ikweethetookniet | woensdag 13 oktober 2010 @ 01:08 |
![]() Blok opengemaakt op de bank ![]() ![]() derde cylinder dus van bank 1 ![]() ![]() Iets dichterbij een klep is alvast ![]() ![]() ![]() ![]() Nieuw zuigertje maar doen ![]() ![]() Wat remsporen in de cylinderwand ![]() Verhaal en mogelijke oorzaak ![]() http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=300296 | |
08gnoT. | woensdag 13 oktober 2010 @ 01:22 |
Explosieve foto's? | |
Sounddragon | woensdag 13 oktober 2010 @ 03:54 |
Kleppie afgebroken, en die heeft de rest aan bonken geramd, dat gaat geld kosten ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 03:55 |
Ik las iets van 200k voor een motor.... | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 03:56 |
quote: | |
DS4 | woensdag 13 oktober 2010 @ 08:41 |
Als je gaat racen kan er iets stuk gaan... | |
Ferrari_Tape | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:zo las ik de TT ook. | |
Chuck-_-Norris | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:58 |
valt wel mee, cilinder wanden honen, overmaat zuigers, ander kopie er op, en weer gaan | |
2cv | donderdag 14 oktober 2010 @ 01:05 |
quote:Het zijn losse cilinderbussen. Dus beschadigde bus er uit, nieuw busje er in, kopje voorzien van verse klepjes en zitteingen, her en der een braampje wegschuren, nieuw zuigertje en gaan met die banaan. | |
Sounddragon | donderdag 14 oktober 2010 @ 01:11 |
quote:En een drijfstangetje, en de lagers, en de krukas demonteren om te kijken of die nog recht is, en dat kopje zal ook wel wat meer werk worden als 'even nieuwe klepjes', en een beetje 'poetswerk', het zou me niets verbazen als dat een nieuwe wordt; het is geen Renault Scenic 'torretje ![]() SPOILER | |
2cv | donderdag 14 oktober 2010 @ 01:15 |
Ach welnee joh, is van Ferrari, is haske goeie kwalleteit. Dat gemeet en gelager is nergens voor nodig. | |
Sounddragon | donderdag 14 oktober 2010 @ 01:27 |
quote:Als dat nou eens waar was, was dat kleppie niet gebroken denk ik ![]() SPOILER | |
2cv | donderdag 14 oktober 2010 @ 01:33 |
Productiefoutje, dat komt de beste wel eens. Zegt niets over Ferrari. | |
Hyperdude | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:23 |
Mooi dat er nog iemand rijdt in zo'n ding. Beter dan in een Japanse klimaatkamer weg te kwijnen. | |
Ra-z | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:14 |
quote: ![]() | |
Ferrari_Tape | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:37 |
Ik heb het trouwens op tape! | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:31 |
Aaaach, is toch eigenlijk niks.. Gewoon een plaatje lassen in de cilinder, drijfstang deleten, kleppen dicht lassen en voila! V11! ![]() Bespaart je een heleboel geld en mis je 1/12e van je vermogen.. ![]() | |
DS4 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:13 |
quote:En de motor draait niet meer lekker... | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:39 |
quote:Komt goed, dat merk je niet eens ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:39 |
Gewoon Doen ![]() | |
DS4 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:39 |
quote:In een Enzo merk je zonder meer als er vibraties in de motor optreden... | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:30 |
Ach, tis maar een 12 cilinder, who cares als er eentje niet werkt? ![]() Is ie ook nog es zuiniger ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:40 |
Heej Turq, heb je je troll dag vandaag ?? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:05 |
quote:Jong, er zijn zat auto's die ook 2 of 3 cilinders hebben, wtf zou het uitmaken als een 12 cilinder nou 1 cilindertje zou missen? Gewoon de poorten dicht lassen, drijfstang deleten en een plaatje in de cilinder lassen.. Merk je niet ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:18 |
quote:Nee, en voor de balans op je krukas kan het ook helemaal geen kwaad ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:05 |
quote:Dat merkt de krukas niet eens, ik heb ooit eens een keer een charade gereden waarvan de drijfstang uit het blok was geschoten, uiteindelijk kwam alles goed al reed ie met een zuigertje minder... En zowieozoo, een auto van een miljoen heeft zeker wel een balans as of 2.. Trilling vrij fabrieks, duhh.. ![]() | |
DS4 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:40 |
Balansas is een hulpmiddel en onnodig op een V12. Mag ik overigens voorzichtig opmerken dat jouw ervaringen met huis tuin en keukenauto's irrelevant zijn mbt een auto als de Enzo. Een niet trillingsvrije motor heeft niet zoveel gevolgen als de motor in slappe rubbers hangt en sowieso enorm veel flex in de auto zit, maar bij een Enzo zijn de motorsteunen keihard of solide en wordt alles dus doorgegeven. Kortom: je zwetst een beetje.... | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:54 |
quote:Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen.. ![]() Komt goed ![]() | |
Tha_T | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:58 |
quote:Je weet echt niet waarover je praat he? Aandoenlijk, dat wel ![]() | |
zeeeend | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:01 |
quote:Doe nou maar twee döner kebap en een zoute melk,en ga eens naar de kapper ![]() | |
2cv | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:05 |
Gewoon de kleppen er uit laten en de zuiger voor spek en bonen op en neer laten dansen in de cilinder. Dan trilt het niet. Moeilijk gedoe altijd ... | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:35 |
quote:Dat gaat toch niet? ![]() ![]() Maar gewoon, dichtlassen die handel ![]() | |
HeetBoven | zondag 17 oktober 2010 @ 03:40 |
Het bllijft een stuk Italiaanse junk. | |
2cv | zondag 17 oktober 2010 @ 04:01 |
quote:Wat zou er verbranden en waarom ? | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:17 |
quote: ![]() ![]() MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea ![]() | |
FransDeens | zondag 17 oktober 2010 @ 14:32 |
Jezus, wat een dom gelul. Natuurlijk merk je het als er een cilinder niet meedoet, dan wordt de motor onregelmatig aangedreven. Bij een 3-cilinder is de verdeling anders. Kijk anders even hier. | |
Ou-Tannu | zondag 17 oktober 2010 @ 14:35 |
quote:koken in je motorblok.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:Bij een V12 niet man, daar kun je zeker wel een zuigertje misse ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 oktober 2010 @ 14:42 |
quote:t V12, hm 360 graden cirkel te verdelen ![]() | |
oshiro | zondag 17 oktober 2010 @ 15:04 |
![]() | |
2cv | zondag 17 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:Waarom komt er olie boven je zuiger ? En de kleppen laat je er gewoon uit. | |
EuroBirdV8 | zondag 17 oktober 2010 @ 23:54 |
duidelijk dat er enkel onwetende mensen zijn hier die met een 3 of 4 cylindertje rijden ![]() je kunt niet zomaar een cylinder weglaten ![]() of probeer het anders eens uit. 3, 4 of 6 cylinder.... of de 2.5 5 cylinder volvorijders.....start de motor van je auto. hoe loopt ie? normaal he? zet de motor af, trek 1 bougiekabel los. en start je auto nog eens een keer.......klinkt lekker he? probeer nu maar eens een stukje te rijden......wedden dat je flink vermogensverlies hebt én extra brandstofverbruik? waardoor nog eens je katalysator defect kan raken? zodoende zal het bij elk motor gaan klinken.....als een brommer ![]() of het nu 2, 3 , 4 , 5, 6 8, 10 of 12 / 16 cylinders zijn, zodra je er ééntje weglaat...zal dat niet goedkomen.... en ja... het gaat eventjes goed... maar denk niet dat je met 1 cylinder bij een 12 cylinder 11/12 van de vermogen overhoud klunzen ![]() | |
Sounddragon | maandag 18 oktober 2010 @ 14:46 |
Zeauw, offtopic bullshit en gebagger verwijderd en genote .. nu weer ontopic als-het-jullie-belieft ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 oktober 2010 @ 17:08 |
-oprotten - [ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 18-10-2010 17:18:15 ] |