quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:33 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik zie er 3.
Een vast niet.
Een geen idee geen zin om te roteren.
En een ik zie niks, maar wel veel kuikens.
Sommige mensen dachten dat ik zwerver was,quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:34 schreef Panzermaus het volgende:
Ik vind haar wel schattig. Ze is 15.
[..]
pffff kvind haar gwn schattig manquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:35 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Sommige mensen dachten dat ik zwerver was, [ afbeelding ] en toen gingen ze me uitlachen en foto's maken van me. En een kwartier later lag me opa daar te pitt'n, op het gras. Dachten ze ook dat hij zwerver was, [ afbeelding ] En waarom lagen we daar? Wachten op zon bootje, waarmee je moet roeien enzo, en van watervallen afgaat.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
pffff kvind haar gwn schattig man
egt weeniet me hele hartje is vol van haar ensow 0.o
haha okej maakt niet uit ofsow hoowr moet jezelf tog weten jouw beslissingquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
pffff kvind haar gwn schattig man
egt weeniet me hele hartje is vol van haar ensow 0.o
gwn mezelf zyn en zeggen wat ik voor haar voel.. word lastig ma ga gwn proberen weetje, niet geschoten = altyd mis !! en dicht bij ejzelf blijven..........quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:39 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
haha okej maakt niet uit ofsow hoowr moet jezelf tog weten jouw beslissing [ afbeelding ]
Jij bent hilarisch.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:49 schreef Panzermaus het volgende:
IK BRENG JE NAAR DE SUIKERWERKENSHOP
IK LAAT JE LIKKEN DE LOLLYPOP
GA DOOR MAN, HOUDT NIET OP
BLIJF GAAN TOTDAT JE RAAKT DE SPOT
DAAR WAAR IK JONGE KINDEREN LOK
IK LAAT JE UITGEVEN DE HELE POT
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:49 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihhiihquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:50 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Meer emotie-iconen gebruiken, nu is het net alsof je sarcastisch bent.
Net echt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:56 schreef GaatJeNietVeelAan het volgende:
[..]
Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihhiih
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:49 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Die zijn er (helaas) nietquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:06 schreef Penisbaard het volgende:
Drop jij eens wat harde Perzische teksten dan, raebyddet.
De tweede van rechts.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:10 schreef gamezz het volgende:
[ afbeelding ]
5 dudes voor je topic. Is dit ook goed?
Wel Perzisch dus.quote:
Altijd leuk om te horen dat er mensen zijn die zich erin willen verdiepen. Wat vind je tot zover van het Zoroastrisme en hoe heet het boek?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:13 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Wel Perzisch dus.
Ik heb een boek over Iran.
Toen gekocht toen die protesten daar begonnen na de verkiezingsuitslag.
Niet verder gekomen dan Zarathustra.
Ooit zal ik hem lezen.
Dan kom ik je hier verbluffen met mijn kennis over Iran en het Iraanse volk.
Voor zover ik begrepen heb was het de eerste godsdienst met één God en lijkt het heel veel op de grote religies van deze tijd, maar ik kan er ook naast zitten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:22 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Altijd leuk om te horen dat er mensen zijn die zich erin willen verdiepen. Wat vind je tot zover van het Zoroastrisme en hoe heet het boek?
Dat klopt, het dualisme en het monotheïsme zie je sterk terug in de religies van deze tijd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:29 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb was het de eerste godsdienst met één God en lijkt het heel veel op de grote religies van deze tijd, maar ik kan er ook naast zitten.
Even dat boek zoeken.
dan ken je ook vast dit :quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:34 schreef Penisbaard het volgende:
"Iran, een cultuurgeschiedenis" van Michael Axworthy dus.
"Een boeiend, fijnzinnig en evenwichtig overzicht van dit oude rijk, vanaf de dagen van Zarathustra tot en met de Islamitische Republiek"
Nou, dat.
volgens deze video komen de meeste geloven van de egyptische zonnegoden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:35 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat klopt, het dualisme en het monotheïsme zie je sterk terug in de religies van deze tijd.
Interessant stuk. Het is erg moeilijk om achteraf te bepalen wie wat precies goed of fout heeft gedaan. Toendertijd (nu ook) was er sprake van ontzettend veel corruptie.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef kitao het volgende:
[..]
dan ken je ook vast dit :
http://www.historischnieu(...)hlavi_1919-1980.html
en weet je ook hoe de RAF is ontstaan.
Geduld is een schone zaak!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:38 schreef Penisbaard het volgende:
De boekenlegger ligt bij allemaal woorden als daena, adhvenak, fravashi, asha & druj en arta & drauga. Ik denk dat ik maar overnieuw moet beginnen dan.
De Amerikaanse spelletjes aldaar, of niet? Ik lees het morgen wel, nu te veel gedoequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef kitao het volgende:
[..]
dan ken je ook vast dit :
http://www.historischnieu(...)hlavi_1919-1980.html
en weet je ook hoe de RAF is ontstaan.
Zal het op een ander tijdstip bekijken, nu ben ik veel te moe om zo een relatief lang filmpje te bekijken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:39 schreef kitao het volgende:
[..]
volgens deze video komen de meeste geloven van de egyptische zonnegoden.
sorry , ik liet je per ongeluk de verkeerde link zien.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:45 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
De Amerikaanse spelletjes aldaar, of niet? Ik lees het morgen wel, nu te veel gedoe
Ik heb sinds een paar maanden ook het Historisch Nieuwsblad trouwens.
ik heb m ook niet helemaal gezien, het eerste kwartier vond ik wel genoeg vooral omdat mijn lap steeds haperde.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:48 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Zal het op een ander tijdstip bekijken, nu ben ik veel te moe om zo een relatief lang filmpje te bekijken.
zoals gezegd bedoelde ik die eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:44 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Interessant stuk. Het is erg moeilijk om achteraf te bepalen wie wat precies goed of fout heeft gedaan. Toendertijd (nu ook) was er sprake van ontzettend veel corruptie.
quote:De De Ruyter verliet precies om kwart voor acht de Noordersluis om de tocht naar Amsterdam te begnnen. Tot teleurstelling van velen vertoonde de sjah zich in IJmuiden niet aan dek. Omringd door een paar patrouillescheepjes en gevolgd door twee havensleepboten passeerde de kruiser de Velsertunnel om vijf minuten over acht. De De Ruyter meerde om tien uur in Amsterdam af aan de Shell-steiger.. De eerste die het schip verliet was de ambassadeur van Perzië Hij liet zich met een sloep naar de landingssteiger aan de Prins Hendrikkade brengen. Daarna debarkeerde de rest van het gevolg In verband met de zware bewolking ging de groet van de 48 straaljagers, een onderdeel van het programma, niet door. Na de inspectie op het achterdek verliet de sjah met klein gevolg en de leden van de eredienst de kruiser. Bij het afsteken van de motorsloep speelde de Marinierskapel het Iraans volkslied. Terwijl de gehele bemanning in paradeerrol stond, zowel langs de verschansing als op de dekken zelfs tot in de toppen van de masten. Toen de sloep op twintig meter afstand midscheeps van de De Ruyter dobberde, weerklonken 21 saluutschoten afgevuurd door de batterijen van de kruiser. De sjah stond rechtop in de boot het gezicht gekeerd naar de vuurmonden en nam saluerend het eresaluut in ontvangst.
Ah, olie hè. Verder zou ik er niet te veel achter zoeken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:54 schreef kitao het volgende:
[..]
sorry , ik liet je per ongeluk de verkeerde link zien.
ik bedoelde deze :
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/41989885/
deze beschrijft treffend de bindingen tussen het koningshuis, de nederlandse regering , de krijgsmacht , shell en de sjah van perzie.
het is dan ook geen toeval dat na een demonstratie tegen diezelfde sjah in de BRD de RAF ontstond.
Het zou trouwens heel goed kunnen dat er een link gelegd kan worden tussen het Zoroastrisme en het oude Egypte. Die afbeelding van Ahura Mazda was (als ik het goed heb) ook gebaseerd op de zonnegoden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:57 schreef kitao het volgende:
[..]
ik heb m ook niet helemaal gezien, het eerste kwartier vond ik wel genoeg vooral omdat mijn lap steeds haperde.
gaat over de zonnecyclus, de eonen en de zodiac waarop volgens de makers veel geloven zijn gebaseerd.
nou , ik heb er niet echt een studie van gemaakt maar de geheime dienst van de jah in iran was een moorddadig ss-commando in nieuwe vorm volgens hetgeen ik erover gelezen heb.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:00 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ah, olie hè. Verder zou ik er niet te veel achter zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |