abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87580784
Het vorige deel: <invullen aub >

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Kwak
pi_87580792
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:51 schreef kwakz0r het volgende:
@ pf: dan kan je beter ledjes nemen, kost heel weinig stroom.

ik maak me een beetje zorgen. ik heb al sinds gisteravond niks meer van vriendje gehoord. is niks voor hem: hij wist dat ik een hele spannende dag had, met lesbezoek, en we zouden bellen om af te spreken hoe laat hij vanavodn bij mij zou komen eten... -O- t is nu al 7 uur...
edit: hij komt net binnenlopen. telefoon vanochtend vergeten. ik met mn gepaniek :')
Kwak
pi_87580844
Hmm.. Hysterische kerstboom om de feestdagen leuker te maken, jeej :')
pi_87580911
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heb je'm al gebeld?
Ja doei.
pi_87580924
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heb je'm al gebeld?
zie edit (ja, een keer of 6 dus :P maar tel had ie niet bij zich)
Kwak
pi_87580947
herkenbaar :+ :')

fijn dat hij er is O+ :* veel plezier!
Ja doei.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:57:08 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87580960
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hoe bevalt 'ie jou? Ik hoop echt zó dat ik hier tegen kan. Anders is het voor de rest van m'n leven met condooms klooien. ;( .
het is mijn een-na-laatste optie. Ik heb vooral buikpijn de eerste 2 dagen van de stopweek, en m'n libido is wat lager...Ik geloof dat ik als ik een duidelijker beeld heb van de toekomst een spiraaltje ga proberen...

Het lijkt verdorie wel winter....Het sneeuwde vandaag. En het is echt heel erg koud...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87581008
Bleh, sneeuw!
pi_87581041
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kan dit jaar geen boom, want dan moeten we eromheen latexen :o Had ik net nieuwe ballen en lampjes gekocht :')

Boh, heb het wel gehad op 't werk, denk dat ik zo de beamer opruim en maak dat ik wegkom. Ik was begonnen met de kastcontrole (=alle boeken vastpakken en de barcode intikken om te zien of ze goed ingewerkt zijn) maar ik kan de scanner niet op de laptop aansluiten, ik mis een verloopstukkie.

Hopelijk heeft mijn vader dat ergens liggen, want ik moet maandag & dinsdag dat ook nog doen en ik ben lamgetikt :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_87581123
Doe je de boom toch ook op het balkon
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:02:58 #11
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87581176
ja, gelukkig natte, maar toch. Ik heb vandaag een wat gevoerd hardloopjack gevonden, zodat ik toch buiten kan blijven hardlopen. Morgenochtend maar eens uitproberen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87581199
Ik zoek nog een zeilpak en een skipak. Dag geld ;(
pi_87581297
Hoi!

Ik vind Kerst ook niet meer zo lek sinds m'n mams er neit meer is. Dit jaar mits geld met vriendje naar papsie in Duitsland denk ik. Maar ik hou ook niet zo van de feestdagen. Als je een leuke grote familie hebt zal het vast
anders zijn.*O?

Maria! En wat lief van je huisgenoten!
pi_87581356
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zie edit (ja, een keer of 6 dus :P maar tel had ie niet bij zich)
Fijn dat hij er is! O+
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87581372
Ik ga nu even de discussie van gisteren bijlezen :D
pi_87581530
Perruche, kan ik erg begrijpen. :*

Ik vind het leuk omdat de familie dan weer bij elkaar is, maar eigenlijk had het ook gewoon een random zondagavond kunnen zijn, het is niet overdreven gezellig doen ofzo. Wat het wel extra gezellig maakt is de sfeer in huis door de versiersels en de top 2000 natuurlijk in de dagen ertussen. De dagen tussen kerst en oudjaar vind ik ook geweldig trouwens O+ Het is even geen feest maar toch weer wel. Heerlijk. En oudjaar lekker met vrienden spelletjes doen en wijn, champagne en lekker eten. Ik heb er al weer helemaal zin in.

Dit jaar voor mij een roze kerstboom trouwens :+
pi_87581565
Ik ben gister uitgelachen omdat ik zei dat mijn ouders altijd ruzie kregen tijdens het klaarmaken van de kalkoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87581587
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef Perruche het volgende:
Hoi!

Ik vind Kerst ook niet meer zo lek sinds m'n mams er neit meer is. Dit jaar mits geld met vriendje naar papsie in Duitsland denk ik. Maar ik hou ook niet zo van de feestdagen. Als je een leuke grote familie hebt zal het vast
anders zijn.*O?

Maria! En wat lief van je huisgenoten!
Hmm.. Nee kan ik begrijpen...!!!
pi_87581624
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:12 schreef shinydiscoball het volgende:
Perruche, kan ik erg begrijpen. :*

Ik vind het leuk omdat de familie dan weer bij elkaar is, maar eigenlijk had het ook gewoon een random zondagavond kunnen zijn, het is niet overdreven gezellig doen ofzo. Wat het wel extra gezellig maakt is de sfeer in huis door de versiersels en de top 2000 natuurlijk in de dagen ertussen. De dagen tussen kerst en oudjaar vind ik ook geweldig trouwens O+ Het is even geen feest maar toch weer wel. Heerlijk. En oudjaar lekker met vrienden spelletjes doen en wijn, champagne en lekker eten. Ik heb er al weer helemaal zin in.

Dit jaar voor mij een roze kerstboom trouwens :+
Eens met deze post, behalve de roze kerstboom. :D
pi_87581662
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben gister uitgelachen omdat ik zei dat mijn ouders altijd ruzie kregen tijdens het klaarmaken van de kalkoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is Thanksgiving toch?
PF ga jij trouwens de sinterklaarsurprise ding organiseren?

Nu ik die discussie van gisteren zo teruglees moet ik wel een beetje gniffelen en jullie zijn allemaal hartstikke schattig :*
pi_87581700
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Eens met deze post, behalve de roze kerstboom. :D
^O^

Het is ook wel erg kitsch ja :P
pi_87581751
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat is Thanksgiving toch?
PF ga jij trouwens de sinterklaarsurprise ding organiseren?

Nu ik die discussie van gisteren zo teruglees moet ik wel een beetje gniffelen en jullie zijn allemaal hartstikke schattig :*
Vind ik heel erg leuk om weer te organiseren, maar moet even kijken hoe druk ik het dan heb.
pi_87581796
Roze Kerstboom :o
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:23:28 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87581872
Helleu :W.

Door de sleutelkwijtraakenzoekstress weinig gegeten in de lunchpauze, dus heb ik mijn honger na schooltijd gestild met McD :@. Toen naar huis gelopen in de regen (met een nieuwe paraplu *)), toen wasjes gedraaid, gedweild en stofgezogen en mijn schoolspullen uit het zicht geplaatst en nu zit ik eindelijk :P. Nog een beetje opruimen straks en dan vind ik het wel weer leuk geweest *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_87581873
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:17 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

^O^

Het is ook wel erg kitsch ja :P
Pics als het zover is? O-) Ik ben wel benieuwd hoe dat eruitziet...

Laatst was ik in een kerstwinkel, daar stond ook een hoop kitsch bij elkaar. :o Een Red Sox-kerstboom:

Plaatje van mijn blog trouwens, dus misschien haal ik hem straks weer weg i.v.m. echte naam enzo.
pi_87581874
Hee PF, ik ben ook alleen met kerst waarschijnlijk, gedeelde smart enzo ;)

Blaah, baggerdag
O/L: pastasalade
T: chocoladepepernoten, best heel veel! :$
D: couscoussalade (kliekje) en anders veel geroosterde groenten met een pita

Wel weer best een afstand gewandeld though. Hurray :')
pi_87581882
Zo. Aardappelschijfjes waren best crispy. Volgende keer iets dikker snijden en dan zijn ze perfect.
Nu weer terug naar bank, voel me steeds minder ... en mn hoofd *AUW*
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_87581999
:W

Oh ja, kerst :{ Geen idee wat ik ga doen. En Oud & Nieuw ook niet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_87582026
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:23 schreef j.t het volgende:
Zo. Aardappelschijfjes waren best crispy. Volgende keer iets dikker snijden en dan zijn ze perfect.
Nu weer terug naar bank, voel me steeds minder ... en mn hoofd *AUW*
Jij bent best wel vaak ziek, of niet? ik heb het gevoel dat je vaak post dat je je niet lekker voelt... Kommet?
pi_87582170
Mini: jup will do! Ik heb ook leuke dingetjes voor erin gezin, shiny discoballen bijvoorbeeld :D

Die Red Sox boom zie ik dus al helemaal staan in een willekeurig huis in Boston met een keuken met van die lelijke donkerbruine houten keukenkastjes, grijze vloerbedekking en een stenen muur. En dan een lelijke bruine leren bank waar een vent op zit met een flesje Budweiser en een bierbuik van hier tot Tokyo. terwijl zijn vrouw met doodgeverft blond haar de turkey vult met kastanjes. Ondertussen komt zoon Chad binnen met een rugbybal onder zijn arm. Dochter Ashley zit boven op haar bed te bellen met haar roze telefoon.

Maarja ik heb verder ook geen associaties bij Red Sox ofzo.
pi_87582444
Syrena! *O* Wat fijn!!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:43:11 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87582538
M'n neefje vraagt net op MSN wat 'akrim yoga' is :').
Niet meer actief op Fok!
pi_87582567
Net een half uur door de regen gefietst en ben doorweekt en enorm verkouden, nu vlucht ik naar mn vriendje omdat dat gezellig is en omdat mn kamer superkoud is.
Maar......
* MevrouwPuff is nu echt co-assistent af :s) !
pi_87582638
Akrim Yoga ftw :')
Ja doei.
pi_87582644
Gefeliciteerd MevrouwPuff, met het einde van het coschap! En beterschap!

En kort die huisbaas op de huur, Merel ook trouwens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87582670
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net een half uur door de regen gefietst en ben doorweekt en enorm verkouden, nu vlucht ik naar mn vriendje omdat dat gezellig is en omdat mn kamer superkoud is.
Maar......
Gefeliciteerd *O* Gaat er een fles wijn/champagne open vanavond om het te vieren? ;)
pi_87582683
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar......
^O^
pi_87582702
Puffje *O* Lekker gevoel lijkt me? Wanneer krijg je de beoordeling?

Ik ga even een broccoli koken :9
pi_87582772
Daar denk ik al over sigme!
Trouwens, vandaag een 24 jarige vrouw met kindje opgenomen met koolstofmonoxidevergiftiging wegens kapotte geiser in de douche :O !
Dus voor iedereen met gasverwarming: schaf echt zo'n melder aan, al zijn ze duur.
pi_87582953
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daar denk ik al over sigme!
Trouwens, vandaag een 24 jarige vrouw met kindje opgenomen met koolstofmonoxidevergiftiging wegens kapotte geiser in de douche :O !
Dus voor iedereen met gasverwarming: schaf echt zo'n melder aan, al zijn ze duur.

Niet iedereen is ook zo handig om daadwerkelijk er op te letten dat zo'n melder piept. En om dat even snel door te geven aan de woningbouw. Paar jaar geleden kwam er om 10 voor 5 op vrijdag een mailtje binnen bij de woningbouw met als onderwerp 'verzoekje'.

Gelukkig dat mijn collega even verder las voordat hij wilde afsluiten. Bleek dat de melder al 2 dagen afging en dat mevrouw en kind zich niet zo lekker voelde. :X
pi_87583013
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:46 schreef sigme het volgende:

En kort die huisbaas op de huur, Merel ook trouwens.
Niet doen. Krijg je alleen maar gedonder mee en als het voor de rechter komt, wordt de corporatie in het gelijk gesteld. Kun je beter via de huurcommissie spelen.
pi_87583333
Thx allemaal! Nu lekker drie ! weken vrij.
Dat korten, tja ik vind het op zich belangrijker op korte termijn iets voor mezelf te hebben. Ben wel blij dat ik die huurverhoging nooit heb betaald.
Ohja, vannacht droomde ik dat ik een betaalbaar huisje bekeek waar ik ook in zou kunnen, maar het was afschuwelijk vol hardroze marmer en spiegels en goud en kitsch! :+
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:32:48 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87584511
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Iets goededoelerigs met de studentenvereniging organiseren? Een daklozendiner? Lichtjes in de duisternis uitdelen op straat of langs de deuren? Stomme sinterklaascadeautjes ruil avond? Een kerstdiner met andere studenten op je complex? Een kerstbezoekje aan de bijlmerbajes?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_87584616
:W abend
Zal zo eens mijn lijstje posten @
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:36:31 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87584658
Voor het eerst sinds jaren heb ik trouwens wel zin in kerst O+ Boston O+ en dan O&N in NY O+

Oja, lijstje
o. dubbele boterham met pindakaas
l. spaghetti bolognese
d. boerenkool met gehaktbal

ben ziekjes :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_87584663
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Mini: jup will do! Ik heb ook leuke dingetjes voor erin gezin, shiny discoballen bijvoorbeeld :D

Die Red Sox boom zie ik dus al helemaal staan in een willekeurig huis in Boston met een keuken met van die lelijke donkerbruine houten keukenkastjes, grijze vloerbedekking en een stenen muur. En dan een lelijke bruine leren bank waar een vent op zit met een flesje Budweiser en een bierbuik van hier tot Tokyo. terwijl zijn vrouw met doodgeverft blond haar de turkey vult met kastanjes. Ondertussen komt zoon Chad binnen met een rugbybal onder zijn arm. Dochter Ashley zit boven op haar bed te bellen met haar roze telefoon.

Maarja ik heb verder ook geen associaties bij Red Sox ofzo.
:D Waarschijnlijk klopt dat wel aardig ja...

Puff: gefeliciteerd met het afsluiten van je co-schappen! :)
pi_87584691
Ik heb sinds de komst van de hond niet meer zo'n mooi vrijdaglijstje gehad.
Het nieuwe hek scheelt een slok op een borrel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87584739
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:37 schreef sigme het volgende:
Ik heb sinds de komst van de hond niet meer zo'n mooi vrijdaglijstje gehad.
Het nieuwe hek scheelt een slok op een borrel.
Loop je je suf?
pi_87584750
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Iets goededoelerigs met de studentenvereniging organiseren? Een daklozendiner? Lichtjes in de duisternis uitdelen op straat of langs de deuren? Stomme sinterklaascadeautjes ruil avond? Een kerstdiner met andere studenten op je complex? Een kerstbezoekje aan de bijlmerbajes?
Hmmm.. Ik wil wel langs oma's die helemaal alleen zitten O+!
pi_87584767
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Voor het eerst sinds jaren heb ik trouwens wel zin in kerst O+ Boston O+ en dan O&N in NY O+

Oja, lijstje
o. dubbele boterham met pindakaas
l. spaghetti bolognese
d. boerenkool met gehaktbal

ben ziekjes :{
Als je ziekjes bent moet je lekker eten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')