De onderdanigheid waarin de vrouwen zijn afgebeeld stoort je waarschijnlijk? Of echt het non-functionele bloot?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mist het punt geloof ik. Die van suit supply zijn (kan het Nederlandse woord ff niet vinden) 'degrading'.
ik lig ook @ bank met laptop onder een deken.. maar moet helaas over 20 min weg..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit in huispak met deken op de bank. Thuiswerken FTW.
Beide.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:47 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De onderdanigheid waarin de vrouwen zijn afgebeeld stoort je waarschijnlijk? Of echt het non-functionele bloot?
Vind het jammer dat die 'inhaalslag' er blijkbaar zou moeten zijn en dat er steeds weer een stukje verder over een grens moet worden gestapt om het 'vernieuwend' te maken.quote:Heb als barman ook wel is gewerkt op speciale avonden zoals, met 'Chippendale's' en 'London Knights', en was toen verbluft over de hypocrisie van de vrouwen aldaar.
Dan zat ik met een collega te praten over het feit dat een bepaalde meid er wel erg 'lekker' uitzag, waarop zo'n vrouw, die net stond te schreeuwen 'broek uit!', ons betichte van seksisme.
Ik zeg niet dat jij zo bent, zou niet durven![]()
Maar het hypocrisie-alarm gaat dan nogal snel bij me af. Vooral omdat mannen tegenwoordig ook zo worden weggezet. Zie bijv. die wodka reclame of die van Jillz.
Oh ja, ik heb de schurft aan verplichte emancipatie. Mannen en vrouwen zijn echt anders en wat mij betreft hoeven er geen vrouwenquota's ingevoerd te worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:49 schreef neen het volgende:
Vrouwen zijn toch net als mannen, emancipatie is mooi als het in je voordeel werkt anders niet.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb de schurft aan verplichte emancipatie. Mannen en vrouwen zijn echt anders en wat mij betreft hoeven er geen vrouwenquota's ingevoerd te worden.
Sorry LB
Deel je het dmv een classy foto?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef friekin_ het volgende:
Ik besef me nu pas hoeveel ik afgevallen ben. Het begint in te zinken na het aanschaffen van een jurkje. En gvd, ik zie er fantastisch uit
Dat wilde ik even delen
ik heb je foto gezien inderdaad..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef friekin_ het volgende:
Ik besef me nu pas hoeveel ik afgevallen ben. Het begint in te zinken na het aanschaffen van een jurkje. En gvd, ik zie er fantastisch uit
Dat wilde ik even delen
Lief. Ik moet erbij vermelden dat de kilo's ervanaf zijn gegaan zonder het door te hebben. Als in: ik ben niet aan het lijnen oid. Ik ben een tijd ziek geweest, en ik heb nu een stressvolle baan met veel beweging.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:07 schreef progje het volgende:
[..]
ik heb je foto gezien inderdaad..
Prachtig figuur, prachtig jurkje
Maar dat zijn wel de mannetjes die zich aangesproken voelen door zo'n reclame en vervolgens op een borrel in je kont knijpen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:08 schreef Merel het volgende:
Ach, het is Suit Supply wel gelukt dat we het over ze hebben, dus wat dat betreft is het een geslaagde campagne. Hoewel ik geen flauw idee heb hoe hun pakken eruit zien, want daar heb ik bij het zien van de foto's niet eens op gelet, en dat zal ook gelden voor de mannen die wel tot de doelgroep behoren maar juist door het vrouwelijk schoon worden afgeleid.
Bovendien denk ik dat het mannetjes als dit ook met een pak van Suit Supply niet zal lukken om onder de rokjes van hun secretaresse te mogen kijken hoor...
[ afbeelding ]
Dat vond ik ook. Ik kan zelf niet ophouden met naar die foto te kijken hehe.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:11 schreef loveli het volgende:
Tof jurkje en dito lijf! Jurkje is fout genoeg om goed te zijn.
In het geval van de rapnegerclips is de knipoog ver te zoeken en is het dédain wat ze hebben voor de vrouw overduidelijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het zelf ook opvallen als er een keer een blote man in een reclame te zien is die bedoeld is vóór de ladies. Dat gebeurt niet zo vaak. Daarentegen lijkt het overal nodig halfnaakte vrouwen neer te zetten. Voor de meest idiote producten waarbij mij het verband met de desbetreffende dame echt compleet ontgaat. Zo erger ik me vaak ook mateloos aan die rapneger-clips waarbij de heren met goud behangen in bontjassen gehuld staan te blèren en er op de achtergrond een aantal dames in bikini staan te draaikonten. Irritant.
Calvin Klein heeft er z'n motto van gemaakt! Dat is waarschijnlijk de reden dat je zoveel mannen van ~30-40 in CK ondergoed ziet lopen... Hebben ze echt niet zelf uitgezochtquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het zelf ook opvallen als er een keer een blote man in een reclame te zien is die bedoeld is vóór de ladies. Dat gebeurt niet zo vaak. Daarentegen lijkt het overal nodig halfnaakte vrouwen neer te zetten. Voor de meest idiote producten waarbij mij het verband met de desbetreffende dame echt compleet ontgaat. Zo erger ik me vaak ook mateloos aan die rapneger-clips waarbij de heren met goud behangen in bontjassen gehuld staan te blèren en er op de achtergrond een aantal dames in bikini staan te draaikonten. Irritant.
Brr... van die glibbers met waterige oogjes die je op het werk voorbij lopen omdat je niet uitbundig gekleed bent. En als ze je dan een keer vrouwelijker gekleed op een bedfijfsfeest zien te dicht bij je komen om met je te praten en vanaf dat moment elke keer als ze je tegenkomen begroeten met "dag *insert voornaam*".quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dat zijn wel de mannetjes die zich aangesproken voelen door zo'n reclame en vervolgens op een borrel in je kont knijpen.
Hmmmmm, maar wat hebben die vieze, domme mannetjes die je tegenkomt dan te maken met die reclames?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Brr... van die glibbers met waterige oogjes die je op het werk voorbij lopen omdat je niet uitbundig gekleed bent. En als ze je dan een keer vrouwelijker gekleed op een bedfijfsfeest zien te dicht bij je komen om met je te praten en vanaf dat moment elke keer als ze je tegenkomen begroeten met "dag *insert voornaam*".
(het zit me hoog geloof ik, hoe sommige mannen vrouwen behandelen)
Dat probeerde ik ook niet te zeggenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:18 schreef loveli het volgende:
v1zor, dat jij voorbeelden kunt noemen betekent nog niet dat ik die manier van vleesverkoop ok vind...
De algehele frustratie van werken in een mannenwereld komt even boven geloof ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmmmmm, maar wat hebben die vieze, domme mannetjes die je tegenkomt dan te maken met die reclames?
Ik denk dat het misschien ook ligt aan waar je werkt, want ik kom dat soort mannen maar weinig tegen en als ik ze wel tegenkom dan lach ik ze vierkant uit. Zielige figuren zijn dat, met een IQ ter grootte van hun schoenmaat.
Maar ik zie de connectie dus niet helemaal met bloot in reclames.
ik vind de vrouwenquota ook een beetje vernederend. ik las gister een goede column, waar ik het wel eens mee was, die zei dat het triest was dat we de goede vrouwen kunnen opnoemen in Nederland. Ik vind het hele onderwerp van emancipatie en feminisme heel erg lastig, want ik vind dat deze onderwerpen er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Bij het praten over femisme vind ik dat we het feit dat de vrouw 'achtergesteld' is vaak in stand houden, een soort vicieuze (ficieuze?) cirkel!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb de schurft aan verplichte emancipatie. Mannen en vrouwen zijn echt anders en wat mij betreft hoeven er geen vrouwenquota's ingevoerd te worden.
Sorry LB
Dat jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:51 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind de vrouwenquota ook een beetje vernederend. ik las gister een goede column, waar ik het wel eens mee was, die zei dat het triest was dat we de goede vrouwen kunnen opnoemen in Nederland. Ik vind het hele onderwerp van emancipatie en feminisme heel erg lastig, want ik vind dat deze onderwerpen er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Bij het praten over femisme vind ik dat we het feit dat de vrouw 'achtergesteld' is vaak in stand houden, een soort vicieuze (ficieuze?) cirkel!
Mannen die een lagere funcie dan ik hebben, hebben in het algemneen respect voor me. Mannen in een lagere functie die denken dat ze mijn functie zouden kunnen vervullen hebben daar minder last van. Sommige van mijn minder intelligente functiegenoten willen dat compenseren door het maken van foute opmerkingen en sommige meerderen lijken niet goed met die 'macht' om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:39 schreef conleche het volgende:
Hmmmmmm, op zich heb je ook gelijk dat intelligentere mannen ook irritant sexistisch kunnen zijn. Ik had daarnet een bepaald type voor ogen en dat is de domme soort. Maar de intelligente variant is inderdaad minstens net zo erg, of misschien zelfs wel erger, want die doet zo, willens en wetens en van de vieze dommerik kan je nog zeggen dat hij niet beter weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |