abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88154711
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:23 schreef Belana het volgende:
ff het hele droppie

[ afbeelding ]
Zo gaaf dat zwarte koppie met de rest bruin :D O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_88154787
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:11 schreef oh-oh het volgende:

En wat was ik dr blij mee O+
[ afbeelding ]
Kleine Billy O+ Ik hou altijd zo van blije baasjes met hond. O+
  maandag 1 november 2010 @ 11:16:18 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_88203145
vanmorgen heerlijk een uur gewandeld en gespeeld in het park hier O+

stormy waters...
sailin'
  maandag 1 november 2010 @ 15:18:18 #104
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_88210895
Noes in het park! Ze is al een flinke hond aan het worden, maar tegelijkertijd nog zo'n lekkere slungel. Poten en lijf lijken dan af en toe alle kanten op te gaan en niet samen te werken.

Van de broers en zussen van Lara zien wij niemand meer. Haar broer trainde ook op dezelfde school, maar altijd op andere dagen en zijn baasje is er na de puppy- en gevorderencursus mee gestopt en traint nu bij de fokker aan de jachtpassie.

De fokker zien we nog wel regelmatig. Hij woont in Breda [wij in Kaatsheuvel] en dat is een mooie afstand om af en toe eens op de klep te vallen [zoals dat hier in Brabant heet]. Hij is helemaal weg van Lara, omdat ze zo op haar moeder lijkt. Het eerste jaar zag ik dat niet zo, maar nu lijken ze sprekend op elkaar qua kop. Als enige heeft Lara die van haar moeder geerft.

Voor de rest is Lara bruin met een witte bef en haar moeder is wit met bruine spikkels en een bijna bruine kop. Lara's moeder Jaana is daar in huis mijn grote vriendin. Ze was nog maar vier weken drachtig toen we daar op de koffie c_/ gingen voor een kennismakingsgesprek. Wat ze bij niemand anders deed, deed ze toen bij mij wel [en nog steeds]. Zolang ik nog sta is er niets aan de hand, maar zodra ik op de bank of een stoel ga zitten, legt ze haar kop op mijn bovenbenen en blijft zo gerust urenlang bij mij zitten. Of ik haar nu wel of niet aanhaal, dat maakt niet uit.

Na het kennismakingsgesprek waren wij er wel uit dat wij daar eventueel wel een pup zouden willen kopen en de fokker merkte op dat ze aanstaande moeder gelijk bij binnenkomst al had besloten dat ze één van haar kleintjes wel aan ons toevertrouwde. Dat zat wat hem betreft dus wel goed.

Ik lees net in de mail dat er maar liefst 5 van de 7 mensen van mijn jachtgroepje komend seizoen niet doorgaan -O-.

Wegens baan kwijt, man kwijt [beiden dus geld tekort] of lastige medische omstandigheden, of gewoon omdat ze niet op wedstrijdniveau willen trainen, of juist wel, maar dan bij een andere juf of meester.

Alleen het baasje van Rumba en ik met Lara blijven dus over. Ik ben benieuwd wat het nieuwe seizoen ons allemaal gaat brengen, niet alleen qua lesinhoud, maar ook qua derde helft zeg maar. We hadden echt een leuke diverse groep met maar liefst 3 staande honden en 4 labradors. En omdat ik zelf een staande hond heb, zou ik het wel heel erg leuk vinden als er weer iemand met een staande hond in mijn groepje [lees: nu is het een duo] zou komen trainen. Gelukkig komt de oude garde nog wel een keer koffie c_/ drinken op het veld, dus we kunnen sowieso nog wle bijkletsen.

Vanavond eerst maar eens naar de training, dan volgende week maandag naar de Nimrod en dan zien we wel verder. Na de Nimrod zal er wel meer duidelijkheid zijn op de hondenschool qua groepsindeling.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 1 november 2010 @ 15:22:42 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88211025
Oh die Noes, het lijkt net of dr een verkeerde staart aan dr lijf zit, zo met die andere kleur en dat zwarte stukje, te schattig!
Ze begint idd een heel klein beetje te slungelen al O+
Hoe oud is ze ondertussen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 november 2010 @ 16:02:17 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_88212339
ondertussen is ze al ruim 15 weken :o

ze is druk aan het wisselen nu. m'n proppie wordt zo snel groot!
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 november 2010 @ 16:05:08 #107
176471 oh-oh
pi_88212456
Sjon wordt deze maand alweer een jaar, en heeft boven nog steeds geen hoektanden _O-
Billy wordt al bijna 4 en die heeft boven nog zn puppyhoektandjes :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 november 2010 @ 16:08:34 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_88212596
seriously? dat dat kan :D
Sjon alweer een jaar ook! gaat hard he.
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 november 2010 @ 16:09:57 #109
176471 oh-oh
pi_88212659
Chineesjes hebben door het naakte gen vaak hele incomplete gebitjes, maar ach, daar hebben ze verder geen last van.
Bij Billy's broer bleven die melktanden ook zo lang staan, wilde de da ze persé trekken, en is dr nooit meer iets voor in de plaats gekomen. Die van Billy doen het nog prima, lekker domme actie dus.
( Groucho Marx )
  maandag 1 november 2010 @ 16:45:01 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_88214036
nee das niet slim dan :o :N

Noes was op de jonge hondendag aan het spelen met een pup van 5 maanden en ineens zat ze onder het bloed (vlak voor de keuring :') ) bleek van die andere pup te zijn, die had de hele tijd dubbele hoektanden staan en nu was ie zijn melktanden kwijt dus :D
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:22:14 #111
176471 oh-oh
pi_88240876
Maes logeerde dit weekend bij mij O+
Zaterdag hebben we gewinkeld met de hondjes, zondag hadden we heel mooi weer en hebben we bijna 3 uur gewandeld.
Op t end waren ze moe genoeg om ff netjes met haar te poseren 8-)
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:50:17 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_88241718
ow wat leuk!! en ik wil jouw omgeving maar dan hier :D
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:52:18 #113
176471 oh-oh
pi_88241781
En ik wil jouw water bij mijn heuvels :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:54:35 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_88241873
hahahaha, ja dat water is hier geweldig, dat is waar! ze is er nog niet in geweest moet ik zeggen. ja, wel op een ander stuk, vlakbij de fokker, daar loop je zo het water in. hier bij mij moet je over stenen.

sjeekie, wat leuk dat de moeder van lara zo dol je was meteen. jammer dat je jachtclub uit elkaar valt.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:02:30 #115
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_88263591
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:22 schreef oh-oh het volgende:
Zaterdag hebben we gewinkeld met de hondjes, zondag hadden we heel mooi weer en hebben we bijna 3 uur gewandeld.
[ afbeelding ]
Leuk weer :)
Ik krijg het gewoon nooit voor elkaar mijn 3 hondjes zo op de foto,hoe doe je dat toch!?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:04:11 #116
176471 oh-oh
pi_88263680
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:02 schreef Guess. het volgende:

[..]

Leuk weer :)
Ik krijg het gewoon nooit voor elkaar mijn 3 hondjes zo op de foto,hoe doe je dat toch!?
Whehehe de truc was hier dat ze eerst bijna 3 uur door de heuvels en de modder hadden lopen baggeren los.
Daar kregen ze net de riem weer dr aan en waren ze heel even een bietje moei *)
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 20:45:47 #117
44200 Sjeekie_Beekie
pi_88340441
O+ Maes' logeerpartij bij oh-oh O+.

's Maandags op school kreeg Lara van de juf en de meneer te horen dat ze het het heel goed doet. Zoeken, apporteren, nieuwe dingen leren en app`el, allemaal geen probleem voor Lara. Soms is ze nog wel te enthousiast, maar dat gaat ook steeds beter.

Twee dames stoppen ermee, die vonden het niveau niet hoog genoeg na 4 jaar. Want iedere keer kwamen er weer nieuwe mensen in de werkgroep, en kwam hun hond niet verder qua niveau.

Het mooiste is dat hun honden niet eens netjes blijven liggen op het veld, terwijl wij uit zicht achter het clubgebouw staan. Ik heb nog geen les meegemaakt, dat ze niet terug werden geroepen, omdat hun hond ging zitten, staan, rondwandelen of andere honden ging vervelen.

Vaak komen ze ook op Lara af, die blijft dan wel gewoon netjes twee minuten liggen. Die blijft wel een uur liggen als het moet. Dat is ook het enige onderdeel waar ze ALTIJD al een 10 voor heeft gehaald.

Maar goed, de werkgroep is voor mij een overbrugging tussen de grote vacantie en het begin van de jachttraining. Gewoon om weer de draad op te pikken en lekker bezig te zijn. Ik steek er zeker wel veel van op iedere week, en ik zie wel dat Lara iedere week weer nieuwe dingen leert en er heel veel zin in heeft, maar ons hart ligt toch echt bij de jachttraining.

Dat is ook een ander slag volk. Als er misschien, mogelijk, wellicht enige kans is op een paar regendruppels bij de training van de werkgroep, dan komt tweederde al niet opdagen. Diegenen die er wel zijn, zijn de mensen die ook verder gaan met de jachttraining.

Als de jachttraining is begonnen, komt iedereen zowat altijd. Ook al vriest het 10 graden, of regent het al de hele dag. Trainen is trainen en daar komt niets tussen. Vorig jaar heb ik een les gemist, omdat ik spit had een les werd afgelast, omdat het veelste glad was op de weg en er ook een advies was uitgegaan om niet de weg op te gaan. En omdat ik hier door de polder naar het trainingsveld moet, was dat levensgevaarlijk.

Maar goed, dat moeten die mensen dus zelf weten. Ik heb me in ieder geval weer vermaakt, maandag gaan we Rinus aanmoedigen in Zeeland en de week erop is de laaste training van de werkgroep.

De vrouw die met haar Flatcoated Retriever ook in de werkgroep zit, trainde de jacht bij dezelfde trainster als ik, alleen zij voor de middag, ik na de middag. Bij haar in de groep stoppen ook 4 van de 6 mensen. Zij en nog een man met een Weimaraner blijven over, maar hij kan niet goed met de trainster overweg en wilde bij iemand anders gaan trainen. Die Flatcoated Retriever vrouw wilde toch graag met de Weimaraner man blijven trainen en gaat dus ook naar iemand anders.

Kortom: het is nog een groot mysterie bij wie ik straks in de groep ga komen om te trainen.

Op weg naar het speelveld dinsdag kwamen we Flits de Drentse Patrijs tegen. Lara en Flits kennen elkaar van de hondenschool en ze woont hier zo'n 300 meter vandaan. Flits is super onderdanig, maar wel lekker enthousiast en ze kunnen samen lekker spelen.

Ik stond met het vrouwtje van Flits te kletsen, Charlotte was blaadjes aan het verzamelen en Valerie lag naast me in de wandelwagen. Op een gegeven moment komt Flits aanrennen en springt op, zo met haar poten op de bak van de wandelwagen. Mooi niet dat Lara dat een goed idee vond: Das ist mein Kind!

Ze vloog meteen op Flits af om haar in haar nekvel te pakken en meteen duidelijk te maken dat ze daar niets te zoeken heeft. Ik denk dat Flits' haar poten amper twee seconden de bak aangeraakt hadden, zo snel was Lara er bij. Zwager en schoonzusje hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken dat de meiden iets overkomt als Lara in de buurt is.

Lara denkt dat bruin haar best wel goed staat bij Valerie:

Zo is haar kapsel op dit moment, inclusief een lachje naar tante Sjeekie_Beekie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samen kroelen op de Dikke Jongen:

Je ziet Valerie denken: ligt dat grote bruine ding nu alweer hier?

Ik probeerde Charlotte enthousiast te maken voor de jachthondensport, maar ze wil niet eens een dummy goed vastpakken als er modder aan zit :{w... meisjes :{w.

Lara kan nog wel goed rennen volgens Charlotte en zelfs op haar apport reageerde ze als een speer:

Mijn stoere jachthondje:

Op een gegeven moment was ze allemaal aan het trutten met de dummy, maar na een vermanend woordje kwam ze hem toch terugbrengen. Toen ze hem kwam brengen, vond ik haar helemaal het stoerste hondje van de wereld, hij zat namelijk onder de poep.

We waren naar het SPEELveldje hier in de buurt. Daar staat een hek omheen, zodat kindjes en hondjes niet zomaar weglopen EN waar je dus ook de poep van je viervoeter moet opruimen. Niet iedereen blijkt dat te doen en ik had hem natuurlijk midden in een dikke flats geslingerd. We waren ineens klaar met apporteren, want dat is voor Lara natuurlijk ook niet leuk.

Ik was zo slim 8)7 om de instellingen nog op landschap te laten staan, dus heel veel foto's gemaakt, maar de actiefoto's zijn allemaal onscherp... binnenkort nog maar eens terug om foto's te maken.

Samen op het bankje meidengeheimen delen.

En na het eten samen de Prinses en de Kikker kijken en wachten tot mama komt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oudste, Jongste en Lara
pi_88341113
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Oh wów wat een mooie plaat met Maes en de hele bups _O_
pi_88341187
quote:
Op donderdag 4 november 2010 20:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

En na het eten samen de Prinses en de Kikker kijken en wachten tot mama komt:
[ afbeelding ]
SPOILER
Dat konijn O+ En Lara's "haar" bij Valerie :D _O-
  donderdag 4 november 2010 @ 21:16:05 #120
44200 Sjeekie_Beekie
pi_88341970
Konijn is echt heilig voor Charlotte. Die heeft ze van de kraamvisite van de collega's van haar moeder gehad en sindsdien gaat ze overal mee naar toe. Ze heeft ook 2 reserve konijnen, maar dat zijn niet de echte, dit is echt konijn.
SPOILER
Oudste, Jongste en Lara
pi_88470538
Onze lieve Bram is vannacht gepakt door een herder. We zijn met direct naar de dierenarts gegaan, die heeft gevochten voor z'n leven. Maar alles was stuk van binnen.

Dag lieverd ;(

Ik zal jullie de details besparen, fraai was 't niet. En ik wil d'r -nog- niet over praten.
  maandag 8 november 2010 @ 13:44:15 #122
249805 loezemeis
in reservetijd
pi_88470931
Oh wat erg, heel veel sterkte!
in liefde moet je los kunnen laten, om los te kunnen laten is liefde nodig
  maandag 8 november 2010 @ 13:46:36 #123
176471 oh-oh
pi_88471008
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:30 schreef Faithfulness het volgende:
Onze lieve Bram is vannacht gepakt door een herder. We zijn met direct naar de dierenarts gegaan, die heeft gevochten voor z'n leven. Maar alles was stuk van binnen.

Dag lieverd ;(

Ik zal jullie de details besparen, fraai was 't niet. En ik wil d'r -nog- niet over praten.
Oh nee...
Ik ben er helemaal stil van, niet die leuke lieve Bram :o
Heel veel sterkte, en een hele dikke zoen :'(
Wat afschuwelijk zeg...
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2010 @ 14:03:01 #124
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_88471546
Ow Faithfulness wat vreselijk zeg......
Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
pi_88471698
quote:

Dag lieverd ;(

:{ Veel sterkte.
  maandag 8 november 2010 @ 15:29:16 #126
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_88474577
Oh wat vreselijk :{ Heel veel sterkte hoor!
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_88478385
Ohhh, arme Bram! ;( Heel veel sterkte Faithfulness...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:43:04 #128
44200 Sjeekie_Beekie
pi_88507154
Oh nee, Brammetje ;(.
Heel veel sterkte Faithfulness :*.
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:44:08 #129
176471 oh-oh
pi_88507186
Faithfulness, ik moet echt telkens aan jullie en aan Bram denken :* :'(
( Groucho Marx )
pi_88508481
Ik reageer later wel even op PM'etjes, ik zit al vaak genoeg met dikke rode ogen en ik kan het even niet nu ;(

Wil wel weer foto's van jullie hondjes zien, topic moet door, leven gaat door!
pi_88510666
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:24 schreef Faithfulness het volgende:
Ik reageer later wel even op PM'etjes, ik zit al vaak genoeg met dikke rode ogen en ik kan het even niet nu ;(

Wil wel weer foto's van jullie hondjes zien, topic moet door, leven gaat door!
:'( Sterkte, is nooit leuk om dit te horen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_88510887
Sterkte ,met het verlies
Denk dat ik maar even wacht met foto's :@

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeeend op 09-11-2010 12:39:02 ]
pi_88511469
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:31 schreef zeeeend het volgende:
Sterkte ,met het verlies
Denk dat ik maar even wacht met foto,s :@
Helemaal niet. Je hebt een prachtdier, en de ene herder is de andere niet. Ik heb vannacht juist veel opgezocht over het ras. Het slaat nergens op om nu alle herders over een kam te scheren, dat zou ook niet goed voor mij zijn!

De hond in kwestie zit nog steeds in een kooi op het politiebureau. Is niet de eerste keer dat hij een dier heeft doodgebeten hoorde ik van de agente, dus misschien wordt het dier afgemaakt. Mijn zus reageerde met: 'Mooi zo', maar ik vind het ergens ook zielig voor dat beest. Het heeft OF een schroefje los, of een hele slechte opvoeding genoten.

Met onze zoon (net 12) gister gesproken over het nemen van een nieuwe hond. We hebben besloten even te wachten en bij diverse fokkers (van diverse rassen) te gaan kijken, en over een tijdje -als de heftige emotionele buien over zijn- een keus te gaan maken. Ik wil ook bij een herderfokker gaan kijken, al is het maar om m'n zoon (en mezelf) te laten zien dat herders niet eng zijn.

Het voelt nu nog een beetje als verraad om nu al te praten over een nieuwe hond, maar het is juist omdat we Bram zo missen. Het is ineens zo stil in huis. En na het eten de groente weggooien in plaats van Bram een lepeltje geven. En dat irritante getrippel over onze hardhouten vloer, nu missen we het.

De bench is opgeruimd, maar zijn kussen ligt er nog steeds, met zijn favo knuffeltje erop. Ik kan het niet wegruimen nog :@

Shitzooi.
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:52:53 #134
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_88511678
Och ik vind het zo erg voor jullie :*

Ik had dezelfde emotie toen de hond die onze Bob te grazen had genomen werd ingeslapen. De eigenaar kwam het ons zelf vertellen.

Dapper van je om toch wat te schrijven!
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:21:26 #135
176471 oh-oh
pi_88512748
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:46 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Helemaal niet. Je hebt een prachtdier, en de ene herder is de andere niet. Ik heb vannacht juist veel opgezocht over het ras. Het slaat nergens op om nu alle herders over een kam te scheren, dat zou ook niet goed voor mij zijn!

De hond in kwestie zit nog steeds in een kooi op het politiebureau. Is niet de eerste keer dat hij een dier heeft doodgebeten hoorde ik van de agente, dus misschien wordt het dier afgemaakt. Mijn zus reageerde met: 'Mooi zo', maar ik vind het ergens ook zielig voor dat beest. Het heeft OF een schroefje los, of een hele slechte opvoeding genoten.

Met onze zoon (net 12) gister gesproken over het nemen van een nieuwe hond. We hebben besloten even te wachten en bij diverse fokkers (van diverse rassen) te gaan kijken, en over een tijdje -als de heftige emotionele buien over zijn- een keus te gaan maken. Ik wil ook bij een herderfokker gaan kijken, al is het maar om m'n zoon (en mezelf) te laten zien dat herders niet eng zijn.

Het voelt nu nog een beetje als verraad om nu al te praten over een nieuwe hond, maar het is juist omdat we Bram zo missen. Het is ineens zo stil in huis. En na het eten de groente weggooien in plaats van Bram een lepeltje geven. En dat irritante getrippel over onze hardhouten vloer, nu missen we het.

De bench is opgeruimd, maar zijn kussen ligt er nog steeds, met zijn favo knuffeltje erop. Ik kan het niet wegruimen nog :@

Shitzooi.
Wat goed, dat je er zo positief mee bezig bent, met zo een vreselijk iets.
En een nieuwe hond, dat gevoel, dat snap ik zo goed.
Ik was zo blij toen Frits dood ging, dat ik meer honden had, en dat het ritme wel doorging, van hondjes eten geven , hondjes uitlaten, en dat ze er gewoon waren.
Het maakt het gemis van Bram op geen enkele manier minder, en je verraadt hem helemaal niet, maar het maakt de enorme leegte die zo een klein vriendje achterlaat in je leven wel een stukje draagbaarder :*
( Groucho Marx )
pi_88515533
Wat oh-oh zegt, een nieuwe hond (of andere honden als je die zou hebben) zorgt ervoor dat je leven door blijft gaan, min of meer zoals het ging. Het leidt de aandacht even af en zorgt ervoor dat je weer wat te lachen hebt. Als je hondje ineens weg is verandert in feite je hele leven, je routine, de wandelingetjes, alles. Met een nieuw hondje vang je dat wat op.

Dus eigenlijk wil ik zeggen, schaam je vooral niet en wees niet bang om zodra je er aan toe bent te gaan kijken naar een nieuw hondje. Je vervangt Bram er nooit mee en je blijft altijd aan hem denken, maar je kan wel makkelijker door met je leven. :*

Toen wij onze vorige hond Mikki in lieten slapen hebben we ook vrij snel een nieuw hondje genomen (Puck). We hebben er nog geen moment spijt van gehad.

Mikki:

Onze krullie Puck in de tuin afgelopen weekend:

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_88516860
Wat is Puck voor hond? Cute, al die krullen O+

Mijn man zei gister: "Een tzi tsu is ook leuk!"

Zoon en ik: :? :{ }:|

Niets tegen tzi tsu's hoor, maar dat past ZO niet bij ons :')
pi_88519599
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:00 schreef Faithfulness het volgende:
Wat is Puck voor hond? Cute, al die krullen O+

Mijn man zei gister: "Een tzi tsu is ook leuk!"

Zoon en ik: :? :{ }:|

Niets tegen tzi tsu's hoor, maar dat past ZO niet bij ons :')
:D het is shih-tzu btw ;)

Puck wordt daar ook wel eens voor aangezien, maar ze is een Havanezer. Normaal hebben ze langer haar en wat minder krullen. Wij hebben haar van 't zomer geschoren, dus daarom is haar vacht nu korter. De krulletjes komen soms voor in het ras (en Puck heeft ze dus) maar normaal is de vacht wat steiler. De Havanezer is wel echt een heel leuk ras, ik zou het iedereen aanraden. Zijn heel vriendelijk en sociaal van karakter, kunnen overal mee heen en zijn heel makkelijk op te voeden. Ze zijn ook vrij gezond en hebben weinig aandoeningen die voorkomen in het ras. En ze reageren heel sterk op hun baasje, als ik Foei! zeg houdt Puck direct op met wat ze aan het doen is, streng zijn is dus nauwelijks nodig :)

Maar waar denken jullie nu aan dan qua ras? Klein, middel, groot? Waakhond, jachthond, gezelschapshond? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miss_Isis op 09-11-2010 16:19:16 ]
pi_88520027
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:D het is shih-tzu btw ;)

Puck wordt daar ook wel eens voor aangezien, maar ze is een Havanezer. Normaal hebben ze langer haar en wat minder krullen. Wij hebben haar van 't zomer geschoren, dus daarom is haar vacht nu korter. De krulletjes komen soms voor in het ras (en Puck heeft ze dus) maar normaal is de vacht wat steiler. De Havanezer is wel echt een heel leuk ras, ik zou het iedereen aanraden. Zijn heel vriendelijk en sociaal van karakter, kunnen overal mee heen en zijn heel makkelijk op te voeden. Ze zijn ook vrij gezond en hebben weinig aandoeningen die voorkomen in het ras. En ze reageren heel sterk op hun baasje, als ik Foei! zeg houdt Puck direct op met wat ze aan het doen is, streng zijn is dus nauwelijks nodig :)

Maar waar denken jullie nu aan dan qua ras? Klein, middel, groot? Waakhond, jachthond, gezelschapshond? :)
Shih-tzu ja, ik zat er net over te lezen en zag het ook :@
Puck is een moppie! :Y Ik zal vanavond wat over de Havanezer gaan lezen. Vind alle honden leuk, alleen vaak 'niet voor mezelf' :P Wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om erover te lezen. Uiterlijk is ook niet alles.

Momenteel staan er drie honden op de mogelijke-kandidaat lijst ;)

- Dalmatiër
- Bruine Labrador
- Shetland sheepdog (schoonmoeder fokt)

More likely wordt het een van de bovenste twee. Maar eerst maar eens rondkijken, ik heb geen haast en een emotie-beslissing nemen is natuurlijk nooit goed. Bovendien moet de balans in huis maar even herstellen... 29 oktober is onze oudste kat overleden, nu Brammetje weg...
Honden voelen spanningen wel, en ik wil geen pup in een huis vol spanning brengen.
pi_88520842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Puck is een moppie! :Y Ik zal vanavond wat over de Havanezer gaan lezen. Vind alle honden leuk, alleen vaak 'niet voor mezelf' :P Wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om erover te lezen. Uiterlijk is ook niet alles.

- Dalmatiër
- Bruine Labrador

More likely wordt het een van de bovenste twee. Maar eerst maar eens rondkijken, ik heb geen haast en een emotie-beslissing nemen is natuurlijk nooit goed. Bovendien moet de balans in huis maar even herstellen... 29 oktober is onze oudste kat overleden, nu Brammetje weg...
Honden voelen spanningen wel, en ik wil geen pup in een huis vol spanning brengen.
Leuke rassen alle drie! Uit die drie zou ik zelf voor de labrador gaan, maar dat is vooral omdat wij die vroeger fokten O+ En lekker makkelijk natuurlijk, ik vind het wel een pré om niet altijd super streng te hoeven zijn. Zodra vriendlief en ik kinderen hebben komt er hier een labby wonen :)

En heel verstandig om even rustig te wachten, het is niet niets om eerst een kat te verliezen en nu ineens zo onverwacht je kameraadje... ;( gewoon rustig je verdriet verwerken en als jullie er klaar voor zijn een nieuwe pup verwelkomen.
pi_88522266
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

- Dalmatiër
- Bruine Labrador

Ik zal dan inderdaad ook voor een labrador gaan, een Dalmatier vind ik niet echt mooi. Zag er vandaag nog 1 maar vind het aparte honden :X
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_88522623
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:46 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Leuke rassen alle drie! Uit die drie zou ik zelf voor de labrador gaan, maar dat is vooral omdat wij die vroeger fokten O+ En lekker makkelijk natuurlijk, ik vind het wel een pré om niet altijd super streng te hoeven zijn. Zodra vriendlief en ik kinderen hebben komt er hier een labby wonen :)

En heel verstandig om even rustig te wachten, het is niet niets om eerst een kat te verliezen en nu ineens zo onverwacht je kameraadje... ;( gewoon rustig je verdriet verwerken en als jullie er klaar voor zijn een nieuwe pup verwelkomen.
Zelf zou ik sneller voor de Dalmaat gaan ;) Ik heb "The Official Book of the Dalmatian" ook diverse keren van voor tot achter gelezen. Prachtras.
Ook omdat ik cursussen wil gaan volgen en met gehandicapte kinderen wil gaan werken, denk ik dat een witte stippelhond beter aanslaat dan een donkerkleurige hond. Maarrrrrr de definitieve keus is nog niet gemaakt ;)
Karakter-gezien zou de 'gemiddelde' labrador weer wat meer geschikt zijn. :Y

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:23 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik zal dan inderdaad ook voor een labrador gaan, een Dalmatier vind ik niet echt mooi. Zag er vandaag nog 1 maar vind het aparte honden :X
Ik spot ze al van kilometers afstand. "ZAG JE DAAAAT?".
Je moet er maar wat mee hebben, he ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:19:53 #143
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_88526820
Faithfulness :*

Chillen en baby tv kijken O+

dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:36 #144
176471 oh-oh
pi_88529122
Oh wat een heerlijkheid, die 4 mannen van je O+
Faithfulness, ik zou voor de shepherd gaan, superleuke honden vind ik dat.
Labjes vind ik wat saai en log, en dalmaten kunnen leuk zijn maar daar zitten veel problemen in geloof ik.
( Groucho Marx )
pi_88590078
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat een heerlijkheid, die 4 mannen van je O+
Faithfulness, ik zou voor de SHEPHERD gaan, superleuke honden vind ik dat.
Labjes vind ik wat saai en log, en dalmaten kunnen leuk zijn maar daar zitten veel problemen in geloof ik.
Inderdaad.....LUCAS 6 27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten,

[ Bericht 17% gewijzigd door zeeeend op 11-11-2010 12:25:48 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 12:15:55 #146
176471 oh-oh
pi_88590193
Gewoon even twee filmpjes:
Chico speelt even heel hard mee met Sjon en Kees, soms vergeet ie dat ie liever solo speelt O+
En die twee wilde idioten op een regenachtige zondag, ze kunnen hun energie gelukkig ook wel binnen kwijt O+
( Groucho Marx )
pi_88597185
quote:

Dag lieverd ;(

Och hemel, ik lees het nu pas. Wat vreselijk voor jullie en wat erg voor lieve Bram. :'(
Heel veel sterkte toegewenst! :* :'(
pi_88601679
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:12 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Inderdaad.....LUCAS 6 27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten,

[ afbeelding ]

O+

En die filmpjes! _O- Lekkere druktemakers!
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:22:55 #149
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_88641320
Ik word er gek van.....vlooien,vlooien en nog eens vlooien.Teun heeft nu ruim een jaar geleden (nest)vlooien meegebracht en sindsdien zijn we er niet meer echt vanaf gekomen.Ik heb al een aantal keer het hele huis gedaan,gewassen etc zelfs de matrassen.Dan denk je er eindelijk vanaf te zijn begint begint het weer. Wie heeft de gouden -geen vlooien meer in huis-tip.En helpt knoflook echt en hoeveel moet ik dan geven??

Teun zelf heeft trouwens nooit meer last van vlooien,het zijn de langharige.Ik heb ze bij de honden wel zo weg,maar ik wil ze uit huis!!!!
pi_88641758
Misschien al voorbij gekomen. Maar voor de winter:

Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')