik onlangs op internet één zag voor 319 euro...
Ik kan de website niet meer vinden, morgen op werk eens in mijn geschiedenis kijken
pi_97320517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik mag er eentje aan gaan schaffen *O*

Weet er nog iemand een interessante aanbieding ergens?
Hier idem *O* maar geen lef nog :@
pi_97325688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:01 schreef ASSpirine het volgende:
Ik kon zweren dat ik onlangs op internet één zag voor 319 euro...
Ik kan de website niet meer vinden, morgen op werk eens in mijn geschiedenis kijken
Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).
pi_97345835
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen? :P
Ik ben ook geïnteresseerd
pi_97350010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).
Kunnen ze best doen maar dat mag dus niet wettelijk gezien is de verkoper het aanspreekpunt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen? :P
:D mijn Mr wil dit weekend toch naar Roosendaal dus ik ga in ieder geval daar eens kijken om te zien of ze alles kunnen wat ik wil.
pi_97350511
Is er iets bijzonders in Roosendaal wat kitchenaids betreft?
pi_97351637
pi_97360163
Sowieso zal je duur uitkomen bij gewone retailers.
Kan je misschien beter naar de winkel in Aalst gaan, waar ze licht beschadigde (verf niet in orde) Kitchenaids hebben. Daar kan je eventueel nog afdingen op een grotere aantal? :P
pi_97362423
Ik was het aan het overwegen, maar dat is gelijk weer zo'n eind rijden, als ze ten noorden van Antwerpen hadden gezeten was ik zonder twijfel gegaan.
pi_97363542
Van waar moet je komen? Ik werk in Antwerpen en dan is het nog best te doen om heen en weer te rijden. Heb net een mail gestuurd naar de persoon in kwestie voor info.

Je hebt trouwens ook op kapaze en 2de hands.be enkele "nieuwe" kitchenaids voor +/- 180 euro of 250 euro. Daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in, zelfs al kan ik bij de eigenaar langsgaan... Heb zo mijn twijfels
pi_97365646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als je bij een kookwinkel in één koop 3 K-aids meeneemt dan is er wel wat te regelen.
pi_97370625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:08 schreef ASSpirine het volgende:
Van waar moet je komen? Ik werk in Antwerpen en dan is het nog best te doen om heen en weer te rijden. Heb net een mail gestuurd naar de persoon in kwestie voor info.

Je hebt trouwens ook op kapaze en 2de hands.be enkele "nieuwe" kitchenaids voor +/- 180 euro of 250 euro. Daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in, zelfs al kan ik bij de eigenaar langsgaan... Heb zo mijn twijfels
Dat doe ik ook niet zo snel.
Antwerpen is wel haalbaar zo'n ruim uur rijden :)
pi_97374722
Maar is er interesse om ook een Kitchenaid in Aalst te halen, met beschadigde verf tegen 350 euro per stuk.
En als we enkele stuks halen kunnen we eventueel afdingen tot 300 per stuk? Ik heb er zo direct geen moeite mee om het te gaan halen. Dan een keer wat overuren opbruiken om even naar Aalst te rijden. Kunnen we een keer in Eindhoven (voor mij dichtbij :P ) afspreken om alles af te handelen?
pi_97374943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:59 schreef ASSpirine het volgende:
Maar is er interesse om ook een Kitchenaid in Aalst te halen, met beschadigde verf tegen 350 euro per stuk.
En als we enkele stuks halen kunnen we eventueel afdingen tot 300 per stuk? Ik heb er zo direct geen moeite mee om het te gaan halen. Dan een keer wat overuren opbruiken om even naar Aalst te rijden. Kunnen we een keer in Eindhoven (voor mij dichtbij :P ) afspreken om alles af te handelen?
Ik wil gewoon een hele ;)
Bij beschadiging denk ik altijd :N
pi_97376308
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat dat waar is:

quote:
Nieuwe kitchenaid keukenrobot 5KSM150 in verschillende kleuren beschikbaar. Nooit gebruikt en met garantie. Normale prijs 579¤ nu 349¤ door een mini schrammetje of een scheur in de verpakking. Kom kijken en overtuig uzelf!
http://nl.kapaza.be/vi/53279360.htm?ca=2_s

Maar als dat alles is, dan wil ik dit best proberen
pi_97380728
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:42 schreef ASSpirine het volgende:
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat dat waar is:

[..]

http://nl.kapaza.be/vi/53279360.htm?ca=2_s

Maar als dat alles is, dan wil ik dit best proberen
Als dat alles is dan is het inderdaad interessant! Is dat gewoon een soort winkel waar je heen kan of zou je echt een afspraak moeten maken?
pi_97382015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:33 schreef md89 het volgende:

[..]

Als dat alles is dan is het inderdaad interessant! Is dat gewoon een soort winkel waar je heen kan of zou je echt een afspraak moeten maken?
Ik heb een mail gestuurd met wat info, nog geen reactie gekregen.
pi_97382053
Nvm

quote:
Beste,

U kan de toestellen bij ons in de winkel komen bekijken van ma tot za
van 10 tot 18 uur.
Ons adres, Pierre Corneliskaai 17 te 9300 Aalst.
Wanneer u bij ons 3 toestellen koopt kan ik u nog 10 per stuk korting
geven.

Mvg,
Annelies
Electrostock Aalst
10 euro korting per toestel bij aankoop van 3. Moet meer kunnen als we er nog meer kopen :P
pi_97382133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:10 schreef ASSpirine het volgende:
Nvm

[..]

10 euro korting per toestel bij aankoop van 3. Moet meer kunnen als we er nog meer kopen :P
_O- nou zeker.
pi_97382403
Ach, ik denk wel dat ik er meer van af kan krijgen als het zover is.
pi_97395437
Dan moeten we het wel concretiseren ;)
pi_97397082
Ik heb net gevraagd welke kleuren ze allemaal hebben.

We moeten weten wie ook interesse heeft.
En mijn vraag is ook, waar willen jullie afspreken om de kitchenaids te overhandigen?
Eindhoven/Tilburg is voor mij de beste optie, daar ben ik relatief snel.
pi_97397854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:20 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb net gevraagd welke kleuren ze allemaal hebben.

We moeten weten wie ook interesse heeft.
En mijn vraag is ook, waar willen jullie afspreken om de kitchenaids te overhandigen?
Eindhoven/Tilburg is voor mij de beste optie, daar ben ik relatief snel.
Als je genoeg info hebt is het wellicht goed een "kitchenaid grouporder topic te open". Met dank aan Mirjam ;)
pi_97398145
Met welke vragen zitten jullie nog?
Dan kan ik die ook nog stellen, vooraleer ik aan een grouporder topic begin
pi_97398231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:45 schreef ASSpirine het volgende:
Met welke vragen zitten jullie nog?
Dan kan ik die ook nog stellen, vooraleer ik aan een grouporder topic begin
Wil graag de exacte naam, welke kleuren beschikbaar zijn, wat je er precies mee kunt en welke hulpstukken beschikbaar zijn :)

Mijn favo KSM150, de Artisan
pi_97403096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wil graag de exacte naam, welke kleuren beschikbaar zijn, wat je er precies mee kunt en welke hulpstukken beschikbaar zijn :)

Mijn favo KSM150, de Artisan
Exacte artikelcodes kan ik je niet meer geven. Maar inhoudelijke vragen kan ik je (als ex-verkoper van die dingen) wel beantwoorden.
pi_97403324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Exacte artikelcodes kan ik je niet meer geven. Maar inhoudelijke vragen kan ik je (als ex-verkoper van die dingen) wel beantwoorden.
Oeh! Mag ik je morgen even pm-en?
Heb een lijstje op mijn bureau liggen.
pi_97403942
Heb je misschien wat informatie voor me waar ik op moet letten wanneer ik ze ga kopen in Aalst?
Wat is het verschil in de verschillende artikelcodes?
pi_97404741
@ Mi-etje: doe maar hoor.

@ASSpirine: als je een KSM150 hebt, dan is dat gewoon de standaard Aritsan. Daarachter staan nog een hoop letters en cijfers die een kleurcode aangeven. Alle meegeleverde accessoires zijn bij alle types hetzelfde. Behalve bij de een aantal nieuwe kleuren uit het "palet elektrisch" (de importeur is belgisch, dan krijg je dat soort namen. :') )

Verder heb je nog een Heavy Duty en een Classic op de Europese markt. De Heavy Duty is er in enkele kleuren en heeft een lift systeem waarmee je de kom omhoog doet. De classic is altijd wit een iets kleinere kom en een lichtere motor van 250w tegenover de 300w van de artisan. De Heavy Duty heeft slecht 315w vermogen.

In de VS zijn er nog een stuk of 10 andere modellen verkrijgbaar met kleine technische variaties. Maar die kennen we hier allemaal niet.
pi_97404865
Top Fixers!
pi_97405329
5KSM150PS(E) XX = Kitchenaid Artisan
E = elektrisch (Belgische kleurenpalet?)

XX
AG = Apple Green
ER = Empire red
GC = Gloss Cinnamon
BL = Bay Leaf
BW = Blue Willow
Enz...

Dus zo zit de code in elkaar.
pi_97436519
Heeft er iemand ervaring met een Bear Teddy Varimixer ? Ik was van plan een kitchenaid te kopen maar zie nu dat de Varimixer meer en zwaarder deeg aankan (ik bak namelijk met 100 % volkoren bloem)
pi_97437875
Je hebt er in ieder geval behoorlijk wat ruimte voor nodig, het ding is nogal aan de maat begrijp ik.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:37:12 #121
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97438300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef gwenny18 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een Bear Teddy Varimixer ? Ik was van plan een kitchenaid te kopen maar zie nu dat de Varimixer meer en zwaarder deeg aankan (ik bak namelijk met 100 % volkoren bloem)
Hoeveel kilo kneed je per batch?
pi_97438353
Op de foto ziet de machine er niet groter uit. De kom is ook 5 liter. dus niet veel groter dan de Kitchenaid, maar naar ik lees kan hij zwaarder deeg aan. Zou eens graag iemand horen die met dit toestel werkt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:39:09 #123
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97438421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Hoeveel kilo kneed je per batch?
pi_97438427
Zou toch graag 1,5 kg of meer 100 % volkoren meel kunnen verwerken. ik begreep dat de kitchenaid zeker niet meer dan 1 kg kan verweken (beter zelfs maar 800 gram)
pi_97441257
Volgens de specs op de site van Oldenhof zou hij 2,5 kg aan moeten kunnen, maar ik heb er verder geen ervaring mee.
pi_97442733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:38 schreef gwenny18 het volgende:
Op de foto ziet de machine er niet groter uit. De kom is ook 5 liter. dus niet veel groter dan de Kitchenaid, maar naar ik lees kan hij zwaarder deeg aan. Zou eens graag iemand horen die met dit toestel werkt.
Ik heb ermee gewerkt.

Voor een K-aid artisan moet je niet veel verder gaan dan een kilo, inclusief vocht. Anders krijgt dat lmotortje het te zwaar. Of de kop springt uit de beveiliging en klapt omhoog, heb ik ook al eens gehoord. Een Teddy kan makkelijk overweg met 2,5 kilo, veel meer krijg je niet in die kom. Maar de motor trekt er wel doorheen.

Als je nóg meer wilt kneden zul je aan een machine met grotere inhoud moeten. Dan krijg je een professionele Bear van 10 of meer liter of een Hobart.

Ik vraag me af met wat voor doel je de machine wilt gaan gebruiken. Een K-aid is een huishoudelijk apparaat. Ze kunnen veel hebben, maar zijn zeker niet bestand tegen zwaar industrieel gebruik. Een Bear Teddy kan dat wel, de beperking daarvan zit vooral in het volume van de kom.
pi_97536615
Blijkbaar nog niet veel interesse, kga proberen vanavond nog een topic te openen om in groep te kopen. in CUL het beste? Of in GC?

Ik ben wel vanaf morgen op reis tot zondagavond.

quote:
Beste,

Wij hebben nog tal van kleuren.

Momenteel zijn enkel de groene niet meer beschikbaar.

De fouten zitten enkel in de lak. Kom gerust kijken.

Mvg,

Annelies
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:59:41 #128
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_97540903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:11 schreef ASSpirine het volgende:
Blijkbaar nog niet veel interesse, kga proberen vanavond nog een topic te openen om in groep te kopen. in CUL het beste? Of in GC?

Ik ben wel vanaf morgen op reis tot zondagavond.

[..]

als ik wat centraler zou wonen wel :) de benzine die ik er aan kwijt ben kan ik net zo goed eentje kopen voor 375
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_97582766
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:59 schreef The_Hives het volgende:

[..]

als ik wat centraler zou wonen wel :) de benzine die ik er aan kwijt ben kan ik net zo goed eentje kopen voor 375
Geldt helaas ook voor mij..
pi_97659992
Zo kan het natuurlijk ook:

pi_99911598

Afgelopen zaterdag deze aan mijn vriendin gegeven. Ze was er heel erg blij mee en in de middag kreeg ik cupcakes :D
  maandag 25 juli 2011 @ 08:54:27 #132
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_99911756
Goeie deal!

Ik wil er ook graag een, maar in mijn huidige keuken zou die gewoon teveel ruimte innemen. :'(
pi_99913170
Ja wij hebben ook geen ruimte, niet eens een vaatwasser...
Maarja voor zoiets moet je toch ruimte maken. Mooi moment om die lelijke schaaltjes en die glazen die je nooit gebruikt weg te donderen :D
  maandag 25 juli 2011 @ 10:39:25 #134
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_99913799
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:14 schreef DrukVout het volgende:
Ja wij hebben ook geen ruimte, niet eens een vaatwasser...
Maarja voor zoiets moet je toch ruimte maken. Mooi moment om die lelijke schaaltjes en die glazen die je nooit gebruikt weg te donderen :D
Tja, m'n vriendin is er meer op tegen dan ik... Als ik dan ook nog eens haar lelijke schaaltjes en glazen weg moet gooien. >:)
pi_99913915
Ik moet eigenlijk dit topic ontvolgen ;( want elke keer als hij omhoog geschopt wordt wil ik nog grager/lieverderder een Kitchenaid ;(
Ja doei.
pi_99914000
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet eigenlijk dit topic ontvolgen ;( want elke keer als hij omhoog geschopt wordt wil ik nog grager/lieverderder een Kitchenaid ;(
Gewoon kopen!
Mijn vriendin zat ook te zeuren dat we A) geen ruimte hebben B) dat hij te duur is.

A) was na 5min al opgelost. Hij staat gewoon in de servieskast te pronken :P
B) zij heeft geen cent betaald en zegt alleen tegen mij dat ik te dure cadeau's koop.
pi_99914020
Haha, net een emigratie achter de rug die alweer meer geld heeft gekost dan we hadden gehoopt... dus nog even wachten... ;)
Ja doei.
pi_99914122
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
Haha, net een emigratie achter de rug die alweer meer geld heeft gekost dan we hadden gehoopt... dus nog even wachten... ;)
Slowchat sorry modjes

Maareuh je kan ook zeggen dat het uitgeven van je centen goed voor de economie is.
A) de rente is zo laag dat je het beter in een kitchenaid kan stoppen. Daarvan is de waarde daling lager dan de huidige inflatie. en verdien je eigenlijk geld (ik heb geen economie gestudeerd, dus het zal wel niet kloppen, maar ergens klinkt het aardig)
B) je helpt de huidige winkelier om zijn zaak open te houden en je dus in de toekomst ook die mooie opzetstukken etc te verkopen :D
pi_99916399
_O- voor de winter ga ik er 1 halen.
Maar die servieskast moet nog gemaakt worden hier :P
pi_99918365
Helpt elkaar, koopt keukenwaar!

Ik wil ooit nog wel een KA, in candy apple red, maar voorlopig houdt ik het wel bij mijn magimix. Eerst die maar eens ten volle benutten. Heb er best goede brioche en cupcakes mee weten te bakken.
pi_100389075
Zojuist eindelijk één besteld :9~ Omdat Aalst iets te ver was voor mij heb ik hem bij hetzelfde bedrijf via internet besteld. Er zit dus een kleine beschadiging op de kleur maar verder is hij 100% nieuw. Kan niet wachten tot hij binnen is!

Voor de mensen die het ook niet uitmaakt dat er een krasje op de verf zit hier kun je het assortiment bekijken + een foto van de beschadiging. Sommige zijn wel echt goed zichtbaar dus die zou ik zelf niet nemen..maar dat is natuurlijk aan jezelf ;)
pi_100393668
Wow, wat een mooi ding! Maar ja, ik heb sinds een klein jaar een Magimix-keukenmachine, en volgens mij kunnen die redelijk hetzelfde, of zie ik dat helemaal verkeerd? Ben wel heel blij ook met dat ding trouwens hoor, kan je toch wel veel mee!
pi_100404248
Sinds deze week verlaagt onze KA soms vanzelf de snelheid. Niet heel veel, maar plots maakt hij wat minder geluid en klopt hij trager. Doen ze dat wel vaker die KA's?
pi_100405397
ohhhh ik wil ook zo graag 'n KA - 'n rode ... zucht , ma ik zal er ene hebben, voor het einde van het jaar! :) :)
pi_100417040
Staat al een paar jaar in de kast maar ga 'm dan vandaag toch eindelijk gebruiken!

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:57:28 #146
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_100417453
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:38 schreef bianca en michael het volgende:
Staat al een paar jaar in de kast maar ga 'm dan vandaag toch eindelijk gebruiken!

[ afbeelding ]
:o! hoe kun je die zo lang laten staan in je kast!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_100417615
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]

:o! hoe kun je die zo lang laten staan in je kast!
Dat wil jij niet weten. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:07:25 #148
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_100417678
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:04 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Dat wil jij niet weten. :*

:* heel veel sterkte :*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_100417704
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:07 schreef MissHobje het volgende:

[..]

:* heel veel sterkte :*
Dankjewel.
pi_100426321
Had de kitchenaid gister gebruikt om brooddeeg te kneden. Op hoogste stand gezet, alarm aangezet en weggelopen. Op een gegeven moment hoorde ik toch een lawaai uit de keuken komen!!

Kitchenaid was aan de wandel gegaan en viel in de gootsteen :% ..

Zit een kras op nu.. :'(

Gelukkig niet op de vloer geknald.. :{
Life is short, eat dessert first.
pi_100427152
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:12 schreef missy_c het volgende:
Had de kitchenaid gister gebruikt om brooddeeg te kneden. Op hoogste stand gezet, alarm aangezet en weggelopen. Op een gegeven moment hoorde ik toch een lawaai uit de keuken komen!!

Kitchenaid was aan de wandel gegaan en viel in de gootsteen :% ..

Zit een kras op nu.. :'(

Gelukkig niet op de vloer geknald.. :{
:o Wat zonde! Ik lees vaak dat je voor brood hem maar op stand 2 moet zetten..(heb zelf geen ervaring)
pi_100470591
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:16 schreef md89 het volgende:

[..]

:o Wat zonde! Ik lees vaak dat je voor brood hem maar op stand 2 moet zetten..(heb zelf geen ervaring)
Idd. Stand 2 is voor zwaardere degen. Ik begrijp niet waarom je dat op de hoogste stand zou kneden. Tenzij je het wil opkloppen ofzo? :-s
pi_100563609
I dunno man.. omdat het deeg nog hartstikke nat was..
Deed het al jaren zo..
pi_100653846
Waar kopen jullie de kitchenaid apparatuur? Zijn er goedkopere webshops?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:18:03 #155
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100660441
Ik heb die van mij van marktplaats, die dingen gaan toch een leven lang mee...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:49:21 #156
45206 Pietverdriet
pi_100664037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:18 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb die van mij van marktplaats, die dingen gaan toch een leven lang mee...
Volgens mij langer.
pi_100670549
Ik heb nu de kitchenaid van mijn zus te leen. Heel relaxt om dat ding aan te zetten en zelf nog wat anders te gaan doen. Zeker met een kleintje in huis!

Ik zag wel dat ie een beetje gaat roesten op de scharnieren, hebben jullie daar ook last van?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:29:38 #158
45206 Pietverdriet
pi_100670572
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:25 schreef kuukuh het volgende:
Ik heb nu de kitchenaid van mijn zus te leen. Heel relaxt om dat ding aan te zetten en zelf nog wat anders te gaan doen. Zeker met een kleintje in huis!

Ik zag wel dat ie een beetje gaat roesten op de scharnieren, hebben jullie daar ook last van?
Nee, geen last van, wordt ie vaak kletsnat schoongemaakt?
pi_100670759
En toen keek ik op MP :o

pi_100674290
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:52 schreef Ml-etje het volgende:
En toen keek ik op MP :o

[ afbeelding ]
:D
pi_100686761
Het is de 5ksm150 Artisan maarja al 3 jaar oud en nog 400,- vragen.
Lastig!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:42:37 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100695440
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, geen last van, wordt ie vaak kletsnat schoongemaakt?
Schoonmaken is overrated :P
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_100717404
Ik ben op zoek naar onderstaande Kitchenaid

Base Model: KP26M1XWH
THE PROFESSIONAL 600™ SERIES STAND MIXER.

Wie weet waar deze te verkrijgen is?

http://www.kitchenaid.com/flash.cmd?/#/product/KP26M1XWH/

grtz Henny
pi_100718900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
Lastig!
Ik heb voor 50,- meer een nieuwe gekocht. Niet in een fancy kleurtje maar ouderwets en niet aan tijd gebonden rood.
pi_100826369
@butler44: die heb ik, maar hij is helaas niet in een europese uitvoering te verkrijgen. Mijn man had 'm als verrassing besteld vanuit USA en bedacht een week later dat wij andere stekkers hebben, oeps...

Dus een zware omvormer er bij gekocht en er super blij mee. Maar nav de amerikaanse stekker heb ik contact gehad met Kitchenaid. Ze hebben er echt geen europese versie van en ze kunnen deze ook niet ombouwen (zoals ze voor andere modellen wel doen die vanuit USA komen). Plus geen garantie.

Ik zal even kijken of ik een foto'tje kan uploaden en een linkje naar de omvormer. Die is echt groot! In het nieuwe huis wat we gaan bouwen, laten we 'm waarschijnlijk wegwerken in de keuken met een amerikaans stopcontact.
pi_100826794
Mijn KA vanuit USA, super ding. Ik vind deze trouwens nog een stuk robuuster dan de Artisan. Geen plastic toebehoren, grotere kom en goed stevig voor brooddegen etc. Maar de Artisan is uiteraard een goed Europees alternatief.

En de benodigde omvormer, niet bepaald chiq of bescheiden...

[ Bericht 33% gewijzigd door Annebakt op 16-08-2011 22:16:49 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:20:30 #167
45206 Pietverdriet
pi_100827697
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:06 schreef Annebakt het volgende:
Mijn KA vanuit USA, super ding. Ik vind deze trouwens nog een stuk robuuster dan de Artisan. Geen plastic toebehoren, grotere kom en goed stevig voor brooddegen etc. Maar de Artisan is uiteraard een goed Europees alternatief.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde, gekocht in Duitsland
pi_100828459
O
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:06 schreef Annebakt het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh wow die is echt huge!
pi_100828498
*sopsopsop*

:9 O+ _O_
Ja doei.
pi_100829546
@Pietverdriet. I know ,had ik al eens gelezen, maar al wat jaartjes terug toch? Volgens KA nu geen europese versie meer van te vinden, helaas...
pi_100830043
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
Lastig!
Mijn Artisan was nieuwprijs 350 euro.. Had m'n man bij Potten & Pannen gehaald in Utrecht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:49 schreef Annebakt het volgende:
@Pietverdriet. I know ,had ik al eens gelezen, maar al wat jaartjes terug toch? Volgens KA nu geen europese versie meer van te vinden, helaas...
Dit hetzelfde model? http://www.horecaworld.biz/index.php?c=486&p=1228

Edit: kzie al is een ander model ... :P

[ Bericht 21% gewijzigd door missy_c op 16-08-2011 23:15:02 ]
pi_100988424
quote:
Dit hetzelfde model? http://www.horecaworld.biz/index.php?c=486&p=1228

Edit: kzie al is een ander model ... :P
Idd, ander model, kleinere kom en nog zo'n ¤ 200 duurder dan hoe wij 'm uit USA hadden incl invoer en omvormer.
pi_101572307
Knoop doorgehakt, we gaan in de 4e week v september een KA halen omg. R'dam-Breda-Dordrecht (ivm garantie en vragen dichtbij).
Als iemand daar tips voor heeft, graag!
  maandag 5 september 2011 @ 00:30:07 #174
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_101579330
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:09 schreef Ml-etje het volgende:
Knoop doorgehakt, we gaan in de 4e week v september een KA halen omg. R'dam-Breda-Dordrecht (ivm garantie en vragen dichtbij).
Gefeliciteerd alvast met de soon to be aankoop *O*
Ga je geen spijt van krijgen *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_101582429
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 00:30 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd alvast met de soon to be aankoop *O*
Ga je geen spijt van krijgen *O*
Gister nog een brood met de hand staan kneden dus ik vermoed van niet nee ;)
  woensdag 7 september 2011 @ 17:45:28 #176
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_101679811
hadden hem alleen nog voor kneden van brood deeg gebruikt.
maar vandaag maar eens gehakt gedraaid en een worst gevult.

woensdag 7 september 2011 @ 17:56:29 #177
45206 Pietverdriet
pi_101680237
Worst draaien, dat moet ik ook weer eens doen.
pi_101686134
Oeh, dat ziet er goed (en stoer) uit! Misschien toch ook eens die toebehoren er bij halen.
pi_101688302
Opvallend veel verkochte accessoire trouwens, die worstvuller.
pi_101688478
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:09 schreef Ml-etje het volgende:
Geen tips, maar tof! O+
Ja doei.
pi_101695441
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:45 schreef PKfotografie het volgende:
hadden hem alleen nog voor kneden van brood deeg gebruikt.
maar vandaag maar eens gehakt gedraaid en een worst gevult.

[ afbeelding ]
Jij hebt dus de uitbreidingen erbij?
Welke?
Wel mooi hoor :Y
  woensdag 7 september 2011 @ 23:28:41 #182
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_101695512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jij hebt dus de uitbreidingen erbij?
Welke?
Wel mooi hoor :Y
alleen de gehaktmolen, en worst spuit (voor er op, geen idee wat de juiste benamingen zijn)
verder alleen wat je er bij kreeg, deeghaak, gebruiken we regelmatig,
ander meng ding, nog nooit gebruikt, en de garde, ook nooit gebruikt :X
pi_101695600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:28 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

alleen de gehaktmolen, en worst spuit (voor er op, geen idee wat de juiste benamingen zijn)
verder alleen wat je er bij kreeg, deeghaak, gebruiken we regelmatig,
ander meng ding, nog nooit gebruikt, en de garde, ook nooit gebruikt :X
Aha :) gezien de flessen dacht ik dat je wellicht ook pasta zou maken ermee ;)
  donderdag 8 september 2011 @ 00:31:36 #184
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_101697235
hebben zo'n handmatig draai ding, moeten we nog ooit gaan doen :D
pi_102414184
Ik ben van plan om een keukenmachine aan te schaffen en nu twijfel ik tussen een KA en een Kenwood Major Premier. Maar ik kom er niet uit. De KA ziet er mooier uit, maar de kenwood heeft meer vermogen, meer capaciteit. Hebben jullie tips???
pi_102415371
De Major Premier maakt meer herrie dan de kitchenaid. Dat motorvermogen is een wassen neus, in de praktijk issie nauwelijks sterker. De grote draaiknop is bedroevend gammel en over het algemeen voelt de major premier gewoon minder solide aan dan de kitchenaid.

Artisans zijn nu in de aanbieding vanaf 490 inclusief de ijsmachine.
pi_102415428
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:03 schreef sjanette het volgende:
Ik ben van plan om een keukenmachine aan te schaffen en nu twijfel ik tussen een KA en een Kenwood Major Premier. Maar ik kom er niet uit. De KA ziet er mooier uit, maar de kenwood heeft meer vermogen, meer capaciteit. Hebben jullie tips???
Hihi, en dat vraag je in het KitchenAid fan-topic... Welke denk je dat we je gaan aanraden?

De KA natuurlijk!
pi_102415886
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 21:22 schreef Fixers het volgende:
De Major Premier maakt meer herrie dan de kitchenaid. Dat motorvermogen is een wassen neus, in de praktijk issie nauwelijks sterker. De grote draaiknop is bedroevend gammel en over het algemeen voelt de major premier gewoon minder solide aan dan de kitchenaid.

Artisans zijn nu in de aanbieding vanaf 490 inclusief de ijsmachine.
Ok, bedankt voor je mening! Ik zag dat kookpunt ze voor 490 incl ijsmachine, maar daar zijn ze allang 490. Ik heb ook nog de mail, dus nog eens 10% extra.

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Hihi, en dat vraag je in het KitchenAid fan-topic... Welke denk je dat we je gaan aanraden?

De KA natuurlijk!
Ik wilde gewoon eerlijke meningen.
pi_102416015
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:30 schreef sjanette het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor je mening! Ik zag dat kookpunt ze voor 490 incl ijsmachine, maar daar zijn ze allang 490. Ik heb ook nog de mail, dus nog eens 10% extra.

[..]

Ik wilde gewoon eerlijke meningen.
Nou dan zeg ik, ga voor een leven lang kwaliteit en neem de KA! (Wat een verrassing)
pi_102421144
Wij gaan morgen hierheen http://www.hpieters.com/ nog geen idee qua kleur enz maar we gaan het zien!
pi_102453756
KSM150 Artisan in Onyx zwart komt mijn kant uit O+

Met:

en

pi_102482102
Als ik terug kom van mijn werk uit China ben ik van plan om zsm een kitchenaid te kopen. Heb dan toch al extra kunnen sparen door hier te zitten. Maar alles hangt af van de hoeveelheid geld ik uitgeef tijdens mijn vakantie in HK :P

Wil ineens een blender van Kitchenaid halen voor mijn vriendin, iemand enige ervaring met de blender?
Is het van goede kwaliteit? Wil gewoon een matching set :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:14:17 #193
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102960615
Ik zit ook naar een KA blender te kijken, iemand op marktplaats biedt ze aan voor 130 euro maar dat is toch verdacht goedkoop?

http://link.marktplaats.nl/491691674
pi_102975743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit ook naar een KA blender te kijken, iemand op marktplaats biedt ze aan voor 130 euro maar dat is toch verdacht goedkoop?

Ik vind het te mooi om waar te zijn die prijzen. Dat is nauwelijks meer dan de inkoopprijs voor detaillisten, als het er niet al onder is.

Ow en er wordt nog onjuiste productinformatie gegeven ook....

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 11-10-2011 21:58:22 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:02:57 #195
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_102976559
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik vind het te mooi om waar te zijn die prijzen. Dat is nauwelijks meer dan de inkoopprijs voor detaillisten, als het er niet al onder is.

Ow en er wordt nog onjuiste productinformatie gegeven ook....
"Voorzien van een vliegtuigmotor" ? :P
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_103027114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Erasmo het volgende:

Ik dacht niet dat de blender zoveel duurder is dan 130 euro
pi_103027553
De adviesverkoopprijs voor de blender is normaal ¤ 229,- in acties trekken ze die meestal naar ¤ 199,- soms zelfs ¤ 179,-. Maar dan staan er ook andere inkoopvoorwaarden tegenover (grote volumes tegen lagere prijzen).
pi_103335878
Zijn er accesoires die jullie me aanbevelen voor de kitchenaid?
Ik heb een collega die momenteel terug naar de US gaat en vraagt of ik iets wil hebben :P

Kan ik zelf dingen van amazon bestellen en naar hem thuis laten leveren en neemt hij het gewoon mee. Ik heb een ice cream maker gezien wat wel interessant lijkt.
Maar vraag me af of er problemen kunnen zijn met aansluiting. Had een review gelezen van iemand van Australië die er last van had.
pi_103340394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:38 schreef ASSpirine het volgende:
Zijn er accesoires die jullie me aanbevelen voor de kitchenaid?
Ik heb een collega die momenteel terug naar de US gaat en vraagt of ik iets wil hebben :P

Kan ik zelf dingen van amazon bestellen en naar hem thuis laten leveren en neemt hij het gewoon mee. Ik heb een ice cream maker gezien wat wel interessant lijkt.
Maar vraag me af of er problemen kunnen zijn met aansluiting. Had een review gelezen van iemand van Australië die er last van had.
Ik heb Kitchenaid USA laatst gemaild omdat ik naar Amerika ging en ook graag de ijsmachine wou aanschaffen. Ik kreeg een mail terug dat de Amerikaanse accessoires (iig de ijsmachine) niet op de Nederlandse Kitchenaid werkt...vond het zelf nogal raar maar goed, heb hem voor de zekerheid dus maar niet aangeschaft.
pi_103359521
En de accesoires van de kitchenaid in een pakket:

http://www.amazon.com/Kit(...)id=1319128727&sr=8-2

Tegen ongeveer 87 euro?
De moeite waard?

Ik heb het ondertussen ook al gelezen bij de reacties dat de ijsmachine idd niet compatibel is.
Suckt wel, qua prijs is het nog altijd een wereld van verschil.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:11 #201
45206 Pietverdriet
pi_103361946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 03:15 schreef ASSpirine het volgende:
En de accesoires van de kitchenaid in een pakket:

http://www.amazon.com/Kit(...)id=1319128727&sr=8-2

Tegen ongeveer 87 euro?
De moeite waard?

Ik heb het ondertussen ook al gelezen bij de reacties dat de ijsmachine idd niet compatibel is.
Suckt wel, qua prijs is het nog altijd een wereld van verschil.
Ja, Amazon US
Dan komt daar BTW bij voor de Douane, zit je aan 100 Euro, en handelingkosten van TNT 125

Edit, shit, dan zelfs nog stukken goedkoper dan in NL.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 21-10-2011 10:06:03 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:20:40 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103363054
NL is sowieso belachelijk duur, ik zocht een plastic spatscherm maar daar vragen ze ¤30 voor :')
¤30 voor een klein stukje spuitplastic :')
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:24:48 #203
45206 Pietverdriet
pi_103363175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:20 schreef Erasmo het volgende:
NL is sowieso belachelijk duur, ik zocht een plastic spatscherm maar daar vragen ze ¤30 voor :')
¤30 voor een klein stukje spuitplastic :')
Amerikaans spul is in heel Europa duur, Jeans, Kitchenaids, JellyBelly, Etc etc
Vraag me af hoe dat komt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:27:58 #204
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103363286
Had eigenlijk gehoopt dat er onderhand wel een of andere Chinees in het gat was gesprongen met normaal geprijsde dingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Amerikaans spul is in heel Europa duur, Jeans, Kitchenaids, JellyBelly, Etc etc
Vraag me af hoe dat komt.
Buitenlands merk dus sjiek, net zoals Heineken in de rest van de wereld als Premium bier wordt gezien.
pi_103367731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, Amazon US
Dan komt daar BTW bij voor de Douane, zit je aan 100 Euro, en handelingkosten van TNT 125

Edit, shit, dan zelfs nog stukken goedkoper dan in NL.
Das het voordeel van een collega die even terug gaat naar de US om daarna terug te keren naar China (waar ik ook zit momenteel). Dan verstuur ik het gewoon terug naar huis of ik neem het met mijn bagage mee terug of ik laat het door mijn collega's terug meenemen naar België.

Mogelijkheden zat, alleen zien wat het makkelijkste is voor me. Door collega's mee laten nemen is free of charge :P
pi_103374901
Ik zit te twijfelen of ik niet een klopper met zo een rubbere rand koop. De gewone klopper doe het goed. Maar een kleine hoeveelheid boter witslaan lukte niet. Daarvoor kwam hij niet goed tegen de kom aan.
pi_103747758
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html

volgens mij is dit best een goede aanbieding!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103749687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:20 schreef DrukVout het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik niet een klopper met zo een rubbere rand koop. De gewone klopper doe het goed. Maar een kleine hoeveelheid boter witslaan lukte niet. Daarvoor kwam hij niet goed tegen de kom aan.
Het is een handig ding :Y de kom blijft mooi schoon ook.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:36 schreef progje het volgende:

Die site ligt meteen plat :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:36:45 #209
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_103749911
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

[..]

Die site ligt meteen plat :D
Ja inderdaad! Voor hoeveel stond hij erop Progje? Ben wel erg nieuwsgierig nu!
pi_103750102
Uuuh.. 659 geloof ik maar dat was met 3 sets aan opzetstukken e.d.
Hier de duitse bestelling:

1 x KitchenAid Küchenmaschine Artisan candy apple
1 x KitchenAid Zubehör Spritzgebäckvorsatz für Fleischwolf (FGA)
1 x KitchenAid Zubehör Artisan Zusatztrommeln 3er für MVSA
1 x KitchenAid Zubehör 3er Set aus Gemüseschneider (MVSA), Fleischwolf (FGA) und Pürieraufsatz (FVSP)
pi_103752483
http://link.marktplaats.nl/488929192

Heavy Duty!

Ik ben benieuwd naar het pureerset Progje!
pi_104002822
Omg, ik kan morgen (als ze er nog zijn) een witte KA classic kopen voor 300 euro.... :)
twijfel twijfel twijfel, wil er heel graag een en dit is echt een mooie prijs maar lees net een paar paginas terug ineens dat de witte classic 250w ipv 300w is, is dat dan wel voldoende?
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:54:51 #213
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104016686
Hoeveel kilo wil je er mee gaan kneden?
pi_104020254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Omg, ik kan morgen (als ze er nog zijn) een witte KA classic kopen voor 300 euro.... :)
twijfel twijfel twijfel, wil er heel graag een en dit is echt een mooie prijs maar lees net een paar paginas terug ineens dat de witte classic 250w ipv 300w is, is dat dan wel voldoende?
Waar?
  zondag 6 november 2011 @ 09:26:33 #215
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_104022515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:54 schreef Erasmo het volgende:
Hoeveel kilo wil je er mee gaan kneden?
Ongeveer 800 g cakebeslag, pizzadeeg enzo. Lastig in te schatten, moet hm eigenlijk eerst hebben om dat uit te vinden ;)
  zondag 6 november 2011 @ 09:27:47 #216
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_104022520
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 01:50 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Waar?
Niet stiekem ze voor mn neus weg gaan halen dan hè? ;)
Betsies kookwinkel, utrecht
  zondag 6 november 2011 @ 10:02:56 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104022820
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 09:26 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ongeveer 800 g cakebeslag, pizzadeeg enzo. Lastig in te schatten, moet hm eigenlijk eerst hebben om dat uit te vinden ;)
Kan ie wel aan.
pi_104022949
Heeft er iemand ervaring met cookplanet, de ka aanbiedingen zijn wel leuk ?
Gisteren naar een kookwinkel geweest om eens te kijken hoe zo,n ka er in het echt uitziet maaaar daar hadden ze ook de kenwood cooking chef http://www.kenwoodworld.com/uk/KenwoodCookingChef/Home1/
Deze is wel 500 euro duurder (wordt dus even doorsparen) maar daarentegen heb je wel inductie erbij en meer accessoires
Dus ik twijfel nu echt erg ;(
iemand hier ervaring met die cookingchef ? Hoort eigenljk niet in dit topic zeg het maar dan open ik wel een eigen topic :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorella op 06-11-2011 10:21:14 ]
pi_104022992
Ik zie niet in op welke manier die verwarmfunctie het prijsverschil verantwoord (voor de aanschaf dan hè, ik snap dat het ding duurder is), hoe vaak gebruik je dat nou?
pi_104023053
Ik zie me al vlees en vis in een kookzak maken, ik neem aan dat dat ook in dat ding kan ? en groente stomen en, ik ben een newbee op keukenmachine gebied ;(
De vorige was een goedkope die ik heb laten ontploffen tijdens brooddeeg maken :)
pi_104023189
Het is een inductieplaat, gewoon een soort kookplaatje dus (disclaimer: ik heb geen ervaring met inductiekoken). Als je groente wilt stomen zal je ze toch echt op een stoomrekje met een bodempje water eronder in dat ding moeten mikken. En dan heb je nog een deksel nodig, zonder deksel valt er weinig te stomen.

Edit: stoommandje en soort van deksel zitten erbij. Nou ja, mijn punt is eigenlijk dat je precies hetzelfde moet doen als in een normale pan.
  zondag 6 november 2011 @ 10:49:27 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104023674
Ik deel de conclusie van dit filmpje:

http://player.omroep.nl/?aflID=12360180
pi_104024067
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 10:49 schreef Erasmo het volgende:

Die conclusie deel ik ook voor de cooking chef inderdaad, hoewel ik de cooking chef nuttiger vind dan het apparaat dat Klookwijk daar heeft.
pi_104029322
Het wordt toch een KA, stomen kan ik ook in de magnetron en koken in een kookzak doe ik wel in een pan op het gas. Het is me toch die 500 extra niet waard maar het is wel een beest van een machine.

Ik ga die op cookplanet bestellen.

Besteld, de appelcider kleur, ik zit een beetje te shaken zoveel geld voor een keukenmachine.

[ Bericht 35% gewijzigd door Sorella op 06-11-2011 14:12:12 ]
pi_104034411
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 09:27 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Niet stiekem ze voor mn neus weg gaan halen dan hè? ;)
Betsies kookwinkel, utrecht
Zal moeilijk gaan, aangezien ik in China zit :P
Good luck, wees er maar snel bij zou ik zeggen. Voor je het weet is het echt al uitverkocht...
  zondag 6 november 2011 @ 16:20:38 #226
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_104037283
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:16 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Zal moeilijk gaan, aangezien ik in China zit :P
Good luck, wees er maar snel bij zou ik zeggen. Voor je het weet is het echt al uitverkocht...
Er zijn we nog een heleboel, bleek net in de winkel. Ik kan echter nog steeds geen keuze maken dus stel t toch naar weer uit...

Ps. De artisans zijn nu 399 en er zijn er nog een stuk of 8 in verschillende kleuren.
pi_104201765
Gisteren binnen gekregen, mijn nieuwe speeltje :)

Gisteren aardappelkoekjes gemaakt en een chocolade fudge cake zonder de fudge want dat had ik niet :)
pi_104201914
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 10:12 schreef Sorella het volgende:
Heeft er iemand ervaring met cookplanet, de ka aanbiedingen zijn wel leuk ?
yep, ik heb via de Duitse site besteld en had het binnen 3 dagen thuis.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:45:12 #229
45206 Pietverdriet
pi_104204516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:29 schreef Sorella het volgende:
Gisteren binnen gekregen, mijn nieuwe speeltje :)

[ afbeelding ]

In VS besteld en hierheen laten komen?
pi_104211000
Nee bij de duitse site, net als progje :) en ook met 3 dagen thuis.
  donderdag 10 november 2011 @ 18:37:11 #231
45206 Pietverdriet
pi_104211149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:33 schreef Sorella het volgende:
Nee bij de duitse site, net als progje :) en ook met 3 dagen thuis.

Linkje?
  donderdag 10 november 2011 @ 20:51:03 #232
128548 pavv
The computer says NO
pi_104218667
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:38 schreef Sorella het volgende:

Besteld, de appelcider kleur, ik zit een beetje te shaken zoveel geld voor een keukenmachine.
quote:

Ik zat me al af te vragen wat "appelcider" voor een kleur heeft...ik drink het spul nooit

Moet eerlijk zeggen dat ik deze kleur eerder zou bestempelen als "onbestemd"

Maar heeeel veel plezier er mee.... en groetjes van mijn koningsblauwe:
pi_104221781
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:36 schreef progje het volgende:

Op het plaatje leek het mij wel een aparte kleur, in het echt zit er een paarsige gloed overheen, in het duits is het trouwens macademia en in het de engels dus appel-cider, ik vind het meer een soort van vijgenkleur, past wel goed bij mijn keuken.
Bij mij zit er een plastic worststamper bij en geen houten.
Dat blauw is trouwens ook een mooie kleur :)

Ik heb trouwens op amazone gekeken voor een worst vuller maar 30 inc.euro is me toch te gortig voor een vuller van 5,50 euro.
Kan hem dan beter hier ergens kopen lijkt mij.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sorella op 10-11-2011 21:45:18 ]
pi_105074788
Kookboek vandaag binnen gekregen, staan leuke recepten in, ik heb de ragu gemaakt :)
pi_106090080
Is het aan te raden om een KA alvast als onderdeel van de uitzet te kopen? Er zit immers 5 jaar garantie op en ik verwacht binnen nu en een jaar een huis te kopen. Maar hij blijft al die tijd dus nog ongebruikt...
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:24:10 #236
45206 Pietverdriet
pi_106090205
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:21 schreef Fiorellino het volgende:
Is het aan te raden om een KA alvast als onderdeel van de uitzet te kopen? Er zit immers 5 jaar garantie op en ik verwacht binnen nu en een jaar een huis te kopen. Maar hij blijft al die tijd dus nog ongebruikt...
Waarom zou je het nu willen kopen als je hem dan straks moet verhuizen maar er nu geen gebruik van maken? Waarom zou je hem nu nog niet gebruiken?
pi_106095415
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je het nu willen kopen als je hem dan straks moet verhuizen maar er nu geen gebruik van maken? Waarom zou je hem nu nog niet gebruiken?
Ik woon nog thuis en hier wordt nogal ''makkelijk'' gekookt.. mijn moeder ziet het als ''extra boodschappen'' die ze dan in huis moet halen en ik wil hem daarom dus dan maar gewoon bewaren. Ik heb er nu in mijn stad eentje gezien voor 400 euro wat me een goede prijs leek, dus vandaar.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:51:03 #238
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_106095627
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:46 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

Ik woon nog thuis en hier wordt nogal ''makkelijk'' gekookt.. mijn moeder ziet het als ''extra boodschappen'' die ze dan in huis moet halen en ik wil hem daarom dus dan maar gewoon bewaren. Ik heb er nu in mijn stad eentje gezien voor 400 euro wat me een goede prijs leek, dus vandaar.
Ik zou dan over een jaar gaan speuren en dan pas kopen, ja of nu en dan wel gebruiken. (wie weet doet je moeder leuke tips van je op ;) :o! )
Een jaar laten staan is natuurlijk zonde.. vind ik dan.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_106114173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:46 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

Lijkt wel of ik dit geschreven heb :D. Niet zozeer de extra boodschappen maar hier was het meer dat het een overbodig ding zou zijn. Heb hem een tijd geleden toch gekocht en de pizza's en focaccia's die ik er o.a. mee maak (deeg kneden) worden wel gewaardeerd. Misschien een idee om de eventuele 'extra boodschappen' dan zelf te betalen? Een jaar laten staan zou ik ook zonde vinden..
pi_106132541
Vandaag in de kookwinkel een nieuw accessoire ontdekt: een menghaak met flexibele kant.
We hebben hem direct bestel, maar bestelling kan 2 maand duren.
Iemand ervaring met de haak hier?
  woensdag 28 december 2011 @ 18:03:03 #241
50936 The_Hives
pi_106132633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:00 schreef Drossie het volgende:
Vandaag in de kookwinkel een nieuw accessoire ontdekt: een menghaak met flexibele kant.
[ afbeelding ]
zelf niet, maar wel positieve verhalen gehoord dat het vooral handig is als je bijvoorbeeld kleine porties in de kom hebt, dan wordt alles tenminste goed gemengd en meegenomen.
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 28 december 2011 @ 18:14:02 #242
45206 Pietverdriet
pi_106132961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:00 schreef Drossie het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, is die er ook voor de K5?
pi_106133692
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 10:49 schreef Erasmo het volgende:

Hij gebruikt hem ook verkeerd

Komt ook voor in Masterchef Australia S01 om Sabayon te maken
pi_106133708
Heeft er hier iemand de KA wafelmachine?
pi_106138078
Mijn man heeft de flexibele menghaak besteld via cookplanet samen met een glazen kom en worst vuller.
Alles de maandag voor kerst besteld, de vuller en kom kreeg ik 2 dagen later en de menghaak kreeg ik de vrijdag voor kerst binnen ondanks dat het 8 tot 10 dagen zou duren voor de menghaak.
Het schraapt in ieder geval de wand beter schoon als de gewone menghaak
pi_106138157
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oeh, is die er ook voor de K5?
Zover ik weet niet van Kitchenaid zelf. Er is wel een alternatief, mocht je interesse hebben dan kan je een PB-tje sutren (dan spam ik niet, verkoop dat ding).
  woensdag 28 december 2011 @ 20:27:32 #247
45206 Pietverdriet
pi_106138280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zover ik weet niet van Kitchenaid zelf. Er is wel een alternatief, mocht je interesse hebben dan kan je een PB-tje sutren (dan spam ik niet, verkoop dat ding).
Jep
pi_107139055
Binnenkort ga ik naar de USA. Ik zit na te denken of ik een KA daar zou willen kopen en zo ja, welke. Ik vond het prijsverschil wel veel (KA Artisan is omgerekend zo'n ¤275). Helaas moet je dan wel een omvormer erbij. En waar haal je die nou weer?

Wat zouden jullie doen?
  maandag 23 januari 2012 @ 15:37:31 #249
50936 The_Hives
pi_107140575
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:57 schreef kahlie het volgende:
Binnenkort ga ik naar de USA. Ik zit na te denken of ik een KA daar zou willen kopen en zo ja, welke. Ik vond het prijsverschil wel veel (KA Artisan is omgerekend zo'n ¤275). Helaas moet je dan wel een omvormer erbij. En waar haal je die nou weer?

Wat zouden jullie doen?
eerst kijken wat je bij de douane nog bij moet betalen
Fok! Federatie
pi_107142790
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:37 schreef The_Hives het volgende:

[..]

eerst kijken wat je bij de douane nog bij moet betalen
Als hij in je koffer past en je mazzel hebt, niks

Wel een gewicht erbij iig
pi_107143028
Je hoeft bij de douane in feite niets bij te betalen, want je mag (even uit het blote hoofd) voor 800 dollar aan spullen in de VS kopen en importvrij mee terug nemen naar Nederland. De doos past ook in een normale koffer (heb het zelf ook gedaan), dus je betaalt hooguit een extra bijdrage voor een tweede koffer als je kleren er niet meer bij passen. Een omvormer zou ik niet uit de VS meenemen. Zo'n ding weegt al gauw 10 kilo en is ongeveer 10 bij 10 bij 25 cm. Dan is je koffer dus al snel te zwaar, terwijl er maar iets kleins inzit.
pi_107143846
Ik zou dus niets bij moeten betalen bij de douane. Dat had ik al nagezocht. Er stond dat ik tot ¤430 mee kan nemen.

Ilse86, waar heb jij je omvormer dan gekocht? Ik kan het nergens echt makkelijk vinden. Als die nog heel duur is, dan is het niet de moeite waard.
pi_107144385
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:03 schreef kahlie het volgende:
Ik zou dus niets bij moeten betalen bij de douane. Dat had ik al nagezocht. Er stond dat ik tot ¤430 mee kan nemen.

Ilse86, waar heb jij je omvormer dan gekocht? Ik kan het nergens echt makkelijk vinden. Als die nog heel duur is, dan is het niet de moeite waard.
Ik had de omvormer dus wel in de VS gekocht en die kostte rond de 35 euro meen ik. Dat is wel zo'n drie jaar geleden, dus ik weet het niet meer zeker en ook niet precies waar. Maar die is dus niet erg handig om mee te nemen terug naar NL. (En het is ook niet echt een sierraad op je aanrecht, zeg maar. Maar daar ontkom je niet aan als je een Amerikaanse KA hebt)
pi_107148958
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:03 schreef kahlie het volgende:

zo werkt dat niet

Je mag Belastingvrij invoeren TOT ¤430, alleen dat is dan wel conform marktwaarde hier in NL

Dus iets wat jou ¤300 kost ( wegens gunstige koers ) maar hier in NL ¤500 waard is, ga je vaak ( mits je controle krijgt ) wel belasting betalen over dat verschil

Grote nadeel van en controle is, dat ze alles gaan controleren, en vaak ook moeilijk gaan doen om een stel schoenen waarvan ze twijfelen of ze "nieuw" of "oud" zijn

Ik ben 1x gecontroleerd, en moest na een uur wachten wel een hele dikke ¤45 betalen (2007), en in 2009 kwam ik op zondag om 07.30uur aan, en was er niemand, en toen had ik voor ruim ¤5000 in de VS gekocht ( schoenen/kleding/PC-onderdelen/horloges/cosmetica ).

In totaal 4 grote koffers, 2rugtassen en een eastpak reistas, waarvan 75% leeg op de heenweg, VOL terug: 130kg aan spullen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2012 19:36:30 ]
pi_107153163
Let erop dat niet alle accessoires die je in Nederland koopt passen op een Amerikaanse Kitchen Aid. Die moet je ook in de VS blijven bestellen.
pi_107158926
Yup. 2markten
pi_107177255
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:35 schreef Estolan het volgende:

Je mag Belastingvrij invoeren TOT ¤430, alleen dat is dan wel conform marktwaarde hier in NL

Dus iets wat jou ¤300 kost ( wegens gunstige koers ) maar hier in NL ¤500 waard is, ga je vaak ( mits je controle krijgt ) wel belasting betalen over dat verschil

Heb net de douane gebeld, omdat het bij mijn weten niet zo werkt. Douane geeft ook aan dat het niet zo werkt. De factuur van het land waarin je het koopt is leidend. In deze zou het dus een KA Artisan van ¤270 euro zijn en heb ik niets te vrezen.

Ik zit nog af te wegen of ik het wil doen. Een omvormer is niet je-van-het. Het prijsverschil daarin tegen is wel erg leuk.
pi_107183519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:37 schreef kahlie het volgende:

[..]

Heb net de douane gebeld, omdat het bij mijn weten niet zo werkt. Douane geeft ook aan dat het niet zo werkt. De factuur van het land waarin je het koopt is leidend. In deze zou het dus een KA Artisan van ¤270 euro zijn en heb ik niets te vrezen.

Ik zit nog af te wegen of ik het wil doen. Een omvormer is niet je-van-het. Het prijsverschil daarin tegen is wel erg leuk.
Sinds wanneer zijn er dan euro's in de VS??

of de factuur staat dan toch geen 270euro, maar eerder richting 350

En mijn eigen ervaring is, de douane doet wat de douane wilt. Ongeacht waar je recht op hebt

Nooit in het verleden op Nu.nl gelezen dat een NL toerist uit de VS zijn laptop moest inlevren, omdat de eigenaar niet kon aantonen dat hij in NL gekocht was.....

KA gewoon in NL kopen

Omvormer is klote, en als er iets stuk gaat, kan je niet "ff" naar de winkel, en voor losse onderdelen moet je dan ook veel vanuit VS halen

Al met al uiteindelijk duurder dan gewoon in NL kopen

Trust me, voor sommige dingen is het interessant ( import ), voor andere dingen is je winst minimaal, en kost het meer gedoe
pi_107186202
Met de transfo zou ik oppassen, koop een goede en niet zomaar eentje van de aldi bij wijze van spreken.
Zoek maar eens op internet wat info over de kitchenaid van usa naar europa.
pi_107460540
alternatief: zoek iemand die in het bezit van een sligro, hanos of makro kaart is... ik heb er een bij de sligro gehaald ongeveer twee jaar geleden..waren toen in de aanbieding voor 225 ex btw ( ongeveer 275 incl) ben er nog steeds heel content mee
pi_107468603
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef sijs het volgende:
alternatief: zoek iemand die in het bezit van een sligro, hanos of makro kaart is... ik heb er een bij de sligro gehaald ongeveer twee jaar geleden..waren toen in de aanbieding voor 225 ex btw ( ongeveer 275 incl) ben er nog steeds heel content mee
Makro doet niks meer met KA
pi_107559612
de KitchenAid K50 Heavy-Duty is dus wel leverbaar in NL voor 230V
pi_107559648
Iemand ervaring met de KA Espresso-machine?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:41:07 #264
45206 Pietverdriet
pi_107559938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:32 schreef Estolan het volgende:
de KitchenAid K50 Heavy-Duty is dus wel leverbaar in NL voor 230V
Wat is het verschil tussen de K5 en de K50?
pi_107560045
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen de K5 en de K50?
grotere kom, meer vermogen, en kom in hoogte verstelbaar, totaal van staal volgens mij. Dacht altijd dat die niet voor NL gemaakt was

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 15:44:35 ]
pi_107560191
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:55:15 #267
45206 Pietverdriet
pi_107560447
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:44 schreef Estolan het volgende:

[..]

grotere kom, meer vermogen, en kom in hoogte verstelbaar, totaal van staal volgens mij. Dacht altijd dat die niet voor NL gemaakt was
Hebben beide, en het vermogen is hetzelfde
Ik heb het over de k 5 en de k 50, niet over de classic of artisan
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:57:15 #268
45206 Pietverdriet
pi_107560503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:47 schreef Estolan het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er uit als de k 5 in mat
pi_107560590
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben beide, en het vermogen is hetzelfde
Ik heb het over de k 5 en de k 50, niet over de classic of artisan
ja zie het, :) idd geen verschil met de K5, alleen geen idee waarom hij de 50 heet. maar wist dus niet dat die voor NL er ook was

is dat dus beter dan de classic/artisan?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:01:40 #270
45206 Pietverdriet
pi_107560639
Heb geen ervaring met de artisan, heb al jaaaaaren een K5
pi_107560728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb geen ervaring met de artisan, heb al jaaaaaren een K5
kan me voorstellen dat een iets grotere handiger is

ook al zijn alle funky kleurtjes van de artisan leuker :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:06:03 #272
45206 Pietverdriet
pi_107560773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:05 schreef Estolan het volgende:

[..]

kan me voorstellen dat een iets grotere handiger is

ook al zijn alle funky kleurtjes van de artisan leuker :)
Heb hem in candy apple red
pi_107560839
volgens mij is de K50 omdat die 2 kommen erbij krijgt std
pi_107560953
Maar hier geen mensen met een espresso machine of Wafel machine?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 16:10:49 ]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:35:53 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109728688
Zijn er hier nog tricks voor het schoonmaken van de vleeswolf? Gaat net niet goed genoeg naar mijn smaak
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 april 2012 @ 10:26:18 #276
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_109795469
De watte?
  maandag 2 april 2012 @ 10:27:26 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109795510
Ik ben er al uit :)

Had eerst niet begrepen dat de spiraal uit de vleeswolf ook te demonteren was o|O
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 april 2012 @ 10:30:48 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109795593
Ik heb nu twee weken een kitchenaid standmixer met groentesnijder, vleeswolf en dat praktische kneedding met flexibele rand. Daarnaast ook de blender gekocht met grote en kleine beker en ik ben onder de indruk... van de prijs :+ en van het gemak _O_

Met name de bakker zal me wel al missen!
pi_110192933
Heeft er hier iemand al ervaring of kennis gemaakt met de KA Professional standmixer ( de KSM7591 is dan zonder noodknop etc ), 1.3pk motor, bijna 7L kom

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 18:53:07 ]
pi_110194500
Ken de typenummers zo niet uit mijn hoofd. Er zijn drie van die nieuwe heavy duty xl machines met wat kleine verschillen in de uitvoering. Ley op dat die 1.3HP een of ander vaag Amerikaans begrip is. Het opgegeven elektrisch vermogen is 500watt. (1,3 pk is volgens google 960 watt).
pi_110195613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:14 schreef Fixers het volgende:
Ken de typenummers zo niet uit mijn hoofd. Er zijn drie van die nieuwe heavy duty xl machines met wat kleine verschillen in de uitvoering. Ley op dat die 1.3HP een of ander vaag Amerikaans begrip is. Het opgegeven elektrisch vermogen is 500watt. (1,3 pk is volgens google 960 watt).
Yup 500W. Pk naar W heeft met overbrenging te maken. KA heeft dus meer koppel gecreerd denk ik

Maar ziet er wel cool uit. ¤800 ongv
pi_110203248
Hier iig de blauwe blender gekocht. Zit wel levertijd op :)
pi_110240628
Ik zweer bij kitchenaid, alleen jammer dat losse onderdelen zo duur zijn..:'(
pi_110240931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef Estolan het volgende:
Hier iig de blauwe blender gekocht. Zit wel levertijd op :)
Levertijd? Dan heb je verkeerde winkel. De blauwe zijn pas geleden aangekomen vanuit de VS. Die hoort gewoon op voorraad te zijn.
pi_110243808
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Levertijd? Dan heb je verkeerde winkel. De blauwe zijn pas geleden aangekomen vanuit de VS. Die hoort gewoon op voorraad te zijn.
Klopt ook. Alleen info vd site was nog niet up2date :)
pi_110486754
Blender is binnen. Foto strakjes
  woensdag 18 april 2012 @ 15:27:24 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110487344
De winkel waar ik mijn kitchenaid heb gehaald heb organiseert ook kook workshops met de kitchenaid. Ik ga volgende week de pasta cursus eens doen om te kijken of ze me iets kunnen bijbrengen.
pi_110487509
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:27 schreef XL het volgende:
De winkel waar ik mijn kitchenaid heb gehaald heb organiseert ook kook workshops met de kitchenaid. Ik ga volgende week de pasta cursus eens doen om te kijken of ze me iets kunnen bijbrengen.
Kookwinkel? :)
  woensdag 18 april 2012 @ 15:50:22 #289
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110488631
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:30 schreef Estolan het volgende:

[..]

Kookwinkel? :)
Kook en Keukenwinkel. Ze bieden ook niet normale kookworkshops aan, maar verkopen daarnaast ook KitchenAid en ander keukenspul en sommige kookworkshops baseren zich op die producten. Ik ga dus meedoen aan de KitchenAid pasta kookworkshop... er zijn ook algemene kitchenaid workshops...
pi_110501639
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:50 schreef XL het volgende:

[..]

Kook en Keukenwinkel. Ze bieden ook niet normale kookworkshops aan, maar verkopen daarnaast ook KitchenAid en ander keukenspul en sommige kookworkshops baseren zich op die producten. Ik ga dus meedoen aan de KitchenAid pasta kookworkshop... er zijn ook algemene kitchenaid workshops...
Ik ken het. Is leuk
  woensdag 18 april 2012 @ 20:22:35 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110501823
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:19 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik ken het. Is leuk
Nu snap ik het... kookwinkel is de naam van de winkel waar jij het over hebt. Die van mij heet anders, ik woon ook in Duitsland. Dus het is iets anders dan wat je denkt

www.die-kueche-kempen.de
pi_110513203
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:22 schreef XL het volgende:

[..]

Nu snap ik het... kookwinkel is de naam van de winkel waar jij het over hebt. Die van mij heet anders, ik woon ook in Duitsland. Dus het is iets anders dan wat je denkt

www.die-kueche-kempen.de
:) ok, ja nouja hij heet anders, maar ik wilde niet met namen spammen. is meer dat je toch weet wat ik bedoel :)
pi_110531423
pi_110541025

Fresh blended fruit shake ( blueberry, strawberry, rasberry & banana's with milk!
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:40:01 #295
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_110591473
Ooit, als ik rijk ben .... wacht maar.
pi_110619353
yuppen topic. ff volgen O+
pi_110623882
Oh wauw maar kan hij nou ook echt meer dan je met een staafmixer kan?
pi_110624069
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wauw maar kan hij nou ook echt meer dan je met een staafmixer kan?
Met een staafmixer krijg je het niet zo fijn en smooth
pi_111040114
Iemand goede adressen voor scherpe prijs voor de 5KSM7580XFP ( parelmoer )?
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:06:17 #300
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_111040329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:01 schreef Estolan het volgende:
Iemand goede adressen voor scherpe prijs voor de 5KSM7580XFP ( parelmoer )?
ja mooi is die nieuwe he! Hier is 549 euro
pi_111040683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:06 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

ja mooi is die nieuwe he! Hier is 549 euro
Das de verkeerde. Ik heb het over de nieuwe tussen de ¤949 & ¤1150
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')