Dat vraag ik me toch sterk af. De zaak is zó casuïstisch van aard dat je waarschijnlijk moeilijk een algemene regel uit het vonnis kan afleiden. Ik zie het nut dus überhaupt niet in van deze rechtszaak.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:06 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat Nederland deze duidelijkheid rondom de uitspraken van Wilders goed kan gebruiken. En indien Wilders wordt vrijgesproken dan hoop ik dat zijn tegenstanders zijn vrijheden ook erkennen.
Vast wel... dit zal links Nederland niet accepteren. En na de rellen zullen ze zeggen: zie je...Wilders zorgt voor tweespalt in de samenleving.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:23 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd of er, in het geval van volledige vrijspraak, rellen komen.
Of hoop je het meer?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:23 schreef Gia het volgende:
Wel, dan is het al goed naar de tering, want er zijn al mensen veroordeeld voor haatzaaien en discriminatie. Op basis van hun uitspraken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:12 schreef rubje het volgende:
Het zou juist wat zijn geweest voor de toekomst en vrijheden in NL als hij wel zou worden veroordeeld want dan zou het voor een ieder een teken aan de wand zijn geweest inzake zijn vrije meningsuiting.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:23 schreef benbenieuwd het volgende:
Hallo!
Voor school doe ik een onderzoek naar de waarden (gevoelens/motieven) van iemand om op een bepaalde partij te stemmen. Op dit moment zoeken we mensen die op de PVV hebben gestemd, of willen (gaan) stemmen. Ben jij onder de 35, woon je in de omgeving van Amsterdam (hoeft niet persé, maar liever wel), en wil je met mij een interview doen, reageer dan op dit bericht (of mail mij). Het interview is uiteraard anoniem.
Alvast bedankt als je mee wil doen
Groetjes,
Alma
Nee dat klopt, er is op basis van de feiten die voorliggen alle punten om vrijspraak gevraagd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:18 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Wilders is niet vrijgesproken.
Je zegt "Ben benieuwd", hetgeen een uitdrukking is die hoop impliceert. Dat weet je toch zelf ook wel? Je kan dat trouwens ook zien aan het feit dat je wel zegt "Ben benieuwd of Sven Kramer goud pakt!", maar niet zegt "Ben benieuwd of je kanker hebt!".quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Duidelijk een linkse opmerking. Woorden in de mond leggen die iemand niet zegt/schrijft.
Deze pvv'er heeft voor de eerste keer in haar leven het gevoel dat er iemand in Den Haag haar vertegenwoordigd. Dit is iets wat anderen nooit gelukt is.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:23 schreef benbenieuwd het volgende:
Hallo!
Voor school doe ik een onderzoek naar de waarden (gevoelens/motieven) van iemand om op een bepaalde partij te stemmen. Op dit moment zoeken we mensen die op de PVV hebben gestemd, of willen (gaan) stemmen. Ben jij onder de 35, woon je in de omgeving van Amsterdam (hoeft niet persé, maar liever wel), en wil je met mij een interview doen, reageer dan op dit bericht (of mail mij). Het interview is uiteraard anoniem.
Alvast bedankt als je mee wil doen
Groetjes,
Alma
Wat een onzin!! Ik kan ook zeggen dat ik benieuwd ben wie goud gaat pakken. Iemand gaat zeker goud pakken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zegt "Ben benieuwd", hetgeen een uitdrukking is die hoop impliceert. Dat weet je toch zelf ook wel? Je kan dat trouwens ook zien aan het feit dat je wel zegt "Ben benieuwd of Sven Kramer goud pakt!", maar niet zegt "Ben benieuwd of je kanker hebt!".
Je hoeft dus echt niet zo quasi-verontwaardigd te zijn als iemand leest wat je schrijft.
Nou gebruik je neutrale woorden zoals 'wie' en 'uitslag'. Dat neemt niet weg dat 'benieuwd zijn' in principe een hoop en geen vrees aangeeft.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Ik kan ook zeggen dat ik benieuwd ben wie goud gaat pakken. Iemand gaat zeker goud pakken.
Als iemand bloed laat prikken voor een kankeronderzoek kan je ook zeggen dat je benieuwd bent naar de uitslag.
Dit heeft niks met 'tussen de regels' te maken.quote:Maar goed. Tussen de regels lezen kan 'links' erg goed, dat blijkt wel weer.
Net zulke rellen als toen Fitna uitkwam?quote:Laat ik het zo zeggen: Ik hoop niet dat er rellen komen, maar verwacht het wel, aangezien dat in de aard van het beestje zit bij sommige burgers.
Nog een saillant detail: ze reageerden precies zoals in de film te zien wasquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:22 schreef Sakit-Gede het volgende:
Op Fitna zijn in het buitenland best heftige reacties geweest.
Saillant detail: deze relschoppers waren woest vanwege de film, maar hadden hem niet gezien.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 07:59 schreef Gia het volgende:
Vandaag komen de klagers aan het woord.
Ik vrees dat het vooral heel veel onzinnig gewauwel is en opmerkingen waarvan men denkt dat Wilders ze gezegd heeft. Het zogenaamde 'tussen de regels lezen'.
"Hij wil alle Marokkanen het land uitzetten!"
"Er mogen geen moslims meer naar Nederland komen."
Rellen wanneer hij veroordeeld wordt lijkt me waarschijnlijkerquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:23 schreef Gia het volgende:
Wat wil zeggen: Wilders discrimineert, maar hij doet dat als politicus, dus vinden we het niet erg.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit ligt een tikkeltje genuanceerder, omdat het OM stelt dat enkel strikt genomen sommige uitspraken aanzetten tot discriminatie, maar dat de strafbaarheid wordt ontnomen door de context waarin die zijn gedaan.
Het is dus niet zo dat Wilders als schuldig wordt geduid.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef timmmmm het volgende:
Rellen wanneer hij veroordeeld wordt lijkt me waarschijnlijker
Zoals discrimineren, haatzaaien en aanzetten tot geweld ook mag als je dat doet met je hand op de koran.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Wat wil zeggen: Wilders discrimineert, maar hij doet dat als politicus, dus vinden we het niet erg.
strafbaar mag dus blijkbaar, als politicus
Wat zou geert dan zeggenquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rellen wanneer hij veroordeeld wordt lijkt me waarschijnlijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |