quote:Afroomstrategie (skimming): Er wordt gekozen voor een hoge consumentenprijs. Zodoende kunnen hoge ontwikkelings- en aanloopkosten snel terugverdiend worden. Dit is vooral interessant als er op korte termijn geen concurrentie te verwachten is omdat men bijvoorbeeld een octrooi heeft of omdat het productieproces erg ingewikkeld is
quote:Apart? Van wat ik de afgelopen jaren vooral heb gehoord is dat Microsoft, Nintendo en Sony gewoon keihard inleverden op de verkoop per consoleOp woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb geen idee of dat van toepassing is op Nintendo. De games & consoles markt is nogal een aparte business.
quote:Nintendo niet.Op woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Apart? Van wat ik de afgelopen jaren vooral heb gehoord is dat Microsoft, Nintendo en Sony gewoon keihard inleverden op de verkoop per console
quote:Is ook sarcastischOp woensdag 27 oktober 2010 00:35 schreef Rejected het volgende:
Philips en succes van skimming, klinkt sarcastisch.(Ik heb er zelf geen weet van).
Maar het kan inderdaad een goede strategie zijn.
quote:Dat is nou één van de redenen dat ik ze interessant vind.
quote:lolOp woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Apart? Van wat ik de afgelopen jaren vooral heb gehoord is dat Microsoft, Nintendo en Sony gewoon keihard inleverden op de verkoop per console
quote:Ja nu eindelijk weer eens, maar kun je je de Nintendo 64, Gamecube e.d. nog herinneren? Nintendo is keihard op hun bek gegaan door vast te houden aan cartridges. Dit geeft ze nu niet echt een trackrecord van goede resultaten.Op woensdag 27 oktober 2010 00:40 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat is nou één van de redenen dat ik ze interessant vind.
Ze verkopen hun consoles voor hoge prijzen (t.o.v. van erin zit aan technologie) en verlagen die prijzen bijna nooit omdat het toch wel verkoopt.
quote:ah, het bekende "maar deze keer is het anders"Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef JimmyJames het volgende:
Dat is al een tijd geleden. Ik denk dat huidige leiding een stuk bekwamer is.
quote:Probleem in deze industrie dat dat dus weinig zegt. Sega deed het in 1990 nog fantastisch, paar jaar later was het nergens meer en had Nintendo het 'overgenomen' Totdat Sony omstreek '95 aan de poort kwam rammelen met de Playstation en de positie van Nintendo marginaliseerde. in 2002 kwam vervolgens Microsoft om een (inmiddels flink) deel van de Sony taart af te snoepen. Het kan hard gaan in die branche en ik vraag me serieus af hoe lucratief die Xbox nu voor Microsoft is.Op woensdag 27 oktober 2010 00:46 schreef JimmyJames het volgende:
Nou ja ik denk toch wel dat ze aardig wat hebben bewezen de afgelopen 5 jaar.
quote:Wat toch een best groot probleem is. De Yen... oef..Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef JimmyJames het volgende:
Dat is al een tijd geleden. Ik denk dat huidige leiding een stuk bekwamer is.
Overigens zit je wel met die vervelende yen als je aandelen Nintendo wilt aanschaffen![]()
quote:Ik had het eigenlijk meer over de Wii die zo tegenvalt. DS is wel een succes.Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef JimmyJames het volgende:
@tjoptjop Helemaal waar maar geldt dit niet voor heel veel sectoren?
@Rejected Ik denk dat de verkoop van DS games nu tegenvalt omdat hij zo makkelijk te hacken is. Bij de 3DS zal dit hoogstwaarschijnlijk veel minder het geval zijn.
In ieder geval komt de 3DS pas in februari 2011 uit in Japan![]()
quote:Ongetwijfeld een aantal, maar "heel veel"? ik betwijfel.Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef JimmyJames het volgende:
@tjoptjop Helemaal waar maar geldt dit niet voor heel veel sectoren?
quote:Nu ik er zo nog eens over nadenk. Misschien stapt Apple wel in de consoles en het geheel compleet digitaal trekt met iTunes Games. Geen gehannes meer met dvd's e.d.Op woensdag 27 oktober 2010 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Probleem in deze industrie dat dat dus weinig zegt. Sega deed het in 1990 nog fantastisch, paar jaar later was het nergens meer en had Nintendo het 'overgenomen' Totdat Sony omstreek '95 aan de poort kwam rammelen met de Playstation en de positie van Nintendo marginaliseerde. in 2002 kwam vervolgens Microsoft om een (inmiddels flink) deel van de Sony taart af te snoepen. Het kan hard gaan in die branche en ik vraag me serieus af hoe lucratief die Xbox nu voor Microsoft is.
Toegeven, Nintendo heeft wel altijd de mooie niche van handhelds gehad.
quote:Dat is alweer minder populair aan het worden. Alleen producties met een megabudget (Tron, Avatar 2) zullen nog veel toevoegen. De rest is een gimmick (Jackass, Saw)Op woensdag 27 oktober 2010 00:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind 3d ook niks maar de consument denk daar toch anders over (zie Avatar).
quote:Persoonlijk vond ik Avatar ook overrated en het 3D gebeuren ook. Ja het was nieuw, maar alles wat nieuw is is leuk voor de 1e of 2e keer. Ik betwijfel of het leuk blijft.Op woensdag 27 oktober 2010 11:27 schreef Dalliance het volgende:
Maar precies in de voorbeelden die jij noemt zit dan ook het verchil.
Films zoals Avatar zijn opgenomen in 3D, dwz met 3D camera's. Films zoals Saw, Jackass en Alice in Wonderland zijn pas láter omgezet naar 3D en leveren in veel mindere mate dat 'wow-effect'.
Ik denk dat laatstgenoemde methode van tijdelijke aard is, omdat producers in die gevallen op de valreep hebben besloten mee te liften op de 3D hype. Pas als 3D meer mainstream is/goedkoper zullen kleinere producties dezelfde technieken toepassen als Avater en dergelijke.
quote:Daling van Heineken komt geloof ik door een verkeerd prijsbeleid in Rusland waardoor ze marktaandeel verliezen aan de concurrentie (Carlsberg). En ik lees net dat er ruim 2% minder bier is verkocht als de overname van Femsa buiten beschouwing wordt gelaten.Op woensdag 27 oktober 2010 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Valt het jullie ook op dat schijnbaar geen enkele Nederlandse blue chip met cijfers kan komen die de markt kunnen bekoren?
Vandaag moet Heineken het ontgelden.
quote:Vandaar die stijging de laatste dagen?Op woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef kevin7 het volgende:
Er zijn geruchten over een overname. Schijnt dat ze een bod hebben afgewezen.
http://www.belegger.nl/nieuws/95091/bod_op_binck_afgewezen
quote:Ja.Op woensdag 27 oktober 2010 17:44 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Vandaar die stijging de laatste dagen?
quote:De cyclus van Kondratief is in feite gebaseerd op psychologie. De cyclus geeft geen exact toekomstig beeld maar geeft wel een grote lijn aan, die tot nog toe keer op keer bevestigd is geworden. Dat komt natuurlijk omdat de menselijke gedragingen nog altijd hetzelfde zijn als 20, 50 of 150 jaar geleden. Ik geloof dus in de hoofdlijnen van deze cyclus, juist omdat deze gebaseerd is op menselijke gedragingen en die tot nog toe altijd hetzelfde zijn gebleven.Op donderdag 28 oktober 2010 17:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Kondratieff is mijn inziens echt verleden tijd. Leuk voor de geschiedenisboeken. Net zoiets als de Philipscurve, iets wat leek te werken maar eigenlijk nergens op slaat. Dit soort praktijken halen altijd weer het nieuws op het moment dat we in een crisis of iets in die geest zitten.
quote:Ik verwacht dat ze wel geld drukken, maar niet zoveel als iedereen denkt. Gecombineerd met de belofte dat ze indien nodig meer geld in het systeem pompen.Op vrijdag 29 oktober 2010 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
Ben er benieuwt wat de FED dinsdag gaat beslissen, mijn ING portefeuille is aardig onder water gelopen
quote:Volgens mij gaan ze meer printen. Afgelopen GDP cijfers gaven toch best het idee aan dat er verandering moet komenOp zaterdag 30 oktober 2010 07:12 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze wel geld drukken, maar niet zoveel als iedereen denkt. Gecombineerd met de belofte dat ze indien nodig meer geld in het systeem pompen.
quote:Ik vrees dat het bedrag weer overal tussen in zal zitten. Niet een indrukwekkend gigatriljoenfantastico bedrag. Maar wel voldoende om het sluimerende gedrag van de VS aan te houden en dat we verder niks bereiken.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:39 schreef Dalliance het volgende:
Alles onder een trillion dollars zou een teleurstelling zijn. Tegelijkertijd is dit een bedrag dat de USA een flinke stap dichter bij een faillissement brengt. Het lijkt er dus op dat Bernanke een moeilijke knoop heeft door te hakken. Zal hij de markt teleurstellen of toekomstige begrotingen op het spel zetten? Misschien zal het astronomische bedrag toch zijn weg de markt in vinden, maar verdeeld over een kwartaal of vier. Vragen, vragen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |