abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4332445
Wie is er weleens in Kreta geweest?
Ben opzoek naar gezellige restaurantjes,barretjes enz
Elke dag is een feestdag,je moet alleen zelf de slingers ophangen !!!!!
pi_4332531
Ik ga dit jaar voor het eerst.... naar Malia Beach.

Wie nog meer ?

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_4332536
Ikke
pi_4332554
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:31 schreef Nadientje het volgende:
Ikke
was te verwachten !
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_4332565
Nadientje,Ga je vanaf Beek?
pi_4332639
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:35 schreef Gilberto het volgende:
Nadientje,Ga je vanaf Beek?
neej...vanaf schiphol

en jij? wanneer ga je?

pi_4332667
We gaan in Juli,vanaf Belgie.
Werk je allang bij Mc drek ??
pi_4332723
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:46 schreef Gilberto het volgende:
We gaan in Juli,vanaf Belgie.
Werk je allang bij Mc drek ??
huh was dat voor vraag maar goed jah werk er al 4 jaar...parttime he

pi_4334852
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:22 schreef Gilberto het volgende:
Wie is er weleens in Kreta geweest?
Ben opzoek naar gezellige restaurantjes,barretjes enz
Ik ga dit jaar voor 't eerst naar Kreta (samen met een paar andere FOK!kers).
Aankomende woensdag maak ik m'n laatste examen... Daarna snel naar huis toe om wat te eten en nog wat dingen te regelen, want... Die zelfde woensdag vertrek ik
pi_4334908
Prettige vakantie alvast, hou je me op hoogte over gezellige restaurantjes en barretjes?
pi_4334939
quote:
Op zondag 26 mei 2002 19:18 schreef Gilberto het volgende:
Prettige vakantie alvast, hou je me op hoogte over gezellige restaurantjes en barretjes?
Doe ik...
  zondag 26 mei 2002 @ 23:23:22 #12
24861 Riooo
Land of sun, samba and wine
pi_4338540
Aardbevinkie was er toch in Kreta
  maandag 27 mei 2002 @ 19:16:52 #13
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_4349005
wij waren in chersonisos geweest, en daar heb je ook zon hard rock cafe, daar kun je lekker eten vind ik, maar vooral de grote hamburger die ze hebbe daar. Het heette de boston bellie burger ofzo, het is als je die in je eentje opkrijgt krijg je een certificaat :-)
Lighten the f*ck up.
pi_4387735
Cool Tempest, wij willen ook naar Chersonisos Heb je misschien wat meer info voor ons? weblinks of zelf wat input o.i.d.? thnx!
Hoe wil jij je eitje morgenvroeg? Gekookt of bevrucht?
pi_4387865
Ikke gaat over 2 weekjes naar Kos...
wie nog meer? Is er al es iemand heengeweest hier
die leuke tips heeft..??
(op chillen was ik zelf al gekomen..)
La..lala..lalala...
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:01:34 #16
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4388096
Ik ben vorig jaar met een Last minute met 3 vrienden naar Kreta geweest. We zaten in Hersonnisos.
Hersonnisos is een héle leuke badplaats. er komen veel jongeren, en (met alle respect) het niveau ligt stukken hoger dan op Salou enzo... Het is supermooi, het stadje is schoon, en de mensen zijn erg vriendelijk, of ze zitten gewoon goed in hun rol.
Je hebt leuke strandjes, zowel gratis stranden als stranden waar je voor ik meen dat het iets van 15 gulden per dag een strandstoel met parasol kunt huren.
Je hebt veel gezellige eettentjes, en het eten is voor toeristische begrippen normaal geprijsd. Wil je eens wat meer naar buiten, kun je naar Malia Beach gaan. Daar heb je wat goedkopere kleine cafeetjes. Daar is een gehucht en het scheelt al snel de helft in prijs.

Je hebt heel veel goede uitgaanstenten in Hersonnisos. Goeie disco's met verschillende scenes, maar over het algemeen is de dancescene wel overheersend. Dat wijkt dan af van club, techno, trance, en gewoon het commerciële gebeuren. Je hebt ook wat rocktenten, ook supergaaf...

Al met al; veel plezier!

Action is the enemy of thoughts
pi_4388138
Bedankt Reintje voor je informatie. meer info is altijd welkom
Hoe wil jij je eitje morgenvroeg? Gekookt of bevrucht?
  † In Memoriam † donderdag 30 mei 2002 @ 21:24:34 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4389072
Ik ben ook ooit eens een weekie naar Kreta geweest. Goed toeven. Chersonisos is the place to be. Wel een hoog Friet-van-Piet-gehalte, je grieks woordenboek kun je gerust thuis laten.

Tips:
- Huur geen brommer, levensgevaarlijk!
- Neem oordopjes mee als je niet van Koos Alberts houdt.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4389948
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 21:24 schreef Cynix ® het volgende:
Chersonisos is the place to be.
Als je van Lloret-de-Mar-Costa-Brava-achtige-lang-leve-de-lol-pak-nog-een-biertje-neem-een-patatje-van-Adje-en-probeer-nog-eens-een-Engels-grietje-op-te-pikken-vakanties houdt wel...

Zo niet dan heeft Kreta nog vele verrassende andere kanten te bieden. Natuurschoon, afgelegen ongerepte strandjes, behalve de alom bekende Samaria-kloof nog enkele honderden andere kloven waar geen mens komt, bergen met eeuwige sneeuw, enzovoort...

Kijk eens op de volgende websites:
- http://www.explorecrete.com/
- http://www.interkriti.org/

Of bezoek mijn favoriete plekje op Kreta op:
- http://www.yhplakias.com/

zondag 2 juni 2002 @ 13:34:39 #20
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4415281
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als je van Lloret-de-Mar-Costa-Brava-achtige-lang-leve-de-lol-pak-nog-een-biertje-neem-een-patatje-van-Adje-en-probeer-nog-eens-een-Engels-grietje-op-te-pikken-vakanties houdt wel...

Zo niet dan heeft Kreta nog vele verrassende andere kanten te bieden. Natuurschoon, afgelegen ongerepte strandjes, behalve de alom bekende Samaria-kloof nog enkele honderden andere kloven waar geen mens komt, bergen met eeuwige sneeuw, enzovoort...

Kijk eens op de volgende websites:
- http://www.explorecrete.com/
- http://www.interkriti.org/

Of bezoek mijn favoriete plekje op Kreta op:
- http://www.yhplakias.com/

O gelukkig! De schrik zat er even in!
Het vriendje (dan het mannetje) en ik gaan na het trouwen lekker een weekje naar Kreta. Hebben we net geregeld.
Maar als ze Koos Alberts gaan draaien ben ik weg! Hazes is 10x beter!
Ben dan ook blij om te zien dat Kreta meer heeft dan alleen maar dat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_4415318
Wow, dan ga ik echt een top vakantie krijgen.
Hebben ze daar een zand of kiezel strand???
pi_4415847
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:34 schreef dutchie het volgende:

[..]

O gelukkig! De schrik zat er even in!
Het vriendje (dan het mannetje) en ik gaan na het trouwen lekker een weekje naar Kreta. Hebben we net geregeld.
Maar als ze Koos Alberts gaan draaien ben ik weg! Hazes is 10x beter!
Ben dan ook blij om te zien dat Kreta meer heeft dan alleen maar dat.

Naar welke plaats gaan jullie?

Overigens schijnt het buiten het hoogseizoen nog wel een beetje uit te houden te zijn in Hersonnissos. Mijn ouders komen morgen terug na een vakantie van 2 weken en hebben het er met veel dagen strand en een aantal uitstapjes in de omgeving wel naar hun zin gehad. Wil je wat meer van Kreta zien dan is een auto onontbeerlijk. De afstand van westkust naar oostkust is zo'n 300 kilometer!

pi_4415885
Ik ga naar Malia en jullie allemaal....??
Heb er ontzettend veel zin in, ik heb de afgelopen vakantie in turkije zo'n pech gehad met alles....
ik hoop dat het nu beter wordt....in ieder geval geen regen dan
pi_4415891
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:38 schreef Gilberto het volgende:
Wow, dan ga ik echt een top vakantie krijgen.
Hebben ze daar een zand of kiezel strand???
De lange stranden aan de noordkust over het algemeen zandstrand (geloof ik). Weet niet hoe het in de buurt van Hersonnissos is. De strandjes aan de zuidkust zijn meer kiezelstrandjes. Zie onderstaande foto:

pi_4415909
Bedankt voor de informatie
  maandag 3 juni 2002 @ 08:53:21 #26
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4424225
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Naar welke plaats gaan jullie?

Hersonnissos it is.
  Redactie Games maandag 3 juni 2002 @ 12:11:12 #27
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_4426305
Vorig jaar geweest:)
Super 2 weken lang dronken geweest en overdag of strand of het eiland bekijken.
Was de moeite waard!
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_4434982
quote:
Op maandag 03 juni 2002 08:53 schreef dutchie het volgende:

[..]

Hersonnissos it is.

Nahja, d'r zal daar toch wel ietsie meer te doen zijn dan zuipen, achter de wijven aanjagen en met Koossie Alberts meegalmen?

Ik zal mijn ouders eens vragen wat voor uitstapjes ze gemaakt hebben. Weet in ieder geval dat ze een dagje heen en weer naar Santorini zijn geweest, het bekende vulkanische eiland ongeveer 3 uur varen ten noorden van Kreta. Verder zou ik het geboekte hotel een dag of 3 of 4 "links" laten liggen en met een gehuurde auto de west- en zuidkust gaan verkennen. Zeg maar de route Heraklion - Rethimnon - Georgioupolis - Chania - Kastelli - Falassarna - Elafonisi - Paleohora - terug naar Chania - Vamos - Chora Sfakia - Frangokastelli - Plakias (mijn favo-bestemming) - Preveli - Spili - Matala - en via Heraklion terug naar Hersonnissos (op http://www.interkriti.org kun je alle info over genoemde plaatsen en meer vinden!). Dit kost natuurlijk wel wat voor accommodatie (ik schat zo'n 20 a 25 euro per 2-persoonskamer per nacht) en autohuur, maar je ziet meer van het eiland dan de doorsnee-Hersonnissos-ganger!

dinsdag 4 juni 2002 @ 10:53:16 #29
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4440796
Dank je Kozz!
pi_4444170
Dit jaar Chersonissos
pi_4447013
We gaan inderdaad naar Hersonnissos !!!!!
pi_4453197
Uitstapjes in de buurt van Hersonnissos:

- Lassithi-hoogvlakte met o.m. de grot van Psychro en antieke windmolentjes.
- het eiland Spinalonga, een voormalig fort en later lepra-kolonie, vlak voor de kust van Elouda en Agios Nikolaos.
- De ruïnes van Knossos, iets ten zuiden van Heraklion.
- De oostkust met het palmenstrand van Vai, Zakros met een strand, een Minoïsch paleis en een adembenemende kloof en Sitia, de meest oosters gelegen stad op Kreta.
- De zuidkust met onder meer het stadje Ierapetra.

Nog wat meer over Hersonnissos en omgeving: http://www.explorecrete.com/hersonissos-du.html

pi_4478575
Ik ben net terug uit Kreta...
We zaten in Malia, in een appartement met een geweldig groot balkon (Parthenis Palace).
We hebben veel verschillende dingen gedaan:
- uiteraard op 't strand gelegen / in de zee gezwommen
- uit geweest in Malia (je kunt er echt goed uitgaan. Gezellige proppers, exotische cocktail-barretjes en erg veel engelse jongeren )
- Samaria-kloof bezocht (prachtige natuur. Moet je zeker doen als je naar Kreta gaat. Je moet alleen wel een redelijke conditie hebben)
- Gescheurd op een jetski (moet je ook echt doen. Ik had nooit gedacht dat 't zo snel zou gaan)
- Tja... Kep nog zo veel meer gedaan... Maar ga nou maar gewoon naar Kreta toe. Je hebt er vast en zeker een mooie vakantie.
pi_4478659
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 18:20 schreef F-Snake het volgende:
We zaten in Malia, in een appartement met een geweldig groot balkon (Parthenis Palace).
- uit geweest in Malia (je kunt er echt goed uitgaan. Gezellige proppers, exotische cocktail-barretjes en erg veel engelse jongeren )
- Samaria-kloof bezocht (prachtige natuur. Moet je zeker doen als je naar Kreta gaat. Je moet alleen wel een redelijke conditie hebben)
- Gescheurd op een jetski (moet je ook echt doen. Ik had nooit gedacht dat 't zo snel zou gaan)

Ik ga ook naar malia, wilde eerst ook naar parthenis palace maar mijn vriendje wilde liever hotel dus nu zitten we ergens anders in malia, maar wel al leuk om te horen dat het daar leuk is
- Tja... Kep nog zo veel meer gedaan... Maar ga nou maar gewoon naar Kreta toe. Je hebt er vast en zeker een mooie vakantie.

pi_4480264
quote:
Je vergeet Santorini
Mooi eiland, maar je bent er wel een hele lange dag zoet mee.
[i]You don't need eyes to see, you need vision[/i]
pi_4488485
quote:
En je vergeet knossos. Maar dat is trouwens niet echt geweldig. In ieder geval niet met excursie doen. Dat is ook simpel zelf te regelen. Gewoon in een bus naar heraklion stappen. Ik vond het paleis beetje tegenvallen. Overval hekken en gerepareerde stuf. Deed mij beetje nep aan, maar het geeft wel een goed beeld.

En ja ik wil NU weer terug naar Kreta

pi_4490666
quote:
Parthenis Palace ben ik ook geweest erg relax moet ik zeggen ... en met die engelse daar kan je enorm lachen ... en de kloof is zeker aan te raden
"Chaos Theory is a new theory invented by scientists panicked by the thought that the public were beginning to understand the old ones."
  maandag 10 juni 2002 @ 00:11:53 #38
23328 NiMPhoenix
www.nimation.nl
pi_4521480
* NiMPhoenix heeft nix toe te voegen aan het verhaal van F-Snake...
Aangezien, T-Fone en Delnooz hem voor waren.

Iedereen naar Kreta...
Ik mis het

Today we escape, we escape.......
pi_4725604
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Voor diegenen die geinteresseerd zijn in een andere kant van Kreta hierbij een link naar een artikel in Athens News: Off the beaten track: Wild West, Cretan style
  maandag 24 juni 2002 @ 15:40:07 #40
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4730641
Kozzmic, ik ga zondag 30 juni a.s. naar het vissersplaatsje Sissi.
Kan daar maar weinig info over vinden, omdat het (nog) niet zo toeristisch is heb ik begrepen/was ook bewuste keus..
Aangezien jij hier strooit met linkies, kan jij mij wat info over dit plaatsje leveren?? bvd!!
pi_4730740
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:40 schreef GRUMBLER het volgende:
Kan daar maar weinig info over vinden, omdat het (nog) niet zo toeristisch is heb ik begrepen/was ook bewuste keus..
Aangezien jij hier strooit met linkies, kan jij mij wat info over dit plaatsje leveren?? bvd!!
kom even op icq, ben zelf in Sissi geweest....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  maandag 24 juni 2002 @ 15:49:37 #42
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4730799
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:45 schreef David Letterman het volgende:

[..]

kom even op icq, ben zelf in Sissi geweest....

wil ik wel, maar lukt niet op m'n werk....

vandaar rood bloempie....

pi_4730825
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:49 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

wil ik wel, maar lukt niet op m'n werk....

vandaar rood bloempie....

ok, heb alvast een verzoekje naar je toegstuurd voor autho....

on-topic: Sissi is echt heel tof, klein plaatsje, dichtbij Malia, dus voor meer info etc, icq maar even.....(als je thuis bent)....

Pulp Fiction
  maandag 24 juni 2002 @ 15:58:16 #44
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4730927
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:51 schreef David Letterman het volgende:

[..]

ok, heb alvast een verzoekje naar je toegstuurd voor autho....

on-topic: Sissi is echt heel tof, klein plaatsje, dichtbij Malia, dus voor meer info etc, icq maar even.....(als je thuis bent)....

Ik heb begrepen dat het op 10km van Malia ligt.

Spanx trouwens (bij voorbaat)!
pi_4730967
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:58 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat het op 10km van Malia ligt.

Spanx trouwens (bij voorbaat)!

ja, het is echt een kippestukje vanaf Sissi, Malia is veel drukker, groter, Sissi is echt heel erg leuk...haventje, lekkere restaurantjes, etc, maar daar hebben we het wel over, anders wordt het zo slowchat...

geen dank, ik merk het wel....

Pulp Fiction
pi_4732119
quote:
Op maandag 24 juni 2002 15:40 schreef GRUMBLER het volgende:
Ben er zelf nooit geweest, had er ook niet van gehoord, maar hier heb je een link naar Interkriti.org met informatie over Sissi: http://www.interkriti.org/visits/sisi.html

Verder levert Google deze 1180 zoekresultaten op.

maandag 24 juni 2002 @ 17:11:14 #47
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4732220
quote:
Op maandag 24 juni 2002 17:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ben er zelf nooit geweest, had er ook niet van gehoord, maar hier heb je een link naar Interkriti.org met informatie over Sissi: http://www.interkriti.org/visits/sisi.html

Verder levert Google deze 1180 zoekresultaten op.

spanx!

had google uiteraard ook al gebruikt alleen niet op Crete + Sissi .....

pi_4806484
*kick*

ben wel benieuwd naar een verslagje van Dutchie's avonturen in Hersonnissos

pi_4806538
Wij vetrekken over 2 weken naar Chersonisos!!
Ik heb gehoord dat Star Beach, helemaal het einde moest zijn!! Bars in het water, grote glijbanen, etc etc. Echt een hoog Door-het-lint gehalte!

Wij gaat er nog meer naar Cher. in de periode 12 Juli - 23 Juli!!!

Ik verheug me er iig goed op!!!!

Wie?
pi_4806603
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 10:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik heb gehoord dat Star Beach, helemaal het einde moest zijn!! Bars in het water, grote glijbanen, etc etc. Echt een hoog Door-het-lint gehalte!

Wij gaat er nog meer naar Cher. in de periode 12 Juli - 23 Juli!!!

Ik verheug me er iig goed op!!!!

zolang je maar niet weer die mentale theo tegenkomen met zijn walgelijke gedrag. vorigend jaar op Mallorca was het zowat om de 3 dagen gigantisch knokken bij het Feestpaleis. Of moet ik zeggen scheetpaleis, die meur was niet uit te houden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 29 juni 2002 @ 10:49:45 #51
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_4806655
Wat ik erg leuk vond was Matala, aan de zuidkust. Een klein, gezellig plaatsje wat in de sixties een hippieplaats was. Daar is nog veel van te merken, want er hangt nog steeds zo'n relaxed sfeertje. Ook zie je nog veel oude hippies.
Verder is er bij het strand een grote rots waarin allemaal holen zijn gemaakt waarin de hippies woonden.
Echt de moeite waard om er eens te gaan kijken !
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 29 juni 2002 @ 15:21:56 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4809204
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 10:16 schreef Kozzmic het volgende:
*kick*

ben wel benieuwd naar een verslagje van Dutchie's avonturen in Hersonnissos

Euh Kozz...
Reisverslag honeymoon
pi_4810083
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 10:49 schreef Blue-eyes het volgende:
Wat ik erg leuk vond was Matala, aan de zuidkust. Een klein, gezellig plaatsje wat in de sixties een hippieplaats was. Daar is nog veel van te merken, want er hangt nog steeds zo'n relaxed sfeertje. Ook zie je nog veel oude hippies.
Verder is er bij het strand een grote rots waarin allemaal holen zijn gemaakt waarin de hippies woonden.
Echt de moeite waard om er eens te gaan kijken !
Erg fraai plaatsje met en erg fraai strand daar ja. Die holen zijn alleen niet gemaakt door de hippies maar zijn al een stuk ouder denk ik te zien aan wat tekens bij de ingangen van sommige holen. Leuk om daar eens over die rots te klimmen, vooral lekker naar boven klimmen en daar ff uurtje bij zo'n hol gaan zitten en genieten.

Verder woont er in Matala zelf nog maar 1 hippie (een duitser) en die is niet te missen, hij heeft een schildersatelier vlak bij het pleintje in Matala zelf.

*kan ff niet uploaden bij sjello, pics volgen*

[Dit bericht is gewijzigd door ArTiC op 29-06-2002 17:27]

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_4812917
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 15:21 schreef dutchie het volgende:

[..]

Euh Kozz...
Reisverslag honeymoon

ooooopzz
  zaterdag 29 juni 2002 @ 23:40:32 #55
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_4814903
Nog een aanrader: ga een dag naar Spinalonga !
Vanuit Agios Nicolaos kan je dagelijks om 10 uur de boot nemen naar het eiland Spinalonga, een voormalige leprakolonie welke tot begin van de 20e eeuw nog in gebruik is geweest. Heel indrukwekkend !
Heel belangrijk: wees er zeker van dat je de juiste gids krijgt: Victor Zorbas, een Nederlandssprekende markante oudere man.
Te voet neemt hij je mee door de voormalige kolonie en hij vertelt op een hele indrukwekkende manier over alles wat er op dat eiland gebeurd is.
Verder is de boottocht ook de moeite waard.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 29 juni 2002 @ 23:41:42 #56
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4814924
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 23:40 schreef Blue-eyes het volgende:
Nog een aanrader: ga een dag naar Spinalonga !
Vanuit Agios Nicolaos kan je dagelijks om 10 uur de boot nemen naar het eiland Spinalonga, een voormalige leprakolonie welke tot begin van de 20e eeuw nog in gebruik is geweest. Heel indrukwekkend !
Heel belangrijk: wees er zeker van dat je de juiste gids krijgt: Victor Zorbas, een Nederlandssprekende markante oudere man.
Te voet neemt hij je mee door de voormalige kolonie en hij vertelt op een hele indrukwekkende manier over alles wat er op dat eiland gebeurd is.
Verder is de boottocht ook de moeite waard.
Ja het bier is goedkoop op de boot, je gaat ook zwemmen met dolfijnen en de brrodjes zijn lekker.
PS Victor Zorba is een ouwhoer..
  zaterdag 29 juni 2002 @ 23:46:57 #57
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_4815013
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 23:41 schreef Frenkie het volgende:

[..]
PS Victor Zorba is een ouwhoer..

Ja, hij kan inderdaad wel erg ouwehoeren en volgens mij overdrijft hij ook wel een en ander, maar Spinalonga is interessanter dan (toeristentrekker nr. 1) Knossos !
pi_4815602
Ik ben twee jaar geleden naar Kreta geweest en voor mij was het enigszins een tegenvaller. Ik had verwacht dat het een eiland was waar je gewoon alle kanten op kon. Niet veel was minder waar. We hebben gelukkig de gehele vakantie scooters gehuurd, zodat we het halve eiland doorgecruised zijn. Chersonisos en Malia zijn echte Lorret-achtige steden, met veel disco's en veel popi-jopie figuren, macho's en bouwvakkers. Houd je van een strand/uitgaansvakantie dan zit je op Kreta gebakken, maar wil je wat cultuur of natuur snuiven, dan kun je beter naar het vaste land gaan. Een keer zijn wij (vier vrienden) op de scooters van de noordkant naar de zuidkant gereden. Het zuiderlijke deel is totaal anders. Heel veel Bananen plantages en zeer rustige stranden en Beachclubs. Wel een beleving, maar als je des avonds terugkomt dan baal je van je schrale reet en een pijne rug. Verder is het klimaat in Kreta zeer benouwd en kleverig te noemen. Zelfs 's nachts in je appartement zonder airco (tip: neem een appartement met airco) koelt het niet af. Het resultaat is een erg slome vakantie en je hebt niet echt veel zin om iets te gaan doen. Mooi is dat iedere avond minstens 1 keer in de gehele stad de stroom voor een paar minuten uitvalt. Supermarktjes die doorgaans tot 2.00 uur 's nachts open zijn spelen daarop in door routinematig een handcalculator te pakken. Kreta is in de bekende touristensteden vrij prijzig. Voor een fles Cola betaal je snel 2 tot 2,5 euro. Groenten zijn er nauwelijks te krijgen (wel sla) en als je twee weken zonder groenten zit is een lekkere bloemkool toch behoorlijk lekker. Wanneer je door de straten van de grote steden loopt wordt je door proppers naar binnen gelokt.

Misschien ben ik een te saaie lul voor dit soort oorden, maar mij zul je nooit meer op Kreta treffen (eventueel buiten het hoogseizoen). Ik vind het leuk als een vakantie iets meer invulling heeft dan alleen zon, zee, populaire figuren, alcohol en sex (van dat alles ben ik uiteraard niet vies, maar wel wanneer het uitgebuit wordt en wanneer je alleen 'domme' figuren om je heen ziet).

Maar maak er iets leuks van als je toch van plan bent om te gaan of als je reeds geboekt hebt.

zondag 30 juni 2002 @ 00:51:32 #59
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_4815773
quote:
Op zondag 30 juni 2002 00:33 schreef owierbos het volgende:
Ik ben twee jaar geleden naar Kreta geweest en voor mij was het enigszins een tegenvaller. Ik had verwacht dat het een eiland was waar je gewoon alle kanten op kon. Niet veel was minder waar. We hebben gelukkig de gehele vakantie scooters gehuurd, zodat we het halve eiland doorgecruised zijn. Chersonisos en Malia zijn echte Lorret-achtige steden, met veel disco's en veel popi-jopie figuren, macho's en bouwvakkers. Houd je van een strand/uitgaansvakantie dan zit je op Kreta gebakken, maar wil je wat cultuur of natuur snuiven, dan kun je beter naar het vaste land gaan. Een keer zijn wij (vier vrienden) op de scooters van de noordkant naar de zuidkant gereden. Het zuiderlijke deel is totaal anders. Heel veel Bananen plantages en zeer rustige stranden en Beachclubs. Wel een beleving, maar als je des avonds terugkomt dan baal je van je schrale reet en een pijne rug. Verder is het klimaat in Kreta zeer benouwd en kleverig te noemen. Zelfs 's nachts in je appartement zonder airco (tip: neem een appartement met airco) koelt het niet af. Het resultaat is een erg slome vakantie en je hebt niet echt veel zin om iets te gaan doen. Mooi is dat iedere avond minstens 1 keer in de gehele stad de stroom voor een paar minuten uitvalt. Supermarktjes die doorgaans tot 2.00 uur 's nachts open zijn spelen daarop in door routinematig een handcalculator te pakken. Kreta is in de bekende touristensteden vrij prijzig. Voor een fles Cola betaal je snel 2 tot 2,5 euro. Groenten zijn er nauwelijks te krijgen (wel sla) en als je twee weken zonder groenten zit is een lekkere bloemkool toch behoorlijk lekker. Wanneer je door de straten van de grote steden loopt wordt je door proppers naar binnen gelokt.

Misschien ben ik een te saaie lul voor dit soort oorden, maar mij zul je nooit meer op Kreta treffen (eventueel buiten het hoogseizoen). Ik vind het leuk als een vakantie iets meer invulling heeft dan alleen zon, zee, populaire figuren, alcohol en sex (van dat alles ben ik uiteraard niet vies, maar wel wanneer het uitgebuit wordt en wanneer je alleen 'domme' figuren om je heen ziet).

Maar maak er iets leuks van als je toch van plan bent om te gaan of als je reeds geboekt hebt.

Sorry, maar jij bent echt weer zo'n pure Hollander ! Het liefst moet op jouw vakantiebestemming een Albert Heijn zijn waar je alle produkten kunt kopen die je gewend bent.

Overigens is jouw verhaal niet alleen van toepassing op Kreta. Alle zuidelijke (lees: toeristische) landen hebben dit. Ja, het is er warm en duur en de stroom valt wel eens uit.... nou en ?? En voor bloemkool moet je inderdaad niet naar Kreta, Spanje of Turkije. Volgens mij kun je beter in Nederland blijven.

Wil je een hele andere, niet toeristische kant van Kreta zien ? Huur dan een auto en trek daar eens een weekje mee rond.

zondag 30 juni 2002 @ 00:58:51 #60
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_4815819
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 10:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
Je eerste 'vriend' is waarschijnlijk Arby van de Status bar, als die er nog werkt.
verder: Status, en de Quattro is lekker inkomen, cocktailtje doen.
banana bar zuigt.
camelot (met de twee ingangen) is cool, komen ook veel locals, net zoals in de iT, op zondagavond.
en als het een beetje druk is, kan de veronica-bar er ook mee door.

verder overdag: spinalonga is leuk, of lekker de binnenlanden in met mountainbike (Lasithi-hoogvlakte)
en zo'n kloof is ook cool (samaria, of imbros). Wel ver rijden met de bus! (3 a 4 uur ofzo)

ik vond Knossos (opgraving Grieks kasteel) nogal tegenvallen, erg 'zichtbaar' gerestaureerd.
[hollander-mode]owjah: studenpas is altijd goed voor wat korting[/hollander-mode]

en ga ook eens in een dorpje iets landinwaarts eten. oud-Hersonissos bijvoorbeeld, of piskopiano.

pi_4821020
Pics van Matala dus:

links ipv plaatjes ivm met erg groot formaat (modemmers heb geduld )

Muur aan het strand

Uitzicht over het strand vanaf hippierots

De hippierots zelf

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_4821120
quote:
Op zondag 30 juni 2002 17:05 schreef ArTiC het volgende:
Pics van Matala dus:

links ipv plaatjes ivm met erg groot formaat (modemmers heb geduld )

Cat Stevens schijnt ooit (jaren 60) in de rotswoningen gewoond te hebben, net als (ik geloof) Joni Mitchell. Ben er wel eens een middagje geweest toen ik in 1991 3 maanden op Kreta heb rondgehangen, als je het pad over de rotsen volgt en een paar kilometer doorloopt kom je bij een paar kleine minder bezochte strandjes.
  donderdag 4 juli 2002 @ 21:29:04 #63
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4888528
Allemaal de groeten vanuit het hete Kreta

Begrijp dat het kutweer is in NL

maar ehm zit nu in het internetcafe Malia en m'n half uur is zo weer op....

bye

vrijdag 5 juli 2002 @ 16:20:30 #64
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_4898606
Ik wil zo graag met Gretha
een weekje fijn naar Kreta
of met onze Mària
naar de GranCanaria
ik wil zo graag met Ina
een dag of wat naar China
maar het liefst wil ik met Gretha
een weekje fijn naar Kreta
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_4935643
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:31 schreef Nadientje het volgende:
Ikke
nog maar een paar dagen Nadientje, alvast een taaie vakantie toegewenst !
pi_4935669
quote:
Op maandag 08 juli 2002 22:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

nog maar een paar dagen Nadientje, alvast een taaie vakantie toegewenst !

Culinair bijstandsman
waar was je al die tijd....
pi_4942721
quote:
Op maandag 08 juli 2002 22:48 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Culinair bijstandsman
waar was je al die tijd....

NADIENTJE! Ik heb je zoooo gemist!
over 6 dagen zit ik ook op het goddelijke eiland. Gisteravond hebben we vergaderd over hoe we naar schiphol gaan.

"Als we met de taxi naar schiphol gaan....zijn we 17 euro de man kwijt"
"Als we met de trein naar schiphol gaan...zijn we ook nog onze bagage kwijt"

pi_4942772
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

NADIENTJE! Ik heb je zoooo gemist!
over 6 dagen zit ik ook op het goddelijke eiland. Gisteravond hebben we vergaderd over hoe we naar schiphol gaan.

"Als we met de taxi naar schiphol gaan....zijn we 17 euro de man kwijt"
"Als we met de trein naar schiphol gaan...zijn we ook nog onze bagage kwijt"

Ik ben ook met de trein geweest toen ik naar turkije ging en ik moet 3 uur reizen en ik had alles nog toen ik eraankwam...

Heb nu weer hetzelfde probleem, weer schiphol
Maar heb er wel zin in!! Alleen duurt nog fftjes, jammer dat jullie allemaal nu gaan en niet in augustus, was nog gezellie geweest

pi_4942854
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:02 schreef Nadientje het volgende:
Heb nu weer hetzelfde probleem, weer schiphol
Maar heb er wel zin in!! Alleen duurt nog fftjes, jammer dat jullie allemaal nu gaan en niet in augustus, was nog gezellie geweest
dat had idd. wel erg gezellig geweest!

In augustus heb ik m'n Culinaire bijstand weer hard nodig, zit dan lange tijd alleen thuis.

Jij gaat naar Malia, wij naar Chersonisosisosinossos. Zal zeker wat fotos doorsturen!

pi_4942872
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat had idd. wel erg gezellig geweest!

In augustus heb ik m'n Culinaire bijstand weer hard nodig, zit dan lange tijd alleen thuis.

Jij gaat naar Malia, wij naar Chersonisosisosinossos. Zal zeker wat fotos doorsturen!

Jaaaa das leuk, ik heb er wel zin in
pi_4942914
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:11 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Jaaaa das leuk, ik heb er wel zin in

ik ook, maar minder als alle voorgaande jaren, door omstandigheden...

hoop dat het flink opklaart als ik eenmaal in dat vliegtuig zit. btw; vergis je niet, 3 uur en 3 kwartier vliegen(!) zal mij benieuwen...

en wat ik ergens las over dat TE korte strand, dat valt best mee!

Veel plezier Nadientje, xxx
wil ook wel fotos van jou zien later!

pi_4942945
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:15 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ook, maar minder als alle voorgaande jaren, door omstandigheden...

hoop dat het flink opklaart als ik eenmaal in dat vliegtuig zit. btw; vergis je niet, 3 uur en 3 kwartier vliegen(!) zal mij benieuwen...

en wat ik ergens las over dat TE korte strand, dat valt best mee!

Veel plezier Nadientje, xxx
wil ook wel fotos van jou zien later!

Natuurlijk krijg je fotos....
Tis es een keer wat anders dan Salou, ben benieuwd.. stel me er heel wat van voor, kreeg vanmorgen een kaartje van een vriendin die nu in Malia zit, ze vond het echt supertof!!

Heeeel veel plezier en netjes gedragen he

pi_4943028
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:18 schreef Nadientje het volgende:
Natuurlijk krijg je fotos....
[..]
Heeeel veel plezier en netjes gedragen he
uiteraard

met z'n hoeveelen gaan jullie

[offtopic]
zei je dat gedragen trouwens met een zachte g? dat is zoooo *liefff*
[/offtopic]

pi_4943050
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

uiteraard

met z'n hoeveelen gaan jullie

[offtopic]
zei je dat gedragen trouwens met een zachte g? dat is zoooo *liefff*
[/offtopic]

Hehe wij gaan met zijn tweetjes
En jullie?
pi_4943129
met 7 man waarvan 3 broers!

m'n broer en ik, dan nog 2 keer twee broers en nog een gozer. die laatste jongen kan al moeilijk 2 minuten stilzitten ben benieuwd hoe die het die 4 uur gaat uit houden.

zou er een ballenbak aanwezig zijn in dat vliegtuig...

ik neem aan dat jij met je vriend naar kreta gaat

pi_4943186
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
met 7 man waarvan 3 broers!

m'n broer en ik, dan nog 2 keer twee broers en nog een gozer. die laatste jongen kan al moeilijk 2 minuten stilzitten ben benieuwd hoe die het die 4 uur gaat uit houden.

zou er een ballenbak aanwezig zijn in dat vliegtuig...

ik neem aan dat jij met je vriend naar kreta gaat

Ja, jij met allemaal jongens toe maar.. zal wat worden daar
En 4 uurtjes vliegen is toch echt niet lang.... mag jij vast gezellig naast hem zitten in het vliegtuig hehe

Gewoon een klap voor zijn kop geven zodat ie na 4 uurtjes weer wakker wordt en niet lastig is geweest

Gezellig op zoek naar meissies, of oh nee zo zijn jullie jongens natuurlijk niet

pi_4943373
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:36 schreef Nadientje het volgende:
Gewoon een klap voor zijn kop geven zodat ie na 4 uurtjes weer wakker wordt en niet lastig is geweest
bedankt voor de tip!

maar k'zou niet gaan slapen in een vliegtuig hoor
- word je wakker, heeft iedereen pinda's gekregen behalve jij!

quote:
Gezellig op zoek naar meissies, of oh nee zo zijn jullie jongens natuurlijk niet
Nadientje, wil je alsjeblieft geen rare dingen over mij gaan denken
pi_4943402
Waarom kan ik nergesn iets vinden over je... je staat niet in fotoboek... er staat nergens hoe oud je bent, iets te verbergen

Heb je geen msn ofzow? dan kan ik es gezellig met je praten

pi_4943442
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 15:50 schreef Nadientje het volgende:
Heb je geen msn ofzow? dan kan ik es gezellig met je praten
woei!
pi_4951842
-edit
pi_4951866
Nog 2 daagjes, AND I'M OFF!!!

Zon strand en mooie vrouwen! !

Wie?
pi_4955106
Jamaar KIJK dan toch ook eens, http://www.wunderground.com/global/stations/16754.html

dat wil je toch. 30 graden, en de zee is 25 graden. Hoe lang ik het ook probeer, ik kan het me nog niet voorstellen...

Nadientje ?

pi_5109411
HET IS HIER EEN FEEST!
ben hier nu al 6 dagen en het is opperbot

aanrader als je ook van hakken en beuken houd is NRG.
maar wij zitten altijd, tenzij pasen en pinksteren op een dag valt, in de Hof van Holland.

We hebben daar laatst de barmeiden achter dusdanig drankjes aangeboden dat ze zo aangeschoten waren dat ze niet eens meer goed konden afrekenen.... je bestelde iets van 5 euro, je geeft 5 euro en je krijgt 15 euro terug

en later waren ze echt zo zat, ze gooide een heel drankrek om. ook als ze een leeg glas pakte, pakte ze het verkeerd om.... gooide ze er ijsblokjes in, viel er gewoon uit!!!

ze gingen ook dansen op de bar, en vielen later op den grond.

we hadden de laatste avonden steeds leukere spelletjes met hun... eerst raden wat voor kleur string ze aanhadden, later hoeveel haar borsten weegte in kilo's

later kregen ze een flinke waarschuwing; bijna ontslagen.

nog meer vragen ?

en we treffen elkaar in de hof van holland eh

pi_7608747
quote:
Op zondag 26 mei 2002 15:31 schreef D-Devil het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst.... naar Malia Beach.

Wie nog meer ?

waar ligt dat?
pi_7613044
Er is ondertussen een Kreta 2003 topic en dat heet heel verrasend Kreta 2003

Deze gaat dus dicht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')