Dat is me bekend dat men dat in christelijke kring gelooft. Alleen: ik geloof helegaar niet in god, en met mij velen. Je bekeringspogingen zijn daarom zinloos. Je kan je beter richten op het wijzen op de filosofie van Jezus, die kan ook voor ongelovigen acceptabel en interessant zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:52 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik geloof dat onbekeerd zijn gevolgen voor de eeuwigheid heeft, namelijk consequenties (bedoel hemel en hel)
tot in de heerlijkheid, amen, smakelijk etenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:56 schreef Louis22 het volgende:
[..]
In heerlijkheid? Komt ie dan in een taart ofzo?
Levensstijl? ik leef gewoon mijn leven, mag dat niet dan? Ik ga gewoon seks met mijn vriend hebben als ik dat wil hoor, en daar is helemaal niks mis mee. doe jij toch ook, of niet?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:34 schreef matthijs8200 het volgende:
http://player.omroep.nl/?(...)0:00:50&end=00:03:32
Het gaat om het eerste stuk in dit filmpje, ik keur zelf ook geweld tegen homoseksuelen af.
ik wordt zelf ook nog weleens beschuldigd van homohaat maar dat is niet waar, dat ik de levensstijl afkeur en het zonden vind betekend niet dat ik ze haat. leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Ik geloof de oorzaak van homosekualiteit is de zondige natuur van de mens, het is een gevolg net zoals abortus, overspel, vloeken etc. De enige manier waarop zo iemand veranderd is als God door geloof in Jezus een nieuwe natuur geeft. Zoals deze vrouw God noemt het een gruwel en toch zie ik dat Jezus ook hun lief heeft, door namelijk voor de zonden te sterven (hun zonden uit te boeten) zodat ze door geloof in Jezus niet meer worden veroordeeld en dat God ze ook helemaal veranderd zodat ze niet meer zo zijn.
Nee Jezus is de enigste mens die volmaakt was en nooit enige zonden heeft gedaan en hij is God die mens werd.quote:
En sinds ze Postal Gold ontdekt heeft, heeft ze al 450 euro ontvangenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Die vrouw is een actrice, gek, gestoord of goedgelovige gelovige. Of alle 5
Spoedig?..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:55 schreef matthijs8200 het volgende:
Jezus is ook ook opgestaan uit de dood, hij leeft voor eeuwig en is in de hemel en hij komt spoedig weer terug, maar dan in heerlijkheid.
Wij behoren allen tot het geslacht homo.quote:
Jezus was ook heel tolerant, iets dat bij jou en je geloofsgenoten ironisch genoeg ontbreekt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Nee Jezus is de enigste mens die volmaakt was en nooit enige zonden heeft gedaan en hij is God die mens werd.
dat je zijn pik met rechts moet beroeren als je zelf ook rechtshandig bent.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:58 schreef lutser.com het volgende:
Ik vraag me toch af hoe ik "Heb uw naaste lief als uzelf" in relatie tot mannen liefde moet interpreteren?
elke fasoenlijke ventquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Nee Jezus is de enigste mens die volmaakt was en nooit enige zonden heeft gedaan en hij is God die mens werd.
en zij heette .... Jomandaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Spoedig?..2.000 jaar, spoedig?
![]()
Maar goed. Niks nieuws hier weer. Niet van voor en niet van tegenstanders.
Tevens wat Jezus arm, communististisch en pacifistisch.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jezus was ook heel tolerant, iets dat bij jou en je geloofsgenoten ironisch genoeg ontbreekt.
Je staat in de bijbel, kijk maar 2petrus3vers3 Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, 4 en zeggen: Waar blijft de belofte van zijn komst? Want sedert de vaderen ontslapen zijn, blijft alles zó, als het van het begin der schepping af geweest is. 5 Want willens en wetens ontgaat hun, dat door het woord van God de hemelen er sedert lang geweest zijn en de aarde, die uit en door het water bestaat, 6 waardoor de toenmalige wereld is vergaan, verzwolgen door het water. 7 Maar de tegenwoordige hemelen en de aarde zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, ten vure bewaard tegen de dag van het oordeel en van de ondergang der goddeloze mensen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Spoedig?..2.000 jaar, spoedig?
![]()
Maar goed. Niks nieuws hier weer. Niet van voor en niet van tegenstanders.
Hij kon toch Vis en Wijn bij elkaar toveren?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God leeft echt en in de bijbel staat wie hij is
Sowieso had Jezus één vriendin en wel 12 vrienden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jezus was ook heel tolerant, iets dat bij jou en je geloofsgenoten ironisch genoeg ontbreekt.
Met koters trouwen deed die andere profeet een paar eeuwen later. Nou niet je profeten door elkaar gooien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
elke fasoenlijke ventwas op zijn leeftijd alang getrouwd met tig koters
In de Harrie Potter boeken staat ook van alles, neem je dat ook voor waar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Je staat in de bijbel, kijk maar 2petrus3vers3 Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, 4 en zeggen: Waar blijft de belofte van zijn komst? Want sedert de vaderen ontslapen zijn, blijft alles zó, als het van het begin der schepping af geweest is. 5 Want willens en wetens ontgaat hun, dat door het woord van God de hemelen er sedert lang geweest zijn en de aarde, die uit en door het water bestaat, 6 waardoor de toenmalige wereld is vergaan, verzwolgen door het water. 7 Maar de tegenwoordige hemelen en de aarde zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, ten vure bewaard tegen de dag van het oordeel en van de ondergang der goddeloze mensen.
Laat me raden: Je ben jehova?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Je staat in de bijbel, kijk maar 2petrus3vers3 Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, 4 en zeggen: Waar blijft de belofte van zijn komst? Want sedert de vaderen ontslapen zijn, blijft alles zó, als het van het begin der schepping af geweest is. 5 Want willens en wetens ontgaat hun, dat door het woord van God de hemelen er sedert lang geweest zijn en de aarde, die uit en door het water bestaat, 6 waardoor de toenmalige wereld is vergaan, verzwolgen door het water. 7 Maar de tegenwoordige hemelen en de aarde zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, ten vure bewaard tegen de dag van het oordeel en van de ondergang der goddeloze mensen.
En van Paul ging hardnekkige gerucht dat ie van de mannen wasquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso had Jezus één vriendin en wel 12 vrienden.
En door wie is dit geschreven? Door een mens, en hoe is bepaald dat dit in de bijbel zou komen? Door een verzameling bisschoppen (eerste concilie van Nicea volgens mij). De bijbel en alles wat daar instaat zijn producten van de mens.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Is dat de brabantse bijbel? É sjefke, dit moette gij witten, in de loatste doagen, kommen er spotters met spotternij, vattege um?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Fuck me, i'm famous.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Hoeft toch niet, beetje brood, beetje vis en ze hebben allemaal genoeg te eten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij kon toch Vis en Wijn bij elkaar toveren?
Hendig sjiek voor op feestjes, alleen loop je wel met gekut dat je dan zonder toastjes komt te zitten.
Ja lekker makkelijk. Dit is Selffulfilling Prophecy.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef matthijs8200 het volgende:
Je staat in de bijbel, kijk maar [i]2petrus3vers3 Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen,
4 en zeggen: Waar blijft de belofte van zijn komst? Want sedert de vaderen ontslapen zijn, blijft alles zó, als het van het begin der schepping af geweest is.
Er kleeft heel erg veel bloed aan die zogenaamde naastenliefde van vandaag de dag. Blijkbaar is religie hypocriet genoeg om definities maar te pas en te onpas aan te passen, om maar mensen te blijven onderdrukken. Gelukkig zijn er genoeg domme mensen die er maar in blijven trappen...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vertel het juist uit naastenliefde omdat ik wil dat mensen gered worden door geloof in Jezus en ook bevrijd en veranderd door hem. Wat ik bedoel is, ik geloof dat Jezus christus rechtvaardig zal oordelen en niet veroordeeld worden, kan alleen door geloof in hem.
knap Gia dat je zelf in een christenentopic het weer naar je stokpaardje wil omzettenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Met koters trouwen deed die andere profeet een paar eeuwen later. Nou niet je profeten door elkaar gooien.
Het was dan ook een schot voor open doel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:07 schreef Re het volgende:
[..]
knap Gia dat je zelf in een christenentopic het weer naar je stokpaardje wil omzetten
Ej, jij begint over trouwen met koters. Da deej Jezus heul niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:07 schreef Re het volgende:
[..]
knap Gia dat je zelf in een christenentopic het weer naar je stokpaardje wil omzetten
uhmm nou nee maar goed waar het hart van vol is...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was dan ook een schot voor open doel.
daarom homo hequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ej, jij begint over trouwen met koters. Da deej Jezus heul niet.
Ben je nou pissed omdat het effe niet over Jezus ging?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:08 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nou nee maar goed waar het hart van vol is...
homoquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben je nou pissed omdat het effe niet over Jezus ging?
Kom op man, alle religies zijn één pot nat. Geloven is persoonlijk, dat kan geen eenheidsworst zijn.
En hij had al zijn naasten lief!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:10 schreef Gia het volgende:
Ik denk eerder bi. Hij maakte namelijk geen onderscheid.
Ja man gaaf en wat wil je daar mee zeggen? Dat Epica beroerd rijmende lyrics schrijft?quote:
Ik heb de regelbouw zoals het gezongen is uit de tekst gehaald, maar dat had je vast al wel begrepen, gezien je reactie. Het gaat hier om de tekst, maar dat had je overduidelijk niet begrepen...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En hij had al zijn naasten lief!
[..]
Ja man gaaf en wat wil je daar mee zeggen? Dat Epica beroerd rijmende lyrics schrijft?
Het probleem is ook dat veel gelovigen hun mening baseren op losstaande verzen uit de bijbel (of welk ander heilig boek dan ook) en dus de hele context van de zin zoek is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Levensstijl? ik leef gewoon mijn leven, mag dat niet dan? Ik ga gewoon seks met mijn vriend hebben als ik dat wil hoor, en daar is helemaal niks mis mee. doe jij toch ook, of niet?
O please, die bijbelse teksten kloppen van geen kanten, waar zie jij hier staan dat homo's slecht zijn? of de 'levensstijl' ervan?
Je kunt met een man geen gemeenschap hebben zoals met een vrouw. lekker puh![]()
Ik zou zeggen, zoek het nummer eens. Maar het raakt wel aardig de juiste snaar. Woorden, in boeken die blijkbaar evolueren volgens een leer die de evolutie ontkent. Ja, religie is iets prachtigs... als je drie jaar oud bent, maar dat zijn de sprookjes van Grimm dan ook... en Nils Holgerson.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:22 schreef Louis22 het volgende:
Het is echt een heel erg gekunstelde tekst, heel erg kijk-mij-eens-goed-engels-kunnen. Ik kan me ook niet voorstellen hoe je zoiets zou kunnen zingen. Zo kun je ook wel een kookboek op muziek zetten
Ja en nee!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:18 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb de regelbouw zoals het gezongen is uit de tekst gehaald, maar dat had je vast al wel begrepen, gezien je reactie. Het gaat hier om de tekst, maar dat had je overduidelijk niet begrepen...
ze doen zelfs het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef SicSicSics het volgende:
Die slaan ook als een tang op een varken en zullen geen mens bekeren!
Ik probeerde dan ook zijn niveau een beetje aan te houden, want als ik met niet vergis is hij de TS, toch? Of was je dat laatste even vergeten?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja en nee!Het voegt zo verdomt weinig toe.
Net als de bijdragen van mathijs overigens. Die slaan ook als een tang op een varken en zullen geen mens bekeren!
Ja, vertel mij wat, er zit geen context in nee.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:21 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat veel gelovigen hun mening baseren op losstaande verzen uit de bijbel (of welk ander heilig boek dan ook) en dus de hele context van de zin zoek is.
Ik las ooit een essay van iemand die inging op het hele anti-abortus standpunt van gelovigen en haalde daarbij een aantal verzen aan die veelal werden aangedragen als zijnde bewijs dat god tegen abortus is.
De schrijver nam toen de hele tekst erbij en ja hoor. De losstaande verzen betekenden heel iets anders.
*even zoeken*
Ah hier is ie:
http://namelesscynic.blog(...)y-hate-abortion.html
Verlichte orthodoxe Serviërs doen het anders ook erg goed.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:31 schreef Marlan het volgende:
Hier heb je een paar verlichte Marokkanen aan het woord. Kijk die haat in die ogen:
http://player.omroep.nl/?(...)0:00:50&end=00:03:32
gelukkig hebben we niet ook die groep kankerlijers in nederland in grote getale.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Verlichte orthodoxe Serven doen het anders ook erg goed.
Er zijn al songs gebasseerd op recepten, hoor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:22 schreef Louis22 het volgende:
Het is echt een heel erg gekunstelde tekst, heel erg kijk-mij-eens-goed-engels-kunnen. Ik kan me ook niet voorstellen hoe je zoiets zou kunnen zingen. Zo kun je ook wel een kookboek op muziek zetten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |