Goeie tip, moet er dus nog wat over in mijn brief verwerken... je laatste opmerking snap ik wel maar past niet helemaal bij mij, hoe zal ik dat uitleggen, ik sta wel echt achter de opmerking... ik werk denk ik niet voor niks in de zorg en vind mijn werk echt heel erg leuk waardoor ik echt niet altijd gevoel heb aan het werk te zijn:) maar zal er over nadenken......quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:16 schreef Susi het volgende:
Ik vind het wel tof zo'n openingszin, maar hij komt uit de lucht vallen en je gaat er verderop ook helemaal niet op in, waardoor het wat raar staat.
Als je nou een paar opmerkingen n.a.v. die zin verderop in je brief zet, staat ie er wat minder plompverloren en verdwaald bij.
Daarnaast zou ik zelf meer een uitspraak nemen van een filosoof of iets die mij aanspreekt of van wie z'n visie/inzichten ik leef. Deze uitspraak van Gandhi is wat algemener en gaat niet over jou per se, snap je ?
Ik vind het ook zeer zeker een goede uitspraak van Gandhi en op zich kan ie wel in de brief. Alleen zou ik iets persoonlijks wat meer over mij en hoe ik in het leven sta in de brief zetten, in plaats van dat ik helemaal op m'n plek ben in de zorg. Eerder een uitspraak over iets en aan de hand daarvan doorlepelen over waarom ik goed bij de functie zou passen. Ofzo, weet niet zo goed hoe het uit te leggenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:20 schreef racoon1984 het volgende:
[..]
Goeie tip, moet er dus nog wat over in mijn brief verwerken... je laatste opmerking snap ik wel maar past niet helemaal bij mij, hoe zal ik dat uitleggen, ik sta wel echt achter de opmerking... ik werk denk ik niet voor niks in de zorg en vind mijn werk echt heel erg leuk waardoor ik echt niet altijd gevoel heb aan het werk te zijn:) maar zal er over nadenken......
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:10 schreef racoon1984 het volgende:
Betreft: Sollicitatie ACT jeugdzorg, sociaal pedagogisch hulpverlener.
Geachte Heer/ Mevrouw,
Gandhi zei ooit: ”Wie doet wat hij leuk vindt hoeft nooit te werken”. In deze wijsheid van Gandhi kan ik mij helemaal vinden.
Via de website MediVacature kwam ik op uw website en de daarbij behorende vacature terecht. De doelgroep jongeren spreekt mij enorm aan en wat ik las in de vacature maakt mij zo mogelijk nog enthousiaster. Wat mij erg aanspreekt in de vacature is dat er door uw organisatie hulp wordt aangeboden aan de jongere(n) op meerdere gebieden daar waar het nodig is. Ik vind het een uitdaging om in een nieuwe organisatie aan de slag te gaan en mee te kunnen denken, want dit betekent dat je je als medewerker ook blijft ontwikkelen.
Binnen mijn studie en vorige werk heb ik vaak in groep- en teamverband moeten werken. Door mijn baan als persoonlijk begeleider heb ik altijd nauw samengewerkt met collega’s, ouders, gedragsdeskundigen, artsen en andere disciplines. Door de jaren heen heb ik goede communicatieve vaardigheden ontwikkeld door middel van multidisciplinaire overleggen.
Ik ervaar samenwerken als zeer prettig, ben ook een echte teamplayer, communicatief vaardig en sociaal sterk. Ik ervaar het als een uitdaging om de jongere(n) te betrekken, te motiveren en/of enthousiast te maken om aan bepaalde activiteit(en) deel te nemen.
Ook sta ik stevig in mijn schoenen, kan tegen een fysiek en mentaal stootje en heb een goed relativerend vermogen.
In mijn vorige en huidige werk heb ik geleerd om zeer stressbestendig en flexibel te zijn door middel van het werken met jongvolwassen met een verstandelijke beperking en de daarbij komende ernstige gedragsproblematiek/gedragsproblemen zowel verbaal als fysiek. Het werken van onregelmatige diensten ervaar ik als prettig.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoop dat u mij de mogelijkheid biedt om mijn motivatie toe te lichten in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
naam
Nee, maar je moet je juist onderscheiden door een leuke brief. Standaard brieven krijgen ze al genoeg.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind Ghandi aankaarten niet echt standaard. De rest misschien wel, maar standaard = goed. De rest zien ze wel in een gesprek. Het is nou ook weer geen sollicitatie voor een belangrijke en hoge functie.
Ik vind Ghandi aankaarten ook niet standaard, maar wel fout.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind Ghandi aankaarten niet echt standaard. De rest misschien wel, maar standaard = goed. De rest zien ze wel in een gesprek. Het is nou ook weer geen sollicitatie voor een belangrijke en hoge functie.
Ik weet niet of het SPW4 is, ik ga daar vanuit omdat je met SPW3 niet op een HBO functie solliciteert lijkt mij...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:36 schreef Minister_Magier het volgende:
Oké, je hebt SPW-4. Dat maakt de zaak anders.
Mensen die MBO hebben gedaan en solliciteren naar een HBO functie hebben ook sterker het gevoel zich te moeten bewijzen en zich intelligenter voor te moeten doen. Dan krijg je al snel van die Ghandi zinnetjes er tussen door en de expliciete vermelding dat je met artsen hebt samengewerkt.
Juist niet doen, altijd op je eigen kracht vertrouwen, maak de brief uniek, laat zien wie je echt bent, maak hem wat sympathieker en echter. Het is juist de kracht van praktijkgerichte mensen om meer hun menselijke kant te laten zien.
Ja, er is een ook groot verschil tussen SPW en SPH stagiares, ze zeggen wel eens kort door de bocht; die SPH studenten kunnen je precies vertellen wat voor stoornis iemand heeft en welke symptomen daarbij horen, maar je hebt er werkelijk helemaal niks aan in de praktijk. praktijkgerichte mensen pakken sneller de taken op, zijn minder langdradig en rationeel bezig en zien wat er gedaan moet worden en handelen daar ook naar.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:40 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik weet niet of het SPW4 is, ik ga daar vanuit omdat je met SPW3 niet op een HBO functie solliciteert lijkt mij...![]()
Maar wat je schrijft is waar. Iemand van 30 met een SPW en ruime werk en levenservaring kan 10 keer meer kennis en affiniteit met de doelgroep hebben dan iemand van begin 20 met een SPH en weinig werk en levenservaring.
Ik had dat gezegd. Zie visueel verstandelijk gehandicapten met psychiatrische problematiek staan; werk ik ook meequote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:06 schreef racoon1984 het volgende:
ow en trouwens, ik weet niet meer wie dat zei maar ook een goeie tip, ik kan natuurlijk altijd vermelden dat ik ik wel een hbo opleiding evtueel erbij wil doen...
Zou ik ook best willen trouwens:)
En inderdaad, die spw-ers kun je er best goed bij hebben op de werkvloer:P
Ja dat. Wij hadden laatst weer een vacature op de woning en ik wilde perse een man. Wij hebben een team van 7 mensen, waarvan er op dat moment 4 vrouwen werkten. Nog een vrouw erbij zou het "evenwicht" verstoren. Een gelijke verdeeldheid van mannen/ vrouwen in een team zorgt voor evenwicht. Je werkt tenslotte ook met mannen en vrouwen;zij mogen mijns inziens best de keuze hebben of ze liever een mannelijke of vrouwelijke begeleider willen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:59 schreef nogal het volgende:
Ik weet niet of je een man bent of een vrouw, maar het scheelt al de helft als je een man bent. Dit omdat er niet veel mannen werken. Ben zelf ook werkzaam in de jeugdhulpverlening. En ben daar binnen gekomen als een 23 jarige met 0,0 werkervaring. Wel begonnen als invaller, en zo verder opgeklomen tot vaste groepsleiding. Wat ik ook duidelijk heb gemaakt in mijn brief was dat ik gemotiveerd was om door te leren.
Sollicitatiebrieven zijn ook nooit mijn sterkste kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |