toch fijn om er zo af en toe aan herinnerd te worden waarom je het niet meer zag zitten met je partner. toen ze bij mij haar laatste spul op kwam halen werd ik er weer even aan herinnerd. ze viel tegen haar ouders uit terwijl die helemaal niks verkeerd deden en haar alleen maar op iets wezen.
zo reageerde ze ook vaak tegen mij, zeggen dat ik sacherijnig was terwijl zij juist zo reageerde.
onbewust was ik het zat denk ik, mijn geduld op. en te weinig positieve input van haar kant om dat geduld bij te kunnen laden. en toch blijf ik het apart vinden dat zij het eerst uitgemaakt heeft. het heeft wel direct mijn ogen geopend, ik was er meteen helemaal klaar mee. ik had het gevoel dat ik alleen haar dingen mocht doen en mij aan haar aan mocht passen en dat dat andersom niet of nihil het geval was.
ja ze had haar problemen wel en ik heb de mijne. maar als ik een relatie heb met iemand heb ik óók mijn verwachtingen, niet alleen zij. dat leek ze niet te begrijpen en daarom zijn we uit elkaar gegroeid.
alles wat ik in de 3 jaar die we samen waren heb gedaan, deed ik voor haar. en als ik eens iets deed wat niet voor haar was, was het niet goed. eigenlijk verbaas ik me er nog steeds over dat ik het 3 jaar vol gehouden heb bij dr. en het is niet dat ze niet lief was ofzo, ik had alleen het gevoel op het laatst dat ik gewoon een 'vriend' was in plaats van een levenspartner. en dan nog het altijd niet lijken te luisteren

ik kon dr 30 keer iets zeggen en ze begreep het niet of hoorde het niet, maar als pietje die ze toevalig op zaterdag bij de C1000 tegenkwam haar exact hetzelfde vertelde kwam ze mij dat zeggen alsof ze het voor het eerst hoorde. en als ik haar eraan herinnerder dat ik het haar al vaker verteld had kon er niet meer dan een 'o' af.
ik ben tijdens het uitgaan wel is weggelopen midden in een verhaal van mij, omdat ze ineens iemand zag ofzo en daar maar mee ging praten, en dan kwam ik 3 biertjes later terug en had ze niet eens door dat ik weg was geweest, dat deed altijd zeer. ik weet dat ze PDD had, maar maar toch zou je iets meer interesse verwachten. ik bedoel ik zou degene moeten zijn die ze vertrouwde en dichtbij zou willen zijn, maar dat gevoel had ik nooit. en helemaal niet meer op het eind. daarom was de 'rouw' periode ook zo snel voorbij denk ik.
zij heeft wel is aangegeven te twijfelen aan haar keuze, maar de dingen die ze zij tijdens onze breuk gaf mij aan dat dit niet meer goed kwam, dus waarom die twijfel ineens bij haar op kwam zetten weet ik niet. ik bedoel, niet meer verliefd zijn op iemand is geen keuze. dat is een gevoel en gevoelens kies je niet. ik heb nog steeds het gevoel dat ze gewoon niet eerlijk is geweest toen.
moest dit even van mij afschrijven, langer geworden dan gedacht.