quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:59 schreef Sersjee het volgende:[..]
Gaat niet zo zeer om leeftijd. Hij's een paar jaar jonger dan ik. Gaat meer om je smaak, in hoeverre je open staat voor iets wat buiten jouw smaak ligt, hoe "tolerant" je luistert.
Smaak is niet zo zeer het probleem. Het gaat vooral om het hypen van iets wat eigenlijk helemaal niet zo goed is, of het kapot draaien van iets dat best wel aardig is, maar daardoor vanzelf kut wordt.
Omdat 3FM een publieke zender is, horen luistercijfers niet alles bepalend te zijn. In elk geval niet zoals bij de commerciëlen als 538 of Q, die volledig van adverteerders afhankelijk zijn. 3FM hoort een breed publiek aan te spreken. Natuurlijk, de doelgroep kan niet oneindig groot zijn, maar het verschil tussen 3FM en bijvoorbeeld 538 is de afgelopen jaren veel kleiner geworden en bijna net zo commercieel. En da's niet perse een geweldige ontwikkeling. Ik zou wel es een vergelijking van playlists tussen de commerciëlen en 3FM willen zien. Het verschil zal wel niet schokkend groot zijn...
3FM probeert, zoals floris aangeeft, wel hits te maken, maar dat gebeurt steeds maar weer via dezelfde artiesten. Ik noem een Krezip, Miss Montreal etc. etc. En over de keuze van megahits maar te zwijgen. En dat serious talent-gebeuren. Leuk, maar het concept wordt ernstig overdreven. Als je heel lang blijft roepen dat iemand 'serious' talent zou zijn, maakt dat iemand nog niet perse serious talent.
Dát maakt 3FM alles behalve uniek. En wat 3FM met die nieuwe slogan probeert duidelijk te maken, is me trouwens een raadsel. Als die slogan nog uitgelegd moet worden (ik snap 'm niet; is dat raar?), moet je je afvragen of 't überhaupt een goede slogan is....
Het voorgaande is niet bedoeld als gigantische kritiek naar wie of wat dan ook. Het is hoe een willekeurige luisteraar als ik dit ervaart