abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87558568

Een iPad - wat is dat eigenlijk?
De iPad is simpelweg een tablet computer: een niet al te groot apparaat met aanraakscherm. Voor de meeste mensen is de iPad niet een vervanging van zijn of haar laptop of desktop computer. De iPad kan je eigenlijk zien als een netbook. De iPad is voornamelijk bedoeld voor de standaard dingen die iedereen meestal doet op een computer: surfen op het web, emails lezen en schrijven, foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast heb je uiteraard meer dan 200.000 applicaties tot je beschikking, waarvan (tien)duizenden speciaal voor de iPad zijn ontwikkelt.

Zes verschillende modellen
Er zijn zes verschillende modellen: drie Wi-Fi only modellen en drie Wi-Fi + 3G (+ GPS) modellen. De grote voordelen van het 3G model is dat je overal internet tot je beschikking kan hebben, en dat je GPS hebt. Het lijkt misschien raar, maar er zijn zelfs mensen die het grote scherm van 25 centimeter (9.7 inch) als navigatiesysteem gebruiken.

iPad 16 GB Wi-Fi only = ¤499,00
iPad 32 GB Wi-Fi only = ¤599,00
iPad 64 GB Wi-Fi only = ¤699,00
iPad 16 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤599,00
iPad 32 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤699,00
iPad 64 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤799,00

De hardware
De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software. De iPad draait op de zogenaamde A4 chip die geclockt is op 1 Ghz. De behuizing bestaat aan de achterkant uit aluminium (en bij het 3G model zit er een zwarte strip van plastic op), en de voorkant bestaat uit glas met een mooi groot scherm van 25 centimeter in diameter (9.7 inch). Het scherm ziet er fantastisch uit dankzij de ingebouwde IPS technologie, wat voor extra mooie kleuren en een grote kijkhoek zorgt, LED-achtergrond verlichting en een resolutie van 1024 bij 768 pixels (bij 132 pixels per inch).
Je kan het geheugen van de iPad helaas niet uitbreiden, en er zit ook geen USB ingang in maar dat is niet meer zo erg aangezien het apparaat fantastisch werkt.

Waar te koop?
De iPad is online via de Apple Store te koop. Je kan ook de dichtstbijzijnde winkel opzoeken als je hem in de winkel wilt kopen.

iOS4.2
iOS 4 komt in november beschikbaar voor de iPad
iOS 4 brengt onder andere multitasking en mappen naar de iPad.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanKollaart op 15-10-2010 09:40:59 ]
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:30:08 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_87558737
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_87558788
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
Zo wacht ik ook op talloze dingen, alleen 99,999% kans dat het niet gaat gebeuren. :')
pi_87559110
November toch, 4.2?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_87559551
quote:
Ik heb prima zicht anders :?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:19:30 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87559596
quote:
dat valt héél erg mee.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:04:06 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87560738
Os?
Zoals in:

:D
pi_87561477
The New York Times nu volledig beschikbaar op de iPad in een speciale app. In elk geval gratis tot begin 2011.
http://bit.ly/cfQ2ym

NYT _O_.
pi_87561932
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
The New York Times nu volledig beschikbaar op de iPad in een speciale app. In elk geval gratis tot begin 2011.
http://bit.ly/cfQ2ym

NYT _O_.
_O_
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:02:37 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562075
heh, bij het installeren van de NY Times app gaat het mis. Ik krijg wel het icoontje op m'n scherm, waarin je normaal het voortgangsbalkje ziet voor het downloaden.
Maar hij downloadt niks. En het icoontje kan ik dus ook niet deleten. Na een reboot krijg ik een melding "kopen niet mogelijk".
pi_87562155
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 06:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat valt héél erg mee.
Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
pi_87562218
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef Tokus het volgende:
heh, bij het installeren van de NY Times app gaat het mis. Ik krijg wel het icoontje op m'n scherm, waarin je normaal het voortgangsbalkje ziet voor het downloaden.
Maar hij downloadt niks. En het icoontje kan ik dus ook niet deleten. Na een reboot krijg ik een melding "kopen niet mogelijk".
Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberen :).
pi_87562391
Toch maar besloten om de iPad vandaag thuis te laten, zit nog wel in het plastic, maar ga hem voorlopig nog niet mee nemen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:19:09 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562428
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberen :).
gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.
pi_87562458
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.
En via Mac of PC zelf?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:20:22 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562464
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:20:58 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562474
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En via Mac of PC zelf?
m'n pc waar ik m'n iPad aan hang heb ik hier niet bij de hand. vanavond zal ik dat nog 's proberen. Maar ik download apps altijd direct op m'n ipad vanuit de store, niet via iTunes.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:25:21 #18
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87562589
Gisteren voor het eerst gehad dat mijn iPad niks meer deed,hij ging niet meer aan :') uiteindelijk met een harde reset wel,maar toch...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87563255
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:20 schreef Tokus het volgende:

[..]

jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.
Anders besluit jij even niet voor anderen wat ze bedoelen.. En ik heb helemaal niet gezegd dat een iPad totaal ongeschikt is voor het lezen van eBooks, en ook niet dat het niet prettig leest als je er eenmaal aan gewend bent. Misschien moet je iets aan je leesvaardigheid doen. Ik heb alleen gezegd dat het veel sneller vermoeiend wordt in vergelijking met eInk of een echt boek, en dat valt niet te ontkennen. Daarbij is de iPad te groot en te zwaar om lang vast te houden.

Het is een prachtig apparaat, maar een serieus gebrekkige eReader. Een 7"iPad met dezelfde resolutie zou al een hele verbetering zijn
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:18 #20
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87563586
quote:
Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:57:11 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87563681
anyway, jij bent hier toch altijd al degene die gelijk persoonlijk wordt (zie vorige topics waarin je gelijk fel uithaalt naar iedereen die commentaar op je levert) dus ga ik verder geen aandacht meer aan je besteden.
pi_87564029
Damn die Spack grijpt alles aan voor een discussie.
pi_87564151
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:25 schreef PierreTT het volgende:
Gisteren voor het eerst gehad dat mijn iPad niks meer deed,hij ging niet meer aan :') uiteindelijk met een harde reset wel,maar toch...
Dat had ik al 3x gehad sinds m'n aankoop, dus zo'n 7maanden geleden.
2x was het scherm plotseling zwart en blijft ie op infinite reboot. Oorzaak was waarschijnlijk fout gesyncte bestanden. Moest een restore doen.
Laatste keer was eergisteren.maar dit keer had ik niet gerestored. Ik liet het maar een tijdje op de apple logo hangen. Na een kwartier of zo werkte het weer. Waarschijnlijk was ie gewoon bezig met een interne check chkdisk of zo.
pi_87565894
Trolls :') En dan ben ik degene die altijd de discussie aan gaat. Ik was toch echt niet degene die net begon.
pi_87567170
Hey, kan iemand mij helpen? Ik zit te twijfelen of ik een 16GB / 32GB iPad zal nemen. Ik heb begrepen dat de iPad zelf geen ingebouwde usb poort / SD kaart heeft, maar dat je dit door iets te kopen wel kan hebben? Één of andere accessoire was dat, weet iemand iets meer van USB / SD's voor de iPad?.. thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')