Daar lijkt het inderdaad op, en tijdens vakanties ervaar je minder stress en ben je waarschijnlijk ook lekker in de zon en zout water wat het probleem doet afnemen. Maar het is vooral te linken aan stress en een huidaandoening die je dus waarschijnlijk al gewoon hebt.quote:
Ik had zo een reactie wel verwacht.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:49 schreef Maarten302 het volgende:
je komt tot de oplossing door naar de huisarts te gaan
Ik ben dus net begonnen met een studie, en het is idd stressvol, dus dit zou wel een goed verklaring kunnen zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op, en tijdens vakanties ervaar je minder stress en ben je waarschijnlijk ook lekker in de zon en zout water wat het probleem doet afnemen. Maar het is vooral te linken aan stress en een huidaandoening die je dus waarschijnlijk al gewoon hebt.
Jep bij mij idem-dito maar dan op een andere manier stress, ik heb er niet veel last van maar wel zo nu en dan heb ik een plekje op mijn hoofd. En zoals jij al aangeeft je kunt de schilfers al wel voelen en goed zien, nog een keer terug gaan naar de huisarts, hij kan je helpen aan hormonen zalf. Dit zal de plekjes doen laten verdwijnen wanneer je regelmatig blijft smeren. Helemaal weg gaat het waarschijnlijk nooit, er is geen algehele kuur voor namelijk.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Ik ben dus net begonnen met een studie, en het is idd stressvol, dus dit zou wel een goed verklaring kunnen zijn.
Denorex bijt niet hoor, het tintelt een beetje maar daar ben je zo aan gewend. De koolteer die er in zit zorgt er volgens mij voor dat de celdeling op je hoofdhuid geremd wordt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:59 schreef rubje het volgende:
@ TS: het beste is naar je huisarts gaan en dan krijg je idd Danorex dat is een wat donkergele shampoo die erg bijtend werkt op je hoofdhuid en de schilfers verwijderd.
Let wel tijdelijk verwijderd want die schilfers en jeuk die zullen terug blijven komen zelfs als zou je je hoofd kaal scheren omdat naar alle waarschijnlijkheid je porien verstopt zijn.kun je weinig aan doen dan ermee leren leven.
het belangrijkste is dat je er ook een fles met een inhoud op een alcholbasis erbij krijgt (huisarts) die je als het gaat jeuken een beetje op je jeukplek moet smeren en dan houdt het op (bijt even maar dan is het voorbij)
Ik zie net dat het bijna 20 europ per fles kost, valt het onder de verzekering of moet ik het zelf betalen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Denorex bijt niet hoor, het tintelt een beetje maar daar ben je zo aan gewend. De koolteer die er in zit zorgt er volgens mij voor dat de celdeling op je hoofdhuid geremd wordt.
Heb je Rooscure ook geprobeerd? Euro of 8 à 9, gewoon bij de drogist te koop. Klein flesje, maar zeer effectief.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:58 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Nee verschillende roos shampoo's geprobeerd.
Dat is dus die ketoconazol (Nizoral) waar ik het over hadquote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik had trouwens paar jaar geleden een roze substantie gekregen in een kleine witte plastic flesje. ik weet niet meer hoe het heet, maar het hielp wel erg goed.
Ja die heb ik ook. Op recept gekregen. Dat is anti-schimmelshampooquote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik had trouwens paar jaar geleden een roze substantie gekregen in een kleine witte plastic flesje. ik weet niet meer hoe het heet, maar het hielp wel erg goed.
Hoe heet het dan alweer?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:31 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook. Op recept gekregen. Dat is anti-schimmelshampoo
Stinkt trouwens echt heeeel erg![]()
Head en shoulders is het slechttste middel wat je maar kan gebruiken.quote:
Wat voor shampoo gebruik jij dan?quote:Op donderdag 4 november 2010 10:22 schreef Leigh het volgende:
Seborroïsch eczeem lijkt me dat.
Ik herken het omdat ik het zelf ook hem. Ik was alleen niet (meer) met speciale shampoo's om het onder controle te krijgen. Bij mij wordt het erger als ik stressig ben of ik een onrustige periode zit. Kan niet zeggen dat het nu helemaal weg is, maar zo erg als jij het hebt is het bij mij al een lange tijd niet geweest.
Hoe vaak gebruik je het dan per week?quote:Op zondag 9 januari 2011 12:18 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik gebruik al een paar werken de ketaconazol shampoo, alleen laatste 8 dagen werkt het niet meer. Eerst werkte het perfect, nu helemaal niet. Ben ik ineens imuum geworden voor de shampoo ofzo?
Zwaar spul. Het verschil tussen seborroisch eczeem en psoarisis is niet altijd even duidelijk. Soms zit er zelfs een bepaalde overgangsvorm in. Kijk maar even aan hoe dit reageert.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik was naar de huisarts gegaan om te vertellen dat ketaconazool niet meer werkt. Ik heb nu betamethason lotion gekregen, in de bijsluiter staat: Gebruik het niet bij huidaandoeningen die veroorzaakt worden door bactierien, virussen, schimmels, gisten of parasieten. Seborriosch eczeem(of hoe je het ook schrijft) is toch een gist? Dus heeft het geen nu om deze lotion te gebruiken? Er staat wel dat ik het bij psoriasis moet gebruiken, maar dat is toch niet mijn aandoening?
Nee ik heb geen last van haaruitval. En aangezien Ketaconazol een tijdelijke werking heeft gehad, kan ik toch concluderen dat het seborriosch eczeem is? Want ketaconazol is niet werkzaam tegen psiorasis toch?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Zwaar spul. Het verschil tussen seborroisch eczeem en psoarisis is niet altijd even duidelijk. Soms zit er zelfs een bepaalde overgangsvorm in. Kijk maar even aan hoe dit reageert.
Maar nogmaals vraag ik je: heb je last van haaruitval?
Klopt, ketaconazol werkt niet tegen psoarisis. Betamethason werkt tegen beide. En het klopt dat het bijt. Dit komt inderdaad door de kleine wondjes die ontstaan door het krabben. Even door de zure appel heen bijten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:46 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Nee ik heb geen last van haaruitval. En aangezien Ketaconazol een tijdelijke werking heeft gehad, kan ik toch concluderen dat het seborriosch eczeem is? Want ketaconazol is niet werkzaam tegen psiorasis toch?
Anyway ik het het net om mijn hoofd gesmeerd, pijn dat het deedniet normaal. Alsof je aftershave aanbrengt op een snijwond.Waarschijnlijk komt het pijn omdat er bij het wegkrabben van de huidschilfers er kleine wondjes ontstaan op mijn hoofd.
Waarom staat er dan in het bijsluiter dat ik het niet moet gebruiken voor de seborroisch eczeemquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef DDM het volgende:
[..]
Klopt, ketaconazol werkt niet tegen psoarisis. Betamethason werkt tegen beide. En het klopt dat het bijt. Dit komt inderdaad door de kleine wondjes die ontstaan door het krabben. Even door de zure appel heen bijten.
Het kan ook zijn dat je de ketaconazol te veel hebt gebruikt en dat het een beetje zijn werking aan het verliezen is. Ook kan het zijn dat er een tijdelijke toename is van het eczeem door welke oorzaak dan ook. Vaak stress! Misschien ervaar je stress?
Het kan nooit kwaad om over een paar weken toch weer even aan de ketaconazol te gaan en deze eventueel minder vaak te gebruiken. Betamethason is gewoon sterk spul.
Omdat punt 1: Beide niet synoniem zijn. Een medicijn kan tegen iets helpen, maar dat impliceert niet meteen dat het medicijn dan ook meteen veilig is bij een bepaalde aandoening.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Waarom staat er dan in het bijsluiter dat ik het niet moet gebruiken voor de seborroisch eczeemIk hoop iig dat het wel werkt.
Ok duidelijk. Ik heb trouwens ergens op het web gelezen, dat het mogelijk is om ketaconazol en betamethason samen te gebruiken bij seborroisch eczeem. Ik ga dat waarschijnlijk doen en kijk wel of het helpt. Daarnaast staat er dat seborroisch eczeem vaker voorkomt tijdens herst/winter door de lagere temperature, dit kan kloppen want wat ik me herinner is dat ik er minders last van had in de zomer, misschien verminderd het als het eenmaal zomer is. Volgens mijn bron kan ook een centraal verwarmde ruimte seborroisch eczeem verergeren. Ik heb in mijn kamer vaak de verwariming aan, hier zou ik ook misschien wat aan kunnen doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:13 schreef DDM het volgende:
[..]
Omdat punt 1: Beide niet synoniem zijn. Een medicijn kan tegen iets helpen, maar dat impliceert niet meteen dat het medicijn dan ook meteen veilig is bij een bepaalde aandoening.
En punt 2 en dat is in dit geval het belangrijkste: seborroisch eczeem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een gist, maar dit is een hele andere soort gist dan wordt bedoeld in de bijsluiter. Daar hebben ze het over zogenoemde pathogene schimmels en gisten. Dus die voor erge problemen kunnen zorgen. Dit gaat nu niet op. Daarnaast is de pathofysiologie hier ook heel anders aangezien dit niet als een infectie wordt gezien.
Betamethason is een middel wat elke ontstekingsreactie op de huid kan onderdrukken. Dit impliceert dat elke rood schilferig vlekje op de huid, ongeacht waardoor het wordt veroorzaakt, kan verdwijnen bij het gebruik van Betamethason. Dus gewoon symptoombestrijding dus. Aan de onderliggende oorzaak zelf wordt niets gedaan.
Over dat punt hoef je, je geen zorgen te maken. Wel om de eventuele bijwerkingen van betamethason in vergelijking met ketaconazol.
Zomers heb je vaak minder last van dat eczeem doordat er veel zonlicht is en daardoor kan je in het najaar en de winter meer last hebben. Dit is ook te zien bij psoarisis. Veel warmte kan op de hoofdhuid wel wat averechts werken omdat het dan wat gaan "broeien" door de haren; dat komt de huid niet ten goede. Dus dat kan inderdaad kloppen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:23 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Ik heb trouwens ergens op het web gelezen, dat het mogelijk is om ketaconazol en betamethason samen te gebruiken bij seborroisch eczeem. Ik ga dat waarschijnlijk doen en kijk wel of het helpt. Daarnaast staat er dat seborroisch eczeem vaker voorkomt tijdens herst/winter door de lagere temperature, dit kan kloppen want wat ik me herinner is dat ik er minders last van had in de zomer, misschien verminderd het als het eenmaal zomer is. Volgens mijn bron kan ook een centraal verwarmde ruimte seborroisch eczeem verergeren. Ik heb in mijn kamer vaak de verwariming aan, hier zou ik ook misschien wat aan kunnen doen.
Misschien een domme opmerking, en ik heb er ook geen verstand/ervaring mee, maar zou een zonnebank dan niet kunnen helpen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:27 schreef DDM het volgende:
[..]
Zomers heb je vaak minder last van dat eczeem doordat er veel zonlicht is en daardoor kan je in het najaar en de winter meer last hebben. Dit is ook te zien bij psoarisis. Veel warmte kan op de hoofdhuid wel wat averechts werken omdat het dan wat gaan "broeien" door de haren; dat komt de huid niet ten goede. Dus dat kan inderdaad kloppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |