abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87411142
Hallo,

Ik heb dus last van huidschilfer op mijn hoofdhuid, als ik het grondig was dan is het weg, maar na een uur of 6-7 komt het weer terug, er onstaan een soort bultjes van dode huid op mijn hoofd was je kan wegkrabben, als je het niet wegkrabt gaat het uiteindelijk van zelf uitvallen. Dit is erg irritant vind ik omdat ik niet normaal over straat kan lopen. Want je ziet gewoon stukken dode huid van ongeveer 0,5 - 1 mm tussen mijn haren zitten, ik krijg er steeds opmerkingen over op school/werk. sinds kort heeft mijn moeder gemerkt dat er ook rode plekjes op mijn hoofdhuid zit, zij beschreef het als een soor puistjes met een substantie erin. In de zomervakantie had ik er minder last van dan nu, dit zou kunnen komen door dat mijn gel gebruik nu meer is.

Wat is dit waar ik last van heb en hoe kom ik tot een oplossing?
Sisco Certified
pi_87411170
je komt tot de oplossing door naar de huisarts te gaan
pi_87411171
psoriasis?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87411228
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:49 schreef Stokstaart het volgende:
psoriasis?
Daar lijkt het inderdaad op, en tijdens vakanties ervaar je minder stress en ben je waarschijnlijk ook lekker in de zon en zout water wat het probleem doet afnemen. Maar het is vooral te linken aan stress en een huidaandoening die je dus waarschijnlijk al gewoon hebt.
pi_87411243
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:49 schreef Maarten302 het volgende:
je komt tot de oplossing door naar de huisarts te gaan
Ik had zo een reactie wel verwacht.

Ik ben naar huisarts geweest, die zei dat ik terug moet komen wanneer je de huidschilfers kunt voelen/zien, maar daar heb ik geen controle over.
Sisco Certified
pi_87411265
Je kan je haar wassen met Denorex RX. Maar volgens mij heb je daar een voorschift voor nodig.
pi_87411274
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op, en tijdens vakanties ervaar je minder stress en ben je waarschijnlijk ook lekker in de zon en zout water wat het probleem doet afnemen. Maar het is vooral te linken aan stress en een huidaandoening die je dus waarschijnlijk al gewoon hebt.
Ik ben dus net begonnen met een studie, en het is idd stressvol, dus dit zou wel een goed verklaring kunnen zijn.
Sisco Certified
pi_87411369
Head&Sholders helpt niet?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87411388
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:53 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik ben dus net begonnen met een studie, en het is idd stressvol, dus dit zou wel een goed verklaring kunnen zijn.
Jep bij mij idem-dito maar dan op een andere manier stress, ik heb er niet veel last van maar wel zo nu en dan heb ik een plekje op mijn hoofd. En zoals jij al aangeeft je kunt de schilfers al wel voelen en goed zien, nog een keer terug gaan naar de huisarts, hij kan je helpen aan hormonen zalf. Dit zal de plekjes doen laten verdwijnen wanneer je regelmatig blijft smeren. Helemaal weg gaat het waarschijnlijk nooit, er is geen algehele kuur voor namelijk.
pi_87411443
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:55 schreef DroogDok het volgende:
Head&Sholders helpt niet?
Nee verschillende roos shampoo's geprobeerd.
Sisco Certified
pi_87411470
Stress om school, nergens voor nodig
pi_87411475
@ TS: het beste is naar je huisarts gaan en dan krijg je idd Danorex dat is een wat donkergele shampoo die erg bijtend werkt op je hoofdhuid en de schilfers verwijderd.
Let wel tijdelijk verwijderd want die schilfers en jeuk die zullen terug blijven komen zelfs als zou je je hoofd kaal scheren omdat naar alle waarschijnlijkheid je porien verstopt zijn.kun je weinig aan doen dan ermee leren leven.

het belangrijkste is dat je er ook een fles met een inhoud op een alcholbasis erbij krijgt (huisarts) die je als het gaat jeuken een beetje op je jeukplek moet smeren en dan houdt het op (bijt even maar dan is het voorbij)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87411537
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:59 schreef rubje het volgende:
@ TS: het beste is naar je huisarts gaan en dan krijg je idd Danorex dat is een wat donkergele shampoo die erg bijtend werkt op je hoofdhuid en de schilfers verwijderd.
Let wel tijdelijk verwijderd want die schilfers en jeuk die zullen terug blijven komen zelfs als zou je je hoofd kaal scheren omdat naar alle waarschijnlijkheid je porien verstopt zijn.kun je weinig aan doen dan ermee leren leven.

het belangrijkste is dat je er ook een fles met een inhoud op een alcholbasis erbij krijgt (huisarts) die je als het gaat jeuken een beetje op je jeukplek moet smeren en dan houdt het op (bijt even maar dan is het voorbij)
Denorex bijt niet hoor, het tintelt een beetje maar daar ben je zo aan gewend. De koolteer die er in zit zorgt er volgens mij voor dat de celdeling op je hoofdhuid geremd wordt.
pi_87411867
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef 1299 het volgende:

[..]

Denorex bijt niet hoor, het tintelt een beetje maar daar ben je zo aan gewend. De koolteer die er in zit zorgt er volgens mij voor dat de celdeling op je hoofdhuid geremd wordt.
Ik zie net dat het bijna 20 europ per fles kost, valt het onder de verzekering of moet ik het zelf betalen?
Sisco Certified
pi_87412074
als je huisarts het voorschrijft dan is het gratis. Als het goed is krijg je er ook een fles met dat alcohol gebeuren erbij om bij jeuk op je hoofdhuid te wrijven. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:49:43 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87414664
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:58 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Nee verschillende roos shampoo's geprobeerd.
Heb je Rooscure ook geprobeerd? Euro of 8 à 9, gewoon bij de drogist te koop. Klein flesje, maar zeer effectief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87416653
Huidschilfers op het hoofd kunnen ook het resultaat zijn van een ongezonde leefstijl. Kan je wat over je leefstijl vertellen?

Alcohol, junkfood en koffie helpen niet mee.

Veel water drinken helpt ook goed tegen dit probleem. Vaak zijn huidschilfers een uiting van je lichaam wat z'n afvalstoffen niet kwijt kan.
pi_87417069
Voordat je naar de huisarts gaat kun je misschien dit eens proberen

Eucerin 5% urea shampoo.

Die is mild voor je hoofdhuid en herstelt je vochtbalans waardoor je hoofdhuid minder droog is. het werkt echt (weet ik uit ervaring, toen ik dit jaar lang in het zkh gelegen had was mijn huid erg droog en van slag en mijn hoofdhuid ook, dit werkte, heb nooit meer problemen) en kost maar een tientje.

(het schuimt niet zoals andere shampoo's maar dat is logisch, er zitten geen zeep/parfum of kleurstoffen in.)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87419185
Je kan denken aan een vorm van psoariasis, maar ik denk eerder dat het hier gaat om seborroisch eczeem. Wat daar goed tegen helpt is wat Lienekien benoemde: Rooscure. Je kan het ook op recept krijgen, Dan heet het Nizoral (ketoconazol).
pi_88232850
heb dit gekregen van mijn huisarts maar het helpt niet.

Sisco Certified
pi_88232938
Ik had trouwens paar jaar geleden een roze substantie gekregen in een kleine witte plastic flesje. ik weet niet meer hoe het heet, maar het hielp wel erg goed.
Sisco Certified
pi_88233196
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik had trouwens paar jaar geleden een roze substantie gekregen in een kleine witte plastic flesje. ik weet niet meer hoe het heet, maar het hielp wel erg goed.
Dat is dus die ketoconazol (Nizoral) waar ik het over had ;)
pi_88304181
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ja die heb ik ook. Op recept gekregen. Dat is anti-schimmelshampoo :P

Stinkt trouwens echt heeeel erg :r
pi_88305250
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:31 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook. Op recept gekregen. Dat is anti-schimmelshampoo :P

Stinkt trouwens echt heeeel erg :r
Hoe heet het dan alweer?
Sisco Certified
pi_88317738
Seborroïsch eczeem lijkt me dat.
Ik herken het omdat ik het zelf ook hem. Ik was alleen niet (meer) met speciale shampoo's om het onder controle te krijgen. Bij mij wordt het erger als ik stressig ben of ik een onrustige periode zit. Kan niet zeggen dat het nu helemaal weg is, maar zo erg als jij het hebt is het bij mij al een lange tijd niet geweest.
Liej
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')