abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87564526
Verder is niks mis mee om geld te vragen voor je verjaardag. Velen zijn dan al blij dat ze niet op een cadeautje uit hoeven.

Verder spreek ik liever met iedereen af om niet meer te geven. Het gaat toch over en weer, dus wat heeft het voor zin :?
pi_87567569
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:27 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Niemand krijgt problemen door het lezen van symptomen of klachten.
Bovendien als je het zelf ontkent kan de hulpverlening zeggen dat je geen zelf inzicht hebt of onrealistisch denkt whatever zoiets.
Niet helemaal niemand misschien maar ja(dit vind ik serieus wel een hele rare gedachte;onderwerp)
Hm, hier heb je wel gelijk. De hulpverlening komt meestal pas op gang als jij het probleem "erkent" want als je niet erkend dat je een probleem hebt dan kan je er ook niks mee of aan doen.
En mijn psycholoog zei ook:"je moet het zelf willen", want als ik het niet wil doen dan kunnen ze nog zoveel ideen geven maar al ik niks wil doen eraan dan kan er gewoon weinig aangedaan worden. Tenzij de problemen zo erg zijn dat je opgenomen moet worden, dan kan je evt. nog gedwongen worden. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:14:10 #103
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_87568275
Hoewel ik een heel weekend heb om er tegenop te kijken heb ik besloten maandag de huisarts te gaan bellen om daar het hele verhaal te gaan doen (incl wat er op dit moment thuis speelt)
Mag ik wel een uurtje voor uittrekken waarschijnlijk, maar anders stort ik straks in
pi_87568293
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:14 schreef GimmeGore het volgende:
Hoewel ik een heel weekend heb om er tegenop te kijken heb ik besloten maandag de huisarts te gaan bellen om daar het hele verhaal te gaan doen (incl wat er op dit moment thuis speelt)
Mag ik wel een uurtje voor uittrekken waarschijnlijk, maar anders stort ik straks in
sterkte.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:18:41 #105
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_87568434
dank je :)

ik kan het in ieder geval het hele weekend voorbereiden.
Alles op papier zetten enzo.
pi_87568646
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:18 schreef GimmeGore het volgende:
dank je :)

ik kan het in ieder geval het hele weekend voorbereiden.
Alles op papier zetten enzo.
Verstandig :Y Ik hoop dat eea je voorwaarts zal helpen :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:38:51 #107
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87569268
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

Verder is niks mis mee om geld te vragen voor je verjaardag. Velen zijn dan al blij dat ze niet op een cadeautje uit hoeven.

Verder spreek ik liever met iedereen af om niet meer te geven. Het gaat toch over en weer, dus wat heeft het voor zin :?

Inderdaad een rondpompen van geld.
Van mij hoeft die poppenkast niet zo, of het moet echt leuk gezelschap zijn. Zo had iemand een keer een heuse oriëntaalse party georganiseerd met lekkere hapjes!

Ik vier het dus helemaal niet, er zijn sociale gelegenheden waar meer valt te verdienen (lees: leukere gesprekjes, een goede verdeling van de aandacht).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87569965
Ik vier mijn verjaardag wel maar dan zoals de laatste keer: Drankje thuis, op mijn kosten, en savonds met een groep uit eten maar dan betaald ieder voor zich. Het gaat meer om een gelegenheid dat iedereen gezellig bij elkaar komt. En gezellig was het :Y
Ik krijg nog steeds geld van mijn ouders voor mijn verjaardag maar ik merk het wel, tot nu toe geen contact gehad en als het contact niet meer komt is t mij ook om t even. Ik ga in ieder geval niet om cadeautjes zeuren.

Verder houd ik het bij cadeautjes beperkt, meestal max. 15,- voor vrienden en 40,- voor familie. Maar mijn schoonvader kreeg dit jaar een foto van mij en Detroit, en volgend jaar wordt hij 65 dan ga ik een familiefoto maken die hij krijgt. Als fotograaf is het wel makkelijk cadeautjes verzinnen :+
Alleen voor mijn vriend heb ik niet echt een maximum. Net wat er uit komt. Alleen houdt hij niet van cadeaus omdat hij heel vaak iets krijgt waar hij niets aan heeft, dus dat is zonde :+
Dus afgelopen jaar kreeg hij een dagje sauna, een portemonnee, een canvasschilderij, een regenbroek voor in Noorwegen en een etentje. Best wel wat :o Maar op mijn beurt kreeg ik weer een hele mooie cadeaubon van Ikea :D
pi_87581493
Buiten het feit dat het uwv mij bestookt met bezoekjes, brieven, telefoontjes en vervolgens op andere tijden dan afgesproken langskomt, heb ik ook sinds een tijdje een andere arbeids-deskundige.
Waar slaat, met name dit laatste, allemaal op. Waardeloze instantie.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:37:46 #110
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87582341
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:40 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

En ik vind dat dan wel een grote verantwoordelijkheid voor de omgeving.
Zeker als de persoon in kwestie een (erg) dierbare is en het lukt niet om te overtuigen, ik weet niet of ik daar mee om kan gaan. Maar dat is misschien mijn karakter.

Wat raar, die schaalverdeling. Ik heb overigens geen taboe over salaris. Maar ik werk bij de overheid alleen volgens die schalen van jou zou ik op de top van schaal 9 zitten. Ik zit echter in schaal 6.
Volgend jaar is mijn beoordeling en functiewaardering. In de meest recente werkoverleggen is besproken dat iedereen in maart allround moet zijn. 2011 that is. Het is nu oktober, we zijn 7 maanden bezig in de nieuwe functie en ik ben nu al allround. Heb al aangegeven dat ik hiervoor beloond wil worden in salaris. óf mijn opleiding moet 100% vergoed worden. Het een of het ander :)
Dat is heel netjes, dat je geen taboe hebt op salaris. De bedragen die ik noemde waren netto.
Netto is praktischer, bruto is leuker als je wil vergelijken met de uitkering.
Een schaaltje hoger moet er toch wel inzitten? Boter bij de vis! :)
Misschien word je nog weleens klantmanager.

Houd je bij het kiezen van een opleiding nog rekening met het salarisperspectief?

Op mijn werk is een sjaaltje helemaal in. Alsof je er extra voor beloond wordt :P
Het ziet er best schattig uit; ik heb er zelf ook een.
pi_87582526
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat is heel netjes, dat je geen taboe hebt op salaris. De bedragen die ik noemde waren netto.
Netto is praktischer, bruto is leuker als je wil vergelijken met de uitkering.
Een schaaltje hoger moet er toch wel inzitten? Boter bij de vis! :)
Misschien word je nog weleens klantmanager.

Houd je bij het kiezen van een opleiding nog rekening met het salarisperspectief?
Ah ok netto zit ik er nog lang niet :+
Ik denk dat dat er wel in zit. We zullen het zien. Opleiding betaald is nog beter uiteraard, houd ik netto meer aan over.

Nee ik houd daar geen rekening mee. Ik wil werk doen wat ik leuk vind. Ik twijfel nog steeds of ik recht erbij wil doen (sjd) omdat ik dan wel breder opgeleid ben. Maar ik weet ook nog steeds niet wat ik wil hoor. Ik heb flink wat leidinggevende capaciteiten dus ik denk dat ik gewoon de breedst mogelijke opleiding kies (Bachelor SJD en nog een Master Social Work, wat een mazzel nou dat O+ nog lang geen kinderen wilt :'))

Overigens vind ik het heel moeilijk om te zeggen, we weten nog niet eens hoe de komende 2 jaar eruit gaan zien, misschien dat Detroit ook gaat studeren, en wellicht ook SJD? En aan de ene kant wil ik écht carriére maken en dat past perfect binnen onze relatie ook met betrekking tot de kinderangst van O+ :P En aan de andere kant smelt ik als mijn nichtje op mn nek springt omdat ze blij is dat we er zijn en zie ik de gelijkenis tussen haar en mijn vriend en denk ik, *; Ik wil ook.
Na mijn Bachelor ben ik 28 dus voor het zelfde geld doe ik mijn master pas rond mijn 35e, wie weet?
pi_87582572
Ik ga even eten maken en After Thomas kijken (Over een jongetje met autisme)
En dan SF even terug mailen ;)
pi_87583041
Draag je dat sjaaltje de gehele dag door, schaal9. :?

Een hoog inkomen zal ik nooit meer krijgen. Dat heb je als je niet kan meedoen aan die poppenkast. En ja, zo'n sjaaltje is daar ook een metafoor van.
pi_87583729
Een sjaaltje? Werk je in het clubhuis van een golf course ofzo. lol
Ik moet er toch niet aan denken dat mijn collega's met van die Maik de Boer achtige sjaaltjes rond zouden lopen.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_87585482
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:15 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Een sjaaltje? Werk je in het clubhuis van een golf course ofzo. lol
Ik moet er toch niet aan denken dat mijn collega's met van die Maik de Boer achtige sjaaltjes rond zouden lopen.
Vreselijk, dat dandy achtige.... :N
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:11:28 #116
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87586238
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Draag je dat sjaaltje de gehele dag door, schaal9. :?

Een hoog inkomen zal ik nooit meer krijgen. Dat heb je als je niet kan meedoen aan die poppenkast. En ja, zo'n sjaaltje is daar ook een metafoor van.

Ik heb mooie lieve gekleurde sjaal, maar die is voor buiten.

Het sjaaltje wat ik op mijn werk draag Is gewoon een standaard sjaaltje (was 14,95 in de aanbieding). De meeste mannen dragen een overhemd, vrouwen hebben het wat dat betreft gemakkelijker: meer kledingkeuze. Maar een overhemd is bij ons niet verplicht (laat staan een stropdas).

In UWV Magazine staat een vijftal voorbeelden van werkende Wajongers, in dienst bij UWV. Waarvan een die werkt bij de financieel-economische afdeling :)
Hij doet een beetje hetzelfde werk als ik. Aan die groep wordt dus heel weinig aandacht besteed: hoger opgeleide Wajongers.

Zolang je er in gelooft dat re-integratie (een IRO) niets voor je kan betekenen, zul je er niet op vooruit gaan in inkomen. Het beleid is om de arbeidsparticipatie te verhogen (ongeacht leeftijd). Dus ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis.
pi_87588549
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik heb mooie lieve gekleurde sjaal, maar die is voor buiten.

Het sjaaltje wat ik op mijn werk draag Is gewoon een standaard sjaaltje (was 14,95 in de aanbieding). De meeste mannen dragen een overhemd, vrouwen hebben het wat dat betreft gemakkelijker: meer kledingkeuze. Maar een overhemd is bij ons niet verplicht (laat staan een stropdas).

In UWV Magazine staat een vijftal voorbeelden van werkende Wajongers, in dienst bij UWV. Waarvan een die werkt bij de financieel-economische afdeling :)
Hij doet een beetje hetzelfde werk als ik. Aan die groep wordt dus heel weinig aandacht besteed: hoger opgeleide Wajongers.

Zolang je er in gelooft dat re-integratie (een IRO) niets voor je kan betekenen, zul je er niet op vooruit gaan in inkomen. Het beleid is om de arbeidsparticipatie te verhogen (ongeacht leeftijd). Dus ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis.
Ik geloof er inderdaad niet in, dwz dat het - zeker voor het individu zelf- geen duurzame oplossing is.

Nog los van het feit dat het niet te plaatsen is wat het individu doormaakt tov collega's die het wel goed hebben het troffen en mega jobs hebben.

De meeste pogingen stranden trouwens, de mijn incluis.

1 ding weet ik echt zeker: een werkgever wil gewoon geen gedoe met alles wat lastig is. Zelfs niet dat het financieel wat oplevert, al was het maar het voordeeltje slechts een paar jaar duur en de werkgevers daarna voor alles opdraait als het toch misgaat. En die kans is groot.....

Als ik werkgever zou zijn, dan zou ik ook weigeren. Reden: het bestel is nu eenmaal zo.

Wanneer worden we met zijn alle eens eerlijk? En gewoon zeggen dat in het bestel het recht van de sterkste geldt? En de rest gewoon het nakijken heeft?

Ik bedoel het niet persoonlijk hoor.:) maar re-integratie is gewoon bullshit, een zoethoudertje. Of cliënten voor de langere termijn geholpen zijn, nou nee...Uiteindelijk komen ze in de bijstand terecht.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:41:24 #118
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87590499
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof er inderdaad niet in, dwz dat het - zeker voor het individu zelf- geen duurzame oplossing is.

Nog los van het feit dat het niet te plaatsen is wat het individu doormaakt tov collega's die het wel goed hebben het troffen en mega jobs hebben.

De meeste pogingen stranden trouwens, de mijn incluis.

1 ding weet ik echt zeker: een werkgever wil gewoon geen gedoe met alles wat lastig is. Zelfs niet dat het financieel wat oplevert, al was het maar het voordeeltje slechts een paar jaar duur en de werkgevers daarna voor alles opdraait als het toch misgaat. En die kans is groot.....

Als ik werkgever zou zijn, dan zou ik ook weigeren. Reden: het bestel is nu eenmaal zo.

Wanneer worden we met zijn alle eens eerlijk? En gewoon zeggen dat in het bestel het recht van de sterkste geldt? En de rest gewoon het nakijken heeft?

Ik bedoel het niet persoonlijk hoor.:) maar re-integratie is gewoon bullshit, een zoethoudertje. Of cliënten voor de langere termijn geholpen zijn, nou nee...Uiteindelijk komen ze in de bijstand terecht.
Re-integratie of bemiddeling is meestal gericht op het verkrijgen van een eerste baan. De cliënt stroomt dan uit de uitkeringen. Duurzame participatie (baan-naar-baan mobiliteit) is een stap verder weg. Dat het steeds meer wordt verwacht dat je af en toe van baan wisselt, dat is juist voor mensen met autisme minder prettig. Vroeger kon je 40 jaar voor één baas werken.
pi_87590683
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:41 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Re-integratie of bemiddeling is meestal gericht op het verkrijgen van een eerste baan. De cliënt stroomt dan uit de uitkeringen. Duurzame participatie (baan-naar-baan mobiliteit) is een stap verder weg. Dat het steeds meer wordt verwacht dat je af en toe van baan wisselt, dat is juist voor mensen met autisme minder prettig. Vroeger kon je 40 jaar voor één baas werken.
Precies.

Daarom is de tijdgeest voor mensen met autisme maximaal ongunstig.... Het lijkt erop dat het hip is om maximaal onzekerheid te hebben :{

De praktijk is dan al te vaak, contactje hier van een half jaar, niet verlengen, dan weer een halfjaartje weer daar, en voor je het weet ben je gewoon een bedrijfshoer....Wie houdt dat vol?
pi_87591937
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:58 schreef Rockingirl het volgende:
Ik heb MCDD. mijn website http://saskiamcdd.websitemaker.nl/mcdd

Dat is ook een vorm van autisme.
Interessante site.
Ik zat zo eens te kijken naar de kenmerken van Mcdd, en heel veel punten komen me bekend voor.

Twee jaar geleden de diagnose ASS gehad, was wel een opluchting.
Life is Music
pi_87598913
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:24 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Interessante site.
Ik zat zo eens te kijken naar de kenmerken van Mcdd, en heel veel punten komen me bekend voor.

Twee jaar geleden de diagnose ASS gehad, was wel een opluchting.
Tja. Maar het is ook rouwproces.
pi_87599319
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vreselijk, dat dandy achtige.... :N
:D Mode Trends :r
Ik heb goedkope overhemden voor op kantoor, en zorg dat ik geen woeste baardgroei heb, en thats it.
Nooit van mijn leven dat ik een Burberry shirtje zal kopen ofzo. En al helemaal geen accessoires..
Zo heb ik dus ook echt een gruwelijke hekel aan dat " image" van bijvoorbeeld Henk Jan Smits...
Die man heeft altijd een zonnebril in zijn haar.. WTF gast.. why??!!

Het idee alleen al dat je je leven zo laat leiden.. brrrr.. Als zo'n synthetische pauw zoals Mike de Boer of die Leco zegt; " Deze winter is het helemaal bruin!" dan loopt iedereen in het bruin.. ;(
-weg-
pi_87599425
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:58 schreef Auti het volgende:

[..]

:D Mode Trends :r
Ik heb goedkope overhemden voor op kantoor, en zorg dat ik geen woeste baardgroei heb, en thats it.
Nooit van mijn leven dat ik een Burberry shirtje zal kopen ofzo. En al helemaal geen accessoires..
Zo heb ik dus ook echt een gruwelijke hekel aan dat " image" van bijvoorbeeld Henk Jan Smits...
Die man heeft altijd een zonnebril in zijn haar.. WTF gast.. why??!!

Het idee alleen al dat je je leven zo laat leiden.. brrrr.. Als zo'n synthetische pauw zoals Mike de Boer of die Leco zegt; " Deze winter is het helemaal bruin!" dan loopt iedereen in het bruin.. ;(
Figuren als Henk Jan Smits, Mike de Boer....brrrrrrr. Het zijn allemaal showballen van het zuiverste water. Het erge is dat ze met hun bravour dan weer wel alles weten te bereiken....

Blijf maar gewoon lekker jezelf, Auti. Als je gewoon netjes verschijnt, dan hou je dat ook langste vol :Y

Alvast heel veel succes, maandag dacht ik. Heb vertrouwen in jezelf, je bent echt hartstikke slim, dus je veel waar het bedrijf zeker wat aan hebt :Y (de eerste dagen zullen best even bijten zijn met alle nieuwe indrukken, maar dat komt best goed denk ik :) )
pi_87599653
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Figuren als Henk Jan Smits, Mike de Boer....brrrrrrr. Het zijn allemaal showballen van het zuiverste water. Het erge is dat ze met hun bravour dan weer wel alles weten te bereiken....

Blijf maar gewoon lekker jezelf, Auti. Als je gewoon netjes verschijnt, dan hou je dat ook langste vol :Y

Alvast heel veel succes, maandag dacht ik. Heb vertrouwen in jezelf, je bent echt hartstikke slim, dus je veel waar het bedrijf zeker wat aan hebt :Y (de eerste dagen zullen best even bijten zijn met alle nieuwe indrukken, maar dat komt best goed denk ik :) )
Ik snap gewoon die zonnebril niet.. Ik vind Henk Jan nog best een geschikte kerel.. niet dom, humor, scherp, oprecht. Dat ie nu overal op TV wil verschijnen maakt hem wel een schnabbelaar, maarja.. dat is dan weer een Trend die ik wel kan begrijpen, ik bedoel; je moet het niet doen als je de kans hebt.. Maar, die zonnebril??
En heeft ie dat nodig.. een "hippe" uitstraling, of anders gezegd; maakt die bril in zijn haar hem hip? :')

En thnxs, ik begin Dinsdag, als het goed is.. ik weet nog niet eens hoelaat, had wel al verwacht dat ik iets gehoord zou hebben. Dus maandag maar even bellen.
Ik werk dinsdag, woensdag en donderdag. En dan na verloop van tijd komt er nog 1 dag in de week opleiding bij, ik weet alleen niet of dat op een school is of gewoon thuisstudie.
-weg-
pi_87599927
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:15 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik snap gewoon die zonnebril niet.. Ik vind Henk Jan nog best een geschikte kerel.. niet dom, humor, scherp, oprecht. Dat ie nu overal op TV wil verschijnen maakt hem wel een schnabbelaar, maarja.. dat is dan weer een Trend die ik wel kan begrijpen, ik bedoel; je moet het niet doen als je de kans hebt.. Maar, die zonnebril??
En heeft ie dat nodig.. een "hippe" uitstraling, of anders gezegd; maakt die bril in zijn haar hem hip? :')

[psychologiemodus=on] Het camoufleert een stuk latent onzekerheid. Hij compenseert dat met een grote bek en doet alles aan om bij iedereen op te vallen en vooral gezien te worden. Het erge vind ik wel dat een grote bek altijd wordt beloond. Zoals ik het inschat is het een soort compensatiemechanisme. Hij doet dat ook om bij de vrouwen in de smaak te vallen etc. [psychologiemodus=off]

Ik heb een bloedhekel aan dat soort types. Als je maar extravagant doet, dan wordt dat gruwelijk beloond, ze komen het verst... Nog veel meer dan de inhoud die je te melden bent. En dat grote bezwaar heb ik ook tegen het bedrijfsleven, want ook daar wordt heel erg poppenkast gespeeld. Mensen die interessant doen, doen alsof ze belangrijk zijn, en gewone mensen als ik niet zagen staan of anders met de nek wordt aangekeken. Maar ja, dat is mijn ervaring...

quote:
En thnxs, ik begin Dinsdag, als het goed is.. ik weet nog niet eens hoelaat, had wel al verwacht dat ik iets gehoord zou hebben. Dus maandag maar even bellen.
Ik werk dinsdag, woensdag en donderdag. En dan na verloop van tijd komt er nog 1 dag in de week opleiding bij, ik weet alleen niet of dat op een school is of gewoon thuisstudie.
Nou hoe dan ook, het ziet er veelbelovend uit ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')