abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87525764
Het vorige deel:Slank # 1210 - handschoenenweer
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_87525772
Pfff ik had nog helemaal niet door dat ik m sloot :')
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:44:34 #3
236335 neen
schone schijn
pi_87525779
Supergabber, daar doet de tt me aan denken.
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 10:44:42 #4
70532 loveli
N
pi_87525785
Een dag na suit up day ga ik me aan de TT houden.
crap in = crap out
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:45:32 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87525807
Zo, klaar met voorbereiden voor vandaag. Nog 1,5 dag, dan heb ik herfstvakantie *O*.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 10:46:08 #6
70532 loveli
N
pi_87525827
Fuk, herfstvakantie, ik heb me een week misrekend.
crap in = crap out
pi_87525854
hoi! :)

was gezellig gisteren

moe

Lijstje:

O: wat kwark
T: 2 grof volkoren boterhammen met kaas
L: 2 grof volkoren boterhammen met kaas
T: appel
T: banaan
S: Evy 17
D: nasi met pindasaus en casave
T: wat kwark
Ja doei.
pi_87525870
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Je mist het punt geloof ik. Die van suit supply zijn (kan het Nederlandse woord ff niet vinden) 'degrading'.
De onderdanigheid waarin de vrouwen zijn afgebeeld stoort je waarschijnlijk? Of echt het non-functionele bloot?

Heb als barman ook wel is gewerkt op speciale avonden zoals, met 'Chippendale's' en 'London Knights', en was toen verbluft over de hypocrisie van de vrouwen aldaar.
Dan zat ik met een collega te praten over het feit dat een bepaalde meid er wel erg 'lekker :') ' uitzag, waarop zo'n vrouw, die net stond te schreeuwen 'broek uit!', ons betichte van seksisme.

Ik zeg niet dat jij zo bent, zou niet durven :@
Maar het hypocrisie-alarm gaat dan nogal snel bij me af. Vooral omdat mannen tegenwoordig ook zo worden weggezet. Zie bijv. die wodka reclame of die van Jillz.

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87525882
Ik zit in huispak met deken op de bank. Thuiswerken FTW :7.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:49:19 #10
236335 neen
schone schijn
pi_87525914
Vrouwen zijn toch net als mannen, emancipatie is mooi als het in je voordeel werkt anders niet.
het lijkt niet wat het is
pi_87525964
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit in huispak met deken op de bank. Thuiswerken FTW :7.
ik lig ook @ bank met laptop onder een deken.. maar moet helaas over 20 min weg..
Heb om 12 uur een meeting..

Thuiswerken O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:52:44 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87526013
Ik vind reclames met een blote man erin natuurlijk wel leuk om te zien, maar het stoort me ook bij die reclames dat alles maar verkocht moet worden met seks. Dus inderdaad het non-functionele bloot.

Iets als de chippendales lijkt me echt ver-schrik-ke-lijk trouwens :X
pi_87526052
TVP oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 10:57:12 #14
70532 loveli
N
pi_87526126
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De onderdanigheid waarin de vrouwen zijn afgebeeld stoort je waarschijnlijk? Of echt het non-functionele bloot?
Beide.
quote:
Heb als barman ook wel is gewerkt op speciale avonden zoals, met 'Chippendale's' en 'London Knights', en was toen verbluft over de hypocrisie van de vrouwen aldaar.
Dan zat ik met een collega te praten over het feit dat een bepaalde meid er wel erg 'lekker :') ' uitzag, waarop zo'n vrouw, die net stond te schreeuwen 'broek uit!', ons betichte van seksisme.

Ik zeg niet dat jij zo bent, zou niet durven :@
Maar het hypocrisie-alarm gaat dan nogal snel bij me af. Vooral omdat mannen tegenwoordig ook zo worden weggezet. Zie bijv. die wodka reclame of die van Jillz.

Vind het jammer dat die 'inhaalslag' er blijkbaar zou moeten zijn en dat er steeds weer een stukje verder over een grens moet worden gestapt om het 'vernieuwend' te maken.

Man in pak die half ongeinteresseerd nonchalant onder het rokje van een vrouw kijkt :N

Zelf werk ik in een mannenwereld waar vaak de grens wordt opgezocht wat betreft opmerkingen die men kan maken. Geen idee hoe het met vrouwen onder elkaar gaat, maar wat sommige mannen zeggen als ze niet in de gaten hebben als een vrouw erbij is... niets om trots op te zijn en niets waarvan ik als vrouw zou willen dat we ook zo over mannen praatten.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 10:58:50 #15
70532 loveli
N
pi_87526166
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:49 schreef neen het volgende:
Vrouwen zijn toch net als mannen, emancipatie is mooi als het in je voordeel werkt anders niet.
Oh ja, ik heb de schurft aan verplichte emancipatie. Mannen en vrouwen zijn echt anders en wat mij betreft hoeven er geen vrouwenquota's ingevoerd te worden.
Sorry LB
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 11:02:22 #16
70532 loveli
N
pi_87526258
En ik drink geen Jillz. Die reclame van holbewoners die bier zoeken vind ik veel leuker. En straks heb ik een vergadering waar we begroet worden met "goedendag, heren..." en ik tijdens de schorsing iemand erop aanspreek als 'ie 'kut' zegt. Maar dat hoort 'ie niet eens dankzij m'n lieve stemmetje.
crap in = crap out
pi_87526266
loveli _O_

Ik wou dat alle vrouwen er zo over dachten!
Ik vind een vrouwen-quota zelfs vernederend voor vrouwen. Dan gaat het puur om het vrouw-zijn en heeft het niets met inhoud te maken...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:02:48 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87526270
Ik vind het zelf ook opvallen als er een keer een blote man in een reclame te zien is die bedoeld is vóór de ladies. Dat gebeurt niet zo vaak. Daarentegen lijkt het overal nodig halfnaakte vrouwen neer te zetten. Voor de meest idiote producten waarbij mij het verband met de desbetreffende dame echt compleet ontgaat. Zo erger ik me vaak ook mateloos aan die rapneger-clips waarbij de heren met goud behangen in bontjassen gehuld staan te blèren en er op de achtergrond een aantal dames in bikini staan te draaikonten. Irritant.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87526276
loveli ik ben het helemaal met je eens... (en werk zelf ook in een mannenwereld...)
pi_87526292
Ik besef me nu pas hoeveel ik afgevallen ben. Het begint in te zinken na het aanschaffen van een jurkje. En gvd, ik zie er fantastisch uit O+

Dat wilde ik even delen :@
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:04:33 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87526301
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Oh ja, ik heb de schurft aan verplichte emancipatie. Mannen en vrouwen zijn echt anders en wat mij betreft hoeven er geen vrouwenquota's ingevoerd te worden.
Sorry LB
:D daar hoeft geen sorry voor mij bij hoor.

Volgens mij ben ik het wel met je eens, mannen en vrouwen moeten niet perse overal gelijkgesteld worden, ze zijn namelijk inderdaad niet hetzelfde. Tegelijkertijd vind ik wel dat ieder zn eigen keuzes moet kunnen maken, en dat iedereen dus dezelfde rechten dient te hebben.
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 11:04:59 #22
70532 loveli
N
pi_87526314
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef friekin_ het volgende:
Ik besef me nu pas hoeveel ik afgevallen ben. Het begint in te zinken na het aanschaffen van een jurkje. En gvd, ik zie er fantastisch uit O+

Deel je het dmv een classy foto?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 oktober 2010 @ 11:06:13 #23
70532 loveli
N
pi_87526386
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef friekin_ het volgende:

ik heb je foto gezien inderdaad..

Prachtig figuur, prachtig jurkje O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:08:39 #25
331 Merel
Be here now.
pi_87526425
Ach, het is Suit Supply wel gelukt dat we het over ze hebben, dus wat dat betreft is het een geslaagde campagne. Hoewel ik geen flauw idee heb hoe hun pakken eruit zien, want daar heb ik bij het zien van de foto's niet eens op gelet, en dat zal ook gelden voor de mannen die wel tot de doelgroep behoren maar juist door het vrouwelijk schoon worden afgeleid.

Bovendien denk ik dat het mannetjes als dit ook met een pak van Suit Supply niet zal lukken om onder de rokjes van hun secretaresse te mogen kijken hoor...

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')