abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87601583
Sinds een maand hebben wij een KitchenAid staande mixer. Mijn vriendin gebruikt hem veel om beslag te maken voor taarten en cupcakes. Ik heb er eenmaal pizzadeeg en eenmaal pastadeeg mee willen maken, maar telkens heb ik het mixen gestopt. Je hoorde aan de moter dat de KA teveel moeite moest doen om te mengen. Is het zo dat die degen te zwaar zijn voor de KitchenAid? Of kan het geen kwaad dat de motor het soms wat moeilijk heeft?
Binnen 2 weken ben ik jarig en overweeg ik wat accessoires te vragen/kopen. Iemand ervaring met de pastaset of de gehaktmolen?

Registreer je bij Betfair via deze code: QCU4LHHDH
en je bent voor eeuwig mijn vriend ;-)
pi_87606018
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
pi_87618302
We hebben zo'n machine op m'n werk en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben hoeveel "mishandeling" deze consumenten machine aan kan. We hebben in een maand tijd die machine meer mishandelt dan de gemiddelde gebruiker de machine in 10 zal doen en het apparaat werkt nog steeds.

Verder wat Fixers zegt, maak niet teveel deeg in 1 keer dan heb je er nog lang plezier van :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:21:36 #4
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_87621382
welke losse accessoires hebben jullie die jullie ook gebruiken?

gebruik hem momenteel alleen met deeghaak :@
pi_87625158
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87625319
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:02 schreef Fixers het volgende:
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
En dus NIET langzamer zetten :')

De snelheidsregeling is niet mechanisch maar over de spoel. Dus minder snel is dus minder krachtig. Als de mijne wat moeite heeft zet ik hem voor de zekerheid een tandje harder. Je hoort dat hij dan minder moeite heeft.
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:36:46 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87625956
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:41:17 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_87630807
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:44:11 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_87630900
Ik ga aanstonds ook voor een kitchen aid, voor mij echt een musthave zodat het wat kneed en klopwerk uit handen neemt ;)
Vind het wel een flinke uitgave maar wel 1 die het waard is.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_87633388
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:08:11 #11
45206 Pietverdriet
pi_87633623
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:41 schreef Erasmo het volgende:
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
Ja, absoluut, bij normaal gebruik hebben je kinderen er nog plezier van, het heeft dergelijke degelijkheid. Heb de fout gemaakt een goedkope machine te kopen, speelgoed, gewoon kut, waardeloos. Hij is niet goedkoop die kitchenaid, maar het is een oer en oer degelijk apparaat waar je gewoon goed brooddeeg in kan maken, en met de hulpstukken nog veel meer mee kan doen. Het is geen compromis, hij doet het gewoon. Nooit over na hoeven denken, gewoon doen
pi_87634584
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef n105 het volgende:
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
Prei heeft hele lange stugge vezels. Dat trommelschaafje is gewoon niet scherp genoeg om daar goed doorheen te komen. Prei snijd je het beste gewoon met de hand en een goed scherp mes.

Voor andere dingen voldoet een KA prima. Die gehaktmolen bijvoorbeeld heb ik eens geprobeerd en werkte verbazend goed voor iets van plastic. De nieuwe holle pasta molen is goed, maar dat afsnijddraadje is niet je van het, dat kan breken en is duur vervangen (± 60 euro).
pi_87638637
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87639042
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
pi_87639790
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:57 schreef n105 het volgende:
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
En kan je dat roterend gedeelte bewegen wanneer de KA uitstaat?
pi_87639816
Ja mooie apparaten! Het pasta opzetstuk werkt prima, gisteren de ijsmachine ervoor gekregen! Ik ben benieuwd of deze net zo goed werkt als mijn oude ijsmachine.
pi_87640673
ja dat kan ik bewegen
pi_87640717
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
  zondag 17 oktober 2010 @ 19:17:15 #19
45206 Pietverdriet
pi_87641522
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:51 schreef Drossie het volgende:

[..]

En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
Nee, ik meng met de hand wat ei en meel en haal het stugge deeg dan door de walsen van de pastamachine, vouw het dubbel, etc en ga daar mee door tot het soepel is.
pi_87651446
Zelfs een hobart gaat eht met pastadeeg zwaar krijgen. Eigenlijk heb je daar een ander type kneder voor nodig. Een morton ofzo. Maar da's neit te doen voor thuis.
Whatever...
pi_87825763
Vandaag leuke verrassing gebracht door de postbode: kookboek van KitchenAid. Vrij dik boek met leuke recepten. Ook een recept voor pastadeeg. En met dezelfde verhoudingen dan het deeg dat ik maak: 1ei/100g bloem. Blijkbaar wordt een KitchenAid dan toch verondersteld zo'n zwaar deeg aan te kunnen...
Ik vraag me af wat zo'n KA eigenlijk precies aankan zonder schade aan de motor op te lopen. Gisteren maakte mijn vriendin nog een brooddeeg met 750g bloem. De KA stond zelf heen en weer te wiebelen, maar kneedde het deeg uiteindelijk wel. Kan dat echt geen kwaad als je de maximum hoeveelheden maar respecteert?

Ohja, zou een moderator mijn schrijffout in de topictitel willen verbeteren aub? merci!

[ Bericht 7% gewijzigd door Drossie op 22-10-2010 12:10:04 ]
pi_87826290
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:50:39 #23
45206 Pietverdriet
pi_87829885
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:05 schreef Fixers het volgende:
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
Probeer maar eens pastadeeg in je kitchenaid te maken. Dat zou ik niet aanraden.
pi_87830196
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:05:20 #25
45206 Pietverdriet
pi_87830365
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
pi_87830474
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
Ging ie stuk? :o Ik heb het apparaat een keer bij iemand thuis gezien, zag er imposant en erg sterk uit. :Y
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:12:41 #27
45206 Pietverdriet
pi_87830625
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ging ie stuk? :o Ik heb het apparaat een keer bij iemand thuis gezien, zag er imposant en erg sterk uit. :Y
Oh, nee, ik bedoel op mijn werk toen ik nog in de Keuken werkte.
pi_87835060
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?
Aldus.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:17:55 #29
45206 Pietverdriet
pi_87835112
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:16 schreef Z het volgende:

[..]

Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?
Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.
pi_87835318
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.
Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?
Heb je slechte ervaringen met het deeg te maken in de KA? Ik heb het zonet geprobeerd omdat het in dat kookboek stond en dat lukte wel. Hij had het soms wat moeilijk om erdoor te kneden, maar dat blijkt niet erg te zijn...
Ik twijfel nu of ik de pastaset voor mijn verjaardag zal vragen...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:25:33 #31
45206 Pietverdriet
pi_87835466
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:22 schreef Drossie het volgende:

[..]

Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?
Basis, die voor vellen, spaghetti en van die linten.
quote:
Heb je slechte ervaringen met het deeg te maken in de KA?
Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de hand
quote:
Ik heb het zonet geprobeerd omdat het in dat kookboek stond en dat lukte wel. Hij had het soms wat moeilijk om erdoor te kneden, maar dat blijkt niet erg te zijn...
Ik twijfel nu of ik de pastaset voor mijn verjaardag zal vragen...
Heb je een pastamachine?
pi_87835568
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de hand

Bij mij ging het zeer goed op de manier die KA adviseert in dat kookboek: eerst alles mengen met de platte menghaak en daarna 5-8 min kneden met de deeghaak. Was een erg mooi deeg!

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je een pastamachine?
Ja, een manuele.

[ Bericht 44% gewijzigd door Drossie op 22-10-2010 18:21:10 ]
pi_88217088
Zit er veel verschil in prijs tussen verschillende winkels voor de KitchenAid? Er komt er waarschijnlijk binnekort eentje :9
pi_91322943
Ik heb hem online gekocht, scheelde 200¤ met een gewone winkel.
Ondertussen is de KA wel al binnen geweest om het gerammel te herstellen.
Probleem werd hersteld, maar is onlangs terug opgedoken.
Ik heb gemaild om te vragen of het definitief hersteld kan worden of dat we evt kunnen ruilen voor een nieuwe.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:39:34 #35
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91325454
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:08 schreef Tjado het volgende:
Zit er veel verschil in prijs tussen verschillende winkels voor de KitchenAid? Er komt er waarschijnlijk binnekort eentje :9
Ik denk online goed zoeken, en mogelijk aanbiedingen van winkels blijven checken, ik weet wel dat de bijenkorf zeker niet voordelig is, daar betaal je echt de hoofdprijs.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21:04 #36
45206 Pietverdriet
pi_91334235
Bijenkorf is een zwaar overschatte winkel
pi_91816516
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:51 schreef Drossie het volgende:
Ik heb hem online gekocht, scheelde 200¤ met een gewone winkel.
Ondertussen is de KA wel al binnen geweest om het gerammel te herstellen.
Probleem werd hersteld, maar is onlangs terug opgedoken.
Ik heb gemaild om te vragen of het definitief hersteld kan worden of dat we evt kunnen ruilen voor een nieuwe.
Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?
pi_91830002
Ik heb mijne op pixmania gekocht, daar was hij 380 wat verreweg het goedkoopst was dat ik heb kunnen vinden.
Overigens groot fan! Ik gebruik hem vooral voor pizzadeeg, schuimen en zo af en toe voor bakprojecten. Elke cent waard.
Work hard, play harder.
pi_91837769
Hier nog een fan. Ik heb hem de laatste tijd verwaarloost. Dat kan eigenlijk niet. Staat zielig naast de blender van KA te verstoffen. Ga het van het weekend goed maken met hem. ;)

Ik heb de pastaset erbij. Die is geweldig. _O_
De raviolimaker is ruk. Die moet je echt niet aanschaffen, te duur en totaal niet handig.

Wil nog wel de te dure citruspers erbij aanschaffen. Dit omdat ik niet nog een groot apparaat wil neerzetten.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:03:21 #40
45206 Pietverdriet
pi_91849151
De Pastaset is idd te gek, net als de gehaktmolen trouwens.
pi_92114636
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:28 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?
net als pen-guin heb ik de KA bij Pixmania gekocht. Een rode, die was het goedkoopst: 370¤ denk ik.
pi_92151149
Ik lees even mee. Ben momenteel aan het oriënteren. Een kitchenaid is best duur, zelfs online. Ik zie nu dat de Kenwood mx271 in de aanbieding is in de Makro voor 135¤ incl btw. Dus even kijken wat ik het beste kan nemen...

Zijn er weleens aanbiedingen van kitchenaid?
pi_92164974
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De Pastaset is idd te gek, net als de gehaktmolen trouwens.
Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:39:41 #44
45206 Pietverdriet
pi_92165789
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:18 schreef Semafoor73 het volgende:

[..]

Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?
Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.
pi_92166335
Hoe kan het dat iedereen in dit topic zeer tevreden over de KA is en als ik de gemiddelde review lees online zijn die niet zo positief.

Allemaal amateurs in de keuken die niet weten waarvoor en hoe ze dit apparaat moeten gebruiken?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:07:32 #46
45206 Pietverdriet
pi_92166956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef McGilles het volgende:
Hoe kan het dat iedereen in dit topic zeer tevreden over de KA is en als ik de gemiddelde review lees online zijn die niet zo positief.

Allemaal amateurs in de keuken die niet weten waarvoor en hoe ze dit apparaat moeten gebruiken?
Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.
pi_92175271
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.
Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:31:55 #48
45206 Pietverdriet
pi_92175398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:29 schreef Semafoor73 het volgende:

[..]

Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!
Denk je niet dat je beter riblap kan gebruiken, dat is goedkoper en smaakvoller.
pi_92756679
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:03 schreef ASSpirine het volgende:
http://www.superdagdeal.n(...)kn=promo2web&4dsid=2

Niet zoveel goedkoper
Lekker verneukeratief: de adviesprijs voor die blender is ¤ 229,- geen 299,95. Nog steeds een boel korting dat wel. Maar de prijs een beetje opkloppen om de korting groter te doen lijken... :N

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.
Daar tegenover: ik zie een hoop laaiende reviews over Kenwood. Daar snap ik ook niet van hoe mensen er zó tevreden mee kunnen zijn. Het is net een stofzuiger als 'ie een beetje toeren maakt, dat valt me echt vies tegen. De gardes vind ik, hoewel van rvs bij de duurdere modellen, erg flimsig aanvoelen. Volgens mij verbuigen die al met een simpel cakebeslagje.

Als er bij mij ooit nog een mixer in huis komt, dan is het wel een kitchenaid. Voorlopig doe ik het nog met een magimix en een handmixer.
pi_92762857
Ik heb een Bosch Mum, doet hetzelfde als de KA alleen voor een fractie van de prijs :). Ook lovende reviews trouwens.

http://www.amazon.de/Bosc(...)iertem/dp/B00008K5XU
  maandag 14 februari 2011 @ 12:34:49 #52
45206 Pietverdriet
pi_92763356
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:21 schreef noutie het volgende:
Ik heb een Bosch Mum, doet hetzelfde als de KA alleen voor een fractie van de prijs :). Ook lovende reviews trouwens.

http://www.amazon.de/Bosc(...)iertem/dp/B00008K5XU
Dan heb je nog nooit met een KA gewerk.
pi_92764920
Nee inderdaad, het is een ander apparaat voor een andere prijs. Voor het geld doet deze het echter prima, een kilo brooddeeg gaat goed. En omdat het apparaat niet zo zwaar is, is ie zo gepakt en weer weggezet.

En het is een kunststof machine dus hij tordeert vast meer dan een KA. Het is meer wat je zoekt hè, een KA ziet er mooi uit en laat je op het werkblad staan.

-edit- ik heb het gepost omdat het een alternatief kan zijn voor iemand die de KA te duur vindt

[ Bericht 6% gewijzigd door noutie op 14-02-2011 13:22:51 ]
pi_94332789
Voor wie een KA Artisan zoekt: in Aalst (België, provincie Oost-Vlaanderen) is er een winkel die ze verkoopt aan 349,- Waarom zo "goedkoop"? Op de toestellen zit een krasje, een kleurverschil oid in de lak. De garantie is zoals elders. Ik heb ze gevonden via deze link: http://nl.kapaza.be/vi/53279360.htm?ca=2_s
Ze hebben ook andere toestellen, accessoires e.a. aan scherpe prijzen, maar niet altijd. Ben er gisteren om de foodprocessor van KA geweest en volgende dingen stonden er: pasta-opzetstuk (ong. 70euro denk ik), glazen kom (ong. 50euro) vr de mixer, pasta droogrekje en dan de mixer zelf in alle kleuren, de blender, broodrooster en natuurlijk ook de foodprocessor (nog 2 na mijn aankoop). Op het einde vd maand krijgen ze telkens nieuwe dingen binnen van KA. Maar dus meestal met een bijna onzichtbaar "foutje" in de lak of zo.
Op mmcreationshop.be iets minder scherpe prijzen, maar levert aan huis.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:18:16 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94671025
Ik heb een kitchenaid gekocht op marktplaats voor 175 euro *O*
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:40:39 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94946145
Weet iemand of deze deeghaak past bij het type K45SS?

Het ding loopt namelijk ontzettend aan tegen de wand van de mengkom.
pi_94953771
KitchenAid O+ Wil er zo graag 1 maar woon nog thuis en mijn moeder zit er niet op te wachten. ;( Maar zodra ik op mezelf woon is ie van mij!
pi_95011791
@Erasmo
Ik ken deze haak niet. Bij mij zit dat deze erbij:

Ze zijn los te koop. Deze foto komt van suprisekookgerei.
Let op want de K5 en K50 hebben weer een andere haak (lijkt ook niet op de jouwe).
pi_95015247
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:40 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand of deze deeghaak past bij het type K45SS?

[ afbeelding ]

Het ding loopt namelijk ontzettend aan tegen de wand van de mengkom.
De deeghaak die je laat zien ken ik zelf ook niet. Het is in ieder geval niet eentje die tegenwoordig bij de machines wordt geleverd. Hij lijkt mij veel te recht voor de nogal ronde kom van het apparaat.

Hoe erg loopt die haak aan? Is het alleen onderaan of ook langs de zijkanten? Als het onderaan is dan zou je kunnen proberen om de kop iets hoger te stellen. Daartoe zit een stelschroef in het scharnier, zichtbaar als je de kop achteroverklapt. Let erop dat je 'm niet te ver omhoog moet draaien, dan kan de kop uit zijn blokkering schieten en klapt 'ie omhoog tijdens gebruik.

Je kan ook altijd nog een nieuwe haak kopen. Die kost uit mijn hoofd gezegd 17 euro. Iedere KitchenAid verkoper kan die dingen bestellen, en de betere kookwinkel heeft ze gewoon in voorraad.
  maandag 4 april 2011 @ 12:29:38 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95018354
De haak loopt dusdanig aan dat hij vastloopt, vreemd genoeg past hij wel prima op de kop. Zal wel voor een andere mengschaal zijn bedoeld.

Maar dan weet ik dat ik even langs de kookwinkel moet gaan.
  maandag 4 april 2011 @ 17:49:48 #61
128548 pavv
The computer says NO
pi_95031097
Haak lijkt me van een veel groter, en ouder model.

Zeker een andere halen, hiermee mol je zelfs een KitchenAid
  maandag 4 april 2011 @ 19:27:44 #62
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95036118
Ik kreeg gister een tof cadeau O+

Eindelijk mijn kitchenaid _O_ ik ben er zo blij mee *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95070250
Leuk voor je MissHobje! Je zal er zeker en vast veel plezier aan beleven! Handig voor je taarten en cupcakes. Binnenkort zien we de resultaten in dat ander topic hoop ik?
Mooie achterwand ook met die keien! Is dat onderhoudsvriendelijk eigenlijk? Of is het fake? Off-topic, I know
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:24:05 #64
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95075061
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:47 schreef Vivantje het volgende:
Leuk voor je MissHobje! Je zal er zeker en vast veel plezier aan beleven! Handig voor je taarten en cupcakes. Binnenkort zien we de resultaten in dat ander topic hoop ik?
Mooie achterwand ook met die keien! Is dat onderhoudsvriendelijk eigenlijk? Of is het fake? Off-topic, I know
Thanks :D ik ben al flink bezig geweest met de ka, zal zo even mijn brood posten :P
en pizza wellicht straks.
Enne over die stenen kun je gewoon goed poetsen, en is echt ;) wel goed afgesmeerd dus onderhoudsvriendelijk (gelukkig)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95075947
Ben benieuwd naar je brood en pizza...en je volgende creaties ook natuurlijk!
bedankt voor je feed-back vd stenen, bij mij wordt het composiet, keuken is hopelijk volgende week af (en alweer off-topic)
pi_95106997
Hobje, wat een mooierd! Welke heb je?
Je bent goed bezig zag ik in het broodtopic :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95107316
Kan een mod ook een keer de titel aanpassen? Iets met een spelvout.... ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:50:12 #68
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95115468
:o aangepast _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 6 april 2011 @ 12:54:41 #69
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95115652
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:10 schreef Ml-etje het volgende:
Hobje, wat een mooierd! Welke heb je?
Je bent goed bezig zag ik in het broodtopic :D
de pearl grey type nummer weet ik ff niet, moet ik opzoeken voor je als je die wil weten ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95116514
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:50 schreef MissHobje het volgende:
:o aangepast _O-
Ik begon me er nu toch wel aan te ergeren. Dank je.

Die Pearl Grey KA ziet er trouwens super uit. Gefeliciteerd ermee.
pi_95148212
Hij is mooi MissHobje!
Wat kun jij er allemaal mee?
pi_95148806
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef MissHobje het volgende:
Ik kreeg gister een tof cadeau O+
[ afbeelding ]
Eindelijk mijn kitchenaid _O_ ik ben er zo blij mee *O*
:( jaloers :(
Ja doei.
pi_95149037
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:( jaloers :(
Me too :D
Vandaag op het werk vd Mr gesnuffeld en helaas alleen Kenwood (heel lelijk, geen aanwinst voor het aanrecht).
  woensdag 6 april 2011 @ 23:45:22 #74
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95149046
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:31 schreef Ml-etje het volgende:
Hij is mooi MissHobje!
Wat kun jij er allemaal mee?
Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het wat :P en ik wil me nog even verdiepen in de uitbreidingen ervoor wat handig is.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95149120
Mr.Mo hintte wel dat ik voor m'n verjaardag (nog 14 minuten :') ) een Kitchenaid kon vragen aan 'allerlei mensen', maar dat komt wel als we verhuisd zijn heb ik besloten O+
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:48:45 #76
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95149232
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo hintte wel dat ik voor m'n verjaardag (nog 14 minuten :') ) een Kitchenaid kon vragen aan 'allerlei mensen', maar dat komt wel als we verhuisd zijn heb ik besloten O+
*O* dat zou tof zijn ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95149513
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:45 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het wat :P en ik wil me nog even verdiepen in de uitbreidingen ervoor wat handig is.
Kan er een pastakop op enz? O+
  donderdag 7 april 2011 @ 00:11:29 #78
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95150440
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kan er een pastakop op enz? O+
Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel best ;)
zelfs een roomijsmaker :o! hmm dat is wel een leuke
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95151640
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:11 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel best ;)
zelfs een roomijsmaker :o! hmm dat is wel een leuke
_O_ als je een keer 't typenr weet hou ik me aanbevolen ;)
pi_95164865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O_ als je een keer 't typenr weet hou ik me aanbevolen ;)
KSM150, de Artisan in metaalgrijs (Pearl Metallic). Let er altijd op dat je ook de donkere krijgt. Hij wordt nogal eens verward met zilvergrijs (Chrome Metalise). Dan heb je ook nog taupe (Cocoa Silver) die mat is afgewerkt (en de mat-antraciet vervangt).

Mijn favoriet is de jubileum uitvoering in appelrood, das rood metallic, daarnaast verbleekt de standaard keizerrood als een duffe saaie kleur.
  zondag 24 april 2011 @ 19:04:44 #81
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95926526
Wat een heldending zeg _O_
Brooddeeg is een eitje en aardappelpuree maakt ie ook perfect :D
  zondag 24 april 2011 @ 19:20:54 #82
45206 Pietverdriet
pi_95926887
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:04 schreef Erasmo het volgende:
Wat een heldending zeg _O_
Brooddeeg is een eitje en aardappelpuree maakt ie ook perfect :D
Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplaksel
  zondag 24 april 2011 @ 19:34:34 #83
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95927181
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplaksel
Dat wist ik gelukkig al :) Maar hij komt moeiteloos door ruim een kilo heen. Doe er ook altijd wat knolselderij door, geeft er een lekkere smaak aan.
  zondag 24 april 2011 @ 20:05:14 #84
45206 Pietverdriet
pi_95928071
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wist ik gelukkig al :) Maar hij komt moeiteloos door ruim een kilo heen. Doe er ook altijd wat knolselderij door, geeft er een lekkere smaak aan.
Grote kluit boter, eidooier en zout hier
  zondag 24 april 2011 @ 20:31:37 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95928834
Boter hoort er standaard doorheen, mensen die margarine gebruiken zijn niet goed bij hun hoofd.
pi_96320983
Mijn buurvrouw heeft een rode kitchenaid gekregen, ben echt wel een beetje jaloers :D . Heb al wel kunnen profiteren van het overheerlijke brood dat ze door de kitchenaid heeft laten kneden.

Haar 19-jarige dochter heeft hem voor haar verjaardag gegeven. Ze zei dat ze pas aan de kassa zag hoeveel het ding werkelijk kostte 8)7 . Mijn moeder heeft maar mooi pech met mij :P .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_97309081
Ik mag er eentje aan gaan schaffen *O*

Weet er nog iemand een interessante aanbieding ergens?
pi_97315397
Ik kon zweren dat ik onlangs op internet één zag voor 319 euro...
Ik kan de website niet meer vinden, morgen op werk eens in mijn geschiedenis kijken
pi_97320517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik mag er eentje aan gaan schaffen *O*

Weet er nog iemand een interessante aanbieding ergens?
Hier idem *O* maar geen lef nog :@
pi_97325688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:01 schreef ASSpirine het volgende:
Ik kon zweren dat ik onlangs op internet één zag voor 319 euro...
Ik kan de website niet meer vinden, morgen op werk eens in mijn geschiedenis kijken
Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).
pi_97345835
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen? :P
Ik ben ook geïnteresseerd
pi_97350010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).
Kunnen ze best doen maar dat mag dus niet wettelijk gezien is de verkoper het aanspreekpunt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen? :P
:D mijn Mr wil dit weekend toch naar Roosendaal dus ik ga in ieder geval daar eens kijken om te zien of ze alles kunnen wat ik wil.
pi_97350511
Is er iets bijzonders in Roosendaal wat kitchenaids betreft?
pi_97351637
pi_97360163
Sowieso zal je duur uitkomen bij gewone retailers.
Kan je misschien beter naar de winkel in Aalst gaan, waar ze licht beschadigde (verf niet in orde) Kitchenaids hebben. Daar kan je eventueel nog afdingen op een grotere aantal? :P
pi_97362423
Ik was het aan het overwegen, maar dat is gelijk weer zo'n eind rijden, als ze ten noorden van Antwerpen hadden gezeten was ik zonder twijfel gegaan.
pi_97363542
Van waar moet je komen? Ik werk in Antwerpen en dan is het nog best te doen om heen en weer te rijden. Heb net een mail gestuurd naar de persoon in kwestie voor info.

Je hebt trouwens ook op kapaze en 2de hands.be enkele "nieuwe" kitchenaids voor +/- 180 euro of 250 euro. Daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in, zelfs al kan ik bij de eigenaar langsgaan... Heb zo mijn twijfels
pi_97365646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als je bij een kookwinkel in één koop 3 K-aids meeneemt dan is er wel wat te regelen.
pi_97370625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:08 schreef ASSpirine het volgende:
Van waar moet je komen? Ik werk in Antwerpen en dan is het nog best te doen om heen en weer te rijden. Heb net een mail gestuurd naar de persoon in kwestie voor info.

Je hebt trouwens ook op kapaze en 2de hands.be enkele "nieuwe" kitchenaids voor +/- 180 euro of 250 euro. Daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in, zelfs al kan ik bij de eigenaar langsgaan... Heb zo mijn twijfels
Dat doe ik ook niet zo snel.
Antwerpen is wel haalbaar zo'n ruim uur rijden :)
pi_97374722
Maar is er interesse om ook een Kitchenaid in Aalst te halen, met beschadigde verf tegen 350 euro per stuk.
En als we enkele stuks halen kunnen we eventueel afdingen tot 300 per stuk? Ik heb er zo direct geen moeite mee om het te gaan halen. Dan een keer wat overuren opbruiken om even naar Aalst te rijden. Kunnen we een keer in Eindhoven (voor mij dichtbij :P ) afspreken om alles af te handelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')