Haha en mooi ook dat zo'n docent zo'n tentamen ook serieus nakijkt en een cijfer geeftquote:Op donderdag 14 juli 2011 00:09 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Je naam?
edit: Oh, en de datum natuurlijk!![]()
| 1 2 3 | 7.. Voorraad 100 1.. Te vorderen OB 19 aan 1.. Crediteuren 119 |
| 1 2 3 4 | 7.. Voorraad 95 1.. Te vorderen OB 19 4.. Diverse kosten 5 aan 1.. Crediteuren 119 |
Bij inkoop, en gebruik van de vvp, boek je dit op prijsverschillen bij inkoop. Anders heb je wsl iets als vrachtkosten/portikosten etc.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe journaliseer je eigenlijk verzendkosten bij een inkoop/verkoop?
[ code verwijderd ]
Hoe zou dit eruit zien als je bijvoorbeeld 95 euro aan voorraad, en 5 euro aan verzendkosten hebt? Heb namelijk nog nooit een post 'verzendkosten' oid gezien.
Of is het gewoon iets simpels als:
[ code verwijderd ]
Gewoon zoals in je eerste voorbeeld. Voorraad, BTW en Crediteuren, 3 regels is wel genoeg voor een simpele inkoop hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe journaliseer je eigenlijk verzendkosten bij een inkoop/verkoop?
[ code verwijderd ]
Maar dan klopt je voorraad toch niet meer (als je verder geen gebruik maakt van een rekening prijsverschillen)? Je boekt je voorraad voor 100 euro op, terwijl je eigenlijk maar 95 euro aan voorraad ontvangt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gewoon zoals in je eerste voorbeeld. Voorraad, BTW en Crediteuren, 3 regels is wel genoeg voor een simpele inkoop hoor.
Meer economie en wiskunde, dat is inderdaad Bedrijfseconomie t.o.v. Bedrijfskundequote:Op dinsdag 13 september 2011 21:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik doe nu twee week bedrijfskunde maar ik vind het niet echt leuk..
Ik wil meer economie en meer wiskunde, komt dit nog of ben ik meer iemand voor bedrijfseconomie?
Ik ben ook blij dat ik dit jaar eindelijk bedrijfseconomische vakken mag volgenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:36 schreef Granaatappel het volgende:
De Wiskunde werkt gewoon meer door in je andere vakken, het is meer cijferwerk.
Ben erg blij dat ik geen Bedrijfskunde doe, ik word al moe van die tig 'management' vakken, plak er maar wat voor, e.g. Innovation Management, Human Resource management en zulk soort vakken.
Maken de verzendkosten dan niet gewoon deel uit van de inkoopprijs van de voorraad? In mijn ogen wel, namelijk. Daarnaast houd ik het graag simpel.quote:Op zondag 11 september 2011 01:30 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Maar dan klopt je voorraad toch niet meer (als je verder geen gebruik maakt van een rekening prijsverschillen)? Je boekt je voorraad voor 100 euro op, terwijl je eigenlijk maar 95 euro aan voorraad ontvangt.
Op zich wel. Maar dan moet je altijd de verzendkosten weer verbijzonderen over de producten.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maken de verzendkosten dan niet gewoon deel uit van de inkoopprijs van de voorraad? In mijn ogen wel, namelijk. Daarnaast houd ik het graag simpel.
Mijn ervaring in de praktijk is dat het nooit gesplitst wordt, maar gewoon ter verhoging van de inkoopprijs (aantal blijft gelijk voor de voorraadtelling, alleen ink. prijs verschilt dan dus). Over het algemeen zijn de verzendkosten de kosten ook niet bij een factuur..quote:Op woensdag 14 september 2011 20:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan wordt het wel wat vervelender inderdaad. Ik zit eens te bedenken hoe ik dat deed toen ik nog inkoopfacturen boekte, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het doorgaans zonder verzendkosten is geweest. Althans bij uitgebreidere facturen (als er maar 1 product op staat, is het eenvoudiger natuurlijk).
Mijn ervaring is dat het juist wel gesplitst wordt. Maar daar leent het systeem zich dan ook voor. Sterker nog, als het niet gesplitst wordt dan lopen de facturen niet door omdat de factuurbedragen niet overeenstemmen met de PO.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mijn ervaring in de praktijk is dat het nooit gesplitst wordt, maar gewoon ter verhoging van de inkoopprijs (aantal blijft gelijk voor de voorraadtelling, alleen ink. prijs verschilt dan dus). Over het algemeen zijn de verzendkosten de kosten ook niet bij een factuur..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |