Het mooie is dat we heel open over alles kunnen praten wat ik met m'n vorige vriendin niet kon en ze staat voor veel dingen open....
Sexueel gezien ben ik niets van plan en zal niets overhaasten tenzij zij het zelf aangeeft. Verder dan zoenen en strelen ben ik niet gegaan al wilde zij dat wel maar om 'respect' te tonen wil ik nog niet verder maar eerst wachten tot ze binnenkort 15 wordt anderhalve maand wachten dus.... Ik heb nu dan wel PAS een week met haar maar ik denk dat ik haar veel kan leren en dan dit een goeie en leerzame relatie voor ons beiden gaat worden....
De meningen die ik erover krijg zijn heel verschillend, vriendinnen van 18 die alleen jongens van 24+ willen vinden het heel normaal en jongens die zelf een veel jongere vriendin hebben ook.. alleen van sommige mensen krijg ik niet zulke aardige reacties maar daar trek ik me niets van aan want ik ben blij dat ik zo'n leuke meid heb gevonden...:)
quote:waar maak JIJ je druk om? als ze het samen nu leuk hebben, laat dan. Zelf een beetje gefrustreerd in de liefde ofzo?
Op zondag 26 mei 2002 23:10 schreef Kreator het volgende:
Het is godverdomme illegaal! Doe es normaal jongen!
quote:Ik heb een apathie tegen dat soort....
Op zondag 26 mei 2002 23:12 schreef emst het volgende:[..]
waar maak JIJ je druk om? als ze het samen nu leuk hebben, laat dan. Zelf een beetje gefrustreerd in de liefde ofzo?
Kan die dan echt nix krijgen in z'n eigen leeftijdscategory? waarscchijnlijk niet, want die denken allemaal dat ie niet goed is...
quote:dat soort.. dat soort..
Op zondag 26 mei 2002 23:13 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik heb een apathie tegen dat soort....
Kan die dan echt nix krijgen in z'n eigen leeftijdscategory? waarscchijnlijk niet, want die denken allemaal dat ie niet goed is...
welk soort bedoel je ook alweer? Het soort dat iemand lief heeft? Het soort dat gelukkig is met iemand, ongeacht de leeftijd? Of gewoon Het Soort dat een vriendin heeft?
maar als bovengenoemde personen echt gelukkig zijn...dan is dat best.
Je begeeft je enkel in het vaarwater van een kind als bijna volwassene en dat kan voor nare situaties zorgen in de toekomst. Kortom: geniet er gewoon van zolang als het duurt ( wat in principe voor alle relaties in iemands leven geldt)
Meisjes van die leeftijd zijn echt wel beinvloedbaar hoor, en op die leeftijd is het verschil wel erg groot.
Als mijn zusje van 15 met een gozer van 19 zou thuis komen, dan weet ik zeker dat ze mij nooit meer aankijkt.. die gozer ook niet trouwens.
Zoek gewoon een meid van je eigen leeftijd man.
quote:Dat soort? Als je goed kijkt naar de leeftijden van onze ouders (de mijne schelen 6 jaar) dan bestaat dit land wel uit veel mensen van "dat soort".
quote:Het soort dat illegale dingen in z'n kop heeft.
Op zondag 26 mei 2002 23:14 schreef emst het volgende:[..]
dat soort.. dat soort..
welk soort bedoel je ook alweer? Het soort dat iemand lief heeft? Het soort dat gelukkig is met iemand, ongeacht de leeftijd? Of gewoon Het Soort dat een vriendin heeft?
Ongeveer: Zijwieltjes eraf - Je rijbewijs weer kwijtraken, omdat je 190 reed in je Kadet GSI. ![]()
EDIT: Inderdaad, dat soort kinderen is gewoon nog te beinvloeden...dat is triest...
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2002 23:18]
quote:lekkere conclusie van iemand die je niet eens kent.. hoezo vooroordeel...
3 en een half jaar verschil is niet zo erg.. en zoals jij al zei je bent pas 19. maarja... time will tell
.
quote:duidelijk... sexgebrek
Op zondag 26 mei 2002 23:17 schreef Kreator het volgende:[..]
Het soort dat illegale dingen in z'n kop heeft.
Als je wat ouder wordt, is zoiets normaler, omdat je dan op 1 niveau zit, zowel geestelijk als lichamelijk. Maar als je 14-19 hebt, dan is het verschil iets groter...Ongeveer: Zijwieltjes eraf - Je rijbewijs weer kwijtraken, omdat je 190 reed in je Kadet GSI.
quote:Beetje gefrustreerd?
Persoonlijk vind ik 14 ook wat jong nog...
quote:allereerst is het niet illigaal (ze doet vrijwillig dusss niks aan het handje) en ten 2de.. je kent die gozer niet eens! En serieus.. als jij zo gefixeerd op leeftijd bent.. kom je dan wel eens buiten op straat inplaats van 24/7 achter de pc?
Op zondag 26 mei 2002 23:17 schreef Kreator het volgende:[..]
Het soort dat illegale dingen in z'n kop heeft.
Als je wat ouder wordt, is zoiets normaler, omdat je dan op 1 niveau zit, zowel geestelijk als lichamelijk. Maar als je 14-19 hebt, dan is het verschil iets groter...Ongeveer: Zijwieltjes eraf - Je rijbewijs weer kwijtraken, omdat je 190 reed in je Kadet GSI.
quote:14 - 19 is 5 jaar. Ongeacht het feit dat het straks weer 4 jaar is, als ze jarig is, is het triest...
Op zondag 26 mei 2002 23:17 schreef Mordreth het volgende:[..]
lekkere conclusie van iemand die je niet eens kent.. hoezo vooroordeel...
3 en een half jaar verschil is niet zo erg.. en zoals jij al zei je bent pas 19. maarja... time will tell
.
quote:maar het ene meisje van 14 is het andere meisje niet.. en er zit maar 3 en een half jaar tussen. zulke dingen kan je alleen een conclusie uit trekken als het uit gaat ofzo.. maar niet aan het begin van een relatie.
Op zondag 26 mei 2002 23:19 schreef milagro het volgende:
Het verschil tussen 14 en 19 is natuurlijk wel wat anders dan bijvoorbeeld 30 en 35....Persoonlijk vind ik 14 ook wat jong nog...
quote:Liever gefrustreerd, dan bij de lagere school staan om m'n vriendin op te pikken...
Op zondag 26 mei 2002 23:18 schreef IntelliEye het volgende:[..]
Beetje gefrustreerd?
quote:pfffff doe es effe normaal man.....ja ze is errug jong.....maar wat kan dit kwaad in dit geval???
Hij gaat er netjes mee om en ik weet niet of jij wel eens buiten de deur komt maar jonge meiden, zijn vaak niet zo jong.....en helemaal niet zo onschuldig...
als hij er nou misbruik van maakt dan heb je een punt ja...maar anders...rustig aan en have fun!
quote:Vrijwillig of niet: HET IS VERDOMDE ILLEGAAL!
Op zondag 26 mei 2002 23:19 schreef Mordreth het volgende:[..]
allereerst is het niet illigaal (ze doet vrijwillig dusss niks aan het handje) en ten 2de.. je kent die gozer niet eens! En serieus.. als jij zo gefixeerd op leeftijd bent.. kom je dan wel eens buiten op straat inplaats van 24/7 achter de pc?
quote:reageer dan niet
Persoonlijk vind ik het verschil te groot, ok 4/5 jaar kan best maar op deze leeftijden is het een beetje te groot, dat is dan in mijn ogen zo en ikzelf zou er niet aan beginnen.
Als jij je er goed bij voelt, als haar ouders er geen problemen mee hebben en als je niet overhaast, ook al wil ze wel dan is het niet per definitie slecht. Pas op wat je doet en denk bij alles goed na of je haar niet schaadt. Hou er rekening mee dat zij toch een andere wijze van denken heeft
quote:ach kind, hou nu toch eens op. ze is bijna 15 man. dan rond je bijna je mavo af, dus stel je niet zo aan. zoek zelf eens een vriendin, dan weet je meteen hoe dat is..
Op zondag 26 mei 2002 23:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Liever gefrustreerd, dan bij de lagere school staan om m'n vriendin op te pikken...
quote:Wtf heeft geweld nou weer te maken met 14 jarige meisjes?
Op zondag 26 mei 2002 23:21 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Geweld is veel erger dan 2 mensen die verliefd zijn, ongeacht afkomst leeftijd whatever....
quote:wie ben jij? Jan met de Pet?
Vrijwillig of niet: HET IS VERDOMDE ILLEGAAL!
quote:Laat ik het zo zeggen, ik zou niet staan te juichen als mijn dochter van 14 met een jongen van 19 om zou gaan... ik zie haar liever met een jongen van 16 dan.. en dan liefst ook niet te serieus... 14 jaar vind ik te jong om je te binden.. (19 ook eigenlijk)
Op zondag 26 mei 2002 23:20 schreef Mordreth het volgende:[..]
maar het ene meisje van 14 is het andere meisje niet.. en er zit maar 3 en een half jaar tussen. zulke dingen kan je alleen een conclusie uit trekken als het uit gaat ofzo.. maar niet aan het begin van een relatie.
quote:jij reageert op een manier die alleen slechte zaken kan veroordelen, geweld bijvoorbeeld. Als dit topic jou zo raakt dan ben je niet lekker.....
Op zondag 26 mei 2002 23:22 schreef Kreator het volgende:[..]
Wtf heeft geweld nou weer te maken met 14 jarige meisjes?
quote:uh hu en iedereen neukt pas als ze 18 zijn
Op zondag 26 mei 2002 23:21 schreef Kreator het volgende:
maarre topiquestarter wat is nou de bedoeling van het topique? Je hebt zelf geen problemen met het leeftijdsverschil, waarom dan hier problemen zoeken?
quote:Er is niets illegaals aan...
Wel is het verschil, lichamelijk en geestelijk, bij een stel van 14 en 19 veel groter als 30 en 34.
Wat vinden jullie een normaal leeftijdsverschil??
3,4,5 jaar.
Of gaat het erom in welke leeftijdsgroep je zit??
quote:dat vind ik idd ook een beetje vreemd..
Op zondag 26 mei 2002 23:25 schreef Herald het volgende:
maarre topiquestarter wat is nou de bedoeling van het topique? Je hebt zelf geen problemen met het leeftijdsverschil, waarom dan hier problemen zoeken?
quote:*aansluit*
Op zondag 26 mei 2002 23:26 schreef emst het volgende:[..]
dat vind ik idd ook een beetje vreemd..
nou???
quote:het gaat erom dat ze jonger dan 16 is.
Op zondag 26 mei 2002 23:26 schreef B03S het volgende:
* B03S heeft alleen maar een vraag...Wat vinden jullie een normaal leeftijdsverschil??
3,4,5 jaar.
quote:en jij bent voor je 16e nooit verliefd geweest?
Op zondag 26 mei 2002 23:27 schreef Kreator het volgende:
het gaat erom dat ze jonger dan 16 is.
quote:
Op zondag 26 mei 2002 23:21 schreef Kreator het volgende:Liever gefrustreerd, dan bij de lagere school staan om m'n vriendin op te pikken...
quote:Ik denk dat het de leeftijdsgroep is.. het is van de zotten..
* B03S heeft alleen maar een vraag...Wat vinden jullie een normaal leeftijdsverschil??
3,4,5 jaar.
kijk.. een meisje van 12 met een jongen van 18 vind ik ook niet kunnen.. maar vanaf eind 14 a 15.. tja.. de "volwassenheids"-grens is zoals ik denk de laatste jaren wat verlaagd..
quote:Idd, waarom??
Op zondag 26 mei 2002 23:25 schreef Herald het volgende:
quote:Dat laatste...
3,4,5 jaar.
14 jaar is gewoon erg jong om al een "serieuze" relatie te hebben... moet lekker rondhangen met vriendinnen nog..
quote:Jawel, maar niet op 19 jarige vrouwen...
Op zondag 26 mei 2002 23:27 schreef Herald het volgende:[..]
en jij bent voor je 16e nooit verliefd geweest?
quote:idd.
Op zondag 26 mei 2002 23:28 schreef milagro het volgende:
Dat laatste...14 jaar is gewoon erg jong om al een "serieuze" relatie te hebben... moet lekker rondhangen met vriendinnen nog..
quote:zoals ik al in een eerdere post zei:
Op zondag 26 mei 2002 23:28 schreef milagro het volgende:[..]
Dat laatste...
14 jaar is gewoon erg jong om al een "serieuze" relatie te hebben... moet lekker rondhangen met vriendinnen nog..
Vooral omdat veel ouders de kinderen al vanaf hun 14de laat uitgaan.. waar ze weer mensen ontmoeten die ouder zijn en waar ze dingen van leren en "volwassener" worden. (om maar een voorbeeld te geven)
quote:Herald wat ben jij toch altijd weer heerlijk direct, go tell em!
Op zondag 26 mei 2002 23:27 schreef Herald het volgende:[..]
en jij bent voor je 16e nooit verliefd geweest?
quote:wees niet bang een groot expert op het gebied van jonge meisjes zei ooit:
Op zondag 26 mei 2002 23:28 schreef milagro het volgende:
Dat laatste...14 jaar is gewoon erg jong om al een "serieuze" relatie te hebben... moet lekker rondhangen met vriendinnen nog..
quote:
Ehm... wie had het over binden? Die meid wil gewoon fun hebben, net als ik.
Dat had ik eerder al genoemd als een van de aantrekkelijke aspecten van jonge meiden: die denken nog helemaal niet aan binden, kinderen krijgen, huizen kopen etc. Die willen gewoon een leuke tijd hebben. Net als ik.
quote:En wat ben jij toch weer lekker te laat...
Op zondag 26 mei 2002 23:32 schreef deantoine het volgende:[..]
Herald wat ben jij toch altijd weer heerlijk direct, go tell em!
ONTOPIC: Krijgen we nog een reply van de topicstarter?
quote:Lekker volwassen reaktie zeg..
Op zondag 26 mei 2002 23:12 schreef emst het volgende:[..]
waar maak JIJ je druk om? als ze het samen nu leuk hebben, laat dan. Zelf een beetje gefrustreerd in de liefde ofzo?
Ikzelf vindt dat niet kunnen. Jij bent volwassen en meer sexueel actief. Dat meisje begint nog in die fase en is ontdekkende. Als jij dan een relatie met zo'n jong meisje hebt, dan laat zij zich meer door jou regeren. Omdat ze jou niet wil verliezen of omdat ze te verliefd is en alles voor jou overheeft.
Als ik jou was, zou ik haar wel als een vriendin hebben waar ik dan (heel) veel mee omga, maar niet als mijn vriendin. Daar ga je toch heel anders mee om. De kans dat je dan met haar naar bed gaat (en de wet overtreedt) is dan ook kleiner. Als zij dan wat volwassener is (16 of 18), dan zou je pas verkering nemen. Zij kan dan zelf volgens haar ideeën groeien en als haarzelf de relatie ingaan en niet als een marionet (of papegaai) van jou.
Het verschil voor 15-19 is groot, maar als het 18-22 is, dan valt het wel weer mee. Dus ik zou zeggen; wachten en goeie vrienden worden. Want wat als het toch niets wordt? Je hebt dan praktisch de hele toekomst van die meid veranderd.
quote:Ik zei het alleen wat botter...
Op zondag 26 mei 2002 23:35 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Lekker volwassen reaktie zeg..
Kreator heeft gelijk..
Pedofilie is nog steeds verboden..
Een meisje van 15 is minderjarig en het is illegaal sexuele handelingen te verrichten met een 15 jarige, of ze het nou wil of niet..(waar hier gelukkig geen sprake van is.)
Ergot, gij moet niet zeiken
Als jullie straks 24 en 29 zijn is het de normaalste zaak van de wereld,zo'n leeftijdsverschil...
GENIET ER VAN, EN WEES GELUKKIG!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Ik heb gelukkig geen dochters.. maar 2 zoons..
Op zondag 26 mei 2002 23:33 schreef Herald het volgende:[..]
wees niet bang [..]
ook ik heb toen de fase, "stinkvingeren en tongen" meegemaakt en dat dus als kereltje.......meisjes zijn over het algemeen daar wat vlotter mee, zeker lichaamlijk.
Dit speelt tegenwoordig en geen 20 jaar geleden.....ik zie hier welliswaar een uitzondering in maar absoluut niets schokkends of fouts....
Duzzzzzzz,
quote:
Kreator heeft gelijk..
Een meisje van 15 is minderjarig en het is illegaal sexuele handelingen te verrichten met een 15 jarige, of ze het nou wil of niet..(waar hier gelukkig geen sprake van is.)
quote:En hier haak ik af.
Op zondag 26 mei 2002 23:09 schreef krn176 het volgende:.. Ik heb nu dan wel PAS een week met haar maar ik denk dat ik haar veel kan leren
Een relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid,ook en eigenlijk juist in geestelijke ontwikkeling.
Ik hoop dat je dat goed voor ogen houdt.
Zij staat nog voor allerlei keuzes bijv qua opleiding,
jij hebt dergelijke keuzes waarschijnlijk al gemaakt.
Voor de rest van de mensen die reageren wilde ik even benadrukken dat je je mening ook op een rustige en nietkwetsende manier kunt geven.
quote:Dat blijkt..
Op zondag 26 mei 2002 23:37 schreef emst het volgende:[..]
we kunnen niet allemaal volwassen zijn..
Waar ligt in godsnaam de grens?!?!?
Als dit al wordt toegelaten, laten we dan straks ook toe als ene 19 jarige jongen een meisje van 11 oppikt en ermee op stap gaat??????
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2002 23:41]
quote:oops, zou jij het dan afkeuren als ze met een meisje van 14 naar huis komen als ze al een stuk ouder zijn?
Op zondag 26 mei 2002 23:36 schreef milagro het volgende:
Ik heb gelukkig geen dochters.. maar 2 zoons..
quote:Omdat iemand van NET 15 nog een kind is
Op zondag 26 mei 2002 23:38 schreef I_m_m_0 het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom het illegaal is.
quote:IDD, 16 is een goede leeftijd..Daaronder is het GELUKKIG strafbaar!
Op zondag 26 mei 2002 23:38 schreef Kreator het volgende:
Mijn laatste vraag is dan ook:
Waar ligt in godsnaam de grens?!?!?Als dit al wordt toegelaten, laten we dan straks ook toe als ene 19 jarige jongen een meisje van 11 oppikken en ermee op stap gaan??????
quote:Meiden van 15 kunnen ook heel goed aangeven wat ze wel en niet willen.
Op zondag 26 mei 2002 23:39 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Omdat iemand van NET 15 nog een kind is
quote:Nee, natuurlijk niet... ik zeg alleen dat ik niet zou staan te juichen als mijn dochter van 14 een relatie met een jongen van 19 zou hebben.. verbieden heeft geen zin, dan ziet ze hem stiekem waarschijnlijk..
Op zondag 26 mei 2002 23:37 schreef Herald het volgende:
nu het toch weer over legaal/illegaal gaat, Milagro als jou dochter van 14 een relatie had met een oudere jongen, zou jij die jongen dan aanklagen als ze ehm te intiem met elkaar scrabblen?
Maar hopelijk zou ze op mij lijken toen ik 14 was en lekker rondhangen met vriendinnen en niet echt serieus "verkering" zoeken , beetje zoenen, niets serieus...nog tijd zat voor dat later
quote:Ja...maar ook hier..verbieden heeft geen zin..als ze echt verliefd zijn...
Op zondag 26 mei 2002 23:38 schreef Herald het volgende:[..]
oops, zou jij het dan afkeuren als ze met een meisje van 14 naar huis komen als ze al een stuk ouder zijn?
Ik hoop gewoon dat ook mijn zoons niet te vroeg serieus zijn op dat vlak... zich niet te vroeg binden aan 1..
quote:ow, sorry, moest ik daar op antwoorden? Tja, ik had nog wel wat anders te doen dan hele tijd naar dit geneuzel te kijken.
Op zondag 26 mei 2002 23:45 schreef Kreator het volgende:
Valt me wel op dat emst zich stil houdt, na mijn geweldige comeback over "waar ligt dan de grens"...
Maar goed, waar de grens ligt? Ik denk dat de ouders van dat 14 jarig meisje wel kunnen beslissen waar de grens van HUN dochter ligt, denk je niet. Anders stuur ze een kaartje, met de mededeling dat het ILLEGAAL!!! is.. Zullen ze vast blij mee zijn..
Nu, als je me wilt excuseren: mijn vriendin (19) heeft ook liefde nodig.
quote:zie mijn reactie boven en jij weet net zo goed als elk ander hier dat die eerste "kalverrelaties" zwaar indruk maken en dat je dat naar je kind hoe onschuldig het uiteindelijk ook is, niet mag bagitaliseren. daar komt ze/hij vanzelf wel achter.
Op zondag 26 mei 2002 23:44 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet... ik zeg alleen dat ik niet zou staan te juichen als mijn dochter van 14 een relatie met een jongen van 19 zou hebben.. verbieden heeft geen zin, dan ziet ze hem stiekem waarschijnlijk..
Dus ik zou een woordje wisselen met beiden (vooral met hem)...over voorbehoedsmiddelen en zo en wee zijn gebeente e.d.Maar hopelijk zou ze op mij lijken toen ik 14 was en lekker rondhangen met vriendinnen en niet echt serieus "verkering" zoeken , beetje zoenen, niets serieus...nog tijd zat voor dat later
oh ja!
Ach, zolang het goed gaat? We hebben nou 10 maanden...
quote:wat zie jij als serieus dan? Je hebt het over serieus verkering, wat is de andere verkering dan? Als je zoon onserieus verkering heeft met een meisje van 14 louter om het zoenen en dergelijke, is het dan wel ok?
Op zondag 26 mei 2002 23:46 schreef milagro het volgende:
Ik hoop gewoon dat ook mijn zoons niet te vroeg serieus zijn op dat vlak... zich niet te vroeg binden aan 1..
quote:Zeg ik toch..bagatelliseren zou ik zeker niet...werkt altijd averechts..hé, ik ben ook jong geweest..
Op zondag 26 mei 2002 23:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
zie mijn reactie boven en jij weet net zo goed als elk ander hier dat die eerste "kalverrelaties" zwaar indruk maken en dat je dat naar je kind hoe onschuldig het uiteindelijk ook is, niet mag bagitaliseren. daar komt ze/hij vanzelf wel achter.
oh ja!
![]()
Je moet je "schoonzoon" juist de hemel in prijzen... dan wordt-ie het snelst aan de kant gezet
quote:jij slechte vrouw jij!!
Op zondag 26 mei 2002 23:51 schreef milagro het volgende:[..]
Zeg ik toch..bagatelliseren zou ik zeker niet...werkt altijd averechts..hé, ik ben ook jong geweest..
Je moet je "schoonzoon" juist de hemel in prijzen... dan wordt-ie het snelst aan de kant gezet
quote:zucht..mijn reactie is gebaseerd op de topic opener, die spreekt over een relatie... dat klinkt dus mij wat té serieus (voor met een meisje van 14)
Op zondag 26 mei 2002 23:50 schreef Herald het volgende:[..]
wat zie jij als serieus dan? Je hebt het over serieus verkering, wat is de andere verkering dan? Als je zoon onserieus verkering heeft met een meisje van 14 louter om het zoenen en dergelijke, is het dan wel ok?
Ik plaatste verkering ook tussen "".
Ik zou mijn zoon van 19 dus liever onserieus zien zoenen met een meisje van 17/18/19 .
Nogmaals, verbieden zou ik het niet (met iemand van 14), ik vind het gewoon geen strak plan (of juist te strak ..)
quote:dus een meisje van 15 word spontaan volwassen als ze 16 word?
Op zondag 26 mei 2002 23:39 schreef Dr.Daggla het volgende:Omdat iemand van NET 15 nog een kind is
Ik zelf heb me vriendin ontmoet toen ze 15 was en ik 18...
Ik kan niet zeggen dat we veel verschillen qua ontwikkeling..
Of ik ben heel traag ontwikkeld of zij heel snel...
ofzo..
Het blijft moeilijk. Bij mij ging het prima, mijn (nu dus ex-)vriend was heel lief en heel voorzichtig en we deden pas echt wat op het moment dat IK dat wilde. En mijn ouders zijn redelijk tolerant ![]()
prrrrrrr
quote:mijn opa had een uitdrukking voor mensen zoals jij:
Op zondag 26 mei 2002 23:45 schreef Kreator het volgende:
Valt me wel op dat emst zich stil houdt, na mijn geweldige comeback over "waar ligt dan de grens"...
tegen domheid valt niet te vechten, misschien heeft de topicstarter dit ook ingezien,
ik hoop echt voor je dat je dit soort reacties geeft om te sarren, en dat je niet echt zo stompzinnig en kortzichtig bent, anders nomineer ik je echt voor de titel van foksukkel,
Je hebt het precies verkeerd om: Jij bent AL 19 en zij is PAS 14.
Een meisje dat veel volwassener voor haar leeftijd overkomt is PAS 14. ("14 pas? Zo, dat had ik niet verwacht. Je ziet er ouder uit!")
Een jongen die zich nog 16 waant is AL 19.
"19 al?? Je gedraagt je een stuk jonger"
quote:Dat hangt af van de nuancering natuurlijk. Met jouw uitleg heb je gelijk. Met een andere uitleg draai je het precies om. Wat er denk ik verder niet toe doet in de uitleg.
Op maandag 27 mei 2002 11:51 schreef Vamos het volgende:
Aan de topic starter:Je hebt het precies verkeerd om: Jij bent AL 19 en zij is PAS 14.
Een meisje dat veel volwassener voor haar leeftijd overkomt is PAS 14. ("14 pas? Zo, dat had ik niet verwacht. Je ziet er ouder uit!")
Overigens vind ik het vreemd dat de topicstarter slechts enkel een topic opent om zijn relatie te melden en toe te lichten zonder een vraag erbij te stellen, wordt er tevens door hem niet meer gereageerd en is het een onderwerp wat al vaak genoeg aan de orde gekomen is.
Verder zijn meiden op die leeftijd veel verder dan jongens van 14 zijn dus ik denk dat mevrouw heel goed zelf de keuze kan maken of zij de sprong wil wagen met mijnheer van 19...
quote:Waarom post je dit dan?
Op zondag 26 mei 2002 23:09 schreef krn176 het volgende:
ik vind dit leeftijdsverschil van 4 jaar totaal niet belangrijk
quote:Ik ken het, ik kon/kan het heel goed vinden met meisjes uit de brugklas en zelf zit ik in de 4de. Dus een leeftijdsverschil van 13-17 en er waren er veel die er moeilijk over deden, van ach ga jij maar met die kleine kindjes spelen. Terwijl ik gewoon met hun goed kon praten. Er zijn er altijd wel die het niet kunnen, want er zijn genoeg van die meisjes die ik dus totaal niet wil kennen, want het zijn echt gewoon nog kleuters. Maar die gasten die dat zeggen, durven tegen hun eigen vrienden niks te zeggen, want er zijn er een paar die zelf een vriendin hebben van 4 jaar jonger ofzo.
Op zondag 26 mei 2002 23:09 schreef krn176 het volgende:
De meningen die ik erover krijg zijn heel verschillend, vriendinnen van 18 die alleen jongens van 24+ willen vinden het heel normaal en jongens die zelf een veel jongere vriendin hebben ook.. alleen van sommige mensen krijg ik niet zulke aardige reacties maar daar trek ik me niets van aan want ik ben blij dat ik zo'n leuke meid heb gevonden...:)
Je moet je er gewoon niks van aantrekken, als jullie het fijn hebben samen en goed naar elkaar luistere, komt het vanzelf wel allemaal goed!
Veel Succes ermee en als ik jou was zou ik gewoon
op de rest! Doe ik ook!!
quote:en voel je je wel es zó rond de 39
Op maandag 27 mei 2002 12:47 schreef Tranceptor het volgende:
Ik voel me soms nog wellus 12, maar om dan een meisje van 12 voor die momenten aan de haak te slaan, vink toch dubieus....
sorry, sort of off topic..
quote:Soms wel een beetje hoor, interesse?
Op maandag 27 mei 2002 12:51 schreef milagro het volgende:[..]
en voel je je wel es zó rond de 39
sorry, sort of off topic..
quote:16-20 kan wel en is niet gek, maar 15-19 kan net weer niet:(??
Op zondag 26 mei 2002 23:24 schreef Mordreth het volgende:
ik snap het niet.. er wordt veel te veel op de leeftijd gelet.. 16-20 kan wel enzo? maar 15-19 niet? goh..
nou ja in ieder geval in de ogen van sommige mensen niet... ik heb heel uitgebreid met de ouders gepraat en kan heel goed met ze opschieten, zij maken d'r geen probleem van... haar broer is een ook een goeie vriend van mijzelf en collega.... Alleen zeg ik er wel bij dat ik haar niet VIA haar broer kende toen ik haar ontmoette en wat met haar kreeg wist ik niet wie haar broer was en dat bleek dus een goeie vriend te zijn waarvan ik niet wist dat zij het zusje was en die broer vind het ook totaal niet erg.... Toen ik het via MSN tegen die broer erover had dat ik een leuk meisje had leren kennen zij hij, hij Goh ja dat weet ik want dat is m'n zusje....
Ik ken meiden van 18 die ONS hebben met alleen jongens van boven de 24 omdat ze 'het meeste' dat jonger is te jong, te onwijs en te onverantwoordelijk vinden.. overigens doe ik zelf niet aan ONS en ben het ook niet van plan de komende 4 jaar. Ook heb ik collega's van 22 die een vriendin van 16 of 17 is waarbij het verschil in leeftijd 2 jaar groter is dan bij ons..
Ze is inderdaad bijna 15 en gaat na de zomervakantie naar mavo 4 en ze gaat zelf om met meiden uit een groepje die allemaal 16 of 17 jaar zijn en van meiden wordt gezegd dat ze qua ontwikkeling 2 jaar voor liggen op jongens.... dus dan zou ze 15 + 2 = 17 jaar geestelijk zijn en ik 19 - 1 = 18 dan is het verschil wel weer heel klein.....
Ik zou graag wat reacties zien van bijvoorbeeld jonge volwassenen, jongens van tussen de 25-30 met zelf een vriendin van tussen de 18-25 of van meiden in die groep... Die maken daar ook geen probleem van en ook al is het verschil in die groep net zo groot qua leeftijd, maar leeftijd is ook maar een getal
quote:Maar wat wil je nu met dit topic bereiken?? Want ik zie er tot nu toe geen toegevoegde waarde in. Als je de search gebruikt dan zie je dat er al veel topics over zijn.
Op maandag 27 mei 2002 13:25 schreef krn176 het volgende:
[extra verhaal]
quote:Ik ben volwassen maar niet sexueel actief heb pas 1 relatie achter de rug, korte relaties van 3 maanden waar ik veel van geleerd heb.. ik had toen met een 18jarig meisje dat zich ontzettend wilde binden ELKE dag bij mij zijn, ELK uurtje dat ik vrij was van stage en niet hoefde te werken zat ik bij HAAR, ze praatte al na 3 weken over samenwonen, met mij op vakantie gaan, over kinderen die ze rond haar 19e - 20e graag zou willen.... nou dat ging mij toch net iets te ver .....
Op zondag 26 mei 2002 23:35 schreef SPee het volgende:
Over die opmerkingen van illegaal. Dat klopt, je mag als 18 plusser geen sex hebben met iemand jonger dan 16. Of het nou ook bij een relatie is; denk ik niet. Een kennis van me is (bijna) 20 en heeft een vriendin van 15/16.Ikzelf vindt dat niet kunnen. Jij bent volwassen en meer sexueel actief. Dat meisje begint nog in die fase en is ontdekkende. Als jij dan een relatie met zo'n jong meisje hebt, dan laat zij zich meer door jou regeren. Omdat ze jou niet wil verliezen of omdat ze te verliefd is en alles voor jou overheeft.
Als ik jou was, zou ik haar wel als een vriendin hebben waar ik dan (heel) veel mee omga, maar niet als mijn vriendin. Daar ga je toch heel anders mee om. De kans dat je dan met haar naar bed gaat (en de wet overtreedt) is dan ook kleiner. Als zij dan wat volwassener is (16 of 18), dan zou je pas verkering nemen. Zij kan dan zelf volgens haar ideeën groeien en als haarzelf de relatie ingaan en niet als een marionet (of papegaai) van jou.Het verschil voor 15-19 is groot, maar als het 18-22 is, dan valt het wel weer mee. Dus ik zou zeggen; wachten en goeie vrienden worden. Want wat als het toch niets wordt? Je hebt dan praktisch de hele toekomst van die meid veranderd.
quote:een van de weinige positieve en normale reacties,
Op zondag 26 mei 2002 23:35 schreef Postman_Pat het volgende:
Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen.
Leeftijd hoeft niks uit te maken.(Spreek uit eigen ervaring)Als jullie straks 24 en 29 zijn is het de normaalste zaak van de wereld,zo'n leeftijdsverschil...
GENIET ER VAN, EN WEES GELUKKIG!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:precies aangezien ik qua geestelijke ontwikkeling mij minder ver acht dan de gemiddelde 19-jarige jongen en ik weinig ervaring qua relaties heb kan zij mij veel leren. Zij moet nog keuzes maken en ik ben iemand die juist vindt dat school en opleiding in de fase van je leven waar zij zit op dat moment het belangrijkste is en dat je NOOIT school op moet geven voor een relatie. Als zij haar school ooit op zou moeten of willen geven voor mij, zover zal het NOOIT komen denk ik dan zal ik gelijk haar duidelijk maken dat school voor haar in deze fase van haar leven belangrijker is..
Op zondag 26 mei 2002 23:37 schreef shmoopy het volgende:[..]
En hier haak ik af.
Een relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid,ook en eigenlijk juist in geestelijke ontwikkeling.
Ik hoop dat je dat goed voor ogen houdt.
Zij staat nog voor allerlei keuzes bijv qua opleiding,
jij hebt dergelijke keuzes waarschijnlijk al gemaakt.Voor de rest van de mensen die reageren wilde ik even benadrukken dat je je mening ook op een rustige en nietkwetsende manier kunt geven.
Het ging heel goed heel gezellig, konden goed met haar praten enzz, ik was ouder dan haar broer.
tot ik naar de HBO ging, dan merk je dat je wel degelijk heel veel verschilt, jammer maar helaas, misschien dat jij het wel lukt maar ik ben er niet in geslaagd. En het verschil is ongetwijfeld over als zij ook naar een vervolgopleiding gaat.
quote:Kreator even een reactie persoonlijk voor jouw.... bij jouw info staat het volgende:
Op zondag 26 mei 2002 23:38 schreef Kreator het volgende:
Mijn laatste vraag is dan ook:
Waar ligt in godsnaam de grens?!?!?Als dit al wordt toegelaten, laten we dan straks ook toe als ene 19 jarige jongen een meisje van 11 oppikt en ermee op stap gaat??????
Geb. datum 28 december 1978
Je bent dus 23 jaar oud
Stel jij loopt een ontzettend leuke meid tegen het lijf(er even van uitgaande van de situatie dat je geen vriendin heb, en al een tijdje vrijgezel bent)....
je weet nog niets over haar leeftijd, praat met haar, danst met haar en het blijkt ontzettend tussen jullie te klikken en jullie hebben een hele grote aantrekkingskracht op elkaar en je bent helemaal weg van haar... na een tijdje kom je d'r achter dat ze 17 jaar is(verschil van 6 jaar) en binnenkort 18 jaar wordt(stel in dit voorbeeld over een maandje) dus dan is het verschil nog 5 jaar...
PROBEER je is IETS bij deze situatie voor te stellen en wat jij in dit geval zou doen...
quote:Ik bedoel het niet zo qua uiterlijke uitstraling... vrienden, collega's en bekenden die ik een foto heb laten zien schatten haar 17, 18 of 19 jaar oud...
Op maandag 27 mei 2002 11:51 schreef Vamos het volgende:
Aan de topic starter:Je hebt het precies verkeerd om: Jij bent AL 19 en zij is PAS 14.
quote:UHhhhhhhhmmmm staat er ergens in de tekst dat ze sex hebben gehad ?? Dacht het niet.. Dus wat is er dan ILLEGAAL aan ??
quote:misschien in griekenland maar in nederland niet. als het meisje(boven de 12!) vrijwillig aan sex doet en haar partner is niet haar leraar oid, dan is het niet strafbaar.
Kreator heeft gelijk..
quote:bij mijn weten kan dat niet meer door de ouders! alleen bij dwang of een leraar-leerling-relatie!
Op zondag 26 mei 2002 23:37 schreef Herald het volgende:
nu het toch weer over legaal/illegaal gaat, Milagro als jou dochter van 14 een relatie had met een oudere jongen, zou jij die jongen dan aanklagen als ze ehm te intiem met elkaar scrabblen?
quote:ik heb wel eens hele goede sex gehad met een meisje datr jonger dan 15 was (ik was zelf ook nog wat jonger dan nu)
Op zondag 26 mei 2002 23:41 schreef Postman_Pat het volgende:[..]
Meiden van 15 kunnen ook heel goed aangeven wat ze wel en niet willen.
quote:Ik reageer wel hoor Brad maarre een kleine 20 uur later had niet eerder de mogelijkheid, de reden van het openen van het topic is dat ik wil uitleggen dan een relatie met een leeftijdsverschil van 4 jaar en 3 maanden best kan naar mijn 'mening' en ik hoef niet perse een vraag te stellen ik houd ervan om over onderwerpen te discussieren in de R&P forum
Op maandag 27 mei 2002 12:17 schreef Brad het volgende:[..]
Dat hangt af van de nuancering natuurlijk. Met jouw uitleg heb je gelijk. Met een andere uitleg draai je het precies om. Wat er denk ik verder niet toe doet in de uitleg.
Overigens vind ik het vreemd dat de topicstarter slechts enkel een topic opent om zijn relatie te melden en toe te lichten zonder een vraag erbij te stellen, wordt er tevens door hem niet meer gereageerd en is het een onderwerp wat al vaak genoeg aan de orde gekomen is.
quote:Ik
Op maandag 27 mei 2002 12:35 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Ik ken het, ik kon/kan het heel goed vinden met meisjes uit de brugklas en zelf zit ik in de 4de. Dus een leeftijdsverschil van 13-17 en er waren er veel die er moeilijk over deden, van ach ga jij maar met die kleine kindjes spelen. Terwijl ik gewoon met hun goed kon praten. Er zijn er altijd wel die het niet kunnen, want er zijn genoeg van die meisjes die ik dus totaal niet wil kennen, want het zijn echt gewoon nog kleuters. Maar die gasten die dat zeggen, durven tegen hun eigen vrienden niks te zeggen, want er zijn er een paar die zelf een vriendin hebben van 4 jaar jonger ofzo.
Je moet je er gewoon niks van aantrekken, als jullie het fijn hebben samen en goed naar elkaar luistere, komt het vanzelf wel allemaal goed!
Veel Succes ermee en als ik jou was zou ik gewoon
![]()
op de rest! Doe ik ook!!
quote:Dan had je dat als stelling moeten neerzetten. Hierdoor bleef het doel wat wazig van dit topic. Overigens... had ik niet je eigen situatie dan aangegeven als voorbeeld. Op die manier zet je jezelf gelijk in de gevarenzone zoals je gezien hebt. Verder is dit onderwerp al velen malen aan bod gekomen... dus had je erop kunnen letten dat je eerste bericht belangrijk is voor de volgende reacties.
Op maandag 27 mei 2002 14:22 schreef krn176 het volgende:[..]
Ik reageer wel hoor Brad maarre een kleine 20 uur later had niet eerder de mogelijkheid, de reden van het openen van het topic is dat ik wil uitleggen dan een relatie met een leeftijdsverschil van 4 jaar en 3 maanden best kan naar mijn 'mening' en ik hoef niet perse een vraag te stellen ik houd ervan om over onderwerpen te discussieren in de R&P forum
quote:ik ben ook een jaar ouder dan die broer die 18 jaar is en zelf sinds kort een vriendin van ook 14 (bijna 15) heeft....
Op maandag 27 mei 2002 13:40 schreef PyroX het volgende:
Ik heb toen ik 18 was met een meisje van 14 gehad, en ik werd 19 en zij bleef 14 tot zeker 5 maanden na mij.
Het ging heel goed heel gezellig, konden goed met haar praten enzz, ik was ouder dan haar broer.tot ik naar de HBO ging, dan merk je dat je wel degelijk heel veel verschilt, jammer maar helaas, misschien dat jij het wel lukt maar ik ben er niet in geslaagd. En het verschil is ongetwijfeld over als zij ook naar een vervolgopleiding gaat.
quote:Dr.Daggla jij meent het volgende: pedofilie is verboden...
Kreator heeft gelijk..
maarre wat heeft dat met dit topic te maken, ik heb gezegd en aangegeven niets strafbaars met haar gedaan te hebben....
bovendien beschik jij over in mijn ogen onvoldoende wetskennis of je interpreteert de bestaande wetten verkeerd
D'r is geen sprake van pedofilie als een meisje van 18 het met een man van 42 doet maar wel als een jongen van 19 iets met een meisje van (bijna) 15 doet... Jij hebt een 'erg' Amerikaanse interpretatie van de wetten. Gelukkig leven we hier niet in U.S.A. maar in Nederland wat ik een maatschappij vindt met over het algemeen veel maatschappelijk en sociaal toezicht.... er zijn uitzondering maar dat blijven uitzonderingen... ik vind dit leeftijdsverschil van 4 jaar eerlijk gezegd niet uitzonderlijk te noemen ik denk eerder tegen gemiddeld
Dan nog even iets.... wat is de gemiddelde leeftijd dat meisjes voor het eerst sex hebben, die ligt 2 jaar lager dan de gemiddelde jongen... dus zo rond de 15 en dit is een gemiddelde... je hebt er die daar boven en die daar onder zitten...
Dan is er verder geen sprake van dwang, ik dwing haar nergens toe, en zou nooit iets doen wat zij niet zou willen....
Dan over de leeftijd als gegeven, 14 lijkt mij ook nogal jong, maar daar staat tegenover dat er ook 14-jarigen zijn die vrij precies weten wat ze willen. Ik heb een nichtje, inmiddels 30 jaar met 3 kinderen, waarvan één geadopteerd. Zij heeft haar man leren kennen toen ze 13 was, hij was overigens ook 13. Het is dus zeer wel mogelijk dat kinderen zelf richting kunnen geven in dit soort situaties.
Er bestaat kortom geen zwart-wit. Mensen die de relatie van de OP op basis van wat hij erover schrijft in de openingspost afkeuren of goedkeuren zijn allebei fout bezit. Het gaat niet over wat wij vinden, maar over hoe de relatie werkelijk is.
Wat ik overigens erger vind is als ik een meid van 18/19/20 met een man van 40/50 zie.
quote:hier sluit ik me helemaal bij aan.
Op maandag 27 mei 2002 18:04 schreef r0b1n het volgende:
Je hebt 14 en 14 (mooi voorbeeld : lovely lili hier op fok!).. en je hebt 19 en 19. Iedereen is verschillend. De één is eerder volwassen dan de ander, de één heeft eerder sex dan de ander, de één speelt nog met poppen, etc. Ik snap niet echt waarom iedereen zich nou zo druk overmaakt.
Laat ze lekker hun gang gaan, als het niet klikt vanwege het leeftijdsverschil dan loopt hun relatie toch op de klippen. En als het wel klikt is het toch alleen maar leuk voor hun?
Alleen de buitenwereld vind het sociaal onacceptabel vanwege de cijfertjes. En er wordt niet gekeken naar de in houd van de personen.Wat ik overigens erger vind is als ik een meid van 18/19/20 met een man van 40/50 zie.
Ennuh, dat meisje is eind 14, en dus bijna 15. Dus als je zegt: ze is 15 en ik 19, lijkt het leeftijdsverschil minder uit.
Ook klopt het dat dit soort meiden het voor de fun hebben en niet denken aan kinderen en huizen (kan erg vervelend zijn, lijkt me). Dat meisje kan zich misschien voordoen als een meisje van 16 (lovely lili is zo iemand) en jij gedraagt je misschien als iemand van 16 a 17. Dan is het totaal geen probleem.
Het kan wel een probleem zijn, als jij je gedraagt als een 19 jarige en zij als een "te jong" meisje, die net van de barbies af is (figuurlijk dan).
Men maakt teveel problemen over een relatie met een jonger meisje.
Onthoud dat meiden ongeveer 2 jaar voorliggen!!
quote:Hij's toch zo lief afentoe...
Op maandag 27 mei 2002 18:04 schreef r0b1n het volgende:
Je hebt 14 en 14 (mooi voorbeeld : lovely lili hier op fok!).. en je hebt 19 en 19. Iedereen is verschillend. De één is eerder volwassen dan de ander, de één heeft eerder sex dan de ander, de één speelt nog met poppen, etc. Ik snap niet echt waarom iedereen zich nou zo druk overmaakt.
Laat ze lekker hun gang gaan, als het niet klikt vanwege het leeftijdsverschil dan loopt hun relatie toch op de klippen. En als het wel klikt is het toch alleen maar leuk voor hun?
Alleen de buitenwereld vind het sociaal onacceptabel vanwege de cijfertjes. En er wordt niet gekeken naar de in houd van de personen.Wat ik overigens erger vind is als ik een meid van 18/19/20 met een man van 40/50 zie.
Heel veel plezier samen
Maar als je zeker van je zaak bent; succes
Ten eerste kan je niet gaan roepen dat de persoon een pedofiel is zonder zijn verleden te weten op dit vlak. Volgens mij had topicstarter ook aangegeven dat die hiervoor een vriendin had die wel rond zijn leeftijd zat.. mits dit niet het geval is mijn excuses, echter wil dit nog steeds niet zeggen dat je bovenstaande uitdrukking vrijblijvend mag blaten als je niks van z'n verleden liefdes weet.
De jongen is 19 en heeft een vriendin van 14 en spoedig 15. Dat is dan inderdaad het "mega" verschil van 4 jaartjes.
Maar jongens... dat kan toch niet!! is verboden! Later zijn de desbetreffende personen 18 en 22 maar dat wordt wel goed bevonden. Kortom.. als je op je 22ste een meid tegenkomt van 18 mag je verder met haar maar als je op je 19de een meid tegenkomt van 15 dan is het niet te tolereren dat die relatie verder gaat en moet er een einde aan worden gemaakt. 20 en 16 bv? Gaat prima.. helemaal perfect want iemand van 16 kan WEL verstandig zijn en dan is de zogenaamde "leeftijd theorie" verdwenen.
Wat topicstarter ook al eerder aangaf... je komt een leuke meid tegen, hebt een geweldige tijd met haar en schat haar niet zo jong als ze blijkt te zijn na afloop. Wat doe je dan als "logische" reactie.. jaaa je breekt het af omdat ze te jong is in "getalletjes". Een relatie met iemand aangaan doe je als je het verstandig wil aanpakken met iemand die op het zelfde niveau als jou ligt... of die nou 4 jaar jonger is dan jou of 1 jaar ouder, als het maar goed aan elkaar aansluit.
Het kan best zijn dat de relatie met het meisje tegenvalt en dat de visies die topicstarter over haar had niet correct worden weergeven in een later stadium. Maar dat dit allemaal gaat gebeuren door haar leeftijd is erg incorrect en zonder enig inzicht bedacht.
Het heeft allemaal met wat levenservaring te maken.. iemand van 14 kan in zijn/haar leven zoveel mee hebben gemaakt dat hij/zij zich psychisch helemaal niet bevindt in de leeftijdsgroep van 15 maar op een veel hoger denkniveau ligt en een EQ heeft waar menig mens nog op kan nakijken.
Als het ging om de gemiddelde meid op de leeftijd van 14/15 zou je misschien zeggen dat het niet zou moeten kunnen. Gaat het echter om een meid die lichamelijk dan wel op die leeftijd zit maar van binnen op een heel ander niveau ligt dan moet het geen probleem zijn en kan/mag je er gewoon voor gaan.
Later ben je in de 30 en was zij 26 geweest als je haar niet moest laten gaan vanwege het "leeftijd" regeltje dat voor iedere situatie bestaat ongeacht hoe de persoon zich ontwikkeld heeft in zijn/haar NOG vroege leven.
Ik wens je veel geluk toe, krn176.
[Dit bericht is gewijzigd door Visionist_069 op 28-05-2002 00:08]
Lang geleden had ik als 19-jarige ook iets met een lief meisje van 15 (vandaar ook dat ik deze thread met interesse volg), maar we zijn nooit te ver gegaan en niemand heeft ons ooit veroordeeld.
quote:en hoe de relatie in werkelijkheid is KAN alleen dat meisje zelf, haar ouders, haar familie, haar vrienden en vriendinnen in meebeslissen vind ik. Als die het ontzettend leuk voor haar dochter vinden en zelfs al op verjaardagen vertellen dat 'hun' dochter een vriend heeft en dat ontzettend blij voor haar zijn enzo en als ik gisteravond uren met haar broer over relaties heb geconverseerd waarin hij laat merken wat hij er zelf van denkt, ervan vindt en mij verteld heeft wat haar ouders er van vinden dan vind ik dat ik dat deze relatie tot nu toe positief uitpakt...
Op maandag 27 mei 2002 14:42 schreef HiZ het volgende:
Er bestaat kortom geen zwart-wit. Mensen die de relatie van de OP op basis van wat hij erover schrijft in de openingspost afkeuren of goedkeuren zijn allebei fout bezit. Het gaat niet over wat wij vinden, maar over hoe de relatie werkelijk is.
quote:mijn ex-vriendin die zich ontzettend vastbond aan mij en mij elke dag elk moment van de dag wou zien en ik in het begin ook wel... maar echt elk moment van de dag en ze had echt alles voor me over ze wou echt alles doen, ik vond dat er geen sprake meer was van gelijkwaardigheid in die relatie, ZIJ was 18 toen... op dat moment even oud als mij en die liet zich te makkelijk mee voeren en dat is wat ik juist niet wou ik wou meer 'uitdaging' en niet iemand die constant achter me aan loopt......
Op maandag 27 mei 2002 22:51 schreef Viperdesign het volgende:
Ik vind het een beetje jong, maar het ligt ook aan de persoon. Mijn mening is dat meiden die 14/15 zijn niet weten wat ze willen en zicht te makkelijk laten "meevoeren"
Maar als je zeker van je zaak bent; succes
quote:dan veroordeel ik je hierbij tot 'ideaal' vorbeeld van de werk omdat alle punten die jij aangeeft volledig overeen komen met die van mij, bovendien krijg ik het 'idee' dat iedereen op dit forum elk moment van de dag aan 'sex' aan het denken is, met 'sex' bezig is of 'meiden/vrouwen/dames' meteen met 'sex' associeert..... mijn vraag waarom, sex is dan een van de 5 algemene levensbehoeften en er leven maar heel weinig monnikken en nonnen in dit land tegenwoord dus ik snap best dat iedereen meteen als ik een topic open over mijn relatie met een 14-jarige open over 'sex' begint...
Op dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef Frollo het volgende:
Ik volg deze thread al een tijdje met interesse en, als ik even mag samenvatten, volgens de meesten mag de relatie best, maar volgens sommigen is het strikt illegaal, geen discussie over mogelijk.
Eén vraag is volgens mij nog niet naar voren gekomen: wie zegt dat ze meteen moeten gaan sexen? Topicstarter heeft absoluut niet gezegd dat ie van plan is om haar op korte termijn te bespringen, of wel soms? Misschien kiezen ze er wel voor om nog even te wachten met sex. Dus wel een relatie, maar geen vergaande seksuele handelingen todat het meisje in kwestie 16 is.
Volgens mij is er dan helemaal niks aan de hand en is de relatie volkomen legaal.Lang geleden had ik als 19-jarige ook iets met een lief meisje van 15 (vandaar ook dat ik deze thread met interesse volg), maar we zijn nooit te ver gegaan en niemand heeft ons ooit veroordeeld.
misschien ben ik helemaal niet zo gedreven en op sex gericht als de gemiddelde fokker, wie zal het zeggen jullie kennen mij niet... ik ben met haar wezen poolen en naar de bioscoop geweest en we hebben gewandeld over de heide, samen getafeltennist, samen met haar ouders gepraat, veel gepraat over van alles en nog wat, veel gezoend en tegen elkaar aan gezeten/gelegen en elkaar gemasseerd... maarre sexueel gezien was ik voorlopig echt niets van plan ik vind het zo best en ben op dit moment gewoon heel gelukkig:)
quote:haha het MAG niet, en wie denk je gaat dat controleren..??? wat een gelul zeg.. ik kende meisjes van 14 die dingen van sex wisten waar ik als 16/17 jarige nog nooit van gehoord had (bij wijze van dan
Op woensdag 29 mei 2002 12:16 schreef Frollo het volgende:
Hehe, ik een 'ideaal voorbeeld', die is goed
Maar serieus, als ik het zo lees, hebben jullie ook zonder sex gewoon een fijne relatie en is er absoluut geen reden om het in de illegale sfeer te trekken. Good for you!
Maar nu springen we in gedachten eens een half jaar in de tijd. Zij is inmiddels 15 1/2, vertrouwt je volkomen, en geeft zelf aan dat ze klaar is om verder te gaan. Wat dan? Dan heb je een probleem, want het mag nog steeds niet. Al enig idee hoe je daar mee om zult gaan? Of heb je zoiets van dat zien we dan wel weer? Ben benieuwd.
en waar halen jullie allemaal vandaan dat het illegaal/onrechtmatig is..?? is daar een wetboek voor ofzo..?
quote:Niemand gaat het controleren. Als jij zelf ouder bent dan 16 en sex hebt met iemand onder de 16, dan is dat op zich niet verboden TENZIJ 1) de jongere zelf 2) de ouders/opvoeders of 3) de kinderbescherming aangifte doen.
Op woensdag 29 mei 2002 12:18 schreef Frenkie het volgende:
haha het MAG niet, en wie denk je gaat dat controleren..???
quote:Daar zal ongetwijfeld wel een artikel over zijn in een of ander wetboek.
en waar halen jullie allemaal vandaan dat het illegaal/onrechtmatig is..?? is daar een wetboek voor ofzo..?
quote:Dit is inderdaad waar. Het kan vrij lastig worden want als oudere partij zou je moeten kunnen aantonen dat de jongere partij het uit vrije wil deed en niet door een of andere vorm van dwang. Wat lastig is omdat aangenomen wordt dat een volwassene altijd overwicht heeft.
Op woensdag 29 mei 2002 12:37 schreef Frollo het volgende:[..]
Niemand gaat het controleren. Als jij zelf ouder bent dan 16 en sex hebt met iemand onder de 16, dan is dat op zich niet verboden TENZIJ 1) de jongere zelf 2) de ouders/opvoeders of 3) de kinderbescherming aangifte doen.
Tenminste, dit is wat ik ooit eens gehoord heb.
Als bijvoorbeeld de ouders jou niet mogen, kunnen ze 't je heel moeilijk maken...
[..]Daar zal ongetwijfeld wel een artikel over zijn in een of ander wetboek.
Is er op heel Fok! nou geeneen rechtenstudent te vinden die hier het laatste woord over kan zeggen?
![]()
*McCain vindt dat je de rest zelf maar uit moet maken
meisjes van 14 zijn nog zo jong.
Ik ga zelf ook wel eens met een meisjes van 14 om, maar daar is echt geen zinnig gesprek mee te voeren.
En jij bent 19, dat vind ik nogal een groot verschil.
Niet qua jaren, maar qua levenservaring en omgeving.
Ik moet er absoluut aan denken om als 14 jarige op een feest tussen jongens van 19/20 te gaan zitten.
Maar je moet het zelf weten, het is leuk voor je...maar pas op met wat je doet...
toen ik 14 was had ik ook een 9 maandenlange relatie en op sexgebied zie je noodzaak niet echt om te wachten.
Ik kan het weten ![]()
nou in ieder geval veel geluk saampies...
Wat ik echter niet snap is om welke reden je dit topic nou eigenlijk post..want je trekt je niks aan van andermans mening...
quote:Mijn vriendin en ik deden het toen we beiden 15 waren.
Op zondag 26 mei 2002 23:27 schreef Kreator het volgende:[..]
het gaat erom dat ze jonger dan 16 is.
quote:LOL
Op woensdag 29 mei 2002 14:23 schreef Le4nder het volgende:
vanaf 11 rekt vanzelf...
dus waar maak je je druk om ?
quote:ikwil nieveel zeggen, maar toen ik nog 16 was ging ik ook om met mensen in de 20 (oudste is iets van 23 a 24). Dat gaat ook goed.
Op woensdag 29 mei 2002 14:15 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ik vind dat echt heel erg smerig....meisjes van 14 zijn nog zo jong.
Ik ga zelf ook wel eens met een meisjes van 14 om, maar daar is echt geen zinnig gesprek mee te voeren.
En jij bent 19, dat vind ik nogal een groot verschil.
Niet qua jaren, maar qua levenservaring en omgeving.Ik moet er absoluut aan denken om als 14 jarige op een feest tussen jongens van 19/20 te gaan zitten.
Maar je moet het zelf weten, het is leuk voor je...maar pas op met wat je doet...
toen ik 14 was had ik ook een 9 maandenlange relatie en op sexgebied zie je noodzaak niet echt om te wachten.
Ik kan het wetennou in ieder geval veel geluk saampies...
Wat ik echter niet snap is om welke reden je dit topic nou eigenlijk post..want je trekt je niks aan van andermans mening...
over topicstarter [en dit heb ik al vaker gezegt]:
Dat meisje is bijna 15 en kan zich als een ouder iemand gedragen. En hij gedraagt zich misschien niet als een 19 jarige maar als iemand die jonger is.
Ik zie er geen probleem in. Het zou misschien wel een probleem zijn als hij sex wou, maar dat wil hij niet.
krn176: GA ERVOOR!!
quote:precies het zou pas een probleem worden als zij duidelijk aangeeft sex te willen... dan moet ik toch wel een beetje tegen mij zin en uit respect voor haar sex met haar gaan weigeren? :s maarre als zij het dan uitmaakt omdat ik dat niet wil (uit respect voor haar) dan gaat ze misschien naar een andere jongen die 'het' wel met haar wil doen.... en die minder respect voor haar heeft
Op woensdag 29 mei 2002 22:00 schreef Party_P het volgende:[..]
Ik zie er geen probleem in. Het zou misschien wel een probleem zijn als hij sex wou, maar dat wil hij niet.
krn176: GA ERVOOR!!
Pffff, mensen mensen, leer toch een niet te oordelen over mensen die je niet eens kent.
Hij is happy en zo te lezen dat meisje ook. En ik maak ook uit de tekst van de topicstarter op dat zijn 'schoonouders' niks op hem tegen hebben.
Wat is dat het probleem?
Ik snap wel dat hun leeftijdsverschil meer dan 4 jaar is.. maar wie zijn wij om de relatie dan meteen te veroordelen? Ze zijn happy, dus laat ze fijn.
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 16:27 schreef Natalie het volgende:
Nou, t eerste wat je ongeveer leest als je de reacties bekijkt zijn kreten als: t Is illegaal & pedofiel, t mag niet, ze is te jongPffff, mensen mensen, leer toch een niet te oordelen over mensen die je niet eens kent.
Hij is happy en zo te lezen dat meisje ook. En ik maak ook uit de tekst van de topicstarter op dat zijn 'schoonouders' niks op hem tegen hebben.
Wat is dat het probleem?
Ik snap wel dat hun leeftijdsverschil meer dan 4 jaar is.. maar wie zijn wij om de relatie dan meteen te veroordelen? Ze zijn happy, dus laat ze fijn.
Daarbij komt trouwens dat de meesten haar toch meer richting de 18 schatten qua innerlijk en uiterlijk. Als je zulk soort grote leeftijdsverschillen ziet is't vaak of de oudere die meer kind is of de jongere die volwassener is. En ja, het verschil in het leven is wel groot (ik werk, zij doet 3e klas VWO), maar we zien wel hoe het gaat.
Over legaliteit: een relatie hebben met een meisje van die leeftijd mag, sexuele relatie ook behalve als het tegen haar zin is (dwz. gedwongen). Daarbij hebben ook de ouders er wel wat over te zeggen, maar in mijn geval vinden ze het gewoon heel leuk voor ons, simpel omdat ze zien dat hun meisje zo happy is...
quote:dit vind ik een zeer vergelijkbare situatie, je vriendin zit in VWO 3 dus is een best wel intelligente meid (denk ik), maar hoe doe je dat met sex enzo ben je daar al mee bezig.... en hoe kijkt zij daar tegenaan of wacht je bijvoorbeeld tot ze 15 is ofzo
Op maandag 03 juni 2002 13:14 schreef trie het volgende:
Mijn gf is ook 14, en ik ben 21... Ik heb heel lang getwijfeld over of ik dit wel wilde met dit leeftijdsverschil, maar *zij* is degene die mij overtuigd heeft van dat dat helemaal niet uit hoeft te maken. We hebben't meerdere keren er heel lang over gehad en ja, je kan wel blijven zeggen van "dit is niet goed", maar als je het allebei anders voelt dan is er toch geen probleem?Daarbij komt trouwens dat de meesten haar toch meer richting de 18 schatten qua innerlijk en uiterlijk. Als je zulk soort grote leeftijdsverschillen ziet is't vaak of de oudere die meer kind is of de jongere die volwassener is. En ja, het verschil in het leven is wel groot (ik werk, zij doet 3e klas VWO), maar we zien wel hoe het gaat.
Over legaliteit: een relatie hebben met een meisje van die leeftijd mag, sexuele relatie ook behalve als het tegen haar zin is (dwz. gedwongen). Daarbij hebben ook de ouders er wel wat over te zeggen, maar in mijn geval vinden ze het gewoon heel leuk voor ons, simpel omdat ze zien dat hun meisje zo happy is...
quote:Dat bespreek ik liever niet hier op een forum, ik hou dat soort dingen simpelweg liever prive (ik heb een e-mail adres).
Op dinsdag 04 juni 2002 09:28 schreef krn176 het volgende:[..]
dit vind ik een zeer vergelijkbare situatie, je vriendin zit in VWO 3 dus is een best wel intelligente meid (denk ik), maar hoe doe je dat met sex enzo ben je daar al mee bezig.... en hoe kijkt zij daar tegenaan of wacht je bijvoorbeeld tot ze 15 is ofzo
Het punt wat ik hier constant weer tegenkom in de afgelopen postings en wat mij ook best dwars zit is hoe dwingend een omgeving kan zijn! Mensen hebben meteen hun oordeel klaar, beschouwen het meisje als een of andere domme doos die niets kan en niets voor zichzelf kan beslissen... Ik denk dat elke situatie met dit soort verschillen weer anders is, je kan niet simpelweg alles over 1 kam scheren.
Het punt is, heeft iemand er ooit wel eens aan gedacht dat b.v. dat meisje precies weet wat ze wil? Wie zegt dat 14 jarige meisjes zo onschuldig zijn? Dat willen we graag ja, omdat iedereen het zo jong vind, maar het belangrijkste volgens mij is dat je respect hebt voor elkaar.
Ik heb respect voor mijn vriendin en zij heeft respect voor mij. Dat is iets wat je in veel "volwassenen"-relaties nog niet eens ziet. Ik leer van haar, zij leert van mij.. Hoe zij tegen dingen aankijkt heb ik er nog niet naar gekeken en andersom.
Waar het op neerkomt, krn176, is dat je je niet moet laten beinvloeden door je omgeving. Voor Herald: de reden dattie dit topic startte is volgens mij om te laten zien hoeveel weerstand zo'n simpel gegeven (14-19) kan opwekken.
Gelukkig voor mijn en krn176's geval accepteren de ouders het, en zolang je gelukkig met elkaar bent is er niets mis. Elke relatie heeft respect, vertrouwen en eerlijkheid nodig.
14-jarigen hoeven niet persee "naief", "beinvloedbaar" en weetikallemaal te zijn.
quote:Maar het blijven wel kinderen naar mijn mening. Een 14-jarige kan nog zo volwassen LIJKEN, uiteindelijk eheft diegene toch weinig levenservaring en is daardoor minder zeker van een heleboel dingen. Ik heb vaak met jonge meisjes gepraat die en dergelijke relatie hebben en het zal je verbazen wat voor een kind er meestal onder zo'n volwassen laagje zit. Maar goed, ik heb toch de indruk dat sommige mensen hier dit niet willen horen.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:02 schreef trie het volgende:14-jarigen hoeven niet persee "naief", "beinvloedbaar" en weetikallemaal te zijn.
Ik moet er als 25-jarige vrouw niet aan denken om seks te hebben met iemand in de derde klas middelbare school. Maar normen en waarden verschillen.
quote:Erm.. ik verbaasme ook soms om het feit dat meiden van 20+ nog steeds zo naief kunnen zijn. En nog helemaal niet volwassen zijn. Bepaalde mensen hebben een hoop meegemaakt op jongere leeftijd waardoor ze wel volwassener kunnen zijn dan mensen die ouder zijn en waarvan geacht wordt dat ze volwassen zijn.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:06 schreef Ripley het volgende:[..]
Maar het blijven wel kinderen naar mijn mening. Een 14-jarige kan nog zo volwassen LIJKEN, uiteindelijk eheft diegene toch weinig levenservaring en is daardoor minder zeker van een heleboel dingen. Ik heb vaak met jonge meisjes gepraat die en dergelijke relatie hebben en het zal je verbazen wat voor een kind er meestal onder zo'n volwassen laagje zit. Maar goed, ik heb toch de indruk dat sommige mensen hier dit niet willen horen.
Ik moet er als 25-jarige vrouw niet aan denken om seks te hebben met iemand in de derde klas middelbare school. Maar normen en waarden verschillen.
quote:Ik heb zelf heel veel meegemaakt op jongere leeftijd en de meiden waar ik het over heb ook vaak. Toch is onder dat dunne volwassen laagje het kind nog erg aanwezig. Ik denk dat zo'n meisje dat alleen niet zo snel aan die oudere jongen laat zien uit angst om diegene te verliezen.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:22 schreef r0b1n het volgende:[..]
Erm.. ik verbaasme ook soms om het feit dat meiden van 20+ nog steeds zo naief kunnen zijn. En nog helemaal niet volwassen zijn. Bepaalde mensen hebben een hoop meegemaakt op jongere leeftijd waardoor ze wel volwassener kunnen zijn dan mensen die ouder zijn en waarvan geacht wordt dat ze volwassen zijn.
Natuurlijk zijn er ook mensen die altijd naief blijevn. Maar goed, dat maakt iemand van 14 natuurlijk nog steeds geen volwassene. Kijk maar als je zelf een dochter hebt hoe vowassen die is op haar 14e en of je die graag met een jongen van boven de twintig matcht.
quote:Mja, natuurlijk zal iemand van 14 nooit zo volwassen kunnen zijn als de jongen van 19/21 waarmee ze wat heeft. En als ik vader zou zijn van een dochter van 14 zie ik het ook liever niet, maar ik heb liever dat ik die jongen leer kennen en weet wat voor jongen het zou zijn dan dat alles in het geheim omdat ze zou weten dat ik het zou afkeuren.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:27 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik heb zelf heel veel meegemaakt op jongere leeftijd en de meiden waar ik het over heb ook vaak. Toch is onder dat dunne volwassen laagje het kind nog erg aanwezig. Ik denk dat zo'n meisje dat alleen niet zo snel aan die oudere jongen laat zien uit angst om diegene te verliezen.
Natuurlijk zijn er ook mensen die altijd naief blijevn. Maar goed, dat maakt iemand van 14 natuurlijk nog steeds geen volwassene. Kijk maar als je zelf een dochter hebt hoe vowassen die is op haar 14e en of je die graag met een jongen van boven de twintig matcht.
quote:Ben ik met je eens... En in dit geval is zij bestwel zeker over wat ze wil hoor. En daarbij: dat kind zit ook nog in mij hoor
Op dinsdag 04 juni 2002 13:06 schreef Ripley het volgende:[..]
Maar het blijven wel kinderen naar mijn mening. Een 14-jarige kan nog zo volwassen LIJKEN, uiteindelijk eheft diegene toch weinig levenservaring en is daardoor minder zeker van een heleboel dingen. Ik heb vaak met jonge meisjes gepraat die en dergelijke relatie hebben en het zal je verbazen wat voor een kind er meestal onder zo'n volwassen laagje zit. Maar goed, ik heb toch de indruk dat sommige mensen hier dit niet willen horen.
quote:Wat jij beschrijft is oudere vrouw met jongere "man" (en bovendien ben jij 25, ik 21). Dit is alleen omgedraaid, een jonger meisje met een oudere man. Dat zie je ten eerste al vaak genoeg, meisjes trekken vaak zowiezo meer op met oudere (volwassenere) jongens. Wel eens 14-16 jarige jongens gezien? DIE zijn pas kinderachtig. Hoezo volwassen?
[Dit bericht is gewijzigd door trie op 04-06-2002 14:05]
quote:Ik blijf bij het feit dat er iets niet klopt als iemand die een volwassen leven lijdt kiest voor een relatie met een kind. Voor mij is het belangrijk dat een relatie gelijkwaardig is en dat is in zo'n geval niet zo, hoe graag je het ook zou willen. Levenservaring doe je niet alleen op door relaties maar ook door alles wat je verder over komt en daar heb ik misschien wel een portie te veel gehad. Bovendien heb ik een probleemrubriek gehad oa en heb ik gezien in mijn nabije omgeving hoe dit soort dingen vaak onderschat worden.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:57 schreef trie het volgende:[..]
Ben ik met je eens... Maar dat kind zit ook nog in mij hoor
't punt is alleen, als het allebei zo goed voelt voor elkaar, en je niets liever zou willen dan bij elkaar zijn, moet je dat dan NIET doen alleen maar door dat getalletje? En hoe heb jij die levenservaring gekregen? Door vanuit je glazen huisje de wereld in te kijken?
[..]Wat jij beschrijft is oudere vrouw met jongere "man". Dit is alleen omgedraaid, een jonger meisje met een oudere man. Dat zie je ten eerste al vaak genoeg, meisjes trekken vaak zowiezo meer op met oudere (volwassenere) jongens. Wel eens 14-16 jarige jongens gezien? DIE zijn pas kinderachtig. Hoezo volwassen?
verder vind ik het nogal kortzichtig om te zeggen dat een meisje van 15 met een man van boven de twintig wel kan, maar dat het iets anders is als een vrouw van boven de twintig met een jongen van 15 gaat. Is precies hetzelfde.
quote:Meiden van die leeftijd kunnen ook behoorlijk kinderachtig zijn. Die meiden kunnen serieus zijn als ze bij jou zijn. Maar zet ze in een groep meiden van haar leeftijd en het zijn weer kinderen.
Op dinsdag 04 juni 2002 13:57 schreef trie het volgende:
Wel eens 14-16 jarige jongens gezien? DIE zijn pas kinderachtig. Hoezo volwassen?
Ripley heeft dus wel degelijk een goed punt dat de volwassenheid van een meisje van die leeftijd een soort schil is waar je doorheen kan prikken als je vanuit de juiste kant prikt.
Ik wil het niet gelijk afkeuren... ik vind dat je het per geval moet bekijken.
quote:Gelijkwaardigheid bereik je door respect, vertrouwen en eerlijkheid. Ik kan veel van haar leren en zij veel van mij toch?
Op dinsdag 04 juni 2002 14:10 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik blijf bij het feit dat er iets niet klopt als iemand die een volwassen leven lijdt kiest voor een relatie met een kind. Voor mij is het belangrijk dat een relatie gelijkwaardig is en dat is in zo'n geval niet zo, hoe graag je het ook zou willen.
quote:Jij kan niet beoordelen hoeveel levenservaring zij heeft. Daarvoor zou je haar zelf moeten kennen en haar levensgeschiedenis moeten weten. Dat heeft niets met onderschatten te maken.
Levenservaring doe je niet alleen op door relaties maar ook door alles wat je verder over komt en daar heb ik misschien wel een portie te veel gehad. Bovendien heb ik een probleemrubriek gehad oa en heb ik gezien in mijn nabije omgeving hoe dit soort dingen vaak onderschat worden.
quote:Jongens trekken vaker met jongere meisjes op en meisjes juist met oudere jongens, dat is niet voor niets.
verder vind ik het nogal kortzichtig om te zeggen dat een meisje van 15 met een man van boven de twintig wel kan, maar dat het iets anders is als een vrouw van boven de twintig met een jongen van 15 gaat. Is precies hetzelfde.
Waar het mij om gaat, en daar zou ik wel even een reactie op willen hebben: als de jongen EN het meisje beiden (na heel lang praten, ruzie over alles, nadenken, pijn, verdriet) elkaar niet kunnen laten gaan en alleen maar closer tot elkaar komen, is het dan nog zo fout? *WIE* bepaalt (of heeft het recht te bepalen!) dat iets wel of niet goed is?
We hebben't hier niet over incest, sex met je moeder of een 80-jarige met een 10-jarige. Iedereen kan zoveel vinden als je wil, maar niemand kan bepalen of iets GOED of SLECHT is voor iemand. Dat je een relatie hebt met elkaar betekent dat je van elkaar houdt. Een 14-jarig meisje kan best voor zichzelf beslissen welke jongens ze wel of niet leuk vind.
En wat betreft deze discussie: ik had eerst ook dezelfde gevoelens/ideeen als hier door de rest geuit worden (alleen wat minder radicaal). Maar als je eenmaal zelf in zo'n situatie zit is het toch heel wat anders.
quote:Precies hetzelfde geldt voor IEDER MENS.
Op dinsdag 04 juni 2002 14:16 schreef Brad het volgende:[..]
Meiden van die leeftijd kunnen ook behoorlijk kinderachtig zijn. Die meiden kunnen serieus zijn als ze bij jou zijn. Maar zet ze in een groep meiden van haar leeftijd en het zijn weer kinderen.
quote:Helemaal mee eens, op't "meisje van die leeftijd" na. Je kan bij iedereen die kinderachtigheid weer naarboven halen. En als dat niet het geval is heb je toch iets verkeerds in je leven gedaan, dat je zo verbitterd en serieus bent.
Ripley heeft dus wel degelijk een goed punt dat de volwassenheid van een meisje van die leeftijd een soort schil is waar je doorheen kan prikken als je vanuit de juiste kant prikt.
quote:Danku.
quote:Alleen is het wel vaak zo dat een jong meisje zich gevleid voelt door de aandacht van een oudere jongen en daar tegenop kijkt. En als de een tegen de ander opkijkt is er geen sprake van gelijkwaardigheid.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:43 schreef trie het volgende:[..]
Gelijkwaardigheid bereik je door respect, vertrouwen en eerlijkheid. Ik kan veel van haar leren en zij veel van mij toch?
[..]Jij kan niet beoordelen hoeveel levenservaring zij heeft. Daarvoor zou je haar zelf moeten kennen en haar levensgeschiedenis moeten weten. Dat heeft niets met onderschatten te maken.
[..]Jongens trekken vaker met jongere meisjes op en meisjes juist met oudere jongens, dat is niet voor niets.
Waar het mij om gaat, en daar zou ik wel even een reactie op willen hebben: als de jongen EN het meisje beiden (na heel lang praten, ruzie over alles, nadenken, pijn, verdriet) elkaar niet kunnen laten gaan en alleen maar closer tot elkaar komen, is het dan nog zo fout? *WIE* bepaalt (of heeft het recht te bepalen!) dat iets wel of niet goed is?
We hebben't hier niet over incest, sex met je moeder of een 80-jarige met een 10-jarige. Iedereen kan zoveel vinden als je wil, maar niemand kan bepalen of iets GOED of SLECHT is voor iemand. Dat je een relatie hebt met elkaar betekent dat je van elkaar houdt. Een 14-jarig meisje kan best voor zichzelf beslissen welke jongens ze wel of niet leuk vind.
Ik bedoel overigens niet over jou persoonlijk te oordelen, ik geef gewoon aan hoe ik hier over het algemeen over denk.
Mijn mening is ook voor een groot deel ontstaan doordat ik te maken heb gehad met de andere kant, waarbij die jonge meisjes de kinderlijke kant die ze niet aan de jongen in kwestie lieten zien wel aan mij (en andere meisjes0 lieten zien. En zij zich dus volwassener voordeden tov de jongen dan zij waren. daar kun je je als jongen dus ook heel erg op verkijken.
Verder: 18 en 15 of 19 en 16, dat vind ik nu niet zo'n probleem. Maar 21 en 14 vind ik wel een groot verschil bijvoorbeeld. Je kunt hier zeker geen zwart witte grenzen leggen, maar ik denk dat veel vanm die oudere jongens niet goed nadenken waar ze aan beginnen.
quote:Ik vraag me af of je volwassen moet zijn om sex te kunnen hebben, uit de reacties blijkt dat er vaak gestrooid wordt met de term 'volwassen-genoeg, 'nog-niet-volwassen-genoeg'
Op dinsdag 04 juni 2002 13:27 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik heb zelf heel veel meegemaakt op jongere leeftijd en de meiden waar ik het over heb ook vaak. Toch is onder dat dunne volwassen laagje het kind nog erg aanwezig. Ik denk dat zo'n meisje dat alleen niet zo snel aan die oudere jongen laat zien uit angst om diegene te verliezen.
quote:Ik heb mij meteen voorgesteld aan hun ouders en de ouders hebben liever een wat oudere jongen dan haar zelf die haar een beetje wijsheid bij kan brengen en een beetje kan sturen en serieus met haar bezig is en echt om haar geeft dan gewoon een of ander 'schoolvriendje'. Ze heeft veel meer vriendjes gehad maar ik ben volgens haar ouders, die dat allemaal niet weten van hun dochter, de 1e jongen die bij hun thuiskomt en haar ouders zijn er heel enthousiast over. Ik vind het ook fijn dat ik het zo goed met hun kan vinden en goed met d'r ouders kunnen opschieten alhoewel ik denk dat zij dat zelf niet zo leuk vind, omdat ze best wel eigenwijs is en een sterke eigen wil
Op dinsdag 04 juni 2002 13:38 schreef r0b1n het volgende:[..]
Mja, natuurlijk zal iemand van 14 nooit zo volwassen kunnen zijn als de jongen van 19/21 waarmee ze wat heeft. En als ik vader zou zijn van een dochter van 14 zie ik het ook liever niet, maar ik heb liever dat ik die jongen leer kennen en weet wat voor jongen het zou zijn dan dat alles in het geheim omdat ze zou weten dat ik het zou afkeuren.
quote:Is kinderachtigheid van jonge meiden onder elkaar dan slecht?
Op dinsdag 04 juni 2002 14:16 schreef Brad het volgende:[..]
Meiden van die leeftijd kunnen ook behoorlijk kinderachtig zijn. Die meiden kunnen serieus zijn als ze bij jou zijn. Maar zet ze in een groep meiden van haar leeftijd en het zijn weer kinderen.
quote:Als kinderachtig een moeilijk te bepalen iets is, hoe kun jij dan wel zo makkelijk zeggen dat iemand volwassen is?
Op woensdag 12 juni 2002 16:56 schreef krn176 het volgende:[..]
Is kinderachtigheid van jonge meiden onder elkaar dan slecht?
Ik keek ook toen ik 18 was en me verveelde en niet kon internetten omdat het er uit lag wel eens naar Bassie en Adriaan video's maar om nou mezelf kinderachtig te noemen...:D
Er wordt een poging gewaagd om duidelijk te maken dat een jong iemand daadwerkelijk minder volwassen is. Je kunt nu wel in alle hoogtes springen. Maar net zoals jij haar volwassen vindt, vinden anderen dat die volwassenheid schijn is in veels te veel gevallen.
je hoeft je niet zo druk te maken over het leeftijdsverschil. je moet alleen geduld hebben qua sex om te bewijzen dat je niet op sex uit bent. Ikzelf ben nu een meisje van 19, ik was 15 toen ik met mijn vriend ging en hij was 22. We kregen in het begin veel last van kritiek maar hebben elkaar toch samen erdoorheen geholpen en zijn nu 3,5 jaar bij elkaar. ik ben volwassen geworden dus niemand kan nu nog dus zeggen dat hij een pedo is. dus het leeftijdsverschil is geen groot probleem als jullie beiden er klaar voor zijn. pas alleen op wat haar ouders van jullie relatie vinden.
quote:Nou nee tis dus niet illegaal, iemand van 12 jaar of ouder mag voor zichzelf beslissen wat hij/zij doet. Je reactie geeft aan hoe jij het ziet, en dat is je goed recht. Alleen iedereen weet immers dat leeftijd er in een relatie niet toen doet. Alleen door het feit dat er negatieve berichten in het nieuws komen eens in de zoveel tijd, wordt men afgeschrikt. Zolang er nix gedwongen gebeurd (en dat gebeurt niet in een goede relatie) is er nix aan de hand. Het is in zulke gevallen altijd wel verstandig dat de ouders/verzorgers, van beide partijen van het leeftijdsverschil weten, aangezien deze wel bezwaar kunnen maken. Ik wens krn176 en vriendin dan ook een hele leuke relatie toe. En laat andere mensen maar denken wat ze willen denken, jullie bepalen hoe jullie er zelf mee om gaan.
quote:Natuurlijk typisch een topic voor jou. Ongeveer alles wat ik van jou zie heeft een pedoseksuele ondertoon. Maar goed, het is wel illegaal om met een jongere van onder de 16 seks te hebben (buiten het huwelijk). Dat jij dat graag anders zou zien weten we onderhand wel.
Op donderdag 13 juni 2002 21:58 schreef Spanning het volgende:[..]
Nou nee tis dus niet illegaal, iemand van 12 jaar of ouder mag voor zichzelf beslissen wat hij/zij doet. Je reactie geeft aan hoe jij het ziet, en dat is je goed recht. Alleen iedereen weet immers dat leeftijd er in een relatie niet toen doet. Alleen door het feit dat er negatieve berichten in het nieuws komen eens in de zoveel tijd, wordt men afgeschrikt. Zolang er nix gedwongen gebeurd (en dat gebeurt niet in een goede relatie) is er nix aan de hand. Het is in zulke gevallen altijd wel verstandig dat de ouders/verzorgers, van beide partijen van het leeftijdsverschil weten, aangezien deze wel bezwaar kunnen maken. Ik wens krn176 en vriendin dan ook een hele leuke relatie toe. En laat andere mensen maar denken wat ze willen denken, jullie bepalen hoe jullie er zelf mee om gaan.
quote:Nee hoor, als je 12 jaar of ouder bent wordt je in staat geacht zelf te kunnen beslissen met wie je naar bed gaat.
Op vrijdag 14 juni 2002 12:47 schreef Ripley het volgende:[..]
Natuurlijk typisch een topic voor jou. Ongeveer alles wat ik van jou zie heeft een pedoseksuele ondertoon. Maar goed, het is wel illegaal om met een jongere van onder de 16 seks te hebben (buiten het huwelijk). Dat jij dat graag anders zou zien weten we onderhand wel.
quote:Fout! Die discussie is al eerder gevoerd. En als een meerderjarige met iemand van onder de 16 seks heeft is hij volgens de letter van de wet een pedofiel en dat is in principe strafbaar.
Op vrijdag 14 juni 2002 13:28 schreef MikeyMo het volgende:Nee hoor, als je 12 jaar of ouder bent wordt je in staat geacht zelf te kunnen beslissen met wie je naar bed gaat.
quote:Maar dan is het weer een ander geval. Geen van beiden is immers meerderjarig op dat moment.
Op woensdag 29 mei 2002 14:19 schreef X-Ray het volgende:Mijn vriendin en ik deden het toen we beiden 15 waren.
Volgens de letter van de wet mag je geen seks hebben onder je 16e, maar er zal niet zo gauw iemand tegen optreden.
Zo'n soort discussie heeft trouwens ook al eens plaatsgevonden in Turkse verpleegsters-in-spé moeten maagd zijn
(gewoon ter kennisneming)
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 14-06-2002 14:30]
quote:Nou dan volgt hier de letter van de wet:
Op vrijdag 14 juni 2002 14:19 schreef Larissa het volgende:
Volgens de letter van de wet mag je geen seks hebben onder je 16e, maar er zal niet zo gauw iemand tegen optreden.Zo'n soort discussie heeft trouwens ook al eens plaatsgevonden in Turkse verpleegsters-in-spé moeten maagd zijn
(gewoon ter kennisneming)
Seks met minderjarigen
Waar het gaat om seks met en tussen minderjarigen proberen de bestaande wetsartikelen een balans te vinden tussen bescherming van jeugdigen tegen seksueel misbruik enerzijds en de (experimenteer)ruimte van jongeren op het terrein van de seksualiteit anderzijds. Het is een wankel evenwicht: meer bescherming leidt tot minder vrijheid en omgekeerd. De leeftijden die gehanteerd worden zijn de uitdrukking van deze balans. Globaal is de regeling zo:
*ieder seksueel contact met kinderen onder de 12 jaar is strafbaar;
*seksueel contact met minderjarigen tussen 12 en 16 jaar is strafbaar op klacht: een klacht van het slachtoffer, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming;
*seksueel contact met personen boven de 16 jaar is volledig vrij, voor zover er geen geweld aan te pas komt (dan is er sprake van aanranding of verkrachting).
Dat het mogelijk is om in Nederland, op basis van de bestaande wetgeving, Nederlanders te veroordelen die in het buitenland een kind seksueel misbruikt hebben, blijkt uit een aantal veroordelingen (zie kaders verderop).
Dus er moet wel een instantie ingelicht worden van seksuele activiteiten of een ouder moet een hekel aan je hebben. Maar ja, als de minderjarige in kwestie geen klacht heeft zal er in Nederland ook weinig gebeuren.
- ten eerste, maak geen misbruik van haar, meisjes van 14 zijn wat naiever dan de wat oudere, eigenlijk ben je illegaal bezig. Maar da's ook weer een heel verhaal. D'r is ooit een wetsvoorstel om de leeftijd waarop je sex mag hebben te verlagen naar 12 jaar, maar die is afgekeurd, om daar dan als tussenweg 14 van te maken is helaas nooit in iemand opgekomen. Maar gedraag je gewoon en laat haar duidelijk aangeven wat ze wilt, en praat er eerst over of ze het echt wel wilt voordat je haar je worst voert.
- vergeet niet dat meisjes het altijd spannend en stoer vinden om een oudere vriend te hebben. Let dus ook op dat je er niet als ornament bijhangt en dat ze het over 2 maanden uitmaakt omdat het nieuwtje er van af is.
- Onthou dat over 2 jaar zij 17 is en jij dan nog 21, ik denk dat je dan al in een gebied zit dat niemand je er nog op aan zal kijken, dus kijk er nu nog even doorheen op dat gezeik van iedereen, maar hou je gewoon een beetje in, ga d'r niet pushen met dingen als: "ik hou zoveel van je, ik wil het met je doen". Dat is gelul, laat haar het inititief nemen, en anders lekker wachten.
Ik wou nog meer zeggen maar werd afgeleid, de strekking lijkt me duidelijk, probeer er achter te komen of jullie ten eerste echt voor elkara gemaakt zijn en doe het rustig aan.
Dus laten we alsjeblieft niet zeuren op personen die 18+ zijn en idolaat zijn van hun vriendin die onder de 16 is.
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 14:39 schreef MikeyMo het volgende:
*seksueel contact met minderjarigen tussen 12 en 16 jaar is strafbaar op klacht: een klacht van het slachtoffer, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming;
quote:Wat ik na rondlezen op de site www.justitie.nl begreep is dat de "klachtvereiste" is vervallen:
Dus er moet wel een instantie ingelicht worden van seksuele activiteiten of een ouder moet een hekel aan je hebben. Maar ja, als de minderjarige in kwestie geen klacht heeft zal er in Nederland ook weinig gebeuren.
quote:http://www.justitie.nl/pers/persberichten/archief/2001/index.asp?file=pb0706.htm
Het bestaande klachtvereiste komt te vervallen in gevallen van misbruik waarbij 12- tot 16-jarigen zijn betrokken. Daarvoor komt in de plaats een hoorrecht. Dat betekent dat het OM zelfstandig bevoegd is om een strafrechtelijk onderzoek te starten naar ontucht met een minderjarige van die leeftijd zonder dat de betrokken persoon aangifte doet of (zelfstandig of door de wettelijke vertegenwoordiger) een strafklacht heeft ingediend. Om toch een evenwicht te krijgen tussen de bescherming van het kind tegen misbruik en de bescherming tegen de aantasting van zijn of haar groeiende seksuele vrijheid, krijgt de betrokkene het recht om gehoord te worden. Daarbij kan de jongere zijn of haar zienswijze omtrent de gebeurtenissen naar voren brengen en eventueel de mening over de wenselijkheid van een strafvervolging.
Maar of het nou wel of niet strafbaar is is eigenlijk niet zo van belang. Het gaat ook om de morele kwestie. Iemand van 19 kan een meisje van 14 makkelijk beïnvloeden. Het is totaal niet te vergelijken als hetzelfde meisje 20 is en de jongen 25. Dat is gelijkwaardiger omdat ze dan zelf ook ervaringen op heeft kunnen doen.
quote:Dat is dus helemaal niet waar maar goed. Ik stuur zo wel ff een meeltje naar Danny i.v.m. dit gedoe tegen mij steeds.
Op vrijdag 14 juni 2002 12:47 schreef Ripley het volgende:[..]
Natuurlijk typisch een topic voor jou. Ongeveer alles wat ik van jou zie heeft een pedoseksuele ondertoon. Maar goed, het is wel illegaal om met een jongere van onder de 16 seks te hebben (buiten het huwelijk). Dat jij dat graag anders zou zien weten we onderhand wel.
quote:
seksueel contact met minderjarigen tussen 12 en 16 jaar is strafbaar op klacht: een klacht van het slachtoffer, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming;
quote:
Het bestaande klachtvereiste komt te vervallen in gevallen van misbruik waarbij 12- tot 16-jarigen zijn betrokken. Daarvoor komt in de plaats een hoorrecht. Dat betekent dat het OM zelfstandig bevoegd is om een strafrechtelijk onderzoek te starten naar ontucht met een minderjarige van die leeftijd zonder dat de betrokken persoon aangifte doet of (zelfstandig of door de wettelijke vertegenwoordiger) een strafklacht heeft ingediend. Om toch een evenwicht te krijgen tussen de bescherming van het kind tegen misbruik en de bescherming tegen de aantasting van zijn of haar groeiende seksuele vrijheid, krijgt de betrokkene het recht om gehoord te worden. Daarbij kan de jongere zijn of haar zienswijze omtrent de gebeurtenissen naar voren brengen en eventueel de mening over de wenselijkheid van een strafvervolging.
quote:Doe dat vooral. Ik heb al een paar keer een discussie met je hier over gehad en je geeft overal antwoorden die deze indruk geven. En ik zeg op een redelijk nette manier wat ik daar van vind. Als dat al niet meer mag, op het moment dat het relevant is, dan ben ik benieuwd wat er wel mag.
Op vrijdag 14 juni 2002 16:22 schreef Spanning het volgende:[..]
Dat is dus helemaal niet waar maar goed. Ik stuur zo wel ff een meeltje naar Danny i.v.m. dit gedoe tegen mij steeds.
[..]
quote:Psst...
Op vrijdag 14 juni 2002 16:39 schreef Ripley het volgende:
Doe dat vooral. Ik heb al een paar keer een discussie met je hier over gehad en je geeft overal antwoorden die deze indruk geven. En ik zeg op een redelijk nette manier wat ik daar van vind. Als dat al niet meer mag, op het moment dat het relevant is, dan ben ik benieuwd wat er wel mag.
quote:Jij let ook nooit op
Op vrijdag 14 juni 2002 16:39 schreef Ripley het volgende:[..]
Doe dat vooral. Ik heb al een paar keer een discussie met je hier over gehad en je geeft overal antwoorden die deze indruk geven. En ik zeg op een redelijk nette manier wat ik daar van vind. Als dat al niet meer mag, op het moment dat het relevant is, dan ben ik benieuwd wat er wel mag.
quote:Mijn welgemeende excuses, ik vond dat ik wel een grapje kon maken
Op zaterdag 15 juni 2002 00:12 schreef prinsrob het volgende:
-edit-
Doe ff normaal.
Dus gewoon je wschoonouders te vriend houden, dan is er nix aan de hand.
quote:En jaloerse exen.
Op zaterdag 15 juni 2002 10:04 schreef Patries86 het volgende:
klachtverreiste of hoorrecht, Justitie loopt niet de hele dag te zoeken naar 15-jarige miesjes of jongetjes die het met iemand die volwassen is doen. Er zal toch eerst iemand moeten opstaan om justitie te vertellen dat het gebeurt voordat ze wat kunnen doen.Dus gewoon je wschoonouders te vriend houden, dan is er nix aan de hand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |