abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87975489
Simmu, dat is jammer.. Maar je moet ook niet verder gaan. Zeker een ballenbakparadijs moet gewoon leuk zijn toch? Ik laat Chris (niet zo'n held) meestal gewoon rustig wennen, voordat ik hem wat aanmoedig de ruimte in te gaan. Als je hem zo in die ruimte zou zetten, is hij gelijk zo geschrokken, dat dat nooit meer bijtrekt op zo'n ochtend..
Mijn man is bij K3 ook na een half uur vertrokken. Chris vond het echt niet leuk meer. Dan kun je nog wel een half uur blijven zitten met een brullend kind, maar daar heeft niemand iets aan.

Hier is het CB ook bij 2 en 3 en 3j9m. Al staat de 3 jaars afspraak nu voor 21 december. 4,5 maand na zijn verjaardag. Kunnen we na 4 maand alweer :')
Ik doe niet zo moeilijk over die dossiers, ik vertel niet wat ik niet kwijt wil. Maar veel bijzonderheden hebben we ook niet. En de papier dossiers laten ze altijd open zien. Geen geniep daar.
Alleen nu een vragenlijst gekregen over sociale aspecten. Die vind ik nog lastig invullen. Sommige dingen kan ik wel laag/slecht invullen. Maar het is geen probleempunt. Niet iets waar ik extra hulp voor nodig heb. Hij heeft gewoon mijn rustige karakter geerfd. En op dat formulier lijkt het net alsof je dan gelijk een stempel autisme ofzo zou krijgen. Misschien dat ik hem maar half ingevuld meeneem en daar invul. Dan hebben ze in ieder geval begeleidende uitleg..
pi_87993750
ons wurm had echt haar dag niet ;(

eerst de ochtend, toen slecht geslapen en toen van de bank gevallen. headfirst. wel met een goede redding via een koprol, maar wel flink geschrokken. is al dat aappiezijn (oehoeh ahah) toch nog ergens goed voor :) het zag er erg spectaculair uit iig! mama zei nog zo: niet lopen over de bank voor de 300.000ste keer

thema van de dag: het wil niet maar komt wel weer goed :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88014177
Hoe zijn jullie met zindelijkheidstraining begonnen? Ik ben wel bezig om Angelo op het potje te zetten, maar er zit nog niet echt een ritme in. (alleen tussen de middag na een grote beker drinken ;)
pi_88014320
Als ik thuis ben met Dana zet ik de kookwekker. Meestal om de 3 kwartier als ze geplast heeft..en als ze na 3 kwartier dan op het potje heeft gezeten, maar niet geplast zet ik hem op een kwartier of half uur (afhankelijk van hoeveel ze gedronken heeft.

Op het kdv zetten ze haar gewoon op de wc als het ze uitkomt. En als ze bij oma is dan doet oma het op gevoel (wat heel goed lijkt te gaan want ze had afgelopen maandag wel 4 x op het postje geplast :) )
pi_88014427
selene mag op de wc als ze op de wc wil :)

ze had zondag zelfs eventjes opgehouden! ze wilde naar de wc maar ik was net met ravi bezig, dus moest ze even wachten. en dat deed ze :) we houden het heel vrijblijvend hier.
pi_88014475
Hier momenteel even helemaal niks op t potje, ze wil echt niet. Dus dan maar even niet...
Fake it till you make it...
pi_88021594
Buh Meike gaat bij haar nichtje logeren vandaag, en ik vind het niet leuk.
Maar ze wil het zooooo graag....dus dat moet dan maar.
Ze hebben me verzekerd dat ze haar terugbrengen als het niet wil, al is het midden in de nacht.
Tuurlijk gaat het goed, ze vindt haar nichtje geweldig, en ze heeft het er al dagen over.
Ze zit nu ook echt op de wip, want als Lars wakker is gaan we....
Wish me luck

Ben ik een overbezorgde moeder als ik morgenochtend bel hoe het is gegaan vannacht?
Ik moet morgen de hele dag werken.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88032333
Spannend Karin!
Bellen lijkt me toch niet raar. Gewoon wat belangstelling voor je eigen kind kan toch geen kwaad ;)

Bij Chiris hebben we het zindelijkheidsding ook even gepauzeerd. Misschien morgen nog eens proberen met een kookwekker en dan elk half uur. Misschien dat het beter werkt dan alleen regelmatig vragen. ..
pi_88041754
whaha bellen is niet meer nodig, want ze ligt alweer in dr eigen bed.
Schoonzus belde tegen half 9 dat Meike naar huis wou....
D is erheen gereden, heeft nog geprobeerd om er wat aan te praten, maar nee hoor, ze wou echt naar huis.
We proberen het over een poosje nog wel een keer
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88041986
Oh, dat is jammer. Maar opzich ook niet vreemd. Je hoort het zo vaak bij een eerste keer logeren.
pi_88042802
He jammer Karin, nou ja voor jou wel fijn dat ze weer lekker in haar eigen bedje ligt, maar voor Meike dus nog even niet het moment voor een logeerpartijtje. Over een tijdje lukt het vast wel!
Fake it till you make it...
pi_88042930
Ah arme Meike ;( Nou ja nu lekker weer in haar eigen bedje O+

Soms denk ik wel eens: vinden mijn kinderen het hier wel leuk :@ Ze willen niet mee naar huis van de opvang en logeren is ook echt nooit een probleem
pi_88043933
Zo wij zijn weer terug... en ik ga even bij lezen
Koen heeft een nieuw woord geleerd, dankzij zijn grote broer...
Ik hoor nu de hele dag 'poep'

Gesprek achter in de auto:
Koen: Dibooo [zo noemt hij Sander :')] poep!
Sander: Nee dat is bah
Koen: hahahahahaha

Ik las iets over Meike en Maud zonder speen _O_ ^O^ wat goed!
Maar nog geen logeerpartijtje voor Meike... -O-

* LovelyLady verder inlezen gaat

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2010 22:22:20 ]
pi_88056248
Bedankt voor de info, ik het ook zeker proberen met de wekker. Eerst maar eens een stapel onderbroeken in huis halen. Voordat alles weer in de was ligt. :o
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:23:21 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88056465
WB LL

Meike, ach komt wel goed de volgende keer. Maud is ook niet zo van het logeren. Ze is er helemaal vol van maar als puntje bij paaltje komt, dan haakt ze af.

Stiemie, alle kinderen zijn anders. Positief benaderen. Ze weten dat ze een veilige haven hebben om thuis te komen.

Maud is een storm in een glas water op dit moment. Of beter gezegd een orkaan. Het is echt zo sneu om te zien. Ze loopt de hele dag te stuiteren en als het niet gaat zoals zij het wilt, dan is het huis te klein. Dan rent ze naar boven, slaat met de deur en gaat boos/verdrietig (gefrustreerd) op bed liggen huilen/krijsen. Ik heb het zo met d'r te doen. Je ziet dat ze aan het groeien is, in elk geval mentaal. Want er komen nu hele volzinnen uit dat mondje en je ziet de raderen ook draaien als ze ergens mee bezig is. Maar, jeetje wat heeft ze het moeilijk. Hopelijk gaat het naar school gaan erbij helpen.
pi_88100973
Hoe gaat het nu met Maud? Al een beetje rustiger geworden? Kan ze de draai een beetje vinden?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:36:21 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88101437
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:24 schreef dolphinqueen het volgende:
Hoe gaat het nu met Maud? Al een beetje rustiger geworden? Kan ze de draai een beetje vinden?
Neuh, niet echt. Ze is echt een kleine tornado op dit moment. Hopelijk wordt het minder als maandag naar groep 1 gaat.
pi_88173264
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:36 schreef chacama het volgende:

Neuh, niet echt. Ze is echt een kleine tornado op dit moment. Hopelijk wordt het minder als maandag naar groep 1 gaat.
Ben je al aan het aftellen? Of is Maud alweer wat rustiger.
Zal wel spannend zijn zo'n eerste dag ;)

Hier hebben we weer een nieuw woordje erbij *O*
Koen kon een half jaar geleden al auto zeggen, maar iedere keer was het natuurlijk NEE! als je het vroeg... En nu hij ook bijna alle kleuren veilloos weet aan te wijzen (alleen het woord blauw kan hij zeggen) maakt hij met de woorden die hij kent, zinnetjes
Dus: Blauwe ootoo rij
Het klinkt zo leuk en lief *O*

Deze week beginnen de scholen weer en mag Koen kennis maken met zijn nieuwe juffies. Hij blijft overigens op dezelfde dagen heengaan (woe-middag + vrij-ochtend) Maar dan in een VVE-groep.
Ik heb bewust gekozen voor 2 dagdelen ipv 4 dagdelen gezien het feit hij nog maar net begonnen is. Misschien is het later wel mogelijk om alsnog 4 dagdelen te doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2010 14:41:13 ]
pi_88173797
LL gezellig is dat hè? Dat geklets! Zo leuk! O+

Hier zieke peuter. Zonet 39,4... -O-
Bij hem is 38,5 tot nu toe het hoogste geweest in zijn leven. Hij lag op een gegeven moment ook alleen nog maar piepend op de bank. Maar nu knapt hij weer ietsje op na paracetamol en een koekje (ja, mij kan wel een koekje! }:| )
pi_88174202
LL, leuk is dat, zo weinig woordjes als ze kunnen, maar ze kunnen heel wat vertellen.

Free, dat is wel hoog.. Beterschap!

Chaca, nog maar 1 nachtje voor Maud gelukkig. Hopelijk is de ergste spanning dan weg..

Hier een vrolijke peuter de laatste tijd. Vrijdagavond wel 2 uur gespeeld met een meisje uit de wijk. En gisteren 3 uur in Ballorig gespeeld. Heerlijk vrij. Stukken beter dan dat jochie dat bij bezoek op je schoot blijft plakken, en in de ballenbak al aan je broekspijp hangt als een ander kindje naar hem kijkt..
pi_88174360
Wanneer bel je eigenlijk een dokter met een ziek kind? :D

Nu hoeft het niet, want hij knapt weer wat op, maar als ze in een hoekje blijven piepen?
pi_88174685
Als je moeder instinct zegt dat het nodig is?
Vooral als ze erg suf worden, en weinig drinken (uitdroging). Of als ze duidelijk pijn hebben of de hoge koorts 3+dagen aanhoud.
Ik belde niet altijd met hoge koorts. Hier record van 39,9 gehad, maar verder weinig last. Dan durf ik heb wel aan te kijken(6e ziekte). Andere keer met 38,5 maar huilbuien continu, dan bel ik wel (ooronsteking)..
Helaas is er niet 1 harde grens met wel/niet bellen ;)
pi_88174822
Neh, dat vermoede ik al :D

Nuja, hij heeft nog steeds goed koorts, maar is weer 'aan' klint beetje over de bank heen en weer en eet mandarijntjes.

Vanmiddag wilde hij alleen in foetushouding op de bank liggen. Niet slapen, wel liggen, niks eten, zachtjes huilen, alleen stil als ik erbij bleef zitten.

Kijk, als dat een hele middag aanhoudt bel ik wrs wel :P
pi_88175799
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:59 schreef freecell het volgende:
LL gezellig is dat hè? Dat geklets! Zo leuk! O+

Hier zieke peuter. Zonet 39,4... -O-
Bij hem is 38,5 tot nu toe het hoogste geweest in zijn leven. Hij lag op een gegeven moment ook alleen nog maar piepend op de bank. Maar nu knapt hij weer ietsje op na paracetamol en een koekje (ja, mij kan wel een koekje! }:| )
Och arme.. das idd wel hoog ja :o Beterschap voor Leander.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:
LL, leuk is dat, zo weinig woordjes als ze kunnen, maar ze kunnen heel wat vertellen.

Free, dat is wel hoog.. Beterschap!

Chaca, nog maar 1 nachtje voor Maud gelukkig. Hopelijk is de ergste spanning dan weg..

Hier een vrolijke peuter de laatste tijd. Vrijdagavond wel 2 uur gespeeld met een meisje uit de wijk. En gisteren 3 uur in Ballorig gespeeld. Heerlijk vrij. Stukken beter dan dat jochie dat bij bezoek op je schoot blijft plakken, en in de ballenbak al aan je broekspijp hangt als een ander kindje naar hem kijkt..
Fijn zo'n vrolijke peuter *O*
Ik mag ook even afkloppen, meneer krijgt wel steeds minder driftbuien... erg prettig zowel voor hem als voor mij natuurlijk ;)
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:17 schreef freecell het volgende:
Wanneer bel je eigenlijk een dokter met een ziek kind? :D

Nu hoeft het niet, want hij knapt weer wat op, maar als ze in een hoekje blijven piepen?
Ja hier zeggen ze ook: aanhoudend koorts langer dan 3 dagen, of met weinig dringen en sufheid...
Hier een record van 40,2 (maar Koen is sowieso altijd al een warm kind)
Ik kijk nergens van op sinds ik een keer met Sander de HAP belde omdat hij 41,9 had :X en dat de mevrouw zei zelfs dat het tot 43 graden niet gevaarlijk was :')

Ik denk dat het ook echt van de situatie afhangt, als een kind continu huilt (en dus misschien wel pijn heeft) dat je sneller aan de belt trekt.
pi_88176163
Ik heb eigenlijk nog nooit de ha gebeld... :o W. is net zo oud als Koen. Ik zie het nut er niet zo van, vooral omdat ze toch zeggen "kijk het maar even aan, als ie niet meer ademt bellen'. ;)
pi_88180785
Beterschap voor Leander!

Ik heb al een paar keer bij de huisarts of huisartsenpost gezeten. Toen ze hele hoge koorts had 39.8 ofzo, daarna toen ze heel erg begon te spugen en alleen maar slap in mijn armen hing na een vreselijke gilpartij. En nog een keer.

En bij de huisarts ben ik een paar keer geweest omdat ik oorontsteking vermoedde (wat 2 van de 3 keer ook zo was)

Ik ben als ik me echt ongerust maak..en ik moet eerlijk toegeven dat dat mischien nogal snel is. Maar ik vergeet gewoon nooit meer dat het maar goed is dat we op ons gevoel hebben vertrouw toen ze als klein babytje met streptokokken in het ziekenhuis belandden en dat als we een paar uur later waren gekomen het mischien al te laat was. Dat blijft er een beetje inzitten bij mij :@

En ze zeggen hier ook meestal gewoon dat je even langs mag komen bij de huisartsenpost. En als daar niks aan de hand blijkt te zijn zeggen ze ook dat je gewoon terug mag komen als je het de dag erna nog niet vertrouwd.

Maar als ze nog iets wilt eten of drinken dan zit het hier altijd wel goed, zeker als het koekjes zijn :)

En hoe lastig is het om je lach in te houden als je dochter ineens bovenop de hond zit om paardje te rijden _O- Tja ze snapte niet zo goed dat dat alleen bij paardjes de bedoeling is.
De hond is gelukkig een enorme goedzak en keek alleen schaapachtig achterom
pi_88181106
Blabla _O- Daar had je een foto van moeten maken :D

Ik heb voor Leander één keer de HAP gebeld, toen had hij een gat in zijn hoofd.
Wel eens gewoon de huisarts. Maar dan echt bij meer dan een week diarree, een flinke luchtweginfectie, een hartruis (moest naar de HA van het CB) en dat soort dingen.

Met Florian zit ik bizar vaak bij de HA. Het scheelt dat ik er met Leander bijna nooit zat, anders zou ik denken dat het aan mij lag :@
pi_88182120
Ahh heel veel sterkte voor Leander, hopelijk slaapt ze een beetje vannacht.

Ik ben al een paar keer naar HA geweest met Rosanne ivm eczeem en krentebaard (korstjes bij de neus).
Maar gelukkig nog geen een keer met griep of koorts. Ik zal het denk ik eerst met een zetpilletje proberen en dan veel vocht blijven geven voordat ik snel naar de HA vlieg.
pi_88182818
beterschap leander!

ik ben voor selene maar een x ooit bij een huisarts geweest. was wel op een zaterdag. ze had een blaasje op haar lip (ze was bijna 1 toen geloof ik) en ik wist het niet. cb gebeld, die zeiden toen "bel huisarts maar" en die zei: "kom maar ff langs" om ff te kijken. ze heeft wel een keertje bijna 40 graden aan koorts gehad, maar dat zakte op paracetamol, ze dronk nog wel en na een piekdag trok het weer weg. conclusie: als ik het niet weet bel ik gewoon ff. hetzij de huisarts, hetzij het cb. ik heb er alleen niet zo veel ervaring mee.
  maandag 1 november 2010 @ 09:12:59 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88200009
Beterschap met Leander. Hoop dat ie snel opknapt.

Ervaring met HA hebben we hier genoeg. Maar ik hoop dat ze de zwaarste tijd achter zich gelaten heeft nu. Het afgelopen jaar heeft ze zich goed gehouden en ik duim dus ook dat ze niet meer in zwaar vaarwater komt zoals met de waterpokken (dubbele oorontsteking erboven op) of met de longonsteking van 2 jaar terug.

Maar goed. Dat kwam ik hier eigenlijk niet doen. Vandaag is mijn kleine meid geen peuter meer. Nou, ja qua leeftijd nog wel voor 15 daagjes, maar omdat ze naar school gaat vanaf vandaag is het dus een kleutertje. Mijn kleine vechtertje is een kleuter. En ze deed het fantastisch vanochtend. Kapstok zoeken, jas in de luizenzak en vervolgens d'r stoeltje opzoeken. Daar zat ze dan. Nog een beetje onwennig en die super knuffel die ik kreeg, betekende meer dan alleen een kroel, maar ik ben zo ontzettend trots op d'r. Geen traan, geen paniek. Gewoon naast d'r vriendinnetje van de psz in de kring zitten en kijken wat er staat te gebeuren. Zo ontzettend goed!

Ik zwaai nu ook af in dit topic. En uiteraard zal ik zo af en toe nog es even komen lurken en zien hoe het bij jullie is allemaal. Maar voor de updates over Maud zul je naar het kleutertopic moeten komen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')