FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Ferrari Enzo motor opgeblazen, met foto's
ikweethetooknietwoensdag 13 oktober 2010 @ 01:08

Blok opengemaakt op de bank :%


derde cylinder dus van bank 1 :|W


Iets dichterbij een klep is alvast :W


:D


Nieuw zuigertje maar doen :?


Wat remsporen in de cylinderwand :D

Verhaal en mogelijke oorzaak :P
http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=300296
08gnoT.woensdag 13 oktober 2010 @ 01:22
Explosieve foto's?
Sounddragonwoensdag 13 oktober 2010 @ 03:54
Kleppie afgebroken, en die heeft de rest aan bonken geramd, dat gaat geld kosten :|W
bietelboerwoensdag 13 oktober 2010 @ 03:55
Ik las iets van 200k voor een motor....
bietelboerwoensdag 13 oktober 2010 @ 03:56
quote:
Originally Posted by Bill S
My car. Best guess is that a valve seat came out of the cylinder head and then it was all over after that. It's a very rare failure. Luckily the cylinder sleeve saved the block. We'll need to replace the damaged parts (including a new oil pump because it's too hard to clean) and then clean the entire engine.

Also, because the engine hydrolocked with the piston hole, we'll inspect all the rods on the one side.

Luckily it's all repairable. A new Enzo engine is $200K+.

DS4woensdag 13 oktober 2010 @ 08:41
Als je gaat racen kan er iets stuk gaan...
Ferrari_Tapewoensdag 13 oktober 2010 @ 14:52
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 01:22 schreef 08gnoT. het volgende:
Explosieve foto's?
zo las ik de TT ook.
Chuck-_-Norriswoensdag 13 oktober 2010 @ 18:58
valt wel mee, cilinder wanden honen, overmaat zuigers, ander kopie er op, en weer gaan
2cvdonderdag 14 oktober 2010 @ 01:05
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:58 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
valt wel mee, cilinder wanden honen, overmaat zuigers, ander kopie er op, en weer gaan
Het zijn losse cilinderbussen. Dus beschadigde bus er uit, nieuw busje er in, kopje voorzien van verse klepjes en zitteingen, her en der een braampje wegschuren, nieuw zuigertje en gaan met die banaan.
Sounddragondonderdag 14 oktober 2010 @ 01:11
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:05 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het zijn losse cilinderbussen. Dus beschadigde bus er uit, nieuw busje er in, kopje voorzien van verse klepjes en zitteingen, her en der een braampje wegschuren, nieuw zuigertje en gaan met die banaan.
En een drijfstangetje, en de lagers, en de krukas demonteren om te kijken of die nog recht is, en dat kopje zal ook wel wat meer werk worden als 'even nieuwe klepjes', en een beetje 'poetswerk', het zou me niets verbazen als dat een nieuwe wordt; het is geen Renault Scenic 'torretje ;)

SPOILER
En 23 paar schone witte rode handschoentjes voor de monteur :P
2cvdonderdag 14 oktober 2010 @ 01:15
Ach welnee joh, is van Ferrari, is haske goeie kwalleteit. Dat gemeet en gelager is nergens voor nodig.
Sounddragondonderdag 14 oktober 2010 @ 01:27
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:15 schreef 2cv het volgende:
Ach welnee joh, is van Ferrari, is haske goeie kwalleteit. Dat gemeet en gelager is nergens voor nodig.
Als dat nou eens waar was, was dat kleppie niet gebroken denk ik :7

SPOILER
Het is- en blijft een anabolen Fiat in een duur pakkie :+
2cvdonderdag 14 oktober 2010 @ 01:33
Productiefoutje, dat komt de beste wel eens. Zegt niets over Ferrari.
Hyperdudedonderdag 14 oktober 2010 @ 09:23
Mooi dat er nog iemand rijdt in zo'n ding.
Beter dan in een Japanse klimaatkamer weg te kwijnen.
Ra-zdonderdag 14 oktober 2010 @ 12:14
quote:
Meh..what do you expect for a million bucks, perfection?
_O-
Ferrari_Tapedonderdag 14 oktober 2010 @ 16:37
Ik heb het trouwens op tape!
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:31
Aaaach, is toch eigenlijk niks..

Gewoon een plaatje lassen in de cilinder, drijfstang deleten, kleppen dicht lassen en voila! V11! *O*
Bespaart je een heleboel geld en mis je 1/12e van je vermogen.. ^O^
DS4vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon een plaatje lassen in de cilinder, drijfstang deleten, kleppen dicht lassen en voila! V11! *O*
Bespaart je een heleboel geld en mis je 1/12e van je vermogen.. ^O^
En de motor draait niet meer lekker...
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:39
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

En de motor draait niet meer lekker...
Komt goed, dat merk je niet eens :')
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:39
Gewoon Doen ^O^
DS4vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:39 schreef Turquaz52 het volgende:

Komt goed, dat merk je niet eens :')
In een Enzo merk je zonder meer als er vibraties in de motor optreden...
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:30
Ach, tis maar een 12 cilinder, who cares als er eentje niet werkt? ^O^
Is ie ook nog es zuiniger 8-)
Sounddragonvrijdag 15 oktober 2010 @ 14:40
Heej Turq, heb je je troll dag vandaag ?? :')
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Turq, heb je je troll dag vandaag ?? :')
Jong, er zijn zat auto's die ook 2 of 3 cilinders hebben, wtf zou het uitmaken als een 12 cilinder nou 1 cilindertje zou missen? Gewoon de poorten dicht lassen, drijfstang deleten en een plaatje in de cilinder lassen..
Merk je niet :7
Sounddragonvrijdag 15 oktober 2010 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jong, er zijn zat auto's die ook 2 of 3 cilinders hebben, wtf zou het uitmaken als een 12 cilinder nou 1 cilindertje zou missen? Gewoon de poorten dicht lassen, drijfstang deleten en een plaatje in de cilinder lassen..
Merk je niet :7
Nee, en voor de balans op je krukas kan het ook helemaal geen kwaad :')
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:05
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Nee, en voor de balans op je krukas kan het ook helemaal geen kwaad :')
Dat merkt de krukas niet eens, ik heb ooit eens een keer een charade gereden waarvan de drijfstang uit het blok was geschoten, uiteindelijk kwam alles goed al reed ie met een zuigertje minder...

En zowieozoo, een auto van een miljoen heeft zeker wel een balans as of 2.. Trilling vrij fabrieks, duhh.. -O-
DS4vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:40
Balansas is een hulpmiddel en onnodig op een V12.

Mag ik overigens voorzichtig opmerken dat jouw ervaringen met huis tuin en keukenauto's irrelevant zijn mbt een auto als de Enzo.

Een niet trillingsvrije motor heeft niet zoveel gevolgen als de motor in slappe rubbers hangt en sowieso enorm veel flex in de auto zit, maar bij een Enzo zijn de motorsteunen keihard of solide en wordt alles dus doorgegeven.

Kortom: je zwetst een beetje....
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:40 schreef DS4 het volgende:
Balansas is een hulpmiddel en onnodig op een V12.

Mag ik overigens voorzichtig opmerken dat jouw ervaringen met huis tuin en keukenauto's irrelevant zijn mbt een auto als de Enzo.

Een niet trillingsvrije motor heeft niet zoveel gevolgen als de motor in slappe rubbers hangt en sowieso enorm veel flex in de auto zit, maar bij een Enzo zijn de motorsteunen keihard of solide en wordt alles dus doorgegeven.

Kortom: je zwetst een beetje....
Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen.. ^O^

Komt goed :7
Tha_Tvrijdag 15 oktober 2010 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen.. ^O^

Komt goed :7
Je weet echt niet waarover je praat he? Aandoenlijk, dat wel _O_
zeeeendvrijdag 15 oktober 2010 @ 17:01
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen.. ^O^

Komt goed :7
Doe nou maar twee döner kebap en een zoute melk,en ga eens naar de kapper :6
2cvvrijdag 15 oktober 2010 @ 17:05
Gewoon de kleppen er uit laten en de zuiger voor spek en bonen op en neer laten dansen in de cilinder. Dan trilt het niet. Moeilijk gedoe altijd ...
Turquaz52vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:05 schreef 2cv het volgende:
Gewoon de kleppen er uit laten en de zuiger voor spek en bonen op en neer laten dansen in de cilinder. Dan trilt het niet. Moeilijk gedoe altijd ...
Dat gaat toch niet? :{ Dat verbrand door de hitte ;)

Maar gewoon, dichtlassen die handel ;)
HeetBovenzondag 17 oktober 2010 @ 03:40
Het bllijft een stuk Italiaanse junk.
2cvzondag 17 oktober 2010 @ 04:01
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet? :{ Dat verbrand door de hitte ;)

Maar gewoon, dichtlassen die handel ;)
Wat zou er verbranden en waarom ?
Turquaz52zondag 17 oktober 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 04:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat zou er verbranden en waarom ?
:|W Sorry ik las Spek en bonen in de cilinder laten dansen :@

MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea :N
FransDeenszondag 17 oktober 2010 @ 14:32
Jezus, wat een dom gelul. Natuurlijk merk je het als er een cilinder niet meedoet, dan wordt de motor onregelmatig aangedreven. Bij een 3-cilinder is de verdeling anders. Kijk anders even hier.
Ou-Tannuzondag 17 oktober 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:|W Sorry ik las Spek en bonen in de cilinder laten dansen :@

MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea :N
koken in je motorblok.. :7
Turquaz52zondag 17 oktober 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:32 schreef FransDeens het volgende:
Jezus, wat een dom gelul. Natuurlijk merk je het als er een cilinder niet meedoet, dan wordt de motor onregelmatig aangedreven. Bij een 3-cilinder is de verdeling anders. Kijk anders even hier.
Bij een V12 niet man, daar kun je zeker wel een zuigertje misse :Y
Ou-Tannuzondag 17 oktober 2010 @ 14:42
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Bij een V12 niet man, daar kun je zeker wel een zuigertje misse :Y
t

V12, hm 360 graden cirkel te verdelen :') elke 30 graden een cylindertje ? :p
oshirozondag 17 oktober 2010 @ 15:04
:') wat een verhalen hier
2cvzondag 17 oktober 2010 @ 19:32
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:|W Sorry ik las Spek en bonen in de cilinder laten dansen :@

MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea :N
Waarom komt er olie boven je zuiger ? En de kleppen laat je er gewoon uit.
EuroBirdV8zondag 17 oktober 2010 @ 23:54
duidelijk dat er enkel onwetende mensen zijn hier die met een 3 of 4 cylindertje rijden -O-
je kunt niet zomaar een cylinder weglaten :N
of probeer het anders eens uit. 3, 4 of 6 cylinder.... of de 2.5 5 cylinder volvorijders.....start de motor van je auto. hoe loopt ie?
normaal he?
zet de motor af, trek 1 bougiekabel los. en start je auto nog eens een keer.......klinkt lekker he?
probeer nu maar eens een stukje te rijden......wedden dat je flink vermogensverlies hebt én extra brandstofverbruik?
waardoor nog eens je katalysator defect kan raken?

zodoende zal het bij elk motor gaan klinken.....als een brommer -O-
of het nu 2, 3 , 4 , 5, 6 8, 10 of 12 / 16 cylinders zijn, zodra je er ééntje weglaat...zal dat niet goedkomen....
en ja... het gaat eventjes goed... maar denk niet dat je met 1 cylinder bij een 12 cylinder 11/12 van de vermogen overhoud

klunzen _O-
Sounddragonmaandag 18 oktober 2010 @ 14:46
Zeauw, offtopic bullshit en gebagger verwijderd en genote .. nu weer ontopic als-het-jullie-belieft :*
Turquaz52maandag 18 oktober 2010 @ 17:08
-oprotten -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 18-10-2010 17:18:15 ]