abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:58:51 #101
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87600823
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:06 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat Nederland deze duidelijkheid rondom de uitspraken van Wilders goed kan gebruiken. En indien Wilders wordt vrijgesproken dan hoop ik dat zijn tegenstanders zijn vrijheden ook erkennen.
Dat vraag ik me toch sterk af. De zaak is zó casuïstisch van aard dat je waarschijnlijk moeilijk een algemene regel uit het vonnis kan afleiden. Ik zie het nut dus überhaupt niet in van deze rechtszaak.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:23:53 #102
3542 Gia
User under construction
pi_87603148
Ben benieuwd of er, in het geval van volledige vrijspraak, rellen komen.
pi_87603531
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:23 schreef Gia het volgende:
Vast wel... dit zal links Nederland niet accepteren. En na de rellen zullen ze zeggen: zie je...Wilders zorgt voor tweespalt in de samenleving.
pi_87606233
nah goed dat Wilders is vrijgesproken en ik zeg dat niet omdat ik hem steun en mag(integendeel) maar omdat hij nooit aangeklaagd had moeten worden omdat het geen aanklacht was. Het zou juist wat zijn geweest voor de toekomst en vrijheden in NL als hij wel zou worden veroordeeld want dan zou het voor een ieder een teken aan de wand zijn geweest inzake zijn vrije meningsuiting. :Y }:|
Ik stem SP en wil graag mijn vrijheden houden ook als het een ander niet bevalt ipv angsten uit te staan om aangeklaagd te kunnen worden alleen maar omdat iemand anders zich aan mijn mening stoort. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87606339
quote:
Of hoop je het meer?
pi_87606371
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:12 schreef rubje het volgende:
Het zou juist wat zijn geweest voor de toekomst en vrijheden in NL als hij wel zou worden veroordeeld want dan zou het voor een ieder een teken aan de wand zijn geweest inzake zijn vrije meningsuiting. :Y }:|
Wel, dan is het al goed naar de tering, want er zijn al mensen veroordeeld voor haatzaaien en discriminatie. Op basis van hun uitspraken.
pi_87606543
Hallo!

Voor school doe ik een onderzoek naar de waarden (gevoelens/motieven) van iemand om op een bepaalde partij te stemmen. Op dit moment zoeken we mensen die op de PVV hebben gestemd, of willen (gaan) stemmen. Ben jij onder de 35, woon je in de omgeving van Amsterdam (hoeft niet persé, maar liever wel), en wil je met mij een interview doen, reageer dan op dit bericht (of mail mij). Het interview is uiteraard anoniem.
Alvast bedankt als je mee wil doen :)

Groetjes,

Alma
Voor mijn opleiding doen ik en drie medestudenten een onderzoek naar de overwegingen en waarden van jonge mensen om op een bepaalde politieke partij te stemmen.
Zo ook zijn wij geïnteresseerd in de waarden van stemmers op de PVV. Woon jij in om
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:43:25 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87606991
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:23 schreef benbenieuwd het volgende:
Hallo!

Voor school doe ik een onderzoek naar de waarden (gevoelens/motieven) van iemand om op een bepaalde partij te stemmen. Op dit moment zoeken we mensen die op de PVV hebben gestemd, of willen (gaan) stemmen. Ben jij onder de 35, woon je in de omgeving van Amsterdam (hoeft niet persé, maar liever wel), en wil je met mij een interview doen, reageer dan op dit bericht (of mail mij). Het interview is uiteraard anoniem.

Groetjes,

Alma
:') jezus!V :')
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:46:10 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87607067
dit proces is minder goed voor wilders dan velen nu veronderstellen en denken. misschien is dit voorval goed voor tijdelijke stemmen voor de pvv, maar uiteindelijk zal het beklijven als iets negatiefs.

wilders is als een klein schooljongetje op de vingers getikt. en misschien verdient hij die tik op zijn vingers volgens sommigen wel; de schavuit had zijn hand immers diep in den koektrommel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:18:43 #110
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87607973
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:12 schreef rubje het volgende:
nah goed dat Wilders is vrijgesproken
Wilders is niet vrijgesproken.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:57:31 #111
3542 Gia
User under construction
pi_87612274
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of hoop je het meer?
Duidelijk een linkse opmerking. Woorden in de mond leggen die iemand niet zegt/schrijft.
pi_87612465
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:18 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wilders is niet vrijgesproken.
Nee dat klopt, er is op basis van de feiten die voorliggen alle punten om vrijspraak gevraagd.

Een veroordeling kan nog steeds, maar zal geen geloofwaardigheid meer hebben.
pi_87612517
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Duidelijk een linkse opmerking. Woorden in de mond leggen die iemand niet zegt/schrijft.
Je zegt "Ben benieuwd", hetgeen een uitdrukking is die hoop impliceert. Dat weet je toch zelf ook wel? Je kan dat trouwens ook zien aan het feit dat je wel zegt "Ben benieuwd of Sven Kramer goud pakt!", maar niet zegt "Ben benieuwd of je kanker hebt!".

Je hoeft dus echt niet zo quasi-verontwaardigd te zijn als iemand leest wat je schrijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2010 19:10:18 ]
pi_87612745
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:23 schreef benbenieuwd het volgende:
Hallo!

Groetjes,

Alma
Deze pvv'er heeft voor de eerste keer in haar leven het gevoel dat er iemand in Den Haag haar vertegenwoordigd. Dit is iets wat anderen nooit gelukt is.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:31:38 #115
3542 Gia
User under construction
pi_87615151
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zegt "Ben benieuwd", hetgeen een uitdrukking is die hoop impliceert. Dat weet je toch zelf ook wel? Je kan dat trouwens ook zien aan het feit dat je wel zegt "Ben benieuwd of Sven Kramer goud pakt!", maar niet zegt "Ben benieuwd of je kanker hebt!".

Je hoeft dus echt niet zo quasi-verontwaardigd te zijn als iemand leest wat je schrijft.
Wat een onzin!! Ik kan ook zeggen dat ik benieuwd ben wie goud gaat pakken. Iemand gaat zeker goud pakken.
Als iemand bloed laat prikken voor een kankeronderzoek kan je ook zeggen dat je benieuwd bent naar de uitslag.

Benieuwd zijn naar iets kan zowel naar iets positiefs zijn als naar iets negatiefs.

Maar goed. Tussen de regels lezen kan 'links' erg goed, dat blijkt wel weer.

Laat ik het zo zeggen: Ik hoop niet dat er rellen komen, maar verwacht het wel, aangezien dat in de aard van het beestje zit bij sommige burgers.
pi_87616022
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin!! Ik kan ook zeggen dat ik benieuwd ben wie goud gaat pakken. Iemand gaat zeker goud pakken.
Als iemand bloed laat prikken voor een kankeronderzoek kan je ook zeggen dat je benieuwd bent naar de uitslag.
Nou gebruik je neutrale woorden zoals 'wie' en 'uitslag'. Dat neemt niet weg dat 'benieuwd zijn' in principe een hoop en geen vrees aangeeft.

Benieuwd zijn naar iets kan zowel naar iets positiefs zijn als naar iets negatiefs.[/quote]
Nee dus. Hoogstens neutraal.

quote:
Maar goed. Tussen de regels lezen kan 'links' erg goed, dat blijkt wel weer.
Dit heeft niks met 'tussen de regels' te maken.

quote:
Laat ik het zo zeggen: Ik hoop niet dat er rellen komen, maar verwacht het wel, aangezien dat in de aard van het beestje zit bij sommige burgers.
Net zulke rellen als toen Fitna uitkwam?

En volgens mij hoop je stiekem ook wel een beetje dat er rellen komen, gewoon omdat je gelijk wil hebben. En probeer je je nu wanhopig uit je Freudiaanse verspreking te wurmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2010 21:00:02 ]
pi_87639805
Op Fitna zijn in het buitenland best heftige reacties geweest.

Saillant detail: deze relschoppers waren woest vanwege de film, maar hadden hem niet gezien.
  maandag 18 oktober 2010 @ 07:59:31 #118
3542 Gia
User under construction
pi_87660918
Vandaag komen de klagers aan het woord.

Ik vrees dat het vooral heel veel onzinnig gewauwel is en opmerkingen waarvan men denkt dat Wilders ze gezegd heeft. Het zogenaamde 'tussen de regels lezen'.

"Hij wil alle Marokkanen het land uitzetten!"
"Er mogen geen moslims meer naar Nederland komen."
pi_87660951
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:22 schreef Sakit-Gede het volgende:
Op Fitna zijn in het buitenland best heftige reacties geweest.

Saillant detail: deze relschoppers waren woest vanwege de film, maar hadden hem niet gezien.
Nog een saillant detail: ze reageerden precies zoals in de film te zien was :')
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:04:15 #120
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_87660963
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 07:59 schreef Gia het volgende:
Vandaag komen de klagers aan het woord.

Ik vrees dat het vooral heel veel onzinnig gewauwel is en opmerkingen waarvan men denkt dat Wilders ze gezegd heeft. Het zogenaamde 'tussen de regels lezen'.

"Hij wil alle Marokkanen het land uitzetten!"
"Er mogen geen moslims meer naar Nederland komen."
:')

Sure
Laffe huichelaar
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:07:14 #121
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_87660996
quote:
Rellen wanneer hij veroordeeld wordt lijkt me waarschijnlijker
Laffe huichelaar
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:11:51 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_87661033
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit ligt een tikkeltje genuanceerder, omdat het OM stelt dat enkel strikt genomen sommige uitspraken aanzetten tot discriminatie, maar dat de strafbaarheid wordt ontnomen door de context waarin die zijn gedaan.
Het is dus niet zo dat Wilders als schuldig wordt geduid.
Wat wil zeggen: Wilders discrimineert, maar hij doet dat als politicus, dus vinden we het niet erg.
strafbaar mag dus blijkbaar, als politicus
Laffe huichelaar
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:43:23 #123
3542 Gia
User under construction
pi_87661333
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef timmmmm het volgende:
Nee, dat denk ik niet.
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:45:07 #124
3542 Gia
User under construction
pi_87661355
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Wat wil zeggen: Wilders discrimineert, maar hij doet dat als politicus, dus vinden we het niet erg.
strafbaar mag dus blijkbaar, als politicus
Zoals discrimineren, haatzaaien en aanzetten tot geweld ook mag als je dat doet met je hand op de koran.
El Moumni riep op homofilie uit te roeien, werd aangeklaagd, maar vrijgesproken.
pi_87661555
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou geert dan zeggen :+

henk, ingrid, zoon wesley en dochter anita die zich misdragen tegen de politie :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')