abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87361549
Gerda Verburg zit overal naast , met haar landbouwpolitiek die meer leek op het omvormen van de landbouw naar een gesubsidieerd koeien pretpark waar rendement op het tweede plan kwam

Kennelijk is haar Glossy Gerda optreden bij veel mensen in het achterhoofd blijven hangen

quote:
'Verburg geen kandidaat-fractievoorzitter meer'

AMSTERDAM - Gerda Verburg is niet meer beschikbaar voor de functie van fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer. Dat meldt BNR Nieuwsradio op basis van Haagse bronnen.
© NU.nl/cp balkenende

Het CDA kiest dinsdag de nieuwe fractievoorzitter voor de Tweede Kamer. Demissionair minister van Landbouw Verburg zou een kanshebber zijn voor de post. Donderdag wilde ze echter niet bevestigen dat ze interesse heeft.

Verburg zou ondertussen ook kans hebben gemaakt op de post van minister van Defensie, maar vrijdag werd bekend dat CDA-senator Hans Hillen waarschijnlijk die baan krijgt.

Huidig CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen wordt de vicepremier en minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie in het nieuwe kabinet-Rutte.

Sinds de verkiezingen is hij zowel fractievoorzitter als demissionair minister van Buitenlandse Zaken. Hij kan het ministerschap echter niet blijven combineren met zijn functie in de Tweede Kamer.
© Novum
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87362629
Landbouw gaat op in Economische Zaken. Verhagen gaat die post invullen. Ik begrijp je punt niet.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:24:52 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87362811
Voor Verburg was eigenlijk de enige optie naast het Kamerlidmaatschap een ministerspost. Een aantal posten waren al snel ingevuld en ze kon dan alleen nog op Defensie of Onderwijs terecht, waar het CDA betere kandidaten voor had.

Als je dan geen fractievoorzitter wil worden, blijft het Kamerlidmaatschap over, wat verder ook geen schande is natuurlijk.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87364379
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:18 schreef Elfletterig het volgende:
Landbouw gaat op in Economische Zaken. Verhagen gaat die post invullen. Ik begrijp je punt niet.
ze had minstens staatssecretaris kunnen worden van min van bedrijvigheid / landbouw, maar de Glossy maakte de indruk dat ze te gevoelig was voor slijmende beleidsambtenaren met complimentjes

[ Bericht 5% gewijzigd door Verburg_K op 09-10-2010 20:57:43 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87423156
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:19 schreef Verburg_K het volgende:
Ze had minstens staatssecretaris kunnen worden van min van bedrijvigheid / landbouw, maar de Glossy maakte de indruk dat ze te gevoelig was voor slijmende beleidsambtenaren met complimentjes
Ze was beoogd fractievoorzitter, maar ziet daarvan af. Overigens wel begrijpelijk, als je weet welke rol de CDA-fractievoorzitter de komende tijd heeft...
pi_87423288
Wie zijn eigenlijk de reële kanshebbers om fractievoorzitter te worden nu?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_87423833
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Er vertrekken er nogal wat. Er moet een ervaren iemand voor de groep...
Joop Atsma? Sybrand van Haersma Buma? Eddy van Heijum? Henk Jan Ormel? Mirjam Sterk?
Ik heb eigenlijk geen idee.
pi_87423897
Als je er zo over nadenkt, zit het staatsrechtelijk allemaal ook wel vreemd in elkaar. Er wordt een fractievoorzitter gekozen terwijl de samenstelling van de fractie niet eens duidelijk is. Verschillende personen verlaten de fractie omdat ze bewindspersoon worden (of CdK van Overijssel) en daarvoor komen weer nieuwe fractieleden in de plaats. Maar die mogelijk kennelijk niet meestemmen. Zie ook de gang van zaken bij de VVD...

Het lijkt me trouwens ook niet duaal, want de beoogde bewindspersonen, die nu nog in de fractie zitten, stemmen mee over de vraag wie fractievoorzitter wordt en dus leiding geeft aan de groep mensen die juist de regering moet controleren.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2010 17:10:16 ]
pi_87423916
Zo praat je niet over je moeder, Karel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 oktober 2010 @ 17:12:11 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87424010
Dit had haar nog een motie van treurnis gekost _O-.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:15:12 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87424144
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik hoop eigenlijk op Coşkun Çörüz, mede om Wilders te dissen.
pi_87424553
maar ze heeft zich laten piepelen door haar beleidsambtenaren, wat zullen die jongens gelachen hebben om die tante
pi_87424862
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:25 schreef Verburg_K het volgende:
maar ze heeft zich laten piepelen door haar beleidsambtenaren, wat zullen die jongens gelachen hebben om die tante
Word eens concreet, als je wilt? Ik moet de eerste minister nog meemaken die zich niks van zijn/haar ambtenaren aantrekt.
pi_87425185
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Word eens concreet, als je wilt? Ik moet de eerste minister nog meemaken die zich niks van zijn/haar ambtenaren aantrekt.
De minister moet altijd zelf de baas blijven, dus wel luisteren uiteraard, maar de eigen lijn trekken, en dat ook laten merken
Als je zo gevoelig bent voor complimentjes, dat je voor schut gaat staan, dan ga je het verliezen, niet alleen als minister, ook als magazijnchef.

Toen die Glossy uitkwam kon iedereen direct in haar ziel kijken, dat mag nooit gebeuren, nooit.!! :7
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 oktober 2010 @ 17:50:19 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87425452
Bij Verburg heb ik het gevoel dat als er een mooie post vrij komt in NL dat ze dan weg is als TKlid.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_87425545
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef borisz het volgende:
Bij Verburg heb ik het gevoel dat als er een mooie post vrij komt in NL dat ze dan weg is als TKlid.
Bij het LEI zou ze wel op haar plaats zijn
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 18:03:36 #17
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87425949
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef borisz het volgende:
Idem.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87428676
Waar gaat het deel "natuur" eigenlijk naar toe?
pi_87430603
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Waar gaat het deel "natuur" eigenlijk naar toe?
Welke Natuur ??
Die strontweilanden, waar niemand mag komen ??
pi_87583479
http://www.elsevier.nl/we(...)n-privevliegtuig.htm

Met paard en wagen door het dorp en met privévliegtuig naar je kennissen :) >:)

quote:
Gerda Verburg huurde 25 keer een privévliegtuig
vrijdag 15 oktober 2010 19:52

De voormalig minister van Landbouw, Gerda Verburg (CDA), heeft tijdens haar bewindsperiode 25 keer een privévliegtuig ingehuurd. Eenmaal huurden zij en toenmalig minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) op dezelfde dag een vliegtuig, naar dezelfde bestemming; Luxemburg.

[ Bericht 21% gewijzigd door Verburg_K op 15-10-2010 20:14:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')