abonnement Unibet Coolblue
pi_88195907
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 22:44 schreef Jump het volgende:
Toevallig niemand een kleine layout staan die ideaal is om een boek/cd/dvd collectie weer te geven? Ik ben bezig met een kleine app te schrijven om dat eens allemaal mooi in een database te steken, zodat ik dit makkelijk kan opvragen via de gsm. Handig voor als ik in een winkel sta :P IK heb al enkele dubbele cd's, en ook ergens wel een dubbele dvd.
:D

ik ben zoiets in php+mysql aan het trachten te maken voor mijn games/boeken/films/series

alleen layout'en is niks voor mij, ben m'n eerste stapjes in photoshop aan et wagen daar voor maar het komt er nooit uit zoals ik het in gedachte heb :+
  Lieve Belg zondag 31 oktober 2010 @ 23:51:36 #127
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88196058
Ik heb altijd hetzelfde :D In gedachten/op papier altijd een mooi iets, of toch iets dat iets moois moet voorstellen, maar eenmaal ik in css begin merk ik al snel dat ik drie jaar geen css gedaan heb :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_88196177
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 23:51 schreef Jump het volgende:
Ik heb altijd hetzelfde :D In gedachten/op papier altijd een mooi iets, of toch iets dat iets moois moet voorstellen, maar eenmaal ik in css begin merk ik al snel dat ik drie jaar geen css gedaan heb :D
bij mij beginnen de problemen in photoshop al :+


daarnaast heb ik echt enorm lang (zeg maar rustig een maand of 2-3, verdeeld over een paar jaar) zitten denken over de database structuur.. nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en ga nu gewoon beginnen met wat ik heb, zonder een heel ERD/CDM op te zetten.
ik zie wel waar ik strand....

het db ontwerp wilde voornamelijk niet vlotten doordat ik te perfectionistisch ben :P
wilde het in 1x goed hebben in het ontwerp wat, door de complexiteit, niet kan zonder de ervaring :P
  Lieve Belg maandag 1 november 2010 @ 00:01:59 #129
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88196404
Het probleem bij mij is dat ik altijd veel te uitgebreid wil werken. Ik wil er cd's, boeken, dvd's, games, ... in opslaan om alles in een overzicht te hebben en makkelijk te kunnen zoeken.

Ik had daarjuist een klein db-scheme uitgewerkt. Ik had een centraal object, wat enkel de basis info bevat dat alles heeft (titel, subtitle, cover, ...). Een aparte tabel met auteurs en een koppeltabel want een boek, cd kan meerdere auteurs hebben. Hetzelfde voor categorieën. Daarnaast had ik het type (cd, dvd, boek, ...) met daaraan weer aparte properties.
Als het een boek is, dan wil ik die eigenschappen zien, en bij een dvd die eigenschappen. En wou ik die dynamisch aanmaken. Stel nu dat ik ook opeens de prijs er overal wil bijzetten, dan hoef ik maar een eigenschap aan te maken.

Zie je, ik begin al veel te complex. Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met bovenstaande, zonder dat met de properties :P

En dan nog het dilemme, als het een cd met verschillende artiesten is. Sla je dan enkel de cd info op, of ook de tracklist? En van de tracklist, alles of enkel de uitvoerder? :? ...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 1 november 2010 @ 08:57:32 #130
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_88199745
Wordt gezellig hier. Collega is uit dienst, dus zal waarschijnlijk in de meeste gevallen alleen op de afdeling zitten :{.
Per 1 december begint een nieuwe (die's een jaartje ouder) op "haar" functie (senior), maar die weet nog weinig af van het gehele systeem. Moet het maar afwachten wat komen gaat.
  maandag 1 november 2010 @ 09:12:48 #131
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_88200004
quote:
13s.gif Op maandag 1 november 2010 08:57 schreef Sjowhan het volgende:
Wordt gezellig hier. Collega is uit dienst, dus zal waarschijnlijk in de meeste gevallen alleen op de afdeling zitten :{.
Per 1 december begint een nieuwe (die's een jaartje ouder) op "haar" functie (senior), maar die weet nog weinig af van het gehele systeem. Moet het maar afwachten wat komen gaat.
Succes -O- .
phluphy for president!
  maandag 1 november 2010 @ 09:27:06 #132
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_88200332
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:12 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Succes -O- .
en in de tussentijd enkel met de manager en mezelf *O*. :')
pi_88202167
quote:
Op maandag 1 november 2010 00:01 schreef Jump het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik altijd veel te uitgebreid wil werken. Ik wil er cd's, boeken, dvd's, games, ... in opslaan om alles in een overzicht te hebben en makkelijk te kunnen zoeken.

Ik had daarjuist een klein db-scheme uitgewerkt. Ik had een centraal object, wat enkel de basis info bevat dat alles heeft (titel, subtitle, cover, ...).
doordat ik zoveel wil opslaan gaat het daar al mis :+
ik kan geen goed "centraal" object vinden wat alles met elkaar verbindt..
(serie's hebben meerdere titels/subtitles/audiotracks e.d.)
quote:
Een aparte tabel met auteurs en een koppeltabel want een boek, cd kan meerdere auteurs hebben. Hetzelfde voor categorieën. Daarnaast had ik het type (cd, dvd, boek, ...) met daaraan weer aparte properties.
Als het een boek is, dan wil ik die eigenschappen zien, en bij een dvd die eigenschappen. En wou ik die dynamisch aanmaken. Stel nu dat ik ook opeens de prijs er overal wil bijzetten, dan hoef ik maar een eigenschap aan te maken.

Zie je, ik begin al veel te complex. Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met bovenstaande, zonder dat met de properties :P

En dan nog het dilemme, als het een cd met verschillende artiesten is. Sla je dan enkel de cd info op, of ook de tracklist? En van de tracklist, alles of enkel de uitvoerder? :? ...
ik zou alles willen opslaan, in mijn geval krijg je dan dus b.v.:
serie -> aflevering -> acteurs/titel aflevering/ beschrijving aflevering/duur/ wel of niet gezien etc...
pi_88203573
Zo, mijn Hyves verwijderd. Morgen eens kijken hoeveel leden er vertrokken zijn na het nieuws van de overname.
pi_88203668
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:30 schreef JoshuaL het volgende:
Zo, mijn Hyves verwijderd. Morgen eens kijken hoeveel leden er vertrokken zijn na het nieuws van de overname.
waarom dat dan?
pi_88203820
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:33 schreef Green1 het volgende:

[..]

waarom dat dan?
Omdat ik er al een tijdje over twijfelde, deed sowieso amper tot niks ermee en ben veel actiever op Facebook.
Heb ook geen behoefte aan het volgende:
quote:
Consumenten kunnen door deze overname relevante proposities verwachten, waarbij de verschillende platformen die TMG in print, online en op de radio kan bieden, met elkaar worden gecombineerd.
Bron: Telegraaf.nl
pi_88207329
Wie heeft eigenlijk die iditote header gemaakt met "virusscanner tegen verkoudheid".
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 1 november 2010 @ 13:54:18 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_88208128
quote:
15s.gif Op maandag 1 november 2010 13:28 schreef rubje het volgende:
Wie heeft eigenlijk die iditote header gemaakt met "virusscanner tegen verkoudheid".
welke header?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 1 november 2010 @ 13:55:22 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88208154
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:41 schreef mschol het volgende:

[..]

doordat ik zoveel wil opslaan gaat het daar al mis :+
ik kan geen goed "centraal" object vinden wat alles met elkaar verbindt..
(serie's hebben meerdere titels/subtitles/audiotracks e.d.)
[..]

ik zou alles willen opslaan, in mijn geval krijg je dan dus b.v.:
serie -> aflevering -> acteurs/titel aflevering/ beschrijving aflevering/duur/ wel of niet gezien etc...
Uhu, en klein beginnen en verder uitbreiden maakt er enkel maar een soep van dat niet overzichtelijk en onderhoudbaar is.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_88211162
quote:
Op maandag 1 november 2010 13:55 schreef Jump het volgende:

[..]



Uhu, en klein beginnen en verder uitbreiden maakt er enkel maar een soep van dat niet overzichtelijk en onderhoudbaar is.
daar ben ik ook bang voor :P
  Lieve Belg maandag 1 november 2010 @ 18:24:20 #141
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88217553
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:27 schreef mschol het volgende:

[..]

daar ben ik ook bang voor :P
Gisteren op weg naar de boekenbeurs zat ik op de tram wat luid op te denken over zo'n database schema. En mijn zus vroeg wat ik aan het doen was, zeg ik natuurlijk iets in de trend van "iets aan het maken om al mijn boeken en cd's overzichtelijk bij te houden". Haar reactie: 'tof, kan ik mijn cd's daar ook insteken?". Nu is de vraag: moet ik het multi user maken? :D

En de nog grotere vraag, alles zelf doen of een framework a la phpcake gebruiken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 1 november 2010 @ 18:24:59 #142
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_88217577
Zo, even de laatste versies gedownload van alle progjes die ik straks weer moet installeren na een verse Windows :P.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 1 november 2010 @ 18:46:04 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88218394
Ik zou VLC vervangen door Media Player Classic - Home Cinema x64
So we just called him Fred
  maandag 1 november 2010 @ 18:52:19 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_88218650
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:46 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou VLC vervangen door Media Player Classic - Home Cinema x64
Heb ik gebruikt maar iets eraan irriteerde me qua user interface. Ik weet niet meer wat, maar wel dat VLC me niet irriteerde :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 1 november 2010 @ 22:04:43 #145
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88228718
Zo, ging ik daarjuist even kijken hoe ik best morgen mijn bureau ging maken. Deze lag nog voorlopig op twee schragen aan de andere kant van mijn kamer.

Even kijken is uiteindelijk in even zagen, even schaven en even plaatsen geworden :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 1 november 2010 @ 22:37:53 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88230592
Volgens mij moeten ze bij de Rabobank nog leren wat klantvriendelijkheid is...

Via hun website heb ik een adviesgesprek aangevraagd voor een hypotheek. Op de website werd hierbij gevraagd naar mijn huidige postcode.

Goed, vandaag dus gebeld door zo'n mevrouw van de Rabobank. Ze vraag ter bevestiging waar ik woon en vraagt daarna waar de woning staat die ik wil kopen. Ik antwoord dat het een andere stad is. Reactie: "Oh, dan moet u Rabobank Drechtsteden zijn. Wilt u het nummer of moet ik de melding doorzetten?"
Ik viel dus ff stil...
Waarom wil de Rabobank weten wat mijn huidige postcode, terwijl ze eigenlijk mijn toekomstige postcode willen weten om te bepalen naar welk kantoor ik moet?
Waarom kan de Rabobank in Gouda geen hypotheek advies geven voor een woning in Dordrecht?
Waarom stelt de mevrouw voor dat ik contact op ga nemen met de bank in Dordrecht, terwijl ik juist heb aangegeven dat de bank met contact moet opnemen...

Zal me benieuwen wanneer de Rabobank Drechtsteden gaat bellen. Kan ik gelijk vragen waar ik mijn reiskosten kan declareren.
Ter vergelijking: de ING bank komt gewoon bij mij thuis op een avond die mij uitkomt en doet zo ouderwets met regiobanken. (maarja die zijn dan ook wel in staat om een hoog kantoor te bouwen zonder dat het voor de oplevering al afbrand) ;)
So we just called him Fred
pi_88231089
quote:
Op maandag 1 november 2010 18:24 schreef Jump het volgende:

[..]



Gisteren op weg naar de boekenbeurs zat ik op de tram wat luid op te denken over zo'n database schema. En mijn zus vroeg wat ik aan het doen was, zeg ik natuurlijk iets in de trend van "iets aan het maken om al mijn boeken en cd's overzichtelijk bij te houden". Haar reactie: 'tof, kan ik mijn cd's daar ook insteken?". Nu is de vraag: moet ik het multi user maken? :D

En de nog grotere vraag, alles zelf doen of een framework a la phpcake gebruiken.
multi user kan je er imho later wel in verwerken...

maar het is gewoon kut om het mooi/goed te maken :P
pi_88231144
quote:
Op maandag 1 november 2010 18:24 schreef Bart het volgende:
Zo, even de laatste versies gedownload van alle progjes die ik straks weer moet installeren na een verse Windows :P.

[ afbeelding ]
heb je de laatste versie van MSN? die schijnt errug kut te zijn...
  Lieve Belg maandag 1 november 2010 @ 22:51:53 #149
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_88231188
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:50 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je de laatste versie van MSN? die schijnt errug kut te zijn...
Ik zag bij WU een update passeren voor de Windows Live Essentials. Deze was maar leifst 161 MB groot :D -> rechtermuisknop -> ignore this update _O_
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 november 2010 @ 23:06:37 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')