abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106631134
Ik slik al jaren Maxalt. Ik hou altijd een minimale inwerktijd van een uur aan. Als ik blijf rondlopen duurt het langer. Ik duik dus meestal een uur mijn bed in om de kans van slagen te vergroten. Moe ben ik toch wel van de migraine.
Bij kleinere aanvallen neem ik overigens een halve tablet.

Die smaak die snap ik ook niet. Ze zijn echt vies. Duidelijk bedacht door iemand die geen klachten heeft. Ook de verpakking is een ramp. Dat blauwe doosje krijg ik echt niet open als ik een goede aanval heb.

De max tijd van werken hou ik op 8 - 12 uur. Ik moet dus een nieuwe nemen om de hele aanval te doorstaan. En dan neem ik ook vaak een halve tablet.
Bij mij werken ze in 75% van de aanvallen. De rest onderga ik en moet als een verloren dag(en) beschouwd worden.
Werkt de eerste pil niet dan neem ik over het algemeen geen tweede. Uit het verleden is gebleken dat die niets toevoegt.
pi_106631347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Oceanonix het volgende:
Ik slik al jaren Maxalt. Ik hou altijd een minimale inwerktijd van een uur aan. Als ik blijf rondlopen duurt het langer. Ik duik dus meestal een uur mijn bed in om de kans van slagen te vergroten.
Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt. :@
pi_106636121
Mijn sumatriptan duurt ook een uur voordat het goed werkt. Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook. Meld het dan ook aan mijn collega's zodat ze weten dat ik even niks kan hebben en niks kan doen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:07:45 #103
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_106636400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:58 schreef MaLo het volgende:
Mijn sumatriptan duurt ook een uur voordat het goed werkt. Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook. Meld het dan ook aan mijn collega's zodat ze weten dat ik even niks kan hebben en niks kan doen.
Zo doe ik het ook, vraag een collega het even over te nemen en neem dan maxalt (bij een aura), als die aura weg is kan ik wel weer door, zijn maar weinig keren dat ik echt naar huis ga.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_106643209
quote:
Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook.
Wéér een goede tip. Om express even naar buiten te gaan. Ik merkte gisteren bijvoorbeeld: hoofdpijn en misselijk in de bus, wandelingetje naar bestemming ging prima, binnen weer hoofdpijn en misselijk, wandelingetje naar de bus ging weer prima, in de bus weer hoofdpijn.
pi_106808215
Hebben jullie duidelijke triggers voor de hoofdpijn?

Ik heb denk ik al tien keer een hoofdpijndagboek bijgehouden bij verschillende artsen en therapeuten, maar niemand kan er een conclusie aan verbinden.
pi_106809340
Wijn, de kleinste hoeveelheden zorgen dat ik de volgende dag met een houten hoofd rondloop.
Doppinda's, minder als uur na het eten --> migraine.
Pure chocolade een paar een uur later voel ik me zieker en zieker worden.

Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
pi_106809583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
Hmm ja, dat herken ik wel een beetje. Ik heb het vaak als de zon door bomen of gebouwen heen schijnt. Maar ik heb dan het idee dat de aanval toch al aan het opkomen was en dat het daardoor echt doorbreekt.

Met eten zie ik totaal geen relatie en stress... tja... de ene keer lijkt het van wel, de andere keer niet.
pi_107321899
Hier weer een aanval gehad, maar ff een vraagje bij zo'n aanval merk ik dat aders die zeg maar aan de zijkant van mijn voorhoofd zitten dik worden/zwellen en dat ik als dan gewoon over die plek aai ik ze echt mega goed voel en dat het zelf pijn kan doen...heeft iemand anders dat ook???
pi_107322511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:22 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt. :@
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
pi_107322905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:21 schreef cafpow het volgende:
Hier weer een aanval gehad, maar ff een vraagje bij zo'n aanval merk ik dat aders die zeg maar aan de zijkant van mijn voorhoofd zitten dik worden/zwellen en dat ik als dan gewoon over die plek aai ik ze echt mega goed voel en dat het zelf pijn kan doen...heeft iemand anders dat ook???
Ja.

quote:
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
Ik bedoelde meer dat ik gewoon blijf werken/fietsen/met vrienden dingen doen, terwijl ik beter iets rustigers kan gaan doen.
pi_107323186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:56 schreef soapie het volgende:

[..]

als ik ga liggen, dan heb ik kans dat mijn maag van streek raakt. Dus ik ga meestal gewoon rustig zitten of even buiten staan ofzo..en na10 minuten of eenkwartier ga ik wanneer het kan even liggen!
pi_107327811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2010 19:56 schreef Pandora73 het volgende:
Schenkstroop, dat "verkeerde" medicatie je migraine-aanval kan verergeren heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. Meestal is het ergste dat er gebeurt dat het niet werkt.

Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld veel gewone hoofdpijn hebt en daar vaak paracetamol voor neemt, dat je door die paracetamol (of het minderen daarmee) meer hoofdpijn krijgt. Maar volgens mij geldt dat niet voor specifieke medicatie voor migraine (triptanen).

En als ik jou zo hoor, zou ik het toch maar proberen...
Sterkte!
medicatieafhankelijke hoofdpijn krijg je van paracetamol of ibuprofen ofzo, pas als je het minstens om de dag gebruikt, of meer dan 15 dagen per maand, en dat dan minstens gedurende 3 maanden.. dus dan moet je er wel véél van nemen. tenminste, dat is wat ik leer op de uni ;-)
pi_107329878
Ik kom me hier ook maar eens melden..
Afgelopen donderdag nieuwe medicatie gekregen
En 28 feb naar de hoofdpijnpoli.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Wijn, de kleinste hoeveelheden zorgen dat ik de volgende dag met een houten hoofd rondloop.
Doppinda's, minder als uur na het eten --> migraine.
Pure chocolade een paar een uur later voel ik me zieker en zieker worden.

Purce chocolade heb ik het ook heel erg, en caramel.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_107331455
Ik was trouwens 22 december gestopt met Propranolol en Maxalt. Afgelopen woensdag mocht ik weer beginnen met Topamax en Imigran. Topamax in vier weken opbouwen tot 100 mg. Ik bemerk nog geen bijwerkingen gelukkig. :) En de Imigran werkt bij een aanval. :)

Zo, en nu langzaam werk opbouwen hoop ik.
pi_107351041
Eergisteren voor het eerst sinds ruim 'n jaar weer 'n 'aanval' gehad, half uur 'aura' gevolgd door urenlange milde hoofdpijn. Dacht er vanaf te zijn. :(
  maandag 30 januari 2012 @ 08:36:15 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107391890
:W
Nadat het een paar jaar terug begon met aura's zien en dan wat hoofdpijn, maar niet eens noemenswaardig is het inmiddels toch een beetje door ontwikkelt en had ik afgelopen weekend echt een serieuze migraine aanval. Zaterdagmiddag begon het en dat groeide uit tot 's avonds knallende koppijn, slecht zicht in rechteroog (dat is nu overigens nog steeds niet helemaal weg) misselijk, trillen, algeheel ellendig. We waren op visite dus ik heb me groot zitten houden, vond het ongezellig om al om 22 uur op bed te gaan liggen. ;) Uiteindelijk toch maar gedaan.
Zondag overdag zat de hoofdpijn er nog wel, maar niet noemenswaardig. 's Avonds in de auto kwam het in alle hevigheid terug, vlgs mij oiv de langsflitsende autolampen en lantaarnpalen. Kan dat? Iig ging het een heel stuk beter toen ik mijn ogen dicht deed met een muts eroverheen. :') :@

(Paar weken terug ook eens zulke hoofdpijn (zit altijd achter mijn rechteroog) en toen kon ik idd op tijd naar bed en was het wel irritant dat ik de volgende dag weer met die hoofdpijn op stond, maar nooit de link met migraine gelegd.)

Heeft het nu om bij een ha langs te gaan voor iets van een medicijn? Flink wat paracetamol en ibuprofen haalde nu echt geen enkele moer uit en het zou toch wel fijn zijn als ik er iig wat aan zou kunnen doen als ik niet in de gelegenheid ben om meteen in bed te gaan liggen.
pi_107392040
BE wat klote.. Toch migraine..
Dat van die lichtflitsen herken ik wel..

Als je er vaker last van gaat krijgen en ibu/pcm helpen niet zou ik zeker naar de ha gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_107392388
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:36 schreef Brighteyes het volgende:
:W
Nadat het een paar jaar terug begon met aura's zien en dan wat hoofdpijn, maar niet eens noemenswaardig is het inmiddels toch een beetje door ontwikkelt en had ik afgelopen weekend echt een serieuze migraine aanval. Zaterdagmiddag begon het en dat groeide uit tot 's avonds knallende koppijn, slecht zicht in rechteroog (dat is nu overigens nog steeds niet helemaal weg) misselijk, trillen, algeheel ellendig. We waren op visite dus ik heb me groot zitten houden, vond het ongezellig om al om 22 uur op bed te gaan liggen. ;) Uiteindelijk toch maar gedaan.
Zondag overdag zat de hoofdpijn er nog wel, maar niet noemenswaardig. 's Avonds in de auto kwam het in alle hevigheid terug, vlgs mij oiv de langsflitsende autolampen en lantaarnpalen. Kan dat? Iig ging het een heel stuk beter toen ik mijn ogen dicht deed met een muts eroverheen. :') :@

(Paar weken terug ook eens zulke hoofdpijn (zit altijd achter mijn rechteroog) en toen kon ik idd op tijd naar bed en was het wel irritant dat ik de volgende dag weer met die hoofdpijn op stond, maar nooit de link met migraine gelegd.)

Heeft het nu om bij een ha langs te gaan voor iets van een medicijn? Flink wat paracetamol en ibuprofen haalde nu echt geen enkele moer uit en het zou toch wel fijn zijn als ik er iig wat aan zou kunnen doen als ik niet in de gelegenheid ben om meteen in bed te gaan liggen.
Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.
pi_107455743
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.
Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.
In ieder geval sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:26:59 #120
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107457332
Pfoe, in slaap gesukkeld en gedroomd dat ik verkeerd gekeken had en 89 ipv 79 woog
  woensdag 1 februari 2012 @ 03:05:09 #121
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_107467806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:54 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.
In ieder geval sterkte!
Dat dus.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:38:07 #122
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107468776
Migraine ook wel eens als ik te warm douche
pi_107470693
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.

Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)

Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden :)

Alvast bedankt!
pi_107472104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)

Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden :)

Alvast bedankt!
Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.

Mijn huisarts zei zelf toen ik vrij veel aanvallen had, dat ik maar eens betablokkers moest gaan overwegen :{. Daar zat ik niet zo op te wachten. Gelukkig heb ik nu niet meer zoveel aanvallen als eerder; de tijd dat ik frequent migraineaanvallen had was een periode met heel veel stress.
pi_107474036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alvast bedankt!
Klinkt als een migraine aanval.
Beste is
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.

Mijn huisarts zei zelf toen ik vrij veel aanvallen had, dat ik maar eens betablokkers moest gaan overwegen :{. Daar zat ik niet zo op te wachten. Gelukkig heb ik nu niet meer zoveel aanvallen als eerder; de tijd dat ik frequent migraineaanvallen had was een periode met heel veel stress.
Inderdaad gewoon naar de HA gaan.

En ik heb een tijdje betablokkers gehad...de aanvallen werden toen wel veel minder maar ik neem liever iets in op het moment dat ik een aanval krijg dan iedere dag...
pi_107474324
Gisteren een zeer heftige aanval gehad. Ik was aan het lezen en mijn zicht werd minder, kon minder goed lezen. Ik had geen idee wat er aan de hand was tot de aura verscheen en ik de aanval op voelde komen. Snel Sumatriptan ingenomen en godzijdank binnen een half uur in een diepe slaap gevallen, de pijn was niet te harden. Ergste aanval in bijna 2 jaar tijd denk ik zo.

Zicht is nog steeds niet helemaal optimaal en m'n hoofd klopt nog, maar gelukkig is het ergste nu wel over hoop ik.. Ik loop erbij als een zombie, dus ben blij dat ik vandaag de deur niet uit hoef. Wat een ellende.
pi_107475454
Ik heb al een jaar of 5 dat ik soms ineens heel slecht zie. Ik merk het vooral als ik achter de computer zit/ik aan het lezen ben. Duurt meestal toch wel ongeveer een uur. Heb dan ook wel wat hoofdpijn, maar niet heel extreem, zou dit ook een vorm van migraine kunnen zijn? :o Het is niet zó erg dat ik ervoor naar de huisarts wil gaan, vraag het me alleen af :@
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:55:46 #128
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_107479319
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_107486657
Ik heb begrepen dat preventieve medicatie aangeraden wordt bij twee keer per maand een aanval. Bij één keer per week/twee weken een aanval, moet je dus zeker naar de huisarts!

Ik heb vanmorgen ook een aanval gehad. Eerst dacht ik: ik hoef niet ver weg vandaag, ga het met paracetamol proberen. Maar ik stond te duizelen in de douche, dus toch maar een Imigran gepakt. Toen was het binnen een uur over.
pi_107486766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
die 2e heb ik wel eens bij een aanval, alleen niet van diezelfde :)
pi_107506467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Nee :o Het is echt gewoon heel wazig, geen gekke kleuren/vormen oid.
pi_107506924
En je slikt geen preventieve medicijnen? Want dan kan het ook een bijwerking zijn...
pi_107510377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Klinkt als een migraine aanval.
Beste is

[..]

Inderdaad gewoon naar de HA gaan.

En ik heb een tijdje betablokkers gehad...de aanvallen werden toen wel veel minder maar ik neem liever iets in op het moment dat ik een aanval krijg dan iedere dag...
Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:17:39 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107510388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:54 schreef IrCute het volgende:

[..]

Nee :o Het is echt gewoon heel wazig, geen gekke kleuren/vormen oid.
Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten? :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:18:24 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107510410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.
En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh. :N
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_107510462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh. :N
precies, bed in kruipen. Iets tegen de pijn nemen en of een doekje met koud water op je voorhoofd..dat helpt bij mij, het neemt de migraine niet weg..maar het helpt een beetje tegen dat gebonk wat je voelt..
pi_107510488
Ik was ook van plan er weer in te kruipen, maar ik ben nog maar net wakker *kon de wekker niet verdragen maar moest er toch uit om hem uit te krijgen
pi_107516608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten? :)
Ik denk meer troebelig op bepaalde vaste punten, heb het idee dat het vooral de onderste helft van mijn oog is. Maar ik kan ook voor geen meter meer lezen, heb het weleens tijdens een examen gehad die ik daardoor niet kon afmaken :{
pi_107516656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:43 schreef Aspergermeisje het volgende:
En je slikt geen preventieve medicijnen? Want dan kan het ook een bijwerking zijn...
Ben nog nooit naar de huisarts geweest ervoor aangezien het ong 1x in de 1 á 2 maanden voorkomt. Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd wat erger wordt ;(
pi_108497632
Net terug van de neuroloog, krijg een oproep voor een ct scan.
En preventieve medicijnen gekregen.. elke dag 1 ;(
pi_116437637
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
  woensdag 5 september 2012 @ 21:45:47 #142
139677 Curiosity
pi_116437899
Ik slik al jaren Metoprolol, ook een betáblokker en merk er eigenlijk weinig van, in de zin van geen bijwerkingen.

Heb nog regelmatig migraine maar dat is meer cyclus afhankelijk, ik slik ze dan ook vnl voor een hoge bloeddruk.
pi_116438726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.

Iedere dag zeurende hoofdpijn,wel sneller weg na t nemen van sumatriptan maar kreeg ook hartkloppingen,kortademigheid e.d dus reageerde er te sterk op.

Succes
pi_116449299
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:59 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.

Iedere dag zeurende hoofdpijn,wel sneller weg na t nemen van sumatriptan maar kreeg ook hartkloppingen,kortademigheid e.d dus reageerde er te sterk op.

Succes
Klinkt niet echt prettig. Het zou de aanvallen toch moeten onderdrukken? Maar dat deed het bij jou dus niet?
pi_116455767
Bij mij heeft propanolol ook niet gewerkt. Heb ook nog een andere gehad (anti-epileptica) en ook dat werkte niet bij mij.
Maar er zijn blijkbaar mensen waarbij het wel werkt. Proberen kan je het altijd en misschien heb jij er wel baat bij.
pi_116456721
Propanolol heb ik ook een tijdje gekregen maar voelde me er niet fijn bij de echte
Migraine was weg(tijdelijk) maar was heel moe en lichte zeurende pijn in mijn hoofd.

Trouwens wat bij soms veter helt dan een koude doek op mijn voorhoofd is de doek in mijn nek leggen :)
pi_116457018
Ook jarenlang het slachtoffer van migraine...

de kast ligt vol met:

paracetamol
paracetamol+codeine
paracetamol+coffeine
sumatriptan

pijn komt vaak vanuit me nek, bijwerking van de sumatriptan... buikpijn de volgende dag.

Tegenwoordig wordt het steeds heftiger en heb ik soms het gevoel dat me oog uit zijn kas knalt (clusterhoofdpijn)

Ik let al op voeding e.d. om te kijken of ik daar nog mee kan spelen want vrij weinig blijft er over.

Ik sta nog op de wachtlijst bij de hoofdpijnkliniek (moest weer achteraan beginnen, was iets niet goed gegaan met de formulieren... zucht)

Weinig begrip van collega's en andere personen die geen ervaring hebben met migraine... heel erg vervelend en belemmerend.

Ook wel eens iets gehoord over Excedrin:
http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml

Iemand ervaring daarmee? Dat schijnt ook supergoed te helpen (niet verkrijgbaar in Nederland)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116458324
Nooit van gehoord maar wil het best uitproberen ala ik het naar NL krijg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:27:41 #149
139677 Curiosity
pi_116458719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ook jarenlang het slachtoffer van migraine...

de kast ligt vol met:

paracetamol
paracetamol+codeine
paracetamol+coffeine
sumatriptan

pijn komt vaak vanuit me nek, bijwerking van de sumatriptan... buikpijn de volgende dag.

Tegenwoordig wordt het steeds heftiger en heb ik soms het gevoel dat me oog uit zijn kas knalt (clusterhoofdpijn)

Ik let al op voeding e.d. om te kijken of ik daar nog mee kan spelen want vrij weinig blijft er over.

Ik sta nog op de wachtlijst bij de hoofdpijnkliniek (moest weer achteraan beginnen, was iets niet goed gegaan met de formulieren... zucht)

Weinig begrip van collega's en andere personen die geen ervaring hebben met migraine... heel erg vervelend en belemmerend.

Ook wel eens iets gehoord over Excedrin:
http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml

Iemand ervaring daarmee? Dat schijnt ook supergoed te helpen (niet verkrijgbaar in Nederland)
Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.
Ook een voor traject gehad van medicijnen, fysio enz enz.
pi_116459009
Ik doe mee aan het hoofdpijn/migraine onderzoek van het LUMC.
Krijg zo af en toe een vragenlijst en moet soms bloed inleveren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116459132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:35 schreef Vicky het volgende:
Ik doe mee aan het hoofdpijn/migraine onderzoek van het LUMC.
Krijg zo af en toe een vragenlijst en moet soms bloed inleveren.
Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehad :).
pi_116459252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehad :).
Ik een week of 2 geleden nog een lange
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116461379
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:27 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.
Ook een voor traject gehad van medicijnen, fysio enz enz.
Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:25:49 #154
139677 Curiosity
pi_116463283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:39 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.
Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.
Pakjes en zakjes zijn helemaal uit den boze. Maar bijv ook ketchup.
pi_116463563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:25 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.
Pakjes en zakjes zijn helemaal uit den boze. Maar bijv ook ketchup.
Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.

Veel zoete dingen wel, en idd die paracetamol met codeine, als ik die neem tijdens een migraine aanval, dan wordt het of beter, of vele malen slechter... verschilt altijd.

Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
YouTube
  donderdag 6 september 2012 @ 16:49:25 #156
139677 Curiosity
pi_116464268
Heel vaak is een voedingsmiddel ( of de trek daarin) geen trigger maar een aanwijzing dat er een migraine aanval onderweg is.
pi_116464545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:49 schreef Curiosity het volgende:
Heel vaak is een voedingsmiddel ( of de trek daarin) geen trigger maar een aanwijzing dat er een migraine aanval onderweg is.
De dokter kan me ook niet meer helpen, dat is het frustrerende....

Had 3 week terug een aanval... was bijna naar het ziekenhuis gegaan want ik was naast het spugen en misselijk ook duizelig en ik zag wazig..

ze worden bij mij steeds erger
YouTube
pi_116476812
quote:
Werkte bij mij in het begin niet, maar mijn dosis is daarna verhoogd. Ik slik nu 40 mg per dag en ik heb al meer dan 2 jaar geen aanval gehad (afkloppen) :)
pi_116476948
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_116479406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
Hiero...

fucking sucks.
YouTube
pi_116480082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:57 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hiero...

fucking sucks.
Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.

Hoelang zit jij gemiddeld in een cluster? en hoelang bleeft een cluster weg?
.
.
pi_116480307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:06 schreef Ramkraker het volgende:

[..]

Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.

Hoelang zit jij gemiddeld in een cluster? en hoelang bleeft een cluster weg?
Vaak een 24 uur.

Alsof me oog eruit gedrukt wordt.

Ik heb ergens gelezen dat je een zuurstof tank kan krijgen...

bij mij werkt wel eens een plastic bekertje in me mond, en daar dan in en uit ademen... (gewoon tussen me tanden, of over me neus en mond dat ik toch nog frisse lucht erbij krijg ook)
YouTube
pi_116480548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:09 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vaak een 24 uur.

Alsof me oog eruit gedrukt wordt.

Ik heb ergens gelezen dat je een zuurstof tank kan krijgen...

bij mij werkt wel eens een plastic bekertje in me mond, en daar dan in en uit ademen... (gewoon tussen me tanden, of over me neus en mond dat ik toch nog frisse lucht erbij krijg ook)
24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.

Met dat bekertje kan ik wel eens proberen haha, thx voor de tip :)
.
.
pi_116480664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Ramkraker het volgende:

[..]

24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.

Met dat bekertje kan ik wel eens proberen haha, thx voor de tip :)
Ik heb een aanval hoogstens een dag... maar soms meerdere in een bepaalde periode... dat is het verschil.

Ik heb het niet dagen nonstop... maar goed ook want dan is de kans serieus aanwezig dat het de naam suicide headache eer aan doet...

het doet soms zo zeer hea...... alsof er aders in je hoofd op knappen staan.

Het is ook levensgevaarlijk want dat kan ook echt gebeuren.
YouTube
pi_116509306
@ managetheanger

Wat dacht je van even langs een arts gaan, want clusterhoofdpijn is niet iets dat je zelf even diagnosticeert. Je verhaal past iig niet bij een clusterhoofdpijn.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:25:05 #166
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116511935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:29 schreef starla het volgende:
@ managetheanger

Wat dacht je van even langs een arts gaan, want clusterhoofdpijn is niet iets dat je zelf even diagnosticeert. Je verhaal past iig niet bij een clusterhoofdpijn.
Heb snachts de doktersdienst over de vloer gehad die mij een morfinepil gaf omdat ik het niet meer trok... die kwam met die conclusie.
YouTube
pi_116516466
Als ik zo het verhaal van clusterhoofdpijn lees kan ik me voorstellen dat er hier mensen zijn dat meer diagnose misschien handig is.
De pijn van een clusterhoofdpijn, de priem in je oog of een zijde van je kop, wordt namelijk ook bij migraine gevoeld.
Of je migraine of cluster hebt doet niets af aan de pijn die je hebt maar wel aan je behandeling.
Om alleen op een spoedarts af te gaan die je waarschijnlijk niet erg goed kent, zou ik niet doen.
Ga langs bij je huisarts en laat je doorverwijzen naar een neuroloog.
Die kan onderzoeken doen zoals een EEG. Daaruit kunnen ze erg veel aflezen.
De neuroloog kan je dan ook helpen met de juiste medicatie en dosering.

Heel veel sterkte!
pi_116516859
quote:
Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Joysa op 07-09-2012 21:42:54 ]
pi_116517214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.

Veel zoete dingen wel, en idd die paracetamol met codeine, als ik die neem tijdens een migraine aanval, dan wordt het of beter, of vele malen slechter... verschilt altijd.

Dit had ik heel erg voordat ik mijn preventieve medicijnen kreeg. Sinds die tijd niet meer :)
pi_116517337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

Begint altijd in mijn nek....
pi_116520913
De nek, een van mijn ogen of een hersenhelft. Verzin het het maar of het is de start van een aanval.
Altijd een verrassing waar de volgende begint....
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:52:05 #172
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116521557
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:44 schreef soapie het volgende:

[..]

Begint altijd in mijn nek....
ook al fysio enzo gehad?
YouTube
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:54:35 #173
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116521671
Ik voel een aanval ook opkomen... ik kan het zien aankomen.

De kleuren van alles worden feller, ik hoor beter en ik ruik alles beter...

en dan is het ong 12u later mis.

een dag of twee van te voren, krijg ik last van spraakgebrek, versprekingen en concentratieproblemen.

meer mensen die dat herkennen?
YouTube
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:08:23 #174
139677 Curiosity
pi_116522297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)
Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.
Heel vaak denken migraine patienten dat de aanval komt door bepaald etenswaren maar op het moment dat je er trek in krijgt of hebt is de aanval al ingezet.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:10:59 #175
139677 Curiosity
pi_116522407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik voel een aanval ook opkomen... ik kan het zien aankomen.

De kleuren van alles worden feller, ik hoor beter en ik ruik alles beter...

en dan is het ong 12u later mis.

een dag of twee van te voren, krijg ik last van spraakgebrek, versprekingen en concentratieproblemen.

meer mensen die dat herkennen?
Ja, met dubbele tong praten, erg zweten na inspanning, ontzettend geeuwen.
pi_116523180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:08 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.
Heel vaak denken migraine patienten dat de aanval komt door bepaald etenswaren maar op het moment dat je er trek in krijgt of hebt is de aanval al ingezet.
Ja klopt :)

Ik heb altijd moeite met het omschrijven, ben doktersassistente dus zonder vakjargon praten is af en toe lastig :P
pi_116528973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:52 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

ook al fysio enzo gehad?
:Y Ongeveer alles wel geprobeerd. Heb voor een aanval ook altijd verschrikkelijke geeuw-aanvallen....
pi_116533921
Bij mij komt het ook vanuit mijn nek. Het vervelende daarvan vind ik dat mensen dan altijd zeggen: 'Dan zal het wel spanningshoofdpijn zijn' of 'Dan zal het wel door stress komen.'

Maar er zijn genoeg bewijzen dat dat niet zo is (hoewel stress best een rol zal spelen): komt in aanvallen, misselijkheid, gaat over d.m.v. Imigran.

Op dit moment gebruik ik 900 mg Depakine per dag. Nog geen effecten gemerkt. Neuroloog zegt dat dit het laatste bekende middel is dat ik kan uitproberen.
pi_116843891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd. Ben gestopt met de diclofenac 3keer daags en de diazepam. Wil die zooi niet meer en durf ze ook niet samen met de betablokkers in te nemen. Ga vanaf vandaag beginnen met de betablokkers maar de fysio gaat aanstaande week ook een stresstest en meer dingen bij me afnemen.

Jouw ervaring met betablokkers klinken heel positief! Klinkt goed. :)

Bij mij komt de hoofdpijn trouwens ook vanuit m´n nek. M´n hele schouders, bovenrug en nek zitten vast. Moet oefeningen doen van de fysio die ik overigens niet kan doen omdat ze te pijnlijk zijn, heb het gevoel dat ik er vanalles mee forceer.
pi_116867863
Helaas heb ik ook regelmatig last van migraine , bij mij begint het altijd vanuit de rechterkant van mijn hoofd en zet helemaal door naar mijn nek.
Het gekke is dat mijn rechteroog ook erg veel traant net alsof er van binnen een ballon word opgeblazen, tijdens een aanval hoor ik ook van alles knappen in mijn hoofd/neus.
De aanval leid ook altijd naar de wc met de nodige misselijkheid , maar ik word altijd misselijk als ik hevig pijn ervaar.
Mijn record staat op 12 dagen elke dag meerdere aanvallen verschrikkelijk was dat.

Kwa medicatie heb ik Rizaliv gekregen maar dat werkt voor geen meter , en verder wil ik eigenlijk ook geen medicijnen tot me toe nemen.(ik kon ook andere krijgen die het helemaal zouden moeten voorkomen maar moet dan wel dagelijks gebruikt worden, dus je word er dan afhankelijk van)

Voor mijn werkt een stevige blow het beste na 4 hijsjes word het al snel minder en na de hele blow lukt het meestal om in slaap te vallen ondanks de pijn.
En 9 van de 10 x als ik weer wakker word dan is de aanval weg.

Dus ik heb voor mezelf ontdekt dat wiet de oplossing/verlichting is tegen mijn aanvallen, maar wat de migraine aanvallen nou precies veroorzaakt weet ik nog niet.
Soms kan ik het wel aanvoelen dat er weer die week een aanval zit aan te komen door een druk in mijn hoofd.
Het is jammer dat wiet niet vergoed word in mijn geval voor migraine en het dus uit eigen zak moet betalen. Maar zelfs dat is nog beter dan de aanval zonder wat dan ook door te moeten maken.

sterkte allemaal ik heb een hoop meegemaakt kwa pijntjes maar migraine is echt heel gemeen. :W
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:46 #181
139677 Curiosity
pi_117060295
Hier al weer 2 weken aan het kwakkelen, bijna iedere dag hoofdpijn, en heel vaak word ik 's ochtends vroeg wakker met migraine, net op tijd om een maxalt te nemen zodat ik naar mijn werk kan, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Heb een ander ritme en merk daar gelijk iets van.
Vandaag weer, maxalt slaat nog niet echt aan.
pi_117062489
Bij mij komt het ook altijd uit de schouders en nek. Ik ben heul scheef :P waardoor er altijd een soort 'druk' op mijn linkerschouder staat.

Ik denk zelf dat mijn migraine ontstaan is door een whiplash die ik heb opgelopen toen ik 12 was. Een paar maanden daarna had ik mijn eerste migraineaanval. Kan ook toeval zijn, maar omdat het altijd uit mijn nek komt zou er ook wel verband kunnen zijn.

Bij mij gaat het de laatste tijd erg goed, al lang (2 maanden :o ) geen aanval meer gehad (gauw afkloppen :P ).
pi_117090892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef MaLo het volgende:
Bij mij komt het ook altijd uit de schouders en nek. Ik ben heul scheef :P waardoor er altijd een soort 'druk' op mijn linkerschouder staat.

Ik denk zelf dat mijn migraine ontstaan is door een whiplash die ik heb opgelopen toen ik 12 was. Een paar maanden daarna had ik mijn eerste migraineaanval. Kan ook toeval zijn, maar omdat het altijd uit mijn nek komt zou er ook wel verband kunnen zijn.

Bij mij gaat het de laatste tijd erg goed, al lang (2 maanden :o ) geen aanval meer gehad (gauw afkloppen :P ).
Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.
Ik heb de mazzel dat ik een aantal oorzaken door elkaar heb, een daarvan is een paar scheve nekwervels. Als de boel op slot gaat door spanning kan ik wachten op een aanval.
Ik ga zelf eens per 3 weken op de massagestoel. Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
pi_117091087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.
Ik heb de mazzel dat ik een aantal oorzaken door elkaar heb, een daarvan is een paar scheve nekwervels. Als de boel op slot gaat door spanning kan ik wachten op een aanval.
Ik ga zelf eens per 3 weken op de massagestoel. Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Ik heb bij meerdere therapeuten massages gehad, maar dit had geen effect op mijn migraine. Sporten om mijn 'core' en mijn schouders stevig te houden helpt relatief gezien het beste. Heb ook zooltjes gehad om mijn houding te corrigeren, hielp jammergenoeg ook niet. (Nou ja, jammergenoeg, ik kon wel gewoon weer leuke schoenen aan toen bleek dat ze toch niet hielpen :P )
Maar toch bedankt voor je tip :)
pi_117091094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:46 schreef Curiosity het volgende:
Hier al weer 2 weken aan het kwakkelen, bijna iedere dag hoofdpijn, en heel vaak word ik 's ochtends vroeg wakker met migraine, net op tijd om een maxalt te nemen zodat ik naar mijn werk kan, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Heb een ander ritme en merk daar gelijk iets van.
Vandaag weer, maxalt slaat nog niet echt aan.
Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?
Ik ga zelf een uur "slapen". Dat is voor mij de inwerktijd van maxalt. Als ik doorloop werkt het niet.
Maar het kan zijn dat Maxalt niet voor je werkt. In dat eval moet je teruggaan naar de arts die het voorschreef.
Succes!
  zaterdag 22 september 2012 @ 00:04:39 #186
139677 Curiosity
pi_117099284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:28 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?
Ik ga zelf een uur "slapen". Dat is voor mij de inwerktijd van maxalt. Als ik doorloop werkt het niet.
Maar het kan zijn dat Maxalt niet voor je werkt. In dat eval moet je teruggaan naar de arts die het voorschreef.
Succes!
Ja hoor, juist als ik moet werken ben ik ben blij als ik nog anderhalf uur kan slapen, dan is het ook wel weg, maar toch komt het de laatste 2 weken geregeld terug.
Zoals ik al zei, een ander ritme en ik heb er direct last van.
pi_117108681
Maxalt voorkomt geen aanvallen. Het is en blijft symptoom-bestrijding.
En een constant ritme waardoor je aanvallen voorkomt is bijna niet te doen. et leven moet vooral leuk zijn!
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:23:01 #188
139677 Curiosity
pi_117108796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:18 schreef Oceanonix het volgende:
Maxalt voorkomt geen aanvallen. Het is en blijft symptoom-bestrijding.
En een constant ritme waardoor je aanvallen voorkomt is bijna niet te doen. et leven moet vooral leuk zijn!
Dat weet ik wel dat ze geen aanvallen voorkomen.
Maar ik kan heel goed een bepaald ritme volgen, maar soms heb je het niet voor het zeggen helaas.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:14:58 #189
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117266584
ik heb er dus ook last van,
ben gisteren bij de neuroloog geweest,
en omdat ik er 2x in de week last van heb, heb ik nou dagelijkse medicijnen gekregen.
+ heb ik 2 spuiten meegekregen voor als ik toch nog een aanval krijg
aankomende zaterdag mag ik een MRI doen.
en dan de woensdag uitslag ervan.

we zijn benieuwd
mee bekant vangde gin haas.
pi_117266937
Normaal gesproken heb ik altijd eerst een aura voordat ik een aanval krijg, maar soms krijg ik vóór die aura nog een ander willekeurig iets.

Een keer had ik een periode van 20 minuten waarin alles, maar dan ook alles een deja vu gevoel had. Soms krijg ik gevoelloze plekjes op m'n handen en zonet had ik het gevoel dat mijn handen niet van mij waren, maar dat ik naar de handen van iemand anders keek. Erg grappig, los van de koppijn.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:29:18 #191
139677 Curiosity
pi_117266997
Al die verschijnselen zijn aura's.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:30:30 #192
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_117267030
Ik heb soms ook een deja vu gevoel met raar gevoel in mn buik en een soort van dagdromen ofzo. altijd gevolgd door een aura.

en ik word er momenteel verdrietig van dat ik de laatste tijd altijd oogmigraine krijg tijdens het douchen, heel vervelend.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:30:35 #193
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117267032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:27 schreef KoningStoma het volgende:
Normaal gesproken heb ik altijd eerst een aura voordat ik een aanval krijg, maar soms krijg ik vóór die aura nog een ander willekeurig iets.

Een keer had ik een periode van 20 minuten waarin alles, maar dan ook alles een deja vu gevoel had. Soms krijg ik gevoelloze plekjes op m'n handen en zonet had ik het gevoel dat mijn handen niet van mij waren, maar dat ik naar de handen van iemand anders keek. Erg grappig, los van de koppijn.
dat laatste ken ik wel,
ik heb het ook dan ik dan mn handen beginnen te tintelen, warm dan weer koud,
kan niet meer lezen, schrijven
simpelen vragen antwoorden gaat moeilijker ( bijvoorbeeld ik kan dan niet meer vertellen wie ik ben)
en mn linkeroog doet het niet meer.
mee bekant vangde gin haas.
pi_117267622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Curiosity het volgende:
Al die verschijnselen zijn aura's.
Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.

Als ik mocht kiezen tussen de twee had ik liever clusterhoofdpijn. De pijn is erger, maar duurt een stuk korter. Bij migraine duurt het vaak 4 uur en ben ik de rest van de dag suf en misselijk. Een clusterhoofdpijn aanval duurt "maar" 20 minuten en daarna kan ik wat meer.

Van wat ik bij andere mensen met clusterhoofdpijn zie heb ik een vrij milde vorm gelukkig.
pi_117272079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

[..]

Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.

Als ik mocht kiezen tussen de twee had ik liever clusterhoofdpijn. De pijn is erger, maar duurt een stuk korter. Bij migraine duurt het vaak 4 uur en ben ik de rest van de dag suf en misselijk. Een clusterhoofdpijn aanval duurt "maar" 20 minuten en daarna kan ik wat meer.

Van wat ik bij andere mensen met clusterhoofdpijn zie heb ik een vrij milde vorm gelukkig.
Ook al naar de neuroloog geweest hiervoor? Want het klinkt idd wel zo..

Ik heb er nu een weekje geen last meer van gehad, maar het komt nu gewoon weer terug, maar ik heb gelukkig medicijnen nu, en ik heb het ook gehad dat ik 3/4 aanvallen per dag had, dat is nu gelukkig niet meer zo, maar ik denk dat het wel weer erger word helaas.. Bij mij duren de aanvallen gemiddeld 45 minuten en dan kan ik ook echt niks, en daarna ben ik 30 minuten misselijk en dan kan ik weer wat :)
.
.
pi_117279814
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 03:50 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren voor het eerst sinds ruim 'n jaar weer 'n 'aanval' gehad, half uur 'aura' gevolgd door urenlange milde hoofdpijn. Dacht er vanaf te zijn. :(
9 maanden verder zonder aanvallen, ik blij :)
  donderdag 27 september 2012 @ 12:57:48 #197
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_117309318
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:

[..]
Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)
pi_117310008
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:57 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)
Kan het niet nakijken. Dat deel van internet wordt wel geblockt...
Kijk eens bij je zorgverzekeraar. Daar staan vaak de beroepsverenigingen benoemt waarvan ze vergoeden. En dan kan je bij de beroepsvereniging kijken wie er bij je in de buurt zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')