abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:26 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87429808
Zo :D Game on!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:36 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87429826
De beste verzorging voor hoeven is (wit zand) modder :)

En waarom er nog teer wordt verkocht? Omdat genoeg mensen niet weten dat teer slecht is voor het paard en er daarom nog vraag naar is en dus wordt het verkocht. Lijkt me duidelijk :) Sigaretten zijn ook slecht maar worden ook nog steeds verkocht.

En wikipedia vind ik nu niet de beste bron op internet. Maar jij hebt dus bruine teer? Is de werking op de hoefzool en straal hetzelfde als die op een mensen huid? En dan nog, ik smeer helemaal niks op de hoeven van mijn paarden (op schoonpoetsen met water na) en deze zijn in fantastische conditie! Alles valt en staat met goede hoef verzorging en de mogelijkheid voor het paard om geheel droog te staan :)

Een mooie site is die van de broers Van Nassau, daar staat ook het eea over teer en hoefvet geschreven :)
pi_87430117
:o Was de vorige alweer vol?!
know'm sayin?
word? word.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:47:14 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87430265
Nee, ik maakte dit topic voor de lol.

Ja, het vorige topic is vol :D
pi_87430383
Dan maar ff hier. :P

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:37 schreef Samzz het volgende:
Huh?

quote:
En waarom er nog teer wordt verkocht? Omdat genoeg mensen niet weten dat teer slecht is voor het paard en er daarom nog vraag naar is en dus wordt het verkocht. Lijkt me duidelijk :) Sigaretten zijn ook slecht maar worden ook nog steeds verkocht.
Niet als geneesmiddel / verzorgingsproduct. :P

quote:
Alles valt en staat met goede hoef verzorging en de mogelijkheid voor het paard om geheel droog te staan :)
Aan die voorwaarden wordt allemaal voldaan. Toch heeft hij de neiging om af en toe straalrot te krijgen...

quote:
Een mooie site is die van de broers Van Nassau, daar staat ook het eea over teer en hoefvet geschreven :)
Ik zal eens kijken. :)

Hoefvet gebruik ik overigens niet, is onzin. Die teer heb ik puur gekocht om straalrot te voorkomen/behandelen, niet omdat ik denk dat zijn hoeven an sich er beter van worden. Er zijn natuurlijk wel meer medicijnen die op zich helemaal niet goed voor je zijn, maar die wel helpen tegen je kwaal. Sterker nog, dat geldt voor het merendeel van de medicijnen.

Maar ik zal eens wat rondlezen. Alternatief is o.a. Betadine en dat is ook niet echt goed voor de huid...
pi_87430419
Mijn TT was leuker. :6
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:08 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87430492
Modder, zand schuurt de hoeven schoon en water hydrateerd :)

En ik heb het topic gesloten, dus ik mag de volgende openen, leuke TT of niet :6
pi_87430508
Bedoel je met Van Nassau www.hoofcare.nl? Dat is zo ongeveer de lelijkste website die ik ooit heb gezien. :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:53:28 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87430551
Ja, die bedoel ik! En de website is inderdaad erg slecht, maar het boek dat ze hebben geschreven is absoluut geweldig!
pi_87430555
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef Samzz het volgende:
Ah zo, ik dacht dat je het over één of andere speciale moddersoort had ofzo. :D

quote:
En ik heb het topic gesloten, dus ik mag de volgende openen, leuke TT of niet :6
:'(
pi_87431015
quote:
Nog meer mensen die even helemaal lyrisch zijn over hun paard?
Nou, eigenlijk niet echt :@
Ik had eindelijk mijn man overgehaald om weereens het rijden op te pakken, voor het eerst dit jaar zo'n beetje(en absoluut beginnersniveau).
Doet die haf echt niets, bij elke stap moest hij aangedreven worden om een klein beetje een normaal tempo te behouden en de haf bleef nog niet eens netjes op de hoefslag, nou vraag ik je!

Ik op ten duur knorrig, dus in het midden van de bak gaan staan en de haf sturen, toen deed hij het wel, maar mijn man had niet zo'n zin in een josti uurtje waarbij je alleen op een paard zit en niets te vertellen hebt :D
Dus ik er maar opgekropen eventjes, niets aan de hand, superbraaf hafje die keurig reageerde...
Heerlijk frustrerend voor mijn man natuurlijk.

Ships dus, hij was al niet al te weggeverig voor beginners, maar dat is dus nog erger geworden, nu weer verzinnen wat ik daaraan moet doen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:07:01 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87431184
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk niet echt :@
Ik had eindelijk mijn man overgehaald om weereens het rijden op te pakken, voor het eerst dit jaar zo'n beetje(en absoluut beginnersniveau).
Doet die haf echt niets, bij elke stap moest hij aangedreven worden om een klein beetje een normaal tempo te behouden en de haf bleef nog niet eens netjes op de hoefslag, nou vraag ik je!

Ik op ten duur knorrig, dus in het midden van de bak gaan staan en de haf sturen, toen deed hij het wel, maar mijn man had niet zo'n zin in een josti uurtje waarbij je alleen op een paard zit en niets te vertellen hebt :D
Dus ik er maar opgekropen eventjes, niets aan de hand, superbraaf hafje die keurig reageerde...
Heerlijk frustrerend voor mijn man natuurlijk.

Ships dus, hij was al niet al te weggeverig voor beginners, maar dat is dus nog erger geworden, nu weer verzinnen wat ik daaraan moet doen...
Stoute haf ;( Hij heeft geen respect voor hubbie :P

Dat soort dingen zal je altijd zien. Rio loopt alleen heerlijk als een van de eigenaren er niet is, zodra ze komt kijken gaat hij etterbakken. Zelfde geldt voor het andere paard :')
pi_87432566
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Stoute haf ;( Hij heeft geen respect voor hubbie :P

Dat soort dingen zal je altijd zien. Rio loopt alleen heerlijk als een van de eigenaren er niet is, zodra ze komt kijken gaat hij etterbakken. Zelfde geldt voor het andere paard :')
Dat is het idd, hubbie is er regelmatig, maar knuft wat, wandeld wat zonder echt dingen te vragen en komt er nu tegenaan gelopen dat de haf hem wel heel aardig vindt, maar geen respect heeft.
Daarin is het gewoon een ettertje die haf en een zichtbare lol die hij erin schept om bij voorkeur geen stap goed te zetten dan, ha ha zie je hem denken, jij gaat zweten ipv ik! :P

De kleine meid is daarin veel makkelijker, die is gewoon werkgeil, daar kan zelfs mij man wel wat grondwerkkunstjes mee die er wel aardig uitzien, niet omdat hij het zo netjes doet, maar omdat zij slim genoeg is om in te vullen wat hij bedoeld.
De haf is daarin anders, als je het niet netjes kan ga je maar de boom in wat hem betrefd en elke frustratie in het mens is een punt voor hem, zichtbaar ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:53:19 #14
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_87433369
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:38 schreef Samzz het volgende:

En wikipedia vind ik nu niet de beste bron op internet. Maar jij hebt dus bruine teer? Is de werking op de hoefzool en straal hetzelfde als die op een mensen huid? En dan nog, ik smeer helemaal niks op de hoeven van mijn paarden (op schoonpoetsen met water na) en deze zijn in fantastische conditie! Alles valt en staat met goede hoef verzorging en de mogelijkheid voor het paard om geheel droog te staan :)

Gebruiken mensen daar teer voor. Ik smeer teer tegen de muur van de stal, maar niet op de hoeven
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:08:26 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87434054
Er zijn mensen die teer op de hoeven smeren ja... Ik snap de gedachte erachter, maar niet waarom het met teer moet gebeuren, daarmee sluit je alles af :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:50:57 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87436330
www.thalsfm.be

In de Eerselingenstraat in het Belgische Lichtaart reed zondagavond rond 17.23u. een automobilist een pony dood. Een 41-jarige voetgangster en haar tienjarige zoon raakten daarbij zwaargewond.

De moeder was samen met haar zoon de Shetlandpony uit een weide gaan halen om hem thuis in een stal te plaatsen. 's Morgens brengt de vrouw de pony naar de weide.

Zondagavond liep het mis. Een zware Mercedes die in de richting van de Olensesteenweg reed raakte de wandelaars langs achter. Dat gebeurde ter hoogte van huisnummer 17. De pony moest ter plaatse afgemaakt worden. De moeder en haar zoon werden levensgevaarlijk gewond naar het ziekenhuis gebracht.

De chauffeur verklaarde verblind te zijn door de zon. Zondagavond hield een verkeersdeskundige van het parket nog een wedersamenstelling. Die duurde tot ongeveer 22.00 uur.

Volgens de buurtbewoners wordt er in de straat te snel gereden. Ze vragen aan het gemeentebestuur verkeersremmende maatregelen. Of het ongeval te wijten is aan overdreven snelheid is niet zeker. In de Eerselingenstraat mag er 90 km per uur gereden worden.

Jezus.... :o
pi_87438540
Ik had 't op Bokt al gelezen ja...
pi_87441132
Oeh, nieuw topic.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_87496850
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef Samzz het volgende:

Water hydrateerd niet, water ontrekt water dus dehydrateerd. Geen idee wat dat voor de hoeven doet en of dat positief of negatief is, maar wij zoogdieren krijgen droge nagels, haren, huid, etc van water.... :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_87497075
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Water hydrateerd niet, water ontrekt water dus dehydrateerd. Geen idee wat dat voor de hoeven doet en of dat positief of negatief is, maar wij zoogdieren krijgen droge nagels, haren, huid, etc van water.... :)
Water nemen ze op in de hoef, bij droge hoeven is het perfect om een waterplaats te creeeren voor je paarden, opletten dat je geen klei ondergrond hebt, anders werkt het averechts.
Gewoon modder om de waterplaats heen, zo doen paarden het in het wild ook en die hebben maar bar weinig hoefproblemen.

Het is het beste wat je kan doen voor hoeven, verschillende ondergronden, vooral ook harde en bij voorkeur wat modderplaatsen waar de hoeven op geheel natuurlijke wijze vocht opnemen en niet te droog worden.
Heb je niet de luxe een modderplaats te creeeren zonder dat het uit de klauw loopt met die modder, dan regelmatig een plas opzoeken en daar in de modder laten lopen.
pi_87497375
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Water nemen ze op in de hoef, bij droge hoeven is het perfect om een waterplaats te creeeren voor je paarden, opletten dat je geen klei ondergrond hebt, anders werkt het averechts.
Gewoon modder om de waterplaats heen, zo doen paarden het in het wild ook en die hebben maar bar weinig hoefproblemen.

