Met dank aan Predacore voor het NIET openen van een nieuw topic, maar aangezien het jaren geleden is, zullen we enigszins lief voor je zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:07 schreef Predacore het volgende:
hoi allemaal,
kom sinds jaren weer eens een kijkje nemen op fok.
hoopte al een beetje op een SCII topic.
ben zelf doordeweeks 's avonds vaak online,
kom gerust een keer joinen:
username: Predacore #123
ho ho, stop.quote:
Dat is volgens mij niet echt de bedoeling, je kan denk ik beter scouten en anticiperen. dat geldt vaak al voor de eerste paar minuten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:56 schreef ender_xenocide het volgende:
.. Eerste paar minuten speel ik nu al haast op automatische piloot ...
okay, klinkt als een strategie die meestal wel werkt (wist niet dat je terran speelde). 3M (marine, marauder, medivac) wordt wel veel toegepast. zolang de tegenstander jou niet countered kan je wel veel aan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef ender_xenocide het volgende:
klopt dat ik eigenlijk sneller zou moeten scouten, maar ik zie nog niet snel welke counter ik moet doen bij welke begin builds van tegenstanders, ik moet nog echt hun gebouwen aanklikken om te zien welke het zijn en dan nog heb ik geen idee hoe het te counteren. Maar merk daar wel langzaam aan verbetering in.
Gewoon nog flink wat ervaring nodig dus.
Ik begin dus meestal maar met 3 rax en pomp flink wat marauders en marines en zodra ik dan de eerste aanval heb afgeslagen begin ik met een tegenstrategie, vaak eerst direct een tegenaanval wat nog al eens mijn overwinning oplevert, en dan flink wat banshees en een paar medivacs en doorpompen met marines en marauders maarja ik heb ik nog maar 30 potjes gespeeld nu en nooit sc1 gespeeld...
probleem is alleen een beetje, MMM is sneller klaar dan HT en 10x zo makkelijk te microen en 1 ghost met goed geplaatste emp, en dag dag storm .quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:39 schreef Jantehs het volgende:
Ik hou van mensen die 3M spelen en hun ball niet weghalen uit m'n storm. Bizar hoe snel dat door zo'n leger heen vreet!
Ligt eraan of het echt een 1vs1 map is, soms zijn er idd maar 2 spawning points.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:24 schreef ender_xenocide het volgende:
Worden er trouwens bij 1 vs 1 altijd dezelfde plekken aangewezen op de maps voor de start basis of heb ik die 2x gewoon geluk gehad door zonder hun basis te zien in hun basis de raxx te bouwen? (ik meende me namelijk te herinneren dat dat de plekken waren waar de vorige keer op die map ook de tegenstander zat vandaar dat ik voor die plekken koos.
inderdaad, blijft minder ruimte over voor creativiteit nu.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:35 schreef Aibmi het volgende:
Gewoon erg jammer dat terran maar een buildorder(10 depot 12 rax 13 gas) overhoudt, maakt het wel wat saai..
tussen de 80 en de 150quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:48 schreef ender_xenocide het volgende:
wat voor APM halen jullie eigenlijk gemiddeld en welk niveau spelen jullie
ik speel zelf Bronze League en haal tussen de 18 en 23 APM.
Ik vind het multitasken lastig en probeer zoveel mogelijk via hotkeys te doen....
Hellions wil je inderdaad niet in je mineral line hebbenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:38 schreef Predacore het volgende:
[..]
inderdaad, blijft minder ruimte over voor creativiteit nu.
wat betreft harassment ben ik zelf altijd wel fan van hellions, met 3 stuks gaan die workers neer als een sneeuwvlokje voor de zon.
Niks mis mee, hoge apm is handig maar voor de huis tuin en keuken starcrafter is het niet echt belangrijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:48 schreef ender_xenocide het volgende:
wat voor APM halen jullie eigenlijk gemiddeld en welk niveau spelen jullie
ik speel zelf Bronze League en haal tussen de 18 en 23 APM.
Ik vind het multitasken lastig en probeer zoveel mogelijk via hotkeys te doen....
quote:StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2
General
• Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy."
• The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified.
• Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates.
Balance
• PROTOSS
o Buildings
• Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.
o Void Ray
• Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
• Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
• Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.
• TERRAN
o Buildings
• Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.
• Supply Depot life increased from 350 to 400.
o Medivac
• Acceleration reduced from 2.315 to 2.25.
• Speed reduced from 2.75 to 2.5.
o Reaper
• Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.
o Thor
• Energy bar removed.
• 250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).
• ZERG
o Buildings
• Hatchery life increased from 1250 to 1500.
• Lair life increased from 1800 to 2000.
• Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
• Spire life increased from 600 to 850.
• Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
o Corruptor
• Energy bar removed.
• Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
o Infestor
• Fungal Growth now prevents Blink.
o Roach
• Range increased from 3 to 4.
Bug Fixes
• Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones.
• Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died.
• Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs.
• Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue.
• Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies.
Nope, binnen is binnen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je een achievement haal in een missie, moet je dan het hele level alsnog uitspelen?
Ik kan het niet hebben dat ik bepaalde missies niet volledig gehaald heb namelijk.
in de eerste en laatste ronde betekende het dus beter scoutenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:51 schreef Siddartha het volgende:
Godver, speel ik gisteren weer eens, gaat het zo:
- Eerste potje: Ik word gecannon-rushed en terwijl dat normaal instant-win voor me betekende, zie ik het nu te laat: gg.
- Tweede potje: Ik voer mijn 1-1-1 build perfect uit, scout en zie dat mijn tegenstander zijn hele basis heeft dichtgegooid met spinecrawlers: Ik maak 2 banshees en hij geeft op.
-Derde potje : Alweer een cannonrush. Deze keer sla ik het met twee vingers in mijn neus af: gg.
Nu had ik dus echt geen zin meer om te spelen. Waar zijn alle fatsoenlijke spelers heen?
Uiteindelijk besluit ik toch nog maar eens om een potje te spelen;
TvP: Tegenstander lijkt heel rustig dus ik ga 3-rax met ghosts. Aangezien je protoss nooit met rust moet laten (betekent 9 van de 10 keer void rays), zit ik constant zijn base te scannen. Ik zie niks raars behalve mass-stalkers dus ik maak nog wat extra marrauders... Zit er opeens een mothership achter in mijn basis met alle stalkers onder zich! ARGH!
Voor het eerste potje : Klopt, maar bij elk potje elke millimeter van je eigen basis scouten voelt als een redelijke vertraging van het scouten van je tegenstander. Tegen protoss is dat niet erg, maar mijn tegenstander was random: Was hij zerg geweest had ik dus met mijn eigen basis eerst scouten zijn six-pool te laat gezien. Dus scout ik eerst de tegenstanders basis en dan kan ik daarop basseren of hij een proxy in mijn basis heeft. Helaas was ik inderdaad te laat met scouten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:11 schreef Predacore het volgende:
[..]
in de eerste en laatste ronde betekende het dus beter scouten
maar een mothership is wel heel nasty als je daar niet op voorbereid bent.
Thanks, scheelt me veel tijdquote:
Gister meegemaakt met een protoss, was te druk bezig met het bouwen van Void rays, rape zijn base met een legertje MMM-troops, maar nog niet weg, had nog 50 man over in totaal, ga de map scannen zit hij aan de andere kant zijn base op te bouwen, met één canon en op het moment van aankomst had hij één zealotquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Jantehs het volgende:
Ik vind het altijd irritant als je iemand's main en expansion weggeblazen hebt ze dan nog snel met een probe/scv/drone er van door gaan en ergens in een hoek van de map nog een basis proberen te bouwen. Hoe denken ze in godsnaam ooit nog te winnen vanaf zo'n moment?
Check je priveberichtquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:44 schreef Thrilled het volgende:
Hmm kheb dit op GoT ook al gevraagd maar ik vermoed dat ik daar gelynched gaat worden om de volgende vraag: Is er een lieve user die een guest pass over heeft en deze aan mij af zou willen staan? (A) zou erg tof wezen!
Heb je hier nog de replay van ik heb altijd moeite met een cannon rush afslaan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:51 schreef Siddartha het volgende:
-Derde potje : Alweer een cannonrush. Deze keer sla ik het met twee vingers in mijn neus af: gg.
Nu had ik dus echt geen zin meer om te spelen. Waar zijn alle fatsoenlijke spelers heen?
Uiteindelijk besluit ik toch nog maar eens om een potje te spelen
Vaak genoeg dat ik op die manier op een beetje grote map er nog mee wegkomquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Gister meegemaakt met een protoss, was te druk bezig met het bouwen van Void rays, rape zijn base met een legertje MMM-troops, maar nog niet weg, had nog 50 man over in totaal, ga de map scannen zit hij aan de andere kant zijn base op te bouwen, met één canon en op het moment van aankomst had hij één zealot
Zodra je tegen protoss speelt meteen een scv bij je ingang zetten zodat je de probe ziet binnenkomen, en blijf hem dan maar volgenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:53 schreef BObNL het volgende:
[..]
Heb je hier nog de replay van ik heb altijd moeite met een cannon rush afslaan?
Ja gister ook weer eens verloren van Zerg, wat ik meestal wel winquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:42 schreef BObNL het volgende:
pleuris zerg valt echt niks tegen te beginnen gvd.
Ik ga de replays bekijkenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:54 schreef BObNL het volgende:
iemand nog tips?
http://www.sc2replayed.co(...)-zerg-steppes-of-war
Ik gooi nog een marine voorop om te kijken of ik rustig men ramp af kan rijden. Heel men leger om zeep geholpen. Blijkbaar is het geen probleem om vroeg te expanden en nog een heel leger op de been te krijgen.
Ben gefrustreerd dit is al het zoveelste potje.
Nou, je ziet dat je SCV is aangevallen door een legertje zerglings, en nog ga je naar buiten, nog blijf je tanks bouwen ipv hellion en marines combo, ik zou vooral in het begin tegen zerg eerst 2 barracks opzetten dan pas factory, dan 3e barrack en pop je overal marines en mauro uit. Je had kunnen verwachten toen je scv werd aangevallen dat hij voor een zergling rush ging, gewoon lekker afwachten en een deff leger bouwen. Meteen airport met medivacs of zelfs banshee rape.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:54 schreef BObNL het volgende:
iemand nog tips?
Ik gooi nog een marine voorop om te kijken of ik rustig men ramp af kan rijden. Heel men leger om zeep geholpen. Blijkbaar is het geen probleem om vroeg te expanden en nog een heel leger op de been te krijgen.
Nooit zo vroeg expandenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:00 schreef BObNL het volgende:
hier nog een andere waar ik dacht voor de verandering vroeg te expanden.
http://www.sc2replayed.co(...)an-zerg-jungle-basin
Ten eerste moet je de eerste 4 minuten theoretisch perfect spelen. Je wilt je eerste 6 SCVs opsplitsen in 2 groepen van 3 en alleen de mineral patches die het dichtst bij zijn eerst minen. En dan langzaam alle patches vullen ipv allemaal op 1 patch rallyen. Ook is eerst een SCV maken beter dan eerst je SCVs aan het werk zetten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:54 schreef BObNL het volgende:
iemand nog tips?
Nou je begon goed, tot de eerste aanval van die zerg op jou, je hebt daarna 1000+ minirals, 3 barracks 1 factory, en een starport, maar hij valt al de hele tijd aan met roaches of hydralisk en je hebt twee vikings gebouwd???? Na de eerste aanval heb je niet veel troepen meer over, maar toch maak je maar in 2 barracks troepen, niets uit factory, niets uit je 3e barrack, terwijl je tegenstander wel bleef pompen waardoor je de volgende aanval niet kon afslaan. Ook zag ik 2 engineerings bays staan, waarom? en waarom 2? je hebt er geen enkele gebruikt voor een troepen upgrade?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:39 schreef BObNL het volgende:
nog een derde match verloren. http://www.sc2replayed.co(...)an-zerg-jungle-basin
Ik gebruik ook alleen maar de muisquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:42 schreef Harunobu het volgende:
Wacht, je gebruikt alleen maar de muis, tja.
Je hebt nog een lange weg te gaanJe moet alle shortcuts gebruiken, met 2 handen en met iets van 90 apm. Je alle commandos zo snel mogelijk invoeren. Je moet altijd precies weten wat je tegenstander doet en dus letterlijk wat hiij denkt.
Verder is het handig om te weten uit hoeveel barracks je kunt produceren met 1 basis, 2 bassisen, 3 basissen, etc. Ik weet het zo niet precies dus ik zal geen getallen geven. Het zal wel iets van 5 rax, 1 fact en 1 starport zijn voor 2 basissen met mules. Zonder mules verlies je.
Ja kan nu ook al echt online als je wilt, maar die oefen-league is wel lekker om te oefenen (duh)quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:26 schreef Thrilled het volgende:
Nou had gisteravond de installer aangezet.. bleek dat ie geen 4, maar 12 uur nodig had om te downloaden .. Dus vanochtend bij het wakker worden hoopvol naar de computer gelopen: 64 minutes remaining
Nu een halve dag verder en eindelijk kunnen spelenVind het een erg tof spel.. schijnbaar zit ik nu in een soort oefen-league voordat ik echt online kan ofzo? Is best gezellig tegen andere noobs die het ook voor het eerst spelen en heb voor het eerst gewonnen
Graphics zijn enorm goed, gameplay speelt ook erg lekker maar moet nog heeel erg wennen aan de namen van de units, wie is beter dan wie en de tactics offcourse.. ben in ieder geval erg aan het overwegen om hem aan te schaffen..
Triest miss snel een 2e sup bouwen zodat die zerglings er niet door kennen. dan scv die dingen laten repairen tot de eerste marine eruit is.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Oke, nu wil ik wel eens weten hoe ik dit moet verslaan, ik speel net als terran tegen een zerg, ik bouw 2 scv en bouw een supply depo bij de ingang, meteen ernaast een barrack, opeens 3 drones die killen mij scv bij de barrack, ik stuur 4 scv erop af, en 1 scv om mijn barrack te voltooien, ik kill 2 drones, maar er komen er nog 2 bij, mijn barrack completed komen 6 zerglings al op me af. WTF hoe kun je dat verslaan??
Mega lame echt mega lame om zo te winnen sorry hoor
Edit: ow ja, game voorbij binnen 3 min.
Edit2: na de replay zag ik dat hij met 4 drones kwam, eerst 2 om mijn bouwende scv te killen, stuur ik er 3 op af, komen er nog 2 in killed hij ze ook nog. Waardoor ik meer scv stuur en hij al zerglings onderweg heeft voordat mijn barracks af zijn.
Onmogelijk, als hij al met zijn drone's komt om mijn scv uit te schakelen, replay is added btw. Had er de minirals niet voor.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:18 schreef BObNL het volgende:
[..]
Triest miss snel een 2e sup bouwen zodat die zerglings er niet door kennen. dan scv die dingen laten repairen tot de eerste marine eruit is.
Nee. Het serial van het spel zit gekoppeld aan je b.net account, waarmee je dus het spel kan spelen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:35 schreef Coco98 het volgende:
Kan je starcraft II 2e-hands gebruiken? (ivm battle.net account)
Voor hem is het ook een enorme investering om die drones zo vroeg te sturen. Bovendien zijn spawning pools en zerglings ook niet gratis: als dit faalt dan heeft hij gewoon keihard verloren. Je mag dus best iets investeren om dit te stoppen. Als je tegen zerg speelt en er komt een vroege rush met drones, moet je dus gewoon je wallof snel afmaken. Micro je scvs zodat ze niet doodgaan.. Gebruik gerust 1 meer SCV (of zelfs 2 meer) dan hij brengt. Maak je wall eerder af dan je normaal zou doen en wees bereid om te repairen. Hij heeft geen economie, dus als je de 6 ligns af kunt houden is het gewoon afgelopen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Onmogelijk, als hij al met zijn drone's komt om mijn scv uit te schakelen, replay is added btw. Had er de minirals niet voor.
Dat is inderdaad kapot irritant maak je een mooie counter tegen roaches ofzo dan komen ze gewoon in 30 seconde met een zwem mutas aanzetten. Dan kan je er wel achteraan gaan rennen met je marines maar in een later stadium is het gewoon niet meer te doen om je supply te beschermen aan de ene kant en je huidige mijn operaties aan de andere kant.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Zerg blijft een lame ass class, baneling rape continue op me base, continue me troepen dood, kan gewoon niet in het begin zoveel maur maken, daarna meteen mutalisk rape
True, mutalisk zijn erg vervelend, bijna niet fatsoenlijk te counteren, doen veel damage en voordat ik bij ze ben vliegen ze gewoon weer de andere kant op en beginnen daar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:03 schreef BObNL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad kapot irritant maak je een mooie counter tegen roaches ofzo dan komen ze gewoon in 30 seconde met een zwem mutas aanzetten. Dan kan je er wel achteraan gaan rennen met je marines maar in een later stadium is het gewoon niet meer te doen om je supply te beschermen aan de ene kant en je huidige mijn operaties aan de andere kant.
Muta counter je met marines, met vikings en desnoods met battlecruisers. Terran heeft geen gebrek aan counters.quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
True, mutalisk zijn erg vervelend, bijna niet fatsoenlijk te counteren, doen veel damage en voordat ik bij ze ben vliegen ze gewoon weer de andere kant op en beginnen daar.
Maar ja, toch 13 games gespeeld en 10 gewonnen vandaagniet slecht voor bronze league speler
alleen 1x verloren tegen een terran, was erg close hij had net nog iets meer troepen over dan mij
en 2x verloren van een zerg, één game waar ik de match van hem gepost, en de ander was die ling rush
Dat vind jijquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:43 schreef Harunobu het volgende:
Zerg is het zwakste ras zowel volgens statistieken en volgens de top spelers.
Kom op zeg, heb niet eens mijn mening gegeven. Statistieken speken voor zich en als je top spelers niet geloofd, tja. Is ook niet voor niets dat elke patch Zerg iets sterker wordt. Dus Blizzardt vind het ook. Leer eerst maar eens spelen ofzo.quote:
Je post dit voordat je de replay zelf bekeken hebt?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Edit2: na de replay zag ik dat hij met 4 drones kwam, eerst 2 om mijn bouwende scv te killen, stuur ik er 3 op af, komen er nog 2 in killed hij ze ook nog. Waardoor ik meer scv stuur en hij al zerglings onderweg heeft voordat mijn barracks af zijn.
Volgens de pros en de statistieken. "Dat vind jij" is dan een beetje eehmm... dom?quote:
Vikings en bc zijn geen counter tegen mutas?? Ik ben geen terran speler, dat moge wel duidelijk zijn maar die 2 leken me de logische counters. Naast thors maar die dingen zijn te fucking traagquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:57 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb niet eens mijn mening gegeven. Statistieken speken voor zich en als je top spelers niet geloofd, tja. Is ook niet voor niets dat elke patch Zerg iets sterker wordt. Dus Blizzardt vind het ook. Leer eerst maar eens spelen ofzo.
Mutas counter je niet met vikings of battlecruisers maar met Thors en marines. En turrets in je basis. Zerg is zwakker dan P en T, maar kan wel van dit soort tech switches maken. Dat Z geen mutas heeft wil niet zeggen dat Z 2 minuten niet autowint met 12 mutas. Als je wacht tot je mutas ziet voordat je stopt met puur marauders, dan verlies je. En terecht. Had je ooit de main gescanned om er zeker van te zijn dat er geen spire was?
Als je niet weet dat er geen spire is neem je aan dat er mutas komen op de normale muta timing. En dan heb je je eerste Thor en turrets klaar.
Jij hebt mij nog nooit zien spelen dus. Hoe moet ik dan leren spelen Denk is zelf naquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:57 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb niet eens mijn mening gegeven. Statistieken speken voor zich en als je top spelers niet geloofd, tja. Is ook niet voor niets dat elke patch Zerg iets sterker wordt. Dus Blizzardt vind het ook. Leer eerst maar eens spelen ofzo.
Mutas counter je niet met vikings of battlecruisers maar met Thors en marines. En turrets in je basis. Zerg is zwakker dan P en T, maar kan wel van dit soort tech switches maken. Dat Z geen mutas heeft wil niet zeggen dat Z 2 minuten niet autowint met 12 mutas. Als je wacht tot je mutas ziet voordat je stopt met puur marauders, dan verlies je. En terecht. Had je ooit de main gescanned om er zeker van te zijn dat er geen spire was?
Als je niet weet dat er geen spire is neem je aan dat er mutas komen op de normale muta timing. En dan heb je je eerste Thor en turrets klaar.
Oke, ik vraag een mening niet een rotopmerking "dacht je dat je verdiende om te winnen"quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:14 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Je post dit voordat je de replay zelf bekeken hebt?
Ten eerste bouw je fout. Je bouwt een depot op 7 en je bouwt niet continue SCVs. Ten tweede reageer je twee keer niet terwijl eerst je eerste SCVs doodgaan en daarna de andere 3. Dacht je echt dat 3 SCVs gaan winenn van 4 drones?
Je BO is dus fout, je reageert niet goed en je microed minder. Dan verlies je. Dacht je dat je verdiende om te winnen?
BCs kunnen nooit een counter zijn tegen mutas omdat je dood bent voordat je BCs maakt. Vikings, die raken inderdaad mutas. Maar je wilt met je starport medivacs maken en met je factories Thors maken. Ja, Thors zijn traag. Maar stel eens voor dat ze met hun enorme range en grote splash damageo ok supersnel waren.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:37 schreef Harlon het volgende:
Vikings en bc zijn geen counter tegen mutas?? Ik ben geen terran speler, dat moge wel duidelijk zijn maar die 2 leken me de logische counters. Naast thors maar die dingen zijn te fucking traag
Gast dat is echt de grootste kul ooit. Zerg is allang niet meer de zerg van eind beta, begin release.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:43 schreef Harunobu het volgende:
Zerg is het zwakste ras zowel volgens statistieken en volgens de top spelers.
Je kon al je 2de depot maken voordat zijn drones er waren. Hij zei zelfs al dat hij ging rushenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Oke, nu wil ik wel eens weten hoe ik dit moet verslaan, ik speel net als terran tegen een zerg, ik bouw 2 scv en bouw een supply depo bij de ingang, meteen ernaast een barrack, opeens 3 drones die killen mij scv bij de barrack, ik stuur 4 scv erop af, en 1 scv om mijn barrack te voltooien, ik kill 2 drones, maar er komen er nog 2 bij, mijn barrack completed komen 6 zerglings al op me af. WTF hoe kun je dat verslaan??
Edit: ow ja, game voorbij binnen 3 min.
Replay: http://www.sc2replayed.co(...)-zerg-steppes-of-war
Je zegt toch echt gister dat zerg de zwakste race is, dat terwijl de nieuwste patch al enkele dagen uit is. Dat is hetzelfde als te zeggen dat Ajax een voetbalclub is van wereldklasse. Leven in het verleden heet dat.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef Harunobu het volgende:
Ja, er is nu redelijk wat gepatched. Ik heb het over de hele tijd. Niet de laatste paar dagen met roach met 4 range.
Gaat vandaag ook niet lekker, 5 gewonnen 3 verlorenquote:Op zondag 17 oktober 2010 17:31 schreef BObNL het volgende:
klote spel net een cannon rush afgeslagen komt die met die gecloacte dingen aan ik met 4 scv men supply fixen voor de ingang terwijl ik een turret bouw. Nou is blijkbaar niet genoeg hij komt men basis ik weet hem bezig te houden terwijl mijn turret opkomt. Maar men cc was stond al in de fik dus vlieg dat ding naar men turret stand 20 scv met auto repair denk komt wel goed zie ik hem opeen ontploffen staan ze gewoon gvd niks te doen.
Klacht scv's staken, die gecloacte dingen slopen supply depots te snel, ik word geownd vandaag.
Ik speel altijd TEGEN terran, nooit met terran, maar je opmerkingen zijn inderdaad wel logisch.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:02 schreef Harunobu het volgende:
[..]
BCs kunnen nooit een counter zijn tegen mutas omdat je dood bent voordat je BCs maakt. Vikings, die raken inderdaad mutas. Maar je wilt met je starport medivacs maken en met je factories Thors maken. Ja, Thors zijn traag. Maar stel eens voor dat ze met hun enorme range en grote splash damageo ok supersnel waren.
Zie nooit iemand tegen mutas spelen dmv BCs en vikings en zonder 1 enkele Thor. Als je al een viking maakt dan is dat vooral om overlords te doden ipv mutas te counteren.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Serieus, speel 1vs1 tegen een protoss ik als terran, ik win hij leaved, wil naar score screen gaan krijg ik "waiting for server" ik gewacht kickt hij me uit de game, heb ik verlorenkijk ik bij de units zie ik dat ik als zerg gespeeld heb en hij ook, like wtf
Het is in vergelijking met de andere professionals uit Korea inderdaad maar een middelmatige ja. Niet alleen volgens harunobu, maar daarvoor hoef je alleen maar naar de statistieken van broodwar te kijken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:45 schreef Pritt het volgende:
FruitDealer heeft zojuist zijn eerste ronde in GSL2 gewonnen, 2-0, tegenstander compleet vernederd.
Maar goed volgens Harunobu is het maar een matige zerg.
Broodwar =/= SC2.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:47 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het is in vergelijking met de andere professionals uit Korea inderdaad maar een middelmatige ja. Niet alleen volgens harunobu, maar daarvoor hoef je alleen maar naar de statistieken van broodwar te kijken.
Kan jij beter?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:47 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het is in vergelijking met de andere professionals uit Korea inderdaad maar een middelmatige ja. Niet alleen volgens harunobu, maar daarvoor hoef je alleen maar naar de statistieken van broodwar te kijken.
Ow en trouwens als je de statistieken erbij pakt als je FruitDealers verhaal kent weet je ook waarom hij nooit groot is geworden in Broodwar. Hij stond op punt heel groot te worden in broodwar maar zijn vader werd ziek en moest bedrijf van zijn pa voortzetten. Maar goed, je onkunde is je vergeven.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:47 schreef Harlon het volgende:
[..]
HELDquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ow en trouwens als je de statistieken erbij pakt als je FruitDealers verhaal kent weet je ook waarom hij nooit groot is geworden in Broodwar. Hij stond op punt heel groot te worden in broodwar maar zijn vader werd ziek en moest bedrijf van zijn pa voortzetten. Maar goed, je onkunde is je vergeven.
Ik had het over de professionele SC spelers, dus nogal wiedes dat ik het niet beter kan.quote:
Ik ken het verhaal achter fruitdealer en ik weet ook waarom hij nooit is doorgebroken. Maar zelfs als je daar rekening mee houd dan is hij nog altijd niet de absolute top van de professionals, dat werd ook nooit van hem verwacht.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ow en trouwens als je de statistieken erbij pakt als je FruitDealers verhaal kent weet je ook waarom hij nooit groot is geworden in Broodwar. Hij stond op punt heel groot te worden in broodwar maar zijn vader werd ziek en moest bedrijf van zijn pa voortzetten. Maar goed, je onkunde is je vergeven.
Leugenaar. Neit volgens mij en niet middelmatig. Trouwens zegt ro64 in SC2 niet zo veel. Kijk naar Torch.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:45 schreef Pritt het volgende:
FruitDealer heeft zojuist zijn eerste ronde in GSL2 gewonnen, 2-0, tegenstander compleet vernederd.
Maar goed volgens Harunobu is het maar een matige zerg.
Ach helaas loop je weer te koketteren met je onwetendheid.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:13 schreef Harunobu het volgende:
Verder kun je niet echt spreken van professioneel SC2. Ze krijgen immers geen salaris en er van leven kun je enkel als je ver komt in een toernooi.
Waar spreek ik onzin dan? Volgens mij ben jij steeds degene die onwaarheden neerplemt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:03 schreef Harunobu het volgende:
Ik volg al SC BW in Korea zolang het bestaat. Dus geen onzin spreken.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:58 schreef Harunobu het volgende:
SC2 teams kun je niet vergelijken met SC BW teams. Met SC2 teams is het gewoon zoals het vroeger was in Korea en altijd was in de rest van de wereld. Dat ze ook een sponsor hebben doet er niet toe. Weet je wel wat een SC BW progame team precies is?
En die persoonlijke aanvallen op mij dat ik onwetend bent, dat is onzin natuurlijk.
Ahja die Kespa die al jaren lang dwars ligt met gekke maatregelen om hun omslachtige monopolie te behouden? Nee die zal gemist worden als kiespijn. Alles wat SC2 in in ZK nodig heeft is Boxer zover mogelijk in GSL2 en het ontploft daar. De Michael Jordan van Starcraft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:11 schreef Harunobu het volgende:
Trouwens ga ik geen moeite doen om je te onderwijzen in de Koreaanse Starcraft scene. Dat doe je zelf maar. Maar zolang SC2 niet gespeeld wordt onder Kespa zal er op korte termijn geen echt professionele SC2 scene zijn. De goede spelers zullen de huur en het eten van de andere team leden moeten gaan betalen, want een bijbaan daar is SC2 net nog niet makkelijk genoeg voor.
hoewel hun onderlinge interactie een beetje irritant is vind ik het wel interessant om te lezen eigenlijk. Ik ga me er binnenkort idd maar eens in verdiepen via google.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 06:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Mijn hemel zeg, zet die "wie is de aller grootste starcraft-nerd" discussie anders lekker op hyves verder ofzo.
Onderhand een hele pagina met wie jullie de beste vinden, beetje met je starcraft-scene kennis pochen![]()
Die onzin kan ik zelf ook wel opzoeken op google.
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 06:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Mijn hemel zeg, zet die "wie is de aller grootste starcraft-nerd" discussie anders lekker op hyves verder ofzo.
Onderhand een hele pagina met wie jullie de beste vinden, beetje met je starcraft-scene kennis pochen![]()
Die onzin kan ik zelf ook wel opzoeken op google.
Iemand?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:58 schreef Charles.Darwin het volgende:
GSL replays, zijn die ergens te vinden?
Waat? Je hebt inderdaad geen idee, of wel. Kespa is esports. Het is de overheidsorganisatie die er heel slim voor gezorgt heeft dat men SC BW heel lang financieel rendabel en populair kon houden. Kespa een monopolie? Ja, op hun eigen product hebben ze een monopolie? Wat bedoel je in godsnaam? Kespa is de overheid, de grote sponsors en de tv kanalen die het uitzenden. Al die esports toernooien kosten heel veel geld en leveren niets op. Kespa betaald dat. Zonder Kespa was SC BW al jaren lang dood geweest.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:30 schreef Pritt het volgende:
Ahja die Kespa die al jaren lang dwars ligt met gekke maatregelen om hun omslachtige monopolie te behouden? Nee die zal gemist worden als kiespijn.
Jij doet zelf ook arrogant hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:54 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Waat? Je hebt inderdaad geen idee, of wel. Kespa is esports. Het is de overheidsorganisatie die er heel slim voor gezorgt heeft dat men SC BW heel lang financieel rendabel en populair kon houden. Kespa een monopolie? Ja, op hun eigen product hebben ze een monopolie? Wat bedoel je in godsnaam? Kespa is de overheid, de grote sponsors en de tv kanalen die het uitzenden. Al die esports toernooien kosten heel veel geld en leveren niets op. Kespa betaald dat. Zonder Kespa was SC BW al jaren lang dood geweest.
En als jullie derden dit soort dingen niet willen zien, vraag een mod hem dan maar een waarschuwing te geven vanwege onzin posten en arrogant zijn. Dat hij geen respect heeft voor Koreaanse esports dat is waarschijnlijk te danken aan Blizzard propaganda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:35 schreef Salamando het volgende:
Maar ontopic: Nerf voidrays
Kan je er niet mee omgaan ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
黑人
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:35 schreef Salamando het volgende:
Maar ontopic: Nerf voidrays
hehe inderdaad want ze zijn zo sterk tegenover een legertje marines met een paar ghosts ertussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
Wat houd dat in dat grid, dat je niets meer met de muis hoeft te doen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:10 schreef Prox het volgende:
Voor mensen die shortcuts willen leren wil ik een ding zeggen:
MENU -> OPTIONS -> HOTKEYS -> PROFILE -> GRID
Heel makkelijk te leren en effectief. Veel nieuwe "pros" gebruiken deze keysettings ook.
btw: Wil iemand mij in de custom division lijst opnemen?
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/371233/1/Prox/
Je moet natuurlijk helemaal niets, maar grofweg kan je bijvoorbeeld 3 raxen (2reactor,1techlab ofzo) constant laten bouwen met 1 base (inclusief nonstop scv's en supply depots) ik denk dat ze zoiets bedoelen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik las trouwens gisteren op diverse fora adviezen richting Terran spelers dat je maar 3 production facilities per CC zou moeten hebben, klopt dit?
Als dit zo is heb ik namelijk een grote fout bij mezelf ontdekt namelijk het veel te laat expanden.....
Zelf houd ik me daar ook niet aan, maar het is een goede oefening om dat wél te doen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik las trouwens gisteren op diverse fora adviezen richting Terran spelers dat je maar 3 production facilities per CC zou moeten hebben, klopt dit?
Als dit zo is heb ik namelijk een grote fout bij mezelf ontdekt namelijk het veel te laat expanden.....
Dat is inderdaad ook iets wat ik bij mezelf zie, heb zelfs vaak dat ik 1x 3 van die airfields kan maken, (met 3 scvs dus) zodra die klaar zijn gelijk 3 techlabs eraan, zodra die klaar zijn glijk 15 cloacking bansheesquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:31 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Zelf houd ik me daar ook niet aan, maar het is een goede oefening om dat wél te doen.
Wat betekent het namelijk als je meer production facilities bouwt?
Niet alleen kun je niet constant uit alle gebouwen produceren als je macro goed is (en dat wil je!), maar je hebt ook nog eens een extra 150 minerals (in het gunstigste geval, anders is het nog erger!) in iets gestoken wat je alleen kan gebruiken als je even niet produceert in een van de andere gebouwen. Wat dus slecht is.
Het enige voordeel is dat je even snel wat units kan pompen als je vergeet te produceren, maar anders zitten er alleen maar nadelen aan. Wat je vaak ziet bij slechte spelers, en bij mij dus ook, is dat men na een zware slag of na een tijdje spelen veel minerals over heeft. Dan is het natuurlijk handig om die in je 6 raxen te duwen om zo snel mogelijk een leger eruit te gooien, maar elke keer dat dit handig zou zijn, heb je slecht gespeeld.
Regel is: Elke keer dat je wél uit meer production facilities tegelijk kan produceren, heb je vantevoren al een fout gemaakt.
Grid houdt gewoon in dat bepaalde keys bij bepaalde 'posities' horen. Een ability die helemaal linksonder staat op de 'grid' van abilities zal altijd de hotkey z hebben. Iets dat linksboven staat altijd de hotkey q.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Wat houd dat in dat grid, dat je niets meer met de muis hoeft te doen?
Het is dus anders dan de andere hotkeys?
(zit nu op werk dus kan het niet helemaal uitzoeken)
Gast dit gaat gewoon echt nergens over, je post bevat zoveel onzin dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:54 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Waat? Je hebt inderdaad geen idee, of wel. Kespa is esports. Het is de overheidsorganisatie die er heel slim voor gezorgt heeft dat men SC BW heel lang financieel rendabel en populair kon houden. Kespa een monopolie? Ja, op hun eigen product hebben ze een monopolie? Wat bedoel je in godsnaam? Kespa is de overheid, de grote sponsors en de tv kanalen die het uitzenden. Al die esports toernooien kosten heel veel geld en leveren niets op. Kespa betaald dat. Zonder Kespa was SC BW al jaren lang dood geweest.
En als jullie derden dit soort dingen niet willen zien, vraag een mod hem dan maar een waarschuwing te geven vanwege onzin posten en arrogant zijn. Dat hij geen respect heeft voor Koreaanse esports dat is waarschijnlijk te danken aan Blizzard propaganda.
Ik zou nog niet gaan harassen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:41 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook iets wat ik bij mezelf zie, heb zelfs vaak dat ik 1x 3 van die airfields kan maken, (met 3 scvs dus) zodra die klaar zijn gelijk 3 techlabs eraan, zodra die klaar zijn glijk 15 cloacking banshees
ik moet denk ik gewoon veel meer harassen in het begin ik turtle nog teveel
Jij bent een troll account. Waar is hier de report-button?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:03 schreef Pritt het volgende:
[..]
Gast dit gaat gewoon echt nergens over, je post bevat zoveel onzin dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.![]()
Volgens mij ben je gewoon een troll-account.
Gastquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:52 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Jij bent een troll account. Waar is hier de report-button?
[edit]
Ooh je bent platinum. Zie je wel dat je nieuw bent in SC2 en niet van SC BW komt. Leugenaar!
Ik kan hier echt niet tegen. Gastjes die net nieuw zijn en komen kijken vanwege SC2 en dan ineens denken dat ze alles snappen omdat ze ergens op een forum een andere noob iets hebben zien zeggen. Zo irritant...
Kerel doe toch niet zo ontzettend kansloos zeg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:52 schreef Harunobu het volgende:
Ooh je bent platinum. Zie je wel dat je nieuw bent in SC2 en niet van SC BW komt. Leugenaar!
Ik kan hier echt niet tegen. Gastjes die net nieuw zijn en komen kijken vanwege SC2 en dan ineens denken dat ze alles snappen omdat ze ergens op een forum een andere noob iets hebben zien zeggen. Zo irritant...
Omdat ik zelf niet veel speel (lees: maar platinum ben, oeioeioei), maar wel de scene volg ben ik een noob en leugenaar?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:36 schreef Harunobu het volgende:
Heeft niets te maken met hoe goed of slecht ik ben. Het is gewoon bewijs dat hij liegt en niet weet waar hij het over heeft. Daar gaat het om. Niet zo dom doen.
Dat is misschien wel zo, maar als je je zo druk maakt om virtuele futiliteiten dan ziet het er zo sneu uit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:36 schreef Harunobu het volgende:
Heeft niets te maken met hoe goed of slecht ik ben. Het is gewoon bewijs dat hij liegt en niet weet waar hij het over heeft. Daar gaat het om. Niet zo dom doen.
Gast echt man. Als je SC BW Hebt gespeeld hoef je niet goed te zijn hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:52 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Jij bent een troll account. Waar is hier de report-button?
[edit]
Probleem is alleen dat je dan ook naar starport met techlab moet rushen omdat hij dat ook doet voor zijn banshee rush. Het is wel altijd fijn ja als je een bansheerush goed kan tegenhouden, meestal daarna easy win.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik merk trouwens dat het erg leuk is in Terran vs Terran en je merkt dat je tegenstander voor cloaked bashees gaat om 1 a 2 ravens te maken ipv turretten te bouwen.... die werken erg goed in combinatie met je marines en medivacs en ik blijf mobiele defensie fijner vinden dan statische...
Een van de beste updates in mijn ogen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben wel blij met de extra range op roaches
Nu nog wat doen aan de range van de immortals (die dingen zijn alleen nuttig in kleine groepjes, anders passen ze gewoon niet meer) en het gaat echt de goede kant opquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:02 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Een van de beste updates in mijn ogen.
Niet te ingrijpend, maar juist zeer goed voor de balans.
quote:maar die ravens zijn er sowieso wel fijn bij voor de point defence droneOp woensdag 20 oktober 2010 10:46 schreef Pritt het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je dan ook naar starport met techlab moet rushen omdat hij dat ook doet voor zijn banshee rush. Het is wel altijd fijn ja als je een bansheerush goed kan tegenhouden, meestal daarna easy win.
quote:Lava flow tegen 7x zerg doen, meteen in het begin liften naar eiland en dan wachten totdat er een ai over is en die dan pletten met battlecruisersOp woensdag 20 oktober 2010 17:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoe overleef ik een custom game FFA met 7 insane AI's?![]()
Al 10 keer doodgegaan als terran.
quote:SChijnbaar moet je een map kiezen met een island, daar meteen naartoe vliegen en BC's massen. Maar nooit zelf geprobeerd dus ik weet het nietOp woensdag 20 oktober 2010 17:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoe overleef ik een custom game FFA met 7 insane AI's?![]()
Al 10 keer doodgegaan als terran.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:12 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Lava flow tegen 7x zerg doen, meteen in het begin liften naar eiland en dan wachten totdat er een ai over is en die dan pletten met battlecruisers
quote:Lol. Nogal logisch dat het mij niet lukte. Vanavond nog maar eens proberen. Thanks for the tips.Op woensdag 20 oktober 2010 18:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
SChijnbaar moet je een map kiezen met een island, daar meteen naartoe vliegen en BC's massen. Maar nooit zelf geprobeerd dus ik weet het niet
quote:??? Met toss tegen 7 insane was het al echt een eitje. Fast Expo, snel techen en verder de AI's elkaar laten afmaken.Op woensdag 20 oktober 2010 18:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
SChijnbaar moet je een map kiezen met een island, daar meteen naartoe vliegen en BC's massen. Maar nooit zelf geprobeerd dus ik weet het niet
quote:Ik dacht dat de 7 ai's samen zouden werkenOp woensdag 20 oktober 2010 20:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
??? Met toss tegen 7 insane was het al echt een eitje. Fast Expo, snel techen en verder de AI's elkaar laten afmaken.
quote:Als de AI allemaal tegen jou speelt dan denk ik dat je het zelfs op normal al moeilijk krijgt, gewoon door de hoeveelheid waar ze dan mee aan komen zetten.Op donderdag 21 oktober 2010 09:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik dacht dat de 7 ai's samen zouden werken
quote:7 normal AI's vs jezelf in een normale map? Dat red je toch nooit?Op donderdag 21 oktober 2010 15:37 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als de AI allemaal tegen jou speelt dan denk ik dat je het zelfs op normal al moeilijk krijgt, gewoon door de hoeveelheid waar ze dan mee aan komen zetten.
quote:Dat klinkt leuker dan die eerste tactiek. Zal eens dat kanaal bekijken.Op donderdag 21 oktober 2010 16:40 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Husky heeft hier een tutorial voor gemaakt op zn youtube channel.
Hij had een andere tactiek. Een map waar je 2 bij 2 bij 2 bij 2 zit. Als toss direct je 'maatje' cannonrushen en daarna je ramp blocken met 20+ cannons, protected door gateways etc. AI heeft focus op cannons. Als ze daar niet bij kunnen gaan ze tegen je gateways aanlopen
Daarna de rest mekaar laten afmaken en carrier / immortal / stalker wals eroverheen.
quote:Voids waren op hoog niveau al redelijk nutteloos en makkelijk te counteren, da's nu nog even iets erger geworden. Ze doen welliswaar zonder gecharged te zijn iets meer damage, maar de nerf op de charge is echt absurd.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik deed laatst ff 2v2 random, was toen ook toss. Speel er zelden mee, dus ik zei al tegen m'n ally: i mass stalkers, always works. En het werkte behoorlijk goed!
Voor statistieken van alle units is dit trouwens wel een goede site: www.broodlings.com
Ik vraag me af of de Void Ray nu beter of slechter is geworden. Charged tegen armored in ieder geval stukken slechter...
Nu:
Against non-armored targets
Normal: 6 damage every 0.6 sec = 10 dps
Charged: 8 damage every 0.6 sec = 13.33 dps
Against armored targets
Normal: 10 damage every 0.6 sec = 16.66 dps
Charged: 16 damage every 0.6 sec = 26.66 dps
Vroeger:
Against non-armored targets
Normal: 5 damage every 0.6 sec = 8.33 dps
Charged: 10 damage every 0.6 sec = 16.67 dps
Against armored targets
Normal: 5 damage every 0.6 sec = 8.33 dps
Charged: 25 damage every 0.6 sec = 41.67 dps
quote:Mede-newb gevonden, Chiro . Aangenaam kennis te maken.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Vrienden gezocht!Ben nog erg newb en zoek mede-newbs waarbij ik niet binnen 10 minuten weggevaagd wordt
Reyin #489
quote:Ik ken het probleem, begint het potje: "Tactics?"Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef apij4125 het volgende:
Ik word daar echt boos van. Mensen die gewoon rechtstreeks voor carriers gaan en geen troepen bouwen Meestal zeg ik dan Having fun captain blue sim city? MAAR echt Als we meestal verliezen zegt die gast die carriers bouwen zovan Noob team ja he we hebben je wel geprotect he Gaat ie zo van naar die scorescreen kijken denkt ie zo van See im not so bad.
quote:Oh really?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:29 schreef Salamando het volgende:
Ik zou alleen al battlecruisers gaan omdat die kapitein zo'n baas is
quote:SomsOp zaterdag 23 oktober 2010 14:29 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik ken het probleem, begint het potje: "Tactics?"
-im going battlecruisers
[ afbeelding ]
quote:Ik heb dat 1 keer gedaan, omdat ik het op day 9 had gezien. Ik had alleen wel wat zeals en stalkers gemaakt, ging daarna met 1 carrier aanvallen met die faster interceptor upgrade. Werkte prima in silverOp zaterdag 23 oktober 2010 14:29 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik ken het probleem, begint het potje: "Tactics?"
-im going battlecruisers
[ afbeelding ]
quote:Observer (Robotics Bay) of CannonsOp zaterdag 23 oktober 2010 17:05 schreef Thrilled het volgende:
ff vraagje... ik ben erachter hoe ik met terran een dark templar kan uncloaken.. maar hoe doe ik dat als ik zelf ook protoss ben?
quote:Met een goede partner wil ik best 2vs2 doen..Op zaterdag 23 oktober 2010 13:08 schreef Thrilled het volgende:
daarom heb ik de voorkeur voor 1 vs 1
quote:Uw niveau is?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Met een goede partner wil ik best 2vs2 doen..
-HintHint-
quote:Op zondag 24 oktober 2010 20:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Zucht, weer eens verloren van een protoss, gebeurd niet vaak maar ja, dude kwam met 31 voidrays, tegen mij 32 vikings, na het gevecht had hij er 27 over ik 0 ...doe blijkbaar iets fout. Tips tegen voidrays?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]Nou hij ging voor een vroege stalker rape met een crystal bij me base, deze had ik snel weten af te slaan en redelijk wat mmm troepen gemaakt, toen zag ik na redelijk wat scannen dat hij 4 basses had volgepompt met proton cannons, en ook dat hij voidrays aan het maken was, vandaar dat ik vikings ging pompen en wachtend dat hij ging aanvallen. Wel nog 4 banshee gemaakt en via een omweg al één base kunnen slopen. Toen zijn voidrays kwamen heb ik al me vikins erop gestuurd, had tevens flink wat turrets rond mijn base staan. Heb concentrated fire gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen, maar om er maar 4 te mollen en hij al mijn vikings vind ik raar, ook de eerste keer dat dat gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook mijn fout, had beter moeten scannen in het begin, eerste 15 min in de game had ik 3x zoveel troepen en genoeg counter class voor zijn stalkers, maar had een te afwachtende houding en dat is me duur te komen staan.
quote:Wss heb je alleen een move commando gegeven/op je eigen units geschoten, etc.Op zondag 24 oktober 2010 22:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nou hij ging voor een vroege stalker rape met een crystal bij me base, deze had ik snel weten af te slaan en redelijk wat mmm troepen gemaakt, toen zag ik na redelijk wat scannen dat hij 4 basses had volgepompt met proton cannons, en ook dat hij voidrays aan het maken was, vandaar dat ik vikings ging pompen en wachtend dat hij ging aanvallen. Wel nog 4 banshee gemaakt en via een omweg al één base kunnen slopen. Toen zijn voidrays kwamen heb ik al me vikins erop gestuurd, had tevens flink wat turrets rond mijn base staan. Heb concentrated fire gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen, maar om er maar 4 te mollen en hij al mijn vikings vind ik raar, ook de eerste keer dat dat gebeurd.
Ook mijn fout, had beter moeten scannen in het begin, eerste 15 min in de game had ik 3x zoveel troepen en genoeg counter class voor zijn stalkers, maar had een te afwachtende houding en dat is me duur te komen staan.
quote:Zijn voidrays stonden naast me base, uit de range van de turrets, dus ik heb mijn vikings eropaf gestuurd, en ze zelf controlled, dus ze hebben wel degelijk aangevallen. Nja, wat er ook gebeurd is gewoon domme blunder, gebeurd. Was weer een leermoment, replay gekeken maar het blijven er echt 32 vs 31 en van mij alles wegOp zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Wss heb je alleen een move commando gegeven/op je eigen units geschoten, etc.
Waarschijnlijk heb je ook niet gewacht totdat de voidrays in buurt waren van je turrets? En dan bedoel ik niet gewacht tot zijn VR's gecharged waren, maar net in range?
Oh, en had je al je troepen in één keer gestuurd, of in golven?
quote:Welkom mede-tossOp zaterdag 23 oktober 2010 12:10 schreef Thrilled het volgende:
Haha nice, heb je me al toegevoegd? Kheb je nog niet online gezien
Vandaag eens protoss geoefend tegen de AI om te kijken welke units wat kunnen, zelfde geld voor de gebouwen.. vind ze erg leuk! Vooral wanneer je vrij snel in de game met aardig wat stalkers op de stoep kan staan van je tegenstander
Wat mij erg bevalt van de protoss is dat je geen drone kwijt bent als je een gebouw bouwt.. ze raken ze even aan en ze kunnen verder minen ,terwijl je gebouw gewoon verder gaat, erg groot voordeel ten opzichte van de terran lijkt me.. Dat gebeuren met warpen moet ik nog even beter oefenen want dat ging nog niet helemaal goed
quote:Je komt niet alleen tegen spelers uit je eigen league, maar ook hoger en lager. Je ziet bij een game starten 'slightly favoured' of 'teams even' bijvoorbeeld staan. Vaak als je tegen bijvoorbeeld een gold speelt in jou geval is hij favoured. Als je zulke games wint krijg je een beste puntenboosts, maar ook is die win 'belangrijker' dan een 'gewone' win in silver.Op zondag 24 oktober 2010 23:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nja wel 9 games vandaag gespeeld 7 gewonnen, tegen meerdere silver league spelers (zit nog in bronze) vraag me af wanneer ze me promoten, sta 1e in me league, met meer dan 50% win ratio. Daarbij ik heb dikke 200 games gespeeld met meer dan 50% gewonnen, en de nr2 komt maar dicht en dichter in de buurtheeft zelf 150 games gespeeld en zit net rond de 50/50 ratio, maar krijgt dik meer punten dan mij. Dat punten systeem begrijp ik nog altijd voor geen klote.
quote:Dat klopt, zo zou het theoretisch ook moeten, maar het klopt niet en dit heb ik al vaker aangegeven, zelfs op blizzard forums. Toen ik begon was ik altijd, maar ook echt altijd favored, ik kreeg 4 a 6 punten per winst, en als ik er dan 3 won en 18 punten had, verloor ik de volgende match dan waren die 18 punten in één keer weg. Kijkende naar de spelers waar ik toen tegen speelde waren dat spelers met veel meer ervaring dan mij, vanaf game 1 was ik continue favored, ik speelde tegen spelers die hoog in de league stonden, meer dan 50/50 win ratio hadden, en ik weet nog dat ik er 2 gewonnen had tegen 10 verloren in het begin, maar nog favored.Op maandag 25 oktober 2010 10:03 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Je komt niet alleen tegen spelers uit je eigen league, maar ook hoger en lager. Je ziet bij een game starten 'slightly favoured' of 'teams even' bijvoorbeeld staan. Vaak als je tegen bijvoorbeeld een gold speelt in jou geval is hij favoured. Als je zulke games wint krijg je een beste puntenboosts, maar ook is die win 'belangrijker' dan een 'gewone' win in silver.
Gewoon blijven winnen, vooral als je niet favoured bent om te winnen
quote:Had hij upgrades en jij niet? Anders heb je gewoon heel slecht gespeeld:)Op zondag 24 oktober 2010 20:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Zucht, weer eens verloren van een protoss, gebeurd niet vaak maar ja, dude kwam met 31 voidrays, tegen mij 32 vikings, na het gevecht had hij er 27 over ik 0 ...doe blijkbaar iets fout. Tips tegen voidrays?
quote:Nee hoor, als de terran tegenstander alleen al die hellions laat zien is dat goed voor 2 a 3 spinecrawlers (nog meer tegen slechtere spelers), wat het dus al bijna automatisch winstgevend maakt. Verder maak je wat zerglings af met je hellion en je hebt echt winst plus een zerg speler zenuwachtig gemaakt.Op maandag 25 oktober 2010 22:09 schreef YoshiBignose het volgende:
kekekekeke hellions zijn zooooooo slecht.
quote:Statix#245Op maandag 25 oktober 2010 18:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Het systeem klopt wel, op de lange termijn. Je moet niet naar je resultaten telkens kijken. Gewoon spelen. Wat is je username?
quote:hellions zijn heerlijke harass units:). Ook leuk om ze met een medivac achter de mineral line te droppen en weg vliegen als het leger komtOp maandag 25 oktober 2010 22:47 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Nee hoor, als de terran tegenstander alleen al die hellions laat zien is dat goed voor 2 a 3 spinecrawlers (nog meer tegen slechtere spelers), wat het dus al bijna automatisch winstgevend maakt. Verder maak je wat zerglings af met je hellion en je hebt echt winst plus een zerg speler zenuwachtig gemaakt.
quote:Ik weet lol.... Eerste potje na peomoted Gecannon rushed en 6 pooled 2de potje weer zelfde 3potje proxy in me basisOp dinsdag 26 oktober 2010 01:28 schreef Pritt het volgende:
Man in mijn plat league speel ik constant alleen maar tegen kaasfabrieken.
quote:als je gecannonrushed word let je gewoon niet goed op of ben je gewoon slecht.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:51 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Ik weet lol.... Eerste potje na peomoted Gecannon rushed en 6 pooled 2de potje weer zelfde 3potje proxy in me basis4depotje eindelijk is gewonnen door hun gefailde proxy..
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]waren ze waarschijnlijk geupgrade een viking wint het van een void raid als je hem goed bestuurdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je moet ze ook niet laten opladen door betere micro van je vikings
[ Bericht 2% gewijzigd door genakt op 26-10-2010 13:56:37 ]Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
quote:boven de thor klikken en op h drukkenOp zaterdag 16 oktober 2010 13:10 schreef Pritt het volgende:
Ik ben altijd zeer blij als zerg muta gaat. 1 thor en het is een easy win.
Heb persoonlijk veel meer problemen met bangeling bust.
quote:Dan win je nog steedsOp dinsdag 26 oktober 2010 13:37 schreef genakt het volgende:
[..]
boven de thor klikken en op h drukken
noemen ze de magic box dat win je niet
quote:dat is niet eerlijk want muta's zijn stuk goedkoper en je maakt ze veel sneller dan thorsOp dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan win je nog steeds(er van uitgaande dat je evenveel Thors maakt als de waarde van de muta's)
quote:Ja dat klopt denk ik wel. Gebruik ze inderdaad omdat ze snel zijn. Scv's pakken van main en expansions. Als dat goed lukt haal je ze er makkelijk uit omdat je inkomen bloktOp dinsdag 26 oktober 2010 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en 3 muta's winnen het al niet van een Thor.
Thor 4x12 dmg. tegen light he. Er vanuit gaande dat muta magic boxen en er geen splash is wint de Thor.
Bovendien heeft Thor huge range dus die schiet al als muta's aan komen vliegen. Je betaalt bij muta's voor de mobiliteit want ze zijn prijzig.
quote:
quote:dat dus.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:21 schreef Siddartha het volgende:
Maar een paar zerglings toevoegen kan al veel verschil maken.
Als random speler die heel graag zerg speelt ben ik absoluut niet bang voor thor's als ik muta's heb.
Meestal betekent het dat ik een extra basis heb, veel vision en genoeg mogelijkheden heb om de terran te herrassen (tenzij hij zijn basis volbouwt met missle turrets, maar dan hoef ik niet eens te harrassen!).
Het is gewoon erg belangrijk om je muta's in leven te houden, dan heb je alle ruimte om druk te zetten én een extra basis ertussen te duwen/ meer zerglings te maken/etc.
quote:Klopt, maar veel mensen zien dat als ' Maak geen muta's als je tegenstander thor gaat!' , waar ik het niet mee eens ben. Het is alleen dat je anders moet spelen als je tegenstander thor gaat.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard. Thors zijn traag, vlieg je gewoon met je muta's ergens anders heen, maar als je het gevecht aan moet gaan dan wil je toch geen Thors zien tegen je muta's hoor. Liever vikings.
quote:silver gold platinum ligt beetje aan wat ik speel, ik speel ze allemaal dusOp dinsdag 26 oktober 2010 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik nak je.
Welke league speel jij?
quote:ach ja met meerdere mensen heb je vaak leavers of mensen die echt super slecht zijnOp dinsdag 26 oktober 2010 14:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke ik ben in elke league diamond
quote:En andersom..... maar idd de rank telt minder mee naarmate aantal spelers stijgt. Als je in 4v4 dus silver bent, ben je echt slechtOp dinsdag 26 oktober 2010 14:37 schreef genakt het volgende:
[..]
ach ja met meerdere mensen heb je vaak leavers of mensen die echt super slecht zijn
quote:Ja vast... dus 1v1 diamond zegt ook niks?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:59 schreef genakt het volgende:
heb platinum rank 23 4on4
je moet gewoon die eerste 5 goed spelen daarna ben je zo hoger als je gewoon veel speelt.
quote:Hangt af van het aantal gespeelde potjes. Je ziet genoeg forum sigs dat lui in diamond zitten met hooguit 20 gamesOp dinsdag 26 oktober 2010 15:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja vast... dus 1v1 diamond zegt ook niks?
quote:Ik was bronze en zit nu gold 2on2 ga elke game weer omhoog.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard, maar genakt zegt juist het tegenovergestelde. Hij zegt als je gewoon veel speelt kom je vanzelf hoger. Gelul natuurlijk, hoe meer je speelt, hoe duidelijker de rank is.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 15:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
Merkel lastiggevallen door Stalker
Welke dappere Zerg of Terran wil Angela van deze foute Protoss verlossen?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 14:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke ik ben in elke league diamond
quote:
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:55 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik was bronze en zit nu gold 2on2 ga elke game weer omhoog.
Als je wint krijg je zeg maar 18 en als je verliest gaat er maar 6 vanaf. Als je gewoon veel speelt en 1 van de 3 blijft winnen blijf je omhoog gaan en zo moeilijk is dat niet
quote:Goede samenvatting van bovenstaande posts
quote:Yep, Zerg, dat deed ik in SC1 ook al, gewoon het tofste ras.Op woensdag 27 oktober 2010 10:40 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Hehe ik ben een van de gelukkigen die em wel via Bol heeft kunnen krijgen
Welkom iig alvast op Bnet , gooi maar een invite naar ihasaKAROT#898
weet je al welk ras je gaat spelen?
quote:Dat sowieso, de laatste keer dat ik SC heb gespeeld was in 1999/2000 ofzo, dus ik ben ''wat roestig'' schat ik zo in.Op woensdag 27 oktober 2010 11:18 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ben bang dat je dan wel ten onder gaat tegen mn toss
Tijdje zerg gedaan in sc2, net naar toss gegaan, speelt voor mij toch wat meer solide
quote:In team games zegt je rank überhaupt geen moer. Uit 1 v 1 rank kan je zien hoe goed iemand is, de rest kan prima zijn dat 'ie leunt op de skills van zijn teammate of dat ze gewoon allebei constant cheesen of iets in die richting.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En andersom..... maar idd de rank telt minder mee naarmate aantal spelers stijgt. Als je in 4v4 dus silver bent, ben je echt slecht
quote:Elke keer als plaatsing in een League ter discussie komt begin je te steigerenOp woensdag 27 oktober 2010 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh en als je wint met cheeses ben je automatisch een noob?
League telt in team-games ook heus wel mee, maar in veel mindere mate. Toch zie ik in 4v4 diamond wel dat er betere spelers tussen zitten dan 4v4 silver hoor![]()
quote:Volgens mij was dit nog diezelfde discussie hoor en ik ben er niet over begonnen.Op woensdag 27 oktober 2010 14:31 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Elke keer als plaatsing in een League ter discussie komt begin je te steigeren![]()
quote:Oneens ik ben zelf gold in 4vs4 en ik ken vele mensen die in 4vs4 gold zitten die techen niet naar air en bunker cannons spines.Op woensdag 27 oktober 2010 14:49 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
4-4 :
bronze: langzaam base builden, constant supplyblocked en 10 workers
silver: 18 workers, nog steeds langzaam, tech via T1 naar air
gold: 20 workers, directe tech naar air met bunkers/cannons/spines alles ingebouwd
platinum: goede aantal workers, soort van teamplay. nog wel tech naar air
diamond: rushes, teamplay en eindelijk leuke games
quote:quoteOp woensdag 27 oktober 2010 15:55 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
"Oneens ik ben zelf gold in 4vs4 en ik ken vele mensen die in 4vs4 gold zitten die techen niet naar air en bunker cannons spines. "
Ja dat is inderdaad exact waar ik heen ging met mijn post...
/clap
quote:in 4 vs 4 zegt je league dan ook echt geen kont meer. net zo min als in 3 v 3. 2 v 2 wel al iets, maar in de andere 2 teamleagues. Ik kwam daar gasten tegen waarvan ik zoiets had, beuh, weer een potje tegen 3 bronze gasten. bleek dat 2 van de 3 in diamond zaten en eentje in plat. 1 v 1 alle 3 keurig bronze.Op woensdag 27 oktober 2010 15:28 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Oneens ik ben zelf gold in 4vs4 en ik ken vele mensen die in 4vs4 gold zitten die techen niet naar air en bunker cannons spines.
quote:Wat is je username + user ID? Wil wel een medespeler van mijn eigen niveau in plaats van steeds weggevaagd te wordenOp donderdag 28 oktober 2010 08:46 schreef PBateman1978 het volgende:
Gisteravond dan eindelijk gespeeld, eerst even een skirmish gestart met de Zerg om te kijken hoe ze zijn, tot ik een ''Altar of Heroes'' zocht en me ineens bedacht dat er helemaal geen heroes en creeps in SC zitten.
Daarna de campaign gestart, erg tof om Raynor, Kerrigan e.d. weer te zien.
quote:ID weet ik nog niet, heb ik niet naar gekeken gisteren.Op donderdag 28 oktober 2010 09:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Wat is je username + user ID? Wil wel een medespeler van mijn eigen niveau in plaats van steeds weggevaagd te worden
quote:Hm ik zit in Bronze en bak toch altijd boven de 50 workersOp woensdag 27 oktober 2010 14:49 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
bronze: langzaam base builden, constant supplyblocked en 10 workers
silver: 18 workers, nog steeds langzaam, tech via T1 naar air
gold: 20 workers, directe tech naar air met bunkers/cannons/spines alles ingebouwd
platinum: goede aantal workers, soort van teamplay. nog wel tech naar air
diamond: rushes, teamplay en eindelijk leuke games
quote:Spelen, spelen, en nog eens spelen.Op donderdag 28 oktober 2010 10:21 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik zit ook in Bronze, mijn grootste handicap is mijn apm, workers, build etc gaat wel goed, en tegen mensen met gelijkwaardige apm win ik meestal wel omdat ik weet hoe ik wat moet counteren maar ik weet mijn eigen apm nog niet hoger te krijgen waardoor ik wordt overlopen door gasten met een hogere. (gebruik al wel hotkeys etc.) Iemand tips?
quote:Je zit in Bronze en gaat je zorgen maken over je APM?Op donderdag 28 oktober 2010 10:21 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik zit ook in Bronze, mijn grootste handicap is mijn apm, workers, build etc gaat wel goed, en tegen mensen met gelijkwaardige apm win ik meestal wel omdat ik weet hoe ik wat moet counteren maar ik weet mijn eigen apm nog niet hoger te krijgen waardoor ik wordt overlopen door gasten met een hogere. (gebruik al wel hotkeys etc.) Iemand tips?
quote:ik kreeg al kippevel bij het eerste introfilmpje. "Hell, it's about time"Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik kreeg trouwens kippenvel toen ik de Zerg geluiden weer hoorde.
quote:Die vond ik zowaar tegenvallen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:17 schreef zforces het volgende:
[..]
ik kreeg al kippevel bij het eerste introfilmpje. "Hell, it's about time"
quote:Die quote is tof ja, maar ik vond het hele intro-filmpje na de epic intros van SC, WCIII en WoW toch ietwat tegenvallen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:23 schreef zforces het volgende:
oh nee. na jarenlang wachten eindelijk een nieuw deel van het beste spel ooit die tekst horen die precies je gevoel weerspiegelt. Nee ik vond het prachtig:P.
quote:Company of Heroes is heel tof hoor, maar SC ''units spammen'' noemen klopt van geen kant.Op donderdag 28 oktober 2010 13:36 schreef GeckoGecko het volgende:
Helaas heb ik SC2 weken gespeeld en toen vond ik er niks meer aan. Ik vond het spel maar een beetje unit spam en meer niet. Het is niet zoals Company of Heroes ofzo.
Jammer ik had er in mijn ogen veel verwachtingen van, maar het klikte gewoon niet.
Wens jullie veel succes in de ladders own zem bitches.
quote:Waar kank ze kijken?Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Iemand net Zenio vs IdrA gezien? Daaamn die 1e game! 3x contaminate op de lair, vetttte tactics
quote:Stopt je larve productie en onderbreekt de inject van je Queen. Vette shitOp donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Iemand net Zenio vs IdrA gezien? Daaamn die 1e game! 3x contaminate op de lair, vetttte tactics
quote:Ok, ben ervoor aangemeld. Snel wat vids kijken. Tournooitjes zijn altijd interessant.Op donderdag 28 oktober 2010 15:37 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
gomtv was net de live cast, staat over een uurtje wel de VOD op
quote:The best of the best daarOk, ben ervoor aangemeld. Snel wat vids kijken. Tournooitjes zijn altijd interessant.
quote:Loner is niet de beste chinees. Heel veel mensen in china spelen Sc2 en zijn er heel pro in kijk maar naar chinezen die SC Broodwar spelen. Maar ze hebben het geld niet om naar blizzcon te gaan.Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
The best of the best daar
Morgen loner (beste chinees) vs SlayersBoxeR (hoef ik denk ik niet uit te leggen)
cantwait
quote:Niet druk maken om je APM, zit zelf ook nog in bronze, sta eerste in me league, en heb de hoogste win ratio en bemerk in deze league dat het veelal de buildorder is wat je de das om kan doen. Ik weet niet waarmee je speelt maar wat youtube video's bekijken zou geen kwaad kunnen. Daarbij blijf scouten wat sowieso één van de belangrijkste zaken is wat je kunt doen, zorg dat je alle classes goed kent zodat je de counters weet, en waar ik persoonlijk van hou is wat workers vervelen bij de start met of wat reapers of een raven om de tegenstander uit concentratie te halen.Op donderdag 28 oktober 2010 10:21 schreef ender_xenocide het volgende:
quote:Oe nice:DOp donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
The best of the best daar
Morgen loner (beste chinees) vs SlayersBoxeR (hoef ik denk ik niet uit te leggen)
cantwait
quote:Inderdaad een hele goeie harass.. door wat reapers achter zijn basis te droppen heb ik al redelijk vaak wat potjes gewonnen doordat heel zijn economie op zn gat lagOp donderdag 28 oktober 2010 19:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Niet druk maken om je APM, zit zelf ook nog in bronze, sta eerste in me league, en heb de hoogste win ratio en bemerk in deze league dat het veelal de buildorder is wat je de das om kan doen. Ik weet niet waarmee je speelt maar wat youtube video's bekijken zou geen kwaad kunnen. Daarbij blijf scouten wat sowieso één van de belangrijkste zaken is wat je kunt doen, zorg dat je alle classes goed kent zodat je de counters weet, en waar ik persoonlijk van hou is wat workers vervelen bij de start met of wat reapers of een raven om de tegenstander uit concentratie te halen.
quote:Heb je Windows XP? Zorg er in ieder geval voor dat je de nieuwste drivers hebt van je videokaart. Ik heb zlf maar 2GB RAM en nog nooit die foutmelding gehad.Op vrijdag 29 oktober 2010 08:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Krijg ineens vaak de volgende melding : ''your PC is low on paged pool memory'', en de game stottert hierdoor nogal vaak, terwijl mijn FPS rond de 35-40 schommelt, en de game prima draait buiten dat stotteren om.
Heb mijn Virtual Memory nu op max 6072MB staan (4GB RAM geheugen), iemand een idee of ik dit nog hoger moet zetten ?
quote:Ja ik heb XP, en ik heb de nieuwste drivers al. (die van 22-10, ATI HD 5770)Op vrijdag 29 oktober 2010 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb je Windows XP? Zorg er in ieder geval voor dat je de nieuwste drivers hebt van je videokaart. Ik heb zlf maar 2GB RAM en nog nooit die foutmelding gehad.
quote:Had een nieuwe videokaart en monitor gekocht, oude GFX kaart was kapot, daarom kon ik SC2 niet al bij de release spelen.Op vrijdag 29 oktober 2010 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind dat allemaal maar raar. Dat virtual memory hoeft helemaal geen probleem te zijn als je zoveel geheugen hebt, tenzij je 20 virusscanners hebt draaien ofzo. Ik dacht dat je net een nieuwe PC had? Waarom geen Windows 7 meteen erop dan, heb je die foutmelding ook niet meer
quote:50 potjes op die tergend langzame gamespeedOp vrijdag 29 oktober 2010 10:43 schreef Thrilled het volgende:
Hm net alle 50 practice matches afgerond in de hoop daar wel een achievement ofzo voor te krijgen, helemaal niks
Nja nu die 5 placement matches maar doen dan..
quote:Ik trok dat na het eerste potje al nietOp vrijdag 29 oktober 2010 11:47 schreef zforces het volgende:
[..]
50 potjes op die tergend langzame gamespeed
quote:Ik wist niet beterOp vrijdag 29 oktober 2010 11:47 schreef zforces het volgende:
[..]
50 potjes op die tergend langzame gamespeed
quote:Je weet wel dat er veel mensen in china spelen toch? Het duurt lang en ze worden niet zo makkelijk gescout ofwel? En ze hebben het geld niet om beroemd te worden (Daarmee bedoel ik dat ze geen geld hebben om naar amerika te gaan) Want er zijn vele talenten in china die niet gescout zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:15 schreef andrew.koster het volgende:
Ik kom er niet achter hoe ik met de nieuwe laout kan quoten. Maar goed @apij4125: Loner is wél de beste Chinees, want als er andere Chinezen zo goed waren als hij zouden ze óók een sponsor contract hebben. Moet werken, dus kan helaas niet live kijken, maar de VODs van GSL zijn geweldig. IdrA vs. Zenio gisteren was echt geweldig. Eerste potje met die contaminates was heel erg goed. Tweede potje was Zenio gewoon taktisch sterker: mooie mindgame door scouten te voorkomen, daarna roaches naar de voorkant en een baneling nest bouwen erachter... echt sterk gespeeld.
Ook de 6pool tegen Nada was goed gevonden. Was duidelijk van de andere twee potjes dat hij normaal spelend geen kans maakte, vooral het tweede potje was erg goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |