Hm, hier heb je wel gelijk. De hulpverlening komt meestal pas op gang als jij het probleem "erkent" want als je niet erkend dat je een probleem hebt dan kan je er ook niks mee of aan doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:27 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Niemand krijgt problemen door het lezen van symptomen of klachten.
Bovendien als je het zelf ontkent kan de hulpverlening zeggen dat je geen zelf inzicht hebt of onrealistisch denkt whatever zoiets.
Niet helemaal niemand misschien maar ja(dit vind ik serieus wel een hele rare gedachte;onderwerp)
sterkte.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:14 schreef GimmeGore het volgende:
Hoewel ik een heel weekend heb om er tegenop te kijken heb ik besloten maandag de huisarts te gaan bellen om daar het hele verhaal te gaan doen (incl wat er op dit moment thuis speelt)
Mag ik wel een uurtje voor uittrekken waarschijnlijk, maar anders stort ik straks in
Verstandigquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:18 schreef GimmeGore het volgende:
dank je
ik kan het in ieder geval het hele weekend voorbereiden.
Alles op papier zetten enzo.
Inderdaad een rondpompen van geld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Verder is niks mis mee om geld te vragen voor je verjaardag. Velen zijn dan al blij dat ze niet op een cadeautje uit hoeven.
Verder spreek ik liever met iedereen af om niet meer te geven. Het gaat toch over en weer, dus wat heeft het voor zin![]()
Dat is heel netjes, dat je geen taboe hebt op salaris. De bedragen die ik noemde waren netto.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:40 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
En ik vind dat dan wel een grote verantwoordelijkheid voor de omgeving.
Zeker als de persoon in kwestie een (erg) dierbare is en het lukt niet om te overtuigen, ik weet niet of ik daar mee om kan gaan. Maar dat is misschien mijn karakter.
Wat raar, die schaalverdeling. Ik heb overigens geen taboe over salaris. Maar ik werk bij de overheid alleen volgens die schalen van jou zou ik op de top van schaal 9 zitten. Ik zit echter in schaal 6.
Volgend jaar is mijn beoordeling en functiewaardering. In de meest recente werkoverleggen is besproken dat iedereen in maart allround moet zijn. 2011 that is. Het is nu oktober, we zijn 7 maanden bezig in de nieuwe functie en ik ben nu al allround. Heb al aangegeven dat ik hiervoor beloond wil worden in salaris. óf mijn opleiding moet 100% vergoed worden. Het een of het ander
Ah ok netto zit ik er nog lang nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is heel netjes, dat je geen taboe hebt op salaris. De bedragen die ik noemde waren netto.
Netto is praktischer, bruto is leuker als je wil vergelijken met de uitkering.
Een schaaltje hoger moet er toch wel inzitten? Boter bij de vis!
Misschien word je nog weleens klantmanager.
Houd je bij het kiezen van een opleiding nog rekening met het salarisperspectief?
Vreselijk, dat dandy achtige....quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:15 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Een sjaaltje? Werk je in het clubhuis van een golf course ofzo. lol
Ik moet er toch niet aan denken dat mijn collega's met van die Maik de Boer achtige sjaaltjes rond zouden lopen.
Ik heb mooie lieve gekleurde sjaal, maar die is voor buiten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Draag je dat sjaaltje de gehele dag door, schaal9.
Een hoog inkomen zal ik nooit meer krijgen. Dat heb je als je niet kan meedoen aan die poppenkast. En ja, zo'n sjaaltje is daar ook een metafoor van.
Ik geloof er inderdaad niet in, dwz dat het - zeker voor het individu zelf- geen duurzame oplossing is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik heb mooie lieve gekleurde sjaal, maar die is voor buiten.
Het sjaaltje wat ik op mijn werk draag Is gewoon een standaard sjaaltje (was 14,95 in de aanbieding). De meeste mannen dragen een overhemd, vrouwen hebben het wat dat betreft gemakkelijker: meer kledingkeuze. Maar een overhemd is bij ons niet verplicht (laat staan een stropdas).
In UWV Magazine staat een vijftal voorbeelden van werkende Wajongers, in dienst bij UWV. Waarvan een die werkt bij de financieel-economische afdeling
Hij doet een beetje hetzelfde werk als ik. Aan die groep wordt dus heel weinig aandacht besteed: hoger opgeleide Wajongers.
Zolang je er in gelooft dat re-integratie (een IRO) niets voor je kan betekenen, zul je er niet op vooruit gaan in inkomen. Het beleid is om de arbeidsparticipatie te verhogen (ongeacht leeftijd). Dus ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis.
Re-integratie of bemiddeling is meestal gericht op het verkrijgen van een eerste baan. De cliënt stroomt dan uit de uitkeringen. Duurzame participatie (baan-naar-baan mobiliteit) is een stap verder weg. Dat het steeds meer wordt verwacht dat je af en toe van baan wisselt, dat is juist voor mensen met autisme minder prettig. Vroeger kon je 40 jaar voor één baas werken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof er inderdaad niet in, dwz dat het - zeker voor het individu zelf- geen duurzame oplossing is.
Nog los van het feit dat het niet te plaatsen is wat het individu doormaakt tov collega's die het wel goed hebben het troffen en mega jobs hebben.
De meeste pogingen stranden trouwens, de mijn incluis.
1 ding weet ik echt zeker: een werkgever wil gewoon geen gedoe met alles wat lastig is. Zelfs niet dat het financieel wat oplevert, al was het maar het voordeeltje slechts een paar jaar duur en de werkgevers daarna voor alles opdraait als het toch misgaat. En die kans is groot.....
Als ik werkgever zou zijn, dan zou ik ook weigeren. Reden: het bestel is nu eenmaal zo.
Wanneer worden we met zijn alle eens eerlijk? En gewoon zeggen dat in het bestel het recht van de sterkste geldt? En de rest gewoon het nakijken heeft?
Ik bedoel het niet persoonlijk hoor.:) maar re-integratie is gewoon bullshit, een zoethoudertje. Of cliënten voor de langere termijn geholpen zijn, nou nee...Uiteindelijk komen ze in de bijstand terecht.
Precies.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:41 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Re-integratie of bemiddeling is meestal gericht op het verkrijgen van een eerste baan. De cliënt stroomt dan uit de uitkeringen. Duurzame participatie (baan-naar-baan mobiliteit) is een stap verder weg. Dat het steeds meer wordt verwacht dat je af en toe van baan wisselt, dat is juist voor mensen met autisme minder prettig. Vroeger kon je 40 jaar voor één baas werken.
Interessante site.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:58 schreef Rockingirl het volgende:
Ik heb MCDD. mijn website http://saskiamcdd.websitemaker.nl/mcdd
Dat is ook een vorm van autisme.
Tja. Maar het is ook rouwproces.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Interessante site.
Ik zat zo eens te kijken naar de kenmerken van Mcdd, en heel veel punten komen me bekend voor.
Twee jaar geleden de diagnose ASS gehad, was wel een opluchting.
quote:
Figuren als Henk Jan Smits, Mike de Boer....brrrrrrr. Het zijn allemaal showballen van het zuiverste water. Het erge is dat ze met hun bravour dan weer wel alles weten te bereiken....quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Mode Trends
![]()
Ik heb goedkope overhemden voor op kantoor, en zorg dat ik geen woeste baardgroei heb, en thats it.
Nooit van mijn leven dat ik een Burberry shirtje zal kopen ofzo. En al helemaal geen accessoires..
Zo heb ik dus ook echt een gruwelijke hekel aan dat " image" van bijvoorbeeld Henk Jan Smits...
Die man heeft altijd een zonnebril in zijn haar.. WTF gast.. why??!!
Het idee alleen al dat je je leven zo laat leiden.. brrrr.. Als zo'n synthetische pauw zoals Mike de Boer of die Leco zegt; " Deze winter is het helemaal bruin!" dan loopt iedereen in het bruin..
Ik snap gewoon die zonnebril niet.. Ik vind Henk Jan nog best een geschikte kerel.. niet dom, humor, scherp, oprecht. Dat ie nu overal op TV wil verschijnen maakt hem wel een schnabbelaar, maarja.. dat is dan weer een Trend die ik wel kan begrijpen, ik bedoel; je moet het niet doen als je de kans hebt.. Maar, die zonnebril??quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Figuren als Henk Jan Smits, Mike de Boer....brrrrrrr. Het zijn allemaal showballen van het zuiverste water. Het erge is dat ze met hun bravour dan weer wel alles weten te bereiken....
Blijf maar gewoon lekker jezelf, Auti. Als je gewoon netjes verschijnt, dan hou je dat ook langste vol
Alvast heel veel succes, maandag dacht ik. Heb vertrouwen in jezelf, je bent echt hartstikke slim, dus je veel waar het bedrijf zeker wat aan hebt(de eerste dagen zullen best even bijten zijn met alle nieuwe indrukken, maar dat komt best goed denk ik
)
[psychologiemodus=on] Het camoufleert een stuk latent onzekerheid. Hij compenseert dat met een grote bek en doet alles aan om bij iedereen op te vallen en vooral gezien te worden. Het erge vind ik wel dat een grote bek altijd wordt beloond. Zoals ik het inschat is het een soort compensatiemechanisme. Hij doet dat ook om bij de vrouwen in de smaak te vallen etc. [psychologiemodus=off]quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik snap gewoon die zonnebril niet.. Ik vind Henk Jan nog best een geschikte kerel.. niet dom, humor, scherp, oprecht. Dat ie nu overal op TV wil verschijnen maakt hem wel een schnabbelaar, maarja.. dat is dan weer een Trend die ik wel kan begrijpen, ik bedoel; je moet het niet doen als je de kans hebt.. Maar, die zonnebril??
En heeft ie dat nodig.. een "hippe" uitstraling, of anders gezegd; maakt die bril in zijn haar hem hip?![]()
Nou hoe dan ook, het ziet er veelbelovend uitquote:En thnxs, ik begin Dinsdag, als het goed is.. ik weet nog niet eens hoelaat, had wel al verwacht dat ik iets gehoord zou hebben. Dus maandag maar even bellen.
Ik werk dinsdag, woensdag en donderdag. En dan na verloop van tijd komt er nog 1 dag in de week opleiding bij, ik weet alleen niet of dat op een school is of gewoon thuisstudie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |