Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Oceanonix het volgende:
Ik slik al jaren Maxalt. Ik hou altijd een minimale inwerktijd van een uur aan. Als ik blijf rondlopen duurt het langer. Ik duik dus meestal een uur mijn bed in om de kans van slagen te vergroten.
Zo doe ik het ook, vraag een collega het even over te nemen en neem dan maxalt (bij een aura), als die aura weg is kan ik wel weer door, zijn maar weinig keren dat ik echt naar huis ga.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:58 schreef MaLo het volgende:
Mijn sumatriptan duurt ook een uur voordat het goed werkt. Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook. Meld het dan ook aan mijn collega's zodat ze weten dat ik even niks kan hebben en niks kan doen.
Wéér een goede tip. Om express even naar buiten te gaan. Ik merkte gisteren bijvoorbeeld: hoofdpijn en misselijk in de bus, wandelingetje naar bestemming ging prima, binnen weer hoofdpijn en misselijk, wandelingetje naar de bus ging weer prima, in de bus weer hoofdpijn.quote:Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook.
Hmm ja, dat herken ik wel een beetje. Ik heb het vaak als de zon door bomen of gebouwen heen schijnt. Maar ik heb dan het idee dat de aanval toch al aan het opkomen was en dat het daardoor echt doorbreekt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt.
Ja.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:21 schreef cafpow het volgende:
Hier weer een aanval gehad, maar ff een vraagje bij zo'n aanval merk ik dat aders die zeg maar aan de zijkant van mijn voorhoofd zitten dik worden/zwellen en dat ik als dan gewoon over die plek aai ik ze echt mega goed voel en dat het zelf pijn kan doen...heeft iemand anders dat ook???
Ik bedoelde meer dat ik gewoon blijf werken/fietsen/met vrienden dingen doen, terwijl ik beter iets rustigers kan gaan doen.quote:Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
als ik ga liggen, dan heb ik kans dat mijn maag van streek raakt. Dus ik ga meestal gewoon rustig zitten of even buiten staan ofzo..en na10 minuten of eenkwartier ga ik wanneer het kan even liggen!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:56 schreef soapie het volgende:
[..]
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
medicatieafhankelijke hoofdpijn krijg je van paracetamol of ibuprofen ofzo, pas als je het minstens om de dag gebruikt, of meer dan 15 dagen per maand, en dat dan minstens gedurende 3 maanden.. dus dan moet je er wel véél van nemen. tenminste, dat is wat ik leer op de uni ;-)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:56 schreef Pandora73 het volgende:
Schenkstroop, dat "verkeerde" medicatie je migraine-aanval kan verergeren heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. Meestal is het ergste dat er gebeurt dat het niet werkt.
Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld veel gewone hoofdpijn hebt en daar vaak paracetamol voor neemt, dat je door die paracetamol (of het minderen daarmee) meer hoofdpijn krijgt. Maar volgens mij geldt dat niet voor specifieke medicatie voor migraine (triptanen).
En als ik jou zo hoor, zou ik het toch maar proberen...
Sterkte!
Purce chocolade heb ik het ook heel erg, en caramel.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Wijn, de kleinste hoeveelheden zorgen dat ik de volgende dag met een houten hoofd rondloop.
Doppinda's, minder als uur na het eten --> migraine.
Pure chocolade een paar een uur later voel ik me zieker en zieker worden.
Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nadat het een paar jaar terug begon met aura's zien en dan wat hoofdpijn, maar niet eens noemenswaardig is het inmiddels toch een beetje door ontwikkelt en had ik afgelopen weekend echt een serieuze migraine aanval. Zaterdagmiddag begon het en dat groeide uit tot 's avonds knallende koppijn, slecht zicht in rechteroog (dat is nu overigens nog steeds niet helemaal weg) misselijk, trillen, algeheel ellendig. We waren op visite dus ik heb me groot zitten houden, vond het ongezellig om al om 22 uur op bed te gaan liggen.Uiteindelijk toch maar gedaan.
Zondag overdag zat de hoofdpijn er nog wel, maar niet noemenswaardig. 's Avonds in de auto kwam het in alle hevigheid terug, vlgs mij oiv de langsflitsende autolampen en lantaarnpalen. Kan dat? Iig ging het een heel stuk beter toen ik mijn ogen dicht deed met een muts eroverheen.![]()
![]()
(Paar weken terug ook eens zulke hoofdpijn (zit altijd achter mijn rechteroog) en toen kon ik idd op tijd naar bed en was het wel irritant dat ik de volgende dag weer met die hoofdpijn op stond, maar nooit de link met migraine gelegd.)
Heeft het nu om bij een ha langs te gaan voor iets van een medicijn? Flink wat paracetamol en ibuprofen haalde nu echt geen enkele moer uit en het zou toch wel fijn zijn als ik er iig wat aan zou kunnen doen als ik niet in de gelegenheid ben om meteen in bed te gaan liggen.
Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.
Dat dus.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:54 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.
In ieder geval sterkte!
Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.
Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)
Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden
Alvast bedankt!
Klinkt als een migraine aanval.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.
Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)
Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden
Alvast bedankt!
Inderdaad gewoon naar de HA gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.
Mijn huisarts zei zelf toen ik vrij veel aanvallen had, dat ik maar eens betablokkers moest gaan overwegen. Daar zat ik niet zo op te wachten. Gelukkig heb ik nu niet meer zoveel aanvallen als eerder; de tijd dat ik frequent migraineaanvallen had was een periode met heel veel stress.
die 2e heb ik wel eens bij een aanval, alleen niet van diezelfdequote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
Neequote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
Klinkt als een migraine aanval.
Beste is
[..]
Inderdaad gewoon naar de HA gaan.
En ik heb een tijdje betablokkers gehad...de aanvallen werden toen wel veel minder maar ik neem liever iets in op het moment dat ik een aanval krijg dan iedere dag...
Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten?quote:Op donderdag 2 februari 2012 07:54 schreef IrCute het volgende:
[..]
NeeHet is echt gewoon heel wazig, geen gekke kleuren/vormen oid.
En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.
precies, bed in kruipen. Iets tegen de pijn nemen en of een doekje met koud water op je voorhoofd..dat helpt bij mij, het neemt de migraine niet weg..maar het helpt een beetje tegen dat gebonk wat je voelt..quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh.
Ik denk meer troebelig op bepaalde vaste punten, heb het idee dat het vooral de onderste helft van mijn oog is. Maar ik kan ook voor geen meter meer lezen, heb het weleens tijdens een examen gehad die ik daardoor niet kon afmakenquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten?
Ben nog nooit naar de huisarts geweest ervoor aangezien het ong 1x in de 1 á 2 maanden voorkomt. Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd wat erger wordtquote:Op donderdag 2 februari 2012 08:43 schreef Aspergermeisje het volgende:
En je slikt geen preventieve medicijnen? Want dan kan het ook een bijwerking zijn...
Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Klinkt niet echt prettig. Het zou de aanvallen toch moeten onderdrukken? Maar dat deed het bij jou dus niet?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:59 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.
Iedere dag zeurende hoofdpijn,wel sneller weg na t nemen van sumatriptan maar kreeg ook hartkloppingen,kortademigheid e.d dus reageerde er te sterk op.
Succes
Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ook jarenlang het slachtoffer van migraine...
de kast ligt vol met:
paracetamol
paracetamol+codeine
paracetamol+coffeine
sumatriptan
pijn komt vaak vanuit me nek, bijwerking van de sumatriptan... buikpijn de volgende dag.
Tegenwoordig wordt het steeds heftiger en heb ik soms het gevoel dat me oog uit zijn kas knalt (clusterhoofdpijn)
Ik let al op voeding e.d. om te kijken of ik daar nog mee kan spelen want vrij weinig blijft er over.
Ik sta nog op de wachtlijst bij de hoofdpijnkliniek (moest weer achteraan beginnen, was iets niet goed gegaan met de formulieren... zucht)
Weinig begrip van collega's en andere personen die geen ervaring hebben met migraine... heel erg vervelend en belemmerend.
Ook wel eens iets gehoord over Excedrin:
http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml
Iemand ervaring daarmee? Dat schijnt ook supergoed te helpen (niet verkrijgbaar in Nederland)
Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehadquote:Op donderdag 6 september 2012 14:35 schreef Vicky het volgende:
Ik doe mee aan het hoofdpijn/migraine onderzoek van het LUMC.
Krijg zo af en toe een vragenlijst en moet soms bloed inleveren.
Ik een week of 2 geleden nog een langequote:Op donderdag 6 september 2012 14:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehad.
Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:27 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.
Ook een voor traject gehad van medicijnen, fysio enz enz.
Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:39 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.
Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.
Pakjes en zakjes zijn helemaal uit den boze. Maar bijv ook ketchup.
De dokter kan me ook niet meer helpen, dat is het frustrerende....quote:Op donderdag 6 september 2012 16:49 schreef Curiosity het volgende:
Heel vaak is een voedingsmiddel ( of de trek daarin) geen trigger maar een aanwijzing dat er een migraine aanval onderweg is.
Werkte bij mij in het begin niet, maar mijn dosis is daarna verhoogd. Ik slik nu 40 mg per dag en ik heb al meer dan 2 jaar geen aanval gehad (afkloppen)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Hiero...quote:Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.quote:
Vaak een 24 uur.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:06 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.
Hoelang zit jij gemiddeld in een cluster? en hoelang bleeft een cluster weg?
24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Vaak een 24 uur.
Alsof me oog eruit gedrukt wordt.
Ik heb ergens gelezen dat je een zuurstof tank kan krijgen...
bij mij werkt wel eens een plastic bekertje in me mond, en daar dan in en uit ademen... (gewoon tussen me tanden, of over me neus en mond dat ik toch nog frisse lucht erbij krijg ook)
Ik heb een aanval hoogstens een dag... maar soms meerdere in een bepaalde periode... dat is het verschil.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.
Met dat bekertje kan ik wel eens proberen haha, thx voor de tip
Heb snachts de doktersdienst over de vloer gehad die mij een morfinepil gaf omdat ik het niet meer trok... die kwam met die conclusie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:29 schreef starla het volgende:
@ managetheanger
Wat dacht je van even langs een arts gaan, want clusterhoofdpijn is niet iets dat je zelf even diagnosticeert. Je verhaal past iig niet bij een clusterhoofdpijn.
Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Dit had ik heel erg voordat ik mijn preventieve medicijnen kreeg. Sinds die tijd niet meerquote:Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.
Veel zoete dingen wel, en idd die paracetamol met codeine, als ik die neem tijdens een migraine aanval, dan wordt het of beter, of vele malen slechter... verschilt altijd.
Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
Begint altijd in mijn nek....quote:Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
ook al fysio enzo gehad?quote:
Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)
Ja, met dubbele tong praten, erg zweten na inspanning, ontzettend geeuwen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik voel een aanval ook opkomen... ik kan het zien aankomen.
De kleuren van alles worden feller, ik hoor beter en ik ruik alles beter...
en dan is het ong 12u later mis.
een dag of twee van te voren, krijg ik last van spraakgebrek, versprekingen en concentratieproblemen.
meer mensen die dat herkennen?
Ja kloptquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.
Heel vaak denken migraine patienten dat de aanval komt door bepaald etenswaren maar op het moment dat je er trek in krijgt of hebt is de aanval al ingezet.
quote:
Ik ben heel benieuwd. Ben gestopt met de diclofenac 3keer daags en de diazepam. Wil die zooi niet meer en durf ze ook niet samen met de betablokkers in te nemen. Ga vanaf vandaag beginnen met de betablokkers maar de fysio gaat aanstaande week ook een stresstest en meer dingen bij me afnemen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)
Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef MaLo het volgende:
Bij mij komt het ook altijd uit de schouders en nek. Ik ben heul scheefwaardoor er altijd een soort 'druk' op mijn linkerschouder staat.
Ik denk zelf dat mijn migraine ontstaan is door een whiplash die ik heb opgelopen toen ik 12 was. Een paar maanden daarna had ik mijn eerste migraineaanval. Kan ook toeval zijn, maar omdat het altijd uit mijn nek komt zou er ook wel verband kunnen zijn.
Bij mij gaat het de laatste tijd erg goed, al lang (2 maanden) geen aanval meer gehad (gauw afkloppen
).
Ik heb bij meerdere therapeuten massages gehad, maar dit had geen effect op mijn migraine. Sporten om mijn 'core' en mijn schouders stevig te houden helpt relatief gezien het beste. Heb ook zooltjes gehad om mijn houding te corrigeren, hielp jammergenoeg ook niet. (Nou ja, jammergenoeg, ik kon wel gewoon weer leuke schoenen aan toen bleek dat ze toch niet hielpenquote:Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.
Ik heb de mazzel dat ik een aantal oorzaken door elkaar heb, een daarvan is een paar scheve nekwervels. Als de boel op slot gaat door spanning kan ik wachten op een aanval.
Ik ga zelf eens per 3 weken op de massagestoel. Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:46 schreef Curiosity het volgende:
Hier al weer 2 weken aan het kwakkelen, bijna iedere dag hoofdpijn, en heel vaak word ik 's ochtends vroeg wakker met migraine, net op tijd om een maxalt te nemen zodat ik naar mijn werk kan, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Heb een ander ritme en merk daar gelijk iets van.
Vandaag weer, maxalt slaat nog niet echt aan.
Ja hoor, juist als ik moet werken ben ik ben blij als ik nog anderhalf uur kan slapen, dan is het ook wel weg, maar toch komt het de laatste 2 weken geregeld terug.quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:28 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?
Ik ga zelf een uur "slapen". Dat is voor mij de inwerktijd van maxalt. Als ik doorloop werkt het niet.
Maar het kan zijn dat Maxalt niet voor je werkt. In dat eval moet je teruggaan naar de arts die het voorschreef.
Succes!
Dat weet ik wel dat ze geen aanvallen voorkomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:18 schreef Oceanonix het volgende:
Maxalt voorkomt geen aanvallen. Het is en blijft symptoom-bestrijding.
En een constant ritme waardoor je aanvallen voorkomt is bijna niet te doen. et leven moet vooral leuk zijn!
dat laatste ken ik wel,quote:Op woensdag 26 september 2012 11:27 schreef KoningStoma het volgende:
Normaal gesproken heb ik altijd eerst een aura voordat ik een aanval krijg, maar soms krijg ik vóór die aura nog een ander willekeurig iets.
Een keer had ik een periode van 20 minuten waarin alles, maar dan ook alles een deja vu gevoel had. Soms krijg ik gevoelloze plekjes op m'n handen en zonet had ik het gevoel dat mijn handen niet van mij waren, maar dat ik naar de handen van iemand anders keek. Erg grappig, los van de koppijn.
Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Curiosity het volgende:
Al die verschijnselen zijn aura's.
Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
Ook al naar de neuroloog geweest hiervoor? Want het klinkt idd wel zo..quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
[..]
Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.
Als ik mocht kiezen tussen de twee had ik liever clusterhoofdpijn. De pijn is erger, maar duurt een stuk korter. Bij migraine duurt het vaak 4 uur en ben ik de rest van de dag suf en misselijk. Een clusterhoofdpijn aanval duurt "maar" 20 minuten en daarna kan ik wat meer.
Van wat ik bij andere mensen met clusterhoofdpijn zie heb ik een vrij milde vorm gelukkig.
9 maanden verder zonder aanvallen, ik blijquote:Op zondag 29 januari 2012 03:50 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren voor het eerst sinds ruim 'n jaar weer 'n 'aanval' gehad, half uur 'aura' gevolgd door urenlange milde hoofdpijn. Dacht er vanaf te zijn.
Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Kan het niet nakijken. Dat deel van internet wordt wel geblockt...quote:Op donderdag 27 september 2012 12:57 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |