En dus NIET langzamer zettenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:02 schreef Fixers het volgende:
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.
Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
Ja, absoluut, bij normaal gebruik hebben je kinderen er nog plezier van, het heeft dergelijke degelijkheid. Heb de fout gemaakt een goedkope machine te kopen, speelgoed, gewoon kut, waardeloos. Hij is niet goedkoop die kitchenaid, maar het is een oer en oer degelijk apparaat waar je gewoon goed brooddeeg in kan maken, en met de hulpstukken nog veel meer mee kan doen. Het is geen compromis, hij doet het gewoon. Nooit over na hoeven denken, gewoon doenquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:41 schreef Erasmo het volgende:
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
Prei heeft hele lange stugge vezels. Dat trommelschaafje is gewoon niet scherp genoeg om daar goed doorheen te komen. Prei snijd je het beste gewoon met de hand en een goed scherp mes.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef n105 het volgende:
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.
Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
En kan je dat roterend gedeelte bewegen wanneer de KA uitstaat?quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:57 schreef n105 het volgende:
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
Nee, ik meng met de hand wat ei en meel en haal het stugge deeg dan door de walsen van de pastamachine, vouw het dubbel, etc en ga daar mee door tot het soepel is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:51 schreef Drossie het volgende:
[..]
En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
quote:Probeer maar eens pastadeeg in je kitchenaid te maken. Dat zou ik niet aanraden.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:05 schreef Fixers het volgende:
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
quote:idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.
Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:
quote:Ging ie stuk?Op vrijdag 22 oktober 2010 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
quote:Oh, nee, ik bedoel op mijn werk toen ik nog in de Keuken werkte.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ging ie stuk?Ik heb het apparaat een keer bij iemand thuis gezien, zag er imposant en erg sterk uit.
quote:Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
quote:Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:16 schreef Z het volgende:
[..]
Hij heeft dus geen problemen met een durum deegje?
quote:Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?Op vrijdag 22 oktober 2010 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het pastaopzetstuk niet, het maken van het deeg zelf doe ik met de hand.
quote:Basis, die voor vellen, spaghetti en van die linten.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:22 schreef Drossie het volgende:
[..]
Heb je de basispastaset of ook die voor holle pasta?
quote:Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de handHeb je slechte ervaringen met het deeg te maken in de KA?
quote:Heb je een pastamachine?Ik heb het zonet geprobeerd omdat het in dat kookboek stond en dat lukte wel. Hij had het soms wat moeilijk om erdoor te kneden, maar dat blijkt niet erg te zijn...
Ik twijfel nu of ik de pastaset voor mijn verjaardag zal vragen...
quote:Bij mij ging het zeer goed op de manier die KA adviseert in dat kookboek: eerst alles mengen met de platte menghaak en daarna 5-8 min kneden met de deeghaak. Was een erg mooi deeg!Op vrijdag 22 oktober 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, kneden ging voor geen meter, gaat sneller met de hand
quote:Ja, een manuele.
Ik denk online goed zoeken, en mogelijk aanbiedingen van winkels blijven checken, ik weet wel dat de bijenkorf zeker niet voordelig is, daar betaal je echt de hoofdprijs.quote:Op maandag 1 november 2010 18:08 schreef Tjado het volgende:
Zit er veel verschil in prijs tussen verschillende winkels voor de KitchenAid? Er komt er waarschijnlijk binnekort eentje
Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:51 schreef Drossie het volgende:
Ik heb hem online gekocht, scheelde 200¤ met een gewone winkel.
Ondertussen is de KA wel al binnen geweest om het gerammel te herstellen.
Probleem werd hersteld, maar is onlangs terug opgedoken.
Ik heb gemaild om te vragen of het definitief hersteld kan worden of dat we evt kunnen ruilen voor een nieuwe.
net als pen-guin heb ik de KA bij Pixmania gekocht. Een rode, die was het goedkoopst: 370¤ denk ik.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:28 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Online betaal je toch ook een enorme hoge prijs dacht ik hoor... Waar heb je het gehaald?
Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De Pastaset is idd te gek, net als de gehaktmolen trouwens.
Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:18 schreef Semafoor73 het volgende:
[..]
Ik heb laatst de gehaktmolen gekregen, welk soort vlees zou je hiervoor gebruiken?
Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef McGilles het volgende:
Hoe kan het dat iedereen in dit topic zeer tevreden over de KA is en als ik de gemiddelde review lees online zijn die niet zo positief.
Allemaal amateurs in de keuken die niet weten waarvoor en hoe ze dit apparaat moeten gebruiken?
Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rundvlees, Lamsvlees, Varkensvlees, Paardenvlees, Kip eigenlijk alle soorten vlees.
Denk je niet dat je beter riblap kan gebruiken, dat is goedkoper en smaakvoller.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:29 schreef Semafoor73 het volgende:
[..]
Dat is mooi, ik heb nog een stuk tournedos liggen, daar kan ik dan vast wel een lekkere pastasaus van maken!
Lekker verneukeratief: de adviesprijs voor die blender is ¤ 229,- geen 299,95. Nog steeds een boel korting dat wel. Maar de prijs een beetje opkloppen om de korting groter te doen lijken...quote:Op maandag 14 februari 2011 00:03 schreef ASSpirine het volgende:
http://www.superdagdeal.n(...)kn=promo2web&4dsid=2
Niet zoveel goedkoper
Daar tegenover: ik zie een hoop laaiende reviews over Kenwood. Daar snap ik ook niet van hoe mensen er zó tevreden mee kunnen zijn. Het is net een stofzuiger als 'ie een beetje toeren maakt, dat valt me echt vies tegen. De gardes vind ik, hoewel van rvs bij de duurdere modellen, erg flimsig aanvoelen. Volgens mij verbuigen die al met een simpel cakebeslagje.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een paar negatieve reviews doorgelezen en men noemt problemen die ik niet herken. Ook het het apparaat gevaarlijk zou zijn omdat je het aan kan zetten zonder veiligheidsvoorzieningen, of dat de motor te weinig watt heeft. Kan ik allemaal niets mee met dat soort reviews. Dat het lastig te bedienen is, jeez, wat voor een bosmongool ben je dan.
Dan heb je nog nooit met een KA gewerk.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:21 schreef noutie het volgende:
Ik heb een Bosch Mum, doet hetzelfde als de KA alleen voor een fractie van de prijs. Ook lovende reviews trouwens.
http://www.amazon.de/Bosc(...)iertem/dp/B00008K5XU
De deeghaak die je laat zien ken ik zelf ook niet. Het is in ieder geval niet eentje die tegenwoordig bij de machines wordt geleverd. Hij lijkt mij veel te recht voor de nogal ronde kom van het apparaat.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:40 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand of deze deeghaak past bij het type K45SS?
[ afbeelding ]
Het ding loopt namelijk ontzettend aan tegen de wand van de mengkom.
Thanksquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:47 schreef Vivantje het volgende:
Leuk voor je MissHobje! Je zal er zeker en vast veel plezier aan beleven! Handig voor je taarten en cupcakes. Binnenkort zien we de resultaten in dat ander topic hoop ik?
Mooie achterwand ook met die keien! Is dat onderhoudsvriendelijk eigenlijk? Of is het fake? Off-topic, I know
de pearl grey type nummer weet ik ff niet, moet ik opzoeken voor je als je die wil wetenquote:Op woensdag 6 april 2011 08:10 schreef Ml-etje het volgende:
Hobje, wat een mooierd! Welke heb je?
Je bent goed bezig zag ik in het broodtopic
Ik begon me er nu toch wel aan te ergeren. Dank je.quote:
quote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef MissHobje het volgende:
Ik kreeg gister een tof cadeau
[ afbeelding ]
Eindelijk mijn kitchenaidik ben er zo blij mee
Me tooquote:
Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het watquote:Op woensdag 6 april 2011 23:31 schreef Ml-etje het volgende:
Hij is mooi MissHobje!
Wat kun jij er allemaal mee?
quote:Op woensdag 6 april 2011 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo hintte wel dat ik voor m'n verjaardag (nog 14 minuten) een Kitchenaid kon vragen aan 'allerlei mensen', maar dat komt wel als we verhuisd zijn heb ik besloten
Kan er een pastakop op enz?quote:Op woensdag 6 april 2011 23:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Al mijn kneedwerkjes worden ermee gedaan eigenlijk, van pizzadeeg tot aan kapselbeslag,slagroom kloppen tot aan weet ik het waten ik wil me nog even verdiepen in de uitbreidingen ervoor wat handig is.
Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel bestquote:
quote:Op donderdag 7 april 2011 00:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jups, rasp, citruspers, gehaktmolen, worstmaker en nog vele andere oja graanmolen pff veel best
zelfs een roomijsmaker! hmm dat is wel een leuke
KSM150, de Artisan in metaalgrijs (Pearl Metallic). Let er altijd op dat je ook de donkere krijgt. Hij wordt nogal eens verward met zilvergrijs (Chrome Metalise). Dan heb je ook nog taupe (Cocoa Silver) die mat is afgewerkt (en de mat-antraciet vervangt).quote:Op donderdag 7 april 2011 00:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
als je een keer 't typenr weet hou ik me aanbevolen
Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplakselquote:Op zondag 24 april 2011 19:04 schreef Erasmo het volgende:
Wat een heldending zeg![]()
Brooddeeg is een eitje en aardappelpuree maakt ie ook perfect
Dat wist ik gelukkig alquote:Op zondag 24 april 2011 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pas op met aardappelpuree, altijd zo kort mogelijk slaan, want anders krijg je behangplaksel
Grote kluit boter, eidooier en zout hierquote:Op zondag 24 april 2011 19:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat wist ik gelukkig alMaar hij komt moeiteloos door ruim een kilo heen. Doe er ook altijd wat knolselderij door, geeft er een lekkere smaak aan.
Hier idemquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik mag er eentje aan gaan schaffen![]()
Weet er nog iemand een interessante aanbieding ergens?
Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:01 schreef ASSpirine het volgende:
Ik kon zweren dat ik onlangs op internet één zag voor 319 euro...
Ik kan de website niet meer vinden, morgen op werk eens in mijn geschiedenis kijken
Kunnen ze best doen maar dat mag dus niet wettelijk gezien is de verkoper het aanspreekpunt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pixmania. Die is goedkoop maar doet moeilijk met garantie (je moet zelf maar naar de fabrikant).
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen?
Ik ben ook geïnteresseerd
Als je bij een kookwinkel in één koop 3 K-aids meeneemt dan is er wel wat te regelen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:31 schreef ASSpirine het volgende:
Als we ineens 3 kitchenaids samen kopen, zouden we daar dan korting voor krijgen?
Ik ben ook geïnteresseerd
Dat doe ik ook niet zo snel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:08 schreef ASSpirine het volgende:
Van waar moet je komen? Ik werk in Antwerpen en dan is het nog best te doen om heen en weer te rijden. Heb net een mail gestuurd naar de persoon in kwestie voor info.
Je hebt trouwens ook op kapaze en 2de hands.be enkele "nieuwe" kitchenaids voor +/- 180 euro of 250 euro. Daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in, zelfs al kan ik bij de eigenaar langsgaan... Heb zo mijn twijfels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |