http://www.douane.nl/part(...)rhuisboedels-02.htmlquote:Verhuist u naar Nederland vanuit een niet-EU-land? Dan moet u bij de Douane aangifte doen.
In het algemeen mag u uw verhuisgoederen of persoonlijke goederen zonder dat u belasting moet betalen, invoeren in Nederland. U moet daarvoor een vergunning aanvragen.
Dit ja. Wat stelt 130 euro nou voor in verhouding tot die zogenaamde emotionele waarde die je er aan hecht?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:33 schreef Halcon het volgende:
BTW betalen, dan heb je je spulletjes terug.
Precies en al het gezeik. Het is vervelend, maar als het echt belangrijk voor je is, dan tik je 130 euro af i.p.v. er uren kostbare tijd in te steken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:34 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dit ja. Wat stelt 130 euro nou voor in verhouding tot die zogenaamde emotionele waarde die je er aan hecht?
niet alles gaat in het vliegtuig mee kerelquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies en al het gezeik. Het is vervelend, maar als het echt belangrijk voor je is, dan tik je 130 euro af i.p.v. er uren kostbare tijd in te steken.
Als het echt emotionele waarde heeft, dan neem ik het overigens ook wel zelf mee i.p.v. het in een pakketje van DHL te proppen.
Kleding en kleine souvenirs wel. Je maakt me niet wijs dat je 'n kilo of 34 aan spullen hebt waarmee je een enorme, emotionele band hebt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
niet alles gaat in het vliegtuig mee kerel
Het is natuurlijk te debiel voor woorden om 130 euro af te tikken voor iets dat van jou is....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kleding en kleine souvenirs wel. Je maakt me niet wijs dat je 'n kilo of 34 aan spullen hebt waarmee je een enorme, emotionele band hebt.
Tja. Voor veel dingen moet je invoerrechten betalen. Daar kun je wat van vinden, maar het is wel hoe het werkt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is natuurlijk te debiel voor woorden om 130 euro af te tikken voor iets dat van jou is....
Dat is in dit geval gewoon niet correct. De regels worden niet correct toegepast.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja. Voor veel dingen moet je invoerrechten betalen. Daar kun je wat van vinden, maar het is wel hoe het werkt.
Dat is nog de vraag dus.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is in dit geval gewoon niet correct. De regels worden niet correct toegepast.
Als er 130 euro voor wordt gerekend, dan is het echt wel iets anders dan wat foto's van papa en mama.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:
Voor dingen die je nieuw koopt en laat opsturen kan ik me voorstellen dat je moet betalen. Maar voor persoonlijke spullen die voor een ander geen waarde hebben vind ik het belachelijk dat je moet betalen.
Is dat zo gek? Als jij in een Amerikaanse webwinkel iets koopt, is het ook van jou. En betaal je er ook invoerrechten e.d. over. Die spullen, static, heb je die in de EU gekocht of daarginds?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is natuurlijk te debiel voor woorden om 130 euro af te tikken voor iets dat van jou is....
Kan het waard zijn een extra keer op en neer te vliegen voor wat zooi trouwens. Ik bedoel, 300 euro verzendkosten, 130 euro douane, en dat is nog maar 1 pakket.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies en al het gezeik. Het is vervelend, maar als het echt belangrijk voor je is, dan tik je 130 euro af i.p.v. er uren kostbare tijd in te steken.
Als het echt emotionele waarde heeft, dan neem ik het overigens ook wel zelf mee i.p.v. het in een pakketje van DHL te proppen.
Precies, ik vind het allemaal niet zo raar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:33 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Is dat zo gek? Als jij in een Amerikaanse webwinkel iets koopt, is het ook van jou. En betaal je er ook invoerrechten e.d. over. Die spullen, static, heb je die in de EU gekocht of daarginds?
Als het echt zo'n grote emotionele waarde heeft, dan neem je het zelf mee i.p.v. het in een pakketje op te sturen. Lijkt me ook niet dat iemand 34 kilo aan spullen heeft waar een grote emotionele waarde aan hangt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:44 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kan het waard zijn een extra keer op en neer te vliegen voor wat zooi trouwens. Ik bedoel, 300 euro verzendkosten, 130 euro douane, en dat is nog maar 1 pakket.
Beetje tegenspraak is ongewenst ofzo?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:47 schreef slacker_nl het volgende:
@Halcon, ga even ergens anders de wijsneus uithangen wil je.
Jij bent zeker nooit internationaal verhuisd? Ik heb 't meermaals gedaan en wat je mee krijgt in het vliegtuig zijn echt de kleren die je NU gaat dragen, dat is niet eens het grootste deel van je kledingkast. En, bedenk je wat fotoalbums e.d. wegen... Als je gehecht bent aan bepaalde boeken in het Chinees (immers, Hong Kong) kan ik me voorstellen dat je die ook mee wilt nemen, die pluk je hier niet even tweedehands van marktplaats. Dan gaan we het over trofeen van sportwedstrijden, speelgoed van kinderen, hobbybenodigdheden (ik heb 2 naaimachines staan bijvoorbeeld, eentje zo goed als onvervangbaar want wordt al meer dan een halve eeuw niet meer gemaakt), op maat gemaakte sportartikelen, etc ook nog even hebben?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het echt zo'n grote emotionele waarde heeft, dan neem je het zelf mee i.p.v. het in een pakketje op te sturen. Lijkt me ook niet dat iemand 34 kilo aan spullen heeft waar een grote emotionele waarde aan hangt.
130 euro?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:34 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dit ja. Wat stelt 130 euro nou voor in verhouding tot die zogenaamde emotionele waarde die je er aan hecht?
Hij heeft ook 300 betaald om het hierheen te halen dusquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:53 schreef Netherlander het volgende:
[..]
130 euro?
Kan ik voor een maand van eten hoor, vind het flink wat geld.
Het betalen van de factuur van degene die het transport verzorgt stelt je niet vrij van eventuele invoerrechten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:56 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hij heeft ook 300 betaald om het hierheen te halen dus
Static heeft geld genoeg. Tenminste, die indruk probeert hij altijd krampachtig te wekken in zijn topics.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:53 schreef Netherlander het volgende:
[..]
130 euro?
Kan ik voor een maand van eten hoor, vind het flink wat geld.
Ja duh. Lees ff op wie ik reageer, diegene stelt dat 130 euro veel geld is en dus niet ff niks voor iets wat emotionele waarde heeft. Iets waar je 300 euro voor betaalt om het te laten verzenden heeft naar ik aanneem wel emotionele waarde...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het betalen van de factuur van degene die het transport verzorgt stelt je niet vrij van eventuele invoerrechten.
Of financiele waarde... De dingen die echt emotionele waarde hebben houd ik bij me, andere zaken doe ik via de post.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:17 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja duh. Lees ff op wie ik reageer, diegene stelt dat 130 euro veel geld is en dus niet ff niks voor iets wat emotionele waarde heeft. Iets waar je 300 euro voor betaalt om het te laten verzenden heeft naar ik aanneem wel emotionele waarde...
Wat jij denkt boeit me niet zo eerlijk gezegd. Als je ergens twee jaar woont heb je altijd meer spullen als je weggaat. Misschien dat je daar geen ervaring mee hebt, maar ik kan je vertellen dat dat zo is. Wijsneus.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het echt zo'n grote emotionele waarde heeft, dan neem je het zelf mee i.p.v. het in een pakketje op te sturen. Lijkt me ook niet dat iemand 34 kilo aan spullen heeft waar een grote emotionele waarde aan hangt.
Ga je gang met tegenspreken, maar doe gewoon niet zo irritant bijdehand (tis geen KLB hier). Bekijk je reacties eens en je zal zien dat je betweterig overkomt. Je punt is duidelijk, je vind die 130 euro terecht en je zou anders met je spullen omgaan indien ze voor jou emotionele waarde hebben. Static vind het onterecht/ziet het anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beetje tegenspraak is ongewenst ofzo?
Daar zal het mee te maken hebben ja.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:12 schreef ach het volgende:
Mwah er zal wel niks aan de hand zijn als je aantoont dat je daar gewoond heb en terug ben verhuisd. Wel logisch anders zou iedereen met zo'n smoes belastingvrij kunnen importeren.
Het is er waarschijnlijk 1 omdat ze steekproeven nemen, of in de andere zat gewoon niks waar douanerechten of belasting over gerekend wordt.
Vast geen 34 kilo aan foto's en reservebrillen met grote emotionele waarde.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:37 schreef static het volgende:
[..]
Wat jij denkt boeit me niet zo eerlijk gezegd. Als je ergens twee jaar woont heb je altijd meer spullen als je weggaat. Misschien dat je daar geen ervaring mee hebt, maar ik kan je vertellen dat dat zo is. Wijsneus.
Tuurlijk weer knap staaltje bureaucratie. Eerst betalen en dan pas kijken we of het al dan niet terecht is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:08 schreef JoPiDo het volgende:
Je kunt één keer aangeven het niet eens te zijn met de beslissing van de douane, dan bekijken ze het pakketje opnieuw en vragen misschien een andere prijs. Daarna moet je het bedrag eerst betalen voordat je bij de douane officieel bezwaar kunt indienen. Dat bezwaar indienen wordt serieus genomen, dus je kunt je verhaal goed kwijt en op basis daarvan maken ze een nieuwe beslissing. Je kunt dan dus geld terug krijgen.
DHL is niet verantwoordelijk, het heeft geen zin om met hun in discussie te gaan hierover!
Dat is een heel logische aanpak, de ontvanger hoeft niet te wachten op zijn spullen en de bezorger zit niet met een stapel onbezorgde pakketjes.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:37 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Tuurlijk weer knap staaltje bureaucratie. Eerst betalen en dan pas kijken we of het al dan niet terecht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |