Jezus, Argo kun je nu eindelijk eens kappen met deze discussie?
In het leven doen mensen soms dingen die je niet leuk vindt, leer ermee leven. Niemand heeft je belachelijk gemaakt om je spelfout, als mensen je belachelijk hebben gemaakt dan is dat om je volkomen absurde reactie op het feit dat er een spelfout van je gequote werd. Geheel terecht overigens, want je reageert echt totaal over de top.
Als ik binnensmonds praat en vrienden van me maken daar een grap over, dan ga ik niet boos worden op die vrienden; als ík iets verkeerd doe dan kan dat nl consequenties hebben. Als jij spelfouten maakt dan kan de consequentie zijn dat er een quote van je in het topic komt, that's life.
Heb je er wel eens bij nagedacht hoe de wereld er uit zou zien als iedereen per definitie moest stoppen met het doen van uitspraken op het moment dat iemand zich daarover gekwetst voelt, ongeacht of het logisch/terecht is dat de persoon in kwestie zich gekwetst voelt? Als iemand tegen mij zegt dat hij een trauma heeft over rode broeken en dus gekwetst wordt door mijn rode broek, moet ik hem dan maar uittrekken? Zo werkt de wereld niet. Dat jij een trauma hebt, dat jij hierdoor gekwetst bent, is jóuw probleem want een spelfout quoten daar is an sich helemaal niets verkeerd aan.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //