abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87590635
Dit is het vervolg van Klussen aan mijn eerste eigen huisje! en Beijtje klust stug verder!.
Hier gaat het om (benedenwoning) O+ )

De grote dingen zijn af, maar het grote afwerken is nog steeds bezig!
*O* Morgen begint mijn Grote Klusweek, waarin ik een hoop dingen wil afwerken. :Y Hopen dat het lukt... :{

Laatste posts uit vorige topic:

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:28 schreef klusfoobje het volgende:
geen idee, maar het is mij heeeeeeel erg afgeraden door profi schilders....

Dat spul sealed in principe je kale muur met een soort vliesje. Dat hecht zich in de muurporien. Ga je er daarna nog ene laag op zetten dan schijnt dat dus geen goede hechting meer te krijgen.
Aha. Hoe dan ook, ik heb het niet nog een keer gedaan en ga tot morgenochtend wachten...

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:29 schreef exlurker het volgende:
Deze vergelijkbare kraan is via een loodgieter te bestellen bij TU
[ afbeelding ]
Artikelnummer 4226296
Fabrikaat Venlo Omschrijving VENL NIMBII/M DMK + UITLOOP
Artikelcode fabrikant F3071AA
Thanks! Via loodgieter dus, waarom kom ik zelf niet op die dingen? Heel erg bedankt voor de tip!

In het vorige topic stelde ik ook nog wat klus- en woonvragen, onder andere een vraag over kattenluikjes... Iemand?
In onderstaande deur moet een kattenluik komen. Jullie zien het probleem misschien al. Onderaan zit een 'dik stuk' dat ongeveer 19 cm hoog is. Kattenluikjes zijn ook 19-20 cm hoog. Ik kan het dus niet uitsluitend daar in doen. Hebben jullie ervaring met het luikje halverwege het dikke en dunne stuk te zetten? (Als je begrijpt wat ik bedoel?) Kan dat? Of ervaring met het luikje op ongeveer 20-25 hoogte te zetten (in het dunne stuk dus)?

vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:53:22 #2
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_87590894
is het geen mogelijkheid om het kattenluikje een cm. of 5 van de vloer af te doen, daar komt een kat ook nog makkelijk door.

en de overige stukjes in de "dunne"stukken deur opvullen met latjes, en dan aflakken
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_87590959
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:53 schreef kievit19 het volgende:
is het geen mogelijkheid om het kattenluikje een cm. of 5 van de vloer af te doen, daar komt een kat ook nog makkelijk door
Ja dat wil ik ook graag, maar dan komt het dus half in het 'dikke stuk' en half in het 'dunne stuk' en ik weet niet of het luikje dan wel vastgezet kan worden of dat je dan een enorme spleet krijgt ofzo. Of misschien moet ik dat dan gewoon afwerken met een stukje hout ertussen. Maar goed, niet de sjiekste oplossing lijkt me. 20 cm lijkt me dan weer erg hoog, zeker als ik in het voorjaar een kitten erbij wil, die zal daar toch pas als ie echt groot is dan door kunnen...

O haha ik zie nu je edit. Ja idd opvullen en aflakken is dan een idee...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:08:24 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87591422
Ik denk dat het erg lelijk wordt.
Heb je een stokoude kat of is ie redelijk jong?
Als ie redelijk jong is zou ik em gewoon wat hoger hangen. Dan went hij/zij wel aan het springen om door het luikje heen te komen. Een lapmiddel met balkjes e.d. gaat niet mooi worden.
pi_87592266
Nog beter is om gewoon geen kattenluik te nemen, en je katten te leren dat ze niet meer buiten komen.
Beter voor jouw, voor je buren en vooral niet te vergeten, veel beter voor je katten, scheelt weer een paar platgereden en uitgesmeerde bontjes op het wegdek.

En het staat nog eens mooier voor die deur ook.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:38:49 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87592435
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:34 schreef Sakura het volgende:
Nog beter is om gewoon geen kattenluik te nemen, en je katten te leren dat ze niet meer buiten komen.
Beter voor jouw, voor je buren en vooral niet te vergeten, veel beter voor je katten, scheelt weer een paar platgereden en uitgesmeerde bontjes op het wegdek.

En het staat nog eens mooier voor die deur ook.
Mee eens, en dat terwijl wij hier zelf 3 katten rond hebben lopen.
Daarentegen voor veel mensen geen optie, en jouw discussie hoort hier niet thuis lijkt mij :) .
pi_87596481
Oh ik ben er weer bij!
Ik ga nadenken over je kattenluik!

Kan je niet een eigen gemaakte kattenluik maken...?

Zoiets als je haalt de deur eraf, maakt dus een deurtje in het onderste dikke gedeelte (niet helemaal tot boven aan) en dan met doorzwaai schanieren (zal wel anders heten) weer vast zetten daar waar het eens gezeten heeft.
Omdat je een zaagsnede hebt, kan je misschien een tochtstripje erlangs maken...of als iemand anders een idee heeft?

Een deurtje in een deurtje... :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87600544
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:25 schreef Oblivion het volgende:
Oh ik ben er weer bij!
Ik ga nadenken over je kattenluik!

Kan je niet een eigen gemaakte kattenluik maken...?

Zoiets als je haalt de deur eraf, maakt dus een deurtje in het onderste dikke gedeelte (niet helemaal tot boven aan) en dan met doorzwaai schanieren (zal wel anders heten) weer vast zetten daar waar het eens gezeten heeft.
Omdat je een zaagsnede hebt, kan je misschien een tochtstripje erlangs maken...of als iemand anders een idee heeft?

Een deurtje in een deurtje... :P
Goed idee Obli! Daar ga ik eens met mijn vader over brainstormen...

Ik vind overigens dat katten naar buiten moeten kunnen. Maar goed, dat is inderdaad een andere discussie. Bovendien vind ik het smerig mijn kattenbak binnen te hebben, daarom moeten ze met een luikje naar het binnenplaatsje, van waar ze overigens niet echt verder naar buiten kunnen.
pi_87616971
Je zorgt goed voor de poezebeesten Beijtje.
Overigens als je die kraan wilt bestellen wil ik wel voor je kijken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87620308
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
Je zorgt goed voor de poezebeesten Beijtje.
Overigens als je die kraan wilt bestellen wil ik wel voor je kijken.
:D Ben jij stiekem loodgieter? :D Thanks! Maar hoeft nog niet, ik wil eerst even zeker weten dat er niet iets mooiers te krijgen is in opbouw variant. Maar toch bedankt en ik weet je te vinden mocht het later nodig zijn ;)

Poezenbeesten moeten trouwens nog komen... Zit ik met smart op te wachten, daarom nu eigenlijk ook deze week veel klussen: het kat-proof maken... (Bijvoorbeeld nu in inbouwkast alle enge schroefjes weggeslepen en straks het muurtje naast de vaatwasser zetten zodat de plinten er op kunnen en geen katten onder het keukenblok. En een luikje dus.)

Vandaag al heel veel kleine klusjes gedaan! *O* (O.a. vloertje in keukenkast gelegd, zijkant keukenkast afgedicht, deurkrukken opgeschuurd, deur bijgevijld, wat draden en dozen vastgezet, magneetje op kast, etc. etc., kan het al niet meer onthouden)
Maar ook al wat grotere dingen :Y Inbouwkast leeggeruimd, alle oude kasten er uit gehaald en alle kleding ligt nu in mijn studeerkamertje (heeeelemaal propvol nu :@ ), kast behangen en mijn vader is aan de slag gegaan met de planken, inmiddels zitten er al een paar, als het goed is komt ie morgen af en dan kan ik 'm gaan verven... :D

Voor:

Na het behangen:

Ook de keukenkast heb ik nu vanbinnen bekleed met behang... Zit nog te twijfelen of ik de latjes in de kast wit zal verven. Was ik wel van plan, oogt netjes en rustig, maar is weer veel werk en moet nog zoveel doen... De planken laat ik denk ik zoals ze zijn, houtskleur dus... Of zal ik die ook wit maken? Nouja, ik slaap er dus nog een nachtje over...

Voor:

Was nog heel gedoe met die kleine stukjes overal... (Bij de grote inbouwkast ook trouwens: had horizontaal behangen, behang was 53 cm breed, maar per gipsplaat was er ongeveer 55-56 cm ruimte, dus telkens een strookje van 2-3 cm er aan moeten plakken... }:| Wat een gepiel)

pi_87620334
LEUK! O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87620390
En je kunt toch ook de planken met hetzelfde behang bekleden?

En ook - het spijt mij van de klus - de latjes wit schilderen...
pi_87620404
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:36 schreef Oblivion het volgende:
LEUK! O+
Haha, ik wist dat je dat ging zeggen! Het zijn de ruitjes die 't m doen he? Maar: bedankt, ik vind het ook heel leuk, echt voorraadkastruitjes... :Y
pi_87620455
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:39 schreef AnneX het volgende:
En je kunt toch ook de planken met hetzelfde behang bekleden?

Ja latjes wit is wel echt mooier ja. :Y Moet er maar aan geloven denk ik.
Nou die planken behangen wordt lastig denk ik want het zijn eigenlijk gewoon vloerdelen en zit dus een klein v groefje in. Dus dat wordt niet echt mooi denk ik, zeker omdat dit behang nogal dun en papierig is. Bovendien is het behang nu op. ;) Maar bekleden is an sich wel een idee, zou ook met iets van zeil kunnen ofzo. Maar ik vind de vloerdelen eigenlijk wel gewoon mooi... Daar denk ik dus ook nog even over na... Maar bedankt voor het meedenken in elk geval!
pi_87620576
Mooi! Vind het ook erg leuk maar ben dan ook dol op ruitjes * om zich heen kijkt en roze en blauwe ruit ziet :D
Zou die planken schilderen dan toont de kast lichter en ruimer en is ook makkelijker schoon houden.

Oh ik zal even kijken voor andere opbouwkranen en nee ik ben geen loodgieter kan wel bij bovengenoemde organisatie bestellen ;) .
pi_87620644
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:47 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi! Vind het ook erg leuk maar ben dan ook dol op ruitjes * om zich heen kijkt en roze en blauwe ruit ziet :D
Zou die planken schilderen dan toont de kast lichter en ruimer en is ook makkelijker schoon houden.
Ja schoonmaken, dat punt dacht ik ook al aan...

quote:
Oh ik zal even kijken voor andere opbouwkranen en nee ik ben geen loodgieter kan wel bij bovengenoemde organisatie bestellen ;) .
Oeh gaarne!
pi_87620754
Ga ze even knippen en plakken in een spoiler.
pi_87620808
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:54 schreef Ml-etje het volgende:
Ga ze even knippen en plakken in een spoiler.
*O*
pi_87620906

Beide Venlo NIMBII , je hebt alleen een douche toch?
Beide in mat en chroom te krijgen volgens mij.
pi_87621027
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:02 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thx!
Volgens mij heb ik die bovenste nu ook... In ieder geval al wat opties... :Y

Idd alleen een douche... Ooo mat, dat zou mooi zijn!
pi_87621158
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:06 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Thx!
Volgens mij heb ik die bovenste nu ook... In ieder geval al wat opties... :Y

Idd alleen een douche... Ooo mat, dat zou mooi zijn!
Ja er is weinig keuze helaas.
Was dat bij radiatoren ook maar zo :') (luxeprobleem)
pi_87621754
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja er is weinig keuze helaas.
Was dat bij radiatoren ook maar zo :') (luxeprobleem)
Haha ja idd... Ben jij die aan het kiezen dan?
Ik heb net op MP op twee ladekasten (geen buikkasten maar wel oude) geboden, ben benieuwd.
pi_87626784
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:37 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Haha ja idd... Ben jij die aan het kiezen dan?
Ik heb net op MP op twee ladekasten (geen buikkasten maar wel oude) geboden, ben benieuwd.

Oh leuk :) MP blijft leuk voor dat soort dingen, heb er alleen niet altijd het geduld voor :@
Ja we zoeken een radiator voor in de badkamer, dat was vorig jaar toch wel erg koud :%

Zal mijn topic eens een schop geven.
pi_87629549
Ik heb even wat (klus)vragen, hopelijk leest iemand ze... :-)

Ik wil een ventilator in de badkamer. Heb er net één gekocht: die kan via de lichtschakelaar en uit en er zit een na-timer op en een ..staatdinges (dat ie dus vanzelf aanslaat). Maar nu wil ik uiteindelijk een dimmer op de badkamerspotjes. Kan ik die ventilator dan ook op aansluiten of moet ik een aparte aan/uitknop maken?

Vraag voor Dr. Google: ik ben op zoek naar vierkante (inbouw of bijna-inbouw) dimbare spotjes die zowel in de keuken als ook in de badkamer (IPX5, 12 V) gebruikt kunnen worden. Mat rvs. En die geen tonnen kosten. Had er eens een paar gevonden, maar ben ze kwijt.

Moet nu snel verder klussen!
pi_87629837
Ventilator zal geschakeld moeten worden met een aparte schakelaar en heeft ook een stroomdraad nodig die altijd onderspanning blijft staan om zijn andere functie`s te kunnen uitvoeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')