quote:
Op zondag 23 januari 2011 00:49 schreef Eelco-tjuh het volgende:Ik heb de Holterhof site bekeken en ik moet zeggen dat het inderdaad het summum van relaxen is. Eerst lekker zweten en vervolgens kun je in je eigen kamer verder relaxen. En de prijzen vallen mee. Ik lees graag je verslag als je bent geweest.
Wij zijn net terug van 2 dagen heerlijk relaxen in de Holterhof. Mijn vriend is om, dus voortaan heb ik een sauna maatje!

Zal wel wennen zijn, normaal gesproken ga ik altijd alleen. We hebben ook nog een bon voor gratis entree in de Thermen&Beauty groep, dus binnenkort weer CdL denk ik.
Een korte review:
Het complex van de Holterhof is erg mooi, het is in een Engelse stijl met marmer en hout gebouwd landhuis (restauratie), er staat een receptiegebouw (ziet er meer fins uit) met daarin de kleedkamers + douches en er staan nog 2 sauna gebouwen rondom het zwembad en zoutbad. Meer het terrein op staan 2 gebouwen met de kamers + zonnebanken & behandelkamers.
Pluspunten:
+ Mooie ruimte, veel plek om te zonnen
+ goed schoon
+ Variatie in de sauna's en vooral in de hitte (eerste keer dat ik sauna's van 45/55/60 graden heb bezocht)
+ Leuk om te blijven slapen & naar je kamer te kunnen
+ Prijs/Kwaliteit Horeca is erg goed (broodjes, sapjes, avondeten e.d.)
Minpunten:
- Uuuuuren wachten op de horeca (30-45 minuten voordat je bestelling werd opgenomen en soms dan nogmaals 30 minuten voor je eten)
- Ontbijt is relatief duur (17,50 euro) en upgraden (25 euro p.p. naar een nauwelijks betere kamer) ook
- Reserveren is moeilijk, ze zitten vaak vol, want ze hebben maar 16 kamers ofzo
- Je loopt niet zo makkelijk van de sauna naar je hotelkamer als ze doen voorkomen
- Buitenzwembad en buitenzoutbad zijn te koud om van te genieten met dit weer
Al met al, lijkt het erop dat Huize Holterhof niet echt helemaal weet wat ze willen. Zijn ze nou een luxe thermenfaciliteit (met daarbij horende betere dienstverlening en meer faciliteiten) of zijn ze nou een dorps-sauna. Ze willen heel graag meer mensen, maar als er onvoldoende personeel blijft, dan wil niemand blijven/terugkomen. Voor de normale prijs 87,50 euro p.p. zou ik het nooit doen, daar bieden ze te weinig voor. Ze hebben nu een aanbieding van 100 euro voor 2 personen, dat vind ik op zich netjes (maar daar zit het ontbijt dan weer niet in). Wij hebben 45 euro betaald

en als geste mogen we binnen 6 maanden nog voor hetzelfde bedrag terugkomen.
Ons plan is om van de zomer terug te komen zodat we ook lekker kunnen zwemmen en misschien de omgeving ook wat verkennen (het ligt wel heel erg buiten enschede).
Zij krijgen van mij een klein 7tje, want ik vind 60-80 minuten bezig zijn met eten of een drankje gewoon veel te lang in m'n sauna dagje. Faciliteiten zijn verder wel goed (rozensauna, 2x infraroodsauna, caldarium, finse sauna (85 graden), zweedse sauna (100 graden), stoombad (100 graden), zeeklimaatruimte, rustruimte, douches e.d.
Heb je meer geduld dan ik, dan vind je het vast wel een 8 waard