abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88174360
Wanneer bel je eigenlijk een dokter met een ziek kind? :D

Nu hoeft het niet, want hij knapt weer wat op, maar als ze in een hoekje blijven piepen?
pi_88174685
Als je moeder instinct zegt dat het nodig is?
Vooral als ze erg suf worden, en weinig drinken (uitdroging). Of als ze duidelijk pijn hebben of de hoge koorts 3+dagen aanhoud.
Ik belde niet altijd met hoge koorts. Hier record van 39,9 gehad, maar verder weinig last. Dan durf ik heb wel aan te kijken(6e ziekte). Andere keer met 38,5 maar huilbuien continu, dan bel ik wel (ooronsteking)..
Helaas is er niet 1 harde grens met wel/niet bellen ;)
pi_88174822
Neh, dat vermoede ik al :D

Nuja, hij heeft nog steeds goed koorts, maar is weer 'aan' klint beetje over de bank heen en weer en eet mandarijntjes.

Vanmiddag wilde hij alleen in foetushouding op de bank liggen. Niet slapen, wel liggen, niks eten, zachtjes huilen, alleen stil als ik erbij bleef zitten.

Kijk, als dat een hele middag aanhoudt bel ik wrs wel :P
pi_88175799
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:59 schreef freecell het volgende:
LL gezellig is dat hè? Dat geklets! Zo leuk! O+

Hier zieke peuter. Zonet 39,4... -O-
Bij hem is 38,5 tot nu toe het hoogste geweest in zijn leven. Hij lag op een gegeven moment ook alleen nog maar piepend op de bank. Maar nu knapt hij weer ietsje op na paracetamol en een koekje (ja, mij kan wel een koekje! }:| )
Och arme.. das idd wel hoog ja :o Beterschap voor Leander.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:
LL, leuk is dat, zo weinig woordjes als ze kunnen, maar ze kunnen heel wat vertellen.

Free, dat is wel hoog.. Beterschap!

Chaca, nog maar 1 nachtje voor Maud gelukkig. Hopelijk is de ergste spanning dan weg..

Hier een vrolijke peuter de laatste tijd. Vrijdagavond wel 2 uur gespeeld met een meisje uit de wijk. En gisteren 3 uur in Ballorig gespeeld. Heerlijk vrij. Stukken beter dan dat jochie dat bij bezoek op je schoot blijft plakken, en in de ballenbak al aan je broekspijp hangt als een ander kindje naar hem kijkt..
Fijn zo'n vrolijke peuter *O*
Ik mag ook even afkloppen, meneer krijgt wel steeds minder driftbuien... erg prettig zowel voor hem als voor mij natuurlijk ;)
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:17 schreef freecell het volgende:
Wanneer bel je eigenlijk een dokter met een ziek kind? :D

Nu hoeft het niet, want hij knapt weer wat op, maar als ze in een hoekje blijven piepen?
Ja hier zeggen ze ook: aanhoudend koorts langer dan 3 dagen, of met weinig dringen en sufheid...
Hier een record van 40,2 (maar Koen is sowieso altijd al een warm kind)
Ik kijk nergens van op sinds ik een keer met Sander de HAP belde omdat hij 41,9 had :X en dat de mevrouw zei zelfs dat het tot 43 graden niet gevaarlijk was :')

Ik denk dat het ook echt van de situatie afhangt, als een kind continu huilt (en dus misschien wel pijn heeft) dat je sneller aan de belt trekt.
pi_88176163
Ik heb eigenlijk nog nooit de ha gebeld... :o W. is net zo oud als Koen. Ik zie het nut er niet zo van, vooral omdat ze toch zeggen "kijk het maar even aan, als ie niet meer ademt bellen'. ;)
pi_88180785
Beterschap voor Leander!

Ik heb al een paar keer bij de huisarts of huisartsenpost gezeten. Toen ze hele hoge koorts had 39.8 ofzo, daarna toen ze heel erg begon te spugen en alleen maar slap in mijn armen hing na een vreselijke gilpartij. En nog een keer.

En bij de huisarts ben ik een paar keer geweest omdat ik oorontsteking vermoedde (wat 2 van de 3 keer ook zo was)

Ik ben als ik me echt ongerust maak..en ik moet eerlijk toegeven dat dat mischien nogal snel is. Maar ik vergeet gewoon nooit meer dat het maar goed is dat we op ons gevoel hebben vertrouw toen ze als klein babytje met streptokokken in het ziekenhuis belandden en dat als we een paar uur later waren gekomen het mischien al te laat was. Dat blijft er een beetje inzitten bij mij :@

En ze zeggen hier ook meestal gewoon dat je even langs mag komen bij de huisartsenpost. En als daar niks aan de hand blijkt te zijn zeggen ze ook dat je gewoon terug mag komen als je het de dag erna nog niet vertrouwd.

Maar als ze nog iets wilt eten of drinken dan zit het hier altijd wel goed, zeker als het koekjes zijn :)

En hoe lastig is het om je lach in te houden als je dochter ineens bovenop de hond zit om paardje te rijden _O- Tja ze snapte niet zo goed dat dat alleen bij paardjes de bedoeling is.
De hond is gelukkig een enorme goedzak en keek alleen schaapachtig achterom
pi_88181106
Blabla _O- Daar had je een foto van moeten maken :D

Ik heb voor Leander één keer de HAP gebeld, toen had hij een gat in zijn hoofd.
Wel eens gewoon de huisarts. Maar dan echt bij meer dan een week diarree, een flinke luchtweginfectie, een hartruis (moest naar de HA van het CB) en dat soort dingen.

Met Florian zit ik bizar vaak bij de HA. Het scheelt dat ik er met Leander bijna nooit zat, anders zou ik denken dat het aan mij lag :@
pi_88182120
Ahh heel veel sterkte voor Leander, hopelijk slaapt ze een beetje vannacht.

Ik ben al een paar keer naar HA geweest met Rosanne ivm eczeem en krentebaard (korstjes bij de neus).
Maar gelukkig nog geen een keer met griep of koorts. Ik zal het denk ik eerst met een zetpilletje proberen en dan veel vocht blijven geven voordat ik snel naar de HA vlieg.
pi_88182818
beterschap leander!

ik ben voor selene maar een x ooit bij een huisarts geweest. was wel op een zaterdag. ze had een blaasje op haar lip (ze was bijna 1 toen geloof ik) en ik wist het niet. cb gebeld, die zeiden toen "bel huisarts maar" en die zei: "kom maar ff langs" om ff te kijken. ze heeft wel een keertje bijna 40 graden aan koorts gehad, maar dat zakte op paracetamol, ze dronk nog wel en na een piekdag trok het weer weg. conclusie: als ik het niet weet bel ik gewoon ff. hetzij de huisarts, hetzij het cb. ik heb er alleen niet zo veel ervaring mee.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 1 november 2010 @ 09:12:59 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88200009
Beterschap met Leander. Hoop dat ie snel opknapt.

Ervaring met HA hebben we hier genoeg. Maar ik hoop dat ze de zwaarste tijd achter zich gelaten heeft nu. Het afgelopen jaar heeft ze zich goed gehouden en ik duim dus ook dat ze niet meer in zwaar vaarwater komt zoals met de waterpokken (dubbele oorontsteking erboven op) of met de longonsteking van 2 jaar terug.

Maar goed. Dat kwam ik hier eigenlijk niet doen. Vandaag is mijn kleine meid geen peuter meer. Nou, ja qua leeftijd nog wel voor 15 daagjes, maar omdat ze naar school gaat vanaf vandaag is het dus een kleutertje. Mijn kleine vechtertje is een kleuter. En ze deed het fantastisch vanochtend. Kapstok zoeken, jas in de luizenzak en vervolgens d'r stoeltje opzoeken. Daar zat ze dan. Nog een beetje onwennig en die super knuffel die ik kreeg, betekende meer dan alleen een kroel, maar ik ben zo ontzettend trots op d'r. Geen traan, geen paniek. Gewoon naast d'r vriendinnetje van de psz in de kring zitten en kijken wat er staat te gebeuren. Zo ontzettend goed!

Ik zwaai nu ook af in dit topic. En uiteraard zal ik zo af en toe nog es even komen lurken en zien hoe het bij jullie is allemaal. Maar voor de updates over Maud zul je naar het kleutertopic moeten komen.....
pi_88200131
Kleuter :o

Dag Maud! :W

Leander is weer helemaal beter :?
Nuja, ook leuk :P
pi_88200266
Maud ook naar de basisschool, spannend!! Maar zo te lezen vond ze het alleen maar leuk om er naartoe te gaan :) Jullie kleine kleuter :)

Kyllian is vandaag jarig, maar voor zijn gevoel is hij het weekend al 4 jaar geworden aangezien toen zn feestje was :) Vanmorgen ook voor het eerst naar school gebracht. Echt de allereerste dag. Eerst een paar halve dagen en donderdag voor het eerst de hele dag.
Hij wilde graag naar school, maar vond het toch wel spannend allemaal. Is wel op het stoeltje naast de juf gaan zitten, want hij mocht vandaag hulpje zijn :) Boekje gaan lezen en daarna mama uitzwaaien.

Ik ben hier niet echt vaak geweest, maar wil jullie toch even uit komen zwaaien :W
pi_88200362
Madu :o kleine kleuter :W Veel plezier op school

En Kyllian jarig *O* gefeliciteerd *O* En ook veel plezier op school :W
  maandag 1 november 2010 @ 09:30:02 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88200398
:W Kyllian. Zien we je in het kleutertopic?
pi_88200482
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:30 schreef chacama het volgende:
:W Kyllian. Zien we je in het kleutertopic?
Hij zou zelf denk ik wel willen, maar ik weet niet of zn mama zich daar aan gaat houden :P Denk het dus niet...
Zit meer in het grote babietjes topic.
pi_88200596
Kyllian ook weg :W

Wat loopt het hier ineens leeg :o

Ow, vanmorgen hier:
Leander aait mij 'aaaai'
Ik: oooo! Lief!
Hij 'ant!'

En ik snapte het niet :@ En TARA maar lachen :')
pi_88205300
Het lijkt wel of Koen een sprong maakt hier...
naast zinnetjes: bauwe oottooo rij en papa oottoo bah
drinkt hij nu ook 'ineens' probleemloos uit een beker 8)7
  maandag 1 november 2010 @ 14:10:57 #218
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_88208679
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:38 schreef freecell het volgende:
Kyllian ook weg :W

Wat loopt het hier ineens leeg :o

Ow, vanmorgen hier:
Leander aait mij 'aaaai'
Ik: oooo! Lief!
Hij 'ant!'

En ik snapte het niet :@ En TARA maar lachen :')
:D
Ik moest het ook 3x lezen voor ik het doorhad!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_88208911
Hier viel het kwartje ook niet meteen, maar na een tijdje had ik hem door!
Grappige Leander!

Dag Maud en Kyllian, tjonge wat zijn jullie al groot!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88208957
Ik snap em nog steeds niet...
ant? olifant? :o nee das niet aardig :N

-O-
pi_88209042
oooo-lief-ant! =olifant!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88209391
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
oooo-lief-ant! =olifant!
aaaahhh hahaha dus toch... nu snap ik em :D
pi_88209421
whehe :) wakkere leander

LL apart he om echt te zien dat ze een sprongetje doormaken/ hebben gemaakt doordat je ineens allemaal nieuwe dingen ziet
pi_88210378
Ik zag 'em ook niet. Slimpie die Leander :)!
Fake it till you make it...
pi_88210525
Het ligt dus niet aan mij dat ik dat om 6:30 niet snap :P

LL leuk zeg *O* allemaal nieuwe dingen is zo leuk!

Hier heeft Leander net voor het eerst smarties gehad :D
'mama? bauwe sokola is lekke!'
'mama! rose sokola is óók zo lekke!
'mama! goene sokola is lekke!'

echt bij elk kleurtje en hij was zó blij :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')