abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87336767
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oliegeld. Je betaalt geen belasting in SA.
Edit: egwel:

quote:
"All Saudi citizens and all Saudi companies, however, must pay a religious tax -- zakat -- of 2.5% annually on profits and on the assessable amount for individuals.
http://www.asiatradehub.com/saudiarabia/tax.asp

quote:
En de familie Bin Laden beheerst niets. Ze hebben een constructie-bedrijf dat wereldwijd opereert.
Beheren, niet beheersen ;) Als in: een gebouw beheren. Daarnaast zitten ze vuistdiep in de koninklijke familie en krijgen nogal eens contractjes toegeschoven .
quote:
En historische gebouwen zijn doorgaans niet tegen de grond gegaan om verafgoding van andere zaken tegen te gaan, maar om de moskee in Mekka uit te breiden.
Een groot deel van die gebouwen lag echt niet op het beoogde grondgebied van die moskee heur.

quote:
However, Wahhabi doctrine disapproves of the holiness of cultivation of sacred sites built around mortals. Veneration of these religious and historic archeological sites are strongly condemned. They consider veneration of and worship at grave sites tantamount to idolatry.[2] The motive behind the destruction is the Wahhabists' fear that places of historical and religious interest could give rise to idolatry or polytheism, the worship of multiple and potentially equal gods.[3]

...

A 1994 fatwa proclaimed by Sheikh Abdulaziz bin Baz, then the kingdom’s highest religious authority stated that “It is not permitted to glorify buildings and historical sites...Such action would lead to polytheism.”[8] Between 500-600 mausoleums and other early Islamic revered structures have been destroyed to prevent them becoming objects of adoration for worshippers.[9] It is estimated that 95% of millennium-old buildings, historic mosques, mausoleums and other artifacts, have been demolished in the past two decades.[3]

On 10 September 2004, after the demolition of the famous Seven Mosques of Fatimah,‘Ali,Salman al Farisi, Abu Bakr, ‘Umar, al Qiblatayn and al Fath, Muhammad al Dubaisi writing in al Madinah highlighted that the "destruction of these mosques has deprived Medina of one pillar of its immortal history”. In response, Salafi writer Saleh al Fawzan justified the destruction of the historic mosques.[10]
Destruction of sites associated with early Islam

-O-
quote:
Ik vraag mij soms af hoe je aan dit soort info komt.
Boekverslag van een bedevaart naar Mekka o.a. Ik hoop dat je me lang genoeg kent om te weten dat ik dit soort dingen niet zomaar roep.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:11:53 #102
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87337140
Ach laat toch lekker zitten, Mutant01 weet zogenaamd alles over die islamitische werelden, maar dat er problemen mee zijn in Nederland ziet hij/zij niet.

En oja, voordat ik het vergeet te zeggen. Het is irrelevant.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_87337330
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:11 schreef mlg het volgende:
Ach laat toch lekker zitten, Mutant01 weet zogenaamd alles over die islamitische werelden, maar dat er problemen mee zijn in Nederland ziet hij/zij niet.
Wat een onzin, hij is behoorlijk goed onderlegd en ontkent problemen helemaal niet.
quote:
En oja, voordat ik het vergeet te zeggen. Het is irrelevant.
Hoezo? Ik vind het vrij relevant om te weten dat de regering daar een corrupte decadente zooi is die alles doet wat Allah verboden heeft en ondertussen de fundamentalisten zoethoudt met het uitvaardigen van achterlijke fatwa's zoals platwalsen van plaatsen van een ongekende historische waarde. Noem me een stomme alfa, maar daar kunnen mij de tranen echt van in de ogen schieten, zo zonde...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87337408
quote:
Heb je het nu echt over de zakat als belasting..... ;(

quote:
Beheren, niet beheersen ;) Als in: een gebouw beheren. Daarnaast zitten ze vuistdiep in de koninklijke familie en krijgen nogal eens contractjes toegeschoven .
Ze beheren gebouwen inderdaad en zoals ik al zei een zeer groot constructiebedrijf dat wereldwijd opereert. Maar ik zie de relevantie niet met dit topic? Waarom haal je het erbij?

quote:
Een groot deel van die gebouwen lag echt niet op het beoogde grondgebied van die moskee heur.
[..]

Destruction of sites associated with early Islam
Baken eerst maar eens de periode af over waar jij wilt discussieren, volgens mij leven we in 2010 namelijk.

quote:
Boekverslag van een bedevaart naar Mekka o.a. Ik hoop dat je me lang genoeg kent om te weten dat ik dit soort dingen niet zomaar roep.
Je hebt mij anders nog steeds niet weten te overtuigen. Zakat als belasting zien, praten over de Bin Ladens alsof het een gezin is dat Saoedie Arabie beheerst of beheert etc. :o
Allah Al Watan Al Malik
pi_87337791
Om het maar eens verder uit te leggen, zakat is een religieuze plicht, dat moet iedere moslim betalen ongeacht waar hij of zij woont - in de zin van een gift. Soort van aalmoesgeving. Ik zie dat dus echt niet als belasting, 2.5% is dan ook niet @ random gekozen.

Bedrijven betalen daarentegen wel echt belasting (alhoewel nogsteeds belachelijk lage percentages).

Wat de expansie van de moskee betreft, alle historische gebouwen om de kaaba heen zijn volledig vernietigd. Niet alleen historische gebouwen trouwens - eigenlijk gewoon alles wat er stond:

Dit is het nu geworden:

Een soort van prestige project van mallotige dictators.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87338038
Maar goed, ik weet niets en MLG weet alles, dus fijne discussie verder.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:36:05 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87338317
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:41 schreef Flurry het volgende:
Alle bronnen die ik vind als ik heel neutraal zoek op saudi arabia tourist information zeggen anders het tegendeel:
bron: http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1012.html
bron: http://www.lonelyplanet.c(...)t/getting-there-away
bron: http://www.iexplore.com/dmap/Saudi+Arabia/Where+to+Go
Dus niet-moslims mogen niet in bepaalde delen van Mekka.

Hoe heeft dat betrekking op Nederland verder? Bij mijn weten zijn er hier geen besloten verenigingen die niet-moslims weigeren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87338362
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je het nu echt over de zakat als belasting..... ;(
[..]
Het is een verplichte afdracht toch in Saudi-Arabië? Dan maakt mij de goede intentie erachter nog zoveel uit dat ik best wil geloven dat het merendeel het afstaat uit vroomheid en goede bedoelingen, maar feit blijft dat het een verplicht deel van het inkomen is toch?
quote:
Ze beheren gebouwen inderdaad en zoals ik al zei een zeer groot constructiebedrijf dat wereldwijd opereert. Maar ik zie de relevantie niet met dit topic? Waarom haal je het erbij?
[..]
Om de corruptie van de kliek die aan te touwtjes trekt wat betreft Mekka aan te geven. Die is in de eerste plaats bezorgd om zijn eigen positie en dan misschien nog eens met de grote waarde ervan in de wereld op spiritueel, historisch en cultureel gebied.
quote:
Baken eerst maar eens de periode af over waar jij wilt discussieren, volgens mij leven we in 2010 namelijk.
[..]
Ja, ik quote ook vrij recente acties uit 1994 en 2004 toch? Dat beleid en die fatwa's zijn nog steeds relevant.
quote:
Je hebt mij anders nog steeds niet weten te overtuigen. Zakat als belasting zien, praten over de Bin Ladens alsof het een gezin is dat Saoedie Arabie beheerst of beheert etc. :o
Zakat is een overkoepelende term in de hele islamitische wereld. Dat snap ik. In Saudi-Arabië echter wordt deze term gebruikt voor inkomensbelasting voor de nationals. Voor buitenlanders en mensen die daar zaken mee doen zijn er inkomstenbelastingen.

http://www.infoprod.co.il/country/saudia2e.htm
quote:
Saudi nationals or citizens of the Gulf Cooperation Council and corporations pay a 2.5 percent religious tax mandated by Islamic law rather than traditional income or corporate taxes.
http://www.heritage.org/Index/country/SaudiArabia

Ik suggereer geenszins dat iedereen die zakat afdraagt dit aan de regering van SA doet natuurlijk.
pi_87338411
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, ik weet niets en MLG weet alles, dus fijne discussie verder.
Laat één user je nou niet wegjagen met zulke opmerkingen...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:40:29 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87338512
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:11 schreef mlg het volgende:
Wat mij vooral dwars zit is dat sommigen er altijd maar weer verre landen bij moeten halen.... wat moslims daar in SA doen is toch wel zo ontzettend fout, etc....

Maar wat voor problemen zijn er nou PRECIES in NEDERLAND die geheel zijn toe te wijzen aan de Islam? En kom nou niet met die 150 vrouwen die een boerka dragen, want dat is totaal geen probleem.

Integratieproblemen zijn er zeker, maar die zijn er net zo goed met niet-moslims zoals Antillianen en Oost-Europeanen. Hetzelfde geldt voor criminaliteit.

Men doet alsof Nederland op het randje zou staan van de sharia-afgrond, en dat Wilders de profeet hemzelve is die ons allemaal zal gaan redden of zoiets.... :')
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87338785
Overigens gaan de inkomsten die worden gegenereerd door het titanische gebouw waar Mwanatabu het over heeft, gewoon weer naar de onderhoud en uitbreiding van de Kaába en de moskee. Maar goed, ik heb wel genoeg gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87338822
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat mij vooral dwars zit is dat sommigen er altijd maar weer verre landen bij moeten halen.... wat moslims daar in SA doen is toch wel zo ontzettend fout, etc....

Maar wat voor problemen zijn er nou PRECIES in NEDERLAND die geheel zijn toe te wijzen aan de Islam? En kom nou niet met die 150 vrouwen die een boerka dragen, want dat is totaal geen probleem.

Integratieproblemen zijn er zeker, maar die zijn er net zo goed met niet-moslims zoals Antillianen en Oost-Europeanen. Hetzelfde geldt voor criminaliteit.

Men doet alsof Nederland op het randje zou staan van de sharia-afgrond, en dat Wilders de profeet hemzelve is die ons allemaal zal gaan redden of zoiets.... :')
Hear hear.
pi_87339018
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens gaan de inkomsten die worden gegenereerd door het titanische gebouw waar Mwanatabu het over heeft, gewoon weer naar de onderhoud en uitbreiding van de Kaába en de moskee. Maar goed, ik heb wel genoeg gezegd.
Er zijn meerdere titanische gebouwen op honderden en honderden mausolea, historische moskeeën en overige gebouwen gezet.
Niemand zou daar iets anders in zien dan gewone stadsvernieuwing als die fatwa's er niet achter gezeten zouden hebben. In Medina hetzelfde: zeven iconische moskeeën tegen de vlakte. Dat is toch niet uit te vlakken tegen inkomsten om de Ka'aba en grote moskee eromheen nog verder uit te breiden? Dat is nieuw. Die andere gebouwen behelzen 1500 jaar (en verder) historische waarde...
pi_87339253
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er zijn meerdere titanische gebouwen op honderden en honderden mausolea, historische moskeeën en overige gebouwen gezet.
Niemand zou daar iets anders in zien dan gewone stadsvernieuwing als die fatwa's er niet achter gezeten zouden hebben. In Medina hetzelfde: zeven iconische moskeeën tegen de vlakte. Dat is toch niet uit te vlakken tegen inkomsten om de Ka'aba en grote moskee eromheen nog verder uit te breiden? Dat is nieuw. Die andere gebouwen behelzen 1500 jaar (en verder) historische waarde...
Die titanische gebouwen zijn alweer tegen de vlakte gegaan, omdat ze te dicht bij de moskee stonden en zo de uitbreiding hinderden. Er is gekozen voor wederom een nieuw plan, waarbij slechts de Abraj Al Bait het enige gebouw is wat vrij dicht bij de Kaába mocht staan. De inkomsten uit dit specifiek titanische gebouw zullen gebruikt worden voor het onderhoud. De fatwa's zijn niets meer dan leuke religieuze decreten opgelegd van overheidswege om zo een reden te kunnen vinden om gebouwen @ random neer te halen zonder al te veel poespas met eigendomsrechten enzo. Immers het is dan een "religieuze plicht", ondertussen kunnen de leiders hun gang gaan met hun stadsvernieuwingen. Een beetje buitenstaander kijkt zo door dergelijke decreten heen. Maar kennelijk zijn er genoeg mensen in dit topic die dat dus niet kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87339451
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die titanische gebouwen zijn alweer tegen de vlakte gegaan, omdat ze te dicht bij de moskee stonden en zo de uitbreiding hinderden. Er is gekozen voor wederom een nieuw plan, waarbij slechts de Abraj Al Bait het enige gebouw is wat vrij dicht bij de Kaába mocht staan. De inkomsten uit dit specifiek titanische gebouw zullen gebruikt worden voor het onderhoud. De fatwa's zijn niets meer dan leuke religieuze decreten opgelegd van overheidswege om zo een reden te kunnen vinden om gebouwen @ random neer te halen zonder al te veel poespas met eigendomsrechten enzo. Immers het is dan een "religieuze plicht", ondertussen kunnen de leiders hun gang gaan met hun stadsvernieuwingen.
Nou ja, dat bevestigt ook een beetje wat een zielig zootje het is... Raad trouwens eens door wie de Abraj Al Bait wordt beheerd?
pi_87339578
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou ja, dat bevestigt ook een beetje wat een zielig zootje het is... Raad trouwens eens door wie de Abraj Al Bait wordt beheerd?
Ik vind dat eerlijk gezegd niet interessant. Zeker omdat de Bin Laden group nou niet echt een slechte naam heeft in de constructiewereld. En corruptie is in die wereld nou niet echt vreemd, Saudie Arabie blijft een ontwikkelingsland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87339888
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind dat eerlijk gezegd niet interessant. Zeker omdat de Bin Laden group nou niet echt een slechte naam heeft in de constructiewereld. En corruptie is in die wereld nou niet echt vreemd, Saudie Arabie blijft een ontwikkelingsland.
Als je dat niet zo interessant vindt, waarom ga je dan die hele discussie aan? Helemaal als je weet dat ik het toch voor het grootste deel met je eens ben qua "wat er in Saudi-Arabië gebeurt is nou niet echt exemplair voor moslims iha/in Nederland" :)
pi_87340033
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je dat niet zo interessant vindt, waarom ga je dan die hele discussie aan? Helemaal als je weet dat ik het toch voor het grootste deel met je eens ben qua "wat er in Saudi-Arabië gebeurt is nou niet echt exemplair voor moslims iha/in Nederland" :)
Ik ga die discussie aan om helderheid te verschaffen over het een en ander, omdat ik dus van mening was dat je teveel relevante achtergrondzaken er niet bij betrok. Bijvoorbeeld over de zakat, bijvoorbeeld over de fatwa's en hoe je deze moet zien in het licht van bijvoorbeeld de bouw-ontwikkelingen. Want laten we wel wezen, erg helder was deze reactie:

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alles wat historisch en indrukwekkend is is door de regering daar tegen de vlakte gegooid om verafgoding van alles behalve de Ka'aba tegen te gaan...
In plaats ervan bouwt men titanische gebouwen van belastinggeld. En de familie Bin Laden beheert alles meen ik.
nou ook weer niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87340176
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga die discussie aan om helderheid te verschaffen over het een en ander, omdat ik dus van mening was dat je teveel relevante achtergrondzaken er niet bij betrok. Bijvoorbeeld over de zakat, bijvoorbeeld over de fatwa's en hoe je deze moet zien in het licht van bijvoorbeeld de bouw-ontwikkelingen.
Ah ok. Kunnen we toch nog door één deur :P
pi_87349632
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat niet-moslims niet welkom zijn in in Mekka, nooit niet, zelfs niet af en toe, en dat heeft niks met Nederland, Wilders en de moslims hier te maken.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:44:38 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87349714
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het belachelijk dat niet-moslims niet welkom zijn in in Mekka, nooit niet, zelfs niet af en toe, en dat heeft niks met Nederland, Wilders en de moslims hier te maken.
Tja, ik vind het ook belachelijk dat de Fransen altijd maar weer staken, dat de Russen zichzelf vergiftigen met zelfgestookte Vodka, dat de criminaliteit de spuigaten uitloopt in Rio de Janeiro, en dat daar over 6 jaar spelen gehouden worden, en zo zijn er wel meer dingen.

Maar het feit dat de Fransen staken heeft NIETS te maken met een staking in Nederland, dat de Russen zichzelf volgieten met Vodka heeft NIETS te maken met de probleem-drinkende jeugd in Noord Holland, de criminaliteit in Rio heeft ook NIETS te maken met de criminaliteit in Spangen in Rotterdam.

Topics zoals deze worden niet geplaatst omdat men het beleid van SA wil aankaarten, men plaatst deze topics omdat men landen als SA als voorbeeld wil geven..... over hoe slecht moslims in Nederland wel niet zijn.

Dit is het zoveelste generaliserende topic mbt moslims, en niemand heeft nog precies kunnen aangeven wat de problemen zijn met moslims in Nederland, en welke problemen specifiek door de islam worden veroorzaakt. Met name dus problemen die dus NIET voorkomen onder Antillianen en Surinamers, aangezien die geen moslim zijn. ;) Het enige wat ik kan bedenken is vrouwenonderdrukking. Maar als het enige land in de EU dat een partij toelaat die vrouwen effectief weert van alle verkiesbare posities, denk ik dat we daarmee ook een flater slaan. ;)
-
pi_87349781
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, ik vind het ook belachelijk dat de Fransen altijd maar weer staken, dat de Russen zichzelf vergiftigen met zelfgestookte Vodka, dat de criminaliteit de spuigaten uitloopt in Rio de Janeiro, en dat daar over 6 jaar spelen gehouden worden, en zo zijn er wel meer dingen.

Maar het feit dat de Fransen staken heeft NIETS te maken met een staking in Nederland, dat de Russen zichzelf volgieten met Vodka heeft NIETS te maken met de probleem-drinkende jeugd in Noord Holland, de criminaliteit in Rio heeft ook NIETS te maken met de criminaliteit in Spangen in Rotterdam.

Topics zoals deze worden niet geplaatst omdat men het beleid van SA wil aankaarten, men plaatst deze topics omdat men landen als SA als voorbeeld wil geven..... over hoe slecht moslims in Nederland wel niet zijn.

Dit is het zoveelste generaliserende topic mbt moslims, en niemand heeft nog precies kunnen aangeven wat de problemen zijn met moslims in Nederland, en welke problemen specifiek door de islam worden veroorzaakt. Met name dus problemen die dus NIET voorkomen onder Antillianen en Surinamers, aangezien die geen moslim zijn. ;) Het enige wat ik kan bedenken is vrouwenonderdrukking. Maar als het enige land in de EU dat een partij toelaat die vrouwen effectief weert van alle verkiesbare posities, denk ik dat we daarmee ook een flater slaan. ;)
Jij begint nu zelf over moslims in Nederland. Daar heb ik het helemaal niet over gehad.
pi_87351344
Die afslag voor de moslims, is dat een eenrichtingsweg? :')
pi_87351433
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Die afslag voor de moslims, is dat een eenrichtingsweg? :')
er zit een hele grote versnipperaar even verderop. ;(
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:38:24 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87352263
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jij begint nu zelf over moslims in Nederland. Daar heb ik het helemaal niet over gehad.
Nee, dat zal niet. De problemen met moslims in Nederland zijn niet noemenswaardig natuurlijk, dus gaan we maar klagen over Mekka.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')