Het is het beste wat je kan doen voor hoeven, verschillende ondergronden, vooral ook harde en bij voorkeur wat modderplaatsen waar de hoeven op geheel natuurlijke wijze vocht opnemen en niet te droog worden.
Heb je niet de luxe een modderplaats te creeeren zonder dat het uit de klauw loopt met die modder, dan regelmatig een plas opzoeken en daar in de modder laten lopen.
De hitactief is op het moment gedeeltelijk verhard en gedeeltelijk modderpoel, dus dat komt wel goed :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:08:49 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87499100
Net Rio gereden. Hij was in het begin poepvervelend, steeds weg willen rennen en zo. Nou dan weet ik het goed gemaakt, dan gaat ie maar rennen :) Ik heb m dus net zo lang laten galopperen tot hij normaal kon doen. En toen dat lukte, heb ik echt heerlijk gereden O+ En Rio heeft, hoop ik, geleerd dat hij als ik hem loslaat mag rennen en bokken en zodra ik erop zit, hij moet luisteren :)
pi_87500503
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De hitactief is op het moment gedeeltelijk verhard en gedeeltelijk modderpoel, dus dat komt wel goed :)
Is dat niet lastig met die sokken van de tinker?
Het is vaak toch een schipperen in de praktijk, wat goed is tegen droge hoeven kan weer lastig zijn voor dikke sokken paarden en zo nog veel meer waar het ene paard juist baat bij heeft en de ander juist meer ellende van krijgt.
pi_87500582
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:08 schreef Samzz het volgende:
Net Rio gereden. Hij was in het begin poepvervelend, steeds weg willen rennen en zo. Nou dan weet ik het goed gemaakt, dan gaat ie maar rennen :) Ik heb m dus net zo lang laten galopperen tot hij normaal kon doen. En toen dat lukte, heb ik echt heerlijk gereden O+ En Rio heeft, hoop ik, geleerd dat hij als ik hem loslaat mag rennen en bokken en zodra ik erop zit, hij moet luisteren :)
Zo heeft die haf van mij heel soms weleens de neiging om op de cirkel de verkeerde kant op te gaan, met zo'n hoofd van wat denk je hieraan te gaan doen?
Als hij dan niet netjes omdraait de goede kant op op een lichte sturing dan zeg ik altijd, is goed joh die kant op, maar dan gaan we wel hard en blijven even doorgaan!
Dat helpt altijd, shit zie je hem dan denken, dit kost alleen maar nog veel meer moeite ;)
pi_87501333
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Is dat niet lastig met die sokken van de tinker?
Het is vaak toch een schipperen in de praktijk, wat goed is tegen droge hoeven kan weer lastig zijn voor dikke sokken paarden en zo nog veel meer waar het ene paard juist baat bij heeft en de ander juist meer ellende van krijgt.
Valt op zich mee, hij heeft wat mok maar dat heeft hij altijd, ook als het kurkdroog is. Heb nu eindelijk iets gevonden dat echt lijkt te helpen, namelijk desinfectiegel met chloorhexidine.
pi_87501442
Oh, erodome, we hebben gister kennisgemaakt met de haf die we waarschijnlijk gaan verzorgen. Hij is zeventien, beetje tussen het ouderwetse en het rijpaardtype in en het is een leukerd. Vrijdag ga ik hem rijden om te kijken hoe dat gaat en of het klinkt. Hij heeft altijd in de dressuur gelopen, maar heeft nu lichte artrose en is dus een beetje met pensioen, doet alleen nog buitenritjes en licht werk.
pi_87503518
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:11 schreef Isegrim het volgende:
Oh, erodome, we hebben gister kennisgemaakt met de haf die we waarschijnlijk gaan verzorgen. Hij is zeventien, beetje tussen het ouderwetse en het rijpaardtype in en het is een leukerd. Vrijdag ga ik hem rijden om te kijken hoe dat gaat en of het klinkt. Hij heeft altijd in de dressuur gelopen, maar heeft nu lichte artrose en is dus een beetje met pensioen, doet alleen nog buitenritjes en licht werk.
Oh wat leuk!
Het zal vast wel klikken, hafjes staan niet echt bekend om hun eenkennigheid ;)
pi_87516440
Zal vast goedkomen, met het baasje klikt het ook wel. :Y En die haf kwam vandaag naar ons toe lopen, zo van, "Hey, jullie ken ik nog van gisteren!". :D

Finnegan heeft vandaag goed zijn best gedaan. O+ Hij was lekker actief en wilde wel werken. :Y
pi_87526224
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:55 schreef Isegrim het volgende:
Zal vast goedkomen, met het baasje klikt het ook wel. :Y En die haf kwam vandaag naar ons toe lopen, zo van, "Hey, jullie ken ik nog van gisteren!". :D

Finnegan heeft vandaag goed zijn best gedaan. O+ Hij was lekker actief en wilde wel werken. :Y
Het is wel heel erg leuk dat je dan straks samen lekker kan gaan rijden.
Rugzakje mee, picknickspullen mee, halsters erin en wat touw en dan naar het bos, open plekje opzoeken, paarden even vastzetten, romantisch picknicken en weer terugrijden, oeeeeeeeee O+
pi_87527272
Haha zoiets ja :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:19:17 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87532594
Hmmm.... Totilas is naar Duitsland verkocht. Paul Schockemohle.

[ Bericht 1% gewijzigd door Samzz op 14-10-2010 14:30:51 ]
pi_87550275
Dan was het niet gelogen dat er geen sprake was van verkoop naar de VS. :D
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:38:24 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87563007
Verkoop naar de VS? Paul is een Duitser die woont in Duitsland en een mede-eigenaar zoekt. Ik denk dat ie in Europa blijft hoor :D
pi_87566322
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:38 schreef Samzz het volgende:
Verkoop naar de VS? Paul is een Duitser die woont in Duitsland en een mede-eigenaar zoekt. Ik denk dat ie in Europa blijft hoor :D
Er was een gerucht dat hij naar de VS zou gaan en dat werd toen met kracht ontkend, daar doelde ik op. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:36:35 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87567016
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er was een gerucht dat hij naar de VS zou gaan en dat werd toen met kracht ontkend, daar doelde ik op. :)
Er is nooit een gerucht geweest dat hij naar de VS zou gaan? Weet je dat zeker? Duitsland en Engeland zijn wel geruchten geweest voor zover ik weet. Het gerucht was dat hij NA de WEG verkocht zou worden. En dat is gebeurt.

Paul heeft hem gekocht, de sportrechten van Totilas zijn verkocht aan Ann-Kathrin Linsenhof, de stiefma van Matthias Rath. Grote kans dat hij hem nu gaat rijden :)
pi_87568139
Misschien was het Engeland en vergis ik me. Ik heb er verder ook niet veel mee, had alleen een artikeltje voorbij zien komen.
pi_87569793
Ik zit niet zo in die sportpaarden, maar ligt het nu aan een tekort aan weten bij mij, of worden er wel veel nederlandse paarden verkocht de laatste tijd?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:11:42 #38
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87570512
Nee, er worden veel Nederlandse paarden verkocht. Ze zijn van wereldklasse :)
pi_87570891
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:11 schreef Samzz het volgende:
Nee, er worden veel Nederlandse paarden verkocht. Ze zijn van wereldklasse :)
Maar soms is het best wel een beetje naar om dan zo'n nederlands paard te zien winnen en de nederlanders niet omdat die dat goede paard niet meer hebben ;)

Ze moeten ze gewoon houden, huppa, nederland aan de absolute top :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:27:59 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87571131
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar soms is het best wel een beetje naar om dan zo'n nederlands paard te zien winnen en de nederlanders niet omdat die dat goede paard niet meer hebben ;)

Ze moeten ze gewoon houden, huppa, nederland aan de absolute top :P
Zo werkt dat niet helaas. Hij die het meeste biedt, bezit :)
pi_87644209
Wat een heerlijk paardrijweer weer vandaag. O+ Buitenritje gemaakt met een stalgenootje. :)

Ik zou afgelopen vrijdag op ons eventuele verzorgpaardje gaan rijden, maar de eigenaar kon niet dus we hebben morgen afgesproken. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:12:26 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87683455
Serieus, het zou fijn zijn als er winkels zijn die hoofdstel onderdelen los verkopen. Rio heeft weer een kopstuk vernield, maar geen enkele winkel hier heeft kopstukken liggen he ;(
pi_87683620
Hoe heeft Rio dat gedaan?
Zich losgetrokken oid?

Ik krijg waarschijnlijk morgen mijn reflecterende uitrijdeken + reflectieborsttuig binnen *O*
En anders woensdag :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_87693220
Vandaag voor 't eerst op het hafje gereden. Denk je dat een tinker breed is, nou, ik zat zo'n beetje in spagaat. :') En het is een wat flegmatisch paardje, je moet wel hard werken om 'm op gang te houden. :+ Woensdag ga ik 'm voor 't eerst zelfstandig doen. :P Ik denk wel dat hij érg lekker zit zonder zadel, hij is helemaal plat van boven. :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:56 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87709592
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoe heeft Rio dat gedaan?
Zich losgetrokken oid?

Ik krijg waarschijnlijk morgen mijn reflecterende uitrijdeken + reflectieborsttuig binnen *O*
En anders woensdag :')
Het is al een tijdje terug gebeurd, heb ik volgens mij al eens verteld. Maar ja, hij heeft tot nu toe twee kopstukken en een paar teugels vernield :')

Ik wil graag een Marengo en Dobert kopstuk weer, maar die zijn los niet te koop... Alleen Kieffer en Pagony. Misschien dat ik dat maar doe.

Een kennis van mij heeft ook dat spul, paard heeft ook reflectie om de benen en de ruiter nog een hesje aan. Ziet er heel typisch uit :P Maar wel een stuk veiliger!
pi_87710000
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is al een tijdje terug gebeurd, heb ik volgens mij al eens verteld. Maar ja, hij heeft tot nu toe twee kopstukken en een paar teugels vernield :')

Ik wil graag een Marengo en Dobert kopstuk weer, maar die zijn los niet te koop... Alleen Kieffer en Pagony. Misschien dat ik dat maar doe.

Een kennis van mij heeft ook dat spul, paard heeft ook reflectie om de benen en de ruiter nog een hesje aan. Ziet er heel typisch uit :P Maar wel een stuk veiliger!
Oh ja, dat meen ik mij te herinneren, ik dacht dat hij het nog een keer had gedaan :')

Ja, dank je wel he :@ _O-

Ik reed een keer langs een groep middelbare scholieren en ik hoorde: "Maar die reflectie.. dat is toch voor bejaarden?"

Mwopp! :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23:38 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87710295
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh ja, dat meen ik mij te herinneren, ik dacht dat hij het nog een keer had gedaan :')

Ja, dank je wel he :@ _O-

Ik reed een keer langs een groep middelbare scholieren en ik hoorde: "Maar die reflectie.. dat is toch voor bejaarden?"

Mwopp! :')
:') Voor bejaarden :+

Maar serieus, het ziet er in het donker gewoon raar uit :P
pi_87776996
Vandaag een half uurtje op onze verzorg-haf gereden. :) Zonder zadel, hij heeft een lekkere platte rug. Ging goed, maar hij is erg stijf. Ook niet zo vreemd want hij wordt al een poos heel weinig gereden.
pi_87786273
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:20 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor 't eerst op het hafje gereden. Denk je dat een tinker breed is, nou, ik zat zo'n beetje in spagaat. :') En het is een wat flegmatisch paardje, je moet wel hard werken om 'm op gang te houden. :+ Woensdag ga ik 'm voor 't eerst zelfstandig doen. :P Ik denk wel dat hij érg lekker zit zonder zadel, hij is helemaal plat van boven. :D
De meeste hafjes geven zo min mogelijk weg zeg maar, maar als je ze gemotiveerd krijgt, zodat ze er lol/zin in krijgen, dan gaan ze als de brandweer ;)
Ze houden niet zo van het woord werk, maar het woord spelletje staat ze wel erg aan, lekkere bankstellen die het zijn ;)
pi_87786332
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar er zijn toch wel losse onderdelen te koop, zeker kopstukken?
Anders een marylotje, daarvan kan je alles los kopen, helemaal zelf samenstellen, weet alleen niet of dat mag op wedstrijden, of er wel ok uitziet voor zoiets.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:15:40 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87792394
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar er zijn toch wel losse onderdelen te koop, zeker kopstukken?
Anders een marylotje, daarvan kan je alles los kopen, helemaal zelf samenstellen, weet alleen niet of dat mag op wedstrijden, of er wel ok uitziet voor zoiets.
Ja, van Kieffer en Pagony :) Maar ik wil graag hetzelfde merk terug. Morgen even naar de ruitersportzaak :)
pi_88147411
Vandaag voor het eerst een buitenritje gemaakt met Finnegan en onze verzorghaf. Ging hartstikke goed, hafje is heel braaf. Ik rijd hem eigenlijk alleen maar zonder zadel. Hij zit veel lekkerder zonder dan met zadel. :D Enige wat een beetje lastig was is dat het basistempo van de haf een stuk lager ligt dan het basistempo van Fin. Daardoor raakt hij gauw achter en moet ik steeds stukjes bijdraven, maar dat is geen ramp.
pi_88147423
Oh, volgende week zaterdag naar Divoza in Leek. *O*
pi_88154302
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:33 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor het eerst een buitenritje gemaakt met Finnegan en onze verzorghaf. Ging hartstikke goed, hafje is heel braaf. Ik rijd hem eigenlijk alleen maar zonder zadel. Hij zit veel lekkerder zonder dan met zadel. :D Enige wat een beetje lastig was is dat het basistempo van de haf een stuk lager ligt dan het basistempo van Fin. Daardoor raakt hij gauw achter en moet ik steeds stukjes bijdraven, maar dat is geen ramp.
Dat klinkt herkenbaar, maar dan andersom.
Mijn merrie (1.53m) stapt veel harder dan de ruin (rond de 1.70m) van mijn vriendin en die moet ook altijd bij draven om de merrie bij te houden.
Stom gezicht is dat :')
pi_88400571
Geshopt bij Divoza en Epplejeck. *O* Nieuwe rijbroeken, chaps, rijhandschoenen, neusbontje, zadeltassen en paardensnoepjes. En een roze poetssetje voor onze verzorgster. :D
pi_88401153
Grinnik, denk ik net ik moet wat in het paardentopic schrijven, staat hij bovenaan in my active lijst, voorzienigheid noemen ze dat ;)

Vandaag voor het eerst met een neckrope gereden, nou ja eigenlijk gewoon mijn teugels losgeklikt van het halster en die aan elkaar gezet om zijn hals heen.
Was leuk! Heel erg leuk zelfs, moest alleen even duidelijk zijn met mijn zit om hem niet achteruit te laten lopen zodra de neckrope iets aangelegd werd, was een beetje aan het zoeken naar waar die neckrope moest liggen en door de hele lichte druk ging hij dus netjes achteruit.
Maar we kwamen daar al snel uit, dit ging beter dan het crossrope hoofdstel, die bleef in zijn baard hangen en daar snapte hij niks meer van, dacht echt dat hij steeds achteruit moest.

Maar dit smaakt naar meer iig, ging erg goed, nu alleen nog op een rustig stapje gedaan en wat simpele figuren, volgende keer wat lastigere figuren proberen en als dat goed gaat simpele figuren in draf.

Met de kleine meid los in de kudde gewerkt, moet eerlijk toegeven dat ik haar steeds snel kwijt was als ik wilde werken in de kudde(niet echt kwijt, maar aandacht snel weg), dus maar wat aan de draw gewerkt vooral, het stick to me erbij en toen dat ging zijwaart met een stop(hek ervoor om het makkelijk te maken), maar toen had ze echt zoiets van he dit is de kleuterklas niet, kom eens met wat spannenders, dus toen hebben we maar in vrijheid nog wat zijwaarts in een stevige draf gedaan zonder stop, dat beviel mevrouw meer ;)
Geeindigd met nog wat stick to mee dwars door de kudde heen, de haf wilde graag aansluiten, dus die heb ik aan mijn andere hand gezet en zo zijn we nog even een stukje gaan joggen in de paddock, modderstukken ontwijkend, maar het ging erg goed, meer dan tevreden....
pi_88403371
Ik wil ook wel een keertje iets in de groep proberen. Fin sjokt meestal wel met ons mee. Hem actief aan het draven krijgen met grondwerken valt niet mee, hij is liever lui dan moe. :P
pi_88403397
Met touw ofzo lukt het wel, maar achter je aan rennen is teveel moeite. :D
pi_88404601
Ik heb echt al drie weken niet paardgereden, dus ik verheug me al op de spierpijn aangezien ik verder ook niet erg actief ben. :P
pi_88405027
Ik was al met de haf bezig geweest en hij wist dat ik wortels in mijn zak had, maar dat heeft er echt vast niets mee te maken gehad dat hij ineens zo walgelijk mooi mee kwam doen uit zichzelf, grinnik ;)
pi_88602345
Ons leenhafje heeft gister zijn stinkende best gedaan. Hij kan erg leuk lopen als hij zin heeft. Begint ook meteen een beetje te dansen zodra hij wat ronder gaat lopen. :)

Vandaag is onze paardloze dag. We hebben één paardloze dag elke week. :D
pi_88610236
Ik waaide vandaag zowat van mijn paard.
Gelukkig kon ik gebruik maken van de binnenbak, buiten was echt drie keer niets.
pi_88611368
Met dit weer is buitenrijden echt geen doen idd. Wij zijn daarom in plaats daarvan maar uit eten gegaan. :P

Hoop dat het weer dit weekend meevalt. Er komt zonder een Fok!er op visite en we zouden een buitenritje gaan maken...
pi_88611555
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Met dit weer is buitenrijden echt geen doen idd. Wij zijn daarom in plaats daarvan maar uit eten gegaan. :P

Hoop dat het weer dit weekend meevalt. Er komt zonder een Fok!er op visite en we zouden een buitenritje gaan maken...
Wat een straf :P
pi_88700152
Stelletje watjes ;), gewoon in weer en wind buiten geweest hier, maar we zijn wel gewoon gaan wandelen ipv spannende dingen te doen.
Was tot op mijn onderbroek nat zo'n beetje, eigenlijk had ik ook gewoon uit eten moeten gaan donderdag ;)

Verder gaat de draw in liberty steeds beter met de kleine meid, ze zit nu inmiddels aan een onzichtbaar touwtje aan me vast, nou ja, de meeste tijd dan ;)
Daarnaast nu bezig met zijwaarts, alleen dan niet van me af, maar juist naar me toe, dat is nog best lastig om over te brengen, een hoop dingen die je tegelijkertijd in je lijf moet doen, draw erin om een opening te geven naar je toe te komen, maar dan tegelijkertijd met een klein beetje druk met de stick over haar heen aan de andere flank geven om die zijwaartse beweging erin te houden.
Maar uiteindelijk hebben we een paar stapjes goed gezet een aantal keren achter elkaar, mooi begin dus!
Moest vooral hierin mezelf heel goed in bedwang houden, want als je lichte druk geeft aan die andere kant is het best lastig om de draw te behouden, je zet al snel je aandacht ertussen of erover waardoor je eigenlijk wegduwt ipv naar je toe haalt.
pi_88706604
Wij hebben vandaag een buitenrit gemaakt samen met Fok!-user wonderer die op visite was. Het weer viel gelukkig mee, we zijn alleen de laatste tien minuten natgeregend. Fin geeft niet om regen, die schuilt niet eens als het pijpenstelen regent, dan halen we hem meestal zeiknat van 'stal'.
pi_89261259
Vandaag een heerlijke winterse buitenrit van 2+ uur gemaakt met Finnegan en ons leenpaardje. O+ Filmpje volgt nog. :P
pi_89265411
Ik ga morgen weer rijden, extra goed ingepakt.
Brrr.
pi_89265656
pi_89265744
Ik vind het heerlijk om met dit weer te rijden. Mijn outfit bestaat uit:

- 1 paar gewone sokken
- 1 paar lange, dikke skisokken
- bergschoenen (Lidl, ¤ 15,- en heb er nog nooit kouwe voeten in gekregen O+ )
- thermolegging (Action, ¤ 2,59 geweldig ding ^O^ )
- rijbroek
- chaps
- skibroek (Lidl, ¤ 19,99 erg blij mee!)
- t-shirt
- dikke trui met pluche binnenkant
- leren jas met dikke voering
- rijhandschoenen (net niet warm genoeg, zoek nog goeie die wel warm zijn maar niet alle gevoel wegnemen)

Heb het geen moment koud gehad, alleen mijn handen waren wat verkleumd.
pi_89266144
Nadeel is dan wel dat als je van je paard af pleurt, je nog tien meter ver stuitert.
pi_89266809
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het heerlijk om met dit weer te rijden. Mijn outfit bestaat uit:

- 1 paar gewone sokken
- 1 paar lange, dikke skisokken
- bergschoenen (Lidl, ¤ 15,- en heb er nog nooit kouwe voeten in gekregen O+ )
- thermolegging (Action, ¤ 2,59 geweldig ding ^O^ )
- rijbroek
- chaps
- skibroek (Lidl, ¤ 19,99 erg blij mee!)
- t-shirt
- dikke trui met pluche binnenkant
- leren jas met dikke voering
- rijhandschoenen (net niet warm genoeg, zoek nog goeie die wel warm zijn maar niet alle gevoel wegnemen)

Heb het geen moment koud gehad, alleen mijn handen waren wat verkleumd.
Nee, dat lijkt mij wat sterk :D

Ik heb een rijbroek met twee paar sokken aan, twee truien en een winterjas.

Maar goed, ik ga dan hoogstens 1 a 2 uur buiten rijden, nooit langer.
pi_89266910
Wij zijn vandaag ruim twee uur op pad geweest. :)
pi_89268129
Ik kan je die thermoleggings erg aanraden trouwens. Zijn dun en heel rekbaar, maar superwarm. O+
pi_89273714
Jammer dat wij geen action in de buurt hebben, lijkt me wel handig ja.

Misschien ook eens thermosokken kopen.
pi_90138667
Vandaag voor het eerst in mijn leven een buitenritje gemaakt in de sneeuw. *O* Wat heerlijk om gewoon een ijzerloos paard te hebben dat lekker door de sneeuw kan sjouwen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Isegrim op 19-12-2010 20:45:32 ]
pi_90156572
pi_90225689
Wat een rust hier :{
  donderdag 23 december 2010 @ 15:24:31 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90344495
Ik lees net dat Ratina Z is overleden. Geweldige merrie, ze heeft een mooie leeftijd (28) mogen halen :)

donderdag 23 december 2010 @ 16:03:42 #81
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90346500
En nog even the Legendary Libero H tijdens de WB 1994, waar hij zijn benen zo mooi door de oxer steekt:

pi_90348411
Is er eindelijk leven in het topic, gaat het over dood :D
pi_90349391
Ik heb helemaal niets met springsport, maar de naam Ratina Z (zal wel voor Zangersheide staan? :P ) zegt zelfs mij iets. :Y
pi_90349418
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:03 schreef Samzz het volgende:
En nog even the Legendary Libero H tijdens de WB 1994, waar hij zijn benen zo mooi door de oxer steekt:

Zit op mijn werk, maar is dat niet dat hij een been laat vallen en dan toch geen balk afgooit?
  donderdag 23 december 2010 @ 17:03:08 #85
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90349659
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zit op mijn werk, maar is dat niet dat hij een been laat vallen en dan toch geen balk afgooit?
Klopt _O_

Ratina Z is inderdaad gefokt door Leon Melchior, ze was een Ramiro Z x Amlé Z.
pi_90452957
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, wat is het koud, mijn zadels maar naar huis gebracht, kunnen ze goed schoongemaakt en gevet worden, mooie bezigheidstherapie voor als het te koud is om buiten te zijn ;)
Verder mijn kerstkadeautjes binnen, 2 nieuwe touwhalsters in de mooiste uitvoering, een nieuwe carrotstick met string erbij en een nieuwe leadrope erbij.
Nu kan ik met 2 sticks gaan werken en dat is heel mooi, want de monstertjes zijn met dit weer erg speels, zo blijven ze lekker warm.

Vind wel dat ze een goed humeur krijgen van dit weer, het bevalt ze wel blijkbaar, nou ja, hun dan, van mij mag het wel weer zomer zijn ;)
pi_90453029
Ik vind die kou wel lekker. :) En Fin is helemaal in zijn element. :)
pi_90453797
Ik hou niet van kou, maar dat komt ook door mijn gewrichten die steunen en protesteren met dit weer, vele dagen zelfs ronduit pijnlijk zijn.
Maar de paarden vinden het heerlijk blijkbaar en het zijn zulke lekkere pluisjes geworden, je kan zo heerlijk je handen in die vachten verstoppen, zo lekker warm!

Nu trouwens bezig met sideways, maar dan niet van me af, maar naar me toe.
Ze snappen het beide al, maar de kleine meid is wat te entho, zijwaarts naar me toe komen is goed, maar ze moet wel afstand behouden en niet op schoot komen zitten ;)
Wel cool hoor, is zo'n moment waar je even goed weet of je je basis hierin wel goed had zitten, want ze moeten reageren op enkel een touwtje dat ik los aan de andere kant hang bij de flank en op de draw die ik inzet.
Moest dan ook eerst even terug naar de draw, de porcupine zat er gelukkig wel echt goed genoeg in, maar toen de draw weer geperfectioneerd was ging het eigenlijk heel erg makkelijk.
Dus weer even erop gewezen dat alles in de basis zit, dat als er iets niet helemaal gaat zoals gepland je altijd terug moet naar het begin en vanaf daar moet kijken waar het probleem zit.
pi_91378524
Fin heeft momenteel de winter in zijn bol ofzo. :') Vorige week is Jeroen eraf gelazerd, deze week ik. Hij was helemaal maf, ineens overal van schrikken, bokken etc. :o Da's echt voor het eerst. Er schuilt toch stiekem een wild paard in. _O-
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:56:34 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_91381647
Hoi :). In dit topic zitten de pony- en paardenkenners van Fok?

Mijn dochter (6) zit sinds een half jaar op ponyverzorgen. Nu mag ze volgende week haar verzorgingsdiploma gaan halen O+ en daarna gaat ze door naar Beginnend rijden.
Ikzelf heb helemaal niks met pony's en paarden en weet er ook vrijwel niets van. Daarom graag jullie tips :P

Nu is het enige dat ze echt moet aanschaffen een goede cap. Omdat ze 6 is en meisjes van die leeftijd nogal wispelturig zijn (het kan zomaar zo zijn dat ze over 3 maanden niet meer wil ponyrijden), wil ik niet meteen een dure cap kopen, maar wel een goede. Wat voor merk is dan een goede keuze?

En zijn een rijbroek- en laarzen toch wel een stukje fijner dan een gewone broek en regenlaarzen, of hoeft dat niet echt als beginnend rijdster?

Wij hebben een Divoza winkel in de buurt, is dat een goede zaak voor paardrijspullen?

Bedankt alvast :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_91384592
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:49 schreef Isegrim het volgende:
Fin heeft momenteel de winter in zijn bol ofzo. :') Vorige week is Jeroen eraf gelazerd, deze week ik. Hij was helemaal maf, ineens overal van schrikken, bokken etc. :o Da's echt voor het eerst. Er schuilt toch stiekem een wild paard in. _O-
:o

Jullie hebben je toch geen pijn gedaan? :')
pi_91387437
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:o

Jullie hebben je toch geen pijn gedaan? :')
Jawel. :') Heb de hele week een enorm zere reet gehad. :')
pi_91387627
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef MaLo het volgende:
Hoi :). In dit topic zitten de pony- en paardenkenners van Fok?

Mijn dochter (6) zit sinds een half jaar op ponyverzorgen. Nu mag ze volgende week haar verzorgingsdiploma gaan halen O+ en daarna gaat ze door naar Beginnend rijden.
Ikzelf heb helemaal niks met pony's en paarden en weet er ook vrijwel niets van. Daarom graag jullie tips :P

Nu is het enige dat ze echt moet aanschaffen een goede cap. Omdat ze 6 is en meisjes van die leeftijd nogal wispelturig zijn (het kan zomaar zo zijn dat ze over 3 maanden niet meer wil ponyrijden), wil ik niet meteen een dure cap kopen, maar wel een goede. Wat voor merk is dan een goede keuze?

En zijn een rijbroek- en laarzen toch wel een stukje fijner dan een gewone broek en regenlaarzen, of hoeft dat niet echt als beginnend rijdster?

Wij hebben een Divoza winkel in de buurt, is dat een goede zaak voor paardrijspullen?

Bedankt alvast :).
Divoza is prima. Niet direct de goedkoopste, maar gewoon goed assortiment. Epplejeck is wat goedkoper, zit ook in veel plaatsen.

Alle caps moeten aan bepaalde normen voldoen. Echt slechte caps bestaan volgens mij niet meer.
pi_91388070
Ik zou trouwen zeker voor een rijbroek en laarzen gaan, hoeft helemaal niet zoveel te kosten maar is wel een stuk prettiger. Gewone regenlaarzen zijn te kort en daar komen dan steeds velletjes tussen, doet pijn. Je kunt ook chaps kopen in plaats van laarzen; prijs-kwaliteit-verhouding is dan wat beter als je voor de wat voordeliger opties wilt gaan. En het draagt gewoon een stuk prettiger en je hebt ze in allerlei leuke kleurtjes, zoals roze. O+
  zondag 16 januari 2011 @ 10:25:03 #95
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_91401605
Isegrim bedankt! We gaan in de loop van de week eens naar Divoza voor een cap (die wil ik persé nieuw) en dan kijk op op marktplaats voor laarzen en een rijbroek :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_91402067
Okee, succes! Trouwens een goede zaak dat die manege begint met lessen verzorging en daarna pas rijden. Krijgen de kinderen ook eerst zitles aan de longeerlijn?
pi_91402898
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:25 schreef MaLo het volgende:
Isegrim bedankt! We gaan in de loop van de week eens naar Divoza voor een cap (die wil ik persé nieuw) en dan kijk op op marktplaats voor laarzen en een rijbroek :).
Neem geen rubberen, ongevoerde rijlaarzen. Dat gaat iedere keer na het rijden een hele strijd opleveren om die dingen weer uit te krijgen.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:27:13 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91402900
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:25 schreef MaLo het volgende:
Ik zou kijken naar een Harry's Horse cap. :). Voor zulke kleine beentjes kun je ipv laarzen ook voor jodphurs en chaps kiezen. Die kun je heel makkelijk weer verkopen en ze sluiten veel mooier aan dan rubberen laarzen. :).

Edit: En het uittrekken is geen crime.
pi_91402954
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zou kijken naar een Harry's Horse cap. :). Voor zulke kleine beentjes kun je ipv laarzen ook voor jodphurs en chaps kiezen. Die kun je heel makkelijk weer verkopen en ze sluiten veel mooier aan dan rubberen laarzen. :).

Edit: En het uittrekken is geen crime.
En groei-technisch hoef je over een jaar alleen de jodphur te vervangen :)
  zondag 16 januari 2011 @ 11:33:28 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91403042
Paar weekjes terug hebben we in de sneeuw foto's gemaakt van Rio en mij, wilde toch wat foto'tjes laten zien. :).

Bovenstaande hangt in formaatje 75 x 58 (of zo :') ) aan mijn muur O+

Ain't he gorgeous O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')