abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:22:39 #256
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88007919
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:21 schreef tjoptjop het volgende:

Ah, afroomstrategie ^O^

Wat is dat?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_88007999
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:22 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat is dat?
Afroomstrategie (skimming): Er wordt gekozen voor een hoge consumentenprijs. Zodoende kunnen hoge ontwikkelings- en aanloopkosten snel terugverdiend worden. Dit is vooral interessant als er op korte termijn geen concurrentie te verwachten is omdat men bijvoorbeeld een octrooi heeft of omdat het productieproces erg ingewikkeld is
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:31:04 #258
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88008307
Ik heb geen idee of dat van toepassing is op Nintendo. De games & consoles markt is nogal een aparte business.
pi_88008409
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb geen idee of dat van toepassing is op Nintendo. De games & consoles markt is nogal een aparte business.
Apart? Van wat ik de afgelopen jaren vooral heb gehoord is dat Microsoft, Nintendo en Sony gewoon keihard inleverden op de verkoop per console :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88008470
Philips en succes van skimming, klinkt sarcastisch. :P (Ik heb er zelf geen weet van).
Maar het kan inderdaad een goede strategie zijn.
pi_88008484
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Apart? Van wat ik de afgelopen jaren vooral heb gehoord is dat Microsoft, Nintendo en Sony gewoon keihard inleverden op de verkoop per console :P
Nintendo niet. :P
pi_88008596
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:35 schreef Rejected het volgende:
Philips en succes van skimming, klinkt sarcastisch. :P (Ik heb er zelf geen weet van).
Maar het kan inderdaad een goede strategie zijn.
Is ook sarcastisch

Ze maken absoluut prachtige producten, maar het in de markt zetten gaf soms wat problemen :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:40:31 #263
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88008622
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:36 schreef Rejected het volgende:

[..]

Nintendo niet. :P
Dat is nou één van de redenen dat ik ze interessant vind.

Ze verkopen hun consoles voor hoge prijzen (t.o.v. wat erin zit aan technologie) en verlagen die prijzen bijna nooit omdat het toch wel verkoopt. Dit terwijl Sony en Microsoft over elkaar heen vallen om hun prijzen te verlagen en klanten aan te trekken met allerlei discounts en speciale acties. Leuk voor de gamer maar niet voor de aandeelhouder.
pi_88008640
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

lol

Dus naast Nespresso en printers hebben we nu ook gameconsoles :D

Als wist het wel van de Xbox nu ik zo eens terugdenk.
pi_88008727
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat is nou één van de redenen dat ik ze interessant vind.

Ze verkopen hun consoles voor hoge prijzen (t.o.v. van erin zit aan technologie) en verlagen die prijzen bijna nooit omdat het toch wel verkoopt.
Ja nu eindelijk weer eens, maar kun je je de Nintendo 64, Gamecube e.d. nog herinneren? Nintendo is keihard op hun bek gegaan door vast te houden aan cartridges. Dit geeft ze nu niet echt een trackrecord van goede resultaten.

Niettemin mooi bedrijf hoor
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:45:16 #266
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88008793
Dat is al een tijd geleden. Ik denk dat huidige leiding een stuk bekwamer is.

Overigens zit je wel met die vervelende yen als je aandelen Nintendo wilt aanschaffen :{
pi_88008805
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef JimmyJames het volgende:
ah, het bekende "maar deze keer is het anders" :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:46:49 #268
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88008833
Nou ja ik denk toch wel dat ze aardig wat hebben bewezen de afgelopen 5 jaar.
pi_88008996
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:46 schreef JimmyJames het volgende:
Nou ja ik denk toch wel dat ze aardig wat hebben bewezen de afgelopen 5 jaar.
Probleem in deze industrie dat dat dus weinig zegt. Sega deed het in 1990 nog fantastisch, paar jaar later was het nergens meer en had Nintendo het 'overgenomen' Totdat Sony omstreek '95 aan de poort kwam rammelen met de Playstation en de positie van Nintendo marginaliseerde. in 2002 kwam vervolgens Microsoft om een (inmiddels flink) deel van de Sony taart af te snoepen. Het kan hard gaan in die branche en ik vraag me serieus af hoe lucratief die Xbox nu voor Microsoft is.

Toegeven, Nintendo heeft wel altijd de mooie niche van handhelds gehad.
pi_88009032
Ze kunnen wel winst maken op de consoles, als er zo weinig games worden verkocht, schiet het ook niet op. :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 01:02:22 #271
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88009358
@tjoptjop Helemaal waar maar geldt dit niet voor heel veel sectoren?

@Rejected Ik denk dat de verkoop van DS games nu tegenvalt omdat hij zo makkelijk te hacken is. Bij de 3DS zal dit hoogstwaarschijnlijk veel minder het geval zijn.

In ieder geval komt de 3DS pas in februari 2011 uit in Japan :)
pi_88009479
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef JimmyJames het volgende:

Overigens zit je wel met die vervelende yen als je aandelen Nintendo wilt aanschaffen :{
Wat toch een best groot probleem is. De Yen... oef..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_88009542
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef JimmyJames het volgende:

@Rejected Ik denk dat de verkoop van DS games nu tegenvalt omdat hij zo makkelijk te hacken is. Bij de 3DS zal dit hoogstwaarschijnlijk veel minder het geval zijn.

In ieder geval komt de 3DS pas in februari 2011 uit in Japan :)
Ik had het eigenlijk meer over de Wii die zo tegenvalt. DS is wel een succes. *O*
pi_88009585
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef JimmyJames het volgende:
Ongetwijfeld een aantal, maar "heel veel"? ik betwijfel.

Als ik zo even in m'n geheugen graaf in (miljarden) branches die compleet omgeslagen zijn kom ik eigenlijk alleen uit op de computer markt tot begin jaren 90 (maar dat liep gelijk op met de enorme stijging aan particulier gebruik van die dingen, daar waar het voorheen zakelijke machines waren). Telefonie zie je het nu wel wat. Bedrijven als Nokia, Motorola, SonyEricsson die het afleggen tegen 'nieuw'komers als RIM, HTC en Apple. Maar telefonie is altijd al een beroerde branche voor investeerders geweest :P

Daarentegen, de automerken van toen rijden we nu nog steeds. We nuttigen nog steeds Coca-Cola en McDonalds en zelfs zoiets vergankelijk als mode blijft toch redelijk hetzelfde als je gaat kijken naar de merken die er toe doen.

Tuurlijk gaan er wel eens bedrijven failliet of boomen anderen. Maar zo extreem als in de gamemarkt.... ik weet het niet hoor. Zeker omdat het dus een miljardenmarkt is
pi_88011413
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Probleem in deze industrie dat dat dus weinig zegt. Sega deed het in 1990 nog fantastisch, paar jaar later was het nergens meer en had Nintendo het 'overgenomen' Totdat Sony omstreek '95 aan de poort kwam rammelen met de Playstation en de positie van Nintendo marginaliseerde. in 2002 kwam vervolgens Microsoft om een (inmiddels flink) deel van de Sony taart af te snoepen. Het kan hard gaan in die branche en ik vraag me serieus af hoe lucratief die Xbox nu voor Microsoft is.

Toegeven, Nintendo heeft wel altijd de mooie niche van handhelds gehad.
Nu ik er zo nog eens over nadenk. Misschien stapt Apple wel in de consoles en het geheel compleet digitaal trekt met iTunes Games. Geen gehannes meer met dvd's e.d. :9~ :P

Gezien de console historie wordt het wel weer eens tijd voor afwisseling van de troon :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:56:13 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88014988
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:16 schreef JimmyJames het volgende:

Ik vind 3d ook niks maar de consument denk daar toch anders over (zie Avatar).
Dat is alweer minder populair aan het worden. Alleen producties met een megabudget (Tron, Avatar 2) zullen nog veel toevoegen. De rest is een gimmick (Jackass, Saw)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 27-10-2010 11:36:13 ]
pi_88015979
Maar precies in de voorbeelden die jij noemt zit dan ook het verchil.

Films zoals Avatar zijn opgenomen in 3D, dwz met 3D camera's. Films zoals Saw, Jackass en Alice in Wonderland zijn pas láter omgezet naar 3D en leveren in veel mindere mate dat 'wow-effect'.

Ik denk dat laatstgenoemde methode van tijdelijke aard is, omdat producers in die gevallen op de valreep hebben besloten mee te liften op de 3D hype. Pas als 3D meer mainstream is/goedkoper zullen kleinere producties dezelfde technieken toepassen als Avater en dergelijke.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:37:14 #278
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88016354
Misschien dat apple dan wel 't marktaandeel met de playstation weer kan vergroten. PS vs. XBOX - Apple vs. Microsoft.
pi_88016572
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:27 schreef Dalliance het volgende:
Maar precies in de voorbeelden die jij noemt zit dan ook het verchil.

Films zoals Avatar zijn opgenomen in 3D, dwz met 3D camera's. Films zoals Saw, Jackass en Alice in Wonderland zijn pas láter omgezet naar 3D en leveren in veel mindere mate dat 'wow-effect'.

Ik denk dat laatstgenoemde methode van tijdelijke aard is, omdat producers in die gevallen op de valreep hebben besloten mee te liften op de 3D hype. Pas als 3D meer mainstream is/goedkoper zullen kleinere producties dezelfde technieken toepassen als Avater en dergelijke.
Persoonlijk vond ik Avatar ook overrated en het 3D gebeuren ook. Ja het was nieuw, maar alles wat nieuw is is leuk voor de 1e of 2e keer. Ik betwijfel of het leuk blijft.
pi_88019878
Avatar was een goeie film, maar idd de hype niet waard.

Persoonlijk vind ik 't 3D gedoe 'tzelfde als de playstation vs de ps3 - 'tzelfde alleen proberen ze de mensen dat te doen vergeten dmv grafische shizzle...
pi_88023142
Overigens komt er na de smurfenversie ook een snorkelvesie van Avatar uit, eentje die zich afspeelt in de diepzee dus. Althans, dat is de planning....

:')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88024486
Die geruchten over een overname van Binck, hoe betrouwbaar zijn die eigenlijk?

edit: lees net dat Permira een bod heeft gedaan van EUR14,50 p/a maar dat het is afgewezen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:46:14 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88025279
Valt het jullie ook op dat schijnbaar geen enkele Nederlandse blue chip met cijfers kan komen die de markt kunnen bekoren?

Vandaag moet Heineken het ontgelden.
pi_88025707
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Valt het jullie ook op dat schijnbaar geen enkele Nederlandse blue chip met cijfers kan komen die de markt kunnen bekoren?

Vandaag moet Heineken het ontgelden.
Daling van Heineken komt geloof ik door een verkeerd prijsbeleid in Rusland waardoor ze marktaandeel verliezen aan de concurrentie (Carlsberg). En ik lees net dat er ruim 2% minder bier is verkocht als de overname van Femsa buiten beschouwing wordt gelaten.
pi_88029813
Er zijn geruchten over een overname. Schijnt dat ze een bod hebben afgewezen.
http://www.belegger.nl/nieuws/95091/bod_op_binck_afgewezen
pi_88030307
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef kevin7 het volgende:
Er zijn geruchten over een overname. Schijnt dat ze een bod hebben afgewezen.
http://www.belegger.nl/nieuws/95091/bod_op_binck_afgewezen
Vandaar die stijging de laatste dagen?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:15:36 #287
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_88031662
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:44 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Vandaar die stijging de laatste dagen?
Ja.
Bedankt Hans.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:29:20 #288
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88032269
Er was dus voorkennis in het spel.
pi_88034601
Dat gerucht begon in The City (Londen) en was daar dus eerder bekend. Toch, het blijven rumors en misschien wordt Binck wel een shortkandidaatje :Y)
pi_88072680
Ik lees nu een boek over de Kondratieffcyclus en hij voorspelt dat we nog lang niet uit de crisis zijn. Zo even uit m'n hoofd: In 2000/2001 ofzo begon de krisis, de jaren erna weer een goed herstel tot 2007 toen ging het weer mis. Volgens hem moet het dan vanaf 2007 steeds slechter gaan maar we hebben toch over het algemeen gezien onze economie alweer verbeterd ten opzichte van 2009 en 2008? Of zit ik hier nu helemaal mis?
pi_88072720
Dat is toch een cyclus van 50 jaar ofzo?
pi_88073107
Kondratieff is mijn inziens echt verleden tijd. Leuk voor de geschiedenisboeken. Net zoiets als de Philipscurve, iets wat leek te werken maar eigenlijk nergens op slaat. Dit soort praktijken halen altijd weer het nieuws op het moment dat we in een crisis of iets in die geest zitten.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:38:35 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88076942
Hier moest ik dus klagen.

Ja hoor: ik vergroot m'n positie en krijg 4 dagen aan dalingen te verteren!
't is nog maar 1,4%, maar Galapagos zou gewoon al terug richting 13 moeten gaan...
pi_88088880
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Kondratieff is mijn inziens echt verleden tijd. Leuk voor de geschiedenisboeken. Net zoiets als de Philipscurve, iets wat leek te werken maar eigenlijk nergens op slaat. Dit soort praktijken halen altijd weer het nieuws op het moment dat we in een crisis of iets in die geest zitten.
De cyclus van Kondratief is in feite gebaseerd op psychologie. De cyclus geeft geen exact toekomstig beeld maar geeft wel een grote lijn aan, die tot nog toe keer op keer bevestigd is geworden. Dat komt natuurlijk omdat de menselijke gedragingen nog altijd hetzelfde zijn als 20, 50 of 150 jaar geleden. Ik geloof dus in de hoofdlijnen van deze cyclus, juist omdat deze gebaseerd is op menselijke gedragingen en die tot nog toe altijd hetzelfde zijn gebleven.
pi_88097262
Ben er benieuwt wat de FED dinsdag gaat beslissen, mijn ING portefeuille is aardig onder water gelopen :+
BlaBlaBla
pi_88116727
Kent een van jullie het boek 'Fault Lines: How Hidden Fractures Still Threaten The World Economy? Geschreven door Raghuram G. Rajan en het is uitgeroepen tot business book of the year.
pi_88133342
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
Ben er benieuwt wat de FED dinsdag gaat beslissen, mijn ING portefeuille is aardig onder water gelopen :+
Ik verwacht dat ze wel geld drukken, maar niet zoveel als iedereen denkt. Gecombineerd met de belofte dat ze indien nodig meer geld in het systeem pompen.
pi_88134284
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 07:12 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze wel geld drukken, maar niet zoveel als iedereen denkt. Gecombineerd met de belofte dat ze indien nodig meer geld in het systeem pompen.
Volgens mij gaan ze meer printen. Afgelopen GDP cijfers gaven toch best het idee aan dat er verandering moet komen :P
pi_88134636
Alles onder een trillion dollars zou een teleurstelling zijn. Tegelijkertijd is dit een bedrag dat de USA een flinke stap dichter bij een faillissement brengt. Het lijkt er dus op dat Bernanke een moeilijke knoop heeft door te hakken. Zal hij de markt teleurstellen of toekomstige begrotingen op het spel zetten? Misschien zal het astronomische bedrag toch zijn weg de markt in vinden, maar verdeeld over een kwartaal of vier. Vragen, vragen...
pi_88137497
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:39 schreef Dalliance het volgende:
Alles onder een trillion dollars zou een teleurstelling zijn. Tegelijkertijd is dit een bedrag dat de USA een flinke stap dichter bij een faillissement brengt. Het lijkt er dus op dat Bernanke een moeilijke knoop heeft door te hakken. Zal hij de markt teleurstellen of toekomstige begrotingen op het spel zetten? Misschien zal het astronomische bedrag toch zijn weg de markt in vinden, maar verdeeld over een kwartaal of vier. Vragen, vragen...
Ik vrees dat het bedrag weer overal tussen in zal zitten. Niet een indrukwekkend gigatriljoenfantastico bedrag. Maar wel voldoende om het sluimerende gedrag van de VS aan te houden en dat we verder niks bereiken.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:12:11 #301
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88146787
Weet iemand waar & hoe ik de intraday koersen op elk moment in de geschiedenis kan terugkijken?
Dus dat ik bijvoorbeeld een intradaygrafiekje krijg van ING op 11-11-2005?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')