quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 19:14 schreef Auti het volgende:Rustig..
Maar EG, ik vraag het serieus en ik wil je graag proberen op weg helpen naar geluk,succes,tevredenheid, give it a name.
Precies, Auti...Ik vul dit rijtje aan met zingeving.

quote:Je gedachtengang is imho terecht, maar je koerst verkeerd af.
Helemaal waar

Ik moet dat ook niet doen en proberen zoveel mogelijk in het hier en nu te blijven.
quote:Om nou te zeggen dat je een bord voor je kop hebt gaat mij te ver, ik signaleer dan ook eigenlijk een soort van tijdelijke dip.. vanuit een diepgewortelde wroeging die duidelijk niet goed verwerkt is. En dat begrijp ik volkomen
Dank

Ik begrijp best hoor als mensen vinden dat ik een bord voor mij kop heb, mijn gedachten zijn zo rigide bij tijd en wijlen. Niet altijd fijn ook voor de anderen niet. Dat realiseer ik mij ook.
En weer bereikt je de kern, Auti. Naast je intelligentie merk ik steeds jou groot inlevingsvermogen op, erg bijzonder...Het is HELEMAAL waar, ik heb het nooit kunnen verwerken. Het is al lang geleden, maar ik droom nog steeds over die ongelukken op het werk. Maar ook de druk van school en studie. En dat speelt soms weer op. Flashback? Ik noem het zelf een PTSS, maar ik mijn hulpverlener zei toen dat je een PTSS alleen kan krijgen als iemand een levensbedreigende situatie meemaakt. Ik was het toen niet met haar eens.
quote:Denk nou gewoon eens even lekker hip en trendy
"out of the box"
Stop die langspeelplaat, KRRRGGGGGHHH.. streep trekken.. STOP!!
Pak een compact disc, Philips

, gooi het op de grond en stamp er op!!
schreeuw het uit..

Nou in ieder geval probeer ik de patronen wat te doorbreken

Want anders blijf je piekeren. En ja, zo af en toe wel de neiging om dingen kapot te gooien. (maar dat is weer te duur

)
quote:En dan, dan adem je rustig uit en zeg je tegen jezelf; zo.. en nu gaan we ownen.
TJAKKAAAAA!!!!!!!!!!!!
Zo heel af en toe een flowmoment
quote:Gewoon STOP.. sta eens even stil, reguleer je ademhaling, zet een leuk muziekje op en vraag jezelf eens diep af wat je precies wilt in het leven (zonder te " ja maar'en" ). Wat voor werk wil je doen? Waar sta je voor open en waar ga je absoluut op stuk? Hoe zie je de toekomst en hoe voorkom je dat je alsnog in een ECHTE kutbaan wordt getrapt onder het mom van participatie en lekker onder de "mensen" zijn... scary, maar niet ondenkbaar
Hoe kan iemand dit nog beter verwoorden. Al mijn vragen en angsten die mij erg bezig houden.
De vraag stel ik zo algemeen mogelijk: wat wil ik in het leven? Werk zal het niet meer worden (niet alleen vanwege ASS), want dat kan ik echt niet (is ook gebleken). Ik was al veel te lang doorgegaan, want opgeven deed ik nooit. Totdat de motor doorbrandde. Jaren geleden, gebeurtenissen hebben diep sporen achtergelaten. Steeds weer die letterlijk nachtmerries tot op de dag van vandaag.
Maar wat dan wel? Tja, ik hoop nog ooit een geweldig idee te hebben. Maar nooit meer in een werkrelatie, dat is wmb zeker.
quote:PM me anders, wat zijn je wensen en eisen?
Dank voor je aanbod alvast

quote: Je hebt mogelijkheden vriend, trust me! En je scheert de arbeidsmarkt en bedrijven op zekere wijze toch echt over 1 kam. Er is de massa, de kudde.. maar dat is niet het geheel.. en die buitenstaanders? .. die ietwat inovatieve of non-conformistische bedrijven en dergelijke, naja.. think different heh?
vb
[..]
Er is geen dag die voorbij gaat met Think different. Ik kan nadenken. Maar ik mis iederere kwaliteit en vaardigheid om dat ten gelde te maken. Dat kan ik gewoon niet.
Zeker.

Er zijn verschillen. En ja, het ene bedrijf is de andere niet. Maar er is wel steeds een gemeenschappelijke factor: Een bedrijf zal altijd aan je moeten verdienen, al was het maar om uit te kosten te komen. Een bedrijf, hoe sociaal ook, heb je collega's en bazen. Tja, daar is geen ontkomen aan, vrees ik.
quote:En besef asjeblieft dat je al rijker bent dan de meeste mensen.. Comprende?
Absoluut.

Schatrijk zelfs. Ik zie zovelen die het slechter hebben dan ik . Die probeer ik dan maar niet te vergeten

Verder dit nog: sorry dat ik geen rekening had gehouden met jou en schaal_9 over het feit dat jullie ook gere-integreerd worden of zijn. Hoewel ik flinke reserves heb, over de duurzaamheid/lange termijn, wil ik NIEMAND de hoop ontnemen op een duurzaam succes. Ik wil niets liever dan dat jij en schaal_9 en anderen blijvend zijn geholpen. Ik gun ieder zijn plek