abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:44:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350301
Zwangerschap en geboorte deel 699

2010

Oktober:
06 oktober 2010: Hik
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
15 november 2010: shellyjanssen
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
05 mei 2011: Loffie
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 09-10-2010 10:38:06 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:46:07 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350320
Met de laatste post van Suzanna:
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Zo, gisteravond wat gerommel, buikpijn, voorweeën en krampjes, maar het is nu allemaal weer rustig.

Ik zat vanochtend heerlijk met twee dochters op de bank (we hebben zo'n stoel met brede leuningen waardoor ze half op schoot, half op de stoel konden zitten met een deken over ons drieën heen, heerlijk) en toen zei Emma ineens: mama, je t-shirt is nat! Was mijn éne borst gaan lekken. Sta je toch raar te kijken als vierjarige... ;) maar gelukkig vonden ze mijn uitleg wel afdoende.

Ik heb gelukkig wat 'hulptroepen' kunnen inschakelen voor volgende week (onze school heeft een week extra herfstvakantie, ingaande volgende week) dankzij een lieve vriendin en een vrienden-netwerk, en de meiden zullen zich niet vervelen volgende week.
Af en toe kunnen ze ergens een dagje spelen, erg leuk voor ze. En soms ook wel rustig voor mij... want elke dag twee uur of langer in de speeltuin, fietstochtjes, etc. gaan je wel opbreken als je hoogzwanger bent. Daarnaast nog al het huishouden, de was, etc. en dan krijg je wel 'gerommel' (maar niks échts...).
Waarop ik hem sloot met:
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef DJMO het volgende:
Fijn dat je wat ontlast wordt suzanna! En dat lekken met een kind tegen je aan, had ik vanmorgen vroeg in bed. Jan was half wakker geworden, dus had 'm bij me gelegd, maar na tien minuten ofzo begon hij te draaien dus ik legde m terug in z'n ledikantje, en kruip zelf ook weer terug. ineens een (wat grotere) natte plek op m'n shirt :o
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87350797
Fijn dat je hulptroepen hebt, Suzanna!

Vriendlief heeft gister inderdaad babyneusspray meegekregen, maar heeft daarbij eigenlijk ook het advies gekregen om het alleen te gebruiken als het echt niet meer wil. Omdat je ook niet te veel zout binnen mag krijgen zeiden ze bij de drogist.
Ik heb het dus nog niet gebruikt, maar ik ben me toch beroerd van het dichtzitten van mijn neus...geef weer meer over, knallende koppijn en amper slapen. Als het zo lbijft vandaag, ga ik het toch maar gebruiken denk ik...
pi_87350912
Je moet ook aan jezelf denken hoor Nienna!

Fijn dat je de komende 2 weken hulptroepen hebt Suzanna! Lijkt me anders inderdaad best zwaar!

Troeta mag nu wel uit het lijstje denk ik DJMO ;)
pi_87350940
troeta mag eruit he djmo :)

ben blij dat k nooit gelekt heb :)
alleen na de bevalling even.

nienna, beterschap!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:37:20 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350960
-Nienna- heb je al geprobeerd te stomen? En die vicks neus inhaler werkt ook vrij goed om iig éven wat lucht te krijgen door je neus. (ik had er tot vorige week, ook zo'n vijf tot zes weken last van, het ging maar niet over :{ )

pi_87350987
Hulptroepen lijken me heerlijk!!

En Nienna teveel zout tjah wat is teveel zout er zitten geen kilo's zout in neusspray.
En een neusspray is minder schadelijk dan dat die verkoudheid overslaat in iets anders.
Ik zou lekker aan de zoutoplossing gaan :Y Maar als je echt niet wilt dan hoeft dat niet natuurlijk.

Ik heb een hele hele hele rustige buik.. Waar ik gister nog zat te puffen is er nu helemaal niets meer :)
Dus geen 10-10-10 voor mij :D Wat ook niet erg is natuurlijk want ik ben nog heul niet erg ver.
pi_87351062
Nienna, heb je al eens geprobeerd om te spoelen met zout water? Werkt als een tierelier! Krijg je ook minder zout binnen, want je spuugt het meteen uit. :Y)

http://www.medicalfacts.n(...)sche-neusontsteking/

Met een kopje opslurpen gaat het beste, vind ik.

Hier onder de eerste link, staat een goede omschrijving. (Kan de directe link niet posten omdat het een beveiligd PDF-bestand is.)

Zorg wel dat je alleen bent, erg charmant is het niet... :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:55:20 #9
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87351200
Yup zoutspoelen helpt in ieder geval om het even los te maken. Ik heb dit gedaan (was 2 weken geleden verkouden): eerst stomen, dan spoelen met zout water, sinaasappels gegeten, vick's ingesmeerd, paracetamol met vit c (had hoofdpijn) ingenomen. En dan soms ook de spray gebruikt (dan niet gespoeld met zout water natuurlijk!).

Voor stomen en spoelen geldt: alleen doen als je alleen bent weheheh.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87351532
Nienna, ik zou me niet zo'n heel erge zorgen maken over dat zout. Als je het bij een baby ook mag gebruiken, waarom dan niet een zwangeruoor de rest ook op je eten met zout.
En xylometazoline zou ik gewoon voor de nacht gebruiken, als noodgeval. Dan slaap je tenminste en dan hoef je je geen zorgen te maken over te hoge dosis o.i.d.

Kamillethee stomen kan ook helpen!

DJMO - zou het dan aan de kinderen liggen? ;)

[ Bericht 42% gewijzigd door Suzanna op 09-10-2010 11:21:23 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:26:19 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87351917
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:10 schreef Suzanna het volgende:
Nienna, ik zou me niet zo'n heel erge zorgen maken over dat zout. Als je het bij een baby ook mag gebruiken, waarom dan niet een zwangeruoor de rest ook op je eten met zout.
En xylometazoline zou ik gewoon voor de nacht gebruiken, als noodgeval. Dan slaap je tenminste en dan hoef je je geen zorgen te maken over te hoge dosis o.i.d.

Kamillethee stomen kan ook helpen!

DJMO - zou het dan aan de kinderen liggen? ;)
je steekt elkaar aan he ;)

pi_87352588
Als ik spoel met zout water gebruik ik een pipetje. Geeft ook niet zo'n troep.
Kopje zout water maken, pipetje vullen (gewoon te halen bij apotheek), hoofd achterover, pipetje leegknijpen en neus ophalen maar!
pi_87353119
Dat werkt het zelfde als met neusspray dus. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:19:49 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87353162
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
neusspray is ook niks anders dan gewoon zout opgelost in water :P

zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:23:21 #15
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87354652
Lieve dames hier, ik verhuis een topic terug.

Ik heb net een echo gehad en daarop was te zien dat ik gister een 'perfecte' vroege miskraam heb gehad. Waarschijnlijk is het vanaf het begin al niet goed geweest. Afgaande op het verhaal van de verloskundige dacht ik dat het veel heftiger zou zijn, dus ik ben zo blij dat ik vandaag terecht kon voor een spoedecho en dat ik dus niet het hele weekend heb hoeven wachten op iets wat ik al achter de rug blijk te hebben.

Hoe verdrietig ik ook ben omdat we niet vanaf mei met z'n drietjes zullen zijn, ik voel me ergens ook heel goed :@

Vanaf het begin heb ik getwijfelt en toen ik donderdag bloed verloor wist ik dat het ook echt niet goed was. Hoe verdietig het ook is, het voelt wel heel goed dat mijn instict klopte. En ondanks de twijfel of het wel goed zou gaan, heb ik de afgelopen weken geen moment getwijfeld of ik wel een kind wilde en of mijn vriend en ik dat samen wel aan zouden kunnen. Ook dat voelt heel goed.

En tot slot ben ik blij dat ik een 'perfecte' miskraam heb gehad. Mijn lichaam heeft gemerkt dat er iets niet goed was en heeft daar goed op gereageerd. Mijn baarmoeder bleek al helemaal schoon. Baarmoeder en eierstokken zagen er volgens de echoscopisten ook hartstikke mooi uit :')

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap en hoop hier snel weer terug te zijn :Y

:*
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:27:51 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87354762
Mevr_Mus je klinkt ook alsof het goed is zo. Ik ben blij dat je het zo goed weet te verwerken, en ik wens je heel veel succes in de toekomst en hoop je hier snel terug te zien! :*

pi_87354968
Mevr. Mus, je klinkt heel nuchter en dapper. Wat fijn dat alles schoon was, dat is wel eens anders. Sterkte met het verwerken, je klinkt er 'goed' onder. Hopelijk toch snel tot ziens hier, dat zou fijn zijn voor jullie! :*
pi_87355741
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
Niet als je grote slokken met een kopje via je neus naar binnen slurpt, hoor. Dan krijg je zoveel binnen, dat het meteen via je keel weer naar buiten komt. Zo spoel je de boel dus echt goed door, veel beter dan met een spraytje. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:01:03 #19
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87357882
Mevr_Mus :* Hopelijk gauw weer hier terug...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87357918
Sterkte mevr mus!
pi_87358039
Mevr.Mus :* wat verdrietig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:16:44 #22
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87358160
Sterkte Mevr. Mus. Wel 'fijn' dat je lichaam het zelf zo netjes heeft opgeruimd. Hoop dat je snel weer hier komt posten!

Hier is de nesteldrang gearriveerd bij zowel mij als mijn man :D. Gezellig samen alles op orde brengen dus vandaag.
pi_87358291
Mevrouw Mus, veel sterkte...

En bedankt voor de tips allemaal, ik heb de neusspray toch maar gebruikt vanochtend.
Het zit nu alweer helemaal dicht...misschien ook dat spoelen maar proberen vanavond (al ben ik wel een beetje bang dat ik daarvan gigantisch over mijn nek ga). Hopen maar dat het snel weer over is.
pi_87358365
Mevr Mus héél veel sterkte meis, wat klink je sterk zeg! Petje af hoor!

Nienna: Je moet ook niet teveel zout gebruiken hoor. Als ik het goed onthouden heb is het 1 á 2 theelepels zout op een kopje water.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:02:37 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87360533
Mevr Mus, wat een verdrietig nieuws voor jullie. Hopelijk ben je snel weer terug!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')