abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88417523
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo simpel zal het vast niet gaan, stel je voor dat de enen partner b.v. alimentatie moet betalen, dan gaat dit echt wel een rol spelen. "Natuurlijk.... schat, ik betaal en de alimentatie en dat deel HRA waar jij geen recht meer op hebt". Als je dat gelooft is het inderdaad heel simpel :')
De alimentatie is pas NA de scheiding......
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88417561
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De alimentatie is pas NA de scheiding......
Het verlies van die HRA voor de ex-partner ook, want vanaf dat moment zijn ze geen fiscaal partner meer.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:09:12 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88417620
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88417632
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het verlies van die HRA voor de ex-partner ook, want vanaf dat moment zijn ze geen fiscaal partner meer.
Lees nog eens..... Het gaat juist om de situatie VOOR de scheiding. Na de scheiding heeft 1 van de 2 sowieso dat koophuis niet meer, dus boeit de desbetreffende HRA diegene nog minder dan jou als huurder. :Y
pi_88417927
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lees nog eens..... Het gaat juist om de situatie VOOR de scheiding. Na de scheiding heeft 1 van de 2 sowieso dat koophuis niet meer, dus boeit de desbetreffende HRA diegene nog minder dan jou als huurder. :Y
Sure.... als ze hun fantasieprijs er voor kunnen krijgen niet. Maar tegenwoordig staan mensen niet meer tegen elkaar op te bieden om dat huis tegen de hoogst mogelijk prijs te mogen kopen. Dus..... hoe lossen ze dat dan op? Veel huizen zijn gekocht op 2 salarissen, dus het is niet zo dat de ene partner het huis van zijn ene salaris kan betalen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88418113
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sure.... als ze hun fantasieprijs er voor kunnen krijgen niet. Maar tegenwoordig staan mensen niet meer tegen elkaar op te bieden om dat huis tegen de hoogst mogelijk prijs te mogen kopen. Dus..... hoe lossen ze dat dan op? Veel huizen zijn gekocht op 2 salarissen, dus het is niet zo dat de ene partner het huis van zijn ene salaris kan betalen.
Ehmmmm... Tijdens een scheiding worden de bezittingen verdeelt. Er wordt gewoon een waarde aan de woning toegekend tijdens de scheiding hoor. Of hij verkocht is of niet maakt niets uit. Er wordt OF een papieren winst verdeelt, OF een papieren verlies.

Dus sowieso is NA de scheiding 1 van beide GEEN eigenaar meer.

Je argument raakt kant noch wal.
pi_88418258
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmmm... Tijdens een scheiding worden de bezittingen verdeelt. Er wordt gewoon een waarde aan de woning toegekend tijdens de scheiding hoor. Of hij verkocht is of niet maakt niets uit. Er wordt OF een papieren winst verdeelt, OF een papieren verlies.

Dus sowieso is NA de scheiding 1 van beide GEEN eigenaar meer.

Je argument raakt kant noch wal.
En hoe wil je dat dan gaan doen? Als de één de ander niet kan uitkopen? Hoe ga je dat dan doen?
I'll sing you a lullaby.
pi_88418356
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En hoe wil je dat dan gaan doen? Als de één de ander niet kan uitkopen? Hoe ga je dat dan doen?
Zoals het al jaren gaat? Dan wordt de woning gewoon getaxeerd, en kan diegene die wil blijven wonen kiezen: Of blijven wonen tegen de getaxeerde waarde (verlies of winst worden dan gedeeld) of desnoods executoriale verkoop. (Lang leve de NHG)

Niets vreemds aan hoor, zo gaat het al 50 jaar.
pi_88418508
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zoals het al jaren gaat? Dan wordt de woning gewoon getaxeerd, en kan diegene die wil blijven wonen kiezen: Of blijven wonen tegen de getaxeerde waarde (verlies of winst worden dan gedeeld) of desnoods executoriale verkoop. (Lang leve de NHG)

Dus..... als de woning verkocht moet worden is de kans zeer reeel dat dit gaat gebeuren ver onder de prijs die de eigenaren er voor wilden hebben in gelukkiger tijden. Goed voor de markt toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_88418755
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus..... als de woning verkocht moet worden is de kans zeer reeel dat dit gaat gebeuren ver onder de prijs die de eigenaren er voor wilden hebben in gelukkiger tijden. Goed voor de markt toch?
Nee, dat is niet goed voor de markt Xeno. Sorry. Die gaan weg op veilingen waar jij (en ik) door gebrek aan liquide middelen volstrekt kansloos zijn. Die worden opgekocht door handelaren, beetje opgeknapt en gaan gewoon weer tegen de gangbare marktprijzen in de verkoop.
pi_88419126
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, dat is niet goed voor de markt Xeno. Sorry. Die gaan weg op veilingen waar jij (en ik) door gebrek aan liquide middelen volstrekt kansloos zijn. Die worden opgekocht door handelaren, beetje opgeknapt en gaan gewoon weer tegen de gangbare marktprijzen in de verkoop.
Sure.... iedereen weet dat de markt voor het opkopen als een trein loopt :')
Die vastgoed mannetjes zijn niet meer zo happig op dit soort objecten in deze onzekere tijden. Daarnaast zijn er scheefhuurders die met gemak een hypotheek kunnen krijgen omdat ze zelf lekker veel geld inbrengen. Laag risico voor de bank. Zijn ze blij mee omdat dit object dan in ieder geval al goed gesaneerd is, nu de rest nog :D
I'll sing you a lullaby.
pi_88419404
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die vastgoed mannetjes zijn niet meer zo happig op dit soort objecten in deze onzekere tijden.
Tuurlijk zijn ze dat wel. Ze betalen alleen minder. En dat is alleen maar slim. Zou ik ook doen als ik genoeg contanten zou hebben. :Y

quote:
Daarnaast zijn er scheefhuurders die met gemak een hypotheek kunnen krijgen omdat ze zelf lekker veel geld inbrengen. Laag risico voor de bank. Zijn ze blij mee omdat dit object dan in ieder geval al goed gesaneerd is, nu de rest nog :D
Wat je hiermee wilt zeggen is me niet echt duidelijk.
pi_88419507
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Wat je hiermee wilt zeggen is me niet echt duidelijk.
Als je geen tophypotheek hebt en zelf de nodige centen in de woning gestoken hebt, ben je niet bepaald een risico voor de bank, zelfs in een dalende markt. Dat scheelt ze dus weer een paar peentjes zweet.
I'll sing you a lullaby.
pi_88419635
quote:
Op zondag 7 november 2010 00:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je geen tophypotheek hebt en zelf de nodige centen in de woning gestoken hebt, ben je niet bepaald een risico voor de bank, zelfs in een dalende markt. Dat scheelt ze dus weer een paar peentjes zweet.
Als je een tophypotheek hebt, heb je geen NHG en betaal je dus sowieso circa 0,5% rente meer. Dat risico voor de banken is dus (ruimschoots!) ingecalculeerd.
pi_88419998
quote:
Op zondag 7 november 2010 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je een tophypotheek hebt, heb je geen NHG en betaal je dus sowieso circa 0,5% rente meer. Dat risico voor de banken is dus (ruimschoots!) ingecalculeerd.
Sure.... daarom willen de banken kosten wat het kost de waarde op pijl houden. Omdat ze zich allemaal zo prima hebben ingedekt :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88420130
quote:
Op zondag 7 november 2010 00:13 schreef xenobinol het volgende:

Sure.... daarom willen de banken kosten wat het kost de waarde op pijl houden. Omdat ze zich allemaal zo prima hebben ingedekt :')
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat de mensen met een tophypotheek sowieso elke maand al een (flinke!) extra 'premie' betalen voor het risico dat ze vertegenwoordigen. Simpeler kan ik het niet uitleggen. Sorry.
  zondag 7 november 2010 @ 05:55:33 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88424553
223.038 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88424562
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die vastgoed mannetjes zijn niet meer zo happig op dit soort objecten in deze onzekere tijden. Daarnaast zijn er scheefhuurders die met gemak een hypotheek kunnen krijgen omdat ze zelf lekker veel geld inbrengen. Laag risico voor de bank. Zijn ze blij mee omdat dit object dan in ieder geval al goed gesaneerd is, nu de rest nog :D
ik kom wel eens op een veiling, jij ook? :)
Meeste objecten gaan niet af, omdat er alsnog een oplossing wordt gevonden, maar genoeg kopers voor de rest hoor. En ja, de winsten liegen er niet om. (530 --> 820 in minder dan 6 maanden met nul extra investering, wil je het adres, kun je het controleren ;-) )

Degene die het gekocht heeft, had het pand voor bijna 3 ton minder kunnen kopen op de veiling, maar heeft die nagelaten. Rara, hoe komt dat?
pi_88424565
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

en daarom is een hpotheek krijgen dus nog steeds geen punt, als je maar een paar knaken geld inbrengt. Banken weten dat je dan ook niet zomaar van je pand wegloopt....

Dus lieve jongeren, dat wordt weer als vanouds een paar jaar langer bij pa en moe wonen en een paar centen sparen, ipv recht hebben op de droom apartement op je 21ste......

Maar of dat de markt doet kelderen.....? ;)
  zondag 7 november 2010 @ 09:00:32 #270
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88425052
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kan je mij eens PMen hoe dit precies gaat dan. Ik ken iemand in die situatie met NHG Blijven wonen tegen getaxeerde waarde voor beide geen optie. Maar welke stappen moet je dan maken tot executieverkoop. Woning staat nu al lang te koop namelijk.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 7 november 2010 @ 10:42:34 #271
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88426182
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Kan je mij eens PMen hoe dit precies gaat dan. Ik ken iemand in die situatie met NHG Blijven wonen tegen getaxeerde waarde voor beide geen optie. Maar welke stappen moet je dan maken tot executieverkoop. Woning staat nu al lang te koop namelijk.
Denk heel veel zakken in prijs en verlies nemen, executieverkoop wil je echt niet. Particulieren komen daar amper omdat je bijvoorbeeld binnen een week bijvoorbeeld de kosten koper al betaald moet hebben en de veilingskosten (ook al snel zo'n 5000-10000 euro). Met als gevolg een hele lage prijs.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88430568
De 223k barrière is geslecht

223.038 huizen te koop
I'll sing you a lullaby.
pi_88464860
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 13:23 schreef xenobinol het volgende:
De 223k barrière is geslecht

223.038 huizen te koop
223.053 huizen te koop
And rising :)
  maandag 8 november 2010 @ 11:25:31 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88466544
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:25 schreef antfukker het volgende:

[..]

223.053 huizen te koop
And rising :)
Logisch, als ze nu ook al na 1 dag verkochte woningen op Funda zetten.

http://www.funda.nl/koop/voorburg/sorteer-datum-af/
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88466700
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef Bayswater het volgende:

Logisch, als ze nu ook al na 1 dag verkochte woningen op Funda zetten.

http://www.funda.nl/koop/voorburg/sorteer-datum-af/
Logisch..... want verkocht onder voorbehoudt. Dat kan dus nog steeds op van alles afketsen, wat ook regelmatig gebeurt.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')