quote:'Verburg geen kandidaat-fractievoorzitter meer'
AMSTERDAM - Gerda Verburg is niet meer beschikbaar voor de functie van fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer. Dat meldt BNR Nieuwsradio op basis van Haagse bronnen.
© NU.nl/cp balkenende
Het CDA kiest dinsdag de nieuwe fractievoorzitter voor de Tweede Kamer. Demissionair minister van Landbouw Verburg zou een kanshebber zijn voor de post. Donderdag wilde ze echter niet bevestigen dat ze interesse heeft.
Verburg zou ondertussen ook kans hebben gemaakt op de post van minister van Defensie, maar vrijdag werd bekend dat CDA-senator Hans Hillen waarschijnlijk die baan krijgt.
Huidig CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen wordt de vicepremier en minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie in het nieuwe kabinet-Rutte.
Sinds de verkiezingen is hij zowel fractievoorzitter als demissionair minister van Buitenlandse Zaken. Hij kan het ministerschap echter niet blijven combineren met zijn functie in de Tweede Kamer.
© Novum
ze had minstens staatssecretaris kunnen worden van min van bedrijvigheid / landbouw, maar de Glossy maakte de indruk dat ze te gevoelig was voor slijmende beleidsambtenaren met complimentjesquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:18 schreef Elfletterig het volgende:
Landbouw gaat op in Economische Zaken. Verhagen gaat die post invullen. Ik begrijp je punt niet.
Ze was beoogd fractievoorzitter, maar ziet daarvan af. Overigens wel begrijpelijk, als je weet welke rol de CDA-fractievoorzitter de komende tijd heeft...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:19 schreef Verburg_K het volgende:
Ze had minstens staatssecretaris kunnen worden van min van bedrijvigheid / landbouw, maar de Glossy maakte de indruk dat ze te gevoelig was voor slijmende beleidsambtenaren met complimentjes
Er vertrekken er nogal wat. Er moet een ervaren iemand voor de groep...quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Wie zijn eigenlijk de reële kanshebbers om fractievoorzitter te worden nu?
Ik hoop eigenlijk op Coşkun Çörüz, mede om Wilders te dissen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Wie zijn eigenlijk de reële kanshebbers om fractievoorzitter te worden nu?
Word eens concreet, als je wilt? Ik moet de eerste minister nog meemaken die zich niks van zijn/haar ambtenaren aantrekt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:25 schreef Verburg_K het volgende:
maar ze heeft zich laten piepelen door haar beleidsambtenaren, wat zullen die jongens gelachen hebben om die tante
De minister moet altijd zelf de baas blijven, dus wel luisteren uiteraard, maar de eigen lijn trekken, en dat ook laten merkenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Word eens concreet, als je wilt? Ik moet de eerste minister nog meemaken die zich niks van zijn/haar ambtenaren aantrekt.
Bij het LEI zou ze wel op haar plaats zijnquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef borisz het volgende:
Bij Verburg heb ik het gevoel dat als er een mooie post vrij komt in NL dat ze dan weg is als TKlid.
Idem.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef borisz het volgende:
Bij Verburg heb ik het gevoel dat als er een mooie post vrij komt in NL dat ze dan weg is als TKlid.
Welke Natuur ??quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Waar gaat het deel "natuur" eigenlijk naar toe?
quote:Gerda Verburg huurde 25 keer een privévliegtuig
vrijdag 15 oktober 2010 19:52
De voormalig minister van Landbouw, Gerda Verburg (CDA), heeft tijdens haar bewindsperiode 25 keer een privévliegtuig ingehuurd. Eenmaal huurden zij en toenmalig minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) op dezelfde dag een vliegtuig, naar dezelfde bestemming; Luxemburg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |