quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:21 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zit met hetzelfde nu.Gister heb ik er de hele dag over gedaan om 200 woorden op papier te krijgen.
Schrijven is zo K*T soms... en het schiet totaal niet op. Je wilt het goed doen, maar "iets goed doen" en "opschieten" gaat moeilijk samen heb ik het idee.
Die vervelende deadlines altijd...
Mijn paper moet donderdag af en moet nog 2500 woorden.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:23 schreef Marurk het volgende:
En het is zo'n lekker weer buiten.En dan zit ik hier binnen achter de PC te typen.
Gewoon alles wat in je op komt op papier zetten. Later fatsoeneer je het wel weer tot een goedlopend verhaalquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:32 schreef Marurk het volgende:
Iemand tips om meer woorden op papier te krijgen?
Ja, dat is wel een goeie. Meestal wil ik het in één keer goed doen, maar dan schiet het dus niet op.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon alles wat in je op komt op papier zetten. Later fatsoeneer je het wel weer tot een goedlopend verhaal
Je moet schrijven in fasen doenquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goeie. Meestal wil ik het in één keer goed doen, maar dan schiet het dus niet op.
Ik ookquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:00 schreef Marurk het volgende:
Ik maak me een bakje koffie en dan ga ik maar aan de slag. Ben wel vrij moe overigens.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
juist ja, hoi!
ik ga zo studie ontwijkend verven![]()
Dat heb ik ook. Vooral als je dingen van een paar maanden/jaren geleden terug leest.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:09 schreef lemonlime het volgende:
Voor mij helpt het om het ook echt op te schrijven, met pen en papier dus. Dan kun je ten minste niet alles direct weer gaan verbeteren. Ik schrijf alles op wat ik kan bedenken en ga dan achter de pc zitten om het in het net te typen.
Nouja, nu werkt dat even niet: ben bezig met de laatste loodjes van een paper wat al voor de vakantie af had moeten zijn. Ik heb het al drie keer terug gekregen van de docent. Hij vond het goed maar wil het perfect hebben. Ligt het alleen aan mij of vindt iedereen het vreselijk om zijn eigen werk terug te lezen?
Herkenbaar inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:14 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Vooral als je dingen van een paar maanden/jaren geleden terug leest.
Hetzelfde bij het leren van de présent, futur, imparfait, passé composé, futur du passé van Franse werkwoorden, 86 woorden, 16 zinnen en bijvoeglijke naamwoorden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:01 schreef no1uknow het volgende:
Meldt. FOK! is zoveel leuker dan "Wat is de kern van Maslows theorie over scripts?"
Niet zo zeuren jij, dat heb je zo gedaan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:07 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Hetzelfde bij het leren van de présent, futur, imparfait, passé composé, futur du passé van Franse werkwoorden, 86 woorden, 16 zinnen en bijvoeglijke naamwoorden.
Woorden ken ik inmiddels, kom ik erachter dat je die helemaal niet hoeft te kennen. Ach.. Dan toch lekker niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Niet zo zeuren jij, dat heb je zo gedaan.Middelbare school stelt niets voor met je latere studie(s).
Hah, goed zo!quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
dat essay waarvoor ik deze reeks omhoog schopte heb ik gewoon gehaald
ok, geen briljant cijfer zoals ik altijd wel hoop (gemiddeld een 8 voor essays), maar een 6,5 is ook gehaald
Ik moest even naar mijn omaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:51 schreef no1uknow het volgende:
Het kan nog, in ieder geval tot kwart voor 9!
Haha, gewoon stukje freewriten en tikken met die handel. Moet kunnen, essays zijn teminste zoveel relaxter dan droge stof uit het boekje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef Marurk het volgende:
En weer 60 woorden erbij... het schiet op zeg.
Hoe doe je dat? Ik kan makkelijk 1000 woorden typen in een uurtje. Als je eenmaal op gang ben kan je toch aardig doortypen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef Marurk het volgende:
En weer 60 woorden erbij... het schiet op zeg.
Mwah, ik moet de boeken nog voor de eerste maal opendoen, heb de colleges ook al gemist voor een groot deel dus weet niet of het allemaal nog wel op tijd isquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:14 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Genoeg tijd dus. Je begint mooi op tijd, ik doe het je niet na
.
Dat heb ik, gelukkig, ook altijdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik kan makkelijk 1000 woorden typen in een uurtje. Als je eenmaal op gang ben kan je toch aardig doortypen?
Ehh... omdatquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik kan makkelijk 1000 woorden typen in een uurtje. Als je eenmaal op gang ben kan je toch aardig doortypen?
Hahaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:18 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik vast ben gaan studeren voor de tentamens van over 2 weken, om maar niet met die opdracht bezig te hoeven zijn die morgenavond af moet
Dat zuigtquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:19 schreef no1uknow het volgende:
Behalve als je je bronvermelding moet doen volgens de richtlijnen van de APA
Dat is nog even een stukje verder weg jaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha
Ik ben nu ook bezig met iets voor het 2e semester (/4e blok), terwijl ik echt nog genoeg andere dingen te doen heb voor nu
Moet wel zeggen dat er daarna wel kwaliteit van de pers komt rollen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is nog even een stukje verder weg ja![]()
En APA-style is inderdaad klote, kost me ook altijd uren extra om alle verwijzingen in orde te krijgen.
Ga gewoon de nacht doorhalenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:54 schreef Beardslasher het volgende:
laatste stuk een beetje afgeraffeld, Ik zie morgen wel hoeveel onzin ik heb getypt. Nu eerst 5 uur slaap pakken
Je kan het!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:47 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo, ben inmiddels op de helft. Bijna.
En nog de tijd tot 9.00 morgenvroeg.
Herkenbaar... Tot diep in de nacht doorwerken dus. Moet wel zeggen dat dat altijd verbazingwekkend goed gaat. 's Nachts kan ik altijd vet goed doorwerken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:47 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo, ben inmiddels op de helft. Bijna.
En nog de tijd tot 9.00 morgenvroeg.
Idemquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:40 schreef Marurk het volgende:
F*ckzooi, nu kan ik nog gaan voorbereiden voor morgen.Dag vrije avond.
haha, tenminste iemand met hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:27 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Idemkan mooi 2 nachten achter elkaar doorhalen. Ben pas net thuis, kan nu weer tot diep in de dacht werk voor morgen gaan maken. Gelukkig is het daarna weekend. Maar ben nu al kapot
en moet nog flink wat uurtjes werken zo.
Oh boy, sterkte. Van het weekend maar goed bijslapen danquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:27 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Idemkan mooi 2 nachten achter elkaar doorhalen. Ben pas net thuis, kan nu weer tot diep in de dacht werk voor morgen gaan maken. Gelukkig is het daarna weekend. Maar ben nu al kapot
en moet nog flink wat uurtjes werken zo.
Proefwerk ging wel redelijk, ik hoop op een 6 - al ben ik met elke voldoende wel tevreden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:11 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Mja dat is wel lekker. Ik zelf heb meestal dat ik tot 0.00 nog ff tv kijk, wat rondsurf op internet etc en pas daarna aan de slag ga. Als ik dan eenmaal bezig ben gaat het wel lekker, maar dan is vaak wel de nacht al (bijna) voorbijquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:56 schreef Marurk het volgende:
[..]
haha, tenminste iemand met hetzelfde probleem.Dat motiveert toch weer wat. Dan kunnen we ons er samen doorheen slepen.
![]()
Denk dat ik het toch niet later dan 0:00 uur ga maken... Ik ken de stof toch wel redelijk heb ik zo het idee...
Herkenbaar.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Mja dat is wel lekker. Ik zelf heb meestal dat ik tot 0.00 nog ff tv kijk, wat rondsurf op internet etc en pas daarna aan de slag ga. Als ik dan eenmaal bezig ben gaat het wel lekker, maar dan is vaak wel de nacht al (bijna) voorbij
dat zit er vannacht wel in, moet een deel van het verslag herschrijven.quote:
herkenbaar, ik doe vaak eerst de voorpagina, inleiding en conclusiequote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Iemand anders die het volgende bekend voorkomt: geen zin hebben verder te schrijven aan het resultaatgedeelte en dan maar eerst vast (een deel van) de conclusie, discussie en summary te schrijven?
whehe, ik zit Grey's Anatomy te kijkenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:22 schreef sanger het volgende:
Vandaag vrij genomen van het werk om te kunnen studerenNog niets gedaan though
Och de dag is nog jongquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:22 schreef sanger het volgende:
Vandaag vrij genomen van het werk om te kunnen studerenNog niets gedaan though
Damn.. drukke we(e)k(en)heb je dan..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:52 schreef Marurk het volgende:
Morgen en overmorgen moet ik ook flink aan de slag.Dag weekend.
![]()
Volgende week een presentatie en een paper, en vooral voor die presentatie moet ik nog veel literatuur lezen... Ik ga dus maar een beetje vroeg naar bed, maar ondanks dat weet ik nu al dat ik over precies twaalf uurtjes nog niet veel heb gelezen/getypt.
Jah nogal. Afgelopen week en de komende twee weken zijn echt arelaxed. Kan 't me amper permitteren om een dagje niks te doen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Damn.. drukke we(e)k(en)heb je dan..Bij mij is het nu gelukkig weer minimaal een weekje chillen/niks doen.
Was om half elf wakker, net ontbeten. Nog niets gedaan dus.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:52 schreef Marurk het volgende:
Morgen en overmorgen moet ik ook flink aan de slag.Dag weekend.
![]()
Volgende week een presentatie en een paper, en vooral voor die presentatie moet ik nog veel literatuur lezen... Ik ga dus maar een beetje vroeg naar bed, maar ondanks dat weet ik nu al dat ik over precies twaalf uurtjes nog niet veel heb gelezen/getypt.
Dat is wel een nuttige SOG! Ik ga hem onthoudenquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:14 schreef sanger het volgende:
En nu?
Ik ben zojuist de auto wezen wassen, met de hond gaan lopen en zit nu wat te surfen
Holy Crap!quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is wel een nuttige SOG! Ik ga hem onthouden
Tja, nu welquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:35 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Holy Crap!
In mijn tijd hadden studenten nog geen auto.
Is de OV kaart inmiddels afgeschaft?
Ik studeer deeltijd, dus geen recht op OV kaartquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:35 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Holy Crap!
In mijn tijd hadden studenten nog geen auto.
Is de OV kaart inmiddels afgeschaft?
Morgen dan maar?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef sanger het volgende:
Was vanmiddag vrij en heb tot op heden nog 0,0 gedaan
quote:Is het gelukt?Op donderdag 21 oktober 2010 02:03 schreef Marurk het volgende:
Nog niet klaar.
Heb nog wel een uurtje nodig.![]()
quote:Hier Grey'sOp vrijdag 22 oktober 2010 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
goed zeg!
hier ook SOG..
Karaoke!
quote:Ik niet
quote:Gelukkig ben ik dan niet de enige.Op zondag 24 oktober 2010 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb ook niet veel gedaanen ik heb nog een kater van gisteren
!
quote:Wat een leuk programma inderdaad. Moet er morgen ook mee gaan klooien.Op zondag 24 oktober 2010 22:39 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb één hoorcollege gelezen en dat vond ik weer genoeg
Morgen ga ik weer vechten met SPSS
quote:Je kan hetOp maandag 25 oktober 2010 10:31 schreef no1uknow het volgende:
Yes, de hele vakantie geen fuck gedaan, nu in 1 week een project in elkaar zetten, 3 take home tentamens én leren voor de tentamens van volgende week
quote:Welke studie doe je?Op maandag 25 oktober 2010 13:30 schreef Stephanti het volgende:
Ik meld me hier ook maar even...
Dankzij SOG heb ik mijn diploma vorig jaar niet behaald en heb ik een jaar lang studievertraging opgelopen. Ik ben dit schooljaar dus alles aan het afronden.
Ik moet het grootste gedeelte thuis doen, wat dus een hoop zelfdiscipline vergt. En waar ontbreekt het mij nu juist aan?![]()
Anyway, ik ben wel goed begonnen en plan alles van week tot week. Straks een gesprek met een docente over mijn scriptie, die ik al ver af had. Kan ik hem mooi thuis afmaken...arrghh, nu al geen zin!
quote:Wie zegt dat het stoer is om niets te doen?Op maandag 25 oktober 2010 13:48 schreef Ruuddd het volgende:
Waarom is het stoer om 'niets' te doen voor je studie? Dat hoor je namelijk nogal vaak tussen de wat jongere studenten en de gewone scholieren.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
ja, hier MLA, ook niet veel leuker hoor!
quote:Nouja je kent het wel:Op maandag 25 oktober 2010 13:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat het stoer is om niets te doen?
quote:Ik denk dat dat heel erg leeftijdsafhankelijk isOp maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Ruuddd het volgende:
[..]
Nouja je kent het wel:
'Heb je geleerd?' 'Nee man niets gedaan'
Heb je je HW af? 'Nee niets gedaan gister joh, geen zin'
dat soort antwoorden hoor je regelmatig (tenminste ik) maar ik vraag me nou af wat de essentie hiervan is. Desinteresse?
quote:Goed zo! Op naar de volgende?
quote:Vertaalacademie.
quote:Herkenbaar.Op maandag 25 oktober 2010 17:55 schreef Ace-of-Spades het volgende:
SOG voor mn statistiek bloktoets. Wat een droge dode stof is dat altijd.
quote:De toets is pas vrijdag en zo vroeg (voor mijn doen) ermee beginnen motiveert ook niet echt. Een paar uur voor de toets, dán heb ik motivatie jongenOp maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Zat gisteren ook te klooien met repeated measures ANOVA.
quote:Oh bleghOp maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Zat gisteren ook te klooien met repeated measures ANOVA.
quote:is een uitspraak van jezelf dus..Best grappig. In de vakantie geen flikker gedaan (terwijl dat natuurlijk de bedoeling was).
quote:Noem je dat stoer gedrag dan?Op maandag 25 oktober 2010 19:55 schreef Ruuddd het volgende:
@Automatic
[..]
is een uitspraak van jezelf dus..
quote:'Heb je geleerd?' 'Nee man niets gedaan'
Heb je je HW af? 'Nee niets gedaan gister joh, geen zin'
quote:Daar ben ik vanmorgen ook actief gaan zittenOp dinsdag 26 oktober 2010 12:19 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik SOG weer lekker verder. Ik ga zo maar naar de unibieb, anders wordt het écht niks.
quote:Idd. Internetten gaat echt nergens over en is echt de doodsteek voor ideaal-studenten-gedragOp dinsdag 26 oktober 2010 12:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar ben ik vanmorgen ook actief gaan zittenIk heb best wat dingetjes op papier gezet, maar heb ook ondertussen doelloos zitten internetten
quote:KloptOp dinsdag 26 oktober 2010 12:45 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Idd. Internetten gaat echt nergens over en is echt de doodsteek voor ideaal-studenten-gedrag
Ace of Spades, out
quote:Lol. Mijn schrijftempo ligt echt ontzettend laag, maar wat ik opschrijf is dan ook meteen goed. Hoef zelden nog wat aan te passen achteraf.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb juist teveel pagina's, moet bepaalde passages gigantisch in gaan korten op de een of andere manier.
quote:Ik zat te klikken in jouw sig. in de hoop ergens een link te krijgen naar gratis bierOp dinsdag 26 oktober 2010 15:01 schreef Stephanti het volgende:
Na mijn gesprek van gisteren over mijn scriptie ben ik thuis meteen alle dingen gaan verbeteren die mijn docente opgenoemd had, maar vandaag heb ik dan weer helemaal niks gedaan...en ik moet zo de stad in om een cadeautje te kopen voor een vriendin waar ik vanavond naartoe ga, dus er gaat weer niks van komen.
Morgen weer een dag, I guess...
quote:HahaOp dinsdag 26 oktober 2010 16:23 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Ik zat te klikken in jouw sig. in de hoop ergens een link te krijgen naar gratis bier
quote:Het is onderhand dinsdag en ik heb nog steeds nauwelijks gedaan, nu ga ik echt wat doen!Op maandag 25 oktober 2010 10:31 schreef no1uknow het volgende:
Yes, de hele vakantie geen fuck gedaan, nu in 1 week een project in elkaar zetten, 3 take home tentamens én leren voor de tentamens van volgende week
quote:Jij gaat (ook) voor de herkansing?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij gaat (ook) voor de herkansing?
quote:*aai*
quote:Mij wel. Nog minder bestaat. Maar ik ben zo moe en ik heb het zo druk en hier zo geen zin in! Maar goed, we gaan ervoorOp dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
*aai*Ik ook. Dit is me nog nooit eerder gebeurd, zo weinig motivatie.
quote:Tentamen morgenochtend. Interessant onderwerp, prima te doen qua lesstof. Maar afgelopen 2 weken waren behoorlijk druk met presentaties/verslagen/practica, gister een tentamen en blijkbaar had ik daardoor vandaag het concentratievermogen van een zak aardappelen. Tentamen is morgenochtend en ik kan al wel inschatten dat ik dat niet meer ga redden. Best rot, het was prima te doen geweest, als ik vandaag overdag gewoon was gaan lerenOp dinsdag 26 oktober 2010 22:57 schreef Swietje het volgende:
[..]
Mij wel. Nog minder bestaat. Maar ik ben zo moe en ik heb het zo druk en hier zo geen zin in! Maar goed, we gaan ervoorWaar gaat dat van jou over?
quote:Ik ben benieuwd hoe het gegaan is! Hopelijk viel het toch mee op een of andere manier!Op dinsdag 26 oktober 2010 23:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Tentamen morgenochtend. Interessant onderwerp, prima te doen qua lesstof. Maar afgelopen 2 weken waren behoorlijk druk met presentaties/verslagen/practica, gister een tentamen en blijkbaar had ik daardoor vandaag het concentratievermogen van een zak aardappelen. Tentamen is morgenochtend en ik kan al wel inschatten dat ik dat niet meer ga redden. Best rot, het was prima te doen geweest, als ik vandaag overdag gewoon was gaan leren.
quote:Wow, en dat op dit tijdstipOp woensdag 27 oktober 2010 10:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Ieks, ik heb gewoon al twee uur aan school gewerkt
quote:Helaas, compleet verprutst. Er werden ook dingen gevraagd die ik zelfs als ik wel had geleerd, niet had geweten.Op woensdag 27 oktober 2010 10:06 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is! Hopelijk viel het toch mee op een of andere manier!
quote:Oei...maar ja, aan de andere kant weet je nu bij de herkansing in ieder geval wat je kunt verwachten!Op woensdag 27 oktober 2010 12:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Helaas, compleet verprutst. Er werden ook dingen gevraagd die ik zelfs als ik wel had geleerd, niet had geweten.
quote:Heb ook wel redelijk doorgewerkt vandaag, ging in ieder geval beter dan gisteren. Morgen hopelijk nog zo'n dag.Op woensdag 27 oktober 2010 22:05 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb vandaag voor de verandering de gehele dag aan school besteedtBen nu nog steeds bezig en zit nu heerlijk in die flow.
quote:I have no other choice... Ik zal wel moeten. Maar morgenavond ben ik ervan af en dan heb ik lekker weekend.Op donderdag 28 oktober 2010 12:41 schreef Swietje het volgende:
Volhouden Marurk!
Hm. Over 20 minuten moet ik een deelvraag inleveren en ik heb er nog he-le-maal niks aan gedaan. Wat een ellende.
quote:Die deelvraag zal ik inderdaad even rapido uit mijn duim moeten zuigen. In het weekend moet ik een presentatie voorbereiden, daar wil ik al helemaal niet aan denken.Op donderdag 28 oktober 2010 12:44 schreef Marurk het volgende:
[..]
I have no other choice... Ik zal wel moeten. Maar morgenavond ben ik ervan af en dan heb ik lekker weekend.
Kun je niet iets verzinnen wat betreft die deelvraag?
quote:York of New YorkOp vrijdag 29 oktober 2010 08:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik lig nu SOGend in bed in een hotel in Yorkmet wifi!
quote:Heb je al een Yorkshire Pudding op?
quote:Dat zijn voor mij juist de leuke dingenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:07 schreef Marurk het volgende:
Geen zin meer.Nog één hele pagina (+ conclusie en samenvatting).
quote:Wat een overdosis aan termenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij juist de leuke dingenIk word moe van allerlei analyses en academische onderbouwingen.
Op dit moment ben ik bezig met het onderbouwen van mijn sampling methode en de implicaties die dat heeft voor de generaliseerbaarheid van mijn onderzoek.
quote:Ik heb me ook wat afgeanalyseerd hoord. Heb nu bijna 40 referenties...Op vrijdag 29 oktober 2010 11:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij juist de leuke dingenIk word moe van allerlei analyses en academische onderbouwingen.
[..]
quote:Kent u de copy and paste knop?Op vrijdag 29 oktober 2010 18:58 schreef Marurk het volgende:
WTF dit is echt stom. Heb ik net de conclusie getypt, kan ik nu nog een samenvatting gaan typen die dus nagenoeg hetzelfde is als de conclusie.Slaat echt nergens op.
quote:Jij ook succes! Wanneer moet het af zijn?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:00 schreef Swietje het volgende:
Succes Blossom!
Zometeen eerst trainen en daarna een presentatie schrijven en 2 verslagen...
quote:Succes, het gaat je lukken. Zat twee weken geleden met ongeveer hetzelfde, en het is me uiteindelijk ook gelukt.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:18 schreef Swietje het volgende:
De verslagen wil ik maandag inleveren (moet komende week, niet perse maandag, maar ik heb ook nog tentamens te leren, vandaar) en de presentatie heb ik dinsdag dus die wil ik vandaag wel echt afkrijgen zodat ik het nog kan oefenen etc.
quote:Held!Op zaterdag 30 oktober 2010 11:38 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Toets gepwnd met een uurtje voorbereidingstijd. Statistiek is gewoon logisch nadenken. Nieuwe blokken, nieuwe kansen!
quote:Wat debiel
quote:Je weet wat het verschil tussen een samenvatting en een conclusie is he?
Ja, maar doorgaans moet je in de conclusie je redenering samenvatten. Een conclusie mag geen nieuwe dingen bevatten, en is dus alleen maar herhaling. Althans, bij mijn studie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:46 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Je weet wat het verschil tussen een samenvatting en een conclusie is he?
Inderdaad, altijd dubbel gedoe is dat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, maar doorgaans moet je in de conclusie je redenering samenvatten. Een conclusie mag geen nieuwe dingen bevatten, en is dus alleen maar herhaling. Althans, bij mijn studie.
Natuurlijk is er een verschil, maar als ik een samenvatting moet geven van een stuk wat ik geschreven heb, kan ik de conclusie bijna copy-pasten. Er hoeft heel weinig aangepast te worden.
quote:Beste meneer/mevrouw Huppeldepup,Op zaterdag 30 oktober 2010 14:43 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe beginnen jullie een e-mail naar een docent/professor? Geachte [titel] [naam] vind ik zo formeel klinken aangezien het om een kort vraagje gaat.
quote:Zo doe ik het ookOp zaterdag 30 oktober 2010 14:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Beste meneer/mevrouw Huppeldepup,
[insert hier je vraag]
Of als het een docent is die je mag tutoyeren gewoon Hoi [insert voornaam],
Uiterlijk de 1e van de maand, geloof ik.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:09 schreef Ducktails het volgende:
Ik heb net de hoogte van mn lening gewijzigd. Is die wijziging al 24 november door gevoerd? Het is nog geen november, maar wel zondag...
En, gelukt?quote:Op maandag 1 november 2010 07:39 schreef no1uknow het volgende:
Zowaar vanochtend om 5 uur opgestaan om bezig te gaan met take-home tentamens en het werkt, ik zal overigens wel moeten want het moet vanmiddag om 3 uur ingeleverd worden. Als ik zo door blijf werken is het voor 12 uur af.
Jij bent positief, jezus.quote:Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef Swietje het volgende:
Yes, weer 'n bulk werk erbij omdat anderen te laks zijn om wat te doen. Maar ja, ik wil graag een voldoende dus het moet maar even.![]()
Nog te doen:
- Powerpoint presentatie afmaken als iedereen eindelijk alles gestuurd heeft
- Eigen onderdeel presentatie beter voorbereiden
- Opdrachtenmap afmaken
- Procesverslag + peerassessment
- Portfolio
- Reflectieverslag
Allemaal vandaag omdat ik het én te lang heb uitgesteld en mijn groepsgenoten hun werk niet doen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat me lukken!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben al een uurtje aan de slag...
Succes!!!!!quote:Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef Swietje het volgende:
Yes, weer 'n bulk werk erbij omdat anderen te laks zijn om wat te doen. Maar ja, ik wil graag een voldoende dus het moet maar even.![]()
Nog te doen:
- Opdrachtenmap afmaken
- Portfolio
- Reflectieverslag
Allemaal vandaag omdat ik het én te lang heb uitgesteld en mijn groepsgenoten hun werk niet doen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat me lukken!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterkte!quote:Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef Swietje het volgende:
Nog te doen:
- Opdrachtenmap afmaken
- Portfolio
- Reflectieverslag
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat me lukken!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Tjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op maandag 1 november 2010 15:13 schreef Swietje het volgende:
Het was meer een soort peptalk voor mezelf dan dat ik er daadwerkelijk in geloof dat het gaat lukkenMaar bedankt voor alle bemoedigende woorden!
Hey jij bent heul wel slim genoeg om dat gewoon te kunnen. En schop die groepsgenoten ook maar even wat pep in, dan redden jullie het welquote:Op maandag 1 november 2010 15:13 schreef Swietje het volgende:
Het was meer een soort peptalk voor mezelf dan dat ik er daadwerkelijk in geloof dat het gaat lukkenMaar bedankt voor alle bemoedigende woorden!
Same here. Deadlines voor verslagen/presentaties en dergelijke vind ik maar k*t. Tentamens daarentegen zijn wat relaxter (als je het een beetje hebt bijgehouden). Als een verslag/presentatie niet af is, dan ben je gewoon genaaid. Als je het leren niet helemaal af hebt gekregen, daarentegen, is dat vaak nog niet zo'n probleem omdat je altijd nog wel wat weet van de colleges/tutorial meetings enzo...quote:Op maandag 1 november 2010 16:25 schreef no1uknow het volgende:
Ja het is gelukt, een kwartier voor tijd alles afgekregen en ingeleverd! Nu beginnen met leren voor tentamens, maar daar heb ik geen moeite mee.
Niet alles letterlijk uit je hoofd leren.quote:Op maandag 1 november 2010 17:19 schreef wceend18 het volgende:
Voor morgen nog een hele engels presentatie in m'n hoofd stampen. Ben al sinds half 3 non-stop bezig en weet pas 2-2,5 van de 10 minuten uit m'n hoofd.Verder ook nog een schoolexamentoets die ik voor de helft ken en de andere helft nog moet leren. Maar ik zit nu vooral met die presentatie, want je mag er niks bij houden en ik weet nog bijna niks. Iemand een idee? :l
SOG is je "nieuwe" vriend?quote:
Waarover ben je je scriptie aan het schrijven?quote:Op maandag 1 november 2010 19:04 schreef Ewelina het volgende:
Ja hallo. Ik moet een scriptie schrijven dus ik zal hier vast veelvuldig te vinden zijn. Te beginnen met vanavond. Mijn inleiding die morgen af moet zijn vlot niet zo
Kijk, dat is een beginquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |