abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87794612
Hey!

Vandaag mijn inlogcode etc. gekregen van EW, beschikbaar vanaf dinsdag ivm schoolwerk :) Weet iemand toevallig of het in regio Den Bosch / Eindhoven druk is voor EW? (en of er veel leuke auto's tussen zitten :P)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:29:58 #127
239799 NLR
awesomeness
pi_87795210
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:36 schreef Mcnick1 het volgende:

[..]

Hoeveel is het bij jou dan? Ik had bij mij ook al een best hoog salaris van vorige maan, terwijl ik maar 1x gewerkt heb en dat geen 14 uur was. toch kwam ik ergens in de 90 euro. Ik heb echter mijn loonstrookje nog niet gezien want ik zit op school, maar ik ben ook wel benieuwd wat dat inhoudt.
Het is iets van ¤70. Het aantal werkuren dat staat aangegeven is ongeveer 10 uur te laag, maar met die ¤70 klopt het eindbedrag wel weer redelijk. Iemand een idee wat de kilometervergoeding inhoud?
pi_87800366
Geen idee, je bedoelt niet de "onkostenvergoeding" toch?
Ik zou even bellen of een mailtje sturen, 't is ook raar dat je werkuren 10 uur te laag is.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:52:47 #129
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_87801003
Niet gebeld voor morgen helaas, ik vraag me trouwens ook wel af wat die kilometer vergoeding in houdt.

[ Bericht 58% gewijzigd door About2Break1 op 21-10-2010 18:01:50 ]
pi_87801671
Kilometervergoeding lijkt mij voor de echte chauffeurs onder ons die met eigen auto naar het woonadres van de klant rijden? Heb er zelf (als hiker) geen ervaring mee maar dat lijkt me logisch.

Toen ik nog vanuit Eindhoven werkte had ik eigenlijk altijd wel werk.. denk dat je best goed zit rond 's-Hertogenbosch/Eindhoven. Heb toen onder andere audi's, opel insignia, bmw3, vw passat gereden..
pi_87802027
Ik heb ook wel eens kilometervergoeding gekregen, maar toen had ik een notitie bij mijn ritbonnen gedaan dat ik een keer met eigen vervoer naar mijn startadres was gebracht. Was toen om 02:30 's nachts thuis en anders had ik er om 06:00 weer uit gemoeten, met de auto scheelde 1,5 uur ofzo..
pi_87804335
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:13 schreef MageTwan het volgende:
Hey!

Vandaag mijn inlogcode etc. gekregen van EW, beschikbaar vanaf dinsdag ivm schoolwerk :) Weet iemand toevallig of het in regio Den Bosch / Eindhoven druk is voor EW? (en of er veel leuke auto's tussen zitten :P)
Zit hier ook in regio Eindhoven, komt wel regelmatig voor dat ik vanuit daar moet beginnen, morgen met een 3 serie dus dat is ook wel aardig.
pi_87806466
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 14:46 schreef classpc het volgende:
Goedemiddag allemaal.

Ik kwam zonet dit topic lezen en heb het ook even doorgelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Wat houdt Student Chauffeur nou eigenlijk in?
Mijn excuses als ik het gemist maar van Google word ik ook niet echt veel wijzer.
Met opening van topic #16 zult u een geheel gerestylede OP vinden. Maar uiteraard heb je daar nu niks aan. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_87815443
Ik mag vandaag weer een mooi avontuur bijschrijven in mijn EW-carrière. Ik moest om 13.00 een auto ophalen in Schiedam en die naar Wieuwerd brengen. Meesten zijn volgens mij wel eens in Wieuwerd geweest, dus de meesten weten dat het dan gaat om een auto die op een of andere manier een reparatie nodig heeft. Zo ook de Toyota Avensis die ik moest rijden.

De man waarvan ik de auto in ontvangst nam zei dat ie last had van een slippende koppeling, dus dat ik een beetje moest spelen met het gas om niet te veel overtoeren te draaien. Ik zeg: moet gaan lukken! en ga op pad. In het begin was het inderdaad even spelen met de koppeling en het gas, maar na een paar honderd meter draaide ik al de snelweg op om daar de cruise control aan te zetten en de eerstvolgende 200km er niet meer vanaf te komen. Geen problemen tot dusver!

Toen kwam ik op een gegeven moment bij de beruchte rotonde bij Joure. Daar moest ik van de A6 de A7 op, driekwart nemen. Dus ik draai de A7 op en geef weer gas. Er gebeurde echter heel weinig. Als ie in de toerenbegrenzer liep gebeurde er iets van acceleratie, de auto produceerde ineens enorme witte rookpluim en ik moest rond de 5000rpm draaien om op constante snelheid te blijven rijden (en het was een diesel, kan je nagaan). Nou zei die man waar ik hem ophaalde al dat ie soms ging roken, dus ik dacht: nou ja, gaat wel weer over, zal er wel bijhoren.

En inderdaad, paar minuten later hield het roken op en kon ik weer normaal accelereren en draaide ik gewoon 2000rpm bij 120km/h. Toen nam ik de afslag richting de N351 (of welke N-weg het dan ook was :P ). Toen ik vanaf de rotonde die weg op draaide en weer gas gaf ging de auto weer enorm trillen en ging ie pas accelereren als ie tegen de toerenbegrenzer aanliep. Ik begon toen al zachtjes schietgebedjes te doen in de trant van: hou het die laatste 10 km nou ook nog even vol, 200km was ook geen probleem!

Op een gegeven moment ga je onder een soort bruggetje door en dan een redelijk steile helling omhoog. Toen ik boven was bleef ie zelfs niet constant bij 5000rpm maar ging ie langzamer. Toen begon ik hem dus flink te knijpen en heb ik de eerste afslag genomen een woonwijk in en ben aan de kant stil gaan staan. En uiteindelijk was er dus geen beweging meer in die auto te krijgen. Je kon hem in de 6e versnelling zetten en dan in 1 keer de koppeling loslaten zonder dat ie afsloeg. Kortom, ik kon niet meer verder rijden.
EW gebeld, vervolgens Ronald Morien gebeld en die zijn me met een trailer komen halen en hebben me bij het station in Mantgum afgezet. Duurde alleen een tijdje voordat die trailer er was, dan nog die auto erop en vastzetten en het resterende stuk rijden... Al met al was ik pas 20.45 weer thuis.....

Leuk dagje dus gehad!!
pi_87816507
Even voor de duidelijkheid: alle chauffeurs zijn dus volledig oproepbaar (van wat je zelf aangeeft) dus je kan nooit ergens op rekenen? :/ als je dus vrij bent zit je thuis af te wachten of je een opdracht krijgt? Dat lijkt me wel een heel groot nadeel namelijk :/ Zit er namelijk aan te denken om ook iets van student chauffeur te worden.
There are only 151 Pokémon.
pi_87816539
Ben je lekker mee dan.. Vreselijk is dat altijd.. Als je een auto komt ophalen en je contactpersoon zegt: "Ben je op de hoogte?" Dan weet je het al.

Het is sowieso debiel dat je vanaf Schiedam helemaal naar Wieuwerd moet met een auto waar vanalles aan mankeert.
pi_87816687
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:00 schreef Eenskijken het volgende:
Even voor de duidelijkheid: alle chauffeurs zijn dus volledig oproepbaar (van wat je zelf aangeeft) dus je kan nooit ergens op rekenen? :/ als je dus vrij bent zit je thuis af te wachten of je een opdracht krijgt? Dat lijkt me wel een heel groot nadeel namelijk :/ Zit er namelijk aan te denken om ook iets van student chauffeur te worden.
Dat klopt en dat is ook het grootste nadeel aan dit soort baantjes, maar dit heb je eigenlijk sowieso wanneer er sprake is van een baantje op oproepbasis. Het kan zijn dat je in drukkere periodes (of een regio met weinig hikers / veel werk) heel veel aan het werk kan, maar het kan ook zeker voorkomen dat je een paar dagen thuis zit terwijl je wel beschikbaar bent. Heel vervelend, maar dat is gewoon zo.. In mijn geval zijn er periodes geweest dat ik twee weken achter elkaar heb gewerkt.. Maar ook dat ik 5 dagen niet werd opgeroepen. Daarnaast houden ze rekening met de werknemers die het langste in dienst zijn, die gaan voor wanneer er gekozen moet worden wie de ritten krijgt.
pi_87825348
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:01 schreef Mallet het volgende:
Ben je lekker mee dan.. Vreselijk is dat altijd.. Als je een auto komt ophalen en je contactpersoon zegt: "Ben je op de hoogte?" Dan weet je het al.

Het is sowieso debiel dat je vanaf Schiedam helemaal naar Wieuwerd moet met een auto waar vanalles aan mankeert.
Ach ja.... Volgens mij krijgt EW ook gewoon binnen "Er moet een auto van Schiedam naar Wieuwerd" en niet "Er moet een auto met verrotte koppeling van Schiedam naar Wieuwerd" :P
Maar ja, hebben we dit ook weer eens een keer meegemaakt niet waar?
pi_87829703
Maandag weer 2 ritjes. Vlaardingen - Meerkerk in een Audi A4 en Genderen - Meerkerk in een VW Touran. Als de koppeling het doet ben ik allang tevreden :+
Ik zie trouwens ook net dat de werkzaamheden voorbij zijn en ze niet meer gewassen hoeven worden. Lijkt nu net alsof dat verband met elkaar had :o
pi_87829875
Ja dat is wel intens, ik heb ook vaak gehad dat het grote onderhoud enkele tienduizenden kilometers eerder had moeten geschieden, maar het enige dat je daar van merkt is een hoop waarschuwingslampjes... die auto rijdt dan nog wel normaal :P
Je hebt het nog heel netjes opgelost, en zeker ballen dat je zo ver bent doorgereden met een rookpluim ;)
pi_87830179
Ja, ik wou per se niet op de snelweg stilvallen, dat leek me helemaal kut :P
pi_87834666
Wat een avonturen :P

Zou het kunnen kloppen dat het aantal gewerkte dagen dat onderaan het loonstrookje vermeld staat het aantal ritjes is dat je hebt gedaan? Bij mij staan namelijk 10 gewerkte dagen terwijl het er maar 6 zijn geweest. Ik weet dat het cumulatieven zijn, maar dit was mijn eerste maand waarin ik heb gewerkt.
pi_87834731
Aantal uren klopt wel ongeveer, 3 meer dan ik zelf had berekend :)
pi_87839753
Had vandaag ook een auto die zoveel schade had dat er niet meer mee gereden kon worden, gelukkig lieten ze het op tijd aan me weten...nog geen minuut voordat ik in de trein zou stappen :P.
pi_87853162
Vanaf wanneer gaat de verhoging van je salaris in?
Ik ben de 11e 21 geworden, krijg ik dan vanaf de 11e ook 7 euro p/u?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:23:21 #146
207863 Obama
Barack Hussein
pi_87857335
Ja dat klopt, blijft een schandalig laag salaris! :%
pi_87881844
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:23 schreef Obama het volgende:
Ja dat klopt, blijft een schandalig laag salaris! :%
Maar ik heb 2x in begin oktober gewerkt en 6x daarna, dus die 6x wordt betaald volgens de 7 euro? en die daarvoor voor de 6.50?
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:01:46 #148
207863 Obama
Barack Hussein
pi_87882424
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:42 schreef Mcnick1 het volgende:

[..]

Maar ik heb 2x in begin oktober gewerkt en 6x daarna, dus die 6x wordt betaald volgens de 7 euro? en die daarvoor voor de 6.50?
Jup, alles voor de 11e 6,50.
pi_87890869
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:55 schreef Keuzer het volgende:
Heb bijna het papiertje voor de motor hoor heren :) zal dan ook meteen al mijn centjes opmaken aan een mooie 'fiets'.
Welkom bij de club. Ik heb 'm een aantal weken geleden gehaald. Motorrijden is vet O+

Ik kreeg laatst overigens een bedanktbriefje van EW voor al mijn jaren trouwe dienst en een bon (10 hele euro's! :o ) voor de free record shop etc :P

O, en ik moest gniffelen om het "premium" merk verhaal _O-
pi_87891065
Ik kreeg in juli een verjaardagskaart van EW (terwijl ik in oktober jarig ben :') ) maar op m'n ECHTE verjaardag kreeg ik niks ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')