abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87702574
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:57 schreef kitao het volgende:

[..]

hoe wil hij dan aan zijn almeerse stadwachten komen ?
Dit is wel heel erg suggestief. Bovendien heeft Wilders zich van deze demonstratie gedistantieerd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87702699
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij?
En waaruit maak jij dit op?

Ik zie maar bijzonder weinig mensen beide partijen afkeuren. Wat ik voornamelijk zie is een stille wens dat de Antifa klappen krijgt van de hooligans omdat ze links zijn.

De hele demonstratie en alles wat erom heen speelt is afkeurenswaardig. Daarom moeten wij de heren lekker laten demonstreren zodat we dit allemaal zelf kunnen constateren.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:16:48 #153
262650 kitao
prikplaatje
pi_87702788
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wilders-distantieert-zich-van-betoging
Kijk , natuurlijk beweert hij dat hij niets te maken heeft of wil hebben met organisaties zoals de EDL.
Ook beweert hij dat hij deze fascisten niet kent terwijl hij bij zijn reis aan Engeland uitgebreid in het nieuws is gekomen met dit soort lieden.

Het wordt tijd dat iedereen eens in gaat zien dat gw en zijn pvv wel degelijk extremisten aantrekt en dat hier zelfs doelbewust op wordt aangestuurd.
quote:

Het Tilburgse onderzoeksinstituut IVA heeft - in opdracht van het kabinet - de PVV van Geert Wilders bestudeerd in het kader van een onderzoek naar radicalisering en polarisering en komt tot de conclusie dat de partij 'nieuw rechts radicaal' is.
[...]
Volgens de onderzoekers werkt de PVV op internet als een magneet voor extreemrechts.

Zij baseren zich voor die stelling op extreemrechtse webfora.

Reactie
Wilders noemt het onderzoek van IVA schandelijk. Volgens de PVV-leider staat er veel onzin in, zoals het op een lijn stellen van opkomen voor nationaal belang en radicaal rechts.
http://www.elsevier.nl/we(...)-rechts-radicaal.htm
megalomaniac
pi_87702929
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:16 schreef kitao het volgende:

Kijk , natuurlijk beweert hij dat hij niets te maken heeft of wil hebben met organisaties zoals de EDL.

Kijk dit is weer suggestief. We zullen het nu even omdraaien.
Geef iets tastbaar waaruit zou blijken dat Wilders op enigerlei wijze connecties heeft of onderhoudt (dus actief) met, hoe noem jij dat, rechts-radicaal!

Of wil jij een sport maken van klakkeloos wat dingen roepen?

Hom of kuit.
pi_87702978
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En waaruit maak jij dit op?
Je laatse regel. Ik zie hier niemand de neo's steunen. Wat ik wel zie is dat Gia van alles in de mond gelegd wordt wat ze niet geschreven heeft.
quote:
Maar dat impliciete steunen van deze neo-fascisten hier is wel erg triest.
Allemaal door de haat tegen 'links'. Wie is hier nou geïndoctrineerd?
quote:
Ik zie maar bijzonder weinig mensen beide partijen afkeuren.
Gek is dat, ik zie geen spoken.
quote:
Wat ik voornamelijk zie is een stille wens dat de Antifa klappen krijgt van de hooligans omdat ze links zijn.
En jij hoopt dat rechts klappen krijgt, is dat niet precies hetzelfde?
quote:
De hele demonstratie en alles wat erom heen speelt is afkeurenswaardig. Daarom moeten wij de heren lekker laten demonstreren zodat we dit allemaal zelf kunnen constateren.
Wie zijn 'wij' of 'we'. Spreek voor jezelf en niet voor anderen.

En ja, ik keur geweld ook af.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:30:13 #156
262650 kitao
prikplaatje
pi_87703068
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kijk dit is weer suggestief. We zullen het nu even omdraaien.
Geef iets tastbaar waaruit zou blijken dat Wilders op enigerlei wijze connecties heeft of onderhoudt (dus actief) met, hoe noem jij dat, rechts-radicaal!

Of wil jij een sport maken van klakkeloos wat dingen roepen?

Hom of kuit.
klakkeloos met bronnen, dat is toch stug.
en het wordt nieuw-rechts-radicaal genoemd en is een quote uit elsevier die een rapport van het IVA-publiceerde of kijk je daar gewoon voor het gemak maar overheen ?
en denk je nu echt dat gw zo dom is om openlijk met bijvoorbeeld een voorpost rond de tafel te gaan zitten ?
hij en de pvv hebben dat niet eens nodig, die steun van extreem-rechts is toch allang verzilverd.
megalomaniac
pi_87703069
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

En jij hoopt dat rechts klappen krijgt, is dat niet precies hetzelfde?
Heb ik nergens gezegd, noch is dat mijn mening.

Wat betreft het 'steunen' van extremisten, wat ik hier bespeur is dat, als dit een voetbalwedstrijd zou zijn, er toch wel aardig wat mensen zouden supporteren voor de EDL. Daarnaast zijn er ook heetgebakerde 'linksen' die voor het andere team zijn.

Wat ik wil zeggen is dat er in deze demonstratie aan beide kanten alleen maar verliezers meelopen. Laat ze dan ook lopen, dan kan men dat zelf zien. Verbieden of er op inslaan werkt het alleen maar in de hand.

quote:
Wie zijn 'wij' of 'we'. Spreek voor jezelf en niet voor anderen.
Oh, ik mag niet eens meer vinden dat wij in Nederland zelf conclusies mogen trekken over het bedenkelijk allooi van de mensen die hier komen demonstreren?
pi_87703188
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef kitao het volgende:

[..]

klakkeloos met bronnen, dat is toch stug.
en het wordt nieuw-rechts-radicaal genoemd en is een quote uit elsevier die een rapport van het IVA-publiceerde of kijk je daar gewoon voor het gemak maar overheen ?
en denk je nu echt dat gw zo dom is om openlijk met bijvoorbeeld een voorpost rond de tafel te gaan zitten ?
hij en de pvv hebben dat niet eens nodig, die steun van extreem-rechts is toch allang verzilverd.
Jij bent degene die heel suggestief zaken ter berde brengt en ik vraag aan jou of de zaken hard te maken of anders de vooringenomenheid als obstakel te beschouwen voor een feitelijke benadering.
Van mij mag je Wilders bashen, maar als je hier zaken beweert, of in elk geval de suggestie opwekt dat er bepaalde zaken spelen, dan moet je ze simpelweg ook onderbouwen.
Daar wacht ik nu op.
pi_87703215
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heb ik nergens gezegd, noch is dat mijn mening.

Wat betreft het 'steunen' van extremisten, wat ik hier bespeur is dat, als dit een voetbalwedstrijd zou zijn, er toch wel aardig wat mensen zouden supporteren voor de EDL. Daarnaast zijn er ook heetgebakerde 'linksen' die voor het andere team zijn.

Wat ik wil zeggen is dat er in deze demonstratie aan beide kanten alleen maar verliezers meelopen. Laat ze dan ook lopen, dan kan men dat zelf zien. Verbieden of er op inslaan werkt het alleen maar in de hand.
[..]

Oh, ik mag niet eens meer vinden dat wij in Nederland zelf conclusies mogen trekken over het bedenkelijk allooi van de mensen die hier komen demonstreren?
Je mag vinden wat je wil maar ik wijs je er op dat het spreken in 'we' en 'wij' vorm nogal kinderachtig is, net alsof je ook voor anderen en mij spreekt. Daar ben ik niet van gediend daar ik volwassen genoeg ben om voor mijzelf te spreken wanneer ik dat wens.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:40:01 #160
262650 kitao
prikplaatje
pi_87703288
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij bent degene die heel suggestief zaken ter berde brengt en ik vraag aan jou of de zaken hard te maken of anders de vooringenomenheid als obstakel te beschouwen voor een feitelijke benadering.
Van mij mag je Wilders bashen, maar als je hier zaken beweert, of in elk geval de suggestie opwekt dat er bepaalde zaken spelen, dan moet je ze simpelweg ook onderbouwen.
Daar wacht ik nu op.
er is niks suggestief aan omdat er uitgebreid onderzoek naar is gedaan.
punt.
bovendien zie je in dit topic zelf dat de strontvliegen bij bosjes op de koeievlaai afkomen.
megalomaniac
pi_87703314
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je mag vinden wat je wil maar ik wijs je er op dat het spreken in 'we' en 'wij' vorm nogal kinderachtig is, net alsof je ook voor anderen en mij spreekt. Daar ben ik niet van gediend daar ik volwassen genoeg ben om voor mijzelf te spreken wanneer ik dat wens.
Dat begrijp ik, maar in deze context begrijp ik niet wat er mis is met mijn opmerking dat we dan zelf conclusies kunnen trekken. 'We' staat in die zin gelijk aan 'men'.

Hoe dan ook, het heeft geen zin om moeilijk te doen over zinsbouw. Bottom line voor mij is dat we extremisten vooral moeten laten demonstreren, iedereen heeft recht op zijn mening, hoe idioot die ook mag zijn.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:45:44 #162
8781 crew  Frutsel
pi_87703448
quote:
Wilders distantieert zich van demonstratie
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft niets te maken met een demonstratie die onder meer leden van de rechtse English Defence League (EDL) op 30 oktober willen houden in Amsterdam. Ook ziet hij liever dat de demonstratie er niet komt als er ook maar enige kans is op geweld.

Wilders zegt dat dinsdag in de Telegraaf. Wilders: ''Ik heb helemaal niets met die demonstratie. Ik heb er niets mee te maken en dus ook niet met de EDL. Mensen denken dat die club die demonstratie op mijn verzoek heeft geregeld, maar ik ken ze alleen uit de krant en heb er nooit contact mee gehad.''

De demonstranten willen steun betuigen aan Wilders. Een groep antifascisten heeft inmiddels een tegendemonstratie aangekondigd. Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam wil de betogingen niet verbieden, maar riep maandag wel op tot een vreedzaam protest.

Wilders: ''Als die demonstratie komt: ik verafschuw alles wat met geweld te maken heeft. Als er ook maar enige kans is op geweld, heb ik liever dat het wordt afgeblazen. Ik moet er niet aan denken dat er straks tussen voor- en tegenstanders een veldslag wordt geleverd. Daar zit ik totaal niet op te wachten'', aldus de PVV-leider in dagblad de Telegraaf
pi_87703477
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:40 schreef kitao het volgende:

[..]

er is niks suggestief aan omdat er uitgebreid onderzoek naar is gedaan.
punt.
Er is alles suggestief aan jouw bewering dat Wilders duizenden Hitlergroetende kaalkopjes in z'n gelederen heeft. Hierover krijg ik van jou nog een deugdelijke onderbouwing, want die is nog steeds uitgebleven.

Begrijp jij trouwens niet dat jouw opmerking veel verder gaat dan een uitkomst van een onderzoek dat de PVV op internet als een magneet werkt?

En daarnaast wil ik ook nog een onderbouwing van de suggestie die jij hier opwerpt, dat duizenden Hitlergroetende kaalkopjes door Wilders worden ingezet als stadswachten. Op mijn verzoek van een onderbouwing of enig bewijs dat Wilders connecties heeft of actief samenwerkt met radicaal-rechts om zulks te bewerkstelligen ben je nog steeds niet in gegaan.
Daar wacht ik ook nog steeds op.
pi_87703521
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:16 schreef kitao het volgende:

...terwijl hij bij zijn reis aan Engeland uitgebreid in het nieuws is gekomen met dit soort lieden.

MET? Wat bedoel je met 'met'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:50:11 #165
262650 kitao
prikplaatje
pi_87703532
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:47 schreef damian5700 het volgende:
quote:
]Er is alles suggestief aan jouw bewering dat Wilders duizenden Hitlergroetende kaalkopjes in z'n gelederen heeft
Hierover krijg ik van jou nog een deugdelijke onderbouwing, want die is nog steeds uitgebleven.

Begrijp jij trouwens niet dat jouw opmerking veel verder gaat dan een uitkomst van een onderzoek dat de PVV op internet als een magneet werkt?

En daarnaast wil ik ook nog een onderbouwing van de suggestie die jij hier opwerpt, dat [i]duizenden Hitlergroetende kaalkopjes
door Wilders worden ingezet als stadswachten. Op mijn verzoek van een onderbouwing of enig bewijs dat Wilders connecties heeft of actief samenwerkt met radicaal-rechts om zulks te bewerkstelligen ben je nog steeds niet in gegaan.
Daar wacht ik ook nog steeds op.
lees eerst eens terug, die post was niet eens van mij.

;(

en ik zou maar een beetje dimmen met je dwingende toontje want daar ben ik niet van gediend.

[ Bericht 4% gewijzigd door kitao op 19-10-2010 09:57:42 ]
megalomaniac
pi_87703664
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:50 schreef kitao het volgende:

[..]

lees eerst eens terug, die post was niet eens van mij.

;(
De oorspronkelijke post niet, inderdaad. Dit zie ik nu.
Jij hebt onderwijl deze opmerking beaamd door de suggestieve opmerking hoe wil hij dan aan zijn almeerse stadwachten komen en een post met 'bewijs' van het doelbewust aansturen op samenwerking met radicaal-rechts, dus ik kan jou daar rustig over aanspreken.
Mijn eerdere vragen en verzoeken blijven derhalve staan.

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:50 schreef kitao het volgende:

en ik zou maar een beetje dimmen met je dwingende toontje want daar ben ik niet van gediend.
Is dit nu een blijk van een hoger moraal dan de PVV of radicaal-rechts? Die is dan wel erg benepen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:07:28 #167
262650 kitao
prikplaatje
pi_87703958
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De oorspronkelijke post niet, inderdaad. Dit zie ik nu.
Jij hebt onderwijl deze opmerking beaamd door de suggestieve opmerking hoe wil hij dan aan zijn almeerse stadwachten komen en een post met 'bewijs' van het doelbewust aansturen op samenwerking met radicaal-rechts, dus ik kan jou daar rustig over aanspreken.
tjonge jonge, wat ben jij gauw op je pik getrapt zeg.
eerst wordt je agressief terwijl je niet eens op de juiste persoon inhaakt en dan zie je niet eens dat een reactie van mij daarop sarcastisch is bedoeld.
maar goed, toen die stadswachten in het nieuws waren werden ze ook al bruinhemden genoemd door de medestadsbestuurders.
quote:
Mijn eerdere vragen en verzoeken blijven derhalve staan.
dus dit :
quote:
Hierover krijg ik van jou nog een deugdelijke onderbouwing, want die is nog steeds uitgebleven.
noem jij een verzoek ?
ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar ik noem dat gebiedende wijs.
quote:
Is dit nu een blijk van een hoger moraal dan de PVV of radicaal-rechts? Dit is dan wel erg benepen.
lager kan het nooit zijn, die moraal van hun zit al dicht bij het absolute nulpunt.
megalomaniac
pi_87704294
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:07 schreef kitao het volgende:

tjonge jonge, wat ben jij gauw op je pik getrapt zeg.
eerst wordt je agressief terwijl je niet eens op de juiste persoon inhaakt en dan zie je niet eens dat een reactie van mij daarop sarcastisch is bedoeld.
maar goed, toen die stadswachten in het nieuws waren werden ze ook al bruinhemden genoemd door de medestadsbestuurders.
Misschien heb ik dan hierover het verkeerd aangevoeld, maar over de teneur van jouw berichten is het voor mij zonneklaar dat jij je meer vereenzelvigt met een Wilders-basher dan pro-Wilders.
En dit leid ik onder andere af uit jouw 'bewijs' van een connectie tussen Wilders en 'radicaal-rechts' dat jij hier voor hebt gehouden.

quote:
dus dit :
[..]

noem jij een verzoek ?
ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar ik noem dat gebiedende wijs.
Dit is ook met klem bedoeld. Als jij je op zo'n suggestieve wijze uitdrukt, zoals jij hebt gedaan, dan lijkt het mij volstrekt in der lijn van verwachtingen dat er om een onderbouwing wordt gevraagd.
Dit is eigenlijk vereist in een discussie, want het lijkt me niet bevorderlijk om zo maar alles klakkeloos de wereld in te helpen.
Je werpt min of meer de suggestie op dat hoewel Wilders zich nooit openlijk in verband zou brengen met de EDL er toch een link te maken is. Daar wil ik nog steeds een gedegen onderbouwing over hebben.
quote:
lager kan het nooit zijn, die moraal van hun zit al dicht bij het absolute nulpunt.
Maar of jouw moraal op deze manier zo verheffend is waag ik me ernstig te betwijfelen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:21:02 #169
262650 kitao
prikplaatje
pi_87704308
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

MET? Wat bedoel je met 'met'?
jij weet niet meer toen gw eerst geweigerd werd in engeland en alsnog bij binnenkomst de turkse leider Erdogan zwaar beledigde ?
(en ik ga dat nu niet allemaal meer opzoeken)
wat ik nog wel weet is dat rondom GW zich een flinke schare extremisten had verzameld waarvan hij nu beweert ze enkel uit de krant te kennen.
dat dit een leugen is blijkt ook uit de OP :

quote:

Ook bij een eerdere solidariteits demonstratie met Wilders in London waren de racistische spreekkoren door gemaskerde EDL’rs niet van de lucht.

megalomaniac
pi_87704356
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:21 schreef kitao het volgende:

[..]

jij weet niet meer toen gw eerst geweigerd werd in engeland en alsnog bij binnenkomst de turkse leider Erdogan zwaar beledigde ?
(en ik ga dat nu niet allemaal meer opzoeken)
wat ik nog wel weet is dat rondom GW zich een flinke schare extremisten had verzameld waarvan hij nu beweert ze enkel uit de krant te kennen.
dat dit een leugen is blijkt ook uit de OP :
[..]

Waar is toch de impliciete bewering, dat Wilders hieraan actief heeft bijgedragen of gestimuleerd heeft, op gebaseerd? Ik heb nog steeds niets wat ook meer de zweem heeft van een gedegen onderbouwing hierover kunnen ontwaren.
pi_87704405
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waar is toch de impliciete bewering, dat Wilders hieraan actief heeft bijgedragen of gestimuleerd heeft, op gebaseerd? Ik heb nog steeds niets wat ook meer de zweem heeft van een gedegen onderbouwing hierover kunnen ontwaren.
Simpel, zijn dikke duim.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:31:52 #172
262650 kitao
prikplaatje
pi_87704571
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Misschien heb ik dan hierover het verkeerd aangevoeld, maar over de teneur van jouw berichten is het voor mij zonneklaar dat jij je meer vereenzelvigt met een Wilders-basher dan pro-Wilders.
En dit leid ik onder andere af uit jouw 'bewijs' van een connectie tussen Wilders en 'radicaal-rechts' dat jij hier voor hebt gehouden.
ik ben geen basher, ik ben gewoon anti-wilders.
quote:
Dit is ook met klem bedoeld. Als jij je op zo'n suggestieve wijze uitdrukt, zoals jij hebt gedaan, dan lijkt het mij volstrekt in der lijn van verwachtingen dat er om een onderbouwing wordt gevraagd.
Dit is eigenlijk vereist in een discussie, want het lijkt me niet bevorderlijk om zo maar alles klakkeloos de wereld in te helpen.
Je werpt min of meer de suggestie op dat hoewel Wilders zich nooit openlijk in verband zou brengen met de EDL er toch een link te maken is. Daar wil ik nog steeds een gedegen onderbouwing over hebben.
[..]

Maar of jouw moraal op deze manier zo verheffend is waag ik me ernstig te betwijfelen.
je blijft cirkeltjes draaien, het is niet klakkeloos zoals ik al eerder aantoonde, of beter, zoals anderen al aangetoond hebben.
feit alleen al dat dit soort fascistische, uiterst gewelddadige groeperingen zich aangetrokken voelen tot GW en de PVV laat al zien wat voor een bedenkelijke politiek die partij bedrijft.
megalomaniac
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:39:07 #173
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87704777
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die extreemrechtse tak denkt echter nu dat ze mainstream zijn geworden hè, daarom demonstreren ze wrs hier.
Dat vind ik nog enger dan dat een aantal verlopen extreemlinksjes een tegendemo willen houden.
Ja, er is ook echt veel verschil tussen die twee. Het zijn gewoon hooligans die een excuus zoeken om te rellen, het heeft echt niets met politiek ta maken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87704778
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:31 schreef kitao het volgende:

ik ben geen basher, ik ben gewoon anti-wilders.
Ik heb al gesteld, dat dit mij helemaal niet uitmaakt. Het gaat er mij over, dat er beweringen worden gedaan die alleen maar blijk geven van het ventileren van het onderbuikgevoel.

quote:
je blijft cirkeltjes draaien, het is niet klakkeloos zoals ik al eerder aantoonde, of beter, zoals anderen al aangetoond hebben.
Het onderzoek richt zich op een zekere aantrekkingskracht op het internet en aan de hand daarvan maak jij andere gevolgtrekkingen die ik dubieus vind.
quote:
feit alleen al dat dit soort fascistische, uiterst gewelddadige groeperingen zich aangetrokken voelen tot GW en de PVV laat al zien wat voor een bedenkelijke politiek die partij bedrijft.
Dit is anders dan wat jij eerder suggereerde. Nu stel je dat de politiek van de PVV zo bedenkelijk is dat het radicaal-rechts aantrekt, terwijl je tot nog toe stelselmatig de bewering opwierp dat Wilders zelf actief bijdraagt aan een connectie met radicaal-rechts.
Je bent toch niet aan het draaien?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:39:10 #175
262650 kitao
prikplaatje
pi_87704780
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

hoe hij dat gestimuleerd heeft ?
tja, dat is hetzelfde als vragen aan mij of dat ik een blinde zijn zicht terug wil geven want je moet toch wel stekeblind zijn en een flinke plaat voor je kop hebben als je niet inziet dat de jarenlange fanatiek felle kritiek op de islam met als dieptepunten de kopvoddentax en het vragen om een verbod op de koran dat daarmee rechts-extremen worden aangetrokken als vliegen op de stroop.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')