abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89288903
De helft van de keuken staat ondertussen! Het fornuis, vaatwasser en kraan zijn allemaal aangesloten. Nu merk ik pas hoe waardevol een spoelbak en kraan zijn :) We hebben zondag iig al een heerlijke steak gebakken.... De afzuigkap staat nu nog ingesteld voor recirculatie maar die ga ik zodadelijk aansluiten op de afvoer naar buiten.

Nog te doen:

- Afzuigkap aansluiten op afvoer op het dak
- Plafond verder dicht maken
- Bovenkastjes schilderen en ophangen
- Lades monteren (bij Ikea gekocht zonder frontjes)
- Plint zagen en bevestigen
- Tegeltjes onder de kastjes (moeten we nog uitzoeken)
- Acessoires uitzoeken en ophangen (beugeltjes, bakjes, enz....)

Met alle drukte heb ik weinig foto's gemaakt, maar hier toch even een impressie:

De kastjes staan hier in de eindlak (PU versterkte lak). De kleur lijkt een beetje op abstrakt grijs van ikea, alleen dan in zijdeglans ipv hoogglans.

Tot zo ver is het nu gemonteerd. De apparatuur is allemaal werkzaam, eindelijk weer fatsoenlijk eten!!!! *O*

En het leidingwerk in het gootsteenkastje....
pi_89293561
Jee dat knapt echt op, wat zo'n verfbeurtje al niet kan doen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89375912
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:50 schreef Ml-etje het volgende:
Jee dat knapt echt op, wat zo'n verfbeurtje al niet kan doen
Dank je. Het is wel wat meer dan alleen een verfbeurtje hoor :) Ik heb van diverse beschadigde kastjes weer een paar zgan kastjes gemaakt en veeeeel kantband vervangen... Maar zeker de moeite waard! Het ziet er echt uit als nieuw ipv een 30 jaar oude keuken :)
pi_89376061
Ik heb ondertussen de ikea laadjes gemonteerd. Ging eigenlijk best makkelijk. Je moet alleen even goed meten waar de gaten in je kastje en frontjes moeten komen. Voor de onderste lade heb ik een kastdeurtje op maat gezaagd. Deze moet nog geschilderd worden...

de foto's :)

pi_89392017
Wel jammer dat de vaatwasser in t zicht is.. maargoed dat zal wel met kosten te maken hebben.
pi_89414346
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:02 schreef DeRakker. het volgende:
Wel jammer dat de vaatwasser in t zicht is.. maargoed dat zal wel met kosten te maken hebben.
De kastjes, vaatwasser en fornuis zijn van de oude keuken van mijn moeder (die heeft een nieuwe gekocht). de vaatwasser is dus niet gekocht en een gegeven paard moet je niet in de bek sch..... :) Maar ik ga de voorkant in dezelfde kleur van de keuken schilderen, dan past het wat beter. Het werkblad, spoelbak, kraan en binnenwerk laadjes zijn allemaal nieuw van ikea. De afzuigkap en rvs achterpaneel (eigenlijk een ikea rvs kastdeurtje) zijn gekocht via marktplaats. Dus eigenlijk voor weinig geld en een boel tijd toch een veel betere en mooiere keuken dan we hiervoor hadden :) En geef toe, je ziet het er niet aan af dat de keuken eigenlijk al 30 jaar oud is :)
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 10:09:53 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89509650
Wij hebben in onze bestaande keuken achteraf een vaatwasser ingebouwd; maar we hebben toen niet gekozen voor een inbouwvaatwasser maar hebben van een gewone vaatwasser de metalen omhulsel verwijderd zodat hij in een bestaand kastje pastte.

Ook hebben we op de klep v.d. vaatwasser de kap verwijderd en daarop een frontje van de keuken gemonteerd zodat het één en ander toch mooi bij elkaar past.

Misschien is dat bij jou ook heel eenvoudig te realiseren ? :)
Denk namelijk niet dat de kunstof kap mooi te schilderen is.
pi_89580348
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben in onze bestaande keuken achteraf een vaatwasser ingebouwd; maar we hebben toen niet gekozen voor een inbouwvaatwasser maar hebben van een gewone vaatwasser de metalen omhulsel verwijderd zodat hij in een bestaand kastje pastte.

Ook hebben we op de klep v.d. vaatwasser de kap verwijderd en daarop een frontje van de keuken gemonteerd zodat het één en ander toch mooi bij elkaar past.

Misschien is dat bij jou ook heel eenvoudig te realiseren ? :)
Denk namelijk niet dat de kunstof kap mooi te schilderen is.
Dit is ook geen inbouwvaatwasser, hij staat er los tussen zonder kastje... de bovenkap en onderrand zijn er al vanaf gehaald.... ik zou idd eens kunnen kijken of het voorfront er goed af te halen is. Het front is iig van metaal met een lak of kunsstoflaag erop. Gezien het resultaat wat ik met de melamine kastfrontjes heb kunnen bereiken met kunsstofprimer en PU lak, denk ik dat het wel zou moeten lukken. Maar ik geef wel de voorkeur aan jouw oplossing. Zal er eens in duiken, ik heb nog een aantal frontjes over.... :)

Bedankt voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')