Ik weet niet, als jij thuis opgevoed wordt met het idee dat jouw geloof het beste is en de rest maar shit, dat je dan best met kutmarokkaantjes als uitkomst komt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef remlof het volgende:
Punt is dat dat Marokkaanse straattuig niets met de islam te maken heeft.
Het superioriteitsdenken en het afgeven op vrouwen is anders een aardig teken dat de islam hier wel zijn invloed doet gelden/quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef remlof het volgende:
Niets? Kan je dat hard maken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef remlof het volgende:
Volgens mij ook nog allemaal verzonnen. Ten eerste komen meisjes die zó religieus zijn meestal niet op feestjes, en zo ja, is het mij echt nog nooit opgevallen dat er gezegd werd dat je niet in die onzin moet geloven. Bijna iedereen is begripvol en tolerant voor moslims die geen alcohol drinken en Ramadan vieren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
Dat gezeur ook van die meid:
"Als ik op een feestje geen glaasje alcohol drink, omdat ik midden in de ramadan zit, krijg ik te horen dat ik als hoogopgeleide meid toch niet in die onzin geloof!!"
Allemaal de schuld van Wilders, dat ze dat tegen haar zeggen.
Klopt. Maar moslims mogen liegen als ze hun religie in bescherming nemen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:30 schreef Gia het volgende:
Ze had het ook over kiezen voor het geloof van haar moeder, of grootmoeder.
Alsof ze ook maar iets te kiezen heeft. Haar vader is moslim, dus zijn kinderen ook. Geen discussie over mogelijk.
Daar moet ik haar wel gelijk in geven, het generaliseren van Wilders draagt zeker niet bij tot integratie van de goedwillende moslims.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
Al het negatieve commentaar op moslims is volgens mevrouw het gevolg van de uitspraken van Wilders.
Ze zegt daarmee feitelijk dat Nederlanders niet zelf een mening kunnen vormen over de Islam en/of de koran. Nee, daarvoor hebben we een veldheer als Wilders nodig!!
Aanklagen die meid, ze beledigt alle Nederlanders!!
Dan ben je op de dag geboren toen Wilders zijn bek erover los trok.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar moet ik haar wel gelijk in geven, het generaliseren van Wilders draagt zeker niet bij tot integratie van de goedwillende moslims.
Maar ze kan niet beweren dat, indien Wilders die uitspraken niet gedaan had, er geen afkeer was tegen de islam. En dat wil ze wel beweren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar moet ik haar wel gelijk in geven, het generaliseren van Wilders draagt zeker niet bij tot integratie van de goedwillende moslims.
Nee hoor, meer dan 30 jaar ervoor. Maar ik zie dat Wilders alleen maar mensen tegen moslims opzet in plaats van integratie te bevorderen. Dat is niet zo raar natuurlijk want daar heeft de PVV de stemmen aan te danken, als de integratie beter zou slagen zou de PVV verdwijnen. Dus hij heeft niets te winnen bij het oplossen van het probleem.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dan ben je op de dag geboren toen Wilders zijn bek erover los trok.
Kan niet anders concluderen.
Dit valt ook gewoon onder geloofskritiek. Belachelijk dat ze dit aandraagt in deze rechtszaak tegen Wilders. Goed voorbeeld van de religieuze intolerantie van vele moslims.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
Dat gezeur ook van die meid:
"Als ik op een feestje geen glaasje alcohol drink, omdat ik midden in de ramadan zit, krijg ik te horen dat ik als hoogopgeleide meid toch niet in die onzin geloof!!"
Allemaal de schuld van Wilders, dat ze dat tegen haar zeggen.
De irritatie was er allang. En meer dan je denkt. Maar het was "ongepast" om daarover publiekelijk je mening te uiten. Discriminatie.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, meer dan 30 jaar ervoor. Maar ik zie dat Wilders alleen maar mensen tegen moslims opzet in plaats van integratie te bevorderen. Dat is niet zo raar natuurlijk want daar heeft de PVV de stemmen aan te danken, als de integratie beter zou slagen zou de PVV verdwijnen. Dus hij heeft niets te winnen bij het oplossen van het probleem.
Of je het nou eens bent met Wilders of niet; het is toch logisch dat wanneer er met dergelijke veelvuldigheid uitspraken over een bepaalde groep in het nieuws verschijnen, dit niet bevordelijk werkt voor de integratie van deze groep?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dan ben je op de dag geboren toen Wilders zijn bek erover los trok.
Kan niet anders concluderen.
Correct. Alles wat ze niet aanstaan valt onder het kopje "discriminatie".quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:45 schreef StarCastic het volgende:
[..]
Dit valt ook gewoon onder geloofskritiek. Belachelijk dat ze dit aandraagt in deze rechtszaak tegen Wilders. Goed voorbeeld van de religieuze intolerantie van vele moslims.
Was de integratie die 40 jaar ervoor wel gelukt dan?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:47 schreef eigenaar het volgende:
[..]
Of je het nou eens bent met Wilders of niet; het is toch logisch dat wanneer er met dergelijke veelvuldigheid uitspraken over een bepaalde groep in het nieuws verschijnen, dit niet bevordelijk werkt voor de integratie van deze groep?
Integratie is geen eenvoudig proces en er is heel wat voor nodig om het te doen slagen, maar negatieve uitspraken over die groep die zich dient te integreren zullen hierin geenszins bijdragen. Daarmee is toch niets vreemds gezegd?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:49 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Was de integratie die 40 jaar ervoor wel gelukt dan?
Diezelfde irritatie leeft ook jegens homosexualiteit, misschien meer dan je denkt. Toch is homosexualiteit iets waarvoor ontzettend veel gedaan wordt ter bevordering van de integratie en acceptatie. Het wordt steeds "ongepaster" om daar je onvrede over uit te spreken. Iets wat de integratie en acceptatie m.i. goed zal doen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:47 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De irritatie was er allang. En meer dan je denkt. Maar het was "ongepast" om daarover publiekelijk je mening te uiten. Discriminatie.
Op de TV zenders was je gewoon niet welkom als je die mening had. Tenzij je van politieke invloed was. Dan konden ze niet om je heen. Pim Fortuin zetten die trend aan de gang. Mensen zagen nu dat er op TV ook over gesproken werd en durften wat harder te schreeuwen.
Wilders zet die trend voort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |