abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:55:17 #226
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87685481
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:50 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ow ik zal alles geven en heel eerlijk zijn..

Maar ben gewoon zo bang te falen.. ;( . Dit is het of niet! Als ik hier faal, dan weet ik echt serieus niet wat ik moet gaan doen voor werk... Daarom zit er zo'n grote druk achter.

Iig bedankt voor je tips ;) , helpt zeker.
Hoe zit het eigenlijk met kracht bij jou?
Doe je pushups, situps en pullups? (De belangrijke 3 naar mijn mening)
Komt wel goed :), maak DEF trots. :D

quote:
Doe alles wat je gevraagd wordt in je medische test en wees eerlijk. Ik heb ook gewoon eerlijk mijn kleurenblindheid en kromme rug toegegeven. Dat laatste was reden om mij voor alles boven VFB 2 af te keuren, maar ik was er wel doorheen.
Ik heb ook een heel erg lichte kromming in m'n rug, had de fysiotherapeut nog geen eens gezien.
Was gelukkig niet groot genoeg om afgekeurd te worden op cluster 4.

En woooooh, als het goed is word ik morgen terug gebelt over de EOD. :*
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_87685698
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef Vronsky het volgende:

Ik heb ook een heel erg lichte kromming in m'n rug, had de fysiotherapeut nog geen eens gezien.

Ik heb niet zomaar een lichte kromming, ik loop gewoon krom :P en daarom mocht ik geen veldartillerie doen, want ik zou geen 155mm granaten kunnen tillen :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:00:36 #228
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87685777
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met kracht bij jou?
Doe je pushups, situps en pullups? (De belangrijke 3 naar mijn mening)
Komt wel goed :), maak DEF trots. :D
[..]
Buikspieren is nooit een probleem geweest, heb altijd geturnd en armspieren, ik ben geen kei in pushupps. Op de gewone manier haal ik er net 7, maar op de knieën gemakkelijk 15. Rotoefening :').
Pullups ken ik niet, kun je uitleggen wat dat is? Is dat niet aan een stok hangen en jezelf omhoog trekken? :@

quote:

En woooooh, als het goed is word ik morgen terug gebelt over de EOD. :*
Naa, voor zover ik weet heb ik dat niet. Ik heb zowieso geen slecht lichaam. Het enige wat wat vaag is wat ik pas sinds de nijmeegse 4 daagse heb is dat als ik op mijn rechter been ga staan je een knakje voelt in mijn enkel, maar heb daar geen last van en heb zeker geen zwakke enkels want ga er nooit door heen.

Moesten jullie trouwens een soort van reken of taaltoets voor de psychologische test doen?

En wat is EOD? :@
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:00:55 #229
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87685791
Oh :P, ok, dat is wel een verschil haha.

Ik heb een hele lichte kromming in m'n rug omdat ik gewoon vroeger verkeerd op de bank hing als kutkoter.
Hebben wel meer mensen last van op de keuring blijkbaar.

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:00 schreef Maitje het volgende:

[..]

Buikspieren is nooit een probleem geweest, heb altijd geturnd en armspieren, ik ben geen kei in pushupps. Op de gewone manier haal ik er net 7, maar op de knieën gemakkelijk 15. Rotoefening :').
Pullups ken ik niet, kun je uitleggen wat dat is? Is dat niet aan een stok hangen en jezelf omhoog trekken? :@
[..]

Naa, voor zover ik weet heb ik dat niet. Ik heb zowieso geen slecht lichaam. Het enige wat wat vaag is wat ik pas sinds de nijmeegse 4 daagse heb is dat als ik op mijn rechter been ga staan je een knakje voelt in mijn enkel, maar heb daar geen last van en heb zeker geen zwakke enkels want ga er nooit door heen.

Moesten jullie trouwens een soort van reken of taaltoets voor de psychologische test doen?

En wat is EOD? :@
Pullups is inderdaad dus gewoon stang vastpakken, armen iets breder dan schouderbreedte, handpalmen naar buiten en optrekken :).

En je hoeft gelukkig geen taal of rekentoets te doen.

EOD = Explosieven Opruimingsdienst Defensie.
Ik zit al dik 2 jaar te wachten tot die functie eindelijk eens vrij kwam voor burgers, nu is het eindelijk zo ver met een beetje geluk. :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:12:13 #230
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87686404
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:00 schreef Vronsky het volgende:
Oh :P, ok, dat is wel een verschil haha.

Pullups is inderdaad dus gewoon stang vastpakken, armen iets breder dan schouderbreedte, handpalmen naar buiten en optrekken :).

En je hoeft gelukkig geen taal of rekentoets te doen.

EOD = Explosieven Opruimingsdienst Defensie.
Ik zit al dik 2 jaar te wachten tot die functie eindelijk eens vrij kwam voor burgers, nu is het eindelijk zo ver met een beetje geluk. :P
Pullups heb ik ooit op een blauwe maandag gedaan en ik kwam toen niet heel ver.. :') , nu ik aan het trainen ben durf ik niet te zeggen of ik het kan. (overigens staat er nergens dat je deze oefening moet kunnen).

Geen reken/taal toets.. weet je dat heel zeker?!
Mijn vader heeft het daar alsmaar over namelijk, en ik ben nu eenmaal niet zo'n held in hoofdrekenen dus vandaar dat ik mij daar een beetje druk over maak...

Owjaa!! Daar stond EOD voor ;) .
Ik duim voor je morgen jongen!! :D ^O^
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:17:37 #231
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_87686699
Bij de Mareschaussee heb je volgens mij wel een reken/taal toets. Zelfs kandidaat-cadetten van de Landmacht krijgen er geen dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat kandidaat-OO's er wel een krijgen.

En als ik de taalvaardigheden van sommige kaderleden zie zie je dat ook wel terug hoor :')
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:20:50 #232
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87686892
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:17 schreef Vortix het volgende:
Bij de Mareschaussee heb je volgens mij wel een reken/taal toets. Zelfs kandidaat-cadetten van de Landmacht krijgen er geen dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat kandidaat-OO's er wel een krijgen.

En als ik de taalvaardigheden van sommige kaderleden zie zie je dat ook wel terug hoor :')
Pfieuw... :P

Echt, volgens mij maak ik me druk om niets!! Dit is ook zo niks voor mij om me zo zenuwachtig te maken.. 8)7

Bedankt jongens! ;)
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:21:15 #233
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87686911
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Maitje het volgende:

[..]

Pullups heb ik ooit op een blauwe maandag gedaan en ik kwam toen niet heel ver.. :') , nu ik aan het trainen ben durf ik niet te zeggen of ik het kan. (overigens staat er nergens dat je deze oefening moet kunnen).

Geen reken/taal toets.. weet je dat heel zeker?!
Mijn vader heeft het daar alsmaar over namelijk, en ik ben nu eenmaal niet zo'n held in hoofdrekenen dus vandaar dat ik mij daar een beetje druk over maak...

Owjaa!! Daar stond EOD voor ;) .
Ik duim voor je morgen jongen!! :D ^O^
8 maandjes geleden hoefde ik geen reken of taal toets te maken..
Volgens mij is dit alleen als je geen diploma hebt.

Nja, het is altijd handig om pullups te doen, train je heel veel spieren mee.
(Het is alleen wel een van de zwaarste oefeningen die je kan doen qua lichaamsgewicht, de meeste "mannen" kunnen er nog geen eens eentje :P .

Naar mijn weten ga jij donderdag doen:

Een mislukte squat.
Benchpress
Mislukte powerclean met een mislukte military press erachter aan

En dat was het volgens mij.

En jaaaaa, EOD :D.
Lekker een opleiding doen na de KMS waar de kans van slagen blijkbaar dramatisch laag is tenzij je echt hard je best doet. :D

Heb er nu al zin in.
pi_87687519
Wat een spannend dingen voor de boeg voor jullie :D.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:40:11 #235
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87687846
Jawel :D, alleen eerst maar even zien of ik de assessment haal, moet te doen zijn.
Heb m'n vermoedens dat het moeilijk gaat worden, maar dat zie ik tegen die tijd wel.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:47:50 #236
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87688228
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Naar mijn weten ga jij donderdag doen:

Een mislukte squat.
Benchpress
Mislukte powerclean met een mislukte military press erachter aan

En dat was het volgens mij.
Lekker positief weer. Maar even gekeken en denk dat deze wel moeten lukken.

Ik dacht dat je trouwens alleen maar iets moet wegdrukken en fietsen :? .

quote:
En jaaaaa, EOD :D.
Lekker een opleiding doen na de KMS waar de kans van slagen blijkbaar dramatisch laag is tenzij je echt hard je best doet. :D

Heb er nu al zin in.
Lekker positief!
De opleiding die ik moet gaan volgen blijken ook veel mensen te zakken... naja ik heb al eens op dat niveau gewerkt, dus moet te doen zijn.

Maar dat betekend dat je dus naar de KMS moet? Hoe groot is de kans dat je EOD kunt gaan doen?
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:23:40 #237
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87690111
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:47 schreef Maitje het volgende:

[..]

Lekker positief weer. Maar even gekeken en denk dat deze wel moeten lukken.

Ik dacht dat je trouwens alleen maar iets moet wegdrukken en fietsen :? .
[..]

Lekker positief!
De opleiding die ik moet gaan volgen blijken ook veel mensen te zakken... naja ik heb al eens op dat niveau gewerkt, dus moet te doen zijn.

Maar dat betekend dat je dus naar de KMS moet? Hoe groot is de kans dat je EOD kunt gaan doen?
Vroeger moest je dingen wegdrukken, nu is het meer een mix van een smith-machine en een bank.

En ja, dan moet ik naar de KMS (Stel je voor, kom ik je nog tegen daar. :') ), probleem met dit soort opleidingen (zelfde bootje als de jouwe gewoon) dat fouten maken niet echt handig is.
Dus heel erg veel leren en alle dingen uit je hoofd kennen.

Ben alleen wel benieuwd of ik nog eerst als munitie-technicus aan de slag moet na de 12 maanden EOD opleiding. :/
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:25:05 #238
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_87690173
Alvast succes Maitje ;), gewoon laten zien dat je er echt voor gaat! Dan zal het wel lukken
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:33:30 #239
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87690638
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:23 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Vroeger moest je dingen wegdrukken, nu is het meer een mix van een smith-machine en een bank.

En ja, dan moet ik naar de KMS (Stel je voor, kom ik je nog tegen daar. :') ), probleem met dit soort opleidingen (zelfde bootje als de jouwe gewoon) dat fouten maken niet echt handig is.

Ben alleen wel benieuwd of ik nog eerst als munitie-technicus aan de slag moet na de 12 maanden EOD opleiding. :/
Naja, als we bij dezelfde lichting zitten zal dat wel toevallig (en grappig) zijn. Maar we zullen zien wat de tijd doet! ;)

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef Iska het volgende:
Alvast succes Maitje ;), gewoon laten zien dat je er echt voor gaat! Dan zal het wel lukken
Dankjewel! ;)
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:55:30 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_87691852
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:00 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dat is toch te weinig... Op de knieeën ( :9 ) telt niet bij defensie.

quote:
Uhm, ja. Maar dat is lang geleden.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:58:56 #241
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87692058
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Hoorde dat ze op de knietjes wel mogen daar op het V&V :')

Maar Maitje, je haalt cluster 2 wel, zolang je gezond bent valt het goed te doen. :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:02:04 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_87692228
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:23 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Fouten maken mag gewoon in de opleiding hoor, echter moet je wel open voor kritiek staan. Als jij een fout maakt en je bent te beroerd om er van te leren dan is het vlot einde oefening.

quote:
Hoeft volgens mij niet meer, vroeger was het idd zo dat je als EOD'er eerst als muntecher aan de slag ging. Tegenwoordig krijg je wel eerst de muntech opleiding (daarna de rest) maar ga je meteen aan de bak als EOD'er.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:09:18 #243
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87692616
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]
o|O Het is wel makkelijker om het zo te leren :6 .

quote:
Ik moet mijn oude pa dus gewoon niet meer geloven :P

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fouten maken mag gewoon in de opleiding hoor, echter moet je wel open voor kritiek staan. Als jij een fout maakt en je bent te beroerd om er van te leren dan is het vlot einde oefening.
[..]

Ligt eraan hoe en waarom er kritiek wordt gegeven, toevallig hadden wij het er gister thuis nog over. Als ik vind dat ik onterecht kritiek krijg, dan heb ik erg moeite mijn mond dicht te houden.

Dus het moet gegronde kritiek zijn wil ik er van leren.
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:12:45 #244
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_87692788
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Hoeft volgens mij niet meer, vroeger was het idd zo dat je als EOD'er eerst als muntecher aan de slag ging. Tegenwoordig krijg je wel eerst de muntech opleiding (daarna de rest) maar ga je meteen aan de bak als EOD'er.
Nja, maar ik neem aan dat je tijdens de opleiding na de KMS het niet echt slim is om veel fouten te maken tijdens testen en dergelijke, als je dat in het echt doet kan het ook einde verhaal zijn.
Maar fouten maken als je iets voor de eerste keer krijgt vind ik normaal.. kan je alleen maar van leren als je het ook durft te vragen. :)

En bedankt voor de informatie.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:29:40 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_87693708
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:09 schreef Maitje het volgende:

o|O Het is wel makkelijker om het zo te leren :6 .
:D

quote:
Ik moet mijn oude pa dus gewoon niet meer geloven :P
Ik heb iig een reken/ taaltest gehad in het voortraject. Slaagde je daar niet voor dan moest je op de KMS verplicht naar de MLS (Majoor Ligthart School) die kent die ouwe van jou zeker. Maar in zijn tijd zaten daar naar alle waarschijnlijkheid alleen de rako's.

quote:
Ligt eraan hoe en waarom er kritiek wordt gegeven, toevallig hadden wij het er gister thuis nog over. Als ik vind dat ik onterecht kritiek krijg, dan heb ik erg moeite mijn mond dicht te houden.

Dus het moet gegronde kritiek zijn wil ik er van leren.
Op het moment dat het kan is er ook niets mis mee om een weerwoord te geven, echter zijn er momenten dat je gewoon moet shellen. (shell= smoel houwe en laten lullen)

Maar dat soort momenten weet je na een paar weken feilloos.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:36:33 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_87694098
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:12 schreef Vronsky het volgende:

Nja, maar ik neem aan dat je tijdens de opleiding na de KMS het niet echt slim is om veel fouten te maken tijdens testen en dergelijke, als je dat in het echt doet kan het ook einde verhaal zijn.
Maar fouten maken als je iets voor de eerste keer krijgt vind ik normaal.. kan je alleen maar van leren als je het ook durft te vragen. :)

En bedankt voor de informatie.
Een test is een meetmoment, dan ligt het "fouten maken" achter je. Bij een theorie/ praktijktest moet je gewoon vlammen en het laten zien. Maar in de aanloop naar de test mag je best fouten maken, als je er maar van leert. "Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets."
pi_87694383
G'd evening! Nog een nachtje in Parijs en morgen weer met de trein naar huis ;(.
pi_87695158
Goeieavond :W
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:06:00 #249
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87695677
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:29 schreef AchJa het volgende:

Ik heb iig een reken/ taaltest gehad in het voortraject. Slaagde je daar niet voor dan moest je op de KMS verplicht naar de MLS (Majoor Ligthart School) die kent die ouwe van jou zeker. Maar in zijn tijd zaten daar naar alle waarschijnlijkheid alleen de rako's.
Ja daar had die het idd over.

Ik denk trouwens dat jij mijn pa ook wel kent ;)

quote:
Op het moment dat het kan is er ook niets mis mee om een weerwoord te geven, echter zijn er momenten dat je gewoon moet shellen. (shell= smoel houwe en laten lullen)

Maar dat soort momenten weet je na een paar weken feilloos.
Yes, idd precies wat tegen mij is gezegd.. ja knikken en laten lullen :P

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:41 schreef EllaN het volgende:
G'd evening! Nog een nachtje in Parijs en morgen weer met de trein naar huis ;(.
Jammer, maar heb je het wel leuk gehad?

Succes touwens nog want er is staking in België en vandaag ging er niks vanuit en naar België toe. Weet niet hoe dit morgen zit, maar good luck met de terugreis! ;)

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:55 schreef Cobra4 het volgende:
Goeieavond :W
Goedenavond nachtbraker!! :W

Ik ben tuk tuk, morgen vroeg weer op.

Tjuus!
Er was eens....
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:14:51 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties