Maes' logeerpartij bij oh-oh

.
's Maandags op school kreeg Lara van de juf en de meneer te horen dat ze het het heel goed doet. Zoeken, apporteren, nieuwe dingen leren en app`el, allemaal geen probleem voor Lara. Soms is ze nog wel te enthousiast, maar dat gaat ook steeds beter.
Twee dames stoppen ermee, die vonden het niveau niet hoog genoeg na 4 jaar. Want iedere keer kwamen er weer nieuwe mensen in de werkgroep, en kwam hun hond niet verder qua niveau.
Het mooiste is dat hun honden niet eens netjes blijven liggen op het veld, terwijl wij uit zicht achter het clubgebouw staan. Ik heb nog geen les meegemaakt, dat ze niet terug werden geroepen, omdat hun hond ging zitten, staan, rondwandelen of andere honden ging vervelen.
Vaak komen ze ook op Lara af, die blijft dan wel gewoon netjes twee minuten liggen. Die blijft wel een uur liggen als het moet. Dat is ook het enige onderdeel waar ze ALTIJD al een 10 voor heeft gehaald.
Maar goed, de werkgroep is voor mij een overbrugging tussen de grote vacantie en het begin van de jachttraining. Gewoon om weer de draad op te pikken en lekker bezig te zijn. Ik steek er zeker wel veel van op iedere week, en ik zie wel dat Lara iedere week weer nieuwe dingen leert en er heel veel zin in heeft, maar ons hart ligt toch echt bij de jachttraining.
Dat is ook een ander slag volk. Als er misschien, mogelijk, wellicht enige kans is op een paar regendruppels bij de training van de werkgroep, dan komt tweederde al niet opdagen. Diegenen die er wel zijn, zijn de mensen die ook verder gaan met de jachttraining.
Als de jachttraining is begonnen, komt iedereen zowat altijd. Ook al vriest het 10 graden, of regent het al de hele dag. Trainen is trainen en daar komt niets tussen. Vorig jaar heb ik een les gemist, omdat ik spit had een les werd afgelast, omdat het veelste glad was op de weg en er ook een advies was uitgegaan om niet de weg op te gaan. En omdat ik hier door de polder naar het trainingsveld moet, was dat levensgevaarlijk.
Maar goed, dat moeten die mensen dus zelf weten. Ik heb me in ieder geval weer vermaakt, maandag gaan we Rinus aanmoedigen in Zeeland en de week erop is de laaste training van de werkgroep.
De vrouw die met haar Flatcoated Retriever ook in de werkgroep zit, trainde de jacht bij dezelfde trainster als ik, alleen zij voor de middag, ik na de middag. Bij haar in de groep stoppen ook 4 van de 6 mensen. Zij en nog een man met een Weimaraner blijven over, maar hij kan niet goed met de trainster overweg en wilde bij iemand anders gaan trainen. Die Flatcoated Retriever vrouw wilde toch graag met de Weimaraner man blijven trainen en gaat dus ook naar iemand anders.
Kortom: het is nog een groot mysterie bij wie ik straks in de groep ga komen om te trainen.
Op weg naar het speelveld dinsdag kwamen we Flits de Drentse Patrijs tegen. Lara en Flits kennen elkaar van de hondenschool en ze woont hier zo'n 300 meter vandaan. Flits is super onderdanig, maar wel lekker enthousiast en ze kunnen samen lekker spelen.
Ik stond met het vrouwtje van Flits te kletsen, Charlotte was blaadjes aan het verzamelen en Valerie lag naast me in de wandelwagen. Op een gegeven moment komt Flits aanrennen en springt op, zo met haar poten op de bak van de wandelwagen. Mooi niet dat Lara dat een goed idee vond: Das ist mein Kind!
Ze vloog meteen op Flits af om haar in haar nekvel te pakken en meteen duidelijk te maken dat ze daar niets te zoeken heeft. Ik denk dat Flits' haar poten amper twee seconden de bak aangeraakt hadden, zo snel was Lara er bij. Zwager en schoonzusje hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken dat de meiden iets overkomt als Lara in de buurt is.
Lara denkt dat bruin haar best wel goed staat bij Valerie:
![DSC_0814-1.jpg]()
Zo is haar kapsel op dit moment, inclusief een lachje naar tante Sjeekie_Beekie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samen kroelen op de Dikke Jongen:
![DSC_0815-1.jpg]()
Je ziet Valerie denken: ligt dat grote bruine ding nu alweer hier?
![DSC_0808.jpg]()
Ik probeerde Charlotte enthousiast te maken voor de jachthondensport, maar ze wil niet eens een dummy goed vastpakken als er modder aan zit

... meisjes

.
![DSC_0846-1.jpg]()
Lara kan nog wel goed rennen volgens Charlotte en zelfs op haar apport reageerde ze als een speer:
![DSC_0828-1.jpg]()
Mijn stoere jachthondje:
![DSC_0853-1.jpg]()
![DSC_0852-1.jpg]()
![DSC_0851-1.jpg]()
Op een gegeven moment was ze allemaal aan het trutten met de dummy, maar na een vermanend woordje kwam ze hem toch terugbrengen. Toen ze hem kwam brengen, vond ik haar helemaal het stoerste hondje van de wereld, hij zat namelijk onder de poep.
We waren naar het SPEELveldje hier in de buurt. Daar staat een hek omheen, zodat kindjes en hondjes niet zomaar weglopen EN waar je dus ook de poep van je viervoeter moet opruimen. Niet iedereen blijkt dat te doen en ik had hem natuurlijk midden in een dikke flats geslingerd. We waren ineens klaar met apporteren, want dat is voor Lara natuurlijk ook niet leuk.
Ik was zo slim

om de instellingen nog op landschap te laten staan, dus heel veel foto's gemaakt, maar de actiefoto's zijn allemaal onscherp... binnenkort nog maar eens terug om foto's te maken.
Samen op het bankje meidengeheimen delen.
![DSC_0861.jpg]()
![DSC_0860.jpg]()
![DSC_0859.jpg]()
![DSC_0856.jpg]()
En na het eten samen de Prinses en de Kikker kijken en wachten tot mama komt:
![DSC_0867.jpg]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.