Ben zeer benieuwd naar deze serie, Den Uyl zag er goed uit in wat ik al gezien hebquote:De onthullende serie over het grootste corruptieschandaal dat Nederland gekend heeft.
In februari 1976 wordt bekend dat een hoge Nederlandse regeringsfunctionaris smeergeld heeft aangenomen van vliegtuigfabrikant Lockheed. Het wordt al snel duidelijk dat hiermee Prins Bernhard wordt bedoeld. Het land is in opschudding als blijkt dat Prins Bernhard daadwerkelijk smeergeld heeft aangenomen. Juliana dreigt met aftreden. De monarchie wankelt.
Wanneer hoge militairen zich met de zaak gaan bemoeien uit solidariteit met de Prins en ook het volk om openheid van zaken vraagt, kan Den Uyl zijn beslissing niet meer uitstellen. Kiest hij voor het behoud van de monarchie of niet? Een politieke thriller én een koningsdrama.
‘Den Uyl en de affaire Lockheed’ wordt zondag 10, 17 en 24 oktober rond 21.00 uur uitgezonden op Nederland 2.
Klopt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:25 schreef mitt het volgende:
Ik ga ook kijken
Het is dus een driedelige serie?
Ok, I'll keep it in mind.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb pillars al compleet en gebrand. Kopietje is zo gemaakt hoor
Jij kent de familie Den Uyl persoonlijk?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef golfer het volgende:
Alles klopt tot nu toe. Zelfs de bungalow in Buitenveldert met die kelder waar ik ook vaak kwam.
Ik kwam er regelmatig, ja.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:20 schreef themauster het volgende:
Jij kent de familie Den Uyl persoonlijk?
Ah vandaar.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kwam er regelmatig, ja.
Was samen met Liesbeth nogal actief in de afdeling Buitenveldert van de PvdA en we vergaderden vaakbij dat zooitje ongeregeld daar in huis.
Het was enigszins in een documentaire-achtige stijl gefilmd. Ik hou er wel van, maar dan is het inderdaad gauw saaiig. En ja, het script, het lijkt er op dat ze redelijk dicht in de buurt van de feiten willen blijven, dus leuker wás het gewoon niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef Mike het volgende:
Ik vond het niet zo geweldig. Saai gefilmd, saai script.
Het Watergate schandaal was voor het grootste gedeelte ook niet erg spannend, maar er is wel een goeie film over gemaakt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:39 schreef Cynix ® het volgende:
Het was enigszins in een documentaire-achtige stijl gefilmd. Ik hou er wel van, maar dan is het inderdaad gauw saaiig. En ja, het script, het lijkt er op dat ze redelijk dicht in de buurt van de feiten willen blijven, dus leuker wás het gewoon niet.
Dit gaat "Beatrix, Oranje onder Vuur" heten en gaat over de studententijd van Beatrix in Leiden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:51 schreef fratsman het volgende:
http://zappen.blog.nl/var(...)re-lockheed-bij-vara
Er is een vervolg van "Bernhard, schavuit van Oranje" in de maak!
Wie speelt jou dan in de serie?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef golfer het volgende:
Alles klopt tot nu toe. Zelfs de bungalow in Buitenveldert met die kelder waar ik ook vaak kwam.
De Mannetjesmaker is een politieke film, daarnaast vooral tv series, zoals de verfilming van Terug naar den Haag (van Thijn's deconfiture als minister)quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Voor zover ik weet zijn er in Nederland alleen films over de Nederlandse politiek waarin het Koningshuis een grote rol speelt. Denk aan De Kroon, De Prins en het Meisje en binnenkort Majesteit (allemaal van Peter de Baan overigens). Of kent iemand meer films/series?
Gespeeld door op zijn minst Gijs Scholten van Aschat, mag ik hopen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:07 schreef fratsman het volgende:
[..]
Misschien was die uitwisselingsstudent wel gebaseerd op Golfer!![]()
quote:
De moeite waard als je van op historische feiten gebaseerd goed gespeeld drama houdt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:07 schreef Arcee het volgende:
Na wat ik bij DWDD heb gezien misschien toch maar gaan kijken.
Ik zat net even op afbeeldingen te zoeken van Joop Keesmaat die Den Uyl speelt : geen wonder dat hij gecast is, het zou een broer kunnen zijnquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:54 schreef 18konijn het volgende:
Tjonge, Den Uyl wordt perfect gespeeld (Liesbeth trouwens ook)! Kan Paul Groot nog een puntje aan zuigen...
Te oud en te dik.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:57 schreef golfer het volgende:
Oh, wat heerlijk herkenbaar allemaal weer.![]()
De enige die ik slecht vind spelen is de acteur die Bernhard speelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |