quote:Of .. je iets mist?Op zaterdag 23 oktober 2010 04:16 schreef naatje_1 het volgende:
Verdeurie, meestal lees ik altijd banmeldtopic, en juist nu![]()
Maar alsnog blijft de vraag staan.
quote:Hallo SusiOp zaterdag 23 oktober 2010 10:37 schreef Susi het volgende:
'Allo. Ik kom infiltreren in deze SC, lijkt me wel gezellig![]()
quote:Dat is het volgens mij ook.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hallo Susi
Infiltreren ? Dat klinkt spannend
quote:TRU ís ook boeiendOp zaterdag 23 oktober 2010 10:47 schreef Susi het volgende:
[..]
Dat is het volgens mij ook.
Nee, ik heb een goede afleider nodig voor m'n scriptie en ik vind TRU erg boeiend.
quote:Ik heb een heel jaar niets aan m'n studie gedaan, ben nu eindelijk begonnen en het gaat wel redelijk. Ik vind het alleen doodeng, ben bang dat m'n begeleider alles afkeurt wat ik inbreng. Maar m'n onderwerp is wel leuk (vergelijkende mythologie van verschillende volkeren), dus het komt wel goed. Heb een heel jaar ervoor uitgetrokken, omdat ik ook nog m'n minor moet doen.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
TRU ís ook boeiend.
Maar wil je afgeleid worden van je scriptie omdat je vastloopt, of om dat je even geen zin hebt?
quote:Klinkt heel intressant! Kun je er hier ook een topic over openen?Op zaterdag 23 oktober 2010 11:11 schreef Susi het volgende:
Maar m'n onderwerp is wel leuk (vergelijkende mythologie van verschillende volkeren), dus het komt wel goed.
quote:Oh ja zeker, maar dan moet ik er eerst meer van weten: heb zojuist pas m'n literatuurlijst voltooid. Heb 't over de scheppingsmythologieën, erg boeiend.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klinkt heel intressant! Kun je er hier ook een topic over openen?
quote:Nee tuurlijk, je moet er wat over weten te vertellen,. maar misschien ook leerzaam voor jezelf, je weet nooit welke kennis weer verstopt zit bij de lezersOp zaterdag 23 oktober 2010 11:49 schreef Susi het volgende:
[..]
Oh ja zeker, maar dan moet ik er eerst meer van weten: heb zojuist pas m'n literatuurlijst voltooid. Heb 't over de scheppingsmythologieën, erg boeiend.
En vind het leuker om een topic te openen als ik er zelf ook wat van weet en niet overladen wordt met informatie die ik dan allemaal niet weet, ook niet van de volkeren waar ik het over doe. Dat werkt intimiderend
quote:Da's waar. Maar alsnog erg lastig. Je hebt verschillende soorten mythologie: epossen, heldendichten, ontstaansmythologieën van een dorp/stad/land/volk/wereld etcetera.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, je moet er wat over weten te vertellen,. maar misschien ook leerzaam voor jezelf, je weet nooit welke kennis weer verstopt zit bij de lezers
quote:Lijkt me een geweldige studie.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:11 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik heb een heel jaar niets aan m'n studie gedaan, ben nu eindelijk begonnen en het gaat wel redelijk. Ik vind het alleen doodeng, ben bang dat m'n begeleider alles afkeurt wat ik inbreng. Maar m'n onderwerp is wel leuk (vergelijkende mythologie van verschillende volkeren), dus het komt wel goed. Heb een heel jaar ervoor uitgetrokken, omdat ik ook nog m'n minor moet doen.
quote:ik doe een talen- en culturenstudie. En mijn prof is een diehardtaalkundige, die eigenlijk niets opheeft met volkscultuur en dergelijke. Ach, hij weet al waar ik het over ga doen, dus dat komt wel goed. Het is ook meer dat ik het mezelf erg moeilijk maak.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt me een geweldige studie.
Fijn dat je een heel jaar hebt hiervoor.
Wees niet bang voor je studiebegeleider, denk zomaar -aan je posts hier te zien-dat hij blij zal zijn met wat je inbrengt.
quote:Nee, hoezo ?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef naatje_1 het volgende:
Heb je de Griekse scheppingsmythologie al bestudeert?
quote:Hoe gaat ie dan ?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Die is heel erg creatiefWellicht creatiefste in de geschiedenis, vanuit mijn ogen gezien dan
quote:Het begint allemaal dat Gaia (moeder aarde) en Uranus (vader hemel) plat op elkaar liggen. Je moet het je voorstellen als 2 eieren die tegen elkaar aan liggen en dan is de zijde waar ze tegen elkaar aanliggen plat. Doordat ze tegen elkaar aanliggen verwekt Gaia heel veel kinderen, dat vind ze niet echt fijn en vraagt op een gegeven moment aan één van haar kinderen om de vader zijn geslachtsdelen af te snijden (ik zie al enkele mannen gevoelig naar hun plek grijpen), daarna neemt Uranus afstand van Gaia, en wat krijg je dan: Juist, de hemelkoepel. (één ei blijft bestaan in je voorstelling, dat is Gaia en het andere komt omhoog en wordt een halve cirkel, waarbij de uiteinden de buitenste delen van Gaia aanraken). Doordat de geslachtsdelen zijn afgesneden is er ook wat spul in de zee terecht gekomen en daar kwam Afrodithe uit voort...
quote:Grappig, Finnen hebben 't ook over eieren.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:48 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het begint allemaal dat Gaia (moeder aarde) en Uranus (vader hemel) plat op elkaar liggen. Je moet het je voorstellen als 2 eieren die tegen elkaar aan liggen en dan is de zijde waar ze tegen elkaar aanliggen plat. Doordat ze tegen elkaar aanliggen verwekt Gaia heel veel kinderen, dat vind ze niet echt fijn en vraagt op een gegeven moment aan één van haar kinderen om de vader zijn geslachtsdelen af te snijden (ik zie al enkele mannen gevoelig naar hun plek grijpen), daarna neemt Uranus afstand van Gaia, en wat krijg je dan: Juist, de hemelkoepel. (één ei blijft bestaan in je voorstelling, dat is Gaia en het andere komt omhoog en wordt een halve cirkel, waarbij de uiteinden de buitenste delen van Gaia aanraken). Doordat de geslachtsdelen zijn afgesneden is er ook wat spul in de zee terecht gekomen en daar kwam Afrodithe uit voort...
De schepping van de mensen weet ik niet meer... Ik weet wel waarom Afrikanen zwart zijn, maar dat is geen onderdeel van de schepping neem ik aan
quote:Nouja, dat eieren is wat mijn KCV lerares tekende, dus misschien waren het wel basketbalvormen, maar eieren klinken logischer in dit verhaal.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:50 schreef Susi het volgende:
[..]
Grappig, Finnen hebben 't ook over eieren.
Ohja, dat laatste verhaal ken ik ook nog inderdaad. Er komen flarden van verhalen uit m'n bijvak Griekse Mythologie opzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